Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 30
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:48
Joopieboy schreef op maandag 4 maart 2019 @ 09:32:
Sommige stukken (met name op de wangen) waren na 1 beweging al gladder dan ik ook ooit heb gehad. :X Alleen met name onder de kin blijft het een ramp. :P
Ik heb daar nog even over terug gedacht, ik had soortgelijke problemen, vooral omdat ik van de Mach 3 en de Fusion gewend was dat lange halen het beste resultaat gaven, ik doe nu korte haaltjes, zeg maar 1 cm, en als ik 3-4 haaltjes gedaan heb (steeds iets verder natuurlijk, anders houd je geen huid meer over) even met warm water de krabber spoelen, duurt langer maar, resultaat, bij mij, excellent, en door de korte haaltjes kun je ook makkelijker de hoek om..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-05 07:57
@Joopieboy

Ik denk dat Gilette 7'Oclock mesjes voor jouw ook wel is geschikt zouden kunnen zijn. En wellicht mijn Muhle vivo krabber die ik te koop heb.

Persoonlijk vind ik dit een goed filmpje, ik had soms wel is de neiging om te gaan schrapen met m'n safety razor, en geofatboy geeft daar wat goede tips voor. Samengevat komt het er op neer dat er op je safety razor een bolling zit als je die tegen je gezicht aan zet, dan een tilt doet todat je de haren pakt dat is de goede hoek. Hoek van 30 graden.
YouTube: How To Shave Against The Grain-Irritation Free and Baby Smooth!

[Voor 23% gewijzigd door Turdie op 04-03-2019 13:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
Mijn eigen grootste probleem was druk, ik was gewend van de Gillette cassette mesjes dat je best wat druk kon zetten, met een D.E. dus echt niet, de mildste vergeven je nog net, de agressievste gaan tot het bot. Het gewicht van de krabber tegen de huid moet genoeg zijn, het is wonderlijk hoe glad je daarmee kunt worden bij de goede combinatie van krabber en mesje.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:20
Kapotlood schreef op maandag 4 maart 2019 @ 21:47:
Het valt me wel op dat het niet alleen het mesje is wat de scherpte lijkt te bepalen, maar ook de krabber zelf. Ik had een Futur Clone in zwart, en die scheerde met alle mesjes die ik had (Derby Extra, Polsilver, Personna Silver, Bic Chrome Platinum e.d.) verschrikkelijk. Het ligt ook aan je huidtype natuurlijk, ik heb zelf een gevoelige huid wat wellicht meetelt. Maar met een Baili en Edwin Jagger krabbertje werkten al deze mesjes bij mijn huid een opvallend stuk beter. :)

Had alleen laatst de pech een mesje te gebruiken met een piepklein oneffenheidje in het mes... met als resultaat een lekker diep sneetje in m'n hals wat bloedde als een rund :D
Als m je qshave clone niet fijn scheert, haal hem eens uit elkaar. Draai de veer om, en zet alles weer in elkaar.
In het handvat zit binnenin een nokje, dat voorkomt dat je niet kan blijven draaien. Als je het handvat weer op de kop schroeft, en je schroeft niet ver genoeg, dan is "1" eigenlijk "7"..en 2 standje "8". Het wil wel eens verkeerd gaan bij assemblage.

Crypto.com cashback tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vaal
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:42

Vaal

𝖁𝖆𝖓 𝕭𝖎𝖓𝖘𝖇𝖊𝖗𝖌𝖊𝖓, 𝖑𝖚𝖑!

Ik heb nog steeds een (echte) Futur in de aanbieding, DM als je hem wilt hebben! (y)

𝕾𝖏𝖔𝖓𝖓𝖎𝖊, 𝖟𝖊 𝖑𝖊𝖌 𝖔𝖕 𝖏𝖊 𝖜𝖆𝖌𝖊𝖓!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
Vaal schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:56:
[...]

Merkur 21C, die had ik eigenlijk daarvoor ook al. Ik merk dat de Futur niet helemaal compatible is met mijn huidtype. De 21c zat altijd in m'n toilettas voor op reis en ik merkte dat ik me liever daarmee scheerde dan met de Futur.

Heb hem maar een paar keer gebruikt en hij is helemaal schoon gemaakt met stoom, ziet er uit als nieuw.
Het is een leuk apparaat, al vind ik de clone prima zat. Wellicht dat ik er over een paar maanden een Rockwell 6S er bij koop. Als laatste aankoop. :9

Crypto.com cashback tips

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:05:
Ik volg al enige tijd dit topic en ik geraak meer en meer overtuigd van een DE scheermesje.
Als je het voor weinig een keer wilt proberen, kan je een Wilkinson Classic halen (minder als €5,-).
Heel simpel plastic ding die vrij mild werkt, zeer geschikt voor beginners naar mijn mening.
Als je vaker bij Amazon besteld kan je hem daar ook mee bestellen.

Gaat om dit ding:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:05:
Ik volg al enige tijd dit topic en ik geraak meer en meer overtuigd van een DE scheermesje.

Tot kort gebruikte ik een of andere Gilette scheergel in combinatie met Gilette Fusion scheermesjes. De laatste tijd heb ik meer en meer last van irritaties en heb ik het gevoel dat de mesjes al na een keer of 4-5 niet meer scherp genoeg zijn. Aangezien Fusion mesjes niet goedkoop zijn, is scheren dus een dure bezigheid geworden.
Sinds kort heb ik het sensitive gamma van Proraso (preshave, scheerzeep, aftershave lotion) ontdekt. Ik ben hier best tevreden van en heb over het algemeen het gevoel dat de scheerbeurt iets minder trekkerig verloopt.

Nu vraag ik mij af wat de volgende stap hier kan zijn. Ik ben al enige tijd aan het kijken naar een safety razor, maar ik zie door het bos de bomen niet meer. Ik ben op zoek naar een goede combinatie van razor en mesje maar weet niet juist welke kant ik op moet. Zoals gezegd krijg ik dus snel last van scheerirritaties, ik heb een (tamelijk) jonge huid van een jaar of 25 die af en toe nog wel eens last heeft van wat acne. Qua baardgroei, heb ik een redelijk snel groeiende en harde baard.

Ik weet dat hier al meermaals gezegd is dat een scheerervaring voor iedereen uniek is, maar ik zou toch nog graag wat extra tips en suggesties van jullie horen om te voorkomen dat ik een half jaar rood van het bloed en de irritaties moet rondlopen tot ik de juiste combinatie gevonden heb! Bedankt!
Tja, dat hangt er ook vanaf wat je er voor wilt uitgeven, ga je de China weg (goedkoop, maar met wat risico's) of Europees en betrouwbaar als middenweg of US voor extreem (duur vooral) en Stainless Steel of Titanium scheermonsters (tot wel 700 euro per krabber)
De genoemde Futur Clone (van Qshave) is (mist goed geassembleerd) een aanrader, je kunt hem verstellen van heel mild tot erg agressief in de goedkope klasse, de middenmoot is bv de Mühle 89R (ook een goede start krabber) en wat betreft de toppers, ATT (Above The Tie) Timeless, Wolfman, Charcoal en vele anderen staan te blinken in het topsegment, vaak zijn het beperkte runs van een handgemaakt model, dat kost een arm en een been als je niet uitkijkt.
Het is een hele grote wereld wat dat betreft, en je kunt natuurlijk ook de kant van de klassieke Vintage krabber opgaan, dan staat je nog veel lees en zoek werk te wachten. Je goed oriënteren kan bv hier https://www.shavingsociety.com alwaar je info over alle onderdelen van het scheren, tot de Aftershaves aan toe, kunt vinden. Hele vriendelijke lui daar vind ik :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:17
koesie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:59:
[...]

Als je het voor weinig een keer wilt proberen, kan je een Wilkinson Classic halen (minder als €5,-).
Heel simpel plastic ding die vrij mild werkt, zeer geschikt voor beginners naar mijn mening.
Als je vaker bij Amazon besteld kan je hem daar ook mee bestellen.

Gaat om dit ding:

[Afbeelding]
Deze had ik hier de laatste tijd nog niet voorbij zien komen. Dat lijkt me inderdaad een goed startpunt. Ik ga eens kijken waar die te vinden is en dan ga ik daarvan starten. Bedankt!
RoosW schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:21:
[...]

Tja, dat hangt er ook vanaf wat je er voor wilt uitgeven, ga je de China weg (goedkoop, maar met wat risico's) of Europees en betrouwbaar als middenweg of US voor extreem (duur vooral) en Stainless Steel of Titanium scheermonsters (tot wel 700 euro per krabber)
De genoemde Futur Clone (van Qshave) is (mist goed geassembleerd) een aanrader, je kunt hem verstellen van heel mild tot erg agressief in de goedkope klasse, de middenmoot is bv de Mühle 89R (ook een goede start krabber) en wat betreft de toppers, ATT (Above The Tie) Timeless, Wolfman, Charcoal en vele anderen staan te blinken in het topsegment, vaak zijn het beperkte runs van een handgemaakt model, dat kost een arm en een been als je niet uitkijkt.
Het is een hele grote wereld wat dat betreft, en je kunt natuurlijk ook de kant van de klassieke Vintage krabber opgaan, dan staat je nog veel lees en zoek werk te wachten. Je goed oriënteren kan bv hier https://www.shavingsociety.com alwaar je info over alle onderdelen van het scheren, tot de Aftershaves aan toe, kunt vinden. Hele vriendelijke lui daar vind ik :-)
Ik denk dat ik eerst eens ga proberen met de Wilkinson Classic om te testen of ik genoeg geduld (en vaardigheden ;) ) heb voor DE scheren. Als het me dan bevalt, kan ik verder op zoek naar de nodige finetuning met mesjes en krabbers.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Of als je wat geduld kan hebben, bestel voor weinig een Qshave verstelbare op Ali, heb je een heel stuk meer kwaliteit voor. Mij viel die Gillette enorm tegen. Ik heb het liefst toch 'iets' vast. :)

En dan met een snel geïrriteerde of gevoelige huid zou ik de Lord Classic en de Rapira Platinum Lux aanraden. 2 tips van @RoosW die ik binnenkort ga proberen. De Lord Classic misschien vanavond al. :) Hoofd durf ik nog even niet gezien de korstjes. ;)

Verder zijn dit ook nog een paar kanshebbers die ik ga proberen:
- Gillette Rubie Platinum Plus
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Personna Lab Blue
- Polsilver Super Iridium (werkt niet voor iedereen)

Succes! :)

En investeer in een goede pre shave en een scheercreme, ik ga zelf de Proraso Sensitive serie proberen. :)

[Voor 9% gewijzigd door Joopieboy op 05-03-2019 18:47]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb een 'vintage' Gilette Rocket/Super Speed Flaretip uit 1953 via Ebay gekocht jaren terug. Heeft uiteindelijk 15 euro gekost. Vorig jaar de Qshave voor 7,5 euro gekocht. De Gilette is lekker licht en compact, de Qshave zwaarder en lomp groot uitgevallen. Maar die is dan weer instelbaar. Dus wat ik vaak doe.. Een pass met de Qshave (haalt het meeste meteen weg) en de Gilette voor die rothoeken om het af te maken (kin/kaaklijn, neusvleugels eo)

Ze werken prima in tandem. En ik blijf bij Astra SP zweren, dat werkt het prettigste voor mijn huid. Zowel in de Flare tip als Qshave. En ik heb hiervoor ook tig mesjes geprobeerd (Lord, Gilette o clock, Feathers, Iridium, Personna) waarbij Iridium mijn favoriet was maar lastig verkrijgbaar. Toen maar een slof van 100 Astra Sp gekocht voor een tientje en die stash is nog lang niet op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Wat een verademing die Lord Classic mesjes O+

Babyglad nu :9 Ik merk wel dat het nog wat handigheid vergt rond de kaaklijn en met name de kin (klein plekje daar), hoofd heb ik (nog) niet aangedurft, ook vanwege een korstje.

Qshave is echt heel gemakkelijk mee te werken en om de juiste hoek aan te voelen, lekker qua gewicht alleen beetje te groot. Met name ook voor de vele rondingen en kuilen die ik in mijn gezicht heb (redelijk hoekig ook). Moet zeggen dat het Mach 3 systeem daar net even wat gemakkelijker overheen/langsheen gaat. Misschien ook gewenning. :)

Maar voor nu erg tevreden!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Joopieboy schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:04:
Wat een verademing die Lord Classic mesjes O+

Babyglad nu :9 Ik merk wel dat het nog wat handigheid vergt rond de kaaklijn en met name de kin (klein plekje daar), hoofd heb ik (nog) niet aangedurft, ook vanwege een korstje.

Qshave is echt heel gemakkelijk mee te werken en om de juiste hoek aan te voelen, lekker qua gewicht alleen beetje te groot. Met name ook voor de vele rondingen en kuilen die ik in mijn gezicht heb (redelijk hoekig ook). Moet zeggen dat het Mach 3 systeem daar net even wat gemakkelijker overheen/langsheen gaat. Misschien ook gewenning. :)

Maar voor nu erg tevreden!
Fijn om te horen, kortjes kun je goed verzorgen met calendulan, kun je gewoon bij etos/kruidvat halen.
Nu je scheerroutine verder perfectioneren, en de wereld van de lekkere zepen ontdekken.

Je zou ook een scheertraining kunnen volgen als je dat leuk vindt bij scheersalon of mananshaving, daar leer de fijne kneepjes van het scheren van je professionele barbier.

[Voor 13% gewijzigd door Turdie op 06-03-2019 08:14]

• RoosW
shadowman12 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 19:39:
[...]

Mijn eerste krabber was een Merkur 34C, dat is een prima safety razor voor een beginner denk ik. De eerste aanschaf zal ik best wel wat geld zijn maar realiseer je je dat met een krabber wel 5 jaar kan doen, omdat ze meestal van chroom.
5 Jaar? Op het scheerforum scheren dagelijks mensen zich met krabbers uit 1920-1950 en misschien nog wel ouder, bij goed onderhoud gaan die dingen een leven lang mee, helemaal de moderne Stainless Steel uitvoeringen die je naast scheren ook vaak als hamer of werp-wapen kunt gebruiken zonder dat er enige schade aan het apparaat is, die worden waarschijnlijk over 600 jaar uit de grond gehaald door verbijsterde onderzoekers. De China exemplaren geef ik inderdaad niet veel meer als 5 jaar, daar is de prijs ook naar, de EU spullen, verzinkt metaal, of met chroomlaag, die gaan echt bij redelijk goed schoonhouden decennia mee hoor!

Voskhod (zijn van Rapira geloof ik?) zijn geweldige mesjes, al kan de kwaliteit variabel zijn, althans ik had 1 in mijn pakje van 10 die ik na twee keer weggemikt heb, de overige (tot nog toe) allemaal uitstekend en super soepel scheergemak!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

"Gaat ook goed", ik heb inmiddels wel gemerkt dat er best wel heel veel prettige aftershaves en andere dingen zijn, lekker fris, tintelend, lekker ruikend, zoveel meer. ;)

Gewoon eens proberen. :) Zo heb ik ook weer de stap genomen om de krabber te gaan gebruiken. :P

• Turdie
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:57:
"Gaat ook goed", ik heb inmiddels wel gemerkt dat er best wel heel veel prettige aftershaves en andere dingen zijn, lekker fris, tintelend, lekker ruikend, zoveel meer. ;)

Gewoon eens proberen. :) Zo heb ik ook weer de stap genomen om de krabber te gaan gebruiken. :P
Wacht maar tot je verschillende zepen en cremes gaat ontdekken ;), dan gaat er ook een hele wereld voor je open :). Op shavingsociety.com kun je inspiratie opdoen ;)

• Turdie
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:11:
Ik zit al te lezen, mijn lijstje groeit en groeit :$
Er is daar een iemand die iets van 280 menthol/eucalyptus zepen/cremes, en menthol/eucalyptus geur is tot nu mijn favoriet. Sandalwood vind ik niks.

https://www.shavingsociet...b=comments#comment-221059

[Voor 90% gewijzigd door Turdie op 07-03-2019 20:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:17
thunderfury schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 14:23:
[...]

Deze had ik hier de laatste tijd nog niet voorbij zien komen. Dat lijkt me inderdaad een goed startpunt. Ik ga eens kijken waar die te vinden is en dan ga ik daarvan starten. Bedankt!

[...]

Ik denk dat ik eerst eens ga proberen met de Wilkinson Classic om te testen of ik genoeg geduld (en vaardigheden ;) ) heb voor DE scheren. Als het me dan bevalt, kan ik verder op zoek naar de nodige finetuning met mesjes en krabbers.
Gisteren is de Wilkinson Classic aangekomen en meteen getest. Het scheren voelde opvallend minder trekkerig aan dan met een Fusion mesje. De eerste keer ging nog niet zo handig, vooral in de nek en onder mijn kin was moeilijk om alles weg te krijgen. De komende tijd dus nog wat oefenen, en met wat geluk kan mijn nieuwe hobby van mesjes, krabbers en zepen dan van start gaan :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• A13X
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:30

A13X

ΜΟΛΩΝ ΛΑΒΕ

Crazy-Al schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:59:
Is dit nou ook een geschikt topic om te gaan praten over baardgroei etcetera?

Ik ben net twee maanden geleden begonnen met het laten groeien van mijn baard, op kleine finetuning en nekbaard bijhouden na. Inmiddels éénmaal naar de barbier geweest om hem de juiste vorm op te krijgen en daarbijbehorend juist te scheren.

Inmiddels dus ook begonnen met baardolie en een baardkam (hout, grof) om mijn haren de juiste richting in te leiden en baardklitten te voorkomen. Het voelde in eerste instantie stom, maar je merkt echt een groot verschil tussen goedkope "plastic" kammen en een houten baardkam. Zeker met vochtige haren na het douchen gaat het vele malen beter.

Qua olie ben ik er nog niet over uit, maar het stopt in ieder geval de incidentele jeukbuien. Of dat komt door de olie, of doordat het inmiddels lang genoeg aan het groeien is, is mij nog niet duidelijk.

En ik gebruik een Gilette Fusion Proglide om mijn nekharen kort te houden plus het precisietrimmertje om de baardlijn (wang) strak te houden. Zit ik toch nog een beetje in het juiste topic :-)
Er is een baarden en snorren topic, ik mag in beide komen met mijn kale kop en korte baard :*)

:P

Om nog iets nuttigs te zeggen, de krabber van Ali de Merkur kloon, doet het opzich echt goed. Enige nadeel is dat het verstellen erg makkelijk gaat waardoor hij soms verloopt tijdens het scheren.

[Voor 7% gewijzigd door A13X op 08-03-2019 08:35]

The tweaker formaldehyde known as Raym09

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
thunderfury schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 08:13:
[...]

Gisteren is de Wilkinson Classic aangekomen en meteen getest. Het scheren voelde opvallend minder trekkerig aan dan met een Fusion mesje. De eerste keer ging nog niet zo handig, vooral in de nek en onder mijn kin was moeilijk om alles weg te krijgen. De komende tijd dus nog wat oefenen, en met wat geluk kan mijn nieuwe hobby van mesjes, krabbers en zepen dan van start gaan :P
Het klinkt in ieder geval positief je eerste ervaring.
Mijn ervaring was vergelijkbaar, ik heb toch nog wel regelmatig aan het begin mijn Mach 3 erbij gepakt om het af te maken.Je zult er steeds beter in worden, heb geduld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
Joopieboy schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 20:11:
Ik zit al te lezen, mijn lijstje groeit en groeit :$
Het beste kun je samples aanschaffen, bij bijvoorbeeld http://www.maggardrazors.com/product-category/samples/ kun je bergen samples aanschaffen (en later de zepen kopen, de verzend kosten zijn ongeveer 3 euro per product, houd de max import grens in de gaten om onaangename douane verrassingen te voorkomen), één sampletje is goed voor een keer of 5 scheren. Je kunt ook bij https://shavedash.com (althans tot de Brexit) samples bestellen (maar niet de daadwerkelijke zepen).
Op die manier kun je enigsinds betaalbaar uitzoeken welke kant jouw neus op staat qua geur, er zijn zoveel mogelijkheden!
Binnen europa heb je ook nog https://www.etsy.com/shop...name&listing_id=623043673 (Griekenland) die waarlijk geweldige zepen maakt, ik zit de frosty lemon te overwegen, zepen zat, maar de kwaliteit van de Amerikaanse zepen is vaak beter als die van de EU, mede door de regelgeving is het heel moeilijk voor kleine producenten om kleine batches te maken en verkopen terwijl ze gaandeweg dingen veranderen om een beter resultaat te krijgen. Elke verandering vraagt 90 A4 tjes aan formulieren en dure testen :( Dat maakt het voor kleine zieders oninteressant in Europa iets te beginnen, dus hebben we in principe enkel de grote chemie reuzen die af en toe wat maken.

Succes in je speurtocht!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 10:19:
[...]

Probeer eens een Lord Classic of een Rapira Platinum Lux danwel een Voskhod op stand 3,5 of 4 superfijn scheren! geen druk zetten, al helemaal niet overigens met de Feather, ik vermijd die het liefst voor de Futur, wel geweldig in mijn Mühle 89R, maar bv ook weer behoorlijke huidschade in mijn Merkur 39C, ook daarin doet de Lord Classic het geweldig.
Ik moet zeggen dat de Feathers echt prima mesjes zijn, maar uit eigen ervaring niet in alles, en je moet er mee leren omgaan.
Of Kai mesjes, ietsje minder scherp dan Feather en minder trekkerig gevoel erna.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00

schumi2004

PSN: whocarez-

Joopieboy schreef op zondag 3 maart 2019 @ 16:13:
Hier inmiddels mijn collectie aardig compleet:
[Afbeelding]
@RoosW en @shadowman12 nogmaals bedankt voor de mesjes!

Zelf nog wat bijbesteld of gekregen, in totaal deze lijst om te proberen:
- Gillette Rubie Platinum Plus
- Gillette 365
- Gillette 7 O'Clock
- Lord Classic
- Personna Lab Blue
- Personna Platinum Chrome
- Personna Super
- Polsilver Super Iridium
- Rapira Platinum Lux
- Feather Hi-Stainless (die zit nu in mijn krabber)
- Captain ExtraQuality
- Souplex
- Astra Superior Stainless
- Treet Dure Sharp

Kan ik wel even mee vooruit. :+
Waar heb je je mesjes besteld als ik vragen mag? Had wel een linkje maar dat was een selectie van mesjes die ik nu juist niet wilde (althans dat denk ik).
Ik kreeg dus bij mijn Futur kloon die Qshave Titanium blades en die deed het best okay, toen Tian Li Blue blades via Ali maar jemig wat is dat bocht ( kan ook niet anders voor 3 euries per 50).
Nu paar Derby Extra en Rapira Platinum Lux van @woutur gekregen (waarvoor dank) maar zou nog graag Feather (ook al wordt er gezegd dat de Futur kloon er niet geschikt voor is) en Kai willen proberen omdat ik die veelvuldig voorbij zie komen. Andere hoef ik eigenlijk niet omdat deze laatste 4 genoemde toch wel het meest voorbij komen.
Kan je niet ergens een setje samenstellen van mesjes die je graag wil proberen?

/Edit
Mijn setje overigens, allemaal Qshave omdat het kan.

En gebruik er de Palmolive creme bij.
Het basis materiaal heb ik nu en ben me nu dus aan het oriënteren op crème, zeep, mesjes en aftershave enzo.

[Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 12-03-2019 23:45. Reden: Typo]

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jup, dat kan zeker, ik heb ze zelf hier vandaan:
https://www.ebay.com/itm/...S-SELECTION-/282306092099

• Turdie
schumi2004 schreef op dinsdag 12 maart 2019 @ 22:26:
[...]

Waar heb je je mesjes besteld als ik vragen mag? Had wel een linkje maar dat was een selectie van mesjes die ik nu juist niet wilde (althans dat denk ik).
Ik kreeg dus bij mijn Futur kloon die Qshave Titanium blades en die deed het best okay, toen Tian Li Blue blades via Ali maar jemig wat is dat bocht ( kan ook niet anders voor 3 euries per 50).
Nu paar Derby Extra en Rapira Platinum Lux van @woutur gekregen (waarvoor dank) maar zou nog graag Feather (ook al wordt er gezegd dat de Futur kloon er niet geschikt voor is) en Kai willen proberen omdat ik die veelvuldig voorbij zie komen. Andere hoef ik eigenlijk niet omdat deze laatste 4 genoemde toch wel het meest voorbij komen.
Kan je niet ergens een setje samenstellen van mesjes die je graag wil proberen?

/Edit
Mijn setje overigens, allemaal Qshave omdat het kan.
[Afbeelding]
En gebruik er de Palmolive creme bij.
Het basis materiaal heb ik nu en ben me nu dus aan het oriënteren op crème, zeep, mesjes en aftershave enzo.
Ik heb 200 Feathers en 100 Kai mesjes, mocht je ze willen proberen neem dan even contact met me op (DM staat open). Let wel het zijn de scherpste mesje die er bestaan, dus je scheertechniek moet goed onder controle zijn. Scheersalon/Scheerwinkel/Scheerhuys/Alpha Men/ heeft ook doosjes die je kan bestellen voor een paar euro. Maar ik bestel ze meestal via ebay in bulk, is een stuk goedkoper. Soms zelfs wel is onder de inkoopprijs van scheersalon ;). Je zou ook kunnen kijken bij razorbladesclub.

1 doosje Feathers is 10 mesjes, en 1 doosje Kai is 5 mesjes. Ik heb ook nog de Gilette O'Clock Super Stainless.. Op refinedshave kun je scherpte per mesje zien.

[Voor 18% gewijzigd door Turdie op 13-03-2019 10:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Net de site http://www.tryablade.com ontdekt, voor de mensen die mesjes willen proberen is dat wel handig ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 18:54:
Kom ik op de site van Douglas om wat parfum te bestellen voor mw. Meubelmaker, blijkt er toevallig een korting van 25% op bijna alles te zijn tot vannacht 00.00 uur. Heb direct maar Tabac scheerzeep besteld, wilde ik altijd al eens proberen maar vond de prijs te hoog. Nu eigenlijk nog wel ten opzicht van De Vergulde Hand, toch maar besteld. Wil het verschil in prijs wel eens voelen!
https://www.douglas.nl/
Ik heb de pot van Tabac en vind het een fijn product. Ruikt lekker (mening) en scheer mij er goed mee. Hmmm misschien pak ik hem zo maar eens scheerbeurt is wel weer nodig :-D.
Hopelijk kan je hem ook waarderen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Marzman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 19:58:
Ik heb ook verschillende zepen. Op zich leuk, het nadeel is dat je er een eeuwigheid mee doet. Ik heb ze al weer twee jaar liggen en er is nog niks op of bijna op. Als ze op zijn koop ik denk ik wel gewoon weer 1 zeep. Dit was ook gewoon om te proberen, alle Proraso's, de BdF eigen merken en een zeep die toen een tijdelijke actie was.
Ik heb vandaag deze samples besteld bij shavedash. Ik heb alle Proraso's, TOBS Jerymyn Street en Stirling Eucalyptus. Shavedash is wat dat betreft een uitkomst om cremes/zepen uit te proberen, bedankt nog voor de tip @RoosW
Harris - D.R. Harris & Co Shaving Soaps - samples (England) SKU 01164 Weight 20.00g
Sample:: Windsor Soap

Quantity: 1
Price (each): £2.45

Haslinger Shaving Soaps - samples (Austria) SKU 01242 Weight 20.00g
Sample: Honey - Tallow

Price (each): £2.20

Castle Forbes Shaving Creams - samples (Scotland) SKU 02116 Weight 30.00g
Sample: Lime

Price (each): £2.65

Saponificio Varesino Shaving Soaps - samples (Italy) SKU 07077 Weight 20.00g
Sample: Dolomiti Black

Price (each): £2.55

Saponificio Varesino Shaving Soaps - samples (Italy) SKU 09077 Weight 20.00g
Sample: Mirto di Sardegna

Price (each): £2.95

Sir Hare Artisan Shaving Soaps - samples (USA) SKU 02148 Weight 20.00g
Sample: Drunken Sailor

Price (each): £2.15

Truefitt & Hill Shaving Creams - samples (England) SKU 02135 Weight 30.00g
Sample: Apsley

Price (each): £2.60

Art of Shaving Sandalwood Shaving Cream - sample (USA) SKU 00034 Weight 30.00g

Triumph & Disaster Old Fashioned Shave Cream - sample (New Zealand) SKU 00207 Weight 30.00g

Stirling Shaving Soaps - samples (USA)
SKU 02117
Weight 20.00g
Sample:: Electric Sheep

Price (each): £2.25

SKU 17117
Weight 20.00g
Sample:: Iced Coffee

Price (each): £2.25

SKU 45117
Weight 20.00g
Sample:: Margaritas in the Arctic

[Voor 3% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 20:10]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Meubelmaker schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 20:59:
[...]

Ja, bevalt me wel maar kan niet bepalen of andere zepen vettiger, romiger , schuimiger of op een andere manier anders zijn. Zoals gezegd switch ik nauwelijks, nu voor het eerst wil ik DVH [als een van de goedkoopste zepen] eens vergelijken met, wat ik vind, een dure zeep, die van Tabac.Ik realiseer me uiteraard wel dat zelfs Tabac in de categorie goedkoop valt. Ik schrik soms van de prijzen die ik af en toe tegenkom. Nog een maandje en mijn pot DVH is leeg, daarna aan de Tabac als niet-roker :*)
Mocht je ook openstaan voor andere zepen, een echt dure zeep, dan is dit draadje op shavingsociety wel een mooie start om wat inspiratie op te doen:
https://www.shavingsociet...b=comments#comment-225909

Er is daar iemand die iets van 250 zepen in bezit heeft,echt bizar (HansKoning):
https://www.shavingsociet...indComment&comment=221059

Trouwens ik zou weg blijven van de Sandalwood zepen, Sandalwood kan huidirritatie veroorzaken.Tabac is wel okeee volgens mij, maar er is nog zoveel ander moois.

[Voor 18% gewijzigd door Turdie op 26-03-2019 21:07]

• koesie
  • Niet online
shadowman12 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:02:
[...]

Trouwens ik zou weg blijven van de Sandalwood zepen, Sandalwood kan huidirritatie veroorzaken.Tabac is wel okeee volgens mij, maar er is nog zoveel ander moois.
Ik heb ook een Sandalwood zeep van Edwin Jagger en ik deel je mening niet.
Lekkere zeep en ik krijg er nul irritatie door.
Dat is gewoon voor iedereen anders.
Dat maakt het aanraden van spullen lastig, voor iedereen is het anders.
Uiteindelijk moet je het proberen en kan je dan pas zeggen of het iets voor je is of niet.
En dan kan het wel eens voorkomen dat je iets hebt gekocht wat je niet bevalt.

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:36

Blijft een onderschatte zeep/ASB combo!

De geur van dit setje 😍

En ja, dat is de OG #01 Shaving Society scheerkwast van Rod Neep!

Foutloze beurt zo met de Feather, lekker glad! :D

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Smultie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:39:
Goed, ik scheer alweer een jaartje oid met DE mesjes, en wil eigenlijk een stapje omhoog maken vanaf mijn Q-Shave Ali-mes. Iemand aanraders?
In navolging hierop (voor diegenen die überhaupt geïnteresseerd waren :P ) heb ik de Edwin Jagger Barley Double Edge Safety Razor (EJDE89BA11BL) aangeschaft en een paar nieuwe zeepjes, pre-shave balsems en after-shave balsems! Kijk nu al weer uit naar de eerste nieuwe scheerbeurt!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 18:21:
[...]

En dan komt shavedash.com om de hoek kijken waar je VEEL samples kan proberen ;)

[...]

Ik heb die Feather shavette ook en vind het best lastig, vooral kin,nek,onder de neus.
Het is allemaal muscle memory. Veel oefening baart kunst :D

• Turdie
Lampuhkap schreef op woensdag 27 maart 2019 @ 19:21:
[...]

Het is allemaal muscle memory. Veel oefening baart kunst :D
Ja true, ik zag net trouwens je YouTube kanaal, alle video's zijn 2 jaar oud, ga je weer is nieuwe video's maken @Lampuhkap ?

Zat net deze video je te kijken:
YouTube: Merry Christmas! And sjeezz.....these blades are SHARP!

Maar jij hebt zo te zien een baardje op je kin, dat scheer je dus niet mee, en dat vind ik het lastigst,zoveel verschillende hoeken en verschillende haar groeirichtingen ;)

[Voor 34% gewijzigd door Turdie op 27-03-2019 21:42]

• Smultie
  • Niet online
RoosW schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 09:09:
[...]

Ik heb daar even een tijd over moeten nadenken, en mijn collectie krabbers tegen het licht houden, je kunt zoveel kanten op, het hangt ook erg af van wat je zoekt in een krabber, en hoeveel geduld je hebt met ermee leren omgaan.
Fatip heeft een hele reeks zeer betaalbare krabbers, al moet je de open kam versies wel leren beheersen, ik heb wat bloeddruppels gelaten voor ik het onder de knie had ;-)
Wil je in het verstelbare segment verder, dan heeft Merkur de Futur (waarvan de Qshave een kloon is) en de Progress, de laatste is er overigens ook met een mooie bronzen knop ipv dat plastic frummeltje, en heet dan de Digress https://www.thegentlemans...fety-razor-brass-retrofit, een stuk duurder, maar tjonge wat ziet die er beter uit!
Dan heeft Mühle een hele reeks krabbers, van mild tot agressief, met gesloten en open kam, die zitten qua prijs onder de Progress en zeker de Digress.
Je kunt ook de Vintage route gaan, er zijn zeer interessante antieke krabbers te vinden met het nodige speurwerk (marktplaats, ebay)
Nog een stap hoger is Above The Tie met een reeks Aluminium krabbers die liggen rond de 100 Euro, en natuurlijk de RVS uitvoeringen, maar die zijn een forse klasse duurder.
Naar boven toe is de sky the limit, Timeless, Wolfman, Charcoal, Raw Shaving en vele anderen, sommige niet meer geproduceerde krabbers gaan in dat segment voor 1500$ van de hand 8)7
Twee bijzondere vermeldingen:
1 - RazoRock Game Changer 0.84-P, een, naar het schijnt, krabber met prestaties van de hele dure jongens voor een alleszins redelijke prijs (Tip, je kunt hem ook in Engeland krijgen, dan heb je geen import heffing van de douane, maar is uiteindelijk dan net zo duur als via de states met invoerheffing)
2 - PAA Alpha Ecliptic (in bakelite) een recreatie van een antieke krabber, die heel erg fijn schijnt te scheren, en voor een heel schappelijk bedrag, ziet er daarnaast ook nog eens heel wild uit ;-)
https://soulobjects.de/co...lpha-ecliptic-slant-razor is een Europese bron, maar er zijn misschien ook wel Nederlandse winkels die dit voeren.

Phew, een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, succes in je zoektocht!
Thanks, inmiddels voor de (redelijke veilige keuze) Edwin Jagger DE89L gegaan, maar ik hou je post zeker in de gaten mocht de hobby uit de handen gaan lopen :P

• Smultie
  • Niet online
Yep, de grootste reden dat ik van de Qshave op zoek ging naar een ander was ook (in mijn geval) de scheefheid van de kop t.o.v. de basis, waardoor de 'gap' aan de ene kant groter was dan aan de andere kant; je snapt, dat scheert niet fijn.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

shadowman12 schreef op donderdag 28 maart 2019 @ 18:01:
[...]

Over de Muhle R89 heb goede verhalen gelezen op reddit, mensen posten daar net als op shavingsociety.com hun scheerbeurt van de dag.
Mja, het origineel kost maar een paar tientjes en is goed. Ik zou daar niet zo snel een Chinese kloon van kopen maar gewoon het origineel of de Edwin Jagger variant (die Futur kloon heb ik zelf ook daarentegen ;) )

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Turdie
Kwam net dit boekje tegen over klassiek scheren:
Shaving Made Easy

Staan veel goede tips in ;)

[Voor 50% gewijzigd door Turdie op 28-03-2019 20:53]

• RoosW
Smultie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 12:51:
[...]

En wow!!! Wát een verschil met de Qshave Futur-kloon. Continue het idee gehad dat, wat ik ook deed, ik mezelf nooit zou kunnen snijden. Ge-wel-dig!

Proraso pre-shave eucalyptus/menthol
Proraso Sandalwood cream
Vergulde hand varkenskwast (<---- de volgende op de lijst om te vervangen)
Edwin Jagger DE89L
Proraso aftershave eucalyptus/menthol

10/10
Op Aliexpress kun je van DScosmetics een fantastische synthetische scheerborstel kopen, doe er dan meteen zo een houten opschuim kommetje bij, scheelt een berg, kost een beetje:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d2KzDLh

https://nl.aliexpress.com...1f01c&transAbTest=ae803_5

• Smultie
  • Niet online
koesie schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 22:11:
[...]

Ik heb een RazoRock Plissoft Synthetic met Bruce handvat. Vindt het een erg fijne borstel.
Heb ook twee Yaqi synthetische borstels (van Ali) en. Dat zijn ook prettige borstels en niet duur.
Ik heb de 'gewone' handle besteld. Ga het meemaken!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Ik had vanochtend wat hele kleine scheerwondjes en wat naast aluin ook goed werkt is een heel simpel iets als vaseline

Edit:
Kwam trouwens een intressant plaatje tegen hoe een safety razor een haar afsnijdt:

[Voor 37% gewijzigd door Turdie op 31-03-2019 21:36]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:11:
[...]

Keramiek, hmm, ik heb (beginnende) Parkinson, waardoor ik in combinatie met artrose nog wel eens wat uit mijn handen laat vallen. Ben al een paar keer in de verleiding geweest, maar gezond verstand heeft me er van af doen zien. Is 14cm ook niet wat krap? Ik heb nu 11cm dan lijkt 3cm extra niet veel..??
Die van goodfellas is 12cm en ik vindt die ruim genoeg, maar dat zal per persoon verschillen. Als ik het zo hoor is die van goodfellas van hout dan ideaal voor je. Bij m-keramiek is 14cm de maximale diameter, groter kan niet.

[Voor 5% gewijzigd door Turdie op 04-04-2019 15:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

Oh, wat heb ik dit geurtje gemist! Ik heb m echt al MAANDEN niet meer aangeraakt omdat er zoveel anderen ook nog aandacht wilden :P

Maar ik ben weer terug bij mjin TFSjes de aankomende weken! ❤️ Mooi spul!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00

schumi2004

PSN: whocarez-

Je klinkt er zo enthousiast over dat ik hem ook wel wil proberen :P
Ik kom alleen uit bij https://www.barbieredifigaro.nl klopt dat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
schumi2004 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 09:30:
Toen ben ik met Derby Extra begonnen. Man man man, ik heb het al eerder hier in topic voor bij zien komen en is eigenlijk wel de juiste omschrijving: "Alsof je met een half bot mes begint" Het leek een beetje op Tian Li's maar dan minder agressief. Trok heel erg aan mijn huid en het leek eerder alsof je een marteling onderging dan dat je plezier in het scheren had.

En toen de Rapira Platinum Lux Double en jemig wat een genot was dat zeg. Deze mesjes gingen als een warm mes door boter, geen centje pijn. Ik kon er met gemak 3~4x mee scheren (2 passes). Tussen de bedrijven door doe ik nog wel eens elektrisch scheren en heeft mijn krabber ik denk een dag of 4~5 ongebruikt in kastje gehangen maar zelfs toen deed deze het nog prima.
Ook ik heb nog 98 Derby's liggen. Ik snap ook echt niet waarom er op veel scheer sites staan dat dit instap mesjes zijn. Het zijn gewoon fking botte harken, niemand gaat daar vrolijk van worden. :+

Verder zijn het de Rapira Platinum Lux, zonder Double, die Double is van het woordje Double edge wat in de eBay titel staat. :P

Hier ook 100 stuks Platinum lux van eBay. Heerlijke mesjes!

Crypto.com cashback tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
schumi2004 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:32:
Ja klopt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Lampuhkap schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:48:
[Afbeelding]

Oh, wat heb ik dit geurtje gemist! Ik heb m echt al MAANDEN niet meer aangeraakt omdat er zoveel anderen ook nog aandacht wilden :P

Maar ik ben weer terug bij mjin TFSjes de aankomende weken! ❤️ Mooi spul!
Ben ook van plan binnenkort wat TFS zepen te gaan proberen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
schumi2004 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 16:32:
Jup! Daar haal ik overigens 95% van mijn spullen vandaan. Fijne shop!

• Lampuhkap
Gonadan schreef op woensdag 3 april 2019 @ 19:58:
Ervaringen verschillen inderdaad, maar sommige dingen zie je best vaak terug komen. Bijvoorbeeld dat als je techniek goed is feather fijn werkt en dat weinigen uiteindelijk echt enthousiast worden van Derby als ze meer geprobeerd hebben. :P

Hoe is de fittie zeep vs crème tegenwoordig eigenlijk? Wat zijn jullie voorkeuren op dit moment? O-)
Zeep natuurlijk. Creme is voor Noobs 🤣

• Turdie
schumi2004 schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:00:
[...]

Ik lijk daar geen afmeting te kunnen kiezen of zit ik verkeerd voor mijn bestelling ?
Beetje naar beneden scrollen en dan zie je dit staan (onder beschrijving):
Kleisoort: Chamotte 0 tot 0.2
Aantal bakken: 2
Glazuur: Black Blue
Diameter: 12cm
Hoogte: 6cm

Je kunt zelf ook registreren op www.shavingsociety.com en dan Michel (M keramiek) een PM sturen, dan kun je een op maat gemaakte bestellen bij hem.

• Lampuhkap
Standeman schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:19:
[...]

Na vier jaar heb ik er inmiddels vrede mee :+
Gewoon zwart verven :D problem solved :D

• RoosW
skoozie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:55:
Lang geleden dat ik hier rond gekeken heb, en nadat er veel gekocht was in korte tijd nu maar wat spul aan het op maken wat ik minder prettig vind, maar nog zonde vind om weg te gooien, daar zitten ook Derbies tussen. verder ToOBS creme Avocado, de geur ligt me niet helemaal netzoals de Bulldog aftershave balsem.

wat ik lekker fijn vind scheren:
Muhle R41 rose gold met slivertip kwast
Aastra of WIlkinson mesjes
eventueel een pre shave oil, maar meestal is het daar te lang voor.
dan een sandalwood scheerzeep of ToOBS grapefruit creme
en als aftershave vind ik tot nu toe of Nivea :X of lÓccitane cedrat aftershave wel lekker.

ik heb een Muhle porseleinen scheerkom maar vind hem met 10cm te klein en gebruik liever een (soep/ontbijt) kom die in een serviesset gezeten heeft.

Als ik weer wat ga kopen zou ik wat fruitigs willen, zoals orange of peach, maar dat zie je niet heel veel.

[...]

een verkleurde baard ook niet >:)
https://www.maggardrazors...tsuma-shaving-soap-5-8oz/
Ik heb deze bij een mede scheerder geroken, staat op mijn shortlist, geweldige mandarijnen :-)

Of van dezelfde maker:
Stirling Soap Co Iced Pineapple
Stirling Soap Co Grapefruit
Stirling Soap Co Glacial Lemon Chill
Stirling Soap Co Strawberry Bubbly

[Voor 9% gewijzigd door RoosW op 04-04-2019 21:43]

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:43
skoozie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 15:55:

als aftershave vind ik tot nu toe of Nivea :X of lÓccitane cedrat aftershave wel lekker.
Ik gebruik vaak Nivea sensitive aftershave, vind ik een fijn, verzachtende en snel intrekkende aftershave waar geen overdreven geur aan hangt. Ik heb weleens mijn collega's uit de vergadering gedampt met een iets te sterke aftershave :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 22:10:
[...]

Die stirling soap lijkt me lekkerder.

[...]

Mandarijntjes ruiken ook altijd lekker.
kan je die Stirling Soap hier ook ergens lokaal krijgen? die geuren zien er goed uit, ook een pearBerry :)
Hoewel de verzendkosten van Magggard mee valt krijg je natuurlijk weer import en BTW...
Bij shavedash in de UK kun je wat samples bestellen van een aantal Stirling zepen (niet allemaal). Shavingtime in de UK verkoopt ook Stirling: https://shavingtime.co.uk...atsuma-shaving-soap-5-8oz. Ik heb vandaag Stirling Electric Sheep geprobeerd, die ruikt lekker fris naar Limoen en beetje menthol verkoeling op je huid.

Via Nederlandse winkels nog niet te krijgen volgens mij.

Je zou ook een aftershave zelf kunnen maken, door bijvoorbeeld Shea butter en kokosolie met elkaar te mixen en zelf een geur toe te voegen.
https://www.shavingsociet...jebbes-aftershave-balsem/

Die Shea Butter moet je verwarmen tot 37/38 graden

[Voor 18% gewijzigd door Turdie op 06-04-2019 05:35]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:07
RoosW schreef op zaterdag 6 april 2019 @ 09:33:
[...]

Bestel er twee, dan blijf je onder de max voor import heffing, de verzend kosten zijn per item, dat loopt dan bij meer als twee best rap op, ik houd zelf een max van drie items aan, en duim dat de Douane niet oplet. Mijn huidige bestelling zou wel eens bingo kunnen wezen, we gaan het meemaken..
Zojuist de Satsuma besteld bij Maggard, als het per item verzend kosten is bestel ik er wel 1, blijf ik zeker onder de 22 euro :) en als deze bevalt kan ik er altijd een aantal uit engeland bestellen via shavingtime.co.uk.
10 pond verzendkosten per bestelling, hoewel het met de dollar/pond koers ook weer niet veel uit maakt...

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Lampuhkap

Tadaaa van gisteren!

• kendo
  • Niet online
RoosW schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 20:29:
[...]

Op Aliexpress kun je van DScosmetics een fantastische synthetische scheerborstel kopen, doe er dan meteen zo een houten opschuim kommetje bij, scheelt een berg, kost een beetje:

https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4d2KzDLh

https://nl.aliexpress.com...1f01c&transAbTest=ae803_5
Die borstel/kwast is idd. een aanrader, heb ik sinds kort, zelf ook in gebruik.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

En voila, van vanmorgen!

• Turdie
woutur schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:08:
Ik heb de Baili BT171 Class binnen. Fijne krabber zeg! Licht, met een korte steel. Ik heb hem in combinatie gebruikt met een Astro mesje (thanks @Smultie! )en ik ben erg in mijn sas met het resultaat. De kop is een stuk dunner dan mijn Futur/Q-shave en dat manoeuvreert ook wat fijner. Hij is ook niet zo agressief ingesteld dus met wondjes valt het hartstikke mee. Voor een tientje te bestellen bij Ali, wordt geleverd in een reisdoosje met een spiegeltje.
Wow en dan kom ik aan met mijn Koraat van 300 euro, wat een verschil
https://imgur.com/a/1dsKEsD

Heb hem nu twee weken en begint al iets minder scherp te worden, moet denk ik gaan stroppen met groene pasta of even laten slijpen door iemand op de stenen ;)

[Voor 10% gewijzigd door Turdie op 20-04-2019 11:41]

• koesie
  • Niet online
original4u schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:08:
Hoi allemaal,

Kan iemand mij advies geven over een goede 'krabber'? Ik wil goedkoper scheren zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Nu gebruik ik cartridge Gilette Fusion + Gilette scheergel.

Na wat onderzoek zou ik graag Kai Stainless Steel mesjes willen proberen. Is een Muhle R89 Safety Razor Chroom daarbij een goede optie? Ik scheer mij 1x per week glad. Is een gesloten kam systeem hierbij handig of dien ik voor een open variant te gaan?

Alvast bedankt!
Als je niet los gaat op alle spullen die je kan kopen voor het klassiek scheren kan je je zeker goedkoper scheren ;)

Qua mesjes raad ik je aan op een probeer pakket te kopen met verschillende merken, er zijn meerdere webshops in deze draad die dat aanbieden. Elke persoon is anders en ervaart een mesje ook anders, hou daar rekening mee.

Ik heb persoonlijk geen ervaring met de Muhle R89 maar volgens mij is dat een instap/beginners krabber.
Niet mis mee begreep ik, @RoosW had jij niet een R89?

Ja dat deed ik ook 1 keer per week, nu had ik vanochtend geen tijd mij te scheren en ik kan je zeggen dat ik behoorlijk geërgerd ben van de stoppels op mijn gezicht 8) .
dannbla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:24:
Ik scheer graag glad en gebruik daarbij vaak scheergel/schuim. Echter gebruik ik tot op heden altijd huis tuin en keuken merken (Zowel mes als schuim.) Dit koop ik vaak bij de lokale drogisterij. Ik wil graag wat 'luxer' gaan scheren.

Heb het topic al wat uit zitten pluizen en zie dat er veel gebruik wordt gemaakt van een Qshave. Kunnen hier verschillende messen op worden gebruikt? Of ben je beperkt tot een bepaald merk?

Alle tips zijn welkom :)
De Qshave, is een fijne krabber. Vindt de kop persoonlijk wel wat groot, en maakt het wat lastiger bij de neus/snor. Ik geef de voorkeur aan een krabber met kleinere kop.

Nagenoeg alle DE (double egde) krabbers maken gebruik van dezelfde soort mesjes: DE mesjes.
dus je zit nergens aan vast, zoals ik hierboven al zei zul je moeten uitvinden wat je prettig vindt.

Ik wil zelf iig niet meer terug naar het cartridge scheren nooit meer

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-05 08:45

woutur

Klauwtjes uit!

koesie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:57:
[...]

De Qshave, is een fijne krabber. Vindt de kop persoonlijk wel wat groot, en maakt het wat lastiger bij de neus/snor. Ik geef de voorkeur aan een krabber met kleinere kop.
Ik heb nu ook een tijd met de Qshave geschoren en het is een OK scheermes (voor de prijs is het zelfs een excellente krabber!). Ik vind em wel zwaar en de kop is inderdaad best groot. Het afstellen is echter wel een fijne feature. Voor €9 heb ik via Aliexpress een Baili BT171 Class gekocht (zie een paar posts hierboven) en dat vind ik nóg fijner!

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 20:25
Dank voor de tips mannen. Zojuist de Wilkinson Classic en vijf Kai mesjes besteld om uit te proberen.

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 19:32
Hoi allemaal,

Kan iemand mij advies geven over een goede 'krabber'? Ik wil goedkoper scheren zonder daarbij in te leveren op kwaliteit. Nu gebruik ik cartridge Gilette Fusion + Gilette scheergel.

Na wat onderzoek zou ik graag Kai Stainless Steel mesjes willen proberen. Is een Muhle R89 Safety Razor Chroom daarbij een goede optie? Ik scheer mij 1x per week glad. Is een gesloten kam systeem hierbij handig of dien ik voor een open variant te gaan?

Alvast bedankt!
Neem een muhle r89 erg betaalbaar een een super fijne krabber. Als je ooit meer wilt moet je misschien verder kijken maar als eerste stap naar DE scheren is dit echt een perfect scheermes. Alleen even zoeken naar de juiste mesjes. Vond zelf de muhle mesjes wel prima maar gebruik nu al lang souplex scheermesjes en dat is een erg goede combinatie.

Ik heb nu ook een rockwell alleen die is zo agressief in vergelijking dat het erg wennen is om daar mee te scheren. Dus begin met de muhle en als je anders wilt kan je altijd nog een extra kopen zo duur zijn houders niet.

Tesla MX - Leaf 2.zero

• Tigerblood
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 14:32
Hoi allemaal,

Alvast bedankt!
De Muhle is in principe een prima krabber voor beginners. Volgens mij moet je wel opletten met de KAI mesjes, die zijn iets breder dan de meeste DE mesjes. Ook erg scherp, dus ik zou een sample pack bestellen met verschillende mesjes zodat je kunt uitproberen wat de beste combinatie is met jouw krabber naar keuze en wat het beste bij jouw huidtype past.
dannbla schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:24:
Ik scheer graag glad en gebruik daarbij vaak scheergel/schuim. Echter gebruik ik tot op heden altijd huis tuin en keuken merken (Zowel mes als schuim.) Dit koop ik vaak bij de lokale drogisterij. Ik wil graag wat 'luxer' gaan scheren.

Heb het topic al wat uit zitten pluizen en zie dat er veel gebruik wordt gemaakt van een Qshave. Kunnen hier verschillende messen op worden gebruikt? Of ben je beperkt tot een bepaald merk?

Alle tips zijn welkom :)
Ik heb zelf 0 dure krabbers, alleen Aliexpress replica/klonen en ik zou echt niet weten waarom ik 60-100 euro aan een krabber zou moeten uitgeven.

Het arsenaal bestaat tot nu toe uit:Persoonlijk vind ik de laatste echt een mega fijne krabber, omdat hij echt zwaar is (nog zwaarder dan de Futur kloon) waardoor je dus zelfs onbewust geen druk gaat zetten tijdens het scheren zoals je vroeger misschien gewend was met een cartridge systeem. Blade gap is vrij groot en de vorm van de kop zorgt ervoor dat hij overal goed bij komt.

De Baili is er ook in een upgraded version waardoor de zijkanten van het scheermesje niet meer uitsteken en ook het handvat heeft een andere vorm.

Als beginner zou ik voor de bovengenoemde Baili gaan en één van de Qshaves die je het meeste aanspreekt. De plastic Wilkinson Sword scheert wel OK, maar spoelt erg moeilijk schoon tijdens het scheren.

[Voor 25% gewijzigd door Tigerblood op 25-04-2019 16:56]

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na het lezen van dit topic heb ik ook de Qshave Merkur Futur kloon besteld op Ali voor 8 euro geloof ik.. Ik was eerder begonnen met een open mes, maar dat is toch wel.... bijzonder.

De Qshave is echt te gek, nog nooit zo glad geschoren.. en wat een ervaring ( 0 sneetjes) ondanks de baard lukt het ook nog om de contouren te doen.. Dus dank allen voor de aanbevelingen _/-\o_

• skoozie
@original4u Ik heb de Muhle R89 en Muhle R41 (met open kam) de R89 vind ik prettiger scheren, de R41 is agressiever.
Van de door mij geteste mesjes vind ik Aastra of WIlkinson het prettigst.

Vorige week is de Stirling Satsuma binnen gekomen en had me er direct mee geschoren, dat was een feestje! ik vond het zonde om aftershave en een geurtje op te doen, zodra de aftershave balm op voorraad is ga ik die bestellen! Bedankt voor de tip! :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Turdie
skoozie schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:48:
@original4u Ik heb de Muhle R89 en Muhle R41 (met open kam) de R89 vind ik prettiger scheren, de R41 is agressiever.
Van de door mij geteste mesjes vind ik Aastra of WIlkinson het prettigst.

Vorige week is de Stirling Satsuma binnen gekomen en had me er direct mee geschoren, dat was een feestje! ik vond het zonde om aftershave en een geurtje op te doen, zodra de aftershave balm op voorraad is ga ik die bestellen! Bedankt voor de tip! :)
Stirling heeft inderdaad echt super zepen, ze komen deze week of volgende week ook met een paar nieuwe zomerzepen met veel menthol (lekker verkoelend)
Glacial Eskimo Tuxedo - Our popular Sharp Dressed Man fragrance with enough menthol to make a polar bear buy a timeshare in Florida. (Fragrance Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Glacial Obsidian - Sweet anise with a high concentration of menthol. (Essential Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Glacial Spearmint - This scent is like a punch in the face from a snowman. A snowman who loves to chew gum. Made with Spearmint essential oil and one of the highest concentrations of menthol you will find. (Essential Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Glacial Wintergreen - This scent is like a punch in the face from a snowman. A snowman who just brushed his teeth. Made with Wintergreen essential oil and one of the highest concentrations of menthol you will find. (Essential Oil, Menthol Level: 10/10 - Availability: Spring/Summer)

Hier staan alle geuren beschreven die het hele jaar door maken:
https://www.stirlingsoap.com/pages/scent-descriptions
Katmi schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:30:
Iemand een aanrader voor een goed ''toestel'' van Ali, wil het wel eens proberen als scheermethode maar geen zin om meteen richting de 30 te geven voor een echt scheermes.

https://nl.aliexpress.com...338.80878.000000000000000

Had deze hier gezien incl een borstel en 20 mesjes, maar geen idee of het deftig is, volgens reviews en irl pics ziet het er wel deftig uit.
Als je dit topic doorleest zie je dat veel mensen enthousiast zijn de over qshave, die zou ik je dan ook aanraden, als je een open mes wil proberen zou je kunnen kijken naar een gold dollar 208.
Qshave:
https://nl.aliexpress.com.../2164101_32807554864.html

De gold dollar 208 moet is niet scheerklaar en moet eerst worden geslepen worden over de stenen.

[Voor 32% gewijzigd door Turdie op 25-04-2019 21:44]

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:52:
[...]

Dat is geen goed advies, dat mes moet eerst door een expert bewerkt worden om hem uberhaupt bruikbaar te maken, en dan heb ik het niet over slijpen, ook dat moet geheel gedaan worden.
Open messen moet je echt niet uit China halen, word lid van een Nederlands, Duits of Belgisch scheerforum en na een tijdje mag je dan op de markt kijken staan zat betaalbare en betrouwbare messen voor een redelijke prijs.
Dank goede verbetering ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dacuuu
Mijn doel was om een leuke budget setup te vinden. Ondertussen ben ik erg tevreden met:
Muhle R89
Rapira platinum lux & Voskod
Palmolive scheercreme
24mm Yaqi Kwast
Dag/gezichtcreme

Crypto.com cashback tips

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigerblood
Ik gebruik sinds kort de Proraso sensitive preshave creme en dat werkt toch wel erg fijn. Gezicht vochtig maken, preshave creme opsmeren, even laten intrekken (geeft een fris en wat tintelend effect op de huid) en dan vervolgens scheercrème aanbrengen. Het lijkt een stuk te schelen qua scheerirritatie en wondjes. Scheerresultaat lijkt ook verbeterd te zijn na het toevoegen van de preshave aan m'n scheerroutine.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:57
Leuk om te zien dat dit topic nog steeds actief is :)

Ik ben een tijdje afwezig geweest vanwege een baard maar die is er sinds kort af waardoor ik me weer iedere dag scheer. Om mijn baardloos bestaan te vieren heb ik recent wat nieuwe spulletjes gekocht. Een QShave Futur kloon, La Toja scheerzeep en La Toja balsem.

Ik heb altijd al een Merkur Futur gewild maar ik hikte tegen de hoge kosten aan met daarbij in het achterhoofd dat als het niks voor me zou zijn geweest ik een dure miskoop zou zijn begaan. In dit topic had ik al gezien dat veel mensen over deze krabber positief waren en ik kan me daarbij volledig aansluiten. Zoals velen hier, heb ik direct bij AliExpress in de winkel van QShave een Futur kloon besteld en binnen 2 weken in huis. Ik verbaas me over de mildheid en comfort van deze krabber en het verkrijgen van een hele fijne goede scheerbeurt. Ik heb geen idee of naast het uiterlijk de originele Merkur kwa scheerprestaties identiek aan zijn Chinese kloon maar anders heb ik nu spijt dat ik deze niet 5 jaar geleden al had gekocht toen er nog geen klonen waren. Wauw wat een fijne krabber is dit zeg :)
De krabber zelf heeft wat kleine imperfecties, ik had bijvoorbeeld een scherprandje aan de zijkant van de kop. Deze heb ik met een katoenendoek vrij eenvoudig kunnen wegpoetsen en daarnaast heb ik wat zwarte spikkeltjes op het handvat. Voor €9 mag je in mijn ogen niet hierover klagen, quality control zit niet in de prijs.

De La Toja producten heb ik tijdens mijn vakantie In Spanje gekocht bij een lokaal supermarktje. Beide producten werken zeer fijn, waarbij de balsem een echte aanrader is. De zeep betreft een typische zeepstaaf, dus even nat maken en over je natte wangen draaien en vervolgens met een natte kwast verder inzepen. Het produceert een mooi, dik vettig schuim maar de geur is verder wat flets. Het ruikt naar schoon linnen zeg maar. Voor dit product hoef je niet een vluchtje per direct met Easy jet naar Spanje te boeken maar als je in de buurt bent dan kun je het gerust meenemen.
Dan de balsem, het kalmerende effect is direct voelbaar en de geur doet denken aan typische ouderwetse barbershop geur. Het trekt ook goed in zin dat je er een vette huid aan over houdt, de deur houdt ongeveer een half uur aan voordat het vervlogen is. Hier ga ik zeker meer van kopen :)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skoozie
@RoosW Je kan bestellen! Mijn Satsuma AS balm is besteld.
Volgende maand naar London en dus even kijkje nemen in de ToOBS winkel :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
skoozie schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 16:52:
@RoosW Je kan bestellen! Mijn Satsuma AS balm is besteld.
Volgende maand naar London en dus even kijkje nemen in de ToOBS winkel :)
Ik zou je ook willen aanraden bij DR Harris te gaan kijken en Truefitt and Hill.
Ik heb ook bij shavingtime de Glacial Satsuma besteld en gisteren binnen gekregen (samen met de Glacial Wintergreen)

[Voor 31% gewijzigd door Turdie op 15-05-2019 18:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skoozie
Die zitten ook nog eens vlak bij elkaar, dan krijg ik dat denk ik nog wel in de groep. wordt een lege koffer mee heen nemen :D

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
ThatsHollywood schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:09:
heeft iemand nog tips voor een goede gezichtscrème voor heren? laatste tijd veel last van rode en droge huid welke ook enigzins door de Proraso aftershave lijkt te komen op de scheergedeeltes
Ik vind de Van der Lovett Aftershave Balm erg fijn (is er in 3 geuren) en kost geen drol.. Zelfs als mijn huid erg rood is na een mindere scheerbeurt kalmeert deze, ruikt lekker (de Sailors Blend in mijn geval) en trekt snel in de huid dus geen witte smurrie overal!

https://www.drogisterij.n...ekterm=van%20der%20lovett

En vanochtend bij de douane, nu al in huis :-D De Gamechanger 0.84P

Acties:
  • +2Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Katmi schreef op maandag 20 mei 2019 @ 20:04:
Ik kan maar niet kiezen tussen die Qshave Future clone op Ali of de Haward D667 Muhle R89 clone.
Ik heb een qshave future clone. Tijdje mee geschoren. Daarna wilde ik wel eens iets anders proberen, dus de Muhle R89 gekocht, de echte. Die viel me tegen, veel te "mild". Afstand tussen huid en mesje te groot waardoor het resultaat tegenvalt. Ik gebruik de qshave nu op stand 3. Ben begonnen op stand 1 om te oefenen. Dus ik raad je de qshave aan en daarna is upgraden vooral geldverspilling in mijn ogen.

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Katmi schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 20:31:
Misschien een domme vraag maar heb hier van die ''harde scheerzeep'' in een plastic bokaal van 125gram maar hoe gebruik je dat nu net ?
Mijn instinct is om de borstel nat te maken en erover te gaan en dat gaat beginnen te schuimen ?

Lijkt me ook het meest logische want ik kan niks anders op het eerste zicht, dit is gewoon een harde ronde ''klomp'' zeep in een plastic container.

Verder zoek ik nog wat mesjes maar ik weet niet welke goed zijn ? ik heb een redelijke gevoelige huid, van even snel te zoeken kom ik vooral de naam Astra en Derby tegen maar dan bij Derby heb je weer green extra, blue extra en black premium maar sla me dood als ik het verschil moet weten :P
Je hebt een scheerkwast nodig. Je kunt die kwast dan nat maken en dan over de zeep heen gaan en dan opschuimen in een bakje(bowl lathering) of meteen rechtstreeks op je gezicht (face lathering). Ik laat mijn kwasten meestal 5 minuten in water staan om ze goed vochtig te maken en ga dan opschuimen, een tandenborstel gaat denk ik niet werken. Je kunt kiezen uit verschillende soorten scheerkwasten. Op AliExpress zijn de kwasten van Yaqi meestal wel goed, deze bijvoorbeeld:
https://nl.aliexpress.com....8148356.8.5a9157a0V8oqwe

Je hebt speciale scheerkommen maar je kan ook een groot glas water gebruiken om je kwast een aantal minuten in te zetten om je kwast goed vochtig te maken.

Ik heb zelf recentelijk een syntentische kwast van AP Shave Co besteld, die zijn ook erg goed:
https://apshaveco.com/col...e-lagoon-handle-apshaveco

Zie hier voor een goede uitleg over face lathering:
YouTube: Wetshaving Tutorial Step 2 - Build a lather and the first pass of yo...

En hier een video over bowl lathering:
YouTube: Tips & Tricks - Bowl lathering

[Voor 33% gewijzigd door Turdie op 21-05-2019 09:09]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Miki
Voor mij hier ook nog even een duimpje omhoog voor de Qshave Futur kloon. Dit is voor mij by far de prettigste krabber die ik heb gehad. Als vergelijkingsmateriaal heb ik daarnaast nog een Merkur 34c, Edwin Jagger DE89, Weishi krabber en een Feather Popular.
Ik gebruik zelf stand 4 en dat levert mij een zeer fijne en prettige scheerbeurt op. Waar ik voorheen nog wel eens wat van die kleine "bloedjes" had heb ik dat totaal niet meer. Daarnaast is het resultaat met 2 passes (WTG en XTG) al nagenoeg perfect dat ik niet eens ATG hoef te gaan. Uiteraard kan het voor een ieder verschillen maar mijn zoektocht is voorbij :)

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods 2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tigerblood
Laatste twee weken Rapira Platinum Lux mesje gebruikt in deze Qshave RD263 en krijg echt zeer goede resultaten. Heb nu meestal maar 2 passes nodig voor een uistekend resultaat. Weer een stukje winst qua voorkomen van huidirritatie/wondjes d:)b

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-03 00:25
RoosW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:50:
Als iemand wil proberen, ik heb er nog wel een aantal om in een enveloppe op te sturen ;-)
Ik wil wel maar woon helaas in Belgie, zal niet zo vriendelijk in de verzendkost zijn :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
RoosW schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:50:
[...]

Jawel, de Rapira Platinum Lux is een waarlijk uitstekend mesje, die je met zijn honderd tegelijk voor weinig geld (rond een 10 euro) kunt aanschaffen naar mijn mening een van de beste mesjes dat goed en goedkoop verkrijgbaar is.
Als iemand wil proberen, ik heb er nog wel een aantal om in een enveloppe op te sturen ;-)
Daar ben ik altijd wel benieuwd naar, zal je een PM sturen.
Kan ze ruilen voor Feather en/of Astra Platinum.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
thunderfury schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 15:30:
Ik ben sinds een maand of 3 ook DE aan het scheren en het bevalt me zeer goed. Ik ben begonnen met een Wilkinson Classic krabber met bijhorende Wilkinson Sword mesjes, en heb nu ook de Rapira Platinum Lux mesjes getest. Ik merk tussen beide niet echt een groot verschil, dus heb ik een setje van 100 Rapira's besteld. Ik doe een beurt of 4 met een mesje, vind ik persoonlijk niet slecht voor 10 eurocent.

Ik ga binnenkort ook eens kijken of ik aan een Qshave Futur kloon kan geraken, benieuwd wat voor verschil dat gaat geven. Ik heb ook shavedash ook al verschillende samples in mijn winkelmandje zitten die ik binnenkort eens wil uittesten om te zien of ik daar ook een aangenamere scheerbeurt met krijg
Het linkje is hier al vaker gepost, maar het is heel makkelijk te bestellen via AliExpress:
QShave Futur Kloon

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loonytik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11-2021
RoosW schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 10:29:
[...]

Ik kan hem je uit ervaring alleen maar aanbevelen, en ja, het is een investering, maar hij gaat dan ook (RVS) je verdere leven mee. Alle DE (double edged) mesjes passen er in, en het is de meest gebruikersvriendelijke en mild-maar efficiënte krabber die je je maar kunt wensen, een prima keuze dus!
Thanks! Dat dacht ik al. Hiermee dan maar mee beginnen :D Vind het niet erg om ergens veel geld in te investeren als het lang meegaat. Eerste instantie hiermee beginnen wegens geldbesparing en gladder scheer resultaat. Alleen als ik beetje verder lees , kan deze hobby ook flink uit de hand lopen voor sommige mensen hehe.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-03 00:25
En mijn Proraso green en Brut aftershave en DVH aluinblok van drogisterij.net is binnen, netjes op 1 dag :)
Nu aan de kant tot de Ome ali vlieger binnen 10 of meer dagen land met mijn Qshave en scheerkwast :')

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Miki schreef op zaterdag 25 mei 2019 @ 22:11:
Ik heb mijn oog laten vallen op de Rockwell 6S en ben nu aan het onderzoeken waar ik hem het beste kan bestellen. Aan de degenen die een rockwell hebben gekocht, waar hebben jullie het apparaat gekocht?
Ik zou hem bestellen bij Maggard Razors, hebben hele goede shipping kosten vanuit de US.

[Voor 15% gewijzigd door Turdie op 26-05-2019 14:46]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
RoosW schreef op zondag 26 mei 2019 @ 22:20:
[...]

Geen idee waarom je die in Amerika zou bestellen, met het risico dat he er btw en importheffing over moet betalen als je hem gewoon in Nederland kan kopen:
https://www.scheersalon.n...opby/rockwell_razors.html
Op verstelbaar gebied zijn zowel de Futur (de echte) als de 50C (of 51C als je een langer steeltje wilt) prima aankopen.
https://www.scheersalon.nl/safety-razor-merkur-50c.html
Dank voor je tips maar inmiddels al een bestelling gedaan. Het is een echter Merkur Futur geworden samen met nog wat spulletjes zoals ik hier boven al melde.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:33
Een paar keer per jaar neus ik hier wat rond en 10 minuten later heb ik weer voor bijna €100 aan random spul besteld. Thanks! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loonytik
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-11-2021
Heh zeg ik tegen mijn pa dat ik met een krabbertje wilt beginnen en laat ik hem de foto zien van de gamechanger. Zegt hij dat hij nog ergens een krabbertje heeft liggen van zijn opa die erop lijkt!

komt hij met een geëmailleerde scheermok met roest erop tevoorschijn met een krabbertje en kwast(waarvan de haren de helft van de lengte zijn van een "normale" kwast, gewoon slijtage?) Wel gaaf!

Enig idee hoe erachter te komen van welk jaar/welk model het is? Het sowieso een Gillette en er staat made in England op. Zie de fotos hieronder.
https://imgur.com/a/ao8qagW
https://imgur.com/a/FKFMzur
https://imgur.com/a/iU4EDcg

Sowieso een heel oud beestje, hoe kan ik de kop hiervan veilig schoonmaken, zodat hij weer te gebruiken is?

Weet iemand ook waar ik de Proraso rood scheerzeep goedkoop kan kopen, de witte en groene variant kan ik online wel goedkoop vinden. Bijv. op drogisterij.net die iemand eerder noemde, maar die hebben helaas niet die :( Kan hem alleen voor 6 a 7 Euro vinden terwijl de witte en groene voor de helft te vinden zijn!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
Loonytik schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:
Heh zeg ik tegen mijn pa dat ik met een krabbertje wilt beginnen en laat ik hem de foto zien van de gamechanger. Zegt hij dat hij nog ergens een krabbertje heeft liggen van zijn opa die erop lijkt!

komt hij met een geëmailleerde scheermok met roest erop tevoorschijn met een krabbertje en kwast(waarvan de haren de helft van de lengte zijn van een "normale" kwast, gewoon slijtage?) Wel gaaf!

Enig idee hoe erachter te komen van welk jaar/welk model het is? Het sowieso een Gillette en er staat made in England op. Zie de fotos hieronder.

Sowieso een heel oud beestje, hoe kan ik de kop hiervan veilig schoonmaken, zodat hij weer te gebruiken is?
https://www.shavingsociet...ntage-gillettes/#comments
En schoonmaken:
https://www.scheersalon.n...cheermes-een-grote-beurt/

Dit soort Gillette is niet erg vriendelijk om het maar even voorzichtig te melden, de herkomst is erg leuk, een echt familie stuk, maar door het totale gebrek aan gewicht neig je snel naar wat druk geven, en dat is een moeilijke gewoonte om af te leren ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Loonytik schreef op maandag 27 mei 2019 @ 20:59:

Weet iemand ook waar ik de Proraso rood scheerzeep goedkoop kan kopen, de witte en groene variant kan ik online wel goedkoop vinden. Bijv. op drogisterij.net die iemand eerder noemde, maar die hebben helaas niet die :( Kan hem alleen voor 6 a 7 Euro vinden terwijl de witte en groene voor de helft te vinden zijn!
Voor het schoonmaken zou je ook wat Barbacide kunnen kopen en hem daarmee proberen schoon te maken, of 70% alcohol. Wat je na het schoonmaken ook kan proberen is hem insmeren met mineraal olie en dan een paar dagen laten liggen, dat is het goed voor metaal.

[Voor 7% gewijzigd door Turdie op 28-05-2019 15:34]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Miki
Zojuist mijn Merkur Futur ontvangen en gelijk vergeleken met zijn Chinese kloon van Qshave. Het verschil is duidelijk merkbaar in verschillende facetten.

Wat me zoal is opgevallen in het half uur dat ik het mes bezit:
  • Er zijn geen gietfouten of andere ontsieringen te ontdekken. De Qshave heeft wat imperfecties en moest zelfs nog een scherp puntje met een katoenen doek wegpoetsen.
  • Het verschil in gewicht is goed te merken, de Futur is echt zwaarder.
  • De matte coating is echt mat als ik nu deze met de Qshave vergelijk, dat lijkt nu meer semi mat richting gepolijst.
  • De Futur biedt door de matte coating ook meer grip, de Qshave voelt veel gladder aan.
  • Het stel mechanisme loopt wat stroef/stug als ik dit vergelijk met de zeer soepel verstelbare Qshave.
  • Het stel mechanisme loopt van 0,75 tot 6,25 waarbij eigenlijk 1 en 6 de werkelijke standen zijn en de overige overspanning zijn. De Qshave loopt van 0,5 tot 6
  • De kop beweegt nagenoeg niet als je eraan trekt of zijwaarts duwt, de Qshave heeft veel speling als ik hetzelfde probeer.
  • Het kapje los maken kost moeite en is echt even druk voor nodig, de Qshave geeft zich al gewonnen bij licht opdrukken van het kapje.
  • Zo op het oog lijkt de Futur gelijke zijden te hebben, ook op de lage standen. De Qshave heeft op de laagste stand ongelijke zijden.
Morgenochtend maar eens uitproberen samen met mijn nieuwe Proraso kwast.

Overigens ben ik nog steeds erg blij met mijn Qshave hoor :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Miki
Harsh is niet het juiste woord. Varken is juist zacht en wordt alleen maar zachter met de tijd omdat de haren gaan splijten. De kwast moet letterlijk nog gaan werken. Vandaag was de performance van de de kwast maar zo zo. Dat zal met een paar weken compleet anders zijn.
Wat varken wel als eigenschap heeft is door de stugge haren is stevigheid. Ik maak de zeep aan op mijn gezicht en dan is stevige kwast ipv een slappe kwast erg fijn.

Wat betreft de Futur, deze scheert precies hetzelfde als de Qshave. Zie het als scheren met een Mercedes vs een Dacia. Prijsverschil is momenteel een kleine 6x dus ik laat de keuze aan jullie. Ik ben in ieder geval blij met deze 2 krabbers in mijn collectie :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Zo, dat waren de afgelopen weken voor mij :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
@Lampuhkap 30 mm? Tjonge, daar doe je in 1 beweging je hele gezicht mee :D
Hoe is de backbone van die 30mm? Ik heb een 26 en een 24 van DScosmetics en daar is het duidelijk te merken dat de kleinere borstel een stijvere backbone heeft, schuimt overigens heel lekker op, al ben je best wel even aan het verven met zo een kleintje.

[Voor 63% gewijzigd door RoosW op 02-06-2019 18:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
RoosW schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:
Hoe is de backbone van die 30mm? Ik heb een 26 en een 24 van DScosmetics en daar is het duidelijk te merken dat de kleinere borstel een stijvere backbone heeft, schuimt overigens heel lekker op, al ben je best wel even aan het verven met zo een kleintje.
Tis een stevige knaap, hij heeft wat druk nodig voor die gaat spreiden en dat word met naar mate je m meer gebruikt gelukkig wel wat beter :P

Backbone verschilt per haarsoort, vulling (niet iedere knot is even goed gevuld) en knothoogte.
De slechtst gevulde knots zijn ook vaak gewoon het slapst. En slappe kwasten willen we niet :P

Ik heb ook een Simpson Wee Scot (zoek m maar eens op) en dat is pas een kleintje :P Maar daar haal je ook met gemak 3 passes uit als t moet :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Kwam net een heel interessant (oud) filmpje tegen hoe open messen destijds werden gemaakt in sheffield (nu niet meer),
https://vimeo.com/268814380
RoosW schreef op zondag 2 juni 2019 @ 18:51:
Ik heb ook een 30mm kwast, sinds een paar weken, de Kent B12 Silvertip (gekocht via het Nederlandse scheerforum, waar we ook allebei lid zijn), en het was wel even wennen, maar de haren zijn erg zacht van deze kwast en bevalt toch wel af toe, je kunt er prima zijwaartste bewegingen meemaken over je gezicht en dan zit je snel vol met scheerzeep.
Lampuhkap schreef op zondag 2 juni 2019 @ 13:51:
Wat een heerlijk frisse combo is dit.

De MdC is zeer indrukwekkend spul. In nog geen 4 seconden de 30mm Yagi Synthetic vol met sop.

Super romig, dik, slick en enorm verzorgend.

En de LPL splash past er perfect bij. 😍 Goede aankoop, dat is zeker!

[Afbeelding]
Bij mij staat MdC(Martin de Candre voor de niet kenners onder ons) ook op het lijstje om te proberen binnenkort, naast nog wat andere zepen ;). Maar ik recentelijk mijn collectie uitgebreid met wat duren zepen van Saponificio Varesino(aanrader trouwens, geweldige zepen), dus moet even pas op de plaats maken, maar het is allemaal zo verleidelijk, al die zepen mooie zepen, en je ontdekt steeds maar weer nieuwe, en denk je van shit die wil ik ook hebben.

[Voor 107% gewijzigd door Turdie op 02-06-2019 20:28]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:20:
Kwam net een heel interessant (oud) filmpje tegen hoe open messen destijds werden gemaakt in sheffield (nu niet meer),
https://vimeo.com/268814380

[...]

Ik heb ook een 30mm kwast, sinds een paar weken, de Kent B12 Silvertip (gekocht via het Nederlandse scheerforum, waar we ook allebei lid zijn), en het was wel even wennen, maar de haren zijn erg zacht van deze kwast en bevalt toch wel af toe, je kunt er prima zijwaartste bewegingen meemaken over je gezicht en dan zit je snel vol met scheerzeep.

[...]

Bij mij staat MdC(Martin de Candre voor de niet kenners onder ons) ook op het lijstje om te proberen binnenkort, naast nog wat andere zepen ;). Maar ik recentelijk mijn collectie uitgebreid met wat duren zepen van Saponificio Varesino(aanrader trouwens, geweldige zepen), dus moet even pas op de plaats maken, maar het is allemaal zo verleidelijk, al die zepen mooie zepen, en je ontdekt steeds maar weer nieuwe, en denk je van shit die wil ik ook hebben.
SV is wat meh, zijn goede zepen hoor maar de geuren zijn niet mijn ding en er zijn behoorlijk wat klachten geweest over de bijpassende balms die gingen schiften. Begin ik niet meer aan.
MdC staat idd nog een unscented bij mij aan te komen.

Ja, de shaving rabbit hole goes deep, very very deep :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 20:20:
maar het is allemaal zo verleidelijk, al die zepen mooie zepen, en je ontdekt steeds maar weer nieuwe, en denk je van shit die wil ik ook hebben.
Neen, daar heb ik gelukkig helemaal geen last van _O- :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 2 juni 2019 @ 21:16:
[...]

Ik vind de geuren wel prettig, vooral Cubebe ruikt echt super lekker. Wat lichter dan andere zepen, maar dat is soms ook wel prettig. De balms heb ik niet. Mooie flinke collectie, maar volgens mij heeft Chris meer ;)

Gelukkig heeft shavedash.com samples van MdC, dus misschien is dat wel handig om ze eerst even te proberen.
Velen hebben meer, zo is het leven nu eenmaal er is altijd iemand die meer heeft dan wie dan ook, Hans van het scheerforum heeft bijvoorbeeld bizar veel zepen, zijn verkopen laatst zijn een druppel op de gloeiende plaat, Snuff heeft een gehele scheerkelder (vol met amandel zepen heb ik horen verluiden)
Maar het doet er niet echt toe, zolang je er maar lol in hebt en van genieten kunt.

@Lampuhkap Mooie collectie, zo een grote pot Tabac, die wil ik ook nog!

Kijk bij mij vind je bijvoorbeeld een enorme stapel Stirlings, als de laatste binnen zijn 12 denk ik, ik ga voor de sterke uitgesproken geuren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Belecthor schreef op maandag 3 juni 2019 @ 23:55:
Bedankt voor de reacties en bijzonder hoe de meningen over de R89 uiteen lopen. Ik ben er nog uit niet over uit of ik een vervanger voor m'n Qshave haal. Ik vind de prijs van de DE krabbers vrij hoog als ik eerlijk ben, zeker omdat ik uit kostenoverweging probeer om over te stappen op DE scheren. Lange termijn is het natuurlijk goedkoper, maar als ik zie wat men betaalt voor al die zeepjes en dergelijke.. zit ik dan met m'n Proraso en standaard aftershave.

Ik gebruik nu regelmatig een Boldking mes en ik vind dat eerlijk gezegd wel prima, mits ze niet zo prijzig zouden zijn; na een week merk ik al dat deze flink trekken, idem met Mach 3. Het is heerlijk om dan een vers en scherp mes in een DE scheermes te kunnen steken, dus wat dat betreft wil ik zeker DE scheermessen blijven gebruiken. Nog wel even oefenen om snel te kunnen scheren, want als ik haast heb pak ik nog steeds m'n cartridge mesje.
DE scheren kan zeker goedkoper zijn als cartridge scheren.
Maar er zijn veel mensen die doorslaan (ik ook :P ) en zich scheel kopen aan alle zepen, aftershaves, mesjes, krabbers & etc.
Voor mij is het niet meer gewoon scheren, maar een momentje voor mijzelf een hobby geworden.
Toen ik nog een Mach 3 gebruikte scheerde ik mij ook niet vaak, want het was niet prettig.
Nu scheer ik mij bijna elke dag.

Ik heb een aantal DE krabbers, waaronder een aantal oude Gillete's ('61, '63 Slim adjustable, '77, '80 Super adjustable). Deze zijn oud en werken nog super en zal ik waarschijnlijk nog heel lang gebruiken.

Veel mensen zijn zeer positief over de Razorock Game Changer .84. Deze zal ik denk ik ook binnenkort tot mijn arsenaal toevoegen. En qua krabbers ben ik er dan wel, zepen vindt ik interessanter, dus dat wordt nog een probleem :D

Maar als je je kan inhouden en een paar goede artikelen koopt ben je klaar.
Pagina: 1 2 3 ... 30

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee