Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

vreemd probleem met combinatie mobo/graka na plaatsen koeler

Pagina: 1
Acties:

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:04
Ik heb vandaag op een PC de koeler vervangen. Die stofzuiger maakte net iets te veel lawaai. Bij het verwijderen van de oude koeler heb ik evenwel de CPU (een AMD Phenom II) uit de socket getrokken.

Na de plaatsing van de nieuwe koeler kwam het bord (Gigabyte GA-M68MT-D3P) niet meer tot leven. Ik kreeg 3 lange en 1 korte beep te horen. Na wat zoeken bleek dat ineens 1 van de RAM latjes slecht zou zijn. Maar ik kreeg geen fout meer te horen.

Tot mijn verbazing kwam er evenwel geen leven in mijn beeldscherm. Dat bleef zwart. Na enkele reboots heb ik dan even een scherm gehangen aan de onboard VGA connector en deze geeft wel beeld.

Ik vervang de GTX970 door de GTX550 die ik er enkele dagen geleden heb uitgehaald en ik krijg weer beeld via de grafische kaart ipv de APU. Met de nieuwe 970 ben ik teruggegaan naar de winkel, daar werd deze in een toonzaal model geplaatst en kregen we beeld te zien :| .

Maw: wissel ik de nieuwe grafische kaart met de oude geeft het systeem beeld. Plaats je de nieuwe grafische kaart in een ander systeem (heb het daarnet ook nog even op mijn HTPC geprobeerd, zelfde resultaat) dan krijg je ook beeld maar steek je de nieuwe grafische kaart terug in de PC waarvoor deze gekocht is en waarin deze 2 dagen gewerkt heeft dan blijft het beeld zwart.

Zelf gok ik dat er toch iets mis is met de CPU (hoewel geen enkele pin beschadigd is en ik de pinnen ook niet heb aangeraakt). Een BIOS reset heeft geen effect gehad.

Iemand die een gokje wil wagen naar wat er gebeurd zou kunnen zijn?

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 13:04
ja, die heeft 2 dagen gewerkt.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True