Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Een IPS scherm om te gamen

Pagina: 1
Acties:

• Darks
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 29-07 09:12
In mijn zoektocht naar een nieuw scherm staat momenteel mijn voorkeur op de pricewatch: Dell Ultrasharp U2414H (860-BBCW) Zilver, Zwart

Het lijkt me een prima prijs/kwaliteit scherm en ik lees zeer veel goeds over de IPS techniek. Mijn huidige monitor is een jaar of 7 oude 20" Acer TFT dus de vooruitgang zal er zeker zijn maar ik heb nog nooit op een IPS scherm gewerkt.

Gezien ik naast het gewone multimedia gebruik ook geregeld eens zal gamen en er misschien mijn PS4 aan ga hangen stel ik mij de vraag of de IPS techniek intussen genoeg gevorderd is om vlot mee te gamen (volgens de reviews van het scherm met een 8ms response tijd gaat dit vrij goed) of dat hedendaagse TN panelen toch nog de voorkeur genieten?

Alvast bedankt! :)

Gamertag: I Darks I

• Darks
Dank voor het verplaatsen van het topic naar het correcte forum, en vooral dank voor de handige uitleg. Ik had A-MVA al eens opgevangen maar ik was niet zo goed op de hoogte van deze techniek. Dus ik krijg een uitstekende allrounder en ik houd € 50 in mijn zakken, in ruil voor wat minder design maar daar koop ik geen scherm voor :)

Het zal dus de pricewatch: Iiyama ProLite XB2483HSU Zwart gaan worden, bedankt!

• Darks
stin00 schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 00:13:
[...]

Uitstekende keuze! Onlangs voor een vriend gekocht en die is er dolgelukkig mee :) ben erg benieuwd hoe het scherm jou bevalt!

Bij de buren is net een review geweest van wat schermen en ook daar kwam hij als beste uit de test. Wellicht leuk om even door te bladeren: http://nl.hardware.info/r...lige-verse-blik-conclusie
Het scherm is gisteren aangekomen en bevalt super!

24" Past perfect op mijn desk, en meteen valt op hoe mooi de kleuren zijn en hoe diep het zwart is! Had een beetje schrik voor ghosting maar ik heb al wat op mijn PS4 gespeeld net en het loopt allemaal super vloeiend (dankzij overdrive functie misschien). Ik denk zelfs beter dan op mijn oude scherm en TV.

Bijkomend pluspunt is de line-out audio aansluiting achteraan het scherm waardoor ik nu zowel mijn PC als PS4 via de monitor aan mijn speakers heb kunnen koppelen zonder bijkomend gedoe.

Zeer tevreden dus, dank voor het advies. Was al maanden aan het schipperen tussen verschillende schermen maar ben erg blij dat het deze geworden is.

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True