Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Standeman
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:05

Standeman

Moderator Witgoed / General Chat

Prutser 1e klasse

Topicstarter
Op mijn oude pricewatch: HP Pavilion dv5-1160ed (FT151EA) heb ik Mint 17 geïnstalleerd om er een xbmc servertje van te maken en het draait als een zonnetje. Het enige probleem wat ik nu heb is dat ik via VGA beeld heb ik op mijn monitor, maar via HDMI helemaal niets verschijnt. Via mijn windows laptop werkt hdmi prima, dus het ligt niet aan de kabel of tv.

Uiteraard wel zitten zoeken, maar de enige topics op het internet die ik vind gaan over problemen met audio over hdmi en niet het feit dat er geen output is. Tenminste, mijn tv vind dat zo.

Nu is er wel weer iets bijzonders aan de hand met de laptop, omdat ik namelijk het scherm al een tijd geleden heb verwijderd. Deze was afgebroken en ik heb dus de stekkers waar het scherm meet vast zat losgehaald. Wifi doet het ook niet meer zo goed :P Ik durf niet te zeggen of dit iets met mijn probleem te maken heeft. Als ik nu van beeldscherm switch met de juiste toetsencombinatie zie ik wel dat mijn externe monitor zwart beeld geeft en bij nog een keer weer gewoon beeld geeft. Op HDMI gebeurt niets.

Ik weet eigenlijk niet waar ik nu moet zoeken. Google heeft het alleen over audio en verder ben ik nog niet wegwijs genoeg in Linux om andere dingen te proberen. Zijn het bijvoorbeeld mijn videokaartdrivers die parte spelen?

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True