Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 ... 26 ... 30
Acties:

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-05 18:24
chulin schreef op maandag 10 januari 2022 @ 10:45:
[...]

Een vraagje nog..
Waarom zou jij kiezen voor manchurian ipv silvertip?
Ik vind een silvertip meestal te zacht qua gevoel en te floppy.

• chulin
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10:15
SOTD

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:42

Als je ergens een los handvat ziet en ergens een losse knot vind die je lekker vind, wil ik je best helpen met de zut in elkaar zetten, das zo moeilijk niet :) Frot het in een doosje deze kant op, ik knutsel het in elkaar en stuur het weer terug. En dan heb jij een kwastje naar eigen smaak.

Ik gebruik zelf een automotive RTV, dus mocht er ooit wat mis zijn met je knot, kan je die er met weinig effort gewoon weer uithalen en een andere plaatsen. Epoxy is redelijk permanent en als je dan eens knots wil wisselen kost dat gewoon meer moeite en kan ook schade opleveren aan de handvaten als dat verkeerd gaat, zeker met de hybrids.

Silvertip is mooi spul, maar dan moet je gewoon wel superdik bepakte knots pakken om een beetje backbone terug te krijgen.

De 2 band badgers hebben een bak meer backbone, zijn goedkoper en kunnen qua feeling een heel eind in de buurt komen van de silvertiips.

Team Badger for the win!

[Voor 31% gewijzigd door Lampuhkap op 10-01-2022 12:32]

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

• chulin
Lampuhkap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 12:28:
[Afbeelding]

Als je ergens een los handvat ziet en ergens een losse knot vind die je lekker vind, wil ik je best helpen met de zut in elkaar zetten, das zo moeilijk niet :) Frot het in een doosje deze kant op, ik knutsel het in elkaar en stuur het weer terug. En dan heb jij een kwastje naar eigen smaak.

Ik gebruik zelf een automotive RTV, dus mocht er ooit wat mis zijn met je knot, kan je die er met weinig effort gewoon weer uithalen en een andere plaatsen. Epoxy is redelijk permanent en als je dan eens knots wil wisselen kost dat gewoon meer moeite en kan ook schade opleveren aan de handvaten als dat verkeerd gaat, zeker met de hybrids.

Silvertip is mooi spul, maar dan moet je gewoon wel superdik bepakte knots pakken om een beetje backbone terug te krijgen.

De 2 band badgers hebben een bak meer backbone, zijn goedkoper en kunnen qua feeling een heel eind in de buurt komen van de silvertiips.

Team Badger for the win!
Ik heb nooit Badger geprobeerd, that’s the problem 😕
Ik heb gevoelige huid, mijn eerste gevoel zeg silvertip, omdat deze zachter is, maar misschien heb ik het verkeerd.
Bedankt voor je aangeboden hulp 👍

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Dat is hoe ik het doe. Voornamelijk olie met mint, maar soms ook een druppeltje andere etherische olie.

Complexere geuren heb ik nauwelijks behoefte aan, vooral ook omdat ik de scheerzeep volledig weg was na het scheren.

- knip -

• chulin
Magic666 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 14:03:
[...]

Nog meer flesjes in je kast(je)..... mij niet gezien eerlijk gezegd.
Maar goed, wie weet is er wel een markt voor.
In principe vind ik een goede concept…
Een goede unscented zeep, een paar van de olie flesjes, en je kan het zo gek maken als je wilt

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• chulin
SOTD

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-05 22:14

Magic666

No one's neighbour!

SOTD

Join het GoT Pulse-Team!

• Lampuhkap

• Turdie
Vandaag Nishave Havicat gekocht, hopelijk matcht die een beetje goed met Opuntia. Een betere versie van Creed Aventus (sterker geconcentreede omdat het een extrait de parfum is)

[Voor 36% gewijzigd door Turdie op 13-01-2022 13:19]

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:40
Zewatanejo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:07:
[...]

waar heb je die floid aftershave creme vandaan? Die kan ik nergens meer vinden.
https://www.total-shave.nl/floid-after-shave-balsem.html

• chulin
SOTD

• RoosW
chulin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:29:
[...]

Ieg een stuk goedkoper dan Creed…
En, bevalt het goed?
Vind je? Beide opgezocht en voor mij in categorie 'Te Duur' Mijn Aramis zit op de grens van wat ik voor een luchtje uit wil geven.

• chulin
RoosW schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:43:
[...]

Vind je? Beide opgezocht en voor mij in categorie 'Te Duur' Mijn Aramis zit op de grens van wat ik voor een luchtje uit wil geven.
Haha, ja, voor mij is ook te duur, rond de €150 maar Creed kost iets van €250 😱

Ik gebruik tegenwoordig oa luchtjes van Zara, geïnspireerd door bekende geurtjes, goedkoop en zeker niet verkeerd

• Turdie
Magic666 schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 20:20:
[...]

Had hem bij Scheersalon vandaan maar daar staat ie idd niet meer :(
Italianbarber heeft hem wellicht, die hebben een groot Floid assortiment

• Turdie
Zewatanejo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 14:07:
[...]

waar heb je die floid aftershave creme vandaan? Die kan ik nergens meer vinden.
Ik heb hem hier gevonden:
https://www.supermercat.nl/contents/nl/p156_Product_156.html

• kesj
  • Laatst online: 08:53
Ik zou het nog even laten weten als ik een aankoop zou doen, na het advies hier. Heb meteen een kleine, bescheiden collectie krabbers aangelegd. Begonnen met een King C Gilette Double Edge Safety Razor van de drogist. En zojuist zijn binnengekomen een verstelbare Qshave (Futur clone, via AliExpress) en onderstaande Gillette Slim Adjustable uit 1964 (via Marktplaats). Ik kijk erg uit naar mijn eerste scheerbeurt met die laatste :) Dank nog voor de tips in dit topic.

Qua blades moet ik nog een en ander uitzoeken. Die van Hema vind ik persoonlijk niet zo fijn merk ik. Die van Gillette (made in Russia) beviel iets beter. Kwast en zeep zijn nog basic, van Van de vergulde hand.

[Voor 47% gewijzigd door kesj op 14-01-2022 12:28]

• RoosW
kesj schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:16:
Ik zou het nog even laten weten als ik een aankoop zou doen, na het advies hier. Heb meteen een kleine, bescheiden collectie krabbers aangelegd. Begonnen met een King C Gilette Double Edge Safety Razor van de drogist. En zojuist zijn binnengekomen een verstelbare Qshave (Futur clone, via AliExpress) en onderstaande Gillette Slim Adjustable uit 1964 (via Marktplaats). Ik kijk erg uit naar mijn eerste scheerbeurt met die laatste :) Dank nog voor de tips in dit topic.

Qua blades moet ik nog een en ander uitzoeken. Die van Hema vind ik persoonlijk niet zo fijn merk ik. Die van Gillette (made in Russia) beviel iets beter. Kwast en zeep zijn nog basic, van Van de vergulde hand.

[Afbeelding]
Elke krabber werkt het beste met weer een ander DE mesje, elke keer even uitproberen, wat in de ene niet werkt voldoet prima in een ander.

• kesj
  • Laatst online: 08:53
RoosW schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:41:
[...]

Elke krabber werkt het beste met weer een ander DE mesje, elke keer even uitproberen, wat in de ene niet werkt voldoet prima in een ander.
Thanks voor de tip, ga het uitproberen!

• Turdie

[Afbeelding]
Bestel anders is een sample pack op razorbladesclub.com

• yesjohn
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:10

[Afbeelding]
Hele fijne razor dit. Ik heb hem zelf ook al gebruik ik hem niet al te vaak. Sommige mensen claimen zelfs dat dit de beste razor is die ooit is gemaakt door Gillette. Ik heb hem dus laten repareren omdat er een paar dingen niet helemaal goed waren. Ik heb toen een flesje olie meegekregen en af en toe moet ik een paar druppeltjes minerale olie in de bovenkant doen (deur open en dan het handvat in laten lopen) Dit schijnt beter te zijn voor het mechaniek

• Lampuhkap

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-05 11:18
Ik ben zelf ook begonnen met de King C Gillette en ik heb nu ook een Gillette Slim (1965).

Ik vond de King C Gillette een fijne krabber om mee te beginnen. Merkte al snel dat deze voor mij het beste werkte met scherpe mesjes zoals Feathers en Gillette Platinum.

De laatste tijd gebruik ik voornamelijk de Gillette Slim. Wel met Gillette 7 O'clock Super Stainless omdat deze iets minder scherp zijn.

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

• chulin
Goedemiddag:

Men dank aan een vriendelijk en behulpzaam forumgenoot, vandaag kennis gemaakt met een das scheerkwast. Ik ben niet goed met reviews schrijven, maar toch, hier mijn gedachten.

Haren voelen stevig en harder, zeker als je gewend ben aan synthetische kwasten, dus ik dacht, nou, het wordt niks, gelukkig had ik mijn eigen volledig vergist.

Zeep uit de puck laden is echt niet normaal, na 20/25 seconden was de kwast “overgeladen”. De face lather duurde langer dat normaal, in kleine stapjes water toevoegen resulteerde in een fantastische schuim, volgens mij ruim voldoende voor 5 passes. Tijdens de “lathering” voelt je de haren meer dan de synthetische maar op een goede manier.

Voorlopige conclusie: voor harde zepen, face lather, das. Voor bowl lather, synthetisch.

Ook onder de indruk van de PAA Platinum Strangelet mesjes, scherp en toch lekker smooth.

BBS 🥰🥰

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 29 september 2021 @ 12:32:
Wat goedkoop betreft, ik lach ook in m'n vuistje met DE blades. Na wat samples proberen m'n favoriete mesje gevonden en er destijds via eBay 1800 stuks van gekocht voor €60. Ik doe minimaal drie scheerbeurten per mesje, scheer me max 2 keer per week, dus kan dik 50 jaar vooruit.

Ik heb ooit geëxperimenteerd met een kwast en sjieke zeep, maar scheerschuim van de Appie en m'n handen zijn hier de gewoonte geworden.
Als aanvulling op bovenstaand hier mijn vaste combinatie, de Edwin Jagger DE89 krabber met Super-Max Blue Diamond Titanium mesjes.

Ik denk dat ik ook aan een andere krabber en mesjes had kunnen wennen, maar ervaar deze combi sinds 2012 als ideaal.
Shave Of My Life

• supertux2
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-04 19:23
Ook wat nieuws gekocht

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 12:32:
Goedemiddag:

Men dank aan een vriendelijk en behulpzaam forumgenoot, vandaag kennis gemaakt met een das scheerkwast. Ik ben niet goed met reviews schrijven, maar toch, hier mijn gedachten.

Haren voelen stevig en harder, zeker als je gewend ben aan synthetische kwasten, dus ik dacht, nou, het wordt niks, gelukkig had ik mijn eigen volledig vergist.

Zeep uit de puck laden is echt niet normaal, na 20/25 seconden was de kwast “overgeladen”. De face lather duurde langer dat normaal, in kleine stapjes water toevoegen resulteerde in een fantastische schuim, volgens mij ruim voldoende voor 5 passes. Tijdens de “lathering” voelt je de haren meer dan de synthetische maar op een goede manier.

Voorlopige conclusie: voor harde zepen, face lather, das. Voor bowl lather, synthetisch.

Ook onder de indruk van de PAA Platinum Strangelet mesjes, scherp en toch lekker smooth.

[Afbeelding]

BBS 🥰🥰
Geniet ervan vent, als je meer nodig hebt of wil proberen, je weet me te vinden!

Ik wil wel van je weten bij hoeveel shaves per mesje het duurt voordat ze minder worden voor je.
Bij mij was bij 5 beurten de meeste pret er wel vanaf.

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

SOTD

Join het GoT Pulse-Team!

• Lampuhkap

• chulin

• Lampuhkap

• chulin
Tabac Tuesday

• devices
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 23:13
Ik dacht dat ik een goede deal had voor 100 mesjes 7 euro, maar 1800 voor 60 is helemaal niks. Ik zie over een jaar wel of er nog een goede deal is.

Ik ben voor de 100 gegaan omdat mijn paar maandjes proefperiode succesvol is gebleken. Ik scheerde voorheen met die wegwerp plastic dingen van de kruidvat en lidl, maar dat was toch altijd lastig om glad te krijgen. Nu met twee keer over mijn gezicht heen gaan, en ik ben zo glad als een baby bips. Door mijn donkere haren, blijf je alleen altijd een soort schaduw baard zien, maar dat is dan maar zo. Voor het resultaat en deze prijs, wil ik nooit meer iets anders. Kost alleen iets meer tijd met het maken van het schuim met de zeep.

Geen SOTD voor mij, het is altijd dezelfde vrekkenset. Goedkope synthetische kwast, blokje zeep zonder geur en kleurstoffen, een simpele RVS krabbertje en nu net een set oost Europese mesjes voor meer dan een jaar.

Ik ben trouwens altijd onder indruk van jullie mooie setjes. Die kwasten, messen en zelfs zepen en aftershave zien er prachtig uit.

[Voor 6% gewijzigd door devices op 18-01-2022 19:47]

• negerdesheils
  • Laatst online: 01-04 11:16
chulin schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 15:45:
[...]

Het is natuurlijk niet te vergelijken maar Vibrant Leather van Zara vind ik goed matchen met Opuntia.
Als deze op is misschien ga ik Armaf Club De Nuit Intense proberen.
Club de nuit heb ik thuis staan(de limited edition edp), maar ik vind het wat tegenvallen. Ik heb het origineel waar die op gebaseerd is nooit geroken, dus weet niet in hoe verre het erop lijkt. Het ruikt niet verkeerd maar ik had nou niet zoiets van oh wat lekker, de geur blijft ook niet mega lang hangen bij mij.

• Lampuhkap

• chulin
Lampuhkap schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 23:03:
[...]

Ik wil wel van je weten bij hoeveel shaves per mesje het duurt voordat ze minder worden voor je.
Bij mij was bij 5 beurten de meeste pret er wel vanaf.
Gisteren voelde het mesje ietsje minder, vandaag, beurt nummer 5, is gewoon klaar, eerlijk gezegd was een beurt te veel.

SOTD

• negerdesheils
  • Laatst online: 01-04 11:16
chulin schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 14:36:
[...]

Volgens de reviews is de limited edition EDP allerbeste, ik had verwacht ieg good performance.
Smaak is en blijft persoonlijk.
Bedankt
Geur is ook wel lekker hoor, maar niet dat ik dacht wauw. Ik vind hem wel steeds lekkerder worden, ik bewaar hem gewoon en doe af en toe hem is op. Maarja het blijft inderdaad afhankelijk van de smaak. Maar de reviews neem ik wel met een korrel zout, de geur is niet duur maar ik heb er nog nooit een complimentje mee gehad bijv. Als je de reviews leest dan heb je soms het idee dat je in een soort godendrank bent gevallen als je het opspuit

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

SOTD

Join het GoT Pulse-Team!

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• chulin
SOTD

• yesjohn
chulin schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 15:38:
[...]

Ik zal even kijken, eerste shave was zeker niet verkeerd.
Als ik vragen mag, hoeveel is een aantal? 😉
Het valt mee, ik dacht dat ik er meer had. Ik heb nog 20 mesjes (4pakjes)

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

SOTD

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
SOTD

• Lampuhkap

• chulin
SOTD

• Raymond P
  • Nu online
Buigen is niet ideaal, het resultaat is een opstaand randje dat het mesje kan vervormen in de houder.

Ik knip ze doormidden (in het papiertje) in plaats van buigen. Dan heb je daar geen last van.

- knip -

• Lampuhkap

In memory of Dr.Paranoid.

R.I.P my friend <3 see you on the other side

• chulin
SOTD

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26
Door dit topic eindelijk m'n ideale DE combinatie kunnen vinden: Chinese Baili meshouder, Yaki synthetische kwast en Personna-mesjes. Zepen en aftershave meestal iets uit de online ramsjbakken of verkrijgbaar met korting.

Kan ik hier nog mensen gratis blij maken met:
  • 8 Feather mesjes (mij veel te scherp)
  • 1 Ying Ji Li scheermeshouder met plastic handvat (ome Ali)
  • 1 Ying Ji Li scheermeshouder met metaal handvat (ome Ali)
Laat maar weten als je interesse hebt, aangezien het allemaal wel in een envelop past, kan ik het gewoon met een postzegel versturen.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

• chulin
SOTD

• chulin
driedees schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 12:48:
Door dit topic eindelijk m'n ideale DE combinatie kunnen vinden: Chinese Baili houder, Yaki synthetische kwast en Personna-mesjes. Zepen en aftershave meestal iets uit de online ramsjbakken of verkrijgbaar met korting.

Kan ik hier nog mensen gratis blij maken met:
  • 8 Feather mesjes (mij veel te scherp)
  • 1 Ying Ji Li scheermeshouder met plastic handvat (ome Ali)
  • 1 Ying Ji Li scheermeshouder met metaal handvat (ome Ali)
Laat via DM weten als je interesse hebt, aangezien het allemaal wel in een envelop past, kan ik het gewoon met een postzegel versturen.
Top, leuk om te lezen, proficiat 👏

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

Schotse SOTD

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
SOTD

Helaas is deze scheerkwast niet voor mij bestemd, het is een schuim machine maar zijn haren zijn te stug voor mijn gevoelige huid, ik krijg irritatie.
Jammer, niets aan te doen. Als iemand interesse heeft, hoor ik het graag

• Lampuhkap
chulin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:25:
SOTD

[Afbeelding]

Helaas is deze scheerkwast niet voor mij bestemd, het is een schuim machine maar zijn haren zijn te stug voor mijn gevoelige huid, ik krijg irritatie.
Pay it forward (Y)

• Turdie
chulin schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 12:25:
SOTD

[Afbeelding]

Ik kan je wel helpen met andere haren erin te zetten. Is niet zo lastig als je weet hoe het moet.
Of even opzoeken op shavingsociety de volgende man : "Jan Zoethout". Die heeft voor vele mensen al kwasten van andere haren voorzien. Waarschijnlijk is dit een best badger knoop?

YouTube: Replacing the knot in a shave brush - Simpsons B6 pure badger (deze video is gemaakt door Srdjan Daničić van Rhodium knots, maar die zit in australie)

[Voor 25% gewijzigd door Turdie op 29-01-2022 15:41]

• chulin
Beste Turdie:
Ik waardeer echt enorm je hulp en wil ik vriendelijk bedanken maar hoef het niet.
Tot het heden heb ik alleen maar geluk gehad, echt niet normaal hoeveel mensen hebben mij geholpen sinds in de wereld van het klassiek scheren ben ingestapt. Mesjes, zeepjes samples (weet je nog 🤣), scheerkwasten….. sterker nog, er zijn nog een manchurian scheerkwast en een van duurste krabbers naar mij onderweg om te mogen testen/proberen.
Deze Yaqi is een 2 bands badger, echt een schuim machine, helaas iets te ruig voor mijn gevoelige huid, onze vriendelijke forumgenoot @Lampuhkap heeft het gratis naar mij gegeven, bij mij werkt het niet, geen probleem, een goede kans om wat terug te doen voor de scheer community.

Trouwens, over de shavingsociety gesproken, ik had je daar wel verwacht, maar nog niet gezien 🤔

• chulin
SOTD

• Lampuhkap

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-05 19:39
De meeste tweakers in dit topic lijken bezig met glad scheren. Ik heb een kort baardje dat ik regelmatig trim zodat het er verzorgd uit blijft zien. De laatste twee jaar of zo gebruik ik daarvoor een trimmer van Philips. Praktisch daarvan is dat de lengte met een draaiknop eenvoudig bij te stellen is. Wat ruimer op de flanken en de kin. De snor en het deel rond de mond trim ik een of twee mm korter. Toen het ding relatief nieuw was, werkte dat perfect. Minder praktisch aspect is dat het ding gewoon niet degelijk is. Ik trim niet dagelijks, gemiddeld denk ik een of twee keer per week bijwerken. Niet bijster intensief, maar het ding lijkt al versleten. Trimt minder goed, loopt moeilijker, slaat inmiddels soms zelfs vast.

Zijn er aanraders voor een vervanging met vergelijkbaar gemak maar dan veel degelijker kwaliteit? Ik houd er niet van om iedere paar jaar een apparaat te moeten vervangen dat relatief weinig gebruikt is. De meeste apparaten die ik zie van bijvoorbeeld een robuust merk als Wahl hebben een paar vaste opzet kammen voor verschillende lengtes. Die zijn niet verstelbaar, waardoor ik vermoed dat de relatief subtiele verschillen die ik gebruik daarmee niet bereikt kunnen worden. Je gaat dan van 3 mm naar 6mm. Voor mij zijn die stappen te groot.

• Raymond P
  • Nu online
@Antonius Een Wahl Supertaper of Moser 1400 kan je met de taper in kleine stappen afstellen, los van de opzetkammen.
De Moser (gemaakt door Wahl) doet 0.7 tot 3mm in 5 kliks (of geheel traploos).

Als je trimmers met een smalle kop gewend bent kan het even wennen zijn. Eenmaal gewend aan een bredere kop wil je waarschijnlijk niet meer terug. :)

Zowel de supertaper als de 1400 zijn al tig jaar in productie, onderdelen zijn goed leverbaar en gemaakt om een leven lang mee te gaan.
Los van het merk: neem geen accu model.

- knip -

• Antonius
Bedankt voor de tips. Die modellen ga ik nader bekijken. De verstelling is mooi maar lijkt mij juist niet het bereik wat ik doorgaans gebruik. Op mijn oude trimmer zit ik tussen 3.0 en 4.5mm.

En dan zijn er mogelijk ook verschillen tussen merken en modellen: 4.5mm op mijn rotte Philips is mogelijk niet hetzelfde als 4.5mm op een Wahl.

De degelijkheid van die dingen lijkt wel heel dik in orde. Dat spreekt me enorm aan, dus ik denk dat ik over mijn bezwaren heen zal moeten stappen en zo'n ding gewoon moet gaan uitproberen. Kan waarschijnlijk niet retour met WKOA. Ik zou althans geen tondeuse/trimmer uit willen pakken waar nog haren van iemand anders in zitten :+

• chulin

Vandaag kennismaking met de Feather AS-D2, een beetje te vroeg om een review te schrijven maar 😱😱

• Lampuhkap

• Antonius
Raymond P schreef op maandag 31 januari 2022 @ 12:39:
[...]

Het bereik is dus variabel.

De Moser 1400 heeft zonder opzetkam een bereik tussen 0.7 en 3mm in trappen van +/- 0.5mm.
Die van mij kwam met opzetkam NR1, 3mm, daar kan je de default +/- 2.5mm aan trappen bij toevoegen. Dat zou dus ongeveer overeen komen met de range waar je nu mee trimt.
De tweede kam die erbij zat heeft een verstelbare range van 4 tot 18 mm (4 ,6, 8, etc) en kan je wederom weer de taper-hendel bij gebruiken (4, 4.5, 5, etc).
De taper is ook traploos te gebruiken, maar dan zal je zelf de juiste druk op de hendel moeten blijven uitoefenen (lees: geen lock). Handig voor een strakke fade.

De Wahl super taper is traploos en heeft een taper bereik van 1 tot 3.5mm.
Met opzetkammen is dus elke lengte mogelijk (en dat vind ik iets minder handig :+ ).
Super info d:)b
De taper die tegen een veerdruk in geduwd moet worden zou ik waarschijnlijk erg moeilijk vinden om consistent mijn baard te trimmen. Liever instellen op een lengte en daar een deel van het gezicht mee doen. Andere lengte instellen, daarmee de snor onder handen nemen. Als ik bij dat manouvreren ook nog een hendel tegen veerdruk in steeds op dezelfde stand moet houden, krijg ik waarschijnlijk een eeeeeh erg interessante look (8>

• chulin
Vanavond gaan we verder met testen…..
De Feather en ook nog een Zenith manchurian Badger

• Lampuhkap

• RoosW
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:01:
Na lange tijd dit topic te hebben gevolgd, heb ik eindelijk ook een DE razor gekocht en ben ik gaan scheren ermee. Alleen heb ik elke keer dat ik scheer rode kleine bultjes, die dan dagen aanhouden. Is er iets waarmee ik mijn huid beter kan gaan kalmeren om dit te voorkomen/verminderen? Ik weet dat ik een redelijk gevoelig huid heb, maar ben vast niet de enige met dit probleem.

Ik heb al een aftershave gebruikt, maar dat lijkt niet echt de oplossing ervoor.
Tja, dat kan aan een aantal dingen liggen, welke DE razor je gekocht hebt, in welke uitvoering en ook heel belangrijk, welk DE mesje gebruik je? Er zit namelijk bizar veel verschil in de mesjes.
Van Ultra Scherp (bv Feather) tot heel mild (en toch goed scherend) zoals bv Lord Classic (groene verpakking) en van alles er tussen in.
Sommige scheren trekkerig, sommige heel soepel, het kan allemaal, en het ligt volledig aan je huid wat voor jou wel of niet werkt.
Mijn eerste ingeving, koop wat samplepacks met diverse merken mesjes en sla aan het uitproberen, je zult vast een mesje vinden dat je heel prettig vind en waar het eindresultaat niet bultjes en een geïrriteerde huid is.
Overigens, Aftershave Balsem help vaak erg goed dat soort irritatie op te knappen.

Succes.

Kijk eens naar mesjes als Rapira Platinum Lux of Gillette Ruby of Nacet of Lord Classic.

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:12
RoosW schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:51:
[...]

Tja, dat kan aan een aantal dingen liggen, welke DE razor je gekocht hebt, in welke uitvoering en ook heel belangrijk, welk DE mesje gebruik je? Er zit namelijk bizar veel verschil in de mesjes.
Van Ultra Scherp (bv Feather) tot heel mild (en toch goed scherend) zoals bv Lord Classic (groene verpakking) en van alles er tussen in.
Sommige scheren trekkerig, sommige heel soepel, het kan allemaal, en het ligt volledig aan je huid wat voor jou wel of niet werkt.
Mijn eerste ingeving, koop wat samplepacks met diverse merken mesjes en sla aan het uitproberen, je zult vast een mesje vinden dat je heel prettig vind en waar het eindresultaat niet bultjes en een geïrriteerde huid is.
Overigens, Aftershave Balsem help vaak erg goed dat soort irritatie op te knappen.

Succes.

Kijk eens naar mesjes als Rapira Platinum Lux of Gillette Ruby of Nacet of Lord Classic.
Ik had de KingC Gilette DE krabber met de inbegrepen messen gebruikt. Ik zal dan verder gaan kijken naar andere merken mesjes en even een goede aftershave balsem uitzoeken voor het gevoelige huid.

Bedankt voor je reactie.

• RoosW
vinpower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:53:
Is een shavette een goede tussenstap naar een open mes? Of eerder een overbodige tussenstap?

Scheer me nu jaren met een safety razor met gemak! Heb wel de behoefte nu om wat nieuws te proberen.
Levensmoe? :N

Tja, je slaat de spijker op z'n kop.
Wat ik ervan begrepen heb over de jaren, sommigen kunnen zich prima met een Shavette scheren.
Sommigen kunnen zich prima met een Open Mes scheren.
Bij groep 2 horen bijna alle groep 1 mensen, maar niet andersom.
Iemand kan zich prima met een Shavette behelpen, en is een ramp met een open mes.
Ik waag mij er niet aan, al heb ik een open mes liggen, aangepast en gescherpt, helemaal klaar voor gebruik. Mijn Parkinson werd erger en erger (ik heb periodes dat het sneller erger lijkt te worden, en lange periodes dat het hetzelfde blijft) in korte tijd, niet onhandelbaar, maar genoeg om na de wachttijd op dit open mes te besluiten het niet eens uit te gaan proberen.
Als je in mijn buurt woont mag je hem wel op komen halen, scheelt je een tussenstap :P

[Voor 14% gewijzigd door RoosW op 01-02-2022 16:12]

• chulin
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Ik had de KingC Gilette DE krabber met de inbegrepen messen gebruikt. Ik zal dan verder gaan kijken naar andere merken mesjes en even een goede aftershave balsem uitzoeken voor het gevoelige huid.

Bedankt voor je reactie.
Ik ervaar de King c Gillette krabber en mesjes als mild, maar iedereen is anders.
Trouwens, je huid heeft ook tijd nodig

• Raymond P
  • Nu online
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:03:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Ben je die gaan gebruiken zoals je voorheen nat scheerde of heb je je techniek ook aangepast?

Als je van een cartridge mesje komt is het aannemelijk dat je heel vaak over hetzelfde plekje gaat, lekker krabben...

- knip -

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
vinpower schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:53:
Is een shavette een goede tussenstap naar een open mes? Of eerder een overbodige tussenstap?

Scheer me nu jaren met een safety razor met gemak! Heb wel de behoefte nu om wat nieuws te proberen.
Ik zou dan wel een shavette met langere mesjes aanraden en niet een met halve de mesjes.

• RoosW
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Dat was ook de reden dat ik voor KingC Gilette ging. Maar misschien moet ik even de tijd geven aan mijn huid om eraan te wennen zoals jij het ookal suggereert.

[...]

Scheren is wel inderdaad heel anders. Korte stroken en niet meerdere keren over het zelfde stuk huid heen. En zeker niet zonder schuim. Wel wennen, maar dat moet wel goed komen (met de tijd).
Die bultjes, irritatieplekjes heb ik ook met sommige zepen, Gillette scheerschuim uit busjes, en Prorasso wit (geloof ik), dus dat kan ook een invloed zijn die je dwars zit.
De huid kan op sommige stoffen erg intens reageren, mijn ergste reactie, op de Agrume van MdC, een loeidure zeep, maar ik kan er totaal niet tegen.

• yesjohn
yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 16:49:
[...]

Dat was ook de reden dat ik voor KingC Gilette ging. Maar misschien moet ik even de tijd geven aan mijn huid om eraan te wennen zoals jij het ookal suggereert.

[...]

Scheren is wel inderdaad heel anders. Korte stroken en niet meerdere keren over het zelfde stuk huid heen. En zeker niet zonder schuim. Wel wennen, maar dat moet wel goed komen (met de tijd).
Dit is een aanvulling op de rest wat hier gezegd wordt.

Als je een scheerzeep gebruikt zorg dan dat deze voldoende water bevat. Als je een zeep pasta op je gezicht smeert dan gaat het niet werken. Als je in een keer de sprong hebt gemaakt zou je gewoon je oude gel of schuim kunnen aanhouden. Het is vloeken in de kerk in dit topic, maar twee dingen leren is lastiger dan een ding leren. Dan weet je ook waar de fout ligt. Als tussenstap zou je een crème kunnen proberen.

Ga niet gelijk 3 passes doen. Kijk of je nog last hebt als je alleen met de haargroei richting mee gaat (With the grain, WTG), daarna haaks op de haargroei richting (across the grain, xtg) en daarna pas tegen de haargroei richting in (against the grain, atg)

En vooral niet opgeven. Koop een sample set met mesjes en kijken wat het beste past

• Loei123
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Lampuhkap schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 17:19:
[...]

Een shavette kan, mits je een kwalitatief ding pakt, een prima tussenstap zijn om over te stappen naar een open mes.

Let goed op wat ik zeg, degelijk kwalitatieve shavette.

Er is zo ontzettend veel goedkope teringtroep als t komt op shavettes.
Het gekut met halve DE mesjes, het wankele bevestigetje ervan en het flexen van de mesjes is vragen om issues.

Als ik een shavette kan aanraden, de Dovo met de insteek stukjes voor zowel DE als de speciale langere mesjes. Of geef wat centen uit en ga voor een (2e hands) Feather Artist Club SS.

De Dovo zou ik aan bevelen als een wat meer budget solution.
Kwalitatief is de Feather het beste wat je kan krijgen, maar dat kost ook wat.
Zelf heb ik een AC SS gehad, spijt dat ik hem weg heb gedaan.

Echter ben ik wel in het bezit van een kloon van deze shavette die me ook net zo goed bevalt, komt van Ali natuurlijk.
Toch zou ik nog graag een keer een DX of een Tedalus willen proberen.

• chulin
SOTD

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

yeth3119 schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 15:01:
Na lange tijd dit topic te hebben gevolgd, heb ik eindelijk ook een DE razor gekocht en ben ik gaan scheren ermee. Alleen heb ik elke keer dat ik scheer rode kleine bultjes, die dan dagen aanhouden. Is er iets waarmee ik mijn huid beter kan gaan kalmeren om dit te voorkomen/verminderen? Ik weet dat ik een redelijk gevoelig huid heb, maar ben vast niet de enige met dit probleem.

Ik heb al een aftershave gebruikt, maar dat lijkt niet echt de oplossing ervoor.
Ik heb ook een gevoelige huid en mijn routine is als volgt:
- scheren na het douchen omdat je haren dan zachter zijn.
- tijdens het douchen je baardharen zacht maken met een 2in1 shampoo (daar zit dus ook conditioner in die de haren zacht maken)
- na het douchen de baardharen insmeren met een preshave, dat zorgt ervoor dat je haren nog zachter worden en er een beschermlaagje op je huid komt.
Voor de gevoelige huid heeft Proraso bv deze betaalbare creme:
https://www.thealphamen.n...have-white-sensitive.html

- ook voor de scheerzeep de witte versie gebruiken:
https://www.thealphamen.n...zeep-white-sensitive.html

- ik klop de zeep (met genoeg water idd) als de preshave zijn werk doet.
- goed inzepen die handel met een kwast.
- als de zeep zijn werk doet, doe ik altijd een nieuw mesje in mijn krabber.

Na veel probeersels ben ik bij de combi Mühle R106 en Feather mesje uitgekomen.
https://www.thealphamen.nl/muhle-safety-razor-black.html

Let wel: de Feather mesjes zijn 1 van de scherpste op de markt! Koop een sample pack en probeer welk mesje het beste is voor jouw huid!

- ik scheer in 3 passes: met de baardgroei mee, dwars op de baardgroei en als laatste tegen de baardgroei in.
Dit moet je huid wel leuk vinden dus ook hier in het begin: doe rustig aan en laat je huid wennen aan de nieuwe manier van scheren. Begin met 2 passes en kijk hoe dat gaat.

- na de 3 passes afblussen met koud water en een aluinsteen zodat de poriën weer dicht gaan
je kan ook AS gebruiken maar daar zit meestal alcohol in en dat vind een gevoelige huid doorgaans niet zo prettig. (al moet ik zeggen dat ik nu, na een tijdje, meer kan hebben qua AS).

- als laatste een laagje ASB, daar zit geen alcohol en verzorgt de huid prima.
Om te beginnen zou ik de Nivea voor gevoelige huid proberen.
Of deze om in de serie te blijven: https://www.thealphamen.n...ave-balsem-sensitive.html

Voor de rest..... geen druk zetten tijdens het scheren! Laat het gewicht van de krabber zijn werk doen!
En als laatste: geniet van de beurt!

Disclaimer: ik heb geen aandelen bij The Alpha Men!

Join het GoT Pulse-Team!

• yeth3119
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 06:34:
@yeth3119 op papier lijkt het een groot stappenplan maar in de praktijk valt het opzich wel mee ;)
Een AS heeft eigenlijk hetzelfde doel als een aluinsteen: de poriën dicht maken, de alcohol van een AS heeft ook een ontsmettende werking. Maar zoals gezegd: daar moet je huid wel tegen kunnen.

Zoals Raymond P al aangeeft: de aluinsteen geeft aan het eind een soort droog/trekkerig gevoel. (maar kalmeert in mijn ogen wel)

Afhankelijk van mijn scheerbeurt gebruik ik of een AS (als ik voel dat de beurt prima was) of een aluin (als ik merk dat de beurt wat stroef ging :P ).
Ik laat de aluin meestal een half minuutje (in de tussentijd maak ik de spullen schoon) zitten en was mijn gezicht daarna met koud water en top dan af met een ASB.

Zowel AS als ASB is altijd een welles/nietes verhaal.... AS kunnen goed en lekker ruiken wat teniet wordt gedaan door een ASB. Maar daarvoor heb je dan weer vrij geurloze ASB :D
Sommige merken hebben combi's die op elkaar aansluiten maar daar ben ik nog niet aan toegekomen.
Bedankt voor je uitleg. Dat wordt dan proberen zo snel mogelijk een aluin steen te vinden. Jammer dat het niet te koop staat in de schappen van de bekende drogisterijen.

• RoosW
yeth3119 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 12:41:
[...]

Bedankt voor je uitleg. Dat wordt dan proberen zo snel mogelijk een aluin steen te vinden. Jammer dat het niet te koop staat in de schappen van de bekende drogisterijen.
https://www.ah.nl/product...e-vergulde-hand-aluinblok

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
[...]

De Kruidvat en de Etos hebben hier bij mij ook een aluin steen in de schappen liggen.

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

[...]

Geen probleem :)

https://www.etos.nl/produ...-aluinblok-120353265.html

Ook verschillende onlinezaken, zie TS, barsten van het aluin ;)

Join het GoT Pulse-Team!

• yeth3119
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Geen probleem :)

https://www.etos.nl/produ...-aluinblok-120353265.html

Ook verschillende onlinezaken, zie TS, barsten van het aluin ;)
Ik had voor aluin gezocht op de site van Etos, dan krijg je zuigtabletten :+ . Aluinblok geeft het gewenste resultaat.
Etos mag wel iets doen aan hun zoekmachine...

• Lampuhkap

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

@yeth3119 je kan ook eens kijken naar een slant razor, schijnt ook zeer goed te zijn voor de gevoelige huid.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar misschien moet ik mij daar ook eens in verdiepen.....

Join het GoT Pulse-Team!

• chulin
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 14:23:
@yeth3119 je kan ook eens kijken naar een slant razor, schijnt ook zeer goed te zijn voor de gevoelige huid.

Ik heb daar zelf geen ervaring mee maar misschien moet ik mij daar ook eens in verdiepen.....
Zelf geen ervaring met slant maar ik dacht juist dat ze agressief zijn

• chulin
SOTD

• Magic666

Magic666

No one's neighbour!

https://shave.net/blogs/r...%20with%20less%20pressure.

Die zeggen echt wat anders ;)

Misschien andere scheertweakers die wat ervaringen kunnen delen?

Join het GoT Pulse-Team!

• RoosW
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:39:

Ook bij slants heb je agressieve en milde varianten, de blade exposure speelt dan een rol geloof ik. Ik heb er diverse, ze bevallen mij erg goed, al heb ik al heel lang geen ander krabbertje meer gebruikt als de Game Changer .84p
Tijd om weer eens in mijn kast te duiken, ik heb nog zulke mooie liggen, en voor zeer mild scheren zelfs een zeer zeer mooie!
Hij scheert ook nog eens heel lekker :)
Deze dus:

[Voor 22% gewijzigd door RoosW op 02-02-2022 15:54]

• chulin
Magic666 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:39:

Bedankt voor de link, interessant om te lezen.

• DjCoke
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb zelf eerst een beginner DE razor gekocht en heb daar eigenlijk nooit mee kunnen scheren zonder bloed te "trekken". Vervolgens de Henson razor gekocht en dat ging perfect, maar alleen rechts in de nek en op de kin nog altijd bloed trekkende met de feathers en astra, die meegeleverd werden.

Een tijdje vervolgens de LEAF twig gebruikt en dat was zeer inconsistent en toen terug naar de Henson met de Nacet. Dit was de golden ticket voor mij. Geen bloedingen meer en met Aluin nalopen gaf me op enkele plekken nog aan dat ik daar kennelijk iets verkeerd deed. Maar geen bloed meer.

Ik dacht zelf dat slanted voor de "pro's" was en eigenlijk nooit naar gekeken. Ik durf alleen maar te dromen van het "open mes", dus blijf voorlopig bij de medium Henson. Dat scheert perfect. Voor mij dan...

• Raymond P
  • Nu online
Een slanted head is dus een kop waarbij het mes het haar in een hoek raakt en er makkelijker doorheen snijdt.
Je hebt dus mogelijk minder last van imperfecties op de snijrand.

Als je een normale kop niet waterpas maar in een hoekje laat glijden, wel in een rechte lijn, doe je exact hetzelfde.
Het behouden van een rechte lijn in de scheerbeweging is wel even oefenen, en als het fout gaat zal je mes niet happen maar snijden... Een getordeerde kop zal het wel iets makkelijker maken daar controle over te houden.

Een geoefende hand kan ook gewoon een snijbeweging maken met een normale kop.
Duidelijk te zien in deze video @6:00 YouTube: Tutorial: Learn How To Shave With a Safety Razor

Wat daadwerkelijk het meeste impact zal maken in zo'n kop is dat er torsie op het mesje staat. Minder flex dus minder beweging (nonlinear chatter) als het mes door een haartje springt. Dat is een mooi voordeel voor de (gevoelige) huid.

- knip -

Pagina: 1 ... 26 ... 30

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee