Ook maar eens proberen. Kan iemand me een invite sturen ?
gedaanHippocampus schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:04:
Ook maar eens proberen. Kan iemand me een invite sturen ?
nope
Thanks, meteen een vraagje van een beginner. Kan ik ergens de cpu belasting iets beteugelen ?
Ah, nevermind, heb t al gevonden.
Ah, nevermind, heb t al gevonden.
[ Voor 18% gewijzigd door Hippocampus op 09-05-2015 10:30 ]
Jep, hier:

Daar kom je via Projectbeheer > Verwerkingsvoorkeuren... Daar zou je bijvoorbeeld zo de helft van de cores uit kunnen zetten.

Daar kom je via Projectbeheer > Verwerkingsvoorkeuren... Daar zou je bijvoorbeeld zo de helft van de cores uit kunnen zetten.
In de geavanceerde weergave van Boinc: projectbeheer --> verwerkingsvoorkeuren kan je het een en ander aanpassen
Edit: iemand was me voor. Ach ja, ShitHappens
Edit: iemand was me voor. Ach ja, ShitHappens
[ Voor 17% gewijzigd door ongekend41 op 09-05-2015 10:32 ]
nope
Bedankt, had m ook net gevonden. Is het normaal dat als je m op 80% zet dat ie dan gaat schommelen tussen 50% en 100% ? (grappig want mn cpu fan schommelt mee.)
Als je zegt "Gerbuik maximaal 80% van de processoren" en dat is niet netjes deelbaar door het aantal threads dat je hebt, ja dan gebeurt dat.
Welke CPU heb je en welke instellingen staan er nu in?
Welke CPU heb je en welke instellingen staan er nu in?
Ik heb een 2600k (dus 8 threads) en nu op 50% van de cores en 80% van de tijd. Het schommeld lekker, maar nu is mn cpu fan tenminste stil.
Dat zal wel flink schommelen ja
Maar als het voor jou werkt, mooi. de 2600 hier staat gewoon lekker vol gas aan en hoor nog steeds de vogeltjes buiten harder dan de PC naast me
Nou het is ook niet dat het onoverkomelijke herrie is, maar ik hou t liever stil. Als ik m niet hoor mag ie drie weken aan één stuk doorpruttelen.ShitHappens schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 10:58:
Dat zal wel flink schommelen jaMaar als het voor jou werkt, mooi. de 2600 hier staat gewoon lekker vol gas aan en hoor nog steeds de vogeltjes buiten harder dan de PC naast me
Zet de cpu op 50% van de cores en 100% van de tijd. Dan gebruik het precies alle fysieke cores. De 4 HT cores worden dan niet gebruikt.
Ik heb ook een i7-2600K. Op 4 cores is de tijd 1:15 per wu en op 8 cores 1:37.
Dus alle 8 cores samen heeft 25% meer capaciteit dan 4 cores.
Bij mijn instellingen (50% - 80%) doet ie dit:Blord schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 12:19:
Zet de cpu op 50% van de cores en 100% van de tijd. Dan gebruik het precies alle fysieke cores. De 4 HT cores worden dan niet gebruikt.

Met 1:15 per wu bedoel je hoelang er over een taak gedaan wordt ?
Want dat is bij mij nu 1:40 ongeveer. Ik ben er tevreden mee
Het aan/uit wat je ziet komt door je 80% CPU tijd. Dat is dan 4 seconden wel, 1 niet of equivalent. Beste wat je kan doen dan is 40%, 100% van de tijd. Zo heb je geen pieken en draait hij gewoon rustig.
Ja een WU is een Work Unit en dus eigenlijk een taak. Bij mij lopen er 8 tegelijk die er per stuk ongeveer 01:58 over doen.Hippocampus schreef op zaterdag 09 mei 2015 @ 13:32:
[...]
Bij mijn instellingen (50% - 80%) doet ie dit:
[afbeelding]
Met 1:15 per wu bedoel je hoelang er over een taak gedaan wordt ?
Want dat is bij mij nu 1:40 ongeveer. Ik ben er tevreden mee
Zo en nog een i7-3520M CPU @ 2.90GHz ingeschakeld 
En een E5-2670 v2 @ 2.50GHz, helaas maar wel 1 core
En een E5-2670 v2 @ 2.50GHz, helaas maar wel 1 core
[ Voor 34% gewijzigd door ShitHappens op 09-05-2015 17:10 ]
Hoi,
Ik heb mn kleine lanbox opgeklokt.
Ben van
Gemeten 'integer' snelheid 7386.28 miljoen ops/sec
Naar
Gemeten 'integer' snelheid 9121.46 miljoen ops/sec
gegaan!
Altijd leuk
Athans, voor n AMD 3870 black edition (fm1 op itx plank met 8gb 2400mhz mem)
gr
Ik heb mn kleine lanbox opgeklokt.
Ben van
Gemeten 'integer' snelheid 7386.28 miljoen ops/sec
Naar
Gemeten 'integer' snelheid 9121.46 miljoen ops/sec
gegaan!
Altijd leuk
Athans, voor n AMD 3870 black edition (fm1 op itx plank met 8gb 2400mhz mem)
gr
DPC Chef-kok :)
Netjes netjes 

AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X

sorry, hoort eigenlijk in de stampende cafe thuis...
[ Voor 4% gewijzigd door Xanquezer op 09-05-2015 22:42 ]
DPC Chef-kok :)
AMD 2700x @ 4.15 GHz | Vega 56 (Vega 64 BIOS) | 32 GB DDR4 | MSI X470 Gaming Plus | Intel 600P 1TB | Corsair RM550X
Aahh... zomaar de stampede vergeten
Kan iemand mij voorzien van de invite?

Kan iemand mij voorzien van de invite?
[ Voor 35% gewijzigd door Qazwaplol op 11-05-2015 18:08 ]
Thanks, gevonden en computers omgezet
Zou iemand een reden weten dat taken "Fout tijdens verwerking" krijgen? Ik zie dat één van mijn machines 7 taken heeft afgerond maar ook allemaal met deze fout
Teveel overgeclocked ?
volgens mij zit er een bepaalde validatie check in. Kan me herinneren dat bij het Skynet project er ook gebruikers waren die meer fouten leken te krijgen met hevige overclocks.
Nou zou dat ook door die custom client kunnen komen.
volgens mij zit er een bepaalde validatie check in. Kan me herinneren dat bij het Skynet project er ook gebruikers waren die meer fouten leken te krijgen met hevige overclocks.
Nou zou dat ook door die custom client kunnen komen.
[ Voor 108% gewijzigd door Viper® op 12-05-2015 09:01 ]
Ik heb het ook eens voor gehad, op standaard snelheid. Alle WU's op 1 CPU die op dat moment draaiden die foutief waren. Sindsdien niet meer voor gehad. Ook op een aantal andere had ik rond die tijd een paar foutieve WU's, eveneens stock en eveneens sindsdien niet meer voor gehad.
Verwijderd
Probeer eens een memory test. Als de CPU fouten produceert, hoort het OS je PC te laten crashen (geloof ik). Memtestje kan ook geen kwaad als het geheugen overgeklokt is.
Je zou misschien ook nog die machine kunnen flushen, misschien dat er iets in BOINC corrupt is geworden waardoor je nu fouten krijgt. Je kan uiteraard beginnen met BOINC volledig af te sluiten en opnieuw op te starten. Verder kan je primaboinca uit de lijst van projecten gooien op die pc (eventuele tussenstap: boinc afsluiten, c:\programdata\boinc leeggooien) en daarna weer opnieuw toevoegen aan BOINC. Zou die opnieuw executables en WU's moeten ophalen.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Zal eens kijken wat K kan doen.. Is namelijk een EC2 instantie bij Amazon.
Even een ander dingetje, ik zie een waslijst met taken (maar ik kan nergens vinden hoeveel het er precies zijn) maar ik gok dat ik daar nog wel erg lang mee bezig ben. Is het zo dat als de stampede over is dat ik de overgebleven taken gewoon kan laten voor wat het is ? (of moet ik op tijd aangeven dat ik geen taken meer wil ontvangen ?)
Je kan bij Boinc een optie aanzetten "Geen nieuw werk meer ophalen voor dit project"
taken die nog in de wacht staan kun je of af laten maken of annuleren.
taken die nog in de wacht staan kun je of af laten maken of annuleren.
Beter/netter is om iets van te voren aan te geven dat er geen nieuwe taken meer bij mogen komen. Is 1 knop in BOINC om dat te fixen. Als je in je (web)boinc instellingen kijkt (bij de primaboinca website) zie je op hoeveel dagen je je buffer hebt afgesteld (standaard iets van een half dag ofzo). Simpel rekensommetje levert dan op wanneer je die knop in moet drukken.
Hmmm, even zitten tellen, ik heb nu nog 210 taken staan. Ik doe ongeveer 64 taken in 24 uur, dus dat is nog voor drie dagen werk.
Op de website in mijn account staat: Maintain enough work for an additional 0.25 days (daar klopt dan iets niet)
Ik blijf lekker grazen tot 1 juni en dan klik ik wel op het niet meer werk sturen knopje
Op de website in mijn account staat: Maintain enough work for an additional 0.25 days (daar klopt dan iets niet)
Ik blijf lekker grazen tot 1 juni en dan klik ik wel op het niet meer werk sturen knopje
Je bent zo te zien nog niet zo lang bezig. In het begin download BOINC veel meer taken dan wat hij zou moeten gebaseerd op die buffergrootte (daarnaast was je gaan terugschalen in processortijd/core-gebruik). Komt omdat 'ie denkt taken veel sneller af te kunnen ronden dan dat je daadwerkelijk doet. Trekt vanzelf wel bij naar een veel realistischere buffer.
[ Voor 10% gewijzigd door Bubbles op 12-05-2015 16:01 ]
Ahh, ok. Het kwam al wat optimistisch over om gelijk zoveel taken te serveren. Het is grazen, niet maaien 
Dat laat ik wel aan de top 10 over.
Dat laat ik wel aan de top 10 over.
[ Voor 14% gewijzigd door Hippocampus op 12-05-2015 16:04 ]
Ik zou graag mee willen doen. Dus bij dezen: invite gezocht 
Voorzien!
Voorzien!
[ Voor 13% gewijzigd door DJSnels op 12-05-2015 23:30 ]
Indeed. Bij mij begon de schatting op iets van 5 min per WU... dat bleek dus even 2,5uur op de ene en 1,5uur op de andere koe te zijn. Maargoed, als je toch een maand wil grazen, heb je mooi een leuke beginvoorraad.Bubbles schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 16:01:
Je bent zo te zien nog niet zo lang bezig. In het begin download BOINC veel meer taken dan wat hij zou moeten gebaseerd op die buffergrootte (daarnaast was je gaan terugschalen in processortijd/core-gebruik). Komt omdat 'ie denkt taken veel sneller af te kunnen ronden dan dat je daadwerkelijk doet. Trekt vanzelf wel bij naar een veel realistischere buffer.
Maar wat inderdaad ook wordt gesteld is ook mijn instelling: stemmen voor de stampede is meedoen (voor welk project dan ook) en een WU binnen halen is verwerken.
[ Voor 10% gewijzigd door Peregrine op 13-05-2015 09:21 ]
Nee, ik ben GEEN hobbit...
Soms is het wel onhandig, ik heb een laptop die weinig aanstaat en nu draait daar tijdelijke even BOINC op. Ik kreeg na installatie al meer werk binnen dan ik waarschijnlijk in een maand zou gaan halen en die krengen zijn maar een paar dagen houdbaar voordat ze bederven.
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Mja, dat is overmacht en kan niemand je kwalijk nemen.
Vandaag nog een paar Xeon bakkies erbij aangezet. En nog bezig om een paar extra te regelen.
Voor de gene die het wilt weten, ik gebruik machines van de zaak die in m'n pre-productie omgeving staan.
Dit zijn normaal gesproken 1 van elk type cluster die we hebben + nog een paar speciale gevallen (denk aan Xeon Phi/GPU test rekendozen, benchmark machines enzo verder)
Qua rekenkracht is dat alles bij elkaar nog geen eens 1% dan wat we aan clusters in totaal hebben.
Die kan ik jammer genoeg niet gebruiken, omdat die worden gebruikt voor onze academische collega's in het land.
Voor de gene die het wilt weten, ik gebruik machines van de zaak die in m'n pre-productie omgeving staan.
Dit zijn normaal gesproken 1 van elk type cluster die we hebben + nog een paar speciale gevallen (denk aan Xeon Phi/GPU test rekendozen, benchmark machines enzo verder)
Qua rekenkracht is dat alles bij elkaar nog geen eens 1% dan wat we aan clusters in totaal hebben.
Die kan ik jammer genoeg niet gebruiken, omdat die worden gebruikt voor onze academische collega's in het land.
Nice! Bouwden jullie bij één van de vorige stampedes (Cosmology@home???) ook niet aan een supercomputer in Nederland? Toen hadden jullie volgens mij een berg Quad-Socket Xeons staan. Dat is leuk speelgoedlasermen schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 01:18:
Vandaag nog een paar Xeon bakkies erbij aangezet. En nog bezig om een paar extra te regelen.
Elke keer wanneer we een nieuw cluster neerzetten. Testen we deze voor paar weken op 1 van de DPC projecten. Dus ja, dat hebben we zeer zeker gedaan met een berg Quad-Socket E5 machinesVictordeHolland schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 13:06:
[...]
Nice! Bouwden jullie bij één van de vorige stampedes (Cosmology@home???) ook niet aan een supercomputer in Nederland? Toen hadden jullie volgens mij een berg Quad-Socket Xeons staan. Dat is leuk speelgoed!