Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
sluiten

Onderzoek Tweakers

Om beter te begrijpen wat jij waardevol vindt aan Tweakers en andere online content of features, voeren we een onderzoek uit. Wil jij ons helpen door de bijbehorende vragenlijst in te vullen? Het invullen neemt ongeveer 15 minuten in beslag en onder alle deelnemers verloten we drie Tweakers-goodiebags.

Naar het onderzoek

quote:
schumi1986 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 23:01:
[...]

De app bij mij op de xbox vraagt nog steeds om een plex pass, zie op de Site dat dit 5 euro per maand kost, opzich niet veel maar die abbo's overal kosten stiekem toch best veel per maand (spotify, Netflix , snelnl )

Ik heb een sport 1 web abbo voor 9.99 en daar kan ik via de computer naar F1 kijken, met een ipad en de apple tv kan ik dit beeld gemakkelijk naar de tv streamen, zo kun je bijna alles van de ipad doormiddel van de Apple tv naar de tv streamen.

ik had met de komst van de xbox one verwacht dat dit ook mogelijk zou zijn icm met mijn surface pro maar het is allemaal erg omslachtig en ik mag van geluk spreken als ik een filmpje van de pro naar mijn xbox kan streamen :(
Werkt de browser op de One dan niet goed met Sport1?

Overigens kan Sport1 de app overzetten naar een Universele App (gezien ze Silverlight toch al moeten vervangen) en die gewoon afspelen als straks de store op de One open gaat.

Maar kun je op de Surface dan niet je beeld streamen en op Internet Explorer Sport1 openen (gezien Edge geen Silverlight ondersteund)?

[Voor 5% gewijzigd door Martinspire op 31-10-2015 23:31]

Martinspire - PC, PS4, X1

quote:
Vrijdag schreef op zondag 01 november 2015 @ 09:46:
Gisteren de Xone met de Tombraider bundel binnengekregen, cadeau voor mijn vriendin. Nu heb ik gezocht maar kan deze nu gewoon aan en zijn de recente updates daar dan al op geïnstalleerd of moet er eerst een hele boel patches worden gedownload?
Dashboard update krijg je waarschijnlijk wel, maar dat duurt niet zo heel lang. Verder zal de game moeten installeren (en zal ie wel een update krijgen). Bij elkaar gok ik dat je een kwartiertje nodig hebt? Of 30 als het traag gaat met downloaden. Oja en je moet natuurlijk de console de eerste keer even instellen, maar dat kost je ook weinig tijd.

De tijd dat je meteen kon beginnen is al een tijdje voorbij, maar als je geen updates wilt, kun je natuurlijk ook zonder internet beginnen. Al moet Tomb Raider dan nog wel eerst even installeren, maar dan ben je wel sneller klaar (kun je die update altijd nog later binnenhalen)

quote:
PL3X4N schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 11:46:
Heb nou een aantal uur in NFS zitten maar vind steeds meer dat deze redelijk wat lagt en lage fps. Verder de sfeer en cutscenes zijn echt tof. De parts zijn ook niet echt te duur of OP.
Mja vooral de parts vind ik eigenlijk maar weinig performance geven. Het scheelt je vrijwel nooit een volle seconde op 0-100. Ook remmen en banden geven eigenlijk maar weinig extra performance.

Overigens heb in de 10 uren die ik erin had zitten, misschien 4x framedrops gehad. Het lijkt nogal locatie-afhankelijk te zijn, maar zelf dus weinig last van.

Verder is het lastig om te zien wat voor auto je nou eigenlijk nodig hebt (qua performance) per race. Vooral de stap van medium naar hard lijkt vaak niet goed te zien.
En daarnaast vind ik het muf dat veel parts voor lange tijd niet beschikbaar zijn. Laat me lekker vanaf level 10 gewoon mn hele auto (visueel) pimpen. En er zijn per auto te weinig designs beschikbaar (daar heb ik zelf echt geen zin in om te doen). En de stad is nog steeds vrij dood, weinig te beleven en de collectibles zijn saai.

Maar goed, het is verder wel een aardige game. Vooral het rijden zelf vind ik wel heerlijk en het verhaal of de sfeer is ook dik in orde. Soundtrack bevalt me ook nog prima, beetje drum&bass op zijn tijd is eigenlijk wel tof.

[Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 03-11-2015 12:40]

quote:
roboreaper schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 19:22:
vandaag Guitar Hero live binnen gekregen. spelen in SP ging prima. Co-op daarintegen lukte niet.
om met GHL dus co-op te spelen moet je 2 dongles tegelijk actief hebben dus de 2de dongle in de xbox gedaan.

blijkt dat de xbox de 2de dongle niet ziet. ook als ik alleen die 2de dongle in de xbox hebt doet ie niks.
de dongle heb ik ook in mijn pc geprobeerd en dan zie ik iig dat de dongle aan gaat en gaat knipperen on te syncen en dat werkt ook ( ookal heb ik er niks aan met de pc)

dus heeft er iemand een idee waarom de xbox de dongle niet ziet maar mn pc wel?
Misschien andere poorten proberen? Of probeer eens die dongle op de plek van de ander te doen (kijken of het misschien max 1 is oid)?
Klinkt wel raar. Heb je trouwens nieuwe dashboard of niet? Want misschien is het daar een issue mee.

Ben wel benieuwd hoe je de game verder vindt. Ik heb hem niet want vond het gemist van de dlc-library jammer en de nummers op de schijf niet echt denderend. Ben vooral benieuwd of je een beetje kunt wennen aan de 6 knoppen.

quote:
Donstil schreef op dinsdag 03 november 2015 @ 21:48:
Zo he deze is fet.

[afbeelding]

Ondanks dat er eigenlijk een accu in de Elite controller zou moeten zitten ( :+) zou ik hier met liefde 150,- voor betalen :)
Het lijkt me dat die linkse joystick misschien nog wel beschikbaar komt als aparte accessoire. Lijkt me best handig om een betere joystick voor racegames te hebben eigenlijk. Verder ziet ie er wel vet uit.

quote:
Beltoni schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:26:
Moet binnenkort maar eens een harde schrijf kopen om aan mijn XB1 te koppelen. Moest laatst GTA5 weggooien om Halo 5 te installeren... Vroeg me af of iemand hier een leuke heeft staan waarbij de prijs/kwaliteit goed in evenwicht is.
Ben zelf wel fan van Seagate Expansion Portable. Doet het hier al prima. Al moet je het bij dergelijke schijven vooral voor extra opslag doen en niet om 1 seconde laadtijd te verminderen.

quote:
Beltoni schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 13:58:
[...]

Hmmm, heb jij dan de 1GB of 2GB? wil eigenlijk minimaal 2GB hebben... Tussen de 2GB portable en de 4GB Desktop zit maar 30 euro.

Voordeel van de portable is dat hij stroom krijgt via de USB neem ik aan? Ben niet helemaal thuis op de harde schijf markt. Kan niets vinden over RPM of is dat alleen bij interne harde schijven?
Ik heb de 2TB versie, maar mogelijk moet ik binnenkort upgraden :X
En ja, die krijgt gewoon stroom via de USB dus verder niks nodig.
quote:
Royeboi schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 14:29:
[...]

Wanneer heb je besteld?

Overigens, Mijn 1TB Seagate heeft nogal wat connectie problemen. Het probleem lijkt zich minder tot niet voor te doen in de onderste USB-poort aan de achterkant. De overige (bovenste achterin en zijkant) zorgen er soms voor dat games bevriezen (vooral Hardline). Je ziet dan ook elke 20 seconden in beeld verschijnen: '' USB opslag gereed'' of iets in die trend.

Herkennen anderen dit ook? Ik draai de nieuwste beta van de nieuwe Xbox UI. Aangezien hij het in de achterste poort wel goed doet, vermoed ik dat het dus niet aan de schijf zelf ligt. Het kan ook nog aan de kabel liggen maar ik heb helaas geen andere om het mee te testen.
Ik herken het niet. Hij geeft na elke dashboard update wel aan dat de schijf gereed is, maar dat is dan ook alles. Misschien een format proberen? Al lijkt me kabelbreuk (of connectorbreuk) misschien ook een optie ja. Je kunt sowieso even kijken of je het met een andere HD ook hebt, dan weet je of het in de Xbox zit.

Ik zit nu Call of Duty te spelen en ik word regelmatig na een online pot uit het multiplayer gedeelte gegooit. Erg irritant.

Al is het nog altijd beter dan bij de beta waar ie regelmatig vastliep (kan potjes wel afmaken), maar het lijkt alsof ie de lobby vervolgens niet meer kan vinden. Erg vaag.

Overigens gaat het wel iets beter dan aan het eind van de beta, maar dat zal vooral komen omdat iedereen nog level 1 is (al zie ik ook al mensen van level 40 :X )

Edit: en nu kom ik een game niet in met "sessionmode not set while attempting to get sessionmode specific dvar from base dvar: 0xA9924A26" :'(

[Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 06-11-2015 16:03]

quote:
schumi1986 schreef op vrijdag 06 november 2015 @ 17:58:
[...]

Ik lees hier redelijk veel mee op het forum, aan de hand van jou posts vraag ik mij af welke game jij eigenlijk nog niet hebt op de one? :p

Iedereen heeft zo zijn games die ze voorbij laten gaan maar jij hebt volgensmij echt ELKE game :)

Lijkt mij echt heerlijk als je echt elke game kan kopen omdat alles bevalt, zelf koop ik meestal tussen de 3 - 8 games per jaar gemiddeld, en dan laat ik niets schieten omdat ik het niet kan betalen maar puur vanwege mijn interesses voor een game.
Ik heb er inderdaad vrij veel (niet alles hoor), maar laten we het daar bij houden voor iedereen zijn collectie/koopgedrag neerplempt ;)

Lijkt er in ieder geval op dat COD blijft disconnecten vanwege grote friendslist. Heb anderen ook al gevraagd en degenen met grote friendslist hebben er ook last van, de rest niet. En het is wel irritant, want je kunt zo niet bij elkaar blijven (de plek die je dus vrijmaakt, wordt vrij snel opgevuld)

quote:
Donstil schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 00:37:
[...]

Ik zie martinspire in andere gedeeltes van het forum (het serie gedeelte bijvoorbeeld) ook geregeld (goeie) input posten dat ik mij wel eens afvraag of hij wel eens buiten komt :)

Of hij heeft op zijn twaalfde een internet start-up verkocht en hoeft daardoor niet meer te werken :)

Of ik doe iets vreselijk verkeerd met mijn vrije tijd, dat kan ook zomaar ;)
-O-
offtopic:
Ik ben inderdaad vrij actief, maar dat komt omdat ik geen relatie en kinderen heb (niet dat ik weet in ieder geval) en laatste paar dagen zit ik zelfs ziek thuis. Maar ik doe nog genoeg andere dingen hoor. Films, tvseries, pcgames, ps4 games :+
quote:
Bullet NL schreef op zaterdag 07 november 2015 @ 12:07:
[...]

lekker laten denken, ik weet wel beter....

Iets anders..... ik twijfel nog steeds over Black Ops 3
Mja Blops3 online gaat bij mij niet goed. Ik word bijna elke ronde uit de lobby gegooid, dus met vrienden online gaat nog even niet. Tenminste, niet op mn eigen account. Ja, dit lijkt wederom een issue te zijn van grote friendslist :'( :(
Anyways, ik kan momenteel online redelijk goed meekomen. Al heeft dat volgens mij een aantal redenen:
1) Veel mensen zitten de SP nog te doen of misschien Zombies
2) Niet iedere cod-slet heeft de game al
3) Arena-modus (soort ranked principe) zuigt ook nog wel wat mensen weg
4) Voor de meesten is alles nog nieuw (en weinig unlocks) dus je wordt nog niet zo makkelijk neergeschoten

Hetzelfde had je eigenlijk in de beta, maar na een paar dagen kwamen de codsletjes overal weer voorbij. Je weet wel, slechte verbinding, teveel tijd in de game gestoken, niet gamen voor ontspanning maar omdat het oorlog is en maximaal 10 jaar oud (dus eigenlijk hadden ze de game niet mogen hebben).

Maar goed, het is even afwachten hoe online zich gaat ontwikkelen. Voorlopig vind ik het wel leuk (afgezien van de lobby disconnects), prima mappen en aardig wat modussen om te doen. Unlocks gaan me wat te traag en ik heb nog niet echt een gun gevonden wat ik fijn vind. Plus dat een heleboel dingen van het unlocksysteem (offline als online) omslachtig werken. En die dingen als remote hacken voelen een beetje cheap aan.

Verder is de SP wel goed te doen. Niet alleen kun je hem met 4 man doen, maar ook de setpieces zelf zijn wel indrukwekkend. Gewoon lekker over de top en niet teveel nadenken over plotholes. Plus dat er schijnbaar nog een extra campaign in zit, waarbij de menselijke tegenstanders veranderen in zombies en de robots in evil robots oid. Compleet met eigen audio.
quote:
This is one hell of an Easter egg.

Treyarch, the developer of Call of Duty: Black Ops III, has put a secret mode in the latest first-person shooter game. Treyarch has been putting a zombie co-op play mode in its Call of Duty games for a while. Zombies even make an appearance in the single-player campaign of Black Ops III.

But if you play through the entire campaign mode, you get a special Easter egg, or hidden inside joke, as a gift from the developers at Treyarch. It comes after the credits finish. If you wait long enough, you’ll see that in the main menu, you can unlock something called Nightmares mode. You can fast-forward the credits by moving the analog stick.

In the Nightmares mode, you can play the entire single-player campaign over again, but this time with different characters and a different narrative. The characters are zombies, and it’s taking place in the zombie apocalypse universe. If you really like single-player campaigns, this is a pretty huge treat, and it is separate from the zombies mode.
Dat vind ik dan weer erg tof gedaan (lijkt me overigens ook wel leuk in coop dan).

Zombies vind ik zelf nooit veel aan en ook deze lijkt wat moeilijk (zeker na wave 5 wordt het al irritant imo). Maar dr zal vast een strategie voor zijn. In ieder geval is het niet echt mijn ding maar anderen zijn lyrisch.

Grafisch is ie niet verkeerd (al draait ie dus 900p/60fps, geen 1080p) en qua audio zit de sfeer er ook prima in. SP is langer dan normaal (zie Tweakers review) want nu is ie zo'n 8 tot 10 uur lang.

quote:
exactor it schreef op maandag 09 november 2015 @ 15:50:
Viva Pinata ontbreekt. Die zit in Rare Replay en heb ik via BC wel gespeeld. Zou er meer ontbreken?
Geen idee, maar kan zo zijn dat ze ze tijdelijk terugtrekken ivm problemen (of licentieproblemen) ;)

quote:
Carthrax schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:32:
[...]

Skylanders, Disney Infinity en de Lego games.
Ultieme samen spel games en zeer verantwoord ;)
Zijn dat niet games waar je nog altijd (met geweld) tegenstanders moet verslaan? (hij wil geweld minderen namelijk)
quote:
RoyK schreef op woensdag 11 november 2015 @ 15:25:
Okey Xbox mensen, kans is vrij groot dat ik ook hier een Xbox One aan gaat schaffen. Ik heb als PC gamer een paar vraagjes. Waar ik me normaal enkel druk hoef te maken om BF4 achter mijn PC zal de Xbox beneden in de woonkamer mijn zoontje van 5 en dochter van 7 bezig gaan houden (en in de avonduurtjes papa natuurlijk)

Ik ben op zoek naar gezond content waar hun mee kunnen spelen. Het liefst dat ze moeten samenwerken en als het even kan geen vechten spul is. Daar worden ze op Netflix al mee dood gegooid en zijn we ook gaan matigen. Zijn er hier papa's met ervaring wat het goed doet onder het jonge publiek? :) Kinect een goed plan?
Dan zijn Kinect Sports en Disney Fantasia wel een stuk kindvriendelijker lijkt me. Verder heb je nog Zoo tycoon, simpele games als Peggle/Monopoly/Triviant/Tetris, diverse sportgames als Fifa/NBA, Just Dance en Dance Central of zelfs Rock Band 4, Project spark kan op zich ook nog maar is misschien wel wat moeilijk (ach, het is F2P dus kijk eens), Minecraft (zal wel bekende materie zijn), racers als Need for Speed of Forza (al zijn die misschien wat moeilijk voor die leeftijd), Viva Piniata (uit de Rare Replay bv). Heel veel geweldloze kindergames zijn er eigenlijk niet, maar bij Disney en Lego kun je wel merken dat ze vooral op kinderen gericht zijn. Plus bij Disney Infinity heb je nog dat je eigen levels kunt maken e.d.

Sportgames zijn op zich wel handig voor samenwerken (net als die Disney/Lego games). Op de PS4 heb je overigens ook niet heel veel andere games. Misschien dat anders een WiiU nog interessant kan zijn (in Mario-games zit over het algemeen ook niet veel geweld)

Anyways, als ik zo even in de store kijk zie ik nog:
The Peanuts Movie: Snoopy's grand adventure, Adventure Time: Finn and Jake Investigations, Rabbids Invasion.
En mogelijk: Chariot, Leo's Fortune, Octodad, Boom Ball Kinect, Forza Horizon 2, Olli Olli.
Maar zoals aangehaald: Die Disney, Skylander en Lego-games zijn echt wel leuk.

[Voor 28% gewijzigd door Martinspire op 11-11-2015 16:09]

Als het goed is komt trouwens morgen Star Wars Battlefront naar EA Access waar je hem 10 uur kunt proberen. Gezien het een MP-titel is, is het misschien slim om vooraf even te kijken wie er online zijn, zodat je niet in je uppie hoeft te spelen (dan krijg je namelijk een betere indruk). En meteen je 10 uur erdoor jassen lijkt me ook niet handig dan ;)

Net een Wireless Adapter for Windows gehaald bij de Mediamarkt om mn Xbox controller ook op PC te kunnen gebruiken. Is daar maar 22 euro dus valt reuze mee. Gebruik er zelf mn 2e controller voor zodat ik niet telkens hoef te pairen. Maar wat ik wel merkte is dat er dus geen uit-knop op zit om controllers uit te zetten, maar:
Tip: je kunt controllers ook uitzetten door langer dan 5 seconden de xbox-knop in te drukken

Enne, EA Access bevat nu Star Wars Battlefront als 10 uur trial ;)

[Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 12-11-2015 15:47]

Battlefront speelt trouwens wel prima. Mooie maps en nog nergens echte clusterfucks tegengekomen (dice staat daar nog wel bekend om met zn Operation Metro en Operation Locker). Hij verschilt vrij weinig met de beta qua schieten en balans, maar zowel de TDM als de conquest spelen eigenlijk wel prima. Moet nog wel met grote party doen om te zien of het inderdaad goed blijft spelen, en natuurlijk over een week als er wat meer unlocks beschikbaar zijn. Maar is een lekkere pick-up-and-play shooter.
Overigens begin je met 0 unlocks en 1 wapen, dat maakt dat je de eerste paar potten al wel redelijk kansloos bent ondertussen (ook al is ie pas een paar uur uit). Maar al met al is het na een tijdje wel te doen om mee te komen. Nog even wat meer tijd om te kijken hoe het op langere termijn speelt, maar voorlopig vermaak ik me prima. Denk dat dit voorlopig wel mijn MP-shooter is. Had ook al een paar lekkere killstreaks, al moet je wel voorzichtiger spelen wil je het langer uithouden (vooral flanken is goed te doen en soms heb je wel wat mazzel nodig, maar het is niet onmogelijk). Deze game past goed bij mn speelstijl.

Kan iedereen met EA Access aanraden om het toch even te proberen ;)

quote:
Format-C schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:31:
Goedenavond.

Net het nieuwe dashboard erop gezet...

Echter kan ik nergens die wireless display app vinden?
Er is bij de preview-dashboard wel een Wireless Display preview via de Xbox Preview Dashboard te verkrijgen, maar ik weet niet of die ook voor de rest te gebruiken is. Het lijkt erop dat ze die momenteel niet hebben overgebracht met de nieuwe update. Ik kan er zo ook effe niks over vinden verder. Wordt vervolgd.
quote:
Bullet NL schreef op donderdag 12 november 2015 @ 19:43:
[...]

De watte?

Welke app is dat? Om te streamen naar een Windows 10 device?
Nee, om te streamen naar de Xbox zelf. Dus met de Wireless Display Preview die je in de Xbox Preview Dashboard vindt bij Beta Apps&Games (naast Community Calendar).

Zo Tomb Raider credits lopen over mn beeldscherm heen. Fenomenale game. Echt geweldig om te doen. Lekker verhaal en Lara blijft ook een schatje :>
Nu nog shit verzamelen, meer ontdekken en de tombs afgaan.
Kan hem in ieder geval aanraden. Echt top. Enige nadeel van wat ik zie is dat hij misschien nog wel wat langer had gemogen. Vooral de eerste levels ga je achteraf gezien wel snel doorheen. Al heb ik er wel wat langer dan de vorige game over gedaan (denk een uur of 5 langer). Maar deze game speelt nog net wat lekkerder, heeft wat beter verhaal en is wat minder extreem (vond de vorige qua verhaal wat over de top onrealistisch).

Square Enix: meer van dit graag :)

quote:
Fuff schreef op donderdag 12 november 2015 @ 22:07:
[...]

Hoe lang heb je erover gedaan als ik vragen mag? Lijkt mij een top game. Ik ga nu eerst Rayman Legens ff platinum halen op XBO en dan ga ik denk ik voor deze game.

