Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Xpenology zelfbouw NAS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• rolandb6
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-03-2018
Ben voornemens een Xpenology machine zelf in elkaar te gaan zetten en ben vanuit het het componenten forum al een heel eind opweg geholpen. Ik zoek echter nog een aantal componenten om het systeem compleet te maken en heb daar jullie tips hard bij nodig om mijn eigen ideeën te toetsen.

Doel
Een NAS, draaiend op DSM van Synology, oftewel een Xpenology met 6 HDDs. Machine moet in staat zijn om als HTPC server te dienen in huis. Hij moet dus gemakkelijk 1080p films kunnen streamen in het huis. Transcoden hoeft niet perse, daar alle tvs voorzien zijn van een degelijke transcoders (raspberry 2's). Wel moet hij ook parallel applicaties kunnen draaien als Sickbeard, coachpotato en torrents en nzbs kunnen binnenhalen.

Wat heb ik reeds in huis
Onderstaande producten zijn reeds aangeschaft; het wordt dus een FM2/+ machine.
#ProductPrijsSubtotaal
1ASRock FM2A78M-ITX+€ 85,50€ 85,50
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 153,45

Ik zoek nog
Een processor, geheugen en een voeding, waarna ik volgens mij volledig compleet ben.

Processor
Twijfel zelf tussen de volgende processoren:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/46/304834;417589;361932;335904/categorie/
- Zou de performance tussen de processoren erg verschillen met het doel wat ik heb?
- De 6300 en 7300 staat bij dat hij geen actieve fan heeft. Is hij dan fanloos of moet her nog een losse fan bij worden aangekocht?

Geheugen
Dacht zelf aan 4 GB geheugen en dit in een reepje te kopen, zodat er eventueel nog 4 GB aan toe kan worden gevoegd.
#ProductPrijsSubtotaal
1Crucial CT51264BA160BJ€ 28,-€ 28,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 28,-

- Normaal werkt dual channel sneller (dus 2x2). Zou dat erg veel schelen dan een reepje van 4GB?
- Volgens mij is dit geheugen compatibel met het moederbord. Klopt die aanname?

Voeding
Ik wil de kast zo energiezuinig laten werken, maar wel met een realistische aanschafprijs (geen terugverdientijd van een eeuw). Ik had deze twee op het oog, waarbij een van beide fanloos is. Deze is echter wel maar 102 Watt.
- Zou de fanloze Seasonic voldoende zijn voor deze machine en 6 HDDs?
- Zijn er nog ander overwegingen of alternatieven hiervoor?

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! System Power 7 300W€ 30,95€ 30,95
1Seasonic OEM SSE-1001HE-12 - 102W - 12V - Enclosed PSU€ 38,10€ 38,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 69,05

Aan het gemiddelde gesprek van een mobiele beller, valt wel degelijk af te leiden dat mobiel bellen je hersens aantast.

• rolandb6
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-03-2018
Zag het inderdaad, thanks. Maar dit gaat om 1 individu die zich niet comfortabel voelt om de hosting te doen. Naar mijn idee deelt Synology zelf de sourcecode in GPL en mag het daarna dus gebruikt worden.

Aan het gemiddelde gesprek van een mobiele beller, valt wel degelijk af te leiden dat mobiel bellen je hersens aantast.

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True