Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
quote:
harrytasker schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 13:06:
[...]

Yep gisteren ook uitnodiging gehad, bij aanmelding zit je zeker in beta!
Ik had mezelf al wel aangemeld op de site, maar verder nog niets daarvan vernomen :(
Overigens heb ik op PC via Uplay al wel een beta, maar doe hem toch liever op console :P

Ik verwacht overigens (ala COD beta) wel dat ie vanaf een bepaald moment gewoon open voor iedereen is, omdat dat goedkoper is dan een demo te maken.

Even wat anders, maar ik vind dat het wel tijd wordt dat je ook in de winkel een digitale download kunt aanschaffen ipv schijfje. Zeker met die prijsverschillen die je regelmatig ziet, lijkt het me wel handig als je toch wat goedkoper uit kunt zijn in Nederland.

Martinspire wijzigde deze reactie 05-09-2015 13:12 (20%)

Martinspire - PC, PS4, X1

quote:
exactor it schreef op zondag 06 september 2015 @ 09:07:
Iemand nog aanraders van indiegames of onmisbare full retails van de laatste tijd? Laatste achievements van Titanfall komen zeer binnenkort binnen en dan is het tijd om alles wat ik sinds juni gemist heb te spelen. :)

Zit te twijfelen over MGS en Witcher. Ben niet meer van de langdradige verhalen maar lees goede recensies overal.
MGS moet je wel een beetje van houden. Het is beter dan Ground Zeroes, maar moet wel je ding zijn. Mad Max zul je waarschijnlijk ook wel leuk vinden denk ik (al heeft dat ook weer een sfeertje waar je van moet houden, maar heel irritant is het niet).
Ik vond de volgende indies wel het kijken waard:
  • Octodad: Dadliest Catch
  • QUBE (ook wat kort, maar leuke puzzelaar)
  • State of Decay: Year One Survival Edition
  • Spy Chameleon
  • The Swapper (al is ie nog wat kort, maar leuke puzzelaar)
  • Tembo the Badass Elephant
En volgens mij wil je Giana Sisters: Dream Runners ook wel checken? (soort speedrunners coop variant van die eerdere Giana game)

Verder heb je nog fullprice games als GoW Ultimate Edition (waar binnenkort ook gow2 en 3 als digital download worden toegevoegd, maar volgens mij moet je die game dan voor een bepaalde datum gespeeld hebben), Dishonored Definitive Edition en dus MGS5 en Mad Max.

Ik zou zeggen: kijk maar even ;)

quote:
exactor it schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 11:13:
[...]

Die van 25BRL zijn uitverkocht zie ik. Wie voordeel wil moet bereid zijn veel codes te copypasten dit weekend. :)

Dollar is overigens wel weer aardig. Je kunt voor 50 euro Mad Max halen digitaal. In de EU store is dat 70 euro.

Gvd. Mad Max heeft allerhande achievements voor 3 en 8 punten. Nu moet ik hem op 100% halen om geen lelijke gs te halen. :)
First world problem :+
Maar verder vind je hem wel tof?

Aanmelden voor de NFS beta kan hier: http://www.needforspeed.com/en_GB/beta-sign-up

quote:
justifire schreef op dinsdag 15 september 2015 @ 09:51:
Toch grappig dat het vechtsysteem bij Batman en Mad Max geroemd word en bij Ryse hier enorm negatief over gedaan word, terwijl deze nagenoeg hetzelfde is :+
Heb destijds enorm veel plezier gehad van Ryse, ook nog best pittig op Legendary.
Niet helemaal mee eens. De manier waarop je moet vechten is toch echt wel anders (enige wat er is, is dat je ook moet blocken, maar je doet bv geen counter). Verder was de movement niet top en de knoppen om te vechten toch echt te beperkt. Of het feit dat je eigenlijk amper invloed had op de fatalities (je wordt geacht te klikken, maar je enemy gaat altijd dood). Tel daarbij dat een Batman game veel meer afwisseling heeft en Ryse een lineaire button basher is, en het valt gewoon op hoe saai de game kan zijn. Ik heb de game in ieder geval alleen 1x uitgespeeld en daarna eigenlijk niet meer aangeraakt. Vooral ook omdat ik het vechten zelf gewoon totaal niet boeiend vond.

Voor een zacht prijsje is de game wel de moeite waard, maar die had nooit als full-price in de winkel moeten liggen.

De Xbox One Preview invites zijn verzonden (al lijkt het erop dat het nog alleen de opt-in is en niet de uitrol zelf). In ieder geval wel een prima systeem. Het is alleen jammer dat er ongelofelijk veel bugs en belemmeringen zitten, waardoor ik de eerste uitrol nog niet mee ga doen.

De bugs:
http://www.windowscentral...ox-one-experience-preview

Als je de lijst bekijkt, dan valt me wel op hoe blocking sommige issues kunnen zijn of hoe minder de ervaring erbij wordt (geen autodownloads van nieuwe content bv). Dat sommige games en apps niet werken is bijvoorbeeld al wel irritant (al zit er voor mij weinig tussen wat ik nodig heb).

Overigens kun je wel weer opt-out bij de win10 dash, maar dan krijgt je console wel een factory-reset en ben je dus alle lokale content kwijt (of je moet games en content op een externe schijf hebben staan). Daar heb ik nog even geen zin in, dus ik sla de eerste release nog even over.

Fifa 16 zit in EA Access om weer 10 uur te proberen tot aan 23 september (volledige game dus)

Verder krijgt de Xbox app voor Windows 10 een aantal grote updates:
Real Time Friendslist updates (dus status, waar ze mee bezig zijn en om ze te joinen met party wordt allemaal live bijgewerkt)
Real-time Activity Feed updates (dus de berichten worden bijgewerkt zodra ze binnenkomen)

Kortom, met deze 2 geen refreshknop meer nodig ;)

Game Progress Comparison (voortgang in games vergelijken met je vrienden)

Console Text Entry (zat al in Smartglass, maar nu dus tekst voor je console invoeren op je pc middels de app, enorm blij want was de enige reden om de smarglass app uberhaupt nog te installeren)

Ook komt er binnenkort een Xbox Beta app voor Win10 zoals ze met Smartglass ook doen.

Al met al dus echt dingen waar ik op zat te wachten en blij ben dat het eraan komt. Vooral realtime updates en text entry zijn super relaxed.

Martinspire wijzigde deze reactie 17-09-2015 21:58 (14%)

quote:
exactor it schreef op donderdag 17 september 2015 @ 22:03:
Waar voor isconsole text entry nuttig? Volg dat niet helemaal geloof ik.
Voor mij vooral: invoeren xbox redeem codes. Dat je dus in de store redeem doet en dat invulveld dus op de pc kunt invoeren. Dan hoef je niet meer met je controller zo traag te typen. Al wordt het tijd dat menig site ook gewoon de QR code doorstuurt, want dat werkt natuurlijk nog sneller.

Verder kun je ook andere plekken waar input vereist is, gewoon typen. Dus denk aan het inloggen als er weer eens een EA, Square Enix of WBPlay account gebruikt moet worden. Denk eraan als een soort extern toetsenbord.

quote:
Bullet NL schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 00:36:
[...]

.
Die codes kan je nu al gewoon via xbox.com redemen, ik doe het nooit via de console. Dat een smartglas app een toetsenbord functie voor de One heeft begrijp ik nog wel. Maar op Windows10, ik ga iig niet met een laptop op schoot gamen ;)
Bij mij is het vroeger al eens mis gegaan door via de site te redeemen, dus dan liever via de console. En op je WP met Win10M werkt het ook al.

Verder staat hier mn pc naast mn xbox, dus dan is het niet zo'n probleem. Ik vind het niet fijn om op de bank te gamen, maar ik denk dat je ook niet zo even tussendoor codes gaat redeemen. Dan kun je best even je laptop erbij pakken ;)

quote:
exactor it schreef op vrijdag 18 september 2015 @ 12:33:
[...]

Ah zo. Mooie uitleg. ;)

Misschien komt het door mijn set-up: ik ga niet opstaan voor een toetsenbord. Smartglass volstaat prima. Al heten al mijn zelfgekozen namen iets als 'a'.
Snap ik, maar tot nu toe moest je op Win10 (of Win10 Mobile) ook smartglass gebruiken naast de Xbox app voor toetsenbord, maar nu zit dat dus in de Xbox App (en ja die zit dus ook in Win10 Mobile, dus daar hoef je dan ook niet voor op te staan, idem als je een Win10 tablet hebt)

quote:
MAX3400 schreef op zondag 20 september 2015 @ 12:51:
[...]

Geen idee hoe je hebt opgenomen; neem aan met de ingebouwde GameDVR op de One? Dat is inderdaad relatief ruk qua compressie helaas.

De Xbox App, sowieso voor Windows 10, kan in veel hogere resolutie opnemen. Ook is het in sommige games aan te raden om eerst een replay op te slaan en deze later te gebruiken; sowieso in Forza krijg je dan veel mooiere beelden.

-> YouTube: Forza Motorsport 6 - pile up (ingebouwde GameDVR "realtime")
-> YouTube: Top Gear S21E02 McLaren P1 - Forza Motorsport 5 (replay functie van FM5 met ingebouwde GameDVR)

^ zijn mijn videos maar het kan aan mij liggen maar de video van FM5 vind ik er dus beter uitzien dan die van FM6.
Niet elke game heeft zo'n replay functionaliteit. En je moet zo'n gameDVR ook meer zien als een makkelijke manier om even snel te delen als er iets raars is gebeurd (zoals die pileup). Voor echt filmen en opnames gebruiken is het niet echt bruikbaar, maar dat lijkt me nog wel te verwachten.

quote:
Maar kreeg jij een code dan? Want ik zie nu alleen dit "Bedankt, we bevestigen dat je al geregistreerd bent voor de Technische Test die 21 september begint." Verder niks. En die mail had alleen een "nu registreren" knop

Die Rainbow Six Siege beta kun je ook wel laten liggen. Games joinen lukt voor geen ene meter. Op de PC had ik dat probleem ook al en na lang proberen kwam ik daar ook een paar keer een game in, maar vind het niet veel bijzonders. Wacht wel even totdat ze wat servers hebben neergezet ipv die Commodores die ze nu hebben staan

En dan heb je een players vs AI modus, maar dan moet dat ene team dus wel volledig gevuld worden door menselijke spelers. Pffff

Edit:
Nu in een game gekomen en het niveau is nog niet zo hoog (op pc maakte je qua gear en teambalans al weinig kans meer). Gaat niet heel verkeerd, maar echt heel boeiend vind ik het niet. Sowieso speel ik niet graag zonder respawns, maar je moet ook daarnaast nog vrij veel wachten. De tijd dat je aan het spelen bent is mij wat te laag.

En schildjes zijn echt te overpowered. Ik zie bij 9/10 kills die gemaakt worden, iemand met een schild staan.

Edit2: Mja schild = win. Dat kan zo niet goed gaan bij release. En soms heeft het ene team geen schildjes en de ander wel.

Edit3: Game hangt af en toe bij laden van map of in de lobby en soms zit je gewoon vast (alsof ie je movement-packets niet meer accepteert). En dan kun je dus gewoon niks meer dan wachten.

Martinspire wijzigde deze reactie 26-09-2015 00:20 (63%)

quote:
Agadir schreef op vrijdag 25 september 2015 @ 23:54:
Iemand hier die mij kan overtuigen om te upgraden van een xbox 360?
Het enige wat bij mij opkomt is dat de volgende halo niet meer op de 360 verschijnt.
Er gaan nog meer games je neus voorbij dit najaar en zeker volgend jaar. Voor COD zie je zelfs dat ze de singleplayer campaign niet mee gaan leveren.
Verder worden games slechter geoptimaliseerd als ze wel uitkomen en krijgt de console zelf gewoon weinig aandacht meer.

Als het je waard is en je een paar games wilt spelen die je al op het oog hebt, dan moet je het zeker doen. Hecht je weinig waarde aan looks en bevalt de backlog van de X360 je nog prima, dan hoef je het natuurlijk niet te doen.

quote:
Achillias schreef op zondag 27 september 2015 @ 16:33:
[...]

Nieuw uit de winkel geen exemplaar dat de reparatie traject is ingegaan. Of bedoel je dat ze vanuit de fabriek nog testen.
In de fabrik testen ze elke/incidentieel een xbox of ie goed werkt ja.
Maar kan ook bij assemblage al komen. Vraag is of je er echt hinder van hebt. Ook bij doorverkopen moet dat weinig uitmaken imo.
Hij werkt, hij is stil en hij ziet er verder mooi uit. Ik zou niet weten waarom je die wilt ruilen.

Kinect wordt nog vooral gebruikt voor kinder/partygames en dat is inderdaad jammer. Voor een potje Halo heb je hem niet nodig. Of je moet hem als alternatief voor een headset willen gebruiken (al is dat niet echt aan te raden, maar als microfoon alleen kan het nog net).
Wil je echter ook (Engelse) commando's gaan gebruiken of voor tv-kijken, dan is het wel handig. En ik denk dat je er 2e-hands ook nog wel aan kunt komen.

quote:
Bullet NL schreef op maandag 28 september 2015 @ 07:41:
[...]

Alleen als microfoon voor een partychat kan een Kinect dus niet!
Het kan wel, maar je wilt het liever niet ;)
quote:
Mensen klinken in vergelijking met een normale headset alsof ze in een badkamer zitten te praten.
Je hebt ook veel te veel achtergrond geluid omdat de Kinect microfoon met een andere manier gebruikt maakt van noice canceling. Echt compleet storend in vergelijking met een headset.
Voor als je maar eens in de zoveel tijd een potje online speelt, is Kinect imo meer dan prima. Wil je serieuzer aan de gang, dan kan het een oplossing zijn ja.
quote:
Overigens, welke headset gebruik jij? van alle mensen in mijn friendlist heb jij ook een enorm slecht party geluid (Ik kan dan ook nog eens kritisch zijn over je stem, maar die laat ik er bij deze buiten :P ;) )
Ik gebruik wel een prima headset, maar voor mn stem ook gewoon Kinect. Dat heeft een aantal redenen:
Ik haat het (echt intens) om met kabeltjes te gaan kloten. Vrijwel alle oplossingen voor headsets zitten aan de controller vast. Waarom MS nog niet veel ondersteuning verleent voor echt wireless, snap ik niet. Plus dat ze het ook eens via USB of Wifi open moeten gooien. Desnoods die Bluetooth chip aan die nu disabled is. Ik trek die shit kapot of het slijt vrij snel. Dat is echt rete irritant. Plus dat het anno 2015 onnodig is.

Verder ben ik slechthorend en het volume van voicechat via de headset is me gewoon niet hard genoeg. En als ik dus via Kinect chat, dan komt het via de normale speakers en kan ik het wel verstaan. Er was bij de 360 nog een mogelijkheid om de chat via de speakers te laten lopen en je eigen stem gewoon via de controller, maar dat kan dus niet meer. Voor mij is dit momenteel het meest blocking.

En als ze eens fixen dat ik in de Xbox App van Windows 10 kan meechatten, dan kan ik wel gewoon de microfoon van mn headset gebruiken. Maar dat gaat niet omdat mn Xbox de poort bezet houdt (die staat ivm netwerksituatie ook in de DMZ, als ik die weghaal is mn NAT weer Strict, kan ik weer met niemand verbinden). Of ze moeten de errorcode oplossen, maar daar heb ik een hard hoofd in.

Kortom: voor mij is het momenteel onmogelijk om niet met Kinect te chatten, maar voor anderen zal dat natuurlijk een minder groot probleem zijn.
quote:
Bullet NL schreef op maandag 28 september 2015 @ 08:06:
Mensen die met een Kinect in een chatparty zitten moeten eigenlijk een tijdelijke ban van Xbox Live krijgen, het is bloed irritant, Een paar Tweakers doen het ook. Echt verschrikkelijk, de meeste mensen hier hebben toch wel een hoofd, het lijkt mij dan ook dat iedereen zo'n mono headset op zijn kop kan zetten.

Echt je doet je tegen/medespelers er een enorm plezier mee.
Ik vind het nog wel meevallen. Als je het puur voor je stem doet en audio verder via andere manier laat lopen, dan valt het nog wel mee. Ja je klinkt niet helemaal helder, maar zo'n issue is dat niet. Ik zit hier ook op een meter van mn Kinect af en mn kamer niet zo hol.

quote:
SinergyX schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:38:
Heb wel de beta van Rainbow six, moet eerlijk zijn.. wat zijn die graphics ronduit matig. Helaas geen PC key gekregen (of nog niet), toch zeer benieuwd naar graphics verschil.
PC is niet zo heel veel beter. Wat hogere resolutie textures, maar daar blijft het bij.
Maar je klaagt nog niet op de "schild = win" onbalans? Sommigen spreken al over de "terminatormodus" :+
quote:
Opuske schreef op maandag 28 september 2015 @ 11:18:
Iemand ondertussen al de nieuwe Xbox Experience dashboard preview gekregen ?
Ik sta nog steeds op awaiting enrollment en krijg precies ook geen oudere preview versies meer op dit moment.
Laatste preview update die ik heb gekregen is toch alweer tijdje geleden nu.
Volgens mij staat bijna iedereen nog te wachten. Ze hadden al wel weer een update op de dashboard, maar die fixte nog vrij weinig.

Ik sta ook gewoon ingeschreven maar verwacht hem voorlopig eigenlijk ook nog niet. Er werkt inderdaad het 1 en ander nog niet, dus de kans is groot dat ik daarna weer terugga. Stiekem hoop ik dat ik ook nog even de komende versie oversla.

Het gaat in ieder geval (nog) in (kleine) batches. Nog even wachten dus.

quote:
SinergyX schreef op maandag 28 september 2015 @ 12:31:
[...]

Oude engine dus blijkbaar?

In 5vs5 gok ik? Geen idee hoe die daar is, maar gezien dat dat ding aardig wat kogels stopt, zal die best OP daar zijn.

Ik speel enkel de pve variant, normal/hard is dat ding meer irritant dan nuttig (al is die flash versie handig), heb je te vaak van die Rambo gasten in de game die 12-16 man neermaaien voordat jij er eentje hebt gezien, realistic kunnen ze magisch door schild heen schieten en heb ik 3 clips nodig om ze neer te krijgen. Oja, schild werkt niet tegen suiciders, ze hadden die uitschuifbare ook blastbroof moeten maken :P

Wel leuk als je geen zin meer hebt, in hoekje zitten, uitschuifschild aan (plak je RB vast) en ga koffie halen :P
Het is meer dat er veel in de map stuk kan (muren, stukken in de vloer, etc). Dat zorgt ervoor dat ze gewoon minder detail kunnen toevoegen. Maar verder is het geen bijzondere titel nee.

En inderdaad bij PvP is ie overpowered. Het is geen support-ding meer maar overheerst.

quote:
Bullet NL schreef op maandag 28 september 2015 @ 13:24:
[...]

Ik en met mij heel veel anderen niet,

Via de Kinect klinken heel veel mensen alsof ze met een wasknijper op hun neus met hun hoofd gestoken in de WC pot in de badkamer aan het gamen zijn.

Je bent zelf slechthorend schrijf je, misschien dat jij het dan niet kan horen. Maar geloof mij maar, het is rond uit irritant. De Kinect neem niet alleen spraak mee, maar elk zuchtje, piepje of ander geluid wat in de kamer wordt gemaakt. Daarnaast is het stem geluid, wat ik hier boven schreef (los van het accent) ook nog eens verschrikkelijk. Ik heb het idee dat voice via een controller een veel hogere bitrate heeft dan voice over Kinect.

Overigens, het slechthorende argument is een beetje een non-issue, dit heeft natuurlijk alleen te maken met het gene wat je zelf hoort.... Dit heeft niets te maken met op welke manier je het geluid zelf weg stuurt.
Nou nou, wat een begrip weer |:(

En ik ben dan wel slechthorend, maar bij mij staat voice nu ook op standje 11 dus ja ik hoor ook alles. Vooral bij Guido lijkt het alsof ie op 10 meter afstand zit te gamen. En ja Kinect is niet optimaal, maar kan een oplossing zijn.

Schuld dat ik geen partychat gebruik via microfoon ligt voorlopig bij Microsoft. Calibratie helpt in ieder geval al behoorlijk (ik hoor bij mij in ieder geval weinig klachten. En dat je af en toe wat meekrijgt als iemand mn kamer binnen banjert is jammer, maar moet geen groot probleem zijn. Iemand die met een piepstem praat is wat dat betreft net zo irritant of dat ze zelf hun stem superzacht zetten terwijl de game veel explosies afspeelt. Of dat een game geen mogelijkheid biedt om muziek uit/zacht te zetten.

Martinspire wijzigde deze reactie 28-09-2015 13:48 (13%)

quote:
Je zegt dat het een non-issue is, maar ik zeg dat er momenteel voor mij geen mogelijkheid is om audio anders dan via Kinect-chat over de speakers te laten gaan. Als ik het via kabeltje doe, dan hoor ik gewoon niemand meer praten. Ook als ik game-audio uit zet niet.

En ja een kabeltje vind ik rete-irritant. Dat mag ik toch vinden? Dat mag ik toch ook onderbouwen met het feit dat elk ander platform de mogelijkheid bied om alles draadloos aan te leveren? De techniek is de belemmering niet, Microsoft wel.

En ja, ik heb gewoon een dure headset op mn kop. Nu sinds een week een Astro A50 met jawel ook een kabeltje (waar ik dus geen jota aan heb). Of als de Xbox App zou werken, zou ik die gewoon kunnen gebruiken voor de chat. Maar dat gaat dus niet. Wederom: issue van Microsoft.

Dan kun je wel stellen dat anderen mee moeten werken of dat het klinkt als een badkuip, maar dat is een drogreden. MS biedt momenteel gewoon niet genoeg opties.

En ja, mijn Kinect zal ook niet perfect klinken of soms zelfs hinder veroorzaken. Maar net als met de Forza Assists, maak je er imo gewoon een te groot probleem van.

offtopic:
Overigens fijn dat je me meldt dat ik niet altijd welkom ben in parties. Jammer dat dat toch weer achter mn rug moet ipv in mijn gezicht (of nou ja de party) te zeggen

quote:
Achillias schreef op maandag 28 september 2015 @ 21:37:
Xbox UI _O_. Je merkt pas echt wie de software ontwikkelaar is als je die van Sony en Microsoft om en om gebruikt. Ik dacht dat mijn PS4 stil was maar een Xbox One is echt geruisloos.
Haha mja, Sony heeft flinke stappen gezet ten opzichte van de PS3 (wat ik imo een ramp blijf vinden om mee te werken), maar MS blijft gewoon een tikkeltje beter. Ben benieuwd wanneer de preview op mijn console neerploft.

Morgen komt THPS5 uit, maar er zijn dus nog geen reviews uitgegeven. Dat kan geen goed teken zijn. Tel daar ook al de negatieve previews bij en ik denk dat Tony Hawk en Activision weer gigantisch op hun muil gaan. Ziet er ook gewoon uit als een PS2 game met verder nog steeds alle fouten waardoor mensen zijn afgehaakt. Oja en het wordt een fullprice game. Ik gok een goede contender voor slechtste game van het jaar...

Martinspire wijzigde deze reactie 29-09-2015 00:41 (13%)

Wel apart dit: Project Spark wordt volledig gratis:
http://www.windowscentral...completely-free-october-5

Vraag me af hoe ze er dan aan denken te verdienen of dat ze er eigenlijk gewoon mee stoppen.

quote:
v8power67 schreef op donderdag 01 oktober 2015 @ 15:22:
Zo damn wat een verschil!!
Zal even uitleggen ;)

Heb al sinds dag 1 een probleem met mijn controller. Had altijd gevoel.dat de controller niet goed was. Maar opzich wende het vanzelf.
Maar vandaag wou mn zwager meegamen fifa 15 fm6 etc. Dus ik heb een nieuwe controller erbij gehaald. 1tje met 3.5 aansluiting erop.
Heb hem net gekoppeld. En wat een wereld verschil zeg met mn oude. De A knop doet nu daadwerkelijk reageren meteen. En de rem teigger doet nu echt verschillende effecten doorsturen waar het voorheen heel matig en gelijk trillingtje was.
Kan nu veel beter blokkerende wielen waarnemen in fm6. En de controller speelt gewoon in zo ong allles beter dan de oude. Dus die ga ik maar eens aanmelden bij MS voor een nieuwe ;)
Was btw 49 euro bij bol.com en vond wel nette prijs. Krijgt er zelfs 2 duracell batterijen bij ;)
Was de linkertrigger anders met rumble dan de rechter dan? Want dat zou al een dead-giveaway zijn

Net ging downloaden echt retetraag (met gewoon open NAT, Google DNS, geen dingen open en aardig wat beschikbaar). Zag dat het met 1mbit per seconde ging (dus delen door 8 voor mbyte). Kortom: traag.

Toen wat dingen opgestart en afgesloten en nu gaat ie dus met 60mbit. Erg vaag. Naja NFS komt hier dus ook binnen.

Hier de devices die wel gaan werken met Rock Band 4 op Xbox One:

Het komt er dus op neer dat bijna alle wired apparaten niet gaan werken. Verder vrijwel alles, zolang je dus gebruik maakt van de adapter die bij de (fysieke) game wordt geleverd. Blijft jammer dat ze verder nog geen gitaar of adapter los verkopen. Ook de keyboard uit RB3 wordt niet ondersteund.

Overigens zag ik dat Gamemania wat extra nummers verkoopt bij de game, dat zag ik nog nergens anders gemeld worden in NL. Nog even afwachten wat de Mediamarkt nou eigenlijk gaat verkopen.

Wat ook nog handig is om te weten is dat je dus wel DLC over kunt nemen van de Xbox 360 maar dus niet van de PS3 (mocht je zijn overgestapt).

Martinspire wijzigde deze reactie 02-10-2015 13:19 (8%)

Hier mijn eerste indruk van NFS:

Stijltje is wel weer als Underground e.d. Moet wel je ding zijn, maar ik vind het leuk uitgewerkt. Verder zijn de virtuele auto's in de tv-beelden wel leuk gedaan.

Verder hier geen issues, maar wat me wel stoort is dat je de game niet echt kunt pauzeren. Zowel menu als view button stopt de game niet. Dus even pauzeren om wat te drinken te pakken is er gewoon niet bij. Of ik moet het gemist hebben.

Qua sturen vind ik hem wat directer dan de vorige game, maar wel wat lastiger onder de knie te krijgen (of het moet eraan liggen dat ik teveel Forza heb gedaan). Vooral driften vind ik (met de startauto's) wat lastig.

Map zelf lijkt me evengroot als Burnout, maar niet met een makkelijke grid-layout. Dus dat wordt weer veel reizen naar events gok ik zo. Edit: je kunt teleporten, dus dat valt weer mee.

Al met al is het even wennen, maar voorlopig ben ik nog even benieuwd hoe het verder speelt. Beginauto's vind ik (zeker zonder upgrades) nog niet echt lekker rijden, maar dat zal daarna wel beter gaan gok ik zo.

Nu wat langer bezig en op zich vind ik het geen verkeerde game. Sfeertje spreekt me wel aan en de opbouw is wel ok.
offtopic:
Dat blonde mokkel helpt natuurlijk ook wel
Grafisch ook wel aardig, maar inderdaad wat donker.
Qua racen begin ik het nu wat beter door te krijgen en vooral driften op snelheid gaat prima (met langzamere snelheid wil ie nog niet snel zn kont omgooien, maar is ook al te doen.
Het is dus zeker effe wennen, maar gaat daarna prima.

AI vind ik nog niet echt geweldig, wat dat betreft is die bij Forza al beter (hier toch nog te vaak treintjes, al zijn ze niet zo statisch als bij GT).

Vind alleen dat er nog niet zo heel veel te doen is. Je volgt een vrij vast patroon van missies en af en toe ga je je auto ook een keer upgraden (waarbij bij een race eigenlijk niet echt te zien is of je bepaalde upgrades al nodig hebt of niet). Maar goed, als beta draait ie hier niet verkeerd. Vraag me echter nog wel af hoe dit op lange termijn gaat en wat er qua MP nou eigenlijk te beleven valt. De stad zelf leeft ook totaal niet

Martinspire wijzigde deze reactie 02-10-2015 14:51 (3%)

quote:
Opuske schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 15:00:
Ikzelf heb het nu kunne spelen voor eventjes en het is niet men ding.
Enkel die blonde stoot in de filmpjes is het vermelden waard.
Die andere chick in de garage is meer een mossel dus die kan je laten vallen :)

De politie achtervolgingen zijn zo dom en zo makkelijk irritant dat het ook niet dat je dat is.
Voor de rest is het van het ene event naar het andere event en af en toe iemand uitdagen.

Nee hier gaat die niet gekocht worden vrees ik.
Politie is inderdaad nog te makkelijk. Je bent ze zo kwijt en moet zelfs moeite doen om het langer dan 1 minuut aan de gang te houden. Ik denk echter dat dit (met je reputatie) nog wel lastiger gaat worden ;)

Verder inderdaad een saaie wereld en ben nu eigenlijk alles al aan het teleporteren. Nog even zien of dat gaat veranderen. Qua verhaal/opzet vind ik hem nog niet verkeerd, maar er is gewoon weinig meer te doen dan races rijden.

Martinspire wijzigde deze reactie 02-10-2015 15:02 (5%)

quote:
MAX3400 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 17:38:
Lees net dat Crimsonland naar de One komt; top-down dual-stick shooter! :)

En! En! En! Voormalig topman van Criterion (jeweetwel, van de Burnout games) is aan het tweeten over #ShinyRedSomething wat verwijst naar een prototype auto uit de Burnout-series :D
Maar eerst komt een andere titel. En het is nog even afwachten of ze Paradise, Revenge of de oninteressante Burnout Crash bedoelen.

quote:
v8power67 schreef op vrijdag 02 oktober 2015 @ 18:17:
Mn nfs game doet ni3ts meer. Hebbeen volvo en als ik nokkenassen koop ervoor blijft hij hangen op awaiting purchase ofzo.
Koop ik ze niet en ga ik uit de garage dan laad hij de game niet verder. Blijft hangen op laadscherm. Nu al bijna 5min...
Lijkt erop dat mn game bugged is ergens. Heb al.console restart gedaan etc.
Iemand idee waar ik kan melden? Zag in de mail staan dat pas na beta je een survey krijgt. Maar dit is game brekend op moment dus noet het melden en hopen dat ze kunnen fixen. Ga nie weer opnieuwe beginnen.
Het lijkt me dat ze na de periode van de beta een survey aanbieden, niet pas aan het einde ;)
Verder kun je ook niet van auto wisselen dan? Of andere plek op de auto kiezen om te spawnen?

Zelf ook nog geen forum oid gevonden voor feedback, maar zal ook wel bekend worden denk ik.

Havok kopen is vooral handig voor licenties of (betere) implementatie in DirectX. Als ze zeker dphysics op Azure willen laten verlopen, dan is het wel goedkoper om ze op te kopen als ze die techniek gebruiken.

Verder kunnen ze het voor Windows-devices natuurlijk gratis maken voor devs ;)

Idd, Seagate Expansion Portable werkt prima. Hoeft alleen USB en kun je dus prima wegwerken waar nodig.

LOL _O-

*O*

Martinspire wijzigde deze reactie 02-10-2015 23:48 (27%)

quote:
danplo schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 11:46:
[...]

Update van 1124 MB eindelijk binnen kunnen halen :9
Vanmiddag eens door de nieuwe dashboard spitten.
Wat wel meteen opvalt is de snelheid van het snappen, wow wat een verschil. _/-\o_
Hopelijk kunnen jullie ook dadelijk aan de gang, heb je vragen dan wil ik ze best beantwoorden.

[afbeelding]
Nou vooruit dan maar:
  1. Hoe stabiel en snel loopt ie?
  2. Zijn er nog games of apps waar je problemen mee hebt?
  3. Zijn er features die je mist ten opzichte van het huidige OS?
  4. Hoe handig is het nieuwe dash in gebruik?
  5. Zijn er nog zaken waar je hinder van hebt?
  6. Is ie nog sneller met opstarten?
  7. Of opstarten van games?
  8. Er zaten tussen de eerste update en latere patch nog wel wat bugs waarvan ik me afvraag of ze gefixed zijn (waar ze niet meer genoemd stonden). Enig idee?
  9. En de klapper: Kun je hem aanraden of is het beter nog even te wachten?
Ik denk dat er niet nog meer mensen bijkomen dit weekend, lijkt me dat de batch verzonden is en de volgende groep gewoon volgende week aan de beurt is.

Martinspire wijzigde deze reactie 03-10-2015 12:32 (14%)

quote:
Bullet NL schreef op zaterdag 03 oktober 2015 @ 12:52:
[...]

Ja hoor, MS gooit de update er in groepen van X personen uit, zelf op zondag.
Het kan dus prima dat je in de morgen geen update hebt, maar in de middag wel.
Ik bedoel meer dat de eerste batch al niet groot was en de 2e zal niet heel veel groter zijn geweest. De volgende zijn pas weer later aan de beurt. Ik gok dat ze na elke patch uitgerold en getest is, gewoon een groep eruit gooien.

En ja, dat zou ook op zondag kunnen zijn, maar ik acht de kans gewoon klein

quote:
Thanks voor je uitgebreide antwoorden _O_

Ik bedenk me net nog een vraag:
  1. Is de store eigenlijk verder nog aangepast? Andere weergave daarbij? Want de huidige vind ik eigenlijk ook maar brak werken.
  2. En is de downloadsnelheid nog veranderd?
Ik dacht trouwens dat Groove nu ook niet in de achtergrond kon werken, maar misschien heb ik dat verkeerd.

Ik heb op de huidige dashboard nog wel dat sommige apps niet starten. Momenteel krijg ik bijvoorbeeld de Feedback of Xbox Insider app niet startend. Breekt altijd af met een error. Dus kan zijn dat dat daar ook nog zo is.

Ben zelf ook insider en denk dat ik de foutjes ook wel kan vergeven. Of er moet echt iets blocking zijn, maar volgens mij werkt het gewoon om te gamen, parties te joinen en dingen te downloaden, dus dan maakt het voor mij weinig uit.

Al lijkt het me wel irritant als je geen auto-update meer hebt, wat ik ook ergens had gelezen.

quote:
Ziet er goed uit. En detailpagina's? Als je dus een gamepagina opent, diens DLC bekijkt of laatste games/dlc? Want die pagina's werken nu eigenlijk erg onhandig omdat er niet alleen weinig op staat, maar ook omdat het laden altijd wel lang duurt (meestal duurt het een seconde of 2 voordat je weer verder kunt).

Het feit dat de indexpagina al wat overzichtelijker is, helpt natuurlijk al wel ;)

Downloadsnelheid klinkt goed, al weet ik niet of je eerst ook al altijd die snelheid haalde. Bij mij wil ie toch wel eens inkakken en eigenlijk heb ik hem nog niet hoger dan 70mbit zien halen hier.

Martinspire wijzigde deze reactie 03-10-2015 17:48 (69%)

Ik kan in ieder geval iedereen met de nieuwe dashboard aanraden om games op een externe schijf te zetten, voor als je nog terug wilt naar de oude dashboard. Want dan wordt in feite je hele console gereset en moet je alles wat daarop stond, dus weer opnieuw downloaden.

quote:
SinergyX schreef op zondag 04 oktober 2015 @ 12:53:
Jammer dat ik dus replacement console heb, je gaat daardoor opnieuw de molen in voor de preview updates, sta dus nog steeds op pending :(
Ik heb me bewust wat later ingeschreven. Zag dat er aardig wat bugs waren, dus zat daardoor niet bij de eerste batch. Maar eigenlijk maakt het me weinig uit. Het is niet alsof je dingen erbij krijgt. Het ziet er alleen anders uit

quote:
Silversin schreef op maandag 05 oktober 2015 @ 18:32:
Destiny in zijn huidige vorm is GOTY contender. Wat me wel stoort is dat er nog steeds geen matchmaking is voor raids, kom op Bungie, doe niet koppig.
Haha, mag ik even lachen. Als Destiny iets nooit meer kan halen is het wel GOTY. Man man man wat een armoe. En dan gewoon 50 euro lappen voor 6 uur SP content en een shitload aan herbruikte content die zogenaamd als nieuw moet aanvoelen. Bah wat een afzetters.

quote:
incomer schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 10:18:
[...]

Koop de gift cards bij offgamers
Offgamers scheelt heel weinig met de Gift Cards ivm de Microsoftstore. Bij die MS Store kun je ook gewoon met je CC betalen en heb je niet zo'n irritant registratie/loginsysteem als bij offgamers (als je daar een keer problemen hebt, dan merk je dat die site echt rete-irritant is).

Heeft iemand Rock Band 4 al ergens gespot? Want momenteel lijkt hij nog nergens te worden geleverd (terwijl ie toch echt vandaag uitkomt). Veel shops hebben niet eens game+adapter in het assortiment (consoleshop.nl bv) en anderen hebben de game later staan (bol bv pas op 30-10, yourgamezone op 14-10 en gamemania op 9/10). WTF is daar mee aan de hand?
Vandaag ook al rondje in de stad gedaan en daar hadden ze hem ook nergens. Gamemania gaf "probleempje bij leverancier" als reden aan. Mediamarkt had hem ook nog niet en wist er ook weinig van (al kon dat ook aan de pipo liggen aldaar)

En je hebt dus die fysieke game nodig omdat je daar de adapter bij krijgt om uberhaupt mee te kunnen spelen want dan krijg je er die adapter bij (die ook nergens los verkrijgbaar is). Dus zeg mij maar wie hem al binnen heeft of waar hij te krijgen is.

Martinspire wijzigde deze reactie 06-10-2015 14:00 (10%)

quote:
Mja, zal me ook niet verbazen als ze de voorraad voor Europa gewoon naar de VS hebben getrokken. Maar het blijft muf. Ik vraag me daarom ook af of Gamemania hem de 9e wel krijgt. Ik zie zo gebeuren dat ze dan toch op het laatste moment alsnog een week uitstel geven.

quote:
ourplayground schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 15:15:
[...]

Wat ik opvallend vond in dat stukje is dat playstation geen adapter nodig heeft voor de instrumenten.. Ligt het aan mij of maakt microsoft het ontwikkelaars (en in dit geval gebruikers) onnodig moeilijk om de consument bijna te verplichten nieuwe accessoires te verkopen?
Grote verschil is dat de Xbox altijd met gesloten verbindingen heeft gewerkt en de PS4 niet. De meeste devices voor PS3/4 werken met bluetooth, dus dat werkt gewoon ook met de PS4 (al hoor ik wel weer dat er af en toe connectieproblemen zijn). En omdat ze bij de One van protocol zijn gewisseld, werkt het allemaal dus niet meer.
Die PS4 versie zie ik dus wel verkrijgbaar via internet, maar de X1 versie dus niet. Maar ook geen versie met gitaar of volledige band. En ik heb in de stad ook nergens de PS4 versie zien liggen, dus leveringen in Nederland zijn ook niet optimaal.

quote:
SinergyX schreef op woensdag 07 oktober 2015 @ 19:55:
Had ik achteraf geweten dat party dus nog flinke problemen heeft, had ik nog wel tijdje gewacht :(
Over wat voor problemen heb je het dan?

Die beta komt ook pas 19.00 beschikbaar :(

Thanks Japan:
https://store.xbox.com/ja...2e-4597-9ea7-0082afb8cf68

De link naar de beta. Wel even van site-regio wisselen dus. En voor de Next Xbox Dashboard moet je hem volgens mij handmatig downloaden. Ik zal even kijken hoe

Edit: bij Apps & Games, Tab Games, onder Ready to Install komt ie dan te staan bij "Star Wars Battlefront Beta". Dus dat gaat al prima :)

Edit2: Damn, trekt echt mn hele verbinding dicht. 11.44mb/s op een 100mbit lijn _O_
Hebben ze dan eindelijk wat aan de downloadsnelheid gedaan? :9

Martinspire wijzigde deze reactie 08-10-2015 10:21 (106%)

quote:
Gaaiz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:22:
[...]

Kan helaas de link niet gebruiken, ook niet nadat ik de regio naar Japan heb aangepast.
Zeker weten dat het goed staat? Ook zoeken op "Battlefront beta" geeft bij mij het resultaat. Ik moest overigens meerdere keren de regio goed zetten, pas toen pakte hij hem

Hier dus vanaf search: http://www.xbox.com/ja-jp/Search?q=battlefront+beta

Martinspire wijzigde deze reactie 08-10-2015 10:24 (20%)

quote:
Gaaiz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:36:
Ha, volgende bug?: Inmiddels via bovenstaand Star Wars Battlefront kunnen toevoegen. In het nieuwe Dashboard moest ik vervolgens handmatig bij "Mijn Games & App" het downloaden van de game starten. Nu staat er wel (1) bij "Wachtrij" bij Mijn Games en Apps, maar zie ik deze vervolgens niet verschijnen.

Wellicht is deze op de achtergrond aan het downloaden. Dit omdat ik bij de traffic in mijn router zie dat er iets met 100+ Mbit/s binnen wordt geslingerd.
Staat ie al wel bij je Games dan?

quote:
Gaaiz schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 10:45:
[...]

Hij was te vinden onder "Klaar om te installeren" als je helemaal naar rechts navigeert bij "Mijn Games & Apps > Games". Dit uiteraard na toevoegen van de game via de Japanse store via de Microsoft website.
Dat snap ik, maar als je hem vervolgens download, dan komt ie ook in je lijst met games te staan (met voortgangsbalk). Misschien dat dit alsnog gebeurt als ie klaar is of als je reboot, maar je kunt even kijken.

quote:
justifire schreef op donderdag 08 oktober 2015 @ 22:53:
[...]

Heb enorm veel problemen met Destiny.
Vooral na het uitschakelen van de console terwijl ik in Destiny zit geeft problemen.
Xbox reageert niet meer en moet dan weer hard reset doen.
Nu stond dit ook al in de known bugs vermelding vorige maand dus laten we hopen dat ze dit snel fixen.
Dan zet je toch eerst de game uit en dan de console? Sure, het is niet geweldig, maar een relatief kleine handeling als oplossing.

Martinspire wijzigde deze reactie 09-10-2015 00:13 (7%)

quote:
SinergyX schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 09:20:
[...]

Bij mij lijkt het niet te werken, of ik lees het verkeerd :P Settings, 1x omhoog en A spammen, gebeurd er vrij weinig bij mij (UK location).
Zal wel US-only zijn denk ik?

Hmm, ik zie net dat 3 november de wireless adapter uitkomt om je Xbox One controller draadloos te verbinden met je PC. Staat momenteel ook voor $24,99 bij Amazon, dus zal wel ongeveer evenveel gaan kosten in NL.

Mochten er meer mensen verslaafd zijn aan Rocket League op PC icm Xbox One controller, laat maar effe weten :+

quote:
Winkiller schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:30:
Ik lees niets over World Rally Championship 5 hier, gaat niemand WRC5 rijden met de XBO ?

[video]
Dit is voor mij typisch zo'n game waar ik een demo van wil. Bij PU waren ze bij een report wel larisch over de game, maar ik vind hem toch nog wel een "net niet" look en feel uitstralen.

En daarbij, hij is ook niet digitaal verkrijgbaar, plus ik zag hem nergens bij de Mediamarkt (waar ik toevallig net was)

Martinspire wijzigde deze reactie 09-10-2015 14:41 (10%)

quote:
Winkiller schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 14:44:
[...]

Wil je uitleggen waarom je dat zegt, ik heb een paar teasers zitten kijken van de gameplay en het lijkt nice.

[video]
Mja gewoon de hele reeks van games waren al niet heel bijzonder. Verder lijkt het me vrij weinig uitdaging en afwisseling hebben. Net als CodeMasters met de F1 franchise heeft het het gewoon net niet. Maar goed, geen demo en voorlopig alleen release in west-europa. Dan wacht ik liever nog even wat reviews af

quote:
exactor it schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 15:50:
[...]

Oh. Snap.

Wel gek dat de helft van de NL webshops releasedatum 16-10 heeft. Ze weten de game echt neer te zetten! >:) Heb er op zich wel interesse in. Sinds CM Rally 2 op de PS1 heb ik geen toffe rally game kunnen vinden. Tof is lange stages met blijvende schades en veel verschillende landen erin.

Mad Max is wel een soort van woestijn rally racer. ;)
Och dat is nog niks. Rock Band + Adapter voor Xbox One is voorlopig ook nergens te vinden en ook via het buitenland niet te verkrijgen. Ik zag hem wel op Amazon staan maar daar is het niet op voorraad (losse adapter) en op de site van MadCatz zie ik wel de de game + adapter maar verschepen ze niet naar NL in de Europese store 8)7

Nu uit wanhoop (fwp) maar game + gitaar gehaald bij de Mediamarkt zodat ik in ieder geval weer lekker kan spelen, dan komt drumstel en andere instrumenten later nog wel als het weer op voorraad is.

Goede nieuws is trouwens wel dat de downloads in het nieuwe Xbox Dashboard echt supersnel gaan. Eindelijk full-speed!

Martinspire wijzigde deze reactie 09-10-2015 16:05 (20%)

quote:
Marrruuuk schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 20:57:
[...]

Hoe bevalt de nieuwe gitaar? Zit er aan te denken om hem morgen ook te halen. Moet alleen kijken waar, zo te zien alleen bij mediamarkt.
Gitaar bevalt wel prima, maar merk eigenlijk weinig verschil met de vorige die ik had (die zat bij Beatles) of degene met draad die ik bij RB2 gehaald had (oid). Strummen gaat in ieder geval met zelfde mechanisme (zo voelt het iig) en ook de overige knoppen zijn weinig spectaculair. Hij is wel wat korter dan de Beatles-gitaar merk ik, maar de knoppen liggen wel wat lekkerder. Geen irritante randen rond of tussen de knoppen.

Mediamarkt heeft er niet heel veel op voorraad (zag er 2 voor PS4 en 1 voor X1 in elke winkel en vaak ook maar 1 PS4 band box en geen voor X1). Maar goed, als dat voorlopig de enige manier is om de game te doen.

Zit overigens al een paar uur de DLC te doorlopen om alles weer binnen te krijgen. Niet alles wordt aangegeven als "purchased" zie ik al, dus moet ook nog wat opzoeken wat ik al had en wat ik dus mis :X :/ :')

Maar goed, dan staat het meteen goed en hoef ik er niet meer naar te kijken. Heb overigens het idee dat ik de eerste keer niet alle DLC zag staan en dat er nu ook een stuk meer op mn account staat na een keer de ingame store bezocht te hebben. Zijn meer problemen zag ik al. In ieder geval kunnen we concluderen dat de launch erbarmelijk is geweest. Gok dat het vooral komt om net voor de nieuwe Guitar Hero te releasen, maar hier is nog wel een patch of wat voor nodig.
Groot gemist zelf vind ik overigens reviews geven aan nummers. Dat was voor mij om snel naar mn favoriete nummers te gaan, maar dat kan nu dus niet :(

Overigens is het niet erg om af en toe wat nummers in de store te zoeken want dan kan mn hand een beetje uitrusten omdat ik al maanden niet meer zo intensief heb zitten spelen :+

Martinspire wijzigde deze reactie 09-10-2015 21:20 (4%)

quote:
exactor it schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 13:31:
Mad Max 1000 gamerscore! Uurtje of 70 om alles te halen. Voelde niet als een grind. Dat kwam vooral doordat veel scavenging locaties anders van opzet waren. Vechten ging aan het einde wel vervelen. Gelukkig heb je een beest van een shotgun.:)

Spel is een absolute aanrader. Is zonder tromgeroffel verschenen in dezelfde tijd als MGS. Ik heb voor Max gekozen en heb geen spijt. (Wss nu MGS kopen maar goed. :) )
Maar is het alsnog niet een heleboel werk om de map op 100% te krijgen? Ik had daar eigenlijk weinig zin in.

Overigens die shotgun inderdaad. Na een paar keer een moeilijke basis geprobeerd te hebben, kwam ik erachter dat ik inderdaad met die shotgun al wat badguys kon afschieten om vervolgens snel te winnen. Was echt zo'n indiana jones moment :+
Ook vond ik veel upgrades achteraf maar weinig boeiend. Meer grip op je banden, meer vering of snellere motor gaf maar marginaal merkbare verbetering. Plus dat je (zeker in het begin) gewoon veel te weinig krijgt om jezelf en je auto mee te upgraden, waardoor je een groot deel nog als lamlul rondloopt/rijd die niets kan hebben.

Wat ik verder enorm jammer vond is dat de car combat eigenlijk weinig voorstelt. Er zitten niet zoals bij de film mogelijkheden in om naar andere voertuigen te springen en veel kun je ook niet met je harpoen (of deur, of inzittende). Alsof er een gadget miste zeg maar.

Martinspire wijzigde deze reactie 10-10-2015 13:50 (10%)

quote:
exactor it schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 14:28:
[...]

Werk? Neu, spelleke he. :) Zoals ik zei was niet grindy zoals een AC dat kan zijn.

[...]

Dus de upgrades zijn niet boeiend maar je hebt ze wel nodig? Ik heb niet echt moeite gehad eerlijk gezegd. Ook niet in het begin.

Ben het eens over car combat. Uiteindelijk gebruik je alleen de rocket launcher. Daarmee one shot je alles. Alle andere tactieken zijn te traag. Was wel tof geweest als je een auto rijdend kon kapen en dat Chumbucket dan mee reed.
Meeste upgrades zijn inderdaad niet boeiend, maar sommigen weer teveel. Die van armor, nitro en harpoon zijn weer te hard nodig om verder te komen. Net als armor voor Max zelf of enkele upgrades die je bij die vage gozer haalt. Die rocket launcher heb ik eigenlijk niet veel gebruikt, vooral ook omdat ik die pas te laat een beetje geupgrade had. Vooral ammo vond ik een probleem.

Maar goed, toch wel een toffe game. Dat had ik inderdaad niet verwacht. Komt in ieder geval in mn top 10 van dit jaar. Nr 1 gaat het niet halen, dat is voor mij persoonlijk Rocket League waarvan ik hoop dat ie ook dit jaar voor de X1 uit gaat komen.

quote:
exactor it schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 16:19:
[...]

Als je bepaalde taakjes doet op basisen krijg je automatisch ammo refills. Best handig. Soms is het leven van een achievement hunter juist makkelijker dan die van iemand die alleen het verhaal doorspeelt. :)

Nu maar de volgende game uitkiezen.
Ik heb ook wel die missies gedaan, maar ik ga niet na elke missie weer terug. En juist bij alle missies buiten de basissen, kreeg je maar weinig ammo. Dan ligt er ergens 1 kogel, nou joepie.

quote:
exactor it schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 19:30:
[...]

Ga mij nou maar goede adviezen qua games geven ipv vitten op Mad Max. :) (Jij hebt me deze aangeraden ;) )
Lol, beetje kritiek mag toch wel ;)
Maar misschien dat je Transformers nog boeiend vindt? Ik vind hem zelf nog wat duur want ik had al gehoord dat ie wat kort was en weinig herspeelbaarheid heeft.

Martinspire wijzigde deze reactie 10-10-2015 20:26 (14%)

quote:
exactor it schreef op zaterdag 10 oktober 2015 @ 21:00:
[...]

Tuurlijk. Zat een beetje te kloten. Transformers heb ik nooit gespeeld eerder. Ga wel wat neuzen. Anders toch maar Witcher of MGS. Hoewel die wel erg groot zijn. Heb meer behoefte aan een lineare pittige shooter. Hallo Halo!

Lol. Transformers krijgt een 4,9 van IGN. Die geven normaal alleen maar 7 of hoger. Ik debk dat ik oversla. :)
Hij staat anders een 7,9 gemiddeld op metacritic: http://www.metacritic.com.../transformers-devastation
Maar zoals ik al zei: hij moet gewoon goedkoper want de hoeveelheid content is gewoon weinig. En ik zie ook al dat de gameplay en sfeer je een beetje moet liggen.

quote:
exactor it schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 00:56:
[...]

Ah. Je hebt het over een nieuwe Transformers waarvan ik niet wist dat hij uit was. Deze is gemaakt door Platinum games (Bayonetta en Vanquish o.a.). Dat belooft veel goeds. Ik haal hem zeker als hij drie tientjes kost.
Lol, ja die vorige was inderdaad geen pretje. Liever je ballen schoonmaken met een rasp dan die topgame spelen :+
Maar ik had het inderdaad over de nieuwe. Die lijkt me ook wel leuk als ie in de aanbieding komt, al denk ik dat ik hem gewoon op PC ga spelen. Is toch SP-only en vrij kort.

Toch zal eerder Battlefront in mn gameslijst verschijnen. Niet omdat ik het zo'n topgame vindt, maar omdat ik gewoon toe ben aan een nieuwe online shooter waar nog wat lol te behalen valt (COD doet me weinig en RB6S vond ik echt geen reet aan).
Battlefront geeft overigens (net als Rock Band) nog wel wat problemen met de nieuwe dashboard. Hoop snel op wat bugfixes :'(

quote:
Fuff schreef op zondag 11 oktober 2015 @ 15:57:
[...]

Ik kom van een PS3 af en heb nog nooit met Xbox360 of XBO gewerkt. Ik zal nog eens goed kijken dan!

update: even youtube bekeken, duidelijk dat ik geen NXOE heb :+
Als je hem echt nieuw hebt, dan is dat gewoon je eerste update naar laatste versie ;)
Maar je kunt het inderdaad goed zien aan de looks, of dat je een versienummer rechtsonderin hebt. Maar gezien je preview-member moet zijn en je jezelf moet inschrijven, zul je hem niet zomaar krijgen.

Martinspire wijzigde deze reactie 11-10-2015 16:05 (21%)

quote:
Winkiller schreef op dinsdag 13 oktober 2015 @ 16:15:
[afbeelding]
WRC 5 verkrijgbaar als download, wie gaat hem halen ?
Hij heeft nog steeds geen reviews van de grote sites en bladen. Plus dat de gebruikersreviews ook niet overdonderend zijn van de pc-gamers. Nee, fullprice ga ik die niet aanschaffen.

quote:
harrytasker schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 10:05:
[...]

Welke versie heb je?
De laatste nieuwe is:
th2_xbox_rel_1510.151011-2132
Er was een nieuwe update vrijgegeven gister.

Releasenotes:
quote:
October 13: New update available (th2_xbox_rel_1510.151011-2132)

Apologies for the delay!

A New Xbox One Experience update is rolling out to a small group of participants in our initial waves tonight at 6PM PDT, October 13th. This update contains fixes for various problems reported by the community.

HOW TO GET IT
  • If your console is in Instant-On mode and you have been selected, it will download and install the update and reboot to standby.
  • NOTE: Once the update is available to your wave, you can manually begin the update by navigating to Settings > System and selecting System Update.
  • If your console hasn’t downloaded and installed the update by 1:00AM PT 10/15/2015, you will be prompted to do so at that time.
DETAILS
OS version released: th2_xbox_rel_1510.151011-2132
Available: 6:00PM PDT 10/13 (2AM GMT 10/14)

FIXES
  • Screen Dimming: Fixes for screen dimming issues are in this build
  • Media App no longer freezing: Media Titles such as Hulu, Netflix that were experiencing video stuttering and stopping have been resolved.
  • Browser: You should now experience significantly fewer crashes when using the Edge browser. Please help us test this fix by exploring your favorite websites! (such as cnn.com, yogaglo.com, kotaku.com, dailymail.co.uk, facebook.com, twitter.com, etc...)
  • Live TV:
  • Cable/Satellite set top box compatibility should now be more comparable to the current Xbox One Experience. Please continue to report video playback and audio issues using Report a problem to help us improve the experience.
  • Dolby Digital surround should now function with Live TV
  • Favoriting is now supported for App channels.
  • The “Xbox Snap TV” voice command should now function correctly.
  • When resuming from connected standby the Xbox One media remote should no longer fail to send commands.
  • You should now be able to use voice commands to navigate in Live TV.
  • Controller Firmware Update: A new controller firmware update is available. Please navigate to Settings > Devices & accessories to download the update.
  • Console Boot: This build contains a fix to address issues with encountering a black screen shortly after the console boots up.
  • My Games & Apps: For users in China and Korea, My games & apps should no longer launch to a black screen and fail to start.
  • Home Screen: The tiles on the Home screen should no longer flicker when a disc based game is installing.
KNOWN ISSUES
  • Controller Input causing app crash: You may experience an application crash in certain scenarios if you attempt to use your controller during them. You can avoid this by not touching your controller during these scenarios:
  • Taking a future system update. If you experience this crash, you must reboot your console in order to restart the update.
  • Taking a controller update
  • Taking a content update
  • Testing your multiplayer connction
  • Testing your networking connection
  • Setting up a wireless network while the wireless access points are being enumerated.
GameDVR : GameDVR crashes in snapped mode

Kinect: Kinect mic toggle in the guide has a UI bug

Apps not launching:
Certain apps may fail to launch.
  • Showtime Anytime
  • Voice Studio
  • BlinkBox
  • UPlay
  • Wuaki
  • NowTV
  • MLB
Apps with video streaming or other issues:
The following apps will launch but videos or streams may not play or you may encounter issues.
  • SyFy
  • EPIX
  • beINSPORTS
  • GoPro Channel
  • AT&T U-Verse
  • iHeartRadio
  • Media Player
Games not launching:
  • Certain games may fail to launch.
  • Xbox Fitness
  • The Crew
  • Nightmares from the Deep
Game and App Issues:

Titanfall: Titanfall may fail to connect to Xbox Live.
Workaround: Hard reset the console.

Skype: Skype currently will not function if used in the background.

Kinect Games: The Kinect may fail to track your movement when playing Kinect games.

NFL Live App: When playing videos in the NFL Live App, the screen may dim after a short period of time.

Closing Apps: Sometimes when closing an app or following an app crash you may be unable to relaunch the app for 1-2 minutes, after which it will relaunch as normal.

Connected standby and apps: Apps such as Netflix and Twitch may crash to the dashboard after resuming from connected standby.

General System Issues
Guide:
Navigating in the Guide may cause the Guide to crash and remove you from any existing parties. You should be able to rejoin/restart parties without issue.
Launching the Guide may cause the screen to dim and become unresponsive, followed by an error dialog indicating “Something went wrong”. After 1-2 minutes the Guide should launch successfully, or you may have to restart the console.
Signing in or out more than one user may cause the Guide to crash. Relaunching the Guide should display the correct sign in status of all users.
Toggling the Kinect microphone for chat in Guide Quick Settings will cause the Guide to become unresponsive. You can toggle the Kinect microphone for chat in the Settings app.
Voice commands currently do not function in Guide.

Disc Installations: Certain games may fail to install from a disc if auto launch is disabled.
Workaround: Enable auto launch in Settings.

Browser: Snapping any combination of Edge, Youtube, or the Blu-ray player next to each other will cause you to be unable to return to the Home screen or bring up the power menu. These apps will function normally in full screen mode.
Workaround: If your console does become stuck in this state, perform a hard reset.

Virtual Keyboard: The virtual keyboard may not function when attempting to browse in Edge.

Sign In: You may be unable to sign in to Xbox Live.
Workaround:

The following will work for most users.

Press and hold the power button to fully shut down your console, then power the console back on.
Navigate to Settings/Accounts/Remove accounts and choose the account you are experiencing issues with.
Navigate to Guide/Sign in and choose “Add new” to recover your profile.

If the above doesn’t work, you must ensure that “Instant sign in” is not enable for the account you are experiences issues with. The following will work:

Press and hold the power button to fully shut down your console, then power the console back on.
Sign in with an account that works.
Navigate to Settings/Accounts/Sign in, security & passkey and set Instant sign in to “Nobody”.
Navigate to Settings/Accounts/Remove accounts and choose the account you are experiencing issues with.
Navigate to Guide/Sign in and choose “Add new” to recover your profile.

Snap Center: When YouTube is snapped, it may share input with the home screen.

Global Speech Overlay:
Suggestions is not currently present in Global Speech Overlay.
Contextual commands is not currently present in Global Speech Overlay.

HDMI-In: You may experience a black screen when using a device via HDMI-in, even if this device is not a cable or set-top box.
Workaround: Run through the initial TV set-up and configure for a TV provider even if you don’t have a TV provider.

My Games & Apps: My games & apps may crash if switching quickly between Apps and Queue or Games and Queue.

System Update Errors: If you encounter an update error screen while downloading a system update and the console freezes, please wait 3 minutes before rebooting the console to ensure crash data is captured. Crash data is submitted automatically; no action required on your part.

Automatic Downloads: Content purchased from Xbox.com will not automatically download to the Xbox One console. This feature is planned to come later.

Notifications: Friends do not receive game toast notifications.

Season passes: In a small number of cases, users with season passes may find that they aren’t recognized by the game.
Workaround: Uninstall your other season passes and re-install the season pass you wish to use.

Upload Studio:
Upload studio may become unresponsive when navigating to Game DVR and pressing B to go back.
You may encounter a crash when adding Kinect video or audio.
You may encounter a crash when trimming clips.

Community Twist: Currently this area is not fully populated with content and is missing large sections of the user experience. Activity feed content also may not be actionable and items on the trending items second level screen have not been fully tuned. As Preview moves forward content and features in this area will light up.

Xbox One Media Remote:
When resuming from connected standby the Xbox One media remote may fail to send commands; a hard reset resolves this.
The buttons for media playback will not work (rewind, play, pause, fast forward, skip back, stop, skip forward). The directional and center “select” button will function as normal.
All non-navigational buttons may not function (including Volume Up and Volume Down).

USB TV Tuner:
If you have a USB TV Tuner plugged into your Xbox One console, Windows and Windows Phone SmartGlass devices will crash when attempting to connect to the console. To avoid this, you can switch to the Xbox App on Windows 10 or reset your TV settings and avoid setting up the USB TV Tuner.
Australian users may encounter a “Blocked Content” error on all channels when using the USB TV Tuner.

Third Party Peripherals:
Racing wheels cannot be used to navigate home or system dialogs.
When using instruments with Rock Band 4, the screen may dim after a short period of time.

Wireless Networking:
You may encounter a “wireless network hardware on this console is not working” error when connecting to Xbox Live with a wireless connection.
You may be unable to detect wireless networks with an external hard drive attached.
Workaround: While the console is off, disconnect the external hard drive, power on the console, connect to the wireless network, and reconnect the external hard drive.

Live TV Issues:
The OneGuide pin doesn’t function. You can launch OneGuide using the app, voice commands, or from the OneGuide twist.
You may experience a stuck frame streaming TV to the Xbox App. You can enter OneGuide or resize your window to restore video playback.
The media transport controls do not work when streaming TV to SmartGlass and Xbox app clients.

Xbox App/SmartGlass Issues
SmartGlass and Xbox App Live TV/OneGuide: You may experience issues connecting to Live TV or OneGuide when connecting to the console with SmartGlass.
Workaround: Set your SmartGlass connection to auto connect, quit the app, and restart. If the issue persists, hard reset the console.
En hier nog wat meer info over wat er verder nog veranderd lijkt:
quote:
Reddit: NXOE Update is Live. 554MB
  • MUCH faster, awesome community section now!
  • Sound effects when navigating the UI. Feels much better.
  • Notifications icon in the sidebar/guide is now the windows 10 equivalent. New messages icon in the sidebar.[1]
  • You can now see when someone is in a party/game from friends list. You still can't see party roster.
  • Haven't used profiles much but there is a captures section where it shows all of their clips in a neat fashion.
  • The menu you get when pressing and holding the Xbox button is now a wire frame menu with no solid green (only highlighted item is green). In this menu they added quick shortcuts to narrator and magnifier (don't know if new).
  • You can now "snap" friends, messages, parties, settings.
  • Plex can play .mkvs flawlessly now and without crashes.
  • Xbox select now works correctly on the home screen/guide.
  • Background is brighter and actually fits the screen now as you select the image.
  • Netflix input bug was fixed. It used to get input from the guide/home screen with the menu open.
  • You can now snap achievements and the UI is FAST. I think it is faster due to only showing your recently played games though. But the achievement tracker works and it shows like your last 5-10 played games. No more delays on this shit. Just a quick loading indicator.
  • You can now remap your controllers!
  • You can now toggle "Appear Offline".
  • Edge no longer loses it's cursor randomly. Edge no longer crashes on HTTPS websites randomly.
  • You can now dismiss notifications with x from the notifications pane.
  • You can now kill background apps with the menu button from the home screen.
  • With party open, press x to quickly mute the party or y to quickly mute your mic.
  • In friends list press x to invite someone to your party when they are highlighted. Based 360 features
  • People are reporting that overscan is fixed for them. I never had this problem as my TV had native resultion detection anyways.
  • Rock band 4 controllers still don't register as a device and system menus/home doesn't respond to input.
  • Still no way to hide games from ready to install or am I missing something?
  • They still haven't fixed the guide button where it stops functioning after power cycle of controller sometimes.

Hier komt ie er ook, maar je kunt nog geen pre-order plaatsen :+

Overigens had ik bij opstarten met nieuwe update wel een "installation stopped" melding met foutcode 0x80070002. Alleen heb ik geen idee waar die bij hoorde. Dus even feedback toegevoegd en installatie geannuleerd.

Dus een tip voor de preview-mensen voor feedback verzamelen. Doe handeling van wat er fout gaat en hou de xbox-knop in op de controller. Dan kun je daarna voor feedback kiezen aan de rechterkant en invoeren wat er fout ging (eventueel xbox app gebruiken voor toetsenbord op pc of mobiel)

quote:
James Pond schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 12:38:
[...]

Waarom zou je een pre-order plaatsen? Game is overal te koop op de releasedatum.
Ik koop hem sowieso digitaal, dat vind ik prettig. En of ik hem nou op 1 december aanschaf of 1 oktober maakt mij eigenlijk weinig uit. Ik wil hem sowieso hebben.

Anyways, even mn Rock Band game + DLC overzetten naar externe schijf. Oeps:

Waren er trouwens nog wel meer, maar 190+ items is ook even apart. Ging overigens wel vrij vlot.

Oja en Rock Band gaat verder prima:

Wel is het irritant dat in de nieuwe dashboard hij niet als controller wordt gezien en je dus na verloop van tijd als "inactief" wordt gezien (het scherm dimt dus). Gitaar zelf stelt ook niet veel voor. Andere wireless gitaren waren net zo prima. Ja, ik heb de game+gitaar aangeschaft bij Mediamarkt (voor wie dat wil weten)

quote:
Beltoni schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 13:37:
[...]

Ik heb hetzelfde met mijn stuurtje. Midden in de race wordt mijn scherm ineens donker... Erg irritant dit. Zodra iedereen het nieuwe dashboard heeft ga ik me ook uitschrijven bij het preview program. Het ziet er leuk uit maar er zitten nog zoveel fouten in, laat mij maar gewoon weer wachten met een verouderde versie die het wel gewoon doet.
Mja extra controller aansluiten en elke 10 minuten even een joystick aanraken of iets dergelijks. Even op het rechte stuk bv als tijdelijke fix :+

quote:
Marrruuuk schreef op woensdag 14 oktober 2015 @ 21:51:
[...]

Heb de game+controller ook gehaald van het weekend. Wel weer even wennen aan de gitaar, ben alleen GH controllers gewend, en loop altijd te kutten met de lag opties. Krijg het nog niet lekker.

Had je trouwens toegevoegd om samen een x te spelen, maar zag dat er nog niet eens multiplayer in zat hehe. Komt met een update binnenkort.
Die van mij heb ik automatisch laten kalibreren met de gitaar. Dat werkt voor mij tot nu toe prima

Zozo, Battlefront en Halo 5 zijn beschikbaar voor pre-download en NFS plus Tomb Raider zijn beschikbaar voor pre-order in de Xbox Store.

quote:
mfreriks schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:49:
[...]

Is dit nieuw? heb namelijk Halo 5 al een tijdje gedownload op mn xbox staan :+
Zeker weten dat ie gedownload is? Want dat kwam pas vandaag op majornelson voorbij?

quote:
mfreriks schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 10:57:
[...]

Bijna 100% maar zal vanavond f controleren :)
Ok nou in ieder geval heb je nog wel een extra download:
"HALO 5: GUARDIANS WILL REQUIRE A 9GB DAY ONE PATCH"

quote:
Beltoni schreef op donderdag 15 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Ik was verrast over de hoeveelheid bugs die er in zitten. Spellen die niet opgestart kunnen worden, sturen die niet meer worden herkend als controller. Meld af en toe een bug maar momenteel voelt een bug report een beetje als een druppel op gloeiende plaat.

[...]

Echt? Ik dacht dat je helemaal een factory reset moest doen om er vanaf te komen.
Het is inderdaad een reset waarna je alles weer moet instellen, maar als je je games op externe schijf zet, is het in feite alleen inloggen en klaar. Of in ieder geval een klusje van 5 minuten max (nadat ie klaar is).

Deze update komt dus ook naar de overige insiders:
quote:
October 15: New update available (th2_xbox_rel_1510.151013-1934)

New Xbox One Experience update is rolling out to a small group of participants in our initial waves tonight at 6.30PM PDT, October 15th. This update is a major update that contains many fixes and some UI tweaks.

HOW TO GET IT

If your console is in Instant-On mode and you have been selected, it will download and install the update and reboot to standby.

NOTE: Once the update is available to your wave, you can manually begin the update by navigating to Settings > System and selecting System Update.

If your console hasn’t downloaded and installed the update by 1:00AM PT 10/19/2015, you will be prompted to do so at that time.

DETAILS
OS version released: th2_xbox_rel_1510.151013-1934
Available: 6:30PM PDT 10/15 (2AM GMT 10/16)

NEW EXPERIENCES

Community Calendar. A new version of the Community Calendar app is available to download and install from “Beta and Games Apps” in the Xbox Preview Dashboard.
Fixes:

Game Updates: Game updates should no longer display massive install sizes (in excess of 100TB) if your console has no available hard drive space.

Game DVR : Game DVR no longer crashes in snapped mode.

Known Issues:

Apps not launching: Certain apps may fail to launch.
  • Showtime Anytime
  • Every Street United
  • Voice Studio
  • BlinkBox
  • Wuaki
  • NowTV
  • MLB
Apps with video streaming or other issues: The following apps will launch but videos or streams may not play or you may encounter issues.
  • SyFy
  • EPIX
  • beINSPORTS
  • GoPro Channel
  • AT&T U-Verse
  • iHeartRadio
  • Media Player
  • VUDU
  • TWC TV
Games not launching: Certain games may fail to launch.
  • Xbox Fitness
  • The Crew
  • Nightmares from the Deep
Game and App Issues:

Titanfall: Titanfall may fail to connect to Xbox Live.

NFL Live App: When playing videos in the NFL Live App, the screen may dim after a short period of time.

Forza 6: Forza 6 may fail to update due to an installation stopped error.

Skype: Skype video calls may fail to transition to an audio call when moving to the background, causing the call to end.

Connected standby and apps: Apps such as Netflix and Twitch may crash to the dashboard after resuming from connected standby.

General System Issues

Dashboard:

Strange text on dashboard: You may encounter English text with strange characters on the Home screen. This is placeholder text and will be corrected in a future update.

Crash on dashboard: You may encounter a crash when moving from the Home tab to the Store tab on the dashboard. Workaround is to launch to the store from Gamehub

External storage and moving content: When initiating a move or copy of content from an external hard drive to the internal hard drive, if you remove the external hard drive while the content is being moved or copied, no content will show in My games & apps.

System Update: If prompted for a system update while the console is in use, the screen may freeze and the update will fail to apply.

System Update: Please do not press any input (buttons/triggers) on a controller when the system update is performing as it will cause the update to crash.

Sign-In: You may be unable to sign in to Xbox Live.

Network Test: When using the Test network connection or Test multiplayer connection under Settings > Network, moving the controller analog stick during the test will cause the test to fail and return to Settings.

Guide:
Toggling the Kinect microphone for chat in Guide Quick Settings will cause the Guide to become unresponsive. You can toggle the Kinect microphone for chat in the Settings app.

Voice commands currently do not function in Guide.

Store:
You may be unable to navigate to certain areas of the Store using voice commands.

Preordered games may display as fully installed and no longer have a “Preorder” designation in My games & apps.

Disc Installations:
Certain games may fail to install from a disc if auto launch is disabled.
Workaround: Enable auto launch in Settings.

If installing a disc based game while no one is signed in on the console, launching the game will cause the game to start, but crash to a black screen shortly after.

Sign-in, security & passkey: If you have enabled passkey or password protection for Settings, you may experience issues accessing certain sections of Settings.
Workaround: Navigate to Settings > Account > Sign-in, security & passkey and update your configuration. If you have trouble accessing this section in Settings, hard reset your console.

Browser: Snapping any combination of Edge, Youtube, or the Blu-ray player next to each other will cause you to be unable to return to the Home screen or bring up the power menu. These apps will function normally in full screen mode.
Workaround: If your console does become stuck in this state, perform a hard reset.

Virtual Keyboard: The virtual keyboard may not function when attempting to browse in Edge.

Black Screen: Your console may start up with just a black screen, or you may encounter a black screen when using the Xbox button to return Home from a game or app.

Sign-In: You may be unable to sign in to Xbox Live.

Snap Center: When YouTube is snapped, it may share input with the home screen.

Global speech overlay:
Suggestions is not currently present in Global Speech Overlay.
Contextual commands is not currently present in Global Speech Overlay.

HDMI-In: You may experience a black screen when using a device via HDMI-in, even if this device is not a cable or set-top box.
Workaround: Run through the initial TV set-up and configure for a TV provider even if you don’t have a TV provider.

My Games & Apps: My games & apps may crash if switching quickly between Apps and Queue or Games and Queue.

System Update Errors: If you encounter an update error screen while downloading a system update and the console freezes, please wait 3 minutes before rebooting the console to ensure crash data is automatically captured.

Notifications: Friends do not receive game toast notifications.

Season passes: In a small number of cases, users with season passes may find that they aren’t recognized by the game.
Workaround: Uninstall your other season passes and re-install the season pass you wish to use.

Upload Studio:
Upload studio may become unresponsive when navigating to Game DVR and pressing B to go back.

You may encounter a crash when adding Kinect video or audio.

You may encounter a crash when trimming clips.

Xbox One Media Remote: When resuming from connected standby the Xbox One media remote may fail to send commands; a hard reset resolves this.

USB TV Tuner:
If you have a USB TV Tuner plugged into your Xbox One console, Windows and Windows Phone SmartGlass devices will crash when attempting to connect to the console. To avoid this, you can switch to the Xbox App on Windows 10 or reset your TV settings and avoid setting up the USB TV Tuner.

Australian users may encounter a “Blocked Content” error on all channels when using the USB TV Tuner.

Third Party Peripherals:
Racing wheels, instruments, and other similar peripherals cannot be used to navigate home or system dialogs.
Instruments (for Rock Band 4 and other music titles) may cause the screen to dim after a short period of time.

Wireless Networking:
You may encounter a “wireless network hardware on this console is not working” error when connecting to Xbox Live with a wireless connection.

You may be unable to detect wireless networks with an external hard drive attached.
Workaround: While the console is off, disconnect the external hard drive, power on the console, connect to the wireless network, and reconnect the external hard drive.

Live TV Issues:
The OneGuide pin doesn’t function. You can launch OneGuide using the app, voice commands, or from the OneGuide twist.

With boot to TV enabled, the console may fail to boot to TV in full screen, and instead will run in a window on the dashboard.

When resuming from connected standby, Live TV may start with no audio.
Workaround: Hard reset the console, or, unplug and replug the HDMI cable to the console’s HDMI-in.

You may experience a stuck frame streaming TV to the Xbox App. You can enter OneGuide or resize your window to restore video playback.

The media transport controls do not work when streaming TV to SmartGlass and Xbox app clients.

Xbox App/SmartGlass Issues
SmartGlass and Xbox App Live TV/OneGuide: You may experience issues connecting to Live TV or OneGuide when connecting to the console with SmartGlass.

Workaround: Set your SmartGlass connection to auto connect, quit the app, and restart. If the issue persists, hard reset the console.

FEATURED FEEDBACK OPPORTUNITIES
We have all new content for you, so be sure to check out the Preview Dashboard app for more details! In particular, we would love for you to focus on the following two quests:

Can You See It? This quest will ask you to try out the new guide and let us know if it appears properly on your TV.

*OneGuide on NXOE: All about the new OneGuide area on the New Xbox One Experience Dashboard. Tell us what you think!

*Quest available in the following locales: US, Canada, UK, Germany, France, Mexico, Brazil

Thank you for your participation in the Preview program!
Zo op het oog niet heel veel spannends. Maar aan die community calender gaan ze dus Beta Apps & Games hangen die insiders kunnen uitproberen. Nice :)

quote:
SinergyX schreef op zaterdag 17 oktober 2015 @ 18:15:
[...]

Eerste wat ik dacht, wooo lange lijst bugfixes.. errr nee, dat was lange lijst bugs :P
Maar dit is dus de update die ook naar de overige insiders gaat, dus ook die niet specifiek op de NXOE hadden ingeschreven.

Ik mis overigens nog wel een heleboel bugfixes in die changelog, maar hier draait ie eigenlijk wel best. Op de genoemde bugs na dan. Maar die lijken ondertussen al bekend.

Martinspire wijzigde deze reactie 17-10-2015 19:57 (3%)

quote:
Isniedood schreef op maandag 19 oktober 2015 @ 13:53:
[...]

Onder lawaaiig versta ik dat ik hem hoor ratelen op het moment dat ik mijn koptelefoon op heb. Bijvoorbeeld tijdens de turbo met rocket league.Koptelefoon dekt niet heel goed af maar toch. Ik heb het idee dat het een stuk luider of in ieder geval hinderlijker is dan bij de xb360 controller.

Ik heb inderdaad een controller zonder jack port.
Er is nog geen rocket league voor de xbox one ;) :'(

Er is weer een nieuwe update voor NXOE (win10 dash):
http://forums.xbox.com/xb...509/f/5543/t/2056601.aspx

Lijkt niet veel nieuws in de changelog, maar het lijkt erop dat stuurtjes en rockband instrumenten weer correct worden gebruikt in de dash en je dus ook geen dimmend scherm meer hebt vanwege inactiviteit :)

Edit: ook bedienen lijkt prima te gaan. Issue met RB is dus gefixed _O_

Martinspire wijzigde deze reactie 19-10-2015 19:41 (11%)

quote:
Isniedood schreef op dinsdag 20 oktober 2015 @ 08:26:
[...]

Gelukkig werkt de controller op de pc ;)
Ja ok, maar dat is niet helemaal representatief natuurlijk ;)

Naast 2 nieuwe Just Dance games is nu ook Overlord: Fellowship of Evil beschikbaar ($23.49) :
https://store.xbox.com/en...aea625b56?cid=majornelson
Al lijkt ie me zelf eigenlijk weinig aan :+

Daarnaast nog wat games in de aanbieding:
Saints Row 4: 25%
Saints Row Gat out of hell: 20%
RBI Baseball 67%
Stealth Inc 2: 75%
Tembo the Bad Ass Elephant: 35%
The Swapper: 75%

The Swapper is wel het proberen waard voor die prijs en ook Tembo is wel aardig. De rest moet wel een beetje je ding zijn.

Voor de 360 zijn trouwens Fallout 3 en Fallout New Vegas in de aanbieding. Eigenlijk verwacht ik wel dat die games ooit nog in de backwards compatibility komen, maar dat zijn ze nu nog niet volgens mij.

Martinspire wijzigde deze reactie 20-10-2015 09:52 (11%)

Die Elite controller krijgt ook wel prima reviews. Duurt alleen nog wel 1 a 1,5 week voordat ie te verkrijgen is hier

Hier AC Syndicate aan het doen. Begin niet heel onaardig, al kan ik me niet aan het gevoel onttrekken dat de game me nog niet echt weet te pakken. Maar verder allemaal vrij herkenbaar en ook wel wat voorspelbaar. In ieder geval vermaak ik me er prima mee.

Valt me wel op dat er maar weinig muziek speelt

Martinspire wijzigde deze reactie 23-10-2015 11:44 (9%)

quote:
justifire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 09:02:
[...]

Kortere trigger is zowiezo meer dps in shooters.
In bijvoorbeeld Destiny heb je de exotic scout perk 'This gun fires on a hair trigger'
Dan schiet je een kogel als je de trigger heel lichtjes indrukt ipv wanneer de trigger volledig word ingedrukt.
Met de elite controller heeft elke scoutgun straks deze perk.
Hierdoor kan je meer kogels in kortere tijd afschieten en dus meer dps.

Het doet me denken aan de turbo-controllers van vroeger.
Je schiet helemaal niet meer kogels. Je schiet er evenveel maar de eerste komt mogelijk wat sneller. Zelf heb ik nooit echt moeite met snelheid van schieten. Bij veel games heb je sowieso te maken met het doorladen van de gun en dat je gun omhoog gaat na een schot (of hoe heet dat ook alweer). Zo heel veel zal het niet schelen en bij shooters heb je bijvoorbeeld ook amper de ABXY buttons nodig.

quote:
justifire schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 15:53:
[...]

Nee je schiet er evenveel maar wel in een kortere tijd, hench de hogere dps waar ik het over heb ;)
Dat is het hele idee achter de hair-trigger.
Je weet waarschijnlijk wel dat je met een scoutrifle maar 1 kogel tegelijk af schiet ?
Met semi-auto misschien wel, maar meeste guns die gebruikt worden zijn meestal auto en dan maakt het dus geen fluit uit. Net als dat je bij scout-rifles ook meestal te maken hebt met terugslag en je dus dan alleen maar meer kogels mis schiet.

quote:
exactor it schreef op zondag 25 oktober 2015 @ 16:18:
[...]

En toch heeft het voordeel. Als je geweer terug in positie is, schiet je je volgende kogel weer net sneller dan zonder hairtrigger. Hoe groot het verschil is, zal van spel tot spel verschillen. Maar dat het voordeel bestaat is geen mening maar een feit. ;)
Dan ga je er vanuit dat je met een andere controller niet alvast de trigger deels in kunt drukken om te gaan schieten.

Als het erom gaat, biedt het niet gigantisch veel voordelen. Niet voor de gewone sterveling in ieder geval. Maar qua bouwkwaliteit lijkt me de Elite al voldoende om het daarmee langer uit te houden ipv dat je elk jaar een nieuwe moet kopen ivm slijtage

quote:
Bullet NL schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 11:31:
[...]

Neogaf kan je gewoon niet meer serieus nemen... veel te veel zeuren om het zeuren, zo jammer...
Het is alleen nog maar fanboy vs fanboy....
Mja enige interessante is als een dev zich daar nog laat horen, maar verder mijden als de pest

Awesome:
quote:
CriterionGames confirms backwards compatibility for Burnout Paradise
Die komt er dus ook aan :)

quote:
Bullet NL schreef op dinsdag 27 oktober 2015 @ 14:04:
Net een update van de NXOE van vandaag opgehaald, +/- 400mb groot, zondag ook al een update...

Changelog:

http://gearnuke.com/new-x...ow-full-changelog-inside/

[...]
Ziet ernaar uit dat de meeste bugs nu wel zijn opgelost?

Dat idee met die controllers had ik ook al dat ze nergens leverbaar gingen zijn en Halo pre-orders kon je ook op wachten dat er mogelijk te weinig waren. Kortom, goede keuze gemaakt door nog even te wachten en de game gewoon digitaal te halen :)

quote:
draakhoofd schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 14:33:
Weet iemand toevallig of (of hoe je achterhalen hoe) de Xbox Halo 5 bundel van de MediaMarkt geleverd wordt met de nieuwe controller met 3,5mm headsetaansluiting, en evt met matte case (zoals FIFA16-bundel). Linke naar de aanbieding: http://www.mediamarkt.nl/...9,2478332.html?langId=-11
Anders haal je er een controller bij zodat je sowieso Halo en andere games splitscreen kunt doen?

Even een mededeling voor de mensen met EA Access:
Need For Speed is nu te spelen (10 uur max) tot de game volgende week officieel uit komt.
:)

quote:
Hairball schreef op donderdag 29 oktober 2015 @ 18:10:
[...]

Ik heb gisteren via EA ACCESS een paar uur gespeeld. NFS ziet er prima uit, het rijden is wat mij betreft niet zon ramp als met de vorige versies en het instellen van drift naar grip maakt heel erg veel verschil. Er zitten leuke videos in over en met de carscene die naadloos overgaan in je gamewereld (knap gedaan).

Voor de rest is het op een kaart verschillende races doen en vrij saai. Ik denk dat ik hem niet ga kopen.
Ik vind hem ook wel prima spelen. Eigenlijk vrij gelijk aan de beta. Heb niet echt het idee dat er iets veranderd is? In ieder geval vind ik hem zelf als drift wel lekker spelen. Of nouja: leuker vooral. Qua content lijkt ie gelijk en dat is wel jammer. Had gehoopt dat de wereld wat boeiender zou worden met meer races, collectibles en verschillende dingen om te doen. Ik verwacht ook niet echt veel van de MP eigenlijk. Ik zie wel mensen rijden en je zult vast races kunnen doen, maar echt boeiend lijkt me dat nou ook weer niet.

Och, dan spelen we de game gewoon uit en doen we er daarna weinig mee.

Ander nieuws: Just Cause 3 is in de Xbox Store te pre-orderen. Normale versie is 60 dollar, XL versie is 85 dollar. Die XL bevat een season-pass en wat extra's (gun, boot en andere items). Dunno wat het in NL is, maar zal vrij gelijk zijn gok ik zo.

Toch hoop ik stiekem nog op een aankondiging van Multiplayer, maar dat zal wel niet meer komen. Gemiste kans imo.

Heeft iemand die Elite Controller eigenlijk al hier?

En klopt het dat er alleen normale batterijen bij zitten en geen accu (play&charge ding oid)? Want dat lijkt me eigenlijk wel heel raar

Martinspire wijzigde deze reactie 29-10-2015 18:41 (6%)

quote:
schumi1986 schreef op zaterdag 31 oktober 2015 @ 15:41:
[...]

Heb je die vroegtijdige toegang via EA access al geprobeerd? Dan snap je meteen waarom niemand het hier over need for speed heeft.
Nou nou wat negatief. Er is ook al een Beta geweest, maar volgens mij is het animo gewoon erg laag voor deze game. De vorige 2 maakten ook weinig indruk namelijk.

Maar ik vind hem wel tof. Na enig instellen en andere auto pakken, rijd het hier heerlijk. Lekker driften ook (beetje ala Burnout soms). Qua verhaal is het ook prima te doen. Heeft wel een bepaald sfeertje wat je moet liggen, maar desondanks heeft het wel iets van Underground imo. Ook muziek is een stuk boeiender deze keer. Heb hem al in Spotify staan ook.

Pagina: 1 2 3 4 5

Dit topic is gesloten.

Let op:
Wil je toegevoegd worden aan het previewprogramma: XBox One Preview Programma invite topic.

[XBO] Levertijden, Verkooppunten & Prijzen (ook voor games, giftcard etc!)
[XBO] Problemen en garantie-afhandelingen
Lijst met Xbox One gamers van Tweakers --> Sta je er niet bij, voeg jezelf toe!
De vorige lijst met gamers
Xbox One vs Playstation 4 posts zijn hier niet toegestaan,

Games kopen uit een buitenlandse marketplace? Met dank aan TheVMaster hebben we daar prachtige handleidingen voor: US Marketplace / Russische & Braziliaanse Marketplace

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True