Vind de nieuwe interface trouwens wel erg snel zeg :9
Ik denk dat ik zo'n 20 uur heb gespeeld, maar kan het niet precies zien. Heb sommige stukken weinig gepakt (kwam ik dan vaak laat achter maar na lang klauteren en ploeteren heb je dan geen zin meer om terug te gaan) en sommige stukken wel weer veel gedaan. Heb sowieso nog wat tombes opnieuw te doen en wat gebieden te bespeuren. Upgrades e.d. ben ik wel bijna doorheen (belangrijkste heb ik eigenlijk al wel), dus het is vooral verzamelen en dingen doen die ik leuk vind. Ik denk dat als je alles wilt hebben, je er wel zo'n 40 uur aan zoet bent, maar de vraag is of je dan zin hebt om elke hoek van de game te gaan bekijken (het is nogal wat). De basis uitspelen zal je waarschijnlijk zo'n 20 tot 25 uur kosten (game en tombes).

Wat me vooral opviel aan de walkthrough hoofdstukken bij IGN (heb hem niet gelezen maar zag hem even voorbij komen toen ik een tombe wilde oplossen waar ik met mn domme kop de oplossing niet zag), dat de eerste paar levels eigenlijk vrij snel gaan maar de laatste 5 doe je nog wel langer over. Dus als je denkt van "oh ben ik hier al", dan valt dat nog wel mee.

Anyways, mijn game van het jaar (alleen Just Cause kan hem eigenlijk nog overtreffen voor mij persoonlijk), heeft het stokje van Batman Arkham Knight overgenomen hier. Beide kan ik enorm aanraden

Hier overigens nog mijn reactie op Star Wars Battlefront: Martinspire in "[Multi] Star Wars Battlefront"
En hier nog wat meer over mijn Tomb Raider ervaringen: Martinspire in "[Multi] Rise of the Tomb Raider (2015)"

[Voor 27% gewijzigd door Martinspire op 12-11-2015 22:18]

quote:
Bullet NL schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 10:07:
[...]

Schijf ruimte is het probleem ook niet, heb hier wel 8 GB aan vrije schrijven liggen... Punt is dat ik de HDD niet wil zien, moet dus een 2.5" formaat schijf zijn, en 7200rpm op USB3.0 ;)
Mja ik ben ondertussen maar wat gaan verwijderen. Dingen waarvan ik dacht "misschien doe ik die nog wel een keer" oid. Downloaden duurt ook weer niet zo heel lang (zeker in nieuwe dash gaat het eindelijk vlot) dus ook niet zo'n ramp. Gewoon eens kijken wat er eigenlijk toch wel weg kan.

quote:
halofreak1990 schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 12:41:
[...]

Ja, dit vind ik ook vreemd. Probeerde gisteren via "Xbox, take a screenshot" een screenshot te maken van m'n installatie progress, maar dan zegt 'ie "Cannot take a screenshot here"
Dat doen ze ook niet met een screenshot van de Xbox maar met een capture-tool. Dat je dus het HDMI-signaal gebruikt. Elgato of Roxio ding dus ;)

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 13-11-2015 13:25]

Voor de mensen met EA Access + Battlefront: nog animo om straks even samen te knallen? Stuur maar PM of spreek me aan op Xbox Live ;)

quote:
triple__vince schreef op vrijdag 13 november 2015 @ 22:26:
Hoi ik heb een Xbox one, nu wil ik de games with gold downloaden.
Als ik via Xbox.com dirt 3 wil downloaden zie ik alleen een button 'downloaden naar je xbox360'
Als ik dat doe zie ik ze dan op mijn Xbox one? Of hoe doen jullie dit?
Dirt 3 was inderdaad een Xbox 360 titel, maar als je hem dus nu aanschaft voor Xbox 360, dan schaf je hem dus ook aan voor de One (beetje raar verwoord inderdaad). En als ie opstart heb je ook wel wat dingen van het oude Xbox 360 dashboard, maar in principe draait ie verder prima.

Momenteel zijn overigens The Walking Dead: Complete First Season en Pneuma: Breath of Life gratis
En vanaf maandag wisselt The Walking Dead voor Knight Squad als gratis titel (Pneuma blijft tot eind deze maand). Voor de Xbox 360 is vanaf maandag Dungeon Siege III gratis te downloaden (welke dus Dirt inwisselt, maar beiden zijn gewoon backwards compatible).

Kortom: downloaden :P

quote:
justifire schreef op zondag 15 november 2015 @ 00:11:
[...]

Disc ?
Zooooooooo 2012.... :z
Veel pezier met RotTR, spel is geweldig !
Tombes zijn echt huge !
Huge? Valt wel mee toch? Zijn qua puzzel niet heel veel anders als in de vorige game ook. Wel zien ze er echt schitterend uit en zitten ze meestal wel slim in elkaar, maar je bent er niet uren zoet mee (helaas). Eerder 10 tot 20 minuten, afhankelijk van hoe snel je ze weet op te lossen.

[Voor 8% gewijzigd door Martinspire op 15-11-2015 01:39]

quote:
Dennahz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 09:27:
[...]

Ik heb expres geen McDonalds of hotel gekozen, want stel dat ze het ooit allemaal gaan uitpluizen, dan hebben tig gebruikers hetzelfde adres. Gewoon een willekeurige "Smith" gekozen in Alaska (taxfree)
Aan de andere kant: als ze ook iets van post gaan sturen, dan tieft zo'n hotel het gewoon weg en zo'n Smith kan eens uitzoeken waarom zijn naam wordt gebruikt.

quote:
Dennahz schreef op dinsdag 17 november 2015 @ 10:18:
[...]

Heb nog nooit geweten dat Microsoft post rondstuurde, maar idd, daar heb je wel een punt. Ach ja, we kunnen in ieder geval genieten van veel nettere prijzen :Y)

Zeker met die mooie handleiding voor de andere marketplaces. Ga trouwens Halo maar eens spelen op 'normal', want heb de easy al uitgespeeld zonder veel moeite :p

* Dennahz happy
En wie weet is het wel bedrijfspolicy om te zeggen dat de heer "x" wel (of juist niet) een kamer heeft :P

quote:
exactor it schreef op woensdag 18 november 2015 @ 18:42:
Wat is BF4 een brak spel zeg. Vorige week voor het eerst in tijden gespeeld. Campaign progress weg. Gisteren afgesloten bij chapter 5. Vandaag weer alles weg. Ook heb ik bepaalde achievements voor levels uitspelen niet gekregen. Op Battlelog staat mijn progress netjes op een rij.

Spel is ook pas een jaar of twee uit. Logisch dat dit soort dingen kunnen.

@robo Klinkt als een defecte controller. Zou naar de winkel gaan of support inschakelen.
Jouw BF4 issues klinken als "nieuwe features" extragratis van DICE :P
Sowieso hadden veel updates meer kwaad gedaan dan goed bij die game. Dus ik sta er niet van te kijken. Hardline heeft ook nog steeds 1 grote bug wat me weerhoudt om die MP op te pakken (dat je dus 90% crash-garantie hebt bij joinen van game).
Battlefront doet het overigens wel goed, dus ik gok dat er gewoon wat BF4/H programmeurs zijn die ze er eindelijk uit hebben getrapt.

quote:
Koning Willy schreef op woensdag 18 november 2015 @ 22:31:
[...]

Grid Autosport sowieso want die is uit 2014, Grid 2 niet, misschien via backwards compability soon?
Die is alleen op PC, X360 en PS3 uitgekomen. Heeft hier dus niet echt veel nut. Pak dan Forza 6, die heeft wel local splitscreen multiplayer. Maar van wat ik uit mijn vriendengroep weet is dat dingen als Fifa toch vaker gespeeld worden (ook de non-gamers kennen dat nog wel).

En het is jammer dat Rocket League nog niet uit is voor X1, dat is ook een leuke (offline en online) partygame

Zijn die Elite controllers al ergens in de winkels geweest of zijn ze vooral alleen via internet beschikbaar? Haal hem liever gewoon af bij Mediamarkt ofzo.
quote:
ThomasXIV schreef op donderdag 19 november 2015 @ 16:32:
Inmiddels weer problemen met Xbox Live die niet zelf te fixen zijn... Resultaat, ik kan alleen offline gamen :( .
Hmm, lijkt hier goed te zijn? http://support.xbox.com/nl-NL/xbox-live-status
Of bedoel je dat gedoe met die savegames? Heb er sinds de laatste insider-update ook last van.

quote:
Dennis585 schreef op donderdag 19 november 2015 @ 17:59:
Larry Hryb

Xbox App on Windows 10 update rolling out now adds Facebook Friend Finder & other features:

http://majornelson.com/20...le-today/?linkId=18885275

[afbeelding]
Grote wijziging is ook de Store eindelijk in de app, inclusief redeemen van codes (als alternatief voor site en console zelf). Daarnaast kun je ook addons browsen. Dus grote kans dat je nu ook vanuit de app nieuwe DLC kunt aanschaffen en downloaden. Oftewel: nice :)

quote:
UltraSub schreef op donderdag 19 november 2015 @ 20:30:
Als ik nu voor mijn zoontje voor sinterklaas zo'n Skylander starter pack koop, dan komt die natuurlijk met een disc. Dat zuigt, ik wil geen discs meer :) Is het mogelijk om een disc om te zetten naar een download? Zal wel niet denk ik, maar ja... :|
Nope en gezien je de dock nodig hebt, zal je hem ook niet echt kunnen doorverkopen. Misschien dat de digitale game nog eens in de aanbieding is?

Black Friday deals (US prijzen)
quote:
Battlefield 4 Premium Edition - $30.00 - 50% off
Battlefield Hardline Standard Edition - $23.99 - 40% off
Beatbuddy: Tale of the Guardians - $6.69 - 33% off
Beyond Eyes - $10.04 - 33% off
Blues and Bullets - Episode 1 - $3.34 - 33% off
Bridge Constructor - $6.69 - 33% off
DARK SOULS II: Scholar of the First Sin - $20.00 - 50% off
EA SPORTS FIFA 16 - $35.99 - 40% off
EA SPORTS NHL 16 - $35.99 - 40% off
Evolve - $16.00 - 60% off
F1 2015 - $40.19 - 33% off
Forza Horizon 2 Deluxe - 10th Anniversary Edition - $35.00 - 50% off
Forza Horizon 2 Standard - 10th Anniversary Edition - $25.00 - 50% off
Forza Horizon 2 Ultimate - 10th Anniversary Edition - $45.00 - 50% off
Forza Motorsport 6 Standard Edition - $49.79 - 17% off
Grand Theft Auto V - $35.99 - 40% off
Grand Theft Auto V & Great White Shark Cash Card - $40.00 - 50% off
Guns, Gore and Cannoli - $6.69 - 33% off
Halo: The Master Chief Collection Digital - $29.99 - 40% off
Killer Instinct: Season 2 Ultra Edition - $20.00 - 50% off
King's Quest : The Complete Collection - $29.99 - 25% off
LEGO Jurassic World - $29.99 - 40% off
Lovers in a Dangerous Spacetime - $10.04 - 33% off
Madden NFL 16 - $35.99 - 40% off
Madden NFL 16 Deluxe: Season Edition - $47.99 - 40% off
Metro Redux Bundle - $17.99 - 40% off
Minecraft: Story Mode - The Complete Season (Episodes 1-5) - $18.74 - 25% off
Mortal Kombat X - $29.99 - 40% off
Mortal Kombat X Premium Edition - $43.99 - 45% off
NBA 2K16 - $47.99 - 20% off
NBA 2K16 Michael Jordan Special Edition - $59.99 - 25% off
Need for Speed - $35.99 - 40% off
Nova-111 - $7.50 - 50% off
Project CARS Digital Edition - $20.00 - 50% off
R.B.I. Baseball 15 - $5.00 - 75% off
Skylanders SuperChargers Portal Owner's Pack - $29.99 - 40% off
Tales from the Borderlands Complete Season (Episodes 1-5) - $10.00 - 60% off
The Escapists - $10.00 - 50% off
Trials Fusion - $10.00 - 50% off
Trials Fusion: The Awesome Max Edition - $20.00 - 50% off
Edit: Middle Earth: Shadow of Mordor GOTY is $20
Gears UE + Forza 6 for $65 (bundle)
Geen hele grote recente games als Halo 5, Rise of the Tomb Raider of Star Wars Battlefront, maar wel aardig wat andere titels (Fifa 16 bv). Kan interessant zijn als je ze nog niet hebt ;)

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 20-11-2015 01:52]

quote:
mfreriks schreef op vrijdag 20 november 2015 @ 12:19:
Zie ook dat RDR in de aanbieding is... is die nou echt zo goed als iedereen sugereert? meerdere malen voorbij zien komen dat die volgens mensen in BC moet komen...

EDIT: Biioshock zou ook BC worden toch? dacht dit ergens gezien te hebben.. maar nu kan ik het nergens meer terugvinden :+
Het is wel een topgame, maar hij is niet backwards compatible. Heb je nog een 360 liggen, dan kun je hem altijd wel spelen. Het is gewoon een Rockstar game (GTA-kwaliteit) in het wilde westen. Al denk ik dat ie de tand des tijds niet zo goed zal doorstaan.

quote:
toets23 schreef op zaterdag 21 november 2015 @ 11:55:
Vandaag voor het eerst de xbox 360 emulatie getest met Gears of War 3, super feature btw!
Maar... bij het opstarten krijg ik steeds de melding "Opslag vol" (melding is wel vanuit de xbox 360 UI)
Iemand een idee of dit normaal, verkeerd of iets anders is?
Edit: verkeerd begrepen.
Hmm, dan zit er denk ik iets verkeerd. Lokale schijf van X1 is ook niet vol toevallig?

[Voor 30% gewijzigd door Martinspire op 21-11-2015 12:15]

quote:
Donstil schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:30:
Een vriendje van me heeft een One gekocht en nu wil hij graag wat digitale games van mij spelen en zitten we dus te kijken naar de Game schare opties.

Kan ik het zo instellen dat er voor mij niets veranderd en dat alleen hij twee accounts op zijn One krijgt? Of is een Xbox One met 1 account automatisch de Home Console van die gebruiker?

Aangezien hij alleen FIFA en Forza speelt en ik Forza al bezit voegt het voor mij niets toe namelijk.
Volgens mij hoef jij alleen jouw account in te loggen op zijn console en deze als home-console in te stellen. Vervolgens kan hij gewoon dingen downloaden. Ik had niet het idee dat er maar 1 account als home-console kon worden ingesteld op een enkele console.

quote:
Donstil schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:34:
[...]

Ooh nog beter en dan kan ik gewoon mijn eigen Console zo laten als het is?
Dat weet ik niet. Maar lijkt mij dat die automatisch geen home-console meer kan zijn nee.

quote:
Donstil schreef op zondag 22 november 2015 @ 23:57:
[...]

Oke thnx. Ik ga het gewoon proberen.
Heb op mijn console nu het account los gekoppeld van de One en op zijn console ingelogd en gekoppeld als Home Console.

ben benieuwd :)

Edit: Ziet er goed uit. Hij heeft mijn account niet eens meer nodig zo lijkt het. Mijn games staan er bij hem al direct als "te installeren"

Dat Microsoft dit zo makkelijk gemaakt heeft zeg. Verbaast me eigenlijk wel
Mja makkelijk hoor ik ook van anderen ;)
Overigens heeft ie je account wel gewoon nodig, dat is puur voor licenties (anders kun je ze niet spelen namelijk)

Blijkbaar is de Rainbow Six (open) Beta online:
https://store.xbox.com/en...7a-438c-864e-f9afe7dd4540
quote:
Play Tom Clancy's Rainbow Six Siege for free now ! Try out the new FPS from Ubisoft Montreal in Open Beta only this week-end ! The Open Beta will features multiplayer PVP and PVE, 14 operators and 3 maps. Tom Clancy's Rainbow Six Siege® is the upcoming installment of the acclaimed first-person shooter franchise developed by the renowned Ubisoft Montreal studio.Tom Clancy's Rainbow Six Siege® invites players to master the art of destruction. Intense close quarters confrontations, high lethality, tactics, team play, and explosive action are at the center of the experience. The gameplay sets a new bar for intense firefights and expert strategy in the rich legacy of past Tom Clancy's Rainbow Six games

[Voor 68% gewijzigd door Martinspire op 23-11-2015 17:59]

quote:
Reb87 schreef op maandag 23 november 2015 @ 19:04:
[...]

Maar alleen speelbaar voor degene die de Beta al eerder hebben getest volgens mij. Voor het 'grote publiek' morgen speelbaar. :)
Dat kan wel kloppen, maar dan kun je alvast 8,5 gb binnenharken ;)

quote:
TheNostra schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 11:26:
[...]

Je vergeet er alleen de tijd die deze wandelingen qua beweging je leven potentieel verlengt hebben af te trekken.

Vraag is alleen zijn dat seconden, minuten tja.
Plus dat een verkoudheid zich sneller in een bus zal verspreiden :+

quote:
SinergyX schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:21:
Elite controller uitgepakt.. Wow, gewoon wow. Mierenkrik modus kan ik er nog wel wat zaken op aanmerken, maar wat een pracht stukje hardware.
Laat maar weten hoe het speelt. Ben vooral benieuwd hoe de ervaringen zijn als je hem wat langer gebruikt hebt en of je dan nog wel de dingen blijft wisselen of de buttons onderop de controller

quote:
ourplayground schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:35:
[...]

Noem mij een zeikerd, maar ik vind het eerlijk gezegd wat tegenvallen.
Hoe dan ook wel weer 4 games er bij..
Zeikerd :Y)

Natuurlijk zijn het geen topgames, maar ze zijn gratis. En met al die andere toffe games die uitzijn, heb je ze toch niet nodig :>
quote:
Notna schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 18:54:
Das lekker; wil ik AC Syndicate starten en is er blijkbaar een update.

Wil die niet updaten 'because something went wrong'.

Kan de game dus niet starten :'( (behalve als ik offline ga uiteraard)

Edit: ow ben niet de enige..

http://forums.ubi.com/sho...b1c674209af46258dc506dd48
Kun je dan niet gewoon zonder internet starten? Kabeltje eruit desnoods?
quote:
justifire schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 19:30:
[...]

Kort pookje links, lang pookje rechts.
4 Flippertjes aan de onderzijde en softwarematig de deathzones en hairtriggers ingesteld.
NO WAY BACK !!! _/-\o_
Daarom de opmerking of je het over een tijdje nog allemaal wel gebruikt. Ik kan me voorstellen dat je in het begin denkt "gaaf", maar dat je vervolgens sommige dingen nooit gebruikt. Ik zou die knoppen aan de onderkant snel vergeten en denk ik eerder irritant vinden dan handig. De rest lijkt me wel top, maar ik wacht nog wel even een maand of 2 voor ik hem aanschaf. Huidige controller doet het op zich nog prima ook.

quote:
exactor it schreef op dinsdag 24 november 2015 @ 23:40:
[...]

Thief is echt heel slecht. Behalve als je fan bent van houterige animaties, laadschermen die langer zijn dan het level en slaap verwekkende verhalen. Als dat zo is, kun je je lol op met Thief. :)
Voor gratis begint het nog wel interessant te worden. Ik bedoel, het kost je niks dus het voelt ook niet aan alsof je beter een euroknaller had kunnen halen :+

quote:
Rossi46 schreef op woensdag 25 november 2015 @ 10:33:
[...]

Grote kans van wel. Eigenlijk was de Xbox One port van TR DE niet bijster goed, wat betreft graphics.
Ik vond de vorige anders niet slecht hoor? Maar deze is wel een stuk mooier inderdaad. Alsook grotere gebieden.

In ander nieuws, vanaf vandaag kun je in de microsoftstore.com site ook met iDeal betalen. Nou kun je daar dus ook (Nederlandse) digitale MS Gift Cards aanschaffen. Volgens mij heeft de X1 zelf nog niet de mogelijkheid om je saldo zo op te waarderen, maar mocht je in de Nederlandse store dingen willen kopen zonder creditcard of Paypal, dan kan dat dus vanaf vandaag :)

quote:
Yaz schreef op woensdag 25 november 2015 @ 11:56:
[...]

Mijn ervaring met MS is dat ze de dag na bestellen verzenden (mits op voorraad ofc ;)). Daar het uit eindhoven komt heb je het de volgende dag binnen. Verspil dus geen (ik herhaal; GEEN) geld aan de priority shipment. Dat is in dit geval echt pure geldverspilling.
Heb je bij priority shipment niet ook nog de mogelijkheid om aflevertijd te selecteren? Want als je niet thuis bent, moet je alsnog langer wachten.

quote:
Bullet NL schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:03:
[...]

Dit is al zeker een kleine maand het geval (iDeal), ik weet niet precies hoezo jij er bij komt dat dit vanaf vandaag zo is.
De facebook van Microsoft meende dat zo te melden ;)

Maar alsnog fijn dat het er eindelijk is. Nu nog op de console zelf. Niet dat het mij veel uitmaakt, maar voor de gemiddelde Nederlandse consument is dit nog wel een must

[Voor 12% gewijzigd door Martinspire op 25-11-2015 12:06]

quote:
VonFoX schreef op woensdag 25 november 2015 @ 12:59:
Op MP worden digitale versies van game aangeboden, dan moet je met hun account tijdelijk inloggen, code ingeven, game gaat downloaden, daarna kun je de game zelf spelen.

Is dat legaal ?
Nee niet legaal. En het kan je een account-ban opleveren

Awwww yeah, nieuwe release:
Handbal 16: https://store.xbox.com/en...e248fdd7f?cid=majornelson

Edit: vergeet ik bijna de :') smiley. En ze durven er €59,99 voor te vragen :'(

[Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 27-11-2015 21:50]

quote:
Rossi46 schreef op zondag 29 november 2015 @ 14:45:
[...]

