Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Fix oude Aristona stereo / platenspeler

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 30-09 13:26
Na een recente verhuizing was ik weer eens aan het spelen met mijn oude Aristona stereo / platenspeler (nog uit oud den ouden doosch: Oude stereo - welke connectie is dit? )

Kent iemand dit effect: Op laag volume is de kwaliteit van het geluid niet goed. Het is heel zacht, dof en kraakt. Als ik het volumeschuifknopje een beetje naar links en rechts wiggle/forceer (volume zelf is omhoog/omlaag), heeft dit effect op de geluidskwaliteit (zowel positief als negatief). Als ik het volume verder opendraai, komt er op een gegeven moment wel goed geluid uit (maar staat het weer te hard).

Dus hij is in staat om goed kraakloos geluid af te leveren, maar daarvoor moet ik dus wat rommelen met het volumeschuifknopje. Ik probeer enerzijds te begrijpen wat de achterliggende gedachte daarvan is (waarom zou het volumeschuifknopje direct invloed hebben op helder of krakend geluid uit de speakers???), en anderzijds, uiteraard, te kijken of het wellicht (eenvoudig) te repareren is.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True