Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Geforce 6200LE graka, presteert slecht

Pagina: 1
Acties:

• saken
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 24-10 12:39
Hallo;
Ik heb een Geforce 6200LE grafische kaart. Heb verscillende versies van de NForce drivers geprobeerd (nieuw - oud).
Echter presteert deze kaart nu behoorlijk slecht, ook met drivers lijkt het alsof er geen drivers geinstalleerd zijn. De pc herkent hem wel, drivers zijn ook geinstalleerd, alleen als je bijvoorbeeld tweakers opent en je scrolt naar beneden gaat hij erg hokkerig naar beneden. Benchmarks werken ook niet, (fps van 2).

Wat zou dit kunnen zijn?

pc specs:
Asus a8v mobo
Athlon 64 3200+ processor
2gb ram
Geforce 6200LE graka

• saken
Ik draai nu windows xp 32 bit
Vergeten te vermelden, het is de 512mb 6200LE versie
Is het dus waarschijnlijk een softw
koeny 3 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 19:04:
De videokaart in kwestie werd voor het laatst zo ongeveer rondom de prehistorie geproduceerd. Ik zou Windows XP in ieder geval direct vervangen door Win7, want je draait momenteel een onveilig systeem omdat Microsoft geen ondersteuning biedt voor het systeem. Dat gaat je systeem traag maken, maar in ieder geval veiliger.

Ik zou een andere videokaart nemen, maar als het enigszins kan (financieel) direct een nieuwe computer. Deze is echt niet meer van deze tijd.
Financiële situatie laat het niet toe :(

Ik heb ook nog een ati radeon 9500 kaart liggen (265mb).
Die werkt wel gewoon met de nieuwste drivers.
Maar die 6200LE van 512mb, is die niet sneller? of zegt het aantal MB's niet zo veel?

[Voor 131% gewijzigd door saken op 21-04-2015 19:08]

• saken
Welke drivers zouden wel moeten werken met deze kaart?

• saken
gravitone schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:48:
Mocht je toch nog wat meer performance nodig hebben daarna, het is een socket 939 bordje waar in principe ook een dual-core athlon64 in past, voor 10-15 euro moet dat wel te upgraden zijn. Ook is het een idee om wat meer ram er bij te stoppen mochten alle geheugenbankjes nog niet bezet zijn.
Welke processor zou ik er het beste in kunnen doen?
heb er nu 2gb in zitten (4 x 512) alleen laatste bankje heeft errors.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True