Precies. Digitaal games aankopen werkt eigenlijk het beste via de computer :)
Al geeft dat indirect ook wel aan hoe brak de store dan wel werkt voor demo's ;)
Maar dat ligt ook een beetje aan het feit dat er niet heel veel demo's worden gemaakt. Wel jammer ook
quote:
danplo schreef op zondag 29 november 2015 @ 16:20:
[...]

Als ik me niet vergis bestaat er een app op de Xbox One die alle Demo's laat zien ?
Klopt. Game Demo Central.

quote:
exactor it schreef op maandag 30 november 2015 @ 12:11:
[...]

Dat laatste gaat je zeker lukken. Je krijgt een fijne grote update. Aansluiten om te updaten zodat je een andere keer aan de slag kan voorkomt teleurstellig. :)
Of aansluiten, updaten, games installen en later aan de gang gaan ;)
Games installen kan ook altijd nog wel effe duren ;(

Hmm, Just Cause 3 lijkt major issues te hebben, bij Xbox One heb je veel framedrops (tot wel 17fps) en door een memoryleak kunnen laadtijden na een uur spelen oplopen tot meer dan 15 minuten!
http://www.videogamer.com...te_load_times_report.html
Lijkt me dat dit nog wel gepatched gaat worden, maar zelfs met de day-one patch is het niet opgelost.

Als het echt zo slecht is, dan laat ik hem wel liggen tot ie is gepatched. Al had ik me wel verheugd op die game -O-

offtopic:
Overigens gaat dat artikel alleen over de X1 versie, maar het lijkt bij de PS4 ook voor te komen, pc is nog onduidelijk maar de kans daar is ook wel aanwezig

Overigens lees ik nu dat het ook niet bij iedereen gebeurt en dat het altijd het geval is, maar het kan je dus overkomen.

[Voor 20% gewijzigd door Martinspire op 01-12-2015 01:51]

quote:
djNeilio schreef op dinsdag 01 december 2015 @ 16:09:
[...]

Ik snap niet hoe dit soort dingen kunnen gebeuren. Er is toch wel minimaal 1 persoon die het spel langer dan een uur heeft getest voordat het uitgebracht werd? Kan er niet bij dat dit soort fouten aanwezig zijn bij de release. Het zet mij in elk geval af om het spel te kopen totdat het gepatcht is, en dat is slecht voor de sales. Of zijn er toch nog zo veel mensen die geen reviews lezen en het spel pre-orderen of gewoon kopen op release dag?
Mja ik hoor van degenen die hem hebben, dat ze er ook geen last van hebben, dus het is nog even afwachten. Al vind ik de laadtijden soms ook al erg lang, maar ik kan dan ook al na 10 seconden ongeduldig zijn :+
Verder vind ik het wel even wennen en het verhaal heeft niet de meest originele of spectaculaire start. Maar goed, speelt wel aardig. Al kan ik waarschijnlijk pas laat in de avond verder ;(

W00p w00p:
quote:
Rocket League rated for Xbox One in Taiwan

The Taiwanese Game Software Rating Regulations board has rated Rocket League for Xbox One.

The vehicular soccer game is currently available on PlayStation 4 and PC, and supports cross-play between the two platforms.

An Xbox One version has yet to be officially announced.
Ik ben er klaar voor. :)

quote:
Winkiller schreef op woensdag 02 december 2015 @ 14:58:
[...]

Jij hebt toch een PS4 ? kan je hem daar toch op spelen ? hoef je niet te wachten. ;)
Heb ik ook, maar ik wil hem met een aantal samen doen en dat werkt niet als ze de game niet hebben. Dit is echt een game om online lol mee te trappen

Vannacht zijn trouwens The Game Awards:

Helaas voor Europeanen is ie om 3.00 (met voorbeschouwing om 2.30). Nieuwe gameplay van Quantum Break wordt verwacht, de eerste expansion van Rise of the Tomb Raider gaan we zien en mogelijk nog wat aankondigingen (zoals Rocket League waarschijnlijk).
Ben wel benieuwd maar ga hem niet live kijken

quote:
CAP-Team schreef op donderdag 03 december 2015 @ 11:58:
[...]

Beetje verouderde informatie in de TS ;)
Haha, mja heb hem al een tijdje niet meer bijgewerkt, maar kom daar voorlopig ook niet echt aan toe. Deze kan ik overigens wel even aanpassen.

quote:
Fantasy-Bart schreef op donderdag 03 december 2015 @ 19:43:
Ja dat begrijp ik, wil best even screenshot maken. Maar staat hier toch echt $59,99
Ook ingelogd?
Na inloggen is ie $49.79

Trouwens, hij lijkt te zijn afgeprijst, net als enkele andere titels, ivm nominatie van Game Awards later vandaag

[Voor 24% gewijzigd door Martinspire op 03-12-2015 19:51]

Games Awards nieuws!

Woohoo, februari 2016 dus:

Zal wel voor een mooi prijsje beschikbaar zijn, al verwacht ik niet dat ie meteen in Games With Gold zit (zoals bij PSN destijds wel het geval was). 2 exclusieve auto's (PS4 had er ook 1) en verder gewoon een hele toffe game. Alle DLC die invloed heeft op maprotaties of gameplay zijn gratis, de auto's, skins en dingen voor op je voertuig zijn wel betaald (elke keer als er een nieuwe map komt, zit er ook vaak nieuwe betaalde DLC bij. Overigens hebben die auto's maar marginaal invloed op hoe het speelt en is er nog geen enkele DLC-auto beter dan de rest geweest). Hij heeft ook beste indie-game in de wacht gesleept trouwens.
quote:
Xbox One players will be able to zoom onto the pitch in February, with the maps, features, and tweaks found in the PC and PS4 versions. Along with those, players will get the “Hogsticker” (an homage to Halo’s Warthog) and the Armadillo from Gears of War.

The Xbox One version will launch at $19.99 (the same price as PS4 and PC), but will include three previously released DLC packs: Supersonic Fury, Revenge of the Battle-Cars, and Chaos Run. You’ll be able to purchase the Back to the Future pack on day one.

The only potential drawback for some players is that the Xbox One version will not support cross-platform play. Those on PS4 and PC can join matches with one another. The Xbox One version is, like most multiplayer games, platform-specific.

Overige aankondigingen:

Wait what? Condigen ze nu ook een level-editor aan?

En de winnaars:
  • Game of the Year: The Witcher 3: Wild Hunt
  • Beste verhaal: Her Story
  • Beste RPG: The Witcher 3: Wild Hunt
  • Beste indie-game: Rocket League
  • Beste mobiele/handheldgame: Lara Croft GO
  • Beste art direction: Ori and the Blind Forest
  • Beste soundtrack: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
  • Beste (stem)acteur: Viva Seifert in Her Story
  • Beste shooter: Splatoon
  • Beste action/adventure: Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain
  • Beste vechtspel: Mortal Kombat X
  • Beste gezinsspel: Super Mario Maker
  • Beste sportgame: Rocket League
  • Beste multiplayer: Splatoon
  • Beste esports-game: Counter-Strike: Global Offensive
  • Meest verwachte game: No man's Sky
  • Games for Change Award: Life is Strange
Splatoon als beste shooter haha 8)7 Maareh, verder geen hele bijzondere winnaars imo. Her Story vind ik een beetje overdreven hoog scoren, maar goed. Verder heb ik sterk het idee dat sommige games het gehaald hebben doordat allerlei fanboys dik aan het stemmen zijn geweest en mede daardoor zijn de overige games vrij standaard. Maar goed, nieuwe trailers en aankondigingen dus.

[Voor 72% gewijzigd door Martinspire op 04-12-2015 10:08]

quote:
Rossi46 schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:48:
[...]

Dat fijne prijsje kun je vergeten, denk ik. Die wordt gewoon 20 dollar. Ze zouden wel gek zijn om een game, waar enorme vraag naar is, gelijk voor bijna niets aan te bieden 8)7

Dat hebben ze destijds op de PS4 inderdaad wel gedaan en mede daardoor werd het zo'n hit. Dat succes hebben ze echter nu al op zak, dus die korting hoeven ze niet meer te geven.
Mja zie nu ook dat het waarschijnlijk 20 dollar wordt, al is een speciale gold-prijs nog niet uitgesloten natuurlijk. Maar alsnog is 20 euro een prima prijs voor deze game. Het is alleen wel jammer dat ie pas volgend jaar komt en niet gewoon deze week :+
quote:
Smoonshine schreef op vrijdag 04 december 2015 @ 09:59:
[...]

Daar kun je een boel van zeggen. Maar Splatoon is wel echt één van de leukste "shooters" die ik heb gespeeld, al vind ik het zelf niet echt een shooter. Ik begrijp die winst wel. Het is echt eens wat anders dan COD en Battlefield zoveel. Splatoon is makkelijk op te maken, wordt telkens gratis uitgebreid met nieuwe wapens/levels enz. Ik heb inmiddels geen Wii U meer, maar Splatoon verdiend voor mij echt een dikke pluim. Een van de leukste games van dit jaar.
Waar het mij meer om gaat is dat deze blijkbaar veel stemmen heeft gehad en dat vind ik raar. Alsof andere games niet mochten winnen. Het zal me ook niet verbazen als al die pc-gamers op CSGO hadden gestemd en de rest van de items hebben liggen fucken. Maar goed, zo bijzonder is dit evenement toch niet. Ik vind het vooral interessant voor de aankondigingen en trailers. En die waren er wel weer.

Wisten jullie dat? Er is een insider quest waarbij je je een keyboard mag aansluiten en je daarmee de xbox mag bedienen. Dus ook navigeren en de windows-toets is je guide button. Toetsenbord mag zowel bedraad als draadloos zijn. Klinkt interessant en is denk ik ook straks voor wat apps wel handig. Kan hem nu alleen niet testen, maar volgens mij was het nog helemaal niet bekend dat je als Xbox Insider ook keyboardondersteuning had.

quote:
exactor it schreef op zaterdag 05 december 2015 @ 02:10:
[...]

Je kunt allang met toetsenbord typen op de One.
Ja maar je kunt nu dus ook blijkbaar navigeren door de dashboard heen. Dat is wat meer dan alleen wat tekst typen. Plus draadloze toetsenborden werken ook. Dat vind ik wel top ;)

[Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 05-12-2015 11:45]

quote:
Achillias schreef op zondag 06 december 2015 @ 14:45:
[...]

Oké, kun je wel ergens achterhalen of je de nieuwste patch gedownload hebt?
Ja: als ie bij opstarten geen update wil installeren of downloaden :+

Hmm, hier werkt Xbox Record That eigenlijk altijd meteen? Even opnieuw kalibreren anders?

[Voor 21% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2015 12:49]

quote:
SinergyX schreef op maandag 07 december 2015 @ 12:56:
[...]

Kinect werkt wel gewoon in dashboard (watch TV, go to friends, use a code), maar ingame bij bv ESO, GTA of Siege (FIFA at random) doet hij er een stuk langer over (ook getest met geluid muted).
Mja en ik zeg dat ik daar dus geen last van heb. Die Battlefront filmpjes gingen echt direct en ook andere keren heb ik eigenlijk geen problemen gehad. Kan me niet eens herinneren wanneer ik iets 2x moest zeggen. Al gebruik ik hem in de dash niet trouwens, zit toch met controller.

quote:
SinergyX schreef op maandag 07 december 2015 @ 13:20:
[...]

Tja, ene xbox is de andere niet, dat is nu beetje MS 'dingetje' geworden, onderlinge issues die amper te verklaren zijn, zie je ook goed terug bij WM10.

Zo ben ik blijkbaar ook 1 van de weinige die vanaf een onbekend punt gewoon geen party of game invites of berichten meer binnenkrijg bij bv Siege, andere meldingen als screenshot/clip records wel, maar elke melding mbt Live komen gewoon niet meer binnen. Enkel een reboot lost dit nog op.

[...]

Nog zoiets inderdaad, via de app kan ik het ook niet doen, de Win10 Xbox app loopt na ~5 minuten compleet vast, mobiel moet je verbonden zijn met je XBO (mobiel gebruikt geen wifi), dat noem ik ook geen alternatief.
Misschien een factory reset overwegen? Even alle games op externe schijf zetten en dan doen. Lijkt me wel een kans dat je minder problemen hebt. En ja, natuurlijk is het lastig, maar het heeft niet zoveel tijd nodig dan Windows opnieuw installeren ;)

quote:
SinergyX schreef op maandag 07 december 2015 @ 14:02:
[...]

Zolang MS geen garantie geeft op je cloudopslag profiel, ga ik geen reset meer doen. De laatste (~2 maanden geleden) heeft ervoor gezorgd dat ik m'n hele Forza5 profiel ben kwijtgeraakt, niet van plan dit ook bij Forza6 te krijgen.

Het is begonnen rond het punt dat de Xbox app niet meer 'apart' in een party kon, paar patches na de grote NXOE problemen (dat party helemaal niet werkte). Vlak ervoor kon je met de Win10 app nog apart in een party (zodoende ik altijd in 2 parties kon zitten).

Ik krijg ook compleet at random berichten en invites binnen, berichten 90% van de tijd enkel op telefoon, party invites vaak enkel PC, game invites.. naja, pas na een reboot weer :P Alsof zo'n invite maar naar 1 device mag worden gestuurd en Live vind dat dus dan blijkbaar m'n PC. Gezien game invites niet naar PC kunnen, dan maar naar Limboland.

Best leuk, zo'n heel Eco systeem op meerdere platformen.. als het zou werken, en daar zit toch nog aardig wat problemen :P.
Bedoel je dat je dus ook de Xbox app hebt draaien en je daar invites op binnenkrijgt? Mja dan zet je die (tijdelijk) uit? Of in ieder geval de invites?

Maar misschien is het een bug van de laatste versie dat daardoor dingen mis gaan. Maar zoals gezegd: ik heb er geen last van >:)

Overigens vind ik het ook vrij muf dat ik niet tegelijk op mn console kan gamen en partychat via pc kan laten verlopen. Xbox staat in DMZ (anders krijg ik geen open NAT), maar dat is daarna dus onmogelijk.

Oeeee. The Division key binnen voor de Alpha van 9 tot 12 december. Me likes :)

quote:
SinergyX schreef op maandag 07 december 2015 @ 16:10:
[...]

Ik krijg standaard invites en berichten binnen op PC, zonder dat ik de app open heb staan, zal wel iets op de achtergrond blijven draaien van die XB app.

Gisteren had ik nog toernooi op FIFA, Join Party op de Xbox One blijft 'greyed out', zij sturen mij een party invite, die ik dan enkel op de PC binnenkrijg (waar ik niet kan joinen, heb hetzelfde DMZ issue als jij). Vervolgens reboot ik m'n console, dan opeen is party wel mogelijk en invites komen weer gewoon binnen.

Later wat berichten verstuurd via Xbox, krijg ik antwoord weer enkel op PC binnen. Vervolgens crash XB app op PC, krijg ik de laatste 2 berichten weer enkel mobiel binnen. Pas halverwege de volgende wedstrijd begint mijn Xbox opeens berg popups te geven aan berichten.

Xbox forums heb je dan ook geen ruk aan, power cycle, reboot, relog, delete account, standaard onzin wat 1 dag werkt en daarna weer hetzelfde probleem.

Ik heb helaas nog geen key gekregen.. me minder happy :P
Maar je hebt dus nooit in de settings uitgezet dat je daar die meldingen niet wilt ontvangen? Je kunt namelijk gewoon notificatie-instellingen wijzigen voor het wel of niet ontvangen van party & game uitnodigingen. Volgens mij als je dat uitzet, ben je overal vanaf?

quote:
SinergyX schreef op maandag 07 december 2015 @ 17:31:
[...]

Nee, waarom zou ik dat doen? PC wil ik ook berichten binnenkrijgen, zit lang niet altijd achter m'n xbox als die aan staan. Als ik een reboot doe van m'n Xbox werkt alles weer voor een onbekende tijd probleemloos, krijg ik berichten weer overal binnen, maar na een tijdje is het weer drama.

Ik denk dat ik iets te veel verwachtingen heb van een 'uniform' platform en ik ze gewoon nog als individuele platformen moet zien, behalve wat gimmick features als smartglass en streaming. Bedoel, het was in 2013 al mogelijk om via smartglass een game op je xbox op te starten, daar is nu alleen streaming aan toegevoegd. Maar echt 'nieuwe' features binnen het Win10 systeem moet ik nog ontdekken. (bv streamen naar je smartphone..).
Gast. Het werkt nu niet dus dan is dat een "tijdelijke" oplossing. Verder gaat dit alleen om game-invites. Ik zou niet weten waarom je Xbox game invites op je PC zou willen ontvangen. Idem met party-invites als je die toch alleen op de Xbox accepteerd. Dat je meldingen van reacties of twitch-streams op PC wilt behouden is verder prima, maar dat staat daar los van. Ik zou zeggen: probeer het eens.

Verder ontvang ik altijd notificaties op beide platformen. Heck, soms zelfs op 3. Bijvoorbeeld bij achievements zie ik hem op pc, xbox en mobiel verschijnen.

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 07-12-2015 18:20]

quote:
Winkiller schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 12:41:
[...]

Beetje overkill vindt je niet ? ik moet er niet aan denken. :N
Staat nu ook uit op alles behalve 1 hoor ;)
Maar als ik ze weer aan zet, dan werkt het weer overal.

[Voor 10% gewijzigd door Martinspire op 08-12-2015 12:42]

quote:
Achillias schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 14:53:
Belachelijk eigenlijk dat je geen bericht krijgt wanneer iemand je "unfollowed". Nu moet je telkens elke persoon nagaan om erachter te komen wie het was geweest. Waarom zou je uberhaupt vrienden met iemand blijven die je uit zijn " friendlist" heeft verwijderd. Is dat zo veel gevraagd. Op de PS4 wordt degene ook automatisch uit jouw friendlist verwijderd, zoals het hoort.
Omdat het niet meer echt een contactlijst is meer meer ala twitter waar je mensen wel of niet kunt volgen ongeacht of ze dat bij jou ook doen. Is vooral gedaan om op de hoogte te blijven van bekende personen of streamers, zonder dat die je aan je friends hoeven toe te voegen.

Overigens puilt mijn lijst ook al wel weer uit, maar het wordt er niet trager om gelukkig. Al zou een filter om te zien wie jou niet volgt, nog wel gewenst zijn.

Maar is het zo'n probleem als iemand jou niet volgt maar jij hem wel?

quote:
exactor it schreef op dinsdag 08 december 2015 @ 22:43:
http://www.engadget.com/2...all-virtual-fitting-room/

Voor de kinectlozen: handig voor je onderhandelingen met je betere helft.
Toch heb ik het idee dat het best een flut-app is. Het projecteert alleen de afbeelding en is daarbij dus niet 3d of in de juiste maat. Kortom: dat is de moeite van het vernoemen niet eens waard.

quote:
Yaz schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:25:
[...]

We zitten nu zover in de ontwikkeling dat "het is alpha" niet veel waarde heeft. Er zullen misschien nog wat objecten heen en weer geschoven worden maar verwacht echt geen grote veranderingen meer.
Mja maar ik snap hem wel. Je startpunt ligt in een wijk/blok waar eigenlijk nog weinig gebeurt. Daarna kom je in een deel wat al wel wat drukker is, met ook meer civilians en random events, maar alsnog moet je aardig wat lopen om van missie naar missie te gaan.

Probleem wat ik er vooral mee heb is dat er gewoon heel weinig content in de alpha zit. 2 hoofdmissies die elk nog geen 15 minuten duren (of nouja 1 is 10, de ander is 20) zonder al teveel cutscenes en vooral shootouts. Daarna heb je alleen zijmissies en random missies. Ook kun je de multiplayer zone in, maar volgens mij heb je daar geen missies? Dus komt het eigenlijk neer op wat randoms neerschieten of wat AI.

Ik denk dat ik na een uurtje of 3 spelen alle content wel zo'n beetje gezien heb of het is verder een variant op wat ik al deed. Ook begin je dus bij level 4 en stopt het bij level 8 (maar heb je eigenlijk bij level 5 de hoofdlijnen wel gezien), dus ik vraag me een beetje af waar de alpha nou voor dient. Overigens wel een crash gehad en een paar glitches die je eigenlijk wel kunt verwachten bij een open-world Ubi titel, maar verder liep de game wel stabiel. Gameplay zelf was wel stabiel, maar er zit dus eigenlijk geen sneaken in (of ik heb iets gemist). Presentatie zag er wel ok uit, maar net als Watchdogs had ik niet echt een klik met de hoofdrolspeler. Ik denk dat ik morgen nog wel effe kijk of iemand coop wil doen, maar daarna heb ik die alpha ook wel gezien eigenlijk.

Hoe bevalt bij de meesten de Elite controller na hem wat langer te hebben gebruikt? Ben vooral benieuwd naar de mensen die hem dus wat langer gebruiken voor meerdere verschillende games.

quote:
Bullet NL schreef op zondag 13 december 2015 @ 15:04:
[...]

Schakelen en koppeling op de paddels, werkt sneller. Ook vindt ik het er fijn dat je de gas en rem niet linair in kan stellen.... Je kan de rem en het gas dus veel beter doseren. Waardoor je gewoon sneller bent.
niet liniair? Hoe bedoel je dat precies? Heb je er een voorbeeld voor?

quote:
Drchop schreef op maandag 14 december 2015 @ 22:57:
[...]

Ahh check dus als ik een game wilt spelen.. xbox uit.. en aan en dan A en dan kan ik meteen gamen.. gebruiksvriendelijkheid den top! :P
Ik snap je punt, maar in principe heb je als je start alleen aan de rechterkant "reclame" (al is het veelal nieuws bij mij of nieuwe releases). Groot in het midden staat je laatste game en daaronder je vorige apps en games. Dan helemaal onderin je gepinde games en apps. Dat doe je gewoon 1x instellen en klaar is kees Drchop. Ik snap niet hoe dat moeilijk kan zijn. Verder heb je tabbladen voor community en de store, plus als je naar links gaat kun je naar je vriendenlijst, party en weet ik wat (serieus, dit werkt echt handiger dan de vorige dash).

Ik snap dat je denkt van "wat is dit muf" maar dit is typisch zo'n interface waar je best wat aan mag wennen. Simpelweg omdat je het vaker dan 1x gaat gebruiken. Sites moeten vooral vanaf moment 1 intuïtief zijn, voor andere apparatuur hoeft dat niet perse. En omdat de X1 meer is dan alleen een gameconsole (we zitten tenslotte niet meer in 1992), heb je automatisch meer navigatie-opties.

Code invoeren is inderdaad wat lastiger gemaakt, maar als het goed is staat ook bij elke code die wordt uitgegeven, waar je hem moet invoeren. Ik denk trouwens dat ze dat nog wel wat makkelijker gaan maken bij de store, want je bent niet de enige die wat moest zoeken.

De PS4 lijkt op het oog veel simpeler, maar als je daar wat meer mee wilt doen, dan gaat dat ineens minder fijn. Een slome library, settings die eindeloos verstopt zijn, opzetten van een party of uberhaupt navigeren naar een game die je wilt kopen. Dat werkt omslachtiger. Naast het feit dat sinds de Win10 dashboard, downloaden echt weer snel gaat, daar waar de PS4 nog steeds even stroperig download.

Geef de interface even, dan zul je zien waarom het wel prima werkt. En zeker ook gebruik maken van instant resume en auto-downloads (wat overigens de PS4 ook heeft).

[Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 14-12-2015 23:23]

Dat van scherpe randjes herken ik totaal niet. Bij mij is alles gewoon bijna naadloos op elkaar zonder voelbare randjes, laat staan dat ze scherp zijn. Al heb ik die van mij nu al wel een langere tijd (bijna 2 jaar nu volgens mij). Weet niet of ze ondertussen wat belabberde controllers hebben gemaakt, maar eventueel kun je kijken naar vervanging (als het je echt stoort). Of de Elite controller :~

quote:
UltraSub schreef op dinsdag 22 december 2015 @ 10:17:
Krijg hier het verzoek: "een spel voor meisjes op de xbox papa!".
Geen Kinect in huis, liever vermijden. Alleen omdat ik anders met kabels en zo in de knoei kom. Heb al wat rond gekeken, maar ik vind niet echt een meiden ding voor een meid van 6. Heeft iemand een verlossende tip? :)
Kinect halen en daar de games voor bekijken ;)

quote:
VirgoMossel schreef op woensdag 23 december 2015 @ 09:43:
Iemand enig idee of star wars battlefront in de aanbieding komt bij de countdown?
Ik heb deze helaas niet voorbij zien komen in het youtube filmpje.
Hij is nu al met 33% korting. Ik verwacht niet dat ie goedkoper gaat worden.

quote:
exactor it schreef op woensdag 23 december 2015 @ 22:27:
[...]

Die is laatst in het nieuws geweest vanwege botnet toestanden.
Is ook, maar van die 2 minuten gaan ze weinig profiteren ;)
Van de VPN-dingen die ik in de browser heb getest, werkt die toch nog wel het best en snelst. Dan maar 2 minuten deel uitmaken van een botnet imo :X

quote:
ronwiel schreef op donderdag 24 december 2015 @ 15:23:
Vorige maand kon ik zonder problemen een 'game with gold' downloaden, echter vraagt men nu om eerst een creditcard of betaalmethode toe te voegen terwijl de game 0 euro is. Iemand een oplossing?
Paypal toevoegen. Graag gedaan ;)

Zeker aanrader, vooral als je hem met de sale voor een zacht prijsje kunt kopen. Ben je ook wel even zoet mee. Doet me trouwens denken aan Just Cause 3, daar werkt het gaan van punt A naar B ook al zo heerlijk (al vond ik Sunset eigenlijk wel wat leuker en uitdagender, plus meer content).

quote:
justifire schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 10:20:
Zie hier allemaal spellen voorbij komen die hij als pc-speler natuurlijk beter op pc kan spelen.

Zou zelf eens kijken naar Killer Instinct, Ori, Halo en Forza.
Zoveel goede exclusives zijn er imho nog niet.
Rise of the Tomb Raider komt volgende maand naar pc dus ook die kan je dan beter op pc spelen.
Behalve dan dat vrijwel elke grote Xbox exclusive hoger dan een 8 scoort in de reviews.
Enne, je vergeet Sunset Overdrive weer zoals gewoonlijk. Of inderdaad Halo en Forza en Forza Horizon. Maar Rise of the Tombraider is ook al zeker de moeite waard. Zoveel mooier zal die op de PC niet gaan worden. Net als Titanfall of Dead Rising 3 bv. Speelt ook gewoon lekker op de bank voor de TV.

quote:
Rossi46 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 15:06:
[...]

Nou...

Voor de XB1 ziet ROTTR (ik blijf het een irritante naam vinden) er prachtig uit. Maar een beetje PC gaat daar natuurlijk dik overheen, zo liggen de feiten nou eenmaal.
Misschien qua resolutie en FPS, maar de models en setpieces worden echt niet beter hoor. Plus de gameplay veranderd er ook niet van. RotTR is prima te spelen op de bank. Plus dat men eens moet stoppen alsof PC games helemaal anders maakt. Het is wat mooier en thats it. Niet iedereen heeft dat nodig en al helemaal hoef je dat niet te verkondigen in een console-topic

Anyways, ik zie dat we al weer bijna toe zijn aan een nieuw topic. Moet wel weer wat dingen aanpassen zo te zien ivm nieuwe dashboard e.d.
Zijn er verder nog zaken die jullie willen terugzien in de TS?

[Voor 13% gewijzigd door Martinspire op 29-12-2015 16:12]

quote:
v8power67 schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 19:44:
[...]

Pfff wat een fanboy onzin van je zeg...
Zou zeggen ga eens kijken bij iemand met een nieuwe high end pc, en zet je x1 ernaast. Als je dan volhoud zal je neus vanzelf groeien..
Ik heb hier een high-end PC en op wat hogere resolutie en FPS na zie je er bij de meeste games maar bar weinig van. Ja het is wat scherper en de laadtijden zijn vlotter, maar niets wat de game epischer maakt of bv de karakters realistischer. Men doet altijd alsof PCs alles zoveel specialer maken, maar het blijft gewoon dezelfde game. Ze moeten het doen met dezelfde models, met dezelfde textures (of vrijwel dezelfde) en dezelfde limieten van de engines. Een Tomb Raider wordt niet ineens een andere game op PC, maar is hoogstens wat vloeiender en strakker. Verder niks noppes nada.
Maar troll lekker verder in een ander topic. Consolegamers zitten hier niet op te wachten.

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 29-12-2015 19:51]

quote:
exactor it schreef op dinsdag 29 december 2015 @ 23:16:
[...]

Ik vind manga en anime bout. Eigenlijk alles met absurde, Japanse humor. D4 kon ik daarom niet doorheen komen (hoewel ik lollipop chainsaw en vanquish gaaf vond). Is Life is Strange Dan afgeschreven voor me?

De nieuwste CoD ben ik me overigens goed mee aan het vermaken. Stukken beter dan de voorgaande twee delen.
Volgens mij heeft het weinig met manga en anime te maken hoor? Het is eerder vergelijkbaar met teltale games qua opbouw. Maar mij trekt het vooral niet omdat het vooral een tienerdrama is. Zo van "vind die jongen me wel leuk of niet", gemixed met wat interessante tijd-fuck mechanics maar ik heb geen zin in die drama :')

[Voor 9% gewijzigd door Martinspire op 29-12-2015 23:39]

_O_

In other news: crashed bij iemand anders nog de Xbox (beta) App, op welk platform dan ook, bij het openen van messages? Serieus, vage shit dit. Terwijl ik wel naar een profiel kan gaan, send a message in kan drukken en de laatste berichten daar terug kan lezen. Alsof ie iets niet meer kan/wil laten zien ofzo.

quote:
Interessant dat Crackdown als Early Preview wordt genoemd. Zal me niet verbazen als ze die dan op E3 lanceren?

quote:
smoken schreef op maandag 04 januari 2016 @ 21:53:
Well het een stomme vraag, maar ik krijg de vraag of het mogelijk is om chat geluid zowel over de headset als de speakers te krijgen (tegelijk dus) iemand een idee of dit kan?

Mijn tegenspeler gebruikt een Microsoft stereo headset met adapter
Chat kan alleen via je controller gaan (met kabeltje naar bv headset) als je ook van die microfoon gebruik wilt maken. Heb je een Kinect dan kun je die gebruiken voor voice en de audio via speakers laten gaan. Audio van partychat via speakers en zelf praten in microfoon van headset kan helaas niet.

Voor mij ook een nadeel, want het volume uit de controller is mij niet hard genoeg voor voicechat. En daarom loopt iedereen altijd te mekkeren dat ik via Kinect chat. Die feature zat overigens wel bij de 360 erop, dus hoop dat ie ook snel naar X1 komt. Al waren ze natuurlijk druk met de nieuwe dashboard.

Alternatief is dat ze fixen dat ik op de PC kan chatten en toch gamen op console, maar dat gaat momenteel bij mij ook niet goed.

quote:
Yaz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 09:39:
[...]

Nu weet ik niet wat je in het verleden al geprobeerd heb en wat wel en wat niet werkt voor jou maar ik heb een PX4 headset en deze versterkt al het geluid wat binnenkomt. En dus ook het voice chat geluid. Is dit misschien een oplossing voor je? Er zijn ook vast sets beschikbaar die dit nog beter doen overigens.

Heb je al eens op de feedback je usecase uitgelegd en gevraagd of ze dit kunnen en willen aanpassen? Vaak zie je dat constructieve uitleg waarin jou situatie degelijk uitgelegd word (en dus niet in 3 a 4 woorden) vaak tot een oplossing komen.

Overigens is die noot die erbij staat onzin: *Let op: voor Xbox One moet je deze headset aansluiten met optische uitvoer (S/PDIF) voor gamegeluid en de Kinect® gebruiken voor gamechat.

Je kan gewoon je 3.5 inch kabel in de stereo module van je controller proppen. Werkt prima!
Ik heb al een Astro A50 maar het is voor mij simpelweg nog steeds te zacht. En game-audio kan ook niet altijd lager worden gezet.
Item staat al langer in de feedback app maar nog geen progressie -O-
Ben niet de enige die dat wil overigens, maar misschien dat ik nog eens iets kan doen via mn pc. Dat ik daar de controller op aansluit qua audio en zo de voice doe maar ik weet niet of dat zo kan en hard genoeg is.

In ieder geval werken die versterkingen vaak belabberd. Ik zit niet alleen al op max volume maar ook al op max versterking en dan hoor ik het vaak nog maar amper. Ik heb dan ook serieuze gehoorschade
quote:
Ereaser schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 10:09:
[...]

Pas geleden nog gedaan met 2 mensen op de One en 1 in de party op PC. Dan via backwards compatibility Reach gespeeld, ging prima.
De 360 party was klonk heel erg statisch, net alsof je we in een blik aan het praten waren, daarom hadden we het met de Xbox One party gedaan.
Ik snap dat chatten via PC prima kan, maar mijn Xbox staat in de DMZ om mn NAT open te krijgen. En dan werkt het blijkbaar niet.
Is ook weer iets van thuis. 1 van de poorten wordt door mn pa gebruikt en daardoor werkt UPNP niet. Als ik uit huis ben dan is het mogelijk ook geen issue meer. Maar anders kijk ik nog wel of ik iets kan doen met mn pc aan xbox controller

[Voor 4% gewijzigd door Martinspire op 05-01-2016 11:54]

quote:
crzyhiphopazn schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:11:
[...]

Huh op de A50 kan je het op het geluid tussen game en chat gewoon regelen op de rechter oorschelp zelf
En als je de stereo headset adapter hebt kan je het ook extra daar op regelen.
Ja ik weet dat je het kan meten, maar dan versta ik of de game of de stemmen niet meer. En zo hard gaat die voice ook niet helaas.
quote:
Yaz schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 13:02:
[...]

Je kan bij de PX4 apart het voice en de game volume regelen (komen via 2 aparte kanalen binnen ofc). Je zou dan het game geluid naar beneden kunnen krijgen maar of je dan nog genoeg hoort, dat is maar de vraag natuurlijk.

Maar even heel creatief denkend..... Stel;
- Je stuurt je game geluid naar een mengpaneel
- Je stuurt je voice geluid naar datzelfde mengpaneel
- Output van dat mengpaneel is je headset
Je kan dan dus heel goed individueel het geluid mengen en versterken, precies zoals jij dat wilt. Misschien wat veel rompslomp maar ik kan me goed voorstellen dat het voor jou zou werken.

Voice terug kan je ook trouwens via dat mengpaneel laten lopen of direct je headset weer in middels een splittertje.
Leuk zo'n idee maar óf het wordt onbetaalbaar óf het is niet te krijgen. SPDIF is sowieso niet echt een populair formaat heb ik al gemerkt. Maar op zich kan ik het dus wel op mn pc aansluiten als ik de juiste kabels heb (daar heb ik immers ook al mn geluid op aangesloten via spdif-in). Ik weet alleen even niet of ik al een niewue controller heb met 3,5mm connector anders moet ik dus even zo'n kabeltje halen (met left/right/voice). Maar weet niet of ze die uberhaupt ergens hebben want volgens mij zijn dergelijke kabels ook niet populair (met 2 male stekkers dus)

[Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 05-01-2016 17:20]

quote:
timmie271 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 21:47:
[...]

Als je een party start en joint geloof ik via de pc gaat de chat via de pc.
Kwam ik toevallig achter (sorry voor diegene die mij de hele tijd misschien wel zachtjes gehoord heeft, maar ik niet echt reageerde |:(.). Zelf vind ik dat ook een stuk prettiger als ik boven zit sinds ik het weet :P. (Ben net zoals jij slechthorend ;) eerder al gezegd op een reactie geloof ik :9).
Snap ik, maar dat werkt hier dus niet want hij kan niet verbinden op mn PC. En om die nou in de DMZ te zetten.

quote:
justifire schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Het formaaat van de spelwereld zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van een game.
Vind Batman Arkham Knight hier een goed voorbeeld van.
De fora stonden destijds ook vol over het kleine formaat van Arkham tov GTA, Watch Dogs of Witcher
En toch was naar mijn idee de balans daarvan echt perfect betreffende formaat van de spelwereld en de hoeveelheid actie binnen die ruimte.
Je bent te voet, afstanden zijn een stuk groter dan de map doet vermoeden, iets dat mij al opviel in de alpha, even ergens naar toe lopen duurt langer dan verwacht.

Kwam trouwens dit artikel tegen, interessant om te lezen !
http://www.forbes.com/sit...#165d84702ffc41e3e9172ffc
Arkham Knight had een prima map, maar door de mechanics was eigenlijk alles wel goed bereikbaar. Idem met AC Syndicate of Just Cause 3. Grote maps maar toch begaanbaar.
Maar die map bij The Division is echt wel klein hoor. Ik denk dat je in 20 minuten wel van de ene naar de andere kant bent gelopen. Als ik zo die kaart zie en wat ik in de alpha heb afgelegd, is het echt een kleine map. Dit probleem had Destiny ook en daardoor werd ook die snel saai.

Als ze nog snel meer DLC eruit kunnen gooien of episodic content leveren post-launch (mbv de season pass bv) dan kan het nog wel interessant zijn. Feit blijft gewoon dat de map veel groter had moeten zijn en je daarbij ook weinig afwisseling gaat krijgen in de omgeving.
quote:
Bullet NL schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:45:
[...]

Maar door wie komt dat? Is de PR afdeling van een uitgever hier niet grotendeels voor verantwoordelijk?
Hoe vaak zien we nu al niet dat games terug getuned moeten worden om ze speelbaar te maken/houden op deze generatie hardware?

Ik hoop echt dat het wat anders gaat worden, Ubisoft is een grote uitgever, hoop dat ze nu echt met iets nieuws komen ipv het W_D, FarCry, enz enz.... achtige spel verloop komen.

Ik was trouwens even vergeten dat ik de Season Pass had, lees op de website van Dying Light dat je dan ook The Following DLC krijgt, das nou weer erg leuk.... Heb me geweldig in DL vermaakt! Kijk ook uit naar 9 feb.
Watchdogs was gewoon een prima game. Ja hij was hyped maar daar was men ook gewoon zelf met blote ogen ingetrapt. En vanwege het gezeik op de pc-problemen is dat hele ubi-downgrade probleem gekomen. Enige probleem wat ik er wel mee had is dat het na uitspelen ook meteen klaar was. De DLC die uitkwam was ook meer van hetzelfde en niet echt origineel of interessant te noemen. Arkham Knight DLC vond ik overigens ook erg mager, zeker voor die prijs (5x een kwartier content erbij voor de prijs van een game, woeptiedo).

Veel games hebben de laatste tijd overigens problemen dat ze achteraf gezien veel te klein zijn en te weinig originele content leveren. Just Cause had ook veel meer moeten hebben, zeker op het grote eiland is het gewoon te snel afgeraffeld om de launch te kunnen halen.

Die Dying Light DLC lijkt me ook wel leuk, maar ik denk dat ik alsnog weer het meeste plezier ga hebben met het dropkicken van zombies van daken af :+
quote:
SinergyX schreef op maandag 18 januari 2016 @ 16:18:
Arkham night had je ook je cable en je wagen tot je beschikking en daarbij was dat een single player, niet helemaal te vergelijken.

Nee, als je GTA5 als uitgangspunt neemt, dan heb je dus wel meer detail, maar nog steeds:
-slechts enkele woningen/appartementen kan je in, of ze zijn quest-relateert, key-vault of gewoon goodies.
-'onzichtbare' barrières van bv vuilniszakken waar je gewoon NIET overheen kan
-Niets, maar dan ook niets kan kapot.
-Teleporten naar je base kan natuurlijk wel.
-Auto-walk afk mode
-Invisiwalls op enorm veel plaats (metro-brug, vluchttrappen, dak tegenover je basis)

Maar zelfs dan, snap ik werkelijk niet waarom Ubisoft:
-Eerste gameplay trailer in Brooklyn laat afspelen (impliceert dat dat gebied dus wel al is gemaakt)
-Teaser trailer, wederom in die buurt
-Trailer 'silent night', wederom in die buurt
https://cdn.division.zone...-brooklyn-not-in-game.jpg

Vervolgens kom je meestal maar 2-3 groepjes mobs tegen per straat/blok, de rest is opgevuld met quest-mobs en hier en daar een ronddolende friendly NPC. En dat hele darkzone gebeuren? Wordt dit Destiny PVP-door-je-strot 2.0?
Mja er is (net als met Watchdogs) veel veranderd aan de game. Zal bij Tom Clancy Ghost Recon Wildlands ook wel weer gebeuren gok ik zo. Daarom is het wel jammer dat ze bij Ubisoft zoveel nog aanpassen. Toont meer aan dat de concept-divisie niet echt aansluit op wat er gemaakt gaat worden. Denk dat ze daar beter wat techdemo's kunnen gaan maken om te kijken of iets werkt, dan er meteen trailers e.d. van te maken.

Het zal me neit verbazen als die plekken nog wel terugkomen of dat het misschien prologue content is (je begon immers bij level 4 en kwam per heli aan), maar de hoeveelheid content lijkt erg karig. Als het dan nog wel van niveau is wat er is en het verhaal pakkend is, dan heeft dat nog altijd wel een beentje voor op Destiny wat echt een aanfluiting was (weinig content met warrig verhaal, ongeïnspireerde gameplay en muffe karakters). Ik denk ook dat je het meer moet zien als een third person coop shooter RPG (of whatever) dan een MMO met grote uitgebreide wereld. Je speelt toch vooral met kleine groepjes een bepaald verhaal en niet echt quest voor quest.

Momenteel zit ik nogal te twijfelen wat ik zal doen. De alpha speelde op zich wel prima en de game spreekt me wel aan, maar het lijkt veel te weinig content te zijn met redelijk doorsnee gameplay. Het is een beetje de x-factor kwijt en daarbij is er ook geen zak bekend van de DLC. En als ik zo de dingen bekijk lijkt de beta precies hetzelfde te gaan worden als de alpha. Ik vond het overigens wel opvallend dat ik van alle youtubers die bij het pers-evenement waren geweest, bij niemand heb gezien dat het level 4-stuk waar ze allemaal mee begonnen identiek was aan de alpha. Alleen het level 20 stuk was nieuw en schijnbaar ook het pc-gedeelte. Maar daar doen ze dan weer mega geheimzinnig over.

Al met al vraag ik het me af of het de prijs wel waard zal zijn.

Over de giftcards: voor consumenten verandert er niks maar voor ontwikkelaars wel. Waarschijnlijk gooien ze de commissie op gift-cards omhoog voor de verkopende partijen, zodat die wat actiever gaan verkopen en het prominenter in de winkel plaatsen.

Overigens is het 2,24% van het bedrag, dus een game van $60,- levert een ontwikkelaar $1.34 minder op

Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit een buitenlandse marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar prachtige handleidingen voor: US Marketplace / Russische & Braziliaanse Marketplace

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True