Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Probleem met het zoeken van een mic/audio splitter

Pagina: 1
Acties:

• TheDutchCat
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 15:19
Beste mensen,

Onlangs heb ik een nieuwe koptelefoon en microfoon gekocht.
Deze worden gebruikt samen met deze laptop:

Na aankoop kwam ik erachter dat in deze laptop een gecombineerde audiopoort zit en dat ik daarvoor een splitter nodig heb.
Dus maar even gegoogled en de eerste beste splitter aangeschaft, audiojacks werken immers allemaal hetzelfde toch?
Niet dus.

De eerste splitter betreft deze en in de beschrijving staat nog: “Enkel geschikt voor Apple Iphone en iPad.”
Ik, en een vriend die even mee had gekeken: "ja hoor dat zullen we wel zien" want dat is toch pure onzin, niet dus.
Als hij in de laptop zit hoor ik alleen in mijn rechter schelp muziek, de microfoon pakt hij niet eens op.
Diezelfde avond nog ff snel een ander aangeschaft, zodat ik de volgende dag m’n mic kon gebruiken.
Hierbij hoorde ik alleen links geluid en wederom geen mic.

Nu begon ik het behoorlijk zat te worden en besloot om samen met die vriend nog maar eens goed te googlen.
Nu blijkt dat er 2 soorten splitters zijn, de ene wordt veel gebruikt voor mobile telefoons en de andere vooral voor notebooks.
Bij een winkel waren deze 2 versies beschikbaar: versie 1 voor notebooks en versie 2 voor smartphones.
Omdat de eerste splitter geen duidelijke beschrijving heeft ben ik voor versie 1 voor notebooks gegaan.
Dit leek logisch, weer niet dus.
Wederom alleen weer rechts muziek en geen mic.

Nu mijn vraag: zal ik de laatste terugsturen en de andere versie ervoor in de plaats nemen of moet ik totaal iets anders nemen?

Hartelijk dank voor de te nemen moeite.

• TheDutchCat
Bedankt voor de reactie!

Ik heb geen manual gekregen bij de splitter en deze is ook niet te vinden op hun website.
Ik zal even een ticket aanvragen en daarin vragen of ze deze hebben.
Wel staat er een vaag plaatje onder de eerste, maar daar valt weinig uit op te maken.

• TheDutchCat
FikkieHo schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:29:
Hoewel ik natuurlijk geen garantie kan geven dat hij het ook bij jou doet, heb ik voor mijn HP laptop met ook zo'n "combo-jack" deze aangeschaft:

https://azerty.nl/8-3047-...om-3-5mm-4-pins-naar.html
Bedankt deze was ik nog niet tegengekomen en hier zal ik even naar kijken.
heuveltje schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 18:33:
[...]

Ik bedoel natuurlijk de manual van je laptop :P
8)7 deze had ik al gedownload via de website, maar hier was verder niets in te vinden wat die audipoort betreft.

Edit: Ik heb asus gemailt of ze mij kunnen vertellen van welke type mijn audiojack is, ik laat weten als ik antwoord heb.

[Voor 8% gewijzigd door TheDutchCat op 14-04-2015 19:57]

• TheDutchCat
Asus heeft mijn mail geantwoord:
De audio aansluiting op uw notebook, werkt niet met een splitter.
Deze uitgang heeft een mic en sound uitgang maar het is niet dan deze twee keer uit deze uitgang komen.
Deze audiojack is microphone of een headset niet samen dan werkt het niet.
Aan het nederlands te zien hebben ze mij waarschijnlijk niet begrepen en nog steeds geen duidelijkheid gegeven over het soort audiojack dat in mijn laptop zit.
Super dit... :/

• TheDutchCat
heuveltje schreef op woensdag 15 april 2015 @ 16:48:
zij niet begrepen, Of jij wilt het niet accepteren ? :)
Deze audiojack is microphone of een headset > Oftewel het kan voor allebei gebruikt worden, maar niet tegelijkertijd.
Ik zou het voor de zekerheid nog even in het engels mailen naar de algemene helpdesk, maar ik denk dat je S.O.L bent. en wat je wil gewoon niet kan.

Trouwens wel belabberd nederlands inderdaad, had ik niet verwacht van een bedrijf als asus.
Nouja dan zullen ze wel gelijk hebben...
Dan heb ik het gewoon verkeerd gelezen 8)7 .

Anyway als een splitter niet gaat werken moet ik dus iets anders hebben.
Ik heb al even gekeken in de pricewatch naar externe geluidskaarten, maar die zijn behoorlijk prijzig.
Er zitten wel hele goedkope tussen, maar ik heb natuurlijk geen idee hoe betrouwbaar die zijn.

Is een externe geluidskaart dan the way to go of heeft iemand nog een totaal andere oplossing?

• TheDutchCat
Dit weekend deze aangeschