Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 13
Acties:

• govie
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09-2020
Ik wil nog even erop attenderen dat ik met veel plezier Aluin van €2,-- al jaren gebruik. Het is ouderwets maar wel geurloos, wel zo prettig en het kost geen drol. Het is niet slimme technologie en heeft geen app nodig, wel erg prettig in gebruik.

Aluin is een eeuwenoud natuurlijk mineraal dat vroeger behoorde tot de standaarduitrusting in de scheerkist van de man des huizes. De aluinsteen werd namelijk gebruikt om het bloeden van kleine scheerwondjes snel te stoppen. Met het verstrijken van de tijd en de komst van betere scheerproducten is het mineraal helaas - onterecht - een beetje in de vergetelheid geraakt.

https://www.kruidvat.nl/k...or-men-aluinblok/p/759725
https://www.scheersalon.nl/aluin

de schuine tekst komt van scheersalon.nl

[Voor 14% gewijzigd door govie op 31-10-2019 15:49]

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:54

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 18:24
Vandaag twee nieuwe scheerkwasten binnengekregen, eentje van Leonidam en eentje van Brad Sears/Morris Forndran met een handgemaakte knoop(hand-tied knot) door Lee Sabini (world-renowed knot maker). Met allebei heel blij

Leonidam Molten Sapphire (Two band badger)

Morris&Forndran Style 3 (26 mm finest badger) (handvat is van Ocean Mist Acrylic)

• Lampuhkap

• Turdie
@RoosW
Hij is eindelijk binnen: Noble Otter Jungle Warrior

• Lampuhkap
CHUBBY WEDNESDAY!

Anoniem: 54936

Vandaag wat scheerschuim ingeslagen. De Proraso was in de aanbieding. 3,75 euro voor 150ml is erg goedkoop volgens mij. Ik zie ze vaak voor 6,95, soms voor 4,95 staan. Had al eens een sample van de groene versie geprobeert, iets teveel eucalyptus voor mij, dus voor de milde variant gekozen.
https://www.kappersshop.c...roducten/scheerproducten/

Verder bevalt het scheren met een DE razor mij steeds beter, en het was al heel goed. Na 15 jaar elektrisch scheren en steeds irritatie, heb ik nu nergens last van. Sterker nog, ik heb het idee dat ik gezegend ben met een ongevoellige huid, totaal geen irritatie. Ben erg rap klaar, nog nooit een sneetje gehad. Moet wel zeggen dat het van mij niet 100% glad hoeft. Doe 1 of 2 passes WTG om de dag.

[Voor 45% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 06-11-2019 17:21]

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 07:45
Gisteren een Chinese krabber ontvangen:

Zoals je kunt zien heeft deze een klik systeem om het mesje vast te zetten. Het voelt voor alsnog stevig en duurzaam aan, ben benieuwd of dat zo blijft.

• Lampuhkap

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:33

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17-05 10:41
Hier een vergelijking met de nieuwe Wilkinson en mijn oude Gillette Super Speed, dan zie je dat ik een zeer kleine krabber ben gewend.

• Lampuhkap

• Lampuhkap
Bijzonder lekkere shave. Snufje rose, snufje van iets barbershopachtigs.

Lekker bloemig zonder dat t te verwijfd word. (en dat gevoel heb k vooral bij te overpowering rose geurende zepen)

En de Clubman Vanilla past er verrassend goed bij, goede aanvulling!

• Lampuhkap
Een Golden Oldie, TFS Tabacco Verde!

• FeronIT
schumi2004 schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:08:
[...]

Bespaart geld, tijd is hier ook geld.
Hoe sneller je scheert hoe goedkoper dus ;)

Dan krijg je zoiets 8)7

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:00

LankHoar

Langharig tuig

Zo, een pakketje in ontvangst mogen nemen van @RoosW (hartelijk dank!). Een R89, een mesje dat ik niet herken (dat zegt neits; ik kende voorheen alleen de Wilkinson Classic Sword en nu de R89 :+), en het e.e.a. aan zeepjes:

De R89 heeft een stuk kleiner handvat dan de Wilkinson. De eerste beurt was een beetje een bloedbad (nuja, een stuk of 4-5 snijwondjes, viel mee), even wennen dus. De zeep nog niet kunnen uitproberen, want uit gewoonte pakte ik het blokje dat ik al in gebruik had :)

Wat is de makkelijkste manier om een "hot towel" zoals bij de barbier te maken? Wil eens kijken hoe dat scheert :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Lampuhkap

• Lampuhkap
Dat is ook weer LAAANG geleden zeg :D Extro Bay Rum

Erg verfrissende take op een Bay Rum.

• RoosW
Mijn laatste aanwinst:

• Lampuhkap
En voor het eerst sinds lange tijd weer eens de Feather Artist Club uit de kast gehaald.

Was het nog niet verleerd gelukkig :D

• Lampuhkap
Chubby Wednesday!

• Lampuhkap
Hmmm, aparte experience was dit.

Met iemand van Shaving Society (Koen) een ruil gedaan.

Ik zag die Oneblade Core, had er al verschillende dingen van gezien en gehoord, ik dacht, dat wil ik ook zelf eens proberen.

Het eindresultaat is fantastisch, superglad.

Maar je hoort het bijna niet, je voelt het ook amper en de hoek waar je dat ding op moet houden om het idee te krijgen dat t scheert is ook wat apart.

Hele vreemde ervaring. Maar man man, wat een resultaat!

Niet ontevreden, wel confused

• Lampuhkap

• Turdie
FeronIT schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 10:39:
[...]

De hoeveelheid plastic valt gelukkig heel erg mee. 1 klein doosje per 10 mesjes, in ieder geval een heel stuk minder dan cardrige mesjes of wegwerp.
Maar plastic vrij is goed mogelijk, je hebt of genoeg scheerzepen in een ceramiek of glazen verpakking (tabac in iedergeval)
Mitchell Wool Fat ook.

• Lampuhkap

• Turdie
LankHoar schreef op woensdag 18 december 2019 @ 21:15:
[...]

Eerst had ik crème, maar dat beviel slecht en ben toen overgestapt op scheerzeep. Bedoel je met scheergel crème, of is dat weer iets anders?
Doordat de Shave Gel transparant is, kun je goed zien waar je wel of niet wilt scheren. De gel zorgt ervoor dat het mes makkelijk en glad over je huid glijdt en je huid niet geïrriteerd raakt.

Zoiets:
https://www.manandshaving...heergel-transparant-125ml

of
https://www.scheersalon.n...eergel-in-pompflacon.html

Een soort doorzichtige gel waarmee je kan scheren.

[Voor 38% gewijzigd door Turdie op 18-12-2019 21:39]

• RoosW
thunderfury schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 14:57:
Ik ben heel erg tevreden van de geur van mijn Stirling Orange Chill zeep. Zijn er hier nog mensen die andere zepen kunnen aanbevelen met een sterk appelsien of mandarijn geur? Hoeft ook helemaal geen mentholzeep te zijn, dan is het wat wintervriendelijker ;)
De Satsuma van Stirling raad ik je af, ik heb hem doorverkocht omdat de mandarijnen ver te zoeken waren, meer alsof de buurman in de tuin een mandarijn aan het pellen was als dat je er zelf mee bezig was.
Ik heb nu deze, en tjonge wat een lekkere sinaasappel geur, deze houd ik!
Mocht je nog ergens een sterke mandarijn geur vinden als scheerzeep, roep dan even, ik zoek daar ook nog naar :) .

• Lampuhkap

• Lampuhkap

• Lampuhkap

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:10
Ik heb vandaag mijn mes binnen gekregen. Moet nog wachten op de kwast heb een Yaqi besteld via AliExpress (toevallig iemand ervaring met die?). Heb nu een hele simpele kwast gebruikt om toch al te kunnen scheren :+ .

Nog nooit een ander scheermes gebruikt dan een cartridge systeem dus was een beetje voorzichtig. Fijn geschoren, minder gevoelig op de huid. Wel in de hals wat razor burn en klein beetje gesneden waar aluin voor nodig was.

Al met al dik tevreden!

[Voor 6% gewijzigd door ndonkersloot op 03-01-2020 19:30]

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• Lampuhkap

• Lampuhkap
Iedere kwast verliest wel wat haar, een paar haren per keer hoeft echt geen issue te zijn.
Net wat @RoosW zegt, incidental hair loss hoort gewoon onder gebruik. Haar of 2 a 3 verliezen per scheerbeurt of per paar beurten is echt geen ramp.

Komen ze echter met bosjes tegelijk eruit zetten, dan is het direct contact opnemen met de fabrikant/shop en wisselen dat ding.

Ik heb hier best wat dassen staan, van cheap tot goedkoop en ze verliezen vrijwel allemaal wel eens wat. Mijn syntheetjes (Chinees) bij de eerste wash welgeteld 1 hele haar en daarna niets meer. Mijn varkentjes verliezen ook wel eens wat, maar ook daar niet schokkend. 1 haar per paar beurten.
Acceptable in mijn optiek.

Anyhoe:

Ding is meer dan een maand onderweg geweest, maar was het wel waard hoor eej :D

24mm (voelt in werkelijkheid iets groter) Yaqi Silvertip met een prachtig kleurtje blauw handle.

Met de holiday sales gehaald, net 30 euro kwijt incl allerlei kortingscoupons.
Ik zeg, koopje.

Net zijn eerste shampootje gehad.

So far, voelt lekker zwaar, flinke knot met redelijk wat stevigheid en zachte tips.

Stinkt overigens niet zo hard als ik van sommige dassenkwasten gewend ben.
Nu maar eens over een dag of 2 a 3 kijken hoe het presteert en aanvoelt op het gezicht met een lekker zeepje.

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:16
Op 17 augustus 2019 schoor ik mij voor het eerst met een safety razor. Drie safety razors, vijf zepen, twintig verschillende mesjes en één borstel verder heb ik mijn keuze gemaakt. ‘Eindelijk’ zou ik bijna zeggen, maar het was een leuke ontdekking. Evenwel houd ik van eenvoud; alles wat ik niet meer gebruik wordt de deur gewezen. En dan blijft dit over (klikbaar voor betere foto):

U ziet:
- RazoRock Lupo, aluminium (zwart)
- Gillette Nacet (RUS)
- Stirling Unscented with Beeswax (in een houten kom, oorspronkelijk bedoeld voor Mitchell's Wool Fat)
- Razorock Plissoft Bruce Synthetic 24mm

RazoRock Lupo, aluminium
De Lupo is medio 2019 op de markt gekomen voor een prijs van 30 dollar. De roestvrijstalen variant die op dit moment in beperkte oplagen wordt gemaakt komt op 90 dollar. Het opmerkelijke aan deze safety razor is dat het vrijwel een kopie is van een bestaand model, met volgens RazoRock een paar verbeteringen. Zo is de kop aan weerszijden afgerond voor meer bescherming en de tolerantie zou minder zijn (CNC-gefabriceerd). Het gaat volgens RazoRock om een model dat tegenwoordig lastig verkrijgbaar is en voor meer dan 500 dollar wordt verkocht.

Ok, welke dan? Dat zet RazoRock er niet bij, maar de kop wordt door de meesten vergeleken met de Wolfman WR1. Het mag dan ook geen toeval heten dat ‘lupo’ vanuit het Italiaans (Italian Barber..) vertaalt naar ‘wolf’. Ik ben niet in het bezit van de WR1, maar de vergelijking lijkt inderdaad op te gaan:

Wolfman WR1

Bron

RazoRock Lupo

Foto van mijn exemplaar. Je ziet al wat beschadigingen (tegen de kraan gestoten).

Het handvat lijkt op zijn beurt een kopie van een andere safety razor, namelijk de Bishop (lees: loper) van Charcoal Goods. Vrij slank en eenvoudig, maar in mijn ogen juist daarom mooi. Net als de kop.

De Lupo is dus alles behalve een originele safety razor. Maar dat doet niks af aan de scheerprestatie. Ik durf de Lupo effectief en tegelijkertijd mild (Feather-proof) te noemen, met veel feedback. Gezien het geringe gewicht, heb ik het gevoel controle te hebben over het scheren en kan ik makkelijker minimaal druk uitoefenen. Kortom, zeker voor de prijs een aantrekkelijk stukje gereedschap!

De Mühle Double Edge R89 en de Fatip Piccolo, mk2 (welke minder agressief is dan de mk1) heb ik daarmee terzijde geschoven. De R89 heb ik vrij snel vervangen door de Piccolo vanwege het voor mijn smaak te grote formaat. De Fatip vind ik - zeker in vergelijking met de Lupo - te agressief, terwijl de Lupo minstens zo effectief is. Gecombineerd met mijn voorkeur voor scherpe mesjes was de keuze snel gemaakt.

Gillette Nacet (RUS)
De keuze voor een DE-mes was lastiger, in die zin dat het lang heeft geduurd voordat ik het voor mij juiste mesje had gevonden. Daar komt bij dat de scheerervaring met een mesje ook afhankelijk is van de safety razor die je gebruikt. Met een nieuwe safety razor kun je dus weer opnieuw beginnen. De Gillette Nacet (RUS) is één van de laatste mesjes die ik heb geprobeerd. Het is een scherp en tegelijkertijd vergevingsgezind mesje, dat WTG en ATG soepel gaat en zonder irritatie (XTG gaat bij mij met bijna elk mesje wel goed). De scherpte is vergelijkbaar met een Feather. Check deze tabel.

Hieronder een korte beschrijving van mijn ervaring met andere mesjes, waarvan ik sommigen alleen in de Piccolo en anderen alleen in de Lupo heb gebruikt. Weet dat ik alle mesjes heb gebruikt zonder een goede voorbereiding met bijvoorbeeld een warme, natte handdoek (voor gelijke omstandigheden en omdat er dan meer van het mesje wordt gevraagd).
  • Astra Superior Platinum / Vaak gebruikt omdat ik potentie voelde, maar toch te vaak teveel weerstand WTG of ATG vernomen (trekt niet, maar gaat niet soepel genoeg). Soms lichte irritatie.
  • BIC Chrome Platinum / Trekt teveel. Zeker ATG, maar ook WTG. Tussentijds gestopt met scheren en dat was de eerste keer dat ik dit deed.
  • BIG BEN Super Stainless / WTG en ATG gingen goed, maar niet optimaal genoeg.
  • Derby Extra / Omdat het niet zo’n scherp mesje is had ik weinig verwachtingen. En waarschijnlijk daarom: beter dan verwacht. Maar niet comfortabel, zeker ATG. En lichte irritatie.
  • Feather New Hi-Stainless Platinum / De Feather heb ik al vroeg geprobeerd in de R89, na de Rapira Platinum Lux. Voor het eerst een scheerbeurt zonder wondjes gerealiseerd, dus de Feather stond al meteen hoog op het lijstje. ATG ging ook redelijk comfortabel. Met de Piccolo evenwel een bloedbad, snel mee gestopt. In de Lupo doet de Feather het goed, maar ATG niet soepel genoeg en soms lichte irritatie.
  • Gillette 7 o’clock Sharp Edge (RUS) / Prima mesje, maar overtuigt niet.
  • Gillette Rubie Platinum Plus (RUS) / Vergelijkbaar met de Nacet. Maar toch ietsje minder soepel en net iets vaker een wondje.
  • Gillette Silver Blue Stainless (RUS) / Ook een goed mesje, gaat over het algemeen goed WTG en ATG. Maar toch te vaak wondjes met dit mesje.
  • Kai Stainless Steel / Vooral ATG niet goed genoeg en wondjes.
  • Lord Classic (super stainless) Green / Goed mesje. Toch ging ’t WTG net niet soepel genoeg.
  • Mühle DE / Volgens mij meegestuurd met de R89. Heb er geen notitie van gemaakt en kan het me ook niet meer herinneren.
  • Personna Platinum Chrome - Red Personna, Israeli Reds / Trekt teveel ATG.
  • Polsilver Super Iridium / Weerstand WTG verrassend hoog, ATG ging redelijk goed.
  • Rapira Platinum Lux / Met dit mesje ben ik begonnen, in de R89. Veel haperingen en wondjes, maar dat zal voor een groot deel ook aan mijn techniek hebben gelegen. Echter in de Piccolo - met al wat meer ervaring - vertoonde het mesje nog meer weerstand. Niet fijn scheren.
  • Rockwell Razor / Geen notitie meer van, maar ik herinner mij ATG teveel weerstand.
  • Super+ Platinum - ‘Crystal, Isreali Personna’s, IP’s / Teveel weerstand.
  • Treet Platinum Super Platinum / Vreemd mesje dit. Ging soms vrijwel moeiteloos zowel WTG als ATG, maar altijd wondjes en irritatie.
  • Voskhod Bocxo - Teflon coated / Veel gebruikt. Met name vanwege geen of weinig irritatie. Zowel WTG als ATG ging het mesje ook goed, maar niet als de beste. En het scheerresultaat was niet altijd super.
  • Wilkinson Sword / WTG teveel weerstand.
Stirling Unscented with Beeswax
Als liefhebber van de serie Archer sprak alleen de naam mij al aan, maar daar gaat het natuurlijk niet om. De zeep heeft een merkwaardig en voor een zeep atypisch geurtje. Ik kan het niet thuisbrengen. En dat is het enige dat me aan deze zeep tegenstond (inmiddels niet meer, want ik ruik het niet meer :p). Roderick Lovan - door de meesten Rod genoemd alsof ze vrienden met hem zijn - mailde mij in reactie hierop dat dit nu eenmaal een echte niet geparfumeerde zeep is, zodat de zeep ruikt naar zijn basis-ingrediënten.

De prestatie van de zeep is gewoon top. Makkelijk tot de juiste consistentie te brengen, dunt niet uit nadat het is aangebracht én de zeep blijft consistent presteren ondanks dat je tussentijds telkens iets meer water toevoegt door het gezicht nat te maken (waardoor de verhouding zeep-water verandert). Bovendien geen enkele irritatie en vrijwel geen trekkend gevoel.

Overigens heb ik de zeep overgeschept naar een houten kommetje, dat ik samen met Mitchell’s Wool Fat gekocht had. Dit kommetje is mooier en nadien makkelijker schoon te maken.

Over Mitchell’s Wool Fat gesproken; van deze zeep had ik meer verwacht. Het probleem dat ik met deze zeep ervaar is dat het na het aanbrengen uitdunt, waarmee de beschermende laag minder wordt. Ik betwijfel of dit ligt aan het niet correct opschuimen, want na enig experimenteren creëerde ik een mooie rijke schuimlaag. Wel jammer gezien de geur, die me wel aansprak. Vandaar dat ik de zeep in verschillende verhoudingen en op verschillende manieren nog gemengd heb met de Stirling, maar dat was geen overtuigend succes (of de geur was niet voldoende aanwezig, of de prestatie van de zeep werd minder).

De Haslinger Schafmilch Rasierseife heb ik vrijwel helemaal opgemaakt. Het is een fijne zeep met een neutrale, prettige zeepgeur (en is dus kennelijk niet helemaal ongeparfumeerd!). Gevoel na het scheren is ook goed. Toch presteert de zeep niet consistent. Als ik de zeep voor de eerste scheerronde in optimale verhouding heb, is de zeep bij de derde ronde te waterig. Alleen als de scheerschuim aan het begin wat te droog is, is het bij de derde ronde perfect.

De Proraso Scheerzeep - Green Eucalyptus & Menthol heb ik niet eens geprobeerd; wat een onaangename geur is dat zeg!

Oja, ik had ook nog een potje Vergulde Hand (origineel) gehaald. Want dat vind ik wél lekker ruiken. Maar de geur is voor mij te sterk; één keer gebruikt en de ervaring ben ik alweer vergeten.

Overigens laten alle zepen een witte waas achter op de safety razor. Ik dacht dat dit afhankelijk van de zeep zou zijn, maar niet dus.

Razorock Plissoft Bruce Synthetic 24mm
Tja, hier heb ik weinig over te melden. Ik gebruik uitsluitend een synthetische borstel, deze kreeg goede reviews en de vormgeving sprak me aan. Het is een zachte borstel waarmee ik snel goede scheerschuim kan maken rechtstreeks op het gezicht.

Techniek!
Hoewel ik voorlopig ben uit-geëxperimenteerd, ben ik zeker nog niet uitgeleerd. De focus ligt nu op de voorbereiding en de scheertechniek.

Voorbereiding
Een goede voorbereiding maakt de scheerbeurt een klap comfortabeler. Dat is voor mij op dit moment: scheerzeep aanbrengen en dan eerst een warme, goed bevochtigde handdoek één tot drie minuten tegen het gezicht houden.
Dit heb ik ook geprobeerd met koud en heet water. Koud is verschrikkelijk; werkt voor geen millimeter. Met heet heb ik het gevoel dat ik een natuurlijke beschermlaag van het gezicht afhaal, waardoor er meer kans bestaat op wondjes en irritatie.

Scheertechniek
Dat is uiteraard WTG, XTG, ATG, het toepassen van de juiste hoek (ik luister/voel of het scheert) en geen druk uitoefenen maar gewoon het mes tegen het gezicht aanhouden. Ik ben nog wat zoekende naar de snelheid die ik meegeef, lange of korte halen en het patroon dat ik hanteer. Mijn scheerbeurten zijn tegenwoordig comfortabel, zonder irritatie, met weinig wondjes en met een prima scheerresultaat. In jargon denk ik een DFS. Maar echt overal helemaal superglad? Nee, dat is me nog niet gelukt. Bedenk wel; ik leg de lat hoog :) .

Speelgoed dat weg mag
Daar heb ik maar even wat foto's van gemaakt. Mocht iemand interesse hebben PM me maar.

Fatip Piccolo, mk2

Mühle Double Edge R89

Mitchell’s Wool Fat / Proraso Scheerzeep - Green Eucalyptus & Menthol

Voskhod mesjes (95)

Rapira Platinum Lux mesjes (90)

Diverse mesjes in diverse aantallen

[Voor 100% gewijzigd door Tommy The Cat op 09-01-2020 21:33]

• FeronIT
Mijn nieuwe aanwinst:

Zeep is heerlijk. Lekker geur, rijk en vol schuim en scheert lekker. Over het geurtje zijn de meningen in huize FeronIT verdeeld :) Zelf vind ik de geur erg aangenaam, maar mijn vriendin is minder te spreken. Ik zal haar letterlijke woorden niet herhalen, maar het gebruiken van deze geur zal niet eindigen in een romantische avond :o

Dan maar allen gebruiken voor werk-gelegenheden _/-\o_

• Lampuhkap

Zeer te spreken over de kwast. Zacht met goede backbone, heerlijk handvat! Voor de 3 tientjes die ik betaald heb, een koopje.

De Malbolge ❤️ Zo heerlijk zoet en donker en complex! Love it!

• FeronIT
Kwam er vandaag nog een pakketje binnen, god weet hoe lang geleden besteld. Zal wel aan de feestdagen gelegen hebben :)

Mijn eerste open kam scheermes, ben benieuwd

• Turdie
Mijn laatste aanwinst

[Voor 14% gewijzigd door Turdie op 09-01-2020 18:31]

• Lampuhkap
Hmm, aparte ervaring was dit zeepje.
Potje open en het rook een beetje muffig naar chocolade.koffie en een licht vleugje vanille. Apart, want er staat iets Tabacco op de voorkant, dus je verwachting is wat anders dan wat je krijgt.

Met het opschuimen was het nog een muffig geurtje, maar bij het aanbrengen leek het net een fancy Starbucks koffietje. Veel chocolade, hintje vanille en een vleugje koffieachtig iets viel wel te bespeuren.

Scheren was heerlijk btw, dik verzorgend en slick schuimpje. 3 passes en de bakkes was glad. Very very nice!

De aftershave balm is net of je hele zachte melkchocolade met een vleugje vanille op je gezicht staat uit te smeren.
Heerlijk zacht, mierzoet maar o zo lekker!

Ja, absoluut even wennen, maar zeer tevreden!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:23
Gisteren ontdekte ik tussen mijn gewoonlijke scheermesjes nog een sample van een ander merk. Ik heb hier zelf nog niet veel over gehoord, maar het was best een aangename scheerbeurt. Iemand die meer kan vertellen over fabrikant of oorsprong of dergelijke?

• Lampuhkap

Mijn eerste keer in JAREN met MWF! In mijn optiek, een overlooked zeepje in het huidige zeeplandschap.

Deze classic hoort eigenlijk in iedere scheercollectie thuis!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:10
Gisteren mijn Yaqi kwast binnen, echt bizar hoe zacht en veel vocht die kwast vast houd. Vanochtend zeer fijne scheer beurt gehad, voor het eerst in drie rondes dus lekker BBS :+ .

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

• RoosW
Tiwazz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 11:08:
Gisteren mijn Yaqi kwast binnen, echt bizar hoe zacht en veel vocht die kwast vast houd. Vanochtend zeer fijne scheer beurt gehad, voor het eerst in drie rondes dus lekker BBS :+ .

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Yaqi Tuxedo en Timberwolf zijn nog zachter, ik heb de 'Evil Zebra' met een Timberwolf knoop, echt een zeer fijne kwast.

[Voor 6% gewijzigd door RoosW op 18-01-2020 10:15. Reden: Toevoeging informatie]

• Lampuhkap

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10:00

LankHoar

Langharig tuig

https://www.razorbladesclub.com/shop/extreme-quality-2/

Dit is het setje dat ik in de post heb mogen ontvangen. Welke mesjes zijn dit nu precies? De Gillette en Feather zijn duidelijk, ook herkenbaar in wat ik gekregen heb, maar de anderen heb ik geen idee van. Hier is een foto:

Wat is "Super Iridium"? Merkur Super? En die witte?

Verder nog de vraag: waar kan ik mijn mesjes het beste op beoordelen, als ik het enigzins systematisch wil aanpakken? "Scheert fijn" lijkt me niet de enige maatstaf.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Lampuhkap
Gewoon weer een ouderwets simpel scheerbeurtje, geen fancy kwasten, geen fancy zeep en aftershave, gewoon pretty basic shave. Was wel lekker ;)

• Lampuhkap
Jup, daar is die bolle weer met z'n lange lappen tekst. :D
Vandaag maar eens geschoren met de zeep die ik van Daniël had overgenomen.
Zou ie bevallen of moet ie de Shave Cave verlaten?
( YouTube: Batman Transition Sound Effect )

Zoals je op de foto ziet, nog steeds mijn 2011 R41 met al een redelijk oud Rapira mesje erin, dat leek me wel een mooie test voor de slick en protection. De Rod Neep kwast die megaveel water vast houd als prachttester voor de t schuimpje en dan maar de aftershave die ik in huis heb die het beste bij de boel leek te matchen bij de proef afgelopen week.
Het opschuimen ging iets anders dan gepland. Iets teveel water, dus vrij nat schuim wat met wat roeren en terugscheppen vanzelf veranderde in een heel mooi vol creme-achtig lather. Geen vol schuim, maar gewoon bijna creme achtig. Prachtige zachte substantie wat in combinatie met de dikke silvertip knot echt voelt als een wolkje over je wangen.
Die supersterke leergeur verdwijnt vrijwel meteen naar de achtergrond en het kersen geurtje komt wat verder naar voren terwijl je het op je gezicht staat te smeren.
Nou was het mesje al niet het scherpste meer en deze versie van de R41 is echt wel flink agressief, dus dit zou de ultieme test worden voor hoe het schuim zou presteren.....
Als een warm mes door een klontje zachte roomboter... oh man, dat was een partij lekker!
0 irritatie en het mes glijd probleemloos overal doorheen, zelfs in een al wat bottere staat.
Very, very impressive!
Na 3 passes de boel glad en het gezicht echt zijdezacht. Ik denk dat ik prima zonder AS of ASB verder had gekund. De zeep verzorgt echt enorm goed!
Maar goed, zonder AS of ASB is mijn ritueel niet compleet. Dus een lekker splash Pinaud Clubman Special Reserve opgedaan. Qua geur past het prima bij het leergeurtje van de zeep, het mist alleen wat in de zoetigheid van de kers die in de zeep ook terug komt.

Verder moet ik zeggen dat ik ontzettend goed te spreken ben over deze zeep. Had er bij arrival wat twijfels over, maar nu ik hem zo eens gebruikt heb, damn good stuff!
Aanrader!

• Lampuhkap

• Lampuhkap

• Lampuhkap
Ogallala Bay Rum All The Way!

• Turdie
Mijn scheerbeurt van vandaag (heerlijk fijne beurt)
  • Prep: Cold water
  • Brush: Paladin McInroy Legacy 26 mm Amphora Vesuvius
  • Razor : Koraat
  • Soap: Talbot Shaving Marloque Wood
  • After-shave: Talbot Shaving/Maol Grooming Marloque Wood

[Voor 6% gewijzigd door Turdie op 09-02-2020 18:48]

• Lampuhkap
Dat was wel weer even geleden zeg, met de Feather Artist Club!

• RoosW
Schijnbaar binnenkort te koop, twee nieuwe Fatip krabbers, beide Slants, een open en een dichte variant, die gaan direct in bestelling zodra ik die ergens kan kopen :-)
Het plaatje van het Duitse Scheerforum FdR.

• Lampuhkap
Het was zeker niet mijn favoriete combo, maar de shave was eerlijk gezegd nog best redelijk.

Dat is vooral te danken aan de slickness van de zeep en het gewicht van de krabber, om dat mesje (Derby Premium, die zwarte rakkers) door die haren heen te drukken.

Mesje zelf was idd wel een schrapertje op eigen kracht hoor eej. Maar, eerlijk is eerlijk, na 3 passes is het wel glad!

De Ogallala brandde lekker, dus dan kan ik zeggen (Y) Shave afgerond! Volgende keer weer dit krabber/mesje als combo maar dan met een ander zeepje, kwastje en aftershave.

• Lampuhkap
Dag 2 met dat schrapertje.
Jep, glad is het wel, maar wel al de eerste paar druipers in mijn nek te pakken. Niet verwacht dat ik er al zo snel klaar mee zou zijn xD
Ah well, ik ben weer geschoren en ik ruik weer nice.
Prima start van de week!

• thunderfury
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07:23

Vorige week nog eens een nieuwe bestelling binnen gekregen. Ik heb even moeten wennen aan de geur van zowel de zeep als de aftershave balsem. In vergelijking met de Stirling Orange Chill, is de Nordost veel scherper en minder zoet. Het rokerige/houtige aroma is ook wel mooi aanwezig. De combinatie met dat houtige en de sandalhout aftershave balsem is heerlijk!

• FeronIT
Oyster schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:46:
Na jarenlang geschoren te hebben met een Merkur 37c slant wordt het tijd om een opvolger te zoeken. Tijdens de afgelopen periode heb ik enkele uitstapjes gemaakt naar andere krabbers, maar de 37c heeft altijd mijn voorkeur gehouden. Over de scheerkwaliteit van de 37c ben ik tevreden, maar ik zie de opvolger graag uitgevoerd in rvs. Of althans, liever niet verchroomd.

Ik heb zojuist even gekeken en de volgende krabbers vallen mij op;
- RazoRock Wunderbar Slant
- Ikon x3 Slant
- Rockwell Razor 6s
- (Feather AS-D2S)

De laatste twee hebben geen helling (slant) in de scheerkop, maar trekken mij aan vanwege de - vermoedelijk - goede bouwkwaliteit. Zijn er andere aanbevelingen? De nieuwe krabber moet een verbetering worden van de 37c. Ik ben een eenvoudige scheerder. De afgelopen jaren heb ik mezelf uitstekend gered met een 37c, Feathers, Vergulde Hand en een kleine afgeramde synthetische scheerkwast. Deze scheerkwast had vrijwel altijd de voorkeur over mijn dassenharen kwasten.

Het wordt weer tijd om mijn collectie uit te breiden met lekkere consumables. Een nieuwe krabber hoort daar wat mij betreft ook bij. Ben benieuwd welke opties er zijn tegenwoordig.
Er is zo enorm veel keuze, waarbij je enige beperking je budget en je geduld zijn. Zeep en aftershave koop ik meestal bij Nederlandse (web)winkels en soms bij de drogist op de hoek. Voor krabbers kijk ik vooral op Ebay, waarbij ik redelijk gecharmeerd ben van USSR spul, maar dat is maar net wat je leuk vindt, die heb je inclusief verzendkosten vaak al voor €20 of zo.
Vandaag hiermee geschoren:

Bay rum zeepje (heerlijk schuim) en aftershave (heerlijk geurtje, behalve als je het aan mijn vriendin vraag). Russische slant krabber met Feather mesjes, een goede combo bleek achteraf. En de scheerkwast is een metalen kwast met redelijk zachte synthetische haren met een metalen knop.Lekker de tijd genomen met het gewenste resultaat _/-\o_

• Lampuhkap

• Lampuhkap
Van een Facebook groep een kwast gekocht :D

Een Leo Frilot Ebonite, 30mm 2 band badger

Dit ding laat mijn Chubby 2 Synthetic eruit zien als een kleintje!

• Lampuhkap

Godsakkeju wat een lekkere shave.
De kwast is echt een monster!
Dat ding slurpt zo enorm veel water op, dat je gewoon VEEEEL TE NAT begint.
Het ding vreet zeep, maar das niet erg
Schuim genoeg om een heeel weeshuis mee te scheren!
3 passes en spekglad. Heerlijk!

• Turdie
En dit is mijn scheerbeurt van vandaag:

Prep: Koud Water
Scheermes: Koraat
Scheerkwast: Paladin McInroy Legacy 28 mm Polo 2XL Phantasia
Scheerzeep: Talbot Shaving Marloque Wood
After-shave: Talbot Shaving/Maol Grooming Marloque Wood

Super zeepje en AS. AS is ook zeer verzorgd.

• RoosW
FeronIT schreef op maandag 24 februari 2020 @ 21:10:
Binnenkort ga ik een paar daagjes naar Berlijn, ik heb al gezien dat er een Muhle winkel is waar ik zeker eens binnenwip. Heeft iemand nog andere tips?
https://soulobjects.de/
Vond ik de moeite waard, 4 zepen gekocht, echt fijn dat je dr ook even aan mocht ruiken d:)b

Mijn laatste aankopen uit Italië zijn binnen!

• Lampuhkap
RoosW schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:13:
[...]

https://soulobjects.de/
Vond ik de moeite waard, 4 zepen gekocht, echt fijn dat je dr ook even aan mocht ruiken d:)b

Mijn laatste aankopen uit Italië zijn binnen!

[Afbeelding]
Nou, ik heb deze week dus ook een Limited Edition Fatip Piccolo binnen gehad :D

En een setje vintage Merkurs:

En vandaag maar eens mee geschoren!

Ik ben erg onder de indruk van deze Limited Fatip Piccolo met gesloten baseplate.
Was na 2 passes al glad genoeg om eigenlijk te kunnen stoppen. 3e pass was eigenlijk gewoon voor de fun, want nodig was ie niet.
Super efficient dingetje!

• FeronIT
Vandaag een nieuwe krabber ontvangen, deze vond ik zelf wel een ruig uiterlijk hebben, is stiekem ook de reden dat ik hem gekocht heb:

Binnenkort een proberen

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 54936

Er komen veel Fatip krabbers voorbij. Na het lezen van de positieve review van @RoosW dacht ik afgelopen winter, ik moet er ook maar eens aan geloven. De Fatip Piccolo bevalt ontzettend goed. Heb zelfs nog eentje bij gekocht (3 in totaal zelfs, ook nog eentje voor een vriend)

Verder had ik deze Yaqi Mellon ook gekocht, de kwaliteit is goed en een slim ontwerp, maar mij niet efficient genoeg. Hij ziet er erg aggresief uit, maar is heel mild. Heb hem weggegeven.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoosW
Anoniem: 54936 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 12:13:
Er komen veel Fatip krabbers voorbij. Na het lezen van de positieve review van @RoosW dacht ik afgelopen winter, ik moet er ook maar eens aan geloven. De Fatip Piccolo bevalt ontzettend goed. Heb zelfs nog eentje bij gekocht (3 in totaal zelfs, ook nog eentje voor een vriend)
[Afbeelding]

Verder had ik deze Yaqi Mellon ook gekocht, de kwaliteit is goed en een slim ontwerp, maar mij niet efficient genoeg. Hij ziet er erg aggresief uit, maar is heel mild. Heb hem weggegeven.
[Afbeelding]
Nice! Ik heb laatst twee Wamie krabbers van rond 1920 gekocht, en 1 geruild voor deze:

Oh bijna de Wamie krabbers vergeten:

[Voor 3% gewijzigd door RoosW op 03-03-2020 13:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Turdie
Ik heb hem ook binnen: (Fatip Piccolo Special Edition)

En twee leuke TFS samples erbij ;)

[Voor 7% gewijzigd door Turdie op 04-03-2020 17:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Mail call!
TFS Shave & Roses Roseship
TFS Shave & Roses Dracaris
Yaqi 26mm Timberwolf
Wholly Kaw Entropy Man
Ariana and Evans Asian Plum
Noble Otter Lonestar

• FeronIT
Gisteren weer een leuk setje binnengekregen:
Een paar verschillende mesjes, gewoon om te testen:

De Rockwell vanochtend getest en die bevielen prima.

Een lekker zeepje, grapefruit smaak (geur):

Ook vanmorgen geprobeerd, ruikt en scheert lekker.

Nieuwe aftershave, peper/limoen geur:

Ruikt goed, het verzorgende effect is echter niet zo goed als andere aftershaves die ik heb. Wel een fijn systeem, er zit een pompsysteempje op waardoor je makkelijk kunt doseren

En voor de gratis bestelling, pomonade:

Doet wat het moet doen :)

[Voor 0% gewijzigd door FeronIT op 11-03-2020 10:19. Reden: typo]

• Lampuhkap

#TabacThursdayBitches!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

• Lampuhkap
Een absolute klassieker die niet heel veel mensen in hun kastje zullen hebben staan, Penhaligon's English Fern.
Deze jaren geleden gekocht, NOS voor de hoofdprijs, maar geen moment spijt van gehad.
Een puck uit de jaren 80, het oude tallow recept.
Ruikt nog steeds heerlijk fris en het schuim wat er vanaf komt is fantastisch!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik kwam laatst mijn verzameldoos met mesjes tegen. Mesje die ik heb beseld, mesjes die ik tijdens vakantie heb meegenomen of mesjes die ik heb gekregen. Gedurende de periode dat ik klassiek scheer heb ik ondertussen ongemerkt een aardige verzameling bij elkaar gesprokkeld.

Overigens heb ik kort geleden voor het eerst een HEMA mesje geprobeerd. Het is eigenlijk best vreemd dat ik deze mesjes in al die tijd nooit eerder ben tegengekomen. Het resultaat in mijn Merkur Slant was uitstekend. Ben benieuwd of dit voor het hele doosje geldt.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-05 11:48
Afgelopen weekend mijn eerste DE scheermes besteld, vandaag het pakketje mogen ontvangen. Dit is hem geworden, Edwin Jagger DE89KN14BL. Ook paar verschillende merken mesjes erbij gedaan en een blikje om mesjes veilig in weg te gooien vond ik wel een prettig idee.

Zojuist eerste scheerbeurtje ermee gedaan, voor mij de eerste keer scheren met DE mes. Moet zeggen dat het anders scheert dan ik had verwacht, je moet er wel even gevoel voor krijgen denk ik. Resultaat is best goed voor eerste keer vind ik, hier en daar wel een plekje wat minder maar ben tevreden. Ook paar kleine wondjes, heb een litteken in mijn hals van een operatie, daar had ik gesneden en hier en daar een klein sneetje. Moedervlekje is ook wat lastig misschien laat ik die een keer weghalen.

Even mee leren werken dus maar ben er erg blij mee !

• Tommy The Cat
Van @RoosW mocht ik zijn Charcoal Goods lvl 2 overnemen. Waarvoor dank! Niet omdat ik wil uitbreiden, maar omdat ik erg nieuwsgierig was naar de scheereigenschappen. Deze dus (klikbaar):

Van de materialen die Charcoal Goods aanbiedt spreekt staal voor de kop mij het meeste aan, vanwege de sterkte (tegen stoten) en gladheid (weinig weerstand). Maar ik moet er meteen bij zeggen dat ik nog geen ervaring heb met materialen anders dan staal of aluminium. De handgreep (Twin Helix) is van brons en het ontwerp vind ik één van de mooiste van Brian. Volgens mij wordt de Twin Helix niet meer gemaakt.

Sterker nog; de laatste berichtgeving op zijn website laat zien dat het onzeker is of hij na de verhuizing de productie weer opstart:
August - Machine shop shutdown to prepare for family relocation. Website will continue to operate until stock is sold out. No current estimate for when/if production will resume after we move.
https://charcoalgoods.com/blogs/news/production-schedule

Inmiddels heb ik zo'n vijf keer met de CG geschoren. Dat is behoorlijk wennen aangezien ik de aluminium en dus veel lichtere RazoRock Lupo ben gewend. In vergelijking daarmee heb ik geen beter scheerresultaat behaald, terwijl ik wel meer wondjes heb. Het kan dus zijn dat ik nog wat oefening mis, maar ik ben er niet van overtuigd dat het voor mij een vooruitgang is ten opzichte van de Lupo. En omdat ik geen collecties opbouw staat ie alweer te koop :).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-05 23:15
Beste mede tweakers en zoldermaten,

Met interesse en weinig verstand lees ik dit topic eens door en ben verwonderd in de wereld van het scheren ook door mijn probleem dat ik maar niet onder controle krijg.

Ik heb geen idee of het toegestaan is hier maar hieronder een foto van mijn hals/nek. Deze foto is 10 minuutjes na het scheren genomen en zoals is te zien heb ik nogal last van scheerirritatie op deze plek.

Ik scheer nat en alvorens ik scheerschuim aanbreng op mijn huid maak ik de huid eerst warm. Voordat ik begin met scheren heeft het schuim eerst een aantal minuten de tijd op mijn huid.

Ik maak gebruik van het Gillette Mach 3 scheermes welke regelmatig vervangen wordt en van de Gillette Sensitive Skin scheerschuim. (mede omdat ik merk dat de normale meer irritatie veroorzaakt voor mijn gevoel) Tevens spoel ik mijn gezicht en hals af met koud water na het scheren en breng ik Nivea hydraterende after shave balsem aan in mijn hals. Op het begin kreeg ik nog het idee dat dit hielp maar nu ook niet meer.

Soms is de irritatie wat meer en soms wat minder echter prefereer ik een netjes geschoren gezicht zonder irritatie.. Hopelijk kan iemand me verder helpen met jullie kennis.

Bedankt! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

Zo, nieuw mesje in de Feather Artist Club, getverpielekes wat is dat scherp!
Was verder wel een heerlijke shave!

Mocht je nou een paar Voshkods dumpen willen, mijn brievenbus ontvangt ze graag :D

• Lampuhkap

• Turdie
Gisteren de Karve "Christopher Bradley" in RVS(Stainless Steel) binnengekregen met D&E plate (gesloten kam) en vandaag mee geschoren.

Heb wel een open kam plaat erbij nabesteld, die vind ik fijner.

[Voor 19% gewijzigd door Turdie op 29-04-2020 15:27]

• FeronIT
Mezelf lekker verwend met een nieuwe krabber en nieuwe scheerzeep
En

Ben benieuwd, vooral naar de zeep. Hopelijk niet zo zoet dat de bijen achter me aan komen :*)

• Tommy The Cat
Tommy The Cat schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 18:48:

(...)

Techniek!
Hoewel ik voorlopig ben uit-geëxperimenteerd, ben ik zeker nog niet uitgeleerd. De focus ligt nu op de voorbereiding en de scheertechniek.

Voorbereiding
Een goede voorbereiding maakt de scheerbeurt een klap comfortabeler. Dat is voor mij op dit moment: scheerzeep aanbrengen en dan eerst een warme, goed bevochtigde handdoek één tot drie minuten tegen het gezicht houden.
Dit heb ik ook geprobeerd met koud en heet water. Koud is verschrikkelijk; werkt voor geen millimeter. Met heet heb ik het gevoel dat ik een natuurlijke beschermlaag van het gezicht afhaal, waardoor er meer kans bestaat op wondjes en irritatie.

Scheertechniek
Dat is uiteraard WTG, XTG, ATG, het toepassen van de juiste hoek (ik luister/voel of het scheert) en geen druk uitoefenen maar gewoon het mes tegen het gezicht aanhouden. Ik ben nog wat zoekende naar de snelheid die ik meegeef, lange of korte halen en het patroon dat ik hanteer. Mijn scheerbeurten zijn tegenwoordig comfortabel, zonder irritatie, met weinig wondjes en met een prima scheerresultaat. In jargon denk ik een DFS. Maar echt overal helemaal superglad? Nee, dat is me nog niet gelukt. Bedenk wel; ik leg de lat hoog :) .

(...)
Een kleine vier maanden verder..

Omdat ik ondanks de focus op een goede voorbereiding/techniek maar niet verder kwam dan een DFS begon ik langzamerhand mijn Lupo wat scheef aan te kijken. Dat ding was toch niet effectief genoeg. Een uitstapje naar een Charcoal Goods level II maakte echter weinig verschil.

Inmiddels zit ik op drie verschillende scheerfora; dit topic, Shavingsociety en Damnfineshave. Het is dan kiezen waar post ik wat. Op Damnfineshave heb ik wat advies gevraagd over de Lupo en een scherpe waarnemer zag een verschil tussen de Wolfman WR1 en de Lupo, waar ik dacht dat ze zo goed als identiek waren. Bij de WR1 raakt het mesje de topplaat en bij de Lupo niet. Het mesje zou bij de WR1 daarmee minder speling hebben en beter scheren. Ook kwam de gedachte naar voren om een shim (wat is hier het goede Nederlandse woord?) te plaatsen en daarmee de blade gap (mes kloof..) te vergroten voor meer effectiviteit. Oftewel, experimenteren maar!

Twee extra mesjes tussen het mesje en de topplaat (klikbaar)

Het scheert heel anders, maar niet beter. Je voelt dat het mesje steviger in de houder zit, maar het leidt niet tot een beter scheerresultaat en het is juist minder comfortabel. Beetje hetzelfde als het verschil tussen een auto met en zonder vering :).

Twee geknipte mesjes om de blade gap te vergroten (klikbaar)

Wordt het scheermes er effectiever van? Nou volgens mij niet, maar helemaal zeker ben ik er niet van.

Olijfolie!
Uiteindelijk besloot ik het over een heel andere boeg te gooien en te experimenteren met scheerolie. Nu wilde ik niet meteen een potje scheerolie kopen, dus greep ik naar de fles. De olijfoliefles. Dat gaat dan als volgt:
- gezicht nat maken;
- scheerschuim op het gezicht maken (zorgt meteen voor reiniging);
- warm natte handdoek (meestal hanteer ik 1,5 minuut);
- scheerschuim verwijderen;
- olijfolie aanbrengen;
- gezicht weer beetje natmaken;
- scheerschuim aanbrengen en gaan (tussendoor niet opnieuw olijfolie aanbrengen).

Zo!! Deze stap voorwaarts had ik niet meer verwacht. Van DFS naar helemaal glad. Steeds maar weer. En van wat ik dacht dat ik al als irritatievrij mocht aanmerken naar geen enkele (lichte) roodheid meer in de hals.

Het toevoegen van scheerolie aan de routine is voor mij dus echt van belang. Waar dat 'm in zit weet ik niet precies, maar het zal een combinatie zijn van een beter glijdend mes, meer bescherming voor de huid en mogelijk dat het nog iets doet in het zacht maken/houden van de baardharen.

Oftewel ik ga toch maar eens uitkijken naar een mooi potje scheerolie, hoewel de olijfolie op dit moment weinig te wensen overlaat! Advies is altijd welkom :).

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Lampuhkap
Arjantje72 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 00:23:
[...]

Ik vind wel leuk dat je alles probeert en met foto's, ga zo door :)
Voor mij, ik gebruik nu voornamelijk als scheermesjes Feathers en als zeep Stirling(stuk of 6 verschillende) en als krabber de RazoRock Game Changer 0.84.
Scheerkwast is de Osma Tradition Scheerkwast Silvertip dasha en aftershave is weer van Taylor of Old Bond Street Sandalwood.

Ik sta open voor iets anders, deze wordt een beetje saai als je begrijpt wat ik bedoel:)

Zo staat het er bij mij nu bij. De mesjes moeten nog een extra geprinte bak erbij krijgen, op de planken heb ik net genoeg om straks de nieuwe lading erop te frotten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommy The Cat
Lampuhkap schreef op zondag 3 mei 2020 @ 10:11:
[...]

[knip]

Zo staat het er bij mij nu bij. De mesjes moeten nog een extra geprinte bak erbij krijgen, op de planken heb ik net genoeg om straks de nieuwe lading erop te frotten.
Vraagje. Behoren deze ook echt tot je scheerarsenaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
shadowman12 schreef op zondag 3 mei 2020 @ 18:50:
[...]

Nee @Lampuhkap heeft gewoon een vrouw waar hij mee samen woont volgens mij.
Hoezo?
Nou @Tommy The Cat quote een post van Lampuhkap met een vraag en jij beantwoord die...

[Voor 17% gewijzigd door Miki op 03-05-2020 19:04]

Samsung TV QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen3 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods 2

Acties:
  • +5Henk 'm!

• FeronIT
Zondag bij Babier di Figaro een setje van 5 verschillende aftershaves gekocht:

Ruikt allemaal erg lekker met een groot verschil tussen iedere geur.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Mes: Koraat
Scheerkwast: SV 2.0 Shaving Brush in Thuya Briar Root
Scheerzeep:Noble Otter Lonestar
After-shave: Clubman Pinaud Bay Rum

BBS, hele fijne scheerbeurt . Heerlijke snede ook, alleen jammer dat ik vergeten ben hoe ik dit mes geslepen heb (op welke stenen), want de snede voelde echt heel lekker aan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Pagina: 1 2 3 ... 13

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee