Toon posts:

[PSU] 12 volt UPS voor CarPuter

Pagina: 1
Acties:

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-10 01:05
Ik heb nog een PC liggen welke gevoed wordt door een 12 Volt voeding. Deze zou ideal zijn om in een auto in te bouwen als media server zodat er in de auto met meerdere devices films en muziek afgespeeld kunnen worden onderweg zonder dat ierdereen een ultra dure 128G b iPad moet hebben.

In het kader "omdat het kan" wil ik dit dus gaan uitvoeren. De PC heeft al een 12 volt voeding dus dat moet lukken. Echter zodra het contact van de auto er af gaat, zal de PC dus "hard" uitschakelen. Het liefst heb ik natuurlijk een nette shutdown.

Met een UPS zou dat op te lossen zijn, echter, ik kan nergens een UPS vinden die een 12 volt input en een 12 volt output heeft. Het vermogen voor de UPS zou niet meer dan een 5 minuten hoeven zijn aangezien het PC'je vlot zat is met een SSD als OS disk om binnen die tijd af te sluiten.

Mijn vraag is dus. Zijn er 12V DC-in en uit UPS-en te koop welke een USB of RS232 aansluiting hebben die aan de PC laat weten dat de stroom weg valt?

(ja ik heb gegoogled en op het forum gezocht, en dat levert alleen 12V->230V>UPS->230V oplossingen, ik zoek "gewoon" 12V->UPS->12V)

-------

• mjl
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-10 01:05
Bedankt voor alle input, de OpenUPS2 is ruim 100 dollar, ik hoopte wat goedkopers te kunnen regelen ;)

Deze lijkt me ook een optie (hoewel ik zo snel geen USB of RS232 interface zie), voor zover ik begijp moet er alleen nog een accu bij:
http://www.mini-box.com/p...-backup?sc=8&category=981

Een PSU heb ik dus al hoewel dit wel heel mooi compact is heft het nog niet de UPS functie:
http://www.mini-box.com/p...-backup?sc=8&category=981

Ik ga eerst eens een dry run doen met wat ik al heb. Ff de boel installeren en dan kijken of ik met een wifi stick genoeg bereik heb om de synchroniseren vanaf de parkeerplaats ;)

-------

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee