Toon posts:

Het Scheer- en verzorgingstopic deel 3 Overzicht

Pagina: 1 2 3 ... 13
Acties:

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 25-05 00:56
Ah nice, ook een scheertopic op tweakers :) Ik hang meestal rond op /r/wicked_edge, maar zal hier ook eens wat bijdragen.

Sinds een jaar overgestapt op wetshaving en kan nu zeggen dat ik de techniek met mijn huidige scheermes aardig onder de knie heb.

De collectie bestaat vooralsnog uit:

Scheermes: Muhle R89 (set)
Scheerkwast: Muhle Silvertip (set)
Scheerkom: Muhle. Maar wordt vrijwel niet gebruikt omdat ik enkel aan 'face-lathering' doe. Doet nu dienst als kom voor mijn mesjes.

Scheermesjes: huidige rotatie is Feather en Permasharp (allebei erg scherp, twijfel nog welke van de twee de voorkeur heeft), en de Astra's en Derby's voor de afwisseling.

Scheerzepen: Proraso, Razorock XXX, Stirling Barbershop/Sharp Dressed Man/Executive Man. Hier ben ik begonnen met de Prorarso, maar deze legt het af tegen de RazoRock. De Stirling zepen zijn naar mijn mening van de beste kwaliteit, en zijn ook ambachtelijk geproduceerd. Hier voel je duidelijk kwaliteit. Na het scheren uiteraard een goede verzorging met Thayers Witch Hazel, heerlijk spul.

Nieuwe aankopen welke nog onderweg zijn: een nieuwe scheerkwast van APshave, de Cashmere variant, en een nieuw slant-scheermes, de Ikon Shave Craft 102. Heb een vrij gevoelige huid en heb gelezen dat deze slant zeer efficient zou scheren, dus ben erg benieuwd

Acties:
  • +1Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:32
@RoosW en @shadowman12 Dinsdag terug gekomen uit Londen, bedankt voor de tips!
Wat is Jermyn street een gave straat!

Begonnen bij Taylor of Old Bond Street:
zag er uit as een oude drogsterij, van de scheercremes / aftershaves etc lagen allemaal testers, aantal kwasten, scheermessen enzo. Omdat ik al de Avocado, Rose, Grapefruit en st James had en nog 2 winkels te gaan had heb ik de nieuwe geur Royal Forest mee genomen als scheercreme en aftershave lotion en een piccadilly shaving Lime, welke naast het citrus frisse iets zoets heeft.

Hierna naar Dr.Harris:
een wat nieuwer interrieur, veel geuren waarvan ik de Arlington scheercreme lekker vond, de rest niet heel speciaal. De Arlington afterschave vond ik weer wat minder ruiken. Ook heb ik daar een Merkur travel krabber meegenomen, omdat ik mijn muhle R41 of R89 niet mee durf te nemen.

als laatste naar Truefitt and Hill:
Dit is echt een kapper-/barberzaak waar je producten kan kopen, de producten liggen niet zomaar als testers in de winkel. hierom maar weer naar buiten gegaan.

de laatste dag waren we nog in de buurt van Jermyn street dus nog even ToOBS binnen gegaan voor 2 kuipjes Platinum Edition en een tube Cocos scheercreeme.

Ik kan dus weer even voorruit :+

en pics omdat het anders niet plaats heeft gevonden.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vandaag een lading sample pucks van Stirling ontvangen.
Nog twee balms erbij en een Lavendel heel en palm balm.
De twee bad zepen samples heb ik erbij gekregen.
En vadertje staat hield zijn hand deze keer helaas wel op :'(
Ik kan voorlopig genoeg geuren testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 18:13
Die scheerkwast lijkt een beetje qua materiaal waar ik op zit te wachten (deze kwast van mij is gebaseerd op de beroemde Rubberset 400)

[Voor 4% gewijzigd door Turdie op 04-07-2019 20:05]

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:22
@koesie Waarom de unscented AS Balm? Die van de Rambling man en Varen (net als de MitA en Sharp Dressed Man) zijn uitstekend!

@shadowman12 Mooi handvat, heb ik ook over na zitten denken, weliswaar niet die specifiek, maar deze RazoRock 400 Plissoft Synthetic Shaving Brush - Silver Handle.
https://tweakers.net/ext/f/u7aougY65u3u852wBn3BeKak/thumb.jpg
Hmm, denk dat ik die ook maar op mijn verjaardagslijstje plonk :P

[Voor 17% gewijzigd door RoosW op 04-07-2019 21:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FeronIT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-05 09:47
ik heb nu een paar keer de Elegance scheergel geprobeerd. Voor een volledige scheerbeurt vind ik het maar matig, qua prestatie vergelijkbaar met de Rituals scheercreme. Voor het bijwerken van de randen van je baard of de grens tussen haar en baard is het echter prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
RoosW schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:29:
[...]

Daarom wou ik juist deze, die Plissoft knot kom ik steeds tegen als een hele fijne. Ook goede backbone, ik houd niet van dat hele zachte zoals de cashmere knopen, ik wil m ook wel voelen ;-)
Ik heb die vier knots van AP Shave Co, en inderdaad de cashmere is erg zacht:
https://apshaveco.com/col...t-shaving-brush-apshaveco

Dan is de tuxedo knot ook wel fijn

[Voor 11% gewijzigd door Turdie op 05-07-2019 09:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
5-7-2019 Middag
Gillette Slim Adjustable I4
BIC Chrome Platinum (2)
Razorock BRUCE handle 24mm Plissoft
Stirling Mountain Man (test puck)
Aluin (De Vergulde Hand op voetje)
Stirling ASB Unscented Menthol

Zoals verwacht een fijne zeep, geur ook prettig.
Van de ASB is erg weinig nodig, lekkere menthol kick.
Was niet de beste scheerbeurt, op naar een volgende betere.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Turdie
Net mijn nieuwe T400 kwast binnen gekregen:

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Turdie
Net 5 zepen binnengekregen:
  • Australian Private Reserve Fougère Trois SE – Special Edition
  • Southern Witchcrafts Desairology
  • Summer Break Soaps Cannonball
  • Noble Otter Soap Co. The Noir Et Vanille
  • Declaration Grooming Try This Soap 2.0

[Voor 9% gewijzigd door Turdie op 09-07-2019 21:18]

• RoosW
Mijn scheerbeurt vandaag met een Verjaardags gift, een Gillette Big Fellow (de New Improved versie) was een verrassing, een heel fijne scheerbeurt, hij is (eerste indruk, kan nog veranderen) prettig en een tikje agressiever als de Fatip OC. Je hoort nog al eens dat hele oude krabbers minder functioneren met de nieuwe dunnere DE mesjes, daar heeft deze Grote Knaap totaal geen last van! Wat een fijn, maar veel te vroeg cadeau!

dat word op jacht gaan naar zo een mooi houten Gillette doosje voor deze knaap :D

[Voor 7% gewijzigd door RoosW op 10-07-2019 17:01]

• RoosW
FeronIT schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:13:
@RoosW ik heb geboden op een krabber uit 2002, zal dus niet weg waardevol zijn. Er wordt verder nog niet op geboden,ben benieuwd, nog 4 dagen.
En, had je succes?

Alhier binnengekomen:
Die Disco & J zijn geuren waar ik aan moet wennen, phew, heel apart. De Pommade Poirot is mij te zoet, iets van Aardbeien maar zonder de zure noten die daar bij horen. Iemand hier liefhebber van zoete geuren?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
Een kleine tip, als je wilt scheren met DE mesjes en je wilt niet te veel geld uitgeven, kijk dan eens naar een oude Schick Krona, ik heb de mijne samen met een Gillette Slim Twist voor 12,50 gescoord op Marktplaats, beide zijn fijne scheermessen, maar de Krona voldoet net iets beter, en zijn mechanisme werkt foutloos, waar de Gillette een lui deurtje heeft, het sluit wel maar pas na een paar extra draaien aan de ring.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:09

Admin Shaving Society | Bourgondiër van het klassiek scheren!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoosW
Mijn laatste aankoop, een Marblewood Tuxedo van J&T :-D Een hele fijne borstel, de richel op de kwast valt keurig tussen wijs en middelvinger en maakt het erg makkelijk de kwast stabiel en zeker te gebruiken. De Tuxedo knoop is wel een tikje diep ingezet, maar de waarlijk fluweelzachte haareinden zorgen ervoor dat dat geen probleem is. Vandaag ingewijd met Noble Otter - Monarch, altijd goed voor een koninklijke scheerbeurt :-D

• Yanivano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-05 15:29
Gisteren geschoren met deze:

Fris, zacht geurtje, voor mij persoonlijk zelfs wat te zacht. Ging wel vlot om mooi schuim mee te maken.

Ik denk dat ik persoonlijk wat meer neig naar iets sterkere geuren waar je wat langer plezier van hebt, deze geur rook ik vrij snel zelfs niet meer naar mijn gevoel.

De Sandalwood geur lijkt dan toch meer mijn ding te zijn.

Bij 1 van de volgende scheerbeurten de Oak Moss variant eens uitproberen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yanivano
Deze is net toegekomen:

Vanavond eens uitproberen, ben benieuwd! :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FeronIT
Vandaag mij "Ideal" NOS 2002 ontvangen, met aankoopbewijs en al _/-\o_

Ziet er nog als nieuw uit en loopt soepel en een gratis setjes Voskhod mesjes erbij. Morgenochtend eens proberen, ben benieuwd hoe de Russen zich scheren.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Yanivano
SOTD - Zalige scheerbeurt met dit kruidig zeepje, een aanrader wat mij betreft!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RoosW
  • Charcoal level 2
  • Lord Classic (3)
  • Yaqi - Evil Zebra
  • Chiseled Face - Ghost Town Barber (sample)
  • Van der Lovett - Aftershave Balm - Sailors Blend
Na twee pogingen en nog steeds stoppels na elke scheerbeurt wou ik eigenlijk deze Charcoal doorverkopen, maar besloot (een zekere hr. Koning deelde mij mede dat je minimaal 5 x moet scheren met een krabber voor je een oordeel kunt geven) er nog een poging aan te wagen, BBS & DFS, dit maal in een stille badkamer, geen lopend water, geen muziek, en wat onthulde de minuscule audio feedback van deze krabber? Dat ik een andere hoek moest gebruiken. 7(8)7 :F
De zeep was knudde, de droge geur prima, maar nat vond ik hem niet lekker, en het schuim was middelmatig (of ik ben gewoon te kieskeurig na de MdC, Stirling & KEPINKH zepen :P )

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Lampuhkap
Hier was ik wel aan toe zeg! Een lekkere frisse shave met een heerlijke mentholhoudende splash om het af te ronden! Tijdelijke, maar fijne verkoeling!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koesie
  • Niet online
Vandaag in de supermarkt in Frankrijk dit opgepikt. Weet nog niet of ik de krabber zelf ga gebruiken of cadeau ga geven. Was geloof ik 13,50. De zeep was 1 euro en ruikt iig lekker

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lampuhkap

• RoosW

Een aankoop uit Frankrijk, redelijk compleet, ik ben benieuwd hoe hij scheert :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RoosW
FeronIT schreef op dinsdag 30 juli 2019 @ 11:27:
@RoosW €750 8)7 8)7 8)7 Wat een geld, dat zou ik toch echt niet uitgeven aan een "scheermes". Zoiets koop je dan toch ook alleen maar als belegging, want de prijs zal zich niet vertaling in scheercomfort
Ach, ik heb op ebay 1500$ voorbij zien komen voor een Wolfman, het is maar net wat je er voor over hebt. Daar mee vergeleken is de Darwin een koopje ;-)
Ik jaag liever op betaalbare exemplaren, ook met een klein budget zijn er prima koopjes te vinden, die prachtige Gillette uit de 1920-30 een paar posts hierboven heeft mij slechts 14,99 euro gekost, ik huppel dan ook zeer tevreden door het huis nu, zeker na ook deze te hebben gescoord voor een vergelijkbaar bedrag. Voorlopig weer even klaar met kopen, behalve als ik in Duitsland iets tegen kom :-D

[Voor 38% gewijzigd door RoosW op 30-07-2019 12:38. Reden: Toevoeging informatie]

• RoosW
Met mijn ruggengraat van (dun) bamboe net 1x teveel gekeken op Etsy, ook deze is nu onderweg naar mijn thuisbasis..

Nu op mijn handen gaan zitten tot na de vakantie, er zijn veel te veel mooie zaken voor redelijke prijzen op Etsy..

• Lampuhkap

• koesie
  • Niet online

• Turdie
Mijn recente favoriet is een kwast die ik deze week heb kunnen bemachtigen voor een mooie prijs. Jullie mogen raden wat voor kwast het is ;). De knoop is High Mountain White Badger knot, from Manchuria

[Voor 57% gewijzigd door Turdie op 02-08-2019 19:43]

• koesie
  • Niet online
Twee nieuwe scheer kommen.
Een van plastic en een van keramiek

• Lampuhkap

One Million EVERYTHING!

Scheerzeep, Aftershave Splash, Aftershave Balm, EdT en pomade :D

Hemels <3

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 18:14

LankHoar

Langharig tuig

Poging nummer 2 eindigt in een half bloedbad.. Ging juist maar 1x over alles heen, absoluut zonder druk en hoorde "geritsel" van baardharen wat volgens mij een goed teken zou moeten zijn.. En dan dit :S wat doe ik fout?

Poging 2

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

• Yanivano
Al die verschillende zepen zijn gevaarlijk voor mijn bankrekening! ;w

Me net nog eens laten verleiden en de volgende zepen besteld:

Benieuwd!

• Yanivano
LankHoar schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 08:44:
[...]

Ik gebruik de Wilkinson Sword Classic, dus geen safety whatsoever. Hoe groter de hoek, hoe 'aggressiever' het mes zich gedraagt? Daar zou ik wel eens mee kunnen spelen dan.

• Lampuhkap

• Lampuhkap
#shavingsociety

• koesie
  • Niet online
Slaapkamer aan het schilderen en daar hangt normaal mijn kast (straks kasten) met scheer spullen. Nu zit het meeste in deze wasmand 😄

rolandos582 schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 00:54:
[...]

Waar heb je deze gehaald rekening houdende met invoerrechten/btw/verzendkosten dan?
Deze kan je gewoon in NL bestellen er zijn ook diverse europese webshops die hem hebben check Gifts and Care even

[Voor 55% gewijzigd door koesie op 10-08-2019 10:47]

• RoosW
Meubelmaker schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 20:15:
@Topicstarter In de Topic Start staat een verklaring voor veel gebruikte afkortingen.@RoosW gebruikt al een paar keer de niet verklaarde afkorting "Prep". Hier alvast een verklaring wat het zou kunnen zijn :+ , anders even de afkortingen aanvullen voor alle duidelijkheid :)
https://www.soaaids.nl/nl...-en-voor-wie-het-geschikt
Prep is een pre-shave crème die geen witte waas achterlaat zoals prorasso pre-shave.
Het is de pot met het zonnetje op de foto.

[Voor 3% gewijzigd door RoosW op 10-08-2019 22:10]

• koesie
  • Niet online
Daarom nu wat scheer gerelateerd.
Net heerlijk geschoren op naar de volgende

• Lampuhkap

• RoosW

Na thuiskomst de pakjes file bij het afhaalpunt maar even opgelost ;-)

• koesie
  • Niet online

Een Tabac dagje 😄

• rolandos582
  • Laatst online: 06:03
10% Customer Discount Voucher: G&C op https://www.giftsandcare.com

Denk dat ik het volgende bestel ;

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• FeronIT
Kom ik toch al mijn hele leven in Maastricht, zie ik gisteren voor het eerst de berg scheerspullen in de etalage van een drogist waar ik al 718x langs gelopen ben.

Snel maar eens binnen wippen, kijken wat er allemaal te koop is :)

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zeker weten dat je hier binnen wil zijn?

[Voor 8% gewijzigd door Smultie op 19-08-2019 13:17]

• Turdie
Tommy The Cat schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 17:15:
Zo! Dat was mijn eerste echte wet shave! Vandaag mijn scheerset ontvangen. Mijn dagbaard had ik ervoor bewaard :).

Het ging voor een eerste keer best goed! Ik vreesde voor behoorlijk wat sneden, maar afgezien van een paar niet noemenswaardige plekjes ben ik er ongeschonden vanaf gekomen.

Ik was zelfs zo ambitieus dat ik maarliefst vier keer over de huid ben gegaan, inclusief ATG. Ik was namelijk nog niet tevreden over het resultaat. Dat ligt simpelweg aan mijn techniek, omdat sommige delen goed glad zijn geworden. Echt nog even zoeken naar de hoek. Die 30 graden vind ik maar lastig, dus ik doe het echt op gevoel; hoor/voel ik dat ik echt scheer? En ik pas toch al iets meer druk toe dan ik voornemens was (geen druk).

Vergeleken met elektrisch scheren heb ik minder huidirritatie. Alleen licht in de hals (links en rechtsonder). Daar dus beter op letten. Wellicht dat de haaigroeirichting daar anders is.

Wat betreft het inzepen. Ik sprenkel wat waterdruppels op de zeep, gebruik een uitgewrongen borstel en laad de borstel op de zeep (zo’n 20 seconden). Vervolgens op het gezicht een schuimlaag opbouwen. Daar overigens nog zoekende naar de juiste consistentie. Ik hoorde iemand zeggen dat het yoghurt moet worden.

Nadeel: kost meer tijd en behoorlijk wat gesmeer met de scheerzeep. En de zeep krijg je nadien niet goed droog, dus daar blijft wat vocht achter. Ik neem aan dat dit geen probleem is.

Tot zover!
Een trucje voor die 30 graden is het scheermes met de bovenste (bolle) kant tegen je gezicht (wang is het makkelijkst) aan te zetten,en dan hem zo te draaien todat je voelt todat ie haren pakt. Zie onderstaand plaatje wat ik ook al wel eerder in dit topic heb gezet:
http://www.shaveinfo.com/images7/blade-angle.jpg
The easiest place to learn about blade angle is on the cheek. Begin with the head of the razor pointing toward the face as shown in the first photo segment. Then start to bevel the handle downward as you slowly start to engage the blade to the whiskers and continue beveling more until you hit the "sweet spot" - typically regarded as being about a 30 degree angle to the shaving surface. Use this as a guide because various blades and razors may differ slightly.

[Voor 12% gewijzigd door Turdie op 19-08-2019 14:34]

• koesie
  • Niet online
Nieuwe borstel ontvangen, zo meteen maar proberen.

• Lampuhkap

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:01
Na een jaar geleden te starten met scheren met een Merkur 34C en Nivea scheerschuim toch wat uitgebreid.
  • 2x Taylor of old bond street Sandalwood & Sensative
  • Proraso pre-shave
  • Proraso creme
  • Proraso aftershave-shave
  • Q-shave bowl
  • Q-shave kwast
Als klapper een upgrade voor een Merkur 34C een Razorock Game Changer 0.84 Super Knurl.

• Lampuhkap
Dankjewel! :D

Hier de Birthday SOTD

[Voor 50% gewijzigd door Lampuhkap op 25-08-2019 14:10]

• RoosW
Wederom terug 'on topic' ;-)

Mijn scheerbeurt van Zondag ochtend, was inspiratie voor vandaag, het enigste rustpuntje van die dag overigens, aangezien de hongerige familie hordes binnen kwamen rollen in de loop van de dag om de BBQ ter ere van mijn verjaardag de 29e te plunderen.
Het opruimen, klaar zetten en opmaken heeft de gehele dag opgegeten zeg maar :-D
Maandag was ik gewoon te moe om nog iets te doen, dus vanochtend de laatste opruim handelingen gepleegd, de laatste vaatwasser lading opgeborgen, een verdwaalde lege wijnfles in de glas-tas, de BBQ weer onder de hoes.. Je kent dat wel. En toen dacht ik terug aan die gelukzalige scheerbeurt, dus even een re-run, maar nu met wat meer verkoeling, aangezien de thermometer hier rap de hoogte in schiet!
  • Fatip Piccolo OC
  • Polsilver Super Iridium (2)
  • J&T Marblewood 26mm Tuxedo
  • Stirling - Margarita's in the Arctic
  • Stirling AS Balm - Margarita's in the Arctic
  • SuperLi 37 - Ice Tonic
Wederom een geweldige scheerbeurt, DFS, BBS en de hele riedel _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door RoosW op 27-08-2019 12:54. Reden: Toevoeging informatie]

• Yanivano
Zonet deze besteld:

• rolandos582
Ik ga ook meedoen, dit weekend maar even proberen! Eerste dingen zijn binnen

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• FeronIT
Zaterdag een het winkeltje ingelopen dat ik laatst "ontdekt" had. Een drogist uit grootmoeders tijd, met een enorme hoeveelheid spullen op een heel kleine oppervlakte, de eigenaar erg op leeftijd maar wel heel vriendelijk. Er staat een kast met scheerzepen en aftershaves:

Meteen een setje Proraso green gekocht:

De pre shaving cream kreeg ik cadeau :) omdat ik naar de pinautomaat moest lopen, hij had zelf geen pin :?
Gisteren lekker mee geschoren, heerlijk fris met dit weer

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:38

Stoney3K

Flatsehats!

Afgelopen week was de postbode langs gekomen en toen heeft mijn spul ook even een upgrade gehad. Dus bij deze voor mij de eerste SOTD:

Krabber is een Edwin Jagger DE86BL met een goedkoop eBay dassenharen kwast, en Feather mesjes.

Proraso groen maar eens gekozen om te beginnen als zeep, en ik moet zeggen... never change a winning team :Y)

Al met al een enorme verandering vanaf een plastic Gilette 7 O'Clock krabber met scheerzeep van de drogist.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• RoosW
Kijk wat de Postbode bracht! <3

• koesie
  • Niet online
Vooraadje fijne mesjes binnen

En nog een pakketje

[Voor 32% gewijzigd door koesie op 04-09-2019 19:03]

• RoosW
Mijn laatste aankoop, een Ebay vondst, 1 bod, bingo *O*
Een Krect Spiral Curve, een oudje ergens rond de jaren 30-40 van de vorige eeuw, wat je noemt een uniek ontwerp, die naar ik mij heb laten vertellen erg Mild aanvoelt bij het scheren, we gaan het meemaken, ik ben benieuwd voor hoeveel vader staat straks zijn hand op gaat houden 8)

• Lampuhkap

• koesie
  • Niet online

• RoosW
Net binnengekomen, uit Bulgarije, maar aan de leversnelheid zou je denken uit Nederland!

• koesie
  • Niet online
Tommy The Cat schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:50:
Met al die scheerspullen die maar blijven binnenkomen ben ik best nieuwsgierig geworden naar hoe een volledige collectie van een scheerfanaat eruit ziet. Pics anyone? :+
Dit is wat ik heb op het moment.

Er er zijn meer spullen in aantocht :+
RoosW schreef op zondag 8 september 2019 @ 11:58:
[...]

Oef, ik ben nog maar een beginner, het is nog niet zo veel hoor, ik zal een kijken of ik een gehele overzicht foto kan ensceneren. Word vervolgd..
Hahaha volgens mij heb je ondertussen ook al een beste verzameling.

Anoniem: 54936

Mijn scheerspullen tot nu toe. Dit is de Rockwell 6s. De Wilkinson sword classic ontbreekt, die is bij een vriend te logeren.

Het Kruitvat kwastje. De lelijke verf eraf en opnieuw gelakt. Toen ik vanochtend de reactie van @RoosW las bedacht ik dat ik deze eerst maar ga gebruiken. Bedankt voor het advies, als ik wat meer ervaring heb en weet wat ik wil zal ik eens naar andere borstel zoeken.

Heb wel een grote verzameling aftershave, wellicht wat eentonig ;). (Misverstand met mijn vrouw tijdens 2 voor 1 actie van de kruitvat, we haalden allebij 4 op)

De oude krabber van pake. Door jouw link, @RoosW , kwam ik erachter dat het volgens mij een Gilette Tech is. Bouwjaar ergens tussen de jaren 60-70 aan het handvat te zien. https://mr-razor.com/Rasierer/Tech/Tech.htm

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 08-09-2019 18:05]

• koesie
  • Niet online
En weer wat spulletjes ontvangen :*)

• Turdie
rolandos582 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 19:28:
[...]

[...]

Maar dan krijg je gewoon zo'n klein bakje waar je 1/2x mee kunt doen oid? Of hoe moet ik dat zien?

Zijn er nog bepaalde merken/zepen die ik zeker moet proberen nav positieve reviews zoals de gamechanger?
Ja voor de scheercremes wel, voor de echte zepen krijg een dik afgeschaafd/afgesneden stuk die je in een scheerkom kan duwen, met de meeste kon ik wel 4-5 scheerbeuren doen. Ik heb zelf een houten scheerkom, veel zijn van keramiek, met natte handen kun die heel makkelijk stuk vallen.

Dit is een sample van Noble Otter - Texaus(amerikaanse zeep, hele complexe geur blend), die mag je van me overnemen. Zeep zelf is niet normaal te krijgen, was een limited edition, wordt niet meer verkocht. Sample is ongebruikt. Ik heb hem dubbel omdat er iets fout gegaan was bij de verzending en er een nieuwe zending was gedaan, maar een paar maanden later kwam ie toch binnen.

Op trythatsoap.com vindt je ook van veel zepen en cremes, het scent profile, dan krijg je een indruk:

Mocht je tips willen hebben van zepen die ik goed vindt, laat maar even weten, ik kan zo een lijstje voor je maken, zelf heb ik deze zepen geprobeerd:
  • Saponificio Varesino Dolomiti
  • Saponificio Varesino Cubebe
  • Saponificio Varesino Mirto di Sardegna
  • Saponificio Varesino Manna di Sicilia
  • Saponificio Varesino Felce Aromatica
  • Saponificio Varesino Felce Aromatica Beta 4.2 (Limited Edition)
  • Saponificio Varesino Stella Alpina
  • Saponificio Varesino Tundra Artica
  • Saponificio Varesino Opuntia Beta 4.3
  • Saponificio Varesino Cosmo
  • Saponificio Varesino Settantesimo Anniversario (70th Anniversary)
  • Noble Otter Barbarr
  • Noble Otter Monarch
  • Noble Otter Texaus
  • Noble Otter The Noir et Vanille
  • Martin de Candre Argumes
  • Declaration Grooming Taxes
  • Declaration Grooming Taum Sauk
  • Declaration Grooming Try that Soap 2.0
  • Taylor of Old Bond Street Sandalwood
  • Stirling Eucalyptus Mint
  • Stirling Glacial Satsuma
  • Stirling Glacial Wintergreen
  • D.R. Harris Windsor
  • Mitchell Wool Fat
  • Barisster and Mann Seville
  • Summer Break Soaps Cannonball
  • Wickham Apricus
  • Taylor of Bond Street Sandalwood (te koop)

[Voor 83% gewijzigd door Turdie op 10-09-2019 19:45]

• Turdie
1000Motormuis schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 16:40:
Hallo lui,

Alhoewel het technisch gezien misschien hoort te gebeuren, heb ik het idee dat mijn krabber meer 'trekt' dan snijdt. Ik besef dat dit te maken kan hebben met mijn voorbereiding, maar kan een scherper mesje ook een oplossing bieden? Hoek van de krabber/mesje heb ik ook wel eens als probleem zien voorbijkomen, wellicht dat ik daar wat meer aan moet werken.
Ja ik had dat ook met de Voskhod mesjes, die trokken bij mij erg. Feather en Kai glijden er mooi doorheen.
De juiste hoek zie je hier, die heb ik hier al een aantal maal neergezet.
http://www.shaveinfo.com/images7/blade-angle.jpg

[Voor 10% gewijzigd door Turdie op 13-09-2019 16:49]

• Tommy The Cat
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:02
Even mijzelf quoten.
Tommy The Cat schreef op maandag 9 september 2019 @ 23:02:

(...)

Voorlopig blijf ik trouw aan mijn huidige razor.

(...)
Tommy The Cat schreef op donderdag 12 september 2019 @ 20:57:
Uit interesse in de open kam - wellicht nog wat te vroeg voor een beginner - de Fatip Safety Razor Nichelato Piccolo besteld.
Dat heeft niet lang geduurd... 8)7

Om de collectie nog wat verder uit te breiden. Gezien de ervaring van RoosW met de Polsilver super iridium, voeg ik deze graag toe aan mijn sample pack. In de - waarschijnlijk nooit echt afgeronde - zoektocht naar de (voor jou) perfecte combinatie :).

Iemand die er een paar zou willen ruilen met een paar mesjes van mij? Dat zijn de volgende naast de Rapira Lux:

• Lampuhkap

• Turdie
Tommy The Cat schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 20:41:
Dank echter ik blijf voorlopig bij mijn vaste scheerroutine, nu ik mesjes aan het testen ben :).
Owh ja, gebruik hetzelfde mesjes max twee keer, de snede is daarvoor niet gemaakt om er vaker mee te scheren, verliest enorm snel z'n scherpte.

Je kunt de drie oneblade safety razors nu 14 dagen proberen voor $8:
https://www.onebladeshave.com/products/try

Het is een safety razor met een beweegbare kop.

[Voor 31% gewijzigd door Turdie op 14-09-2019 21:15]

Bij de kringloop een kopje gevonden. Hij ligt perfect in mijn hand en de duim past mooi door het oortje. Er zitten alleen geen ribbels in, maakt dat nog een groot verschil bij een scheerkom?

Over scherpheid vond ik dit een interessant link: https://www.refinedshave.com/razor-blade-sharpness-testing/

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 15-09-2019 10:08]

• Lampuhkap

• Lampuhkap

• RoosW
Op een brocante markt kwam ik dit doosje tegen, even een blik geworpen, en zag een redelijke Gillette in het doosje wonen, 10 euro vroeg de koper, aangezien ik niet eens wist dat er een TTO open kam versie was, het doosje met inhoud maar eens gekocht en thuisgekomen een en ander uitgeplozen. Het is een Aristocrat van ten laatste 1938, en de Open Kam versie is inderdaad niet breed verspreid te noemen. Rhodium plated, na de eerste schoonmaak ronde (een uur in een badje warm water met wat druppels dubro) even de hele zachte oude tandenborstel er over, en hij blinkt je tegemoet! De Ultrasoon reiniger heeft de laatste restje rommel er uitgeschud, hij ziet er weer uit als nieuw :-)
Ik ben nog niet aan een scheerbeurt met deze toegekomen, maar sta te popelen hem te proberen!

Na schoonmaak zag hij er al een stuk beter uit!

<3

• koesie
  • Niet online
FeronIT schreef op donderdag 19 september 2019 @ 11:09:
Gisteren een "aha-erlebnis" gehad tijdens het scheren. Voor het eerst geprobeerd om met korte halen te scheren in plaats van hele lange halen. Dat gaf een net iets beter resultaat, wat gladder. Eigenlijk had ik dat niet verwacht, ik ben niet de meest nauwkeurige persoon (zacht uitgedrukt :( ) en als ik me snijd dan ik het meestal bij het neerzetten van het mes. Dus ik dacht altijd, de gevaarlijkste actie zo min mogelijk doen :) maar dat valt dus weer mee.

Nog een vraagje voor mensen die meerdere krabbers hebben. Hoe houden jullie bij hoe vaak je een mesje gebruikt hebt? Ik heb in iedere krabber een mesje zitten en als ik van krabber wissel blijf het mesje gewoon zitten, dus moet ik heb ondertussen van 5 mesjes onthouden hoe vaak ze gebruikt zijn 8)7
Ik heb een form gemaakt op google docs waar ik alles kan invullen.
Vervolgens wordt de data in een google sheet weggeschreven.
En je kan ook nog pie charts bekijken van alles.

• Lampuhkap

• RoosW
Weer een paar aankopen (naast wat zepen [5], shampoo bars [4], AS Balm [2], Witch Hazel etc):

O ja, helemaal vergeten, Personna Gem mesjes voor de Ever Ready ;-)

[Voor 12% gewijzigd door RoosW op 25-09-2019 13:12. Reden: Toevoeging informatie]

• Lampuhkap
Vandaag alweer 9 jaar getrouwd!

Blijft nog steeds het gevoel geven alsof je de loterij hebt gewonnen!

Nieuw scheersetje van de vrouw gehad, dat past hier weer prima bij!

• hetechtebeest
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-05 20:32
Vandaag mijn eerste schreden in de wereld van DE scheren gezet. Ik heb genoeg van de kosten van mijn Gilette Fusion en daar snijd ik mij ook nog regelmatig mee. Vandaag was ik in Almere. In het centrum zit een barbier die scheerspullen verkoop. Ik zie graag wat ik koop, zeker als het iets is waar ik nog weinig van weet. Het is het volgende geworden (zie de foto's):
Parker 71R krabber
HJM varkenshaar kwast
Muhle mesjes
Taylor of Old Bond Sandalwood scheercreme
Een aluinstick

De overige mesjes komen bij een Surinaamse kapperzaak vandaan, 3 pakjes voor €2,50. Dat kon ik niet laten liggen om te proberen. Vandaag had ik me al/nog geschoren met de Gilette, dus morgen of overmorgen maar eens met de nieuwe spullen proberen en voorlopig ook alleen mijn gezicht ;)

http://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4186.JPGhttp://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4187.JPGhttp://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4189.JPGhttp://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4190.JPG
http://www.hetbeest.nl/thumb/IMG_4191.JPG

[Voor 0% gewijzigd door hetechtebeest op 28-09-2019 22:41. Reden: Plaatjes netjes ordenen]

• Lampuhkap

• Lampuhkap

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:25
koesie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 22:22:
[...]

Ik heb eens een vintage gillette gekocht,
Oude Gillette scheermessen gaan generaties mee. Ik scheer altijd met de Gillette super speed flare tip uit jaren '50 of '60. Scheer daar erg fijn mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lampuhkap

• RoosW
shadowman12 schreef op zondag 6 oktober 2019 @ 18:50:
[...]

Kan wel lang duren bij Maggards, reken maar op minimaal 3 weken,zeker als je niet voor USPS first class hebt gekozen. Dan gaat het via Globegistics en die moeten ook nog eerst verwerken.
Wat een onzin!! Ik heb meestal mijn spullen die ik bij Maggard bestel binnen 10 dagen in huis, als ik mopper dat het lang duurt is het record bij Maggard wat betreft aantal dagen tot nog toe 14 en het kortst bij Maggard 3!! dagen.

Mijn laatste levering btw:

[Voor 3% gewijzigd door RoosW op 06-10-2019 19:06. Reden: Toevoeging informatie]

• RoosW
Mijn laatste aanwinst :-D

• rolandos582
shadowman12 schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 15:10:
Vandaag voor het eerste de Mitchell Wool Fat zeep geprobeerd, wow wat een goede zeep, alleen geur is niet mijn favoriet ;)

[...]

Op shavedash.com kun je samples van zepen bestellen, scheelt je geld stuk slaan op een zeep, wat er zijn zoveel zoveel zepen met zoveel verschillende geuren en geurmengsels, allemaal zo smaak gebonden ;). Die zeep samples kun je gewoon onder in scheerkom duwen en opschuimen maar.
Ik zat al even te kijken, maar zoveel keuze! Waar begin je dan?

Ik zat er ook aan te denken om een echte ''scheerkom'' te nemen. Zoiets bijvoorbeeld : https://www.hetscheerhuys...k-met-handvat-black196679

Denk dat dit hem word :

Zeker de https://www.maggardrazors...rford-shaving-soap-5-8oz/ ben ik heel hyped voor! Ben grote fan van Tom Ford parfum, dus hun shaving cream idee zal dan ook wel erg nice zijn!

[Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 09-10-2019 18:28]

• Lampuhkap

Ik had een grote kop bij de kringloopwinkel gehaald. Deze heb ik vernield door een verkeerde tip.

Dit schaaltje vond ik bij de bakspullen van mijn vrouw: de Ikea Blanda. Werkt heel goed, breed en laag.

• RoosW
LankHoar schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 11:42:
Van het weekend voor het eerst met scheerzeep geschoren i.p.v. scheercrème, op aanraden van @RoosW. Wilde dat al eerder doen, maar macht der gewoonte deed mij steeds de crème pakken i.p.v. de zeep :+ Zo wat een wereld van verschil! Glijd veel soepeler over de huid, en ook lang niet zoveel troep in je mes. Die crème gaat de deur uit, en nu nog even een fatsoenlijke scheerkom zien te scoren.
Hier mijn bakkies, met een NOM borsteltje als maat:

• Lampuhkap

• Lampuhkap

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05:04
Wie heeft hier polsilver super iridium mesjes? Ik heb er 5 van eBay gehaald

Ze zien er zo uit.. ik heb er 1 getest, en het scheert echt verschrikkelijk. Het trekt aan alle kanten, en ik ga de andere 4 die ik nog heb echt niet gebruiken, het doet gewoon zeer. Zijn dit fakes? op internet stellen ze wel vaker de vraag als ik het zo lees, maar een echt antwoord krijg ik nou ook niet.
Op deze pagina hebben ze het er bijv ook over: https://www.theshavingroo...e-fake-posilver-si.34885/

Mijn eigen foto:

Crypto.com cashback tips

• koesie
  • Niet online
Dacuuu schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 13:42:
Wie heeft hier polsilver super iridium mesjes? Ik heb er 5 van eBay gehaald

Ze zien er zo uit.. ik heb er 1 getest, en het scheert echt verschrikkelijk. Het trekt aan alle kanten, en ik ga de andere 4 die ik nog heb echt niet gebruiken, het doet gewoon zeer. Zijn dit fakes? op internet stellen ze wel vaker de vraag als ik het zo lees, maar een echt antwoord krijg ik nou ook niet.
Op deze pagina hebben ze het er bijv ook over: https://www.theshavingroo...e-fake-posilver-si.34885/

Mijn eigen foto:
[Afbeelding]
Die lijken niet op diegene die ik heb:

Ik heb ze ook van ebay van deze verkoper https://www.ebay.nl/usr/viliok
@RoosW heeft ook bij hem gekocht geloof ik

• rolandos582
Mijne lijken er ook niet op ..

Nog niet geprobeerd moet ik zeggen, maar die van jou lijken me dan neppers ;w

• Turdie
Interessante vergelijking die ik net op reddit tegenkwam wat een DE mesjes kost

[Voor 28% gewijzigd door Turdie op 23-10-2019 18:55]

• FeronIT
Mijn slant krabber is vandaag aangekomen, precies deze

Een Russische dnepr-3, mooi in verpakking met 2 mesjes erbij. Morgenochtend proberen met mijn favo mesje, personna.

• RoosW
Mijn zondagse scheerbeurt, zeer vermeldenswaardig is de zeep, als je Fougère geur zeep lekker vind, kan ik deze van harte aanbevelen d:)b . Hij heeft weliswaar niet de punch en staying-power van de Stirling Varen, maar het is een bovengemiddelde kwaliteitsgeur die net weer andere tonen voert als de andere zepen in dit geur spectrum. Hij staat dan ook minimaal naast de B&M Fougère Gothique, die ook een bovengemiddeld geur pallet voert, de laatste ruikt donkerder, meer gronderig (vandaar die naam en label opdruk), de Jungle Warrior is lichter qua toon, met een heel mooi afgerond geur beeld.

• Turdie
Ik heb net bij Maggards de volgende zeep besteld, omdat ik er best wel nieuwsgierig naar ben:
Australian Private Reserve/Storybook Soapworks Carnivale

Storybook Soapworks is een minder bekende zeepmaker, maar maakt toch erg goede zepen. En de samenwerking die ze doen met Australian Private Reserve pakt altijd erg goed uit naar mijn mening

De geur is gemaakt door Australian Private Reserve, een erg goede perfumer naar mijn mening. Ze hebben ook de geur gemaakt van Jungle Warrior.
Ik heb de Fresca Intensa zeep al, en die ruikt ook erg lekker. Hier vindt je een review

Ook heb ik deze scheerkwast (Leonidam Molten Sapphire) besteld, en die hoop ik snel binnen te krijgen. Gemaakt door Leonidam Brushes uit Italie. Normaliter verkoopt hij in drops in zijn etsy store, maar ik had er een paar gemist, dus heeft hij er speciaal een voor mij gemaakt.
Knoop is 26mm "two band badger"

[Voor 88% gewijzigd door Turdie op 29-10-2019 17:03]

• Lampuhkap
Eerst maar even pronken met mijn delivery van Barbiere di Figaro vanmiddag:

En daarop volgend mijn SOTD :D

Oh man, wat was ik hier aan toe zeg eej.

Dik een week baard weggeschoren met mijn Pearl reiskrabber met een Kai erin.

Mijn nieuwe Chubby ook vandaag begonnen aan zijn eerste scheerbeurt en dan uiteraard nog de Extro Egyptian Oudh.

De Chub is wel behoorlijk wat ik ervan verwachtte. Een uitstekend formaat handvat, zeer zachte tips en een hele stevige backbone.

Was wel even wennen na alle Yaqi syntheetjes van de afgelopen tijd. Er is meer druk nodig om de haren wat uit elkaar te laten waaien. Waarbij je met de Yaqi's eigenlijk niet hoeft te doen. Dat is even vreemd, maar als je dan ook dat goede punt gevonden hebt, man wat is het dan een genot om mee te kwasten.

De Oudh, oh man, wat heb ik daar van genoten.!

Heerlijk fris en zoet met een ondertoontje waar ik de vinger niet goed op kan leggen, maar WOW! Wat ruikt dat spul lekker!

De aftershave (heeft volgens mij een iets kleinere dripper in de fles gekregen) eerst even goed omgeschud (mixen, moet je bijna bij alle Extro ASjes wel even doen),

Het spulletje voelt wel weer heerlijk zacht aan voor het huidje, zou bijna zeggen romig, maar dat staat weer een beetje vreemd :P

Man man man, wat voelt dat lekker,weer zo'n gladde bakkes! Over een dag of 2 maar weer, maar dan met de Duke 3?

• RoosW
Mijn Scheerbeurt vandaag.

Pagina: 1 2 3 ... 13

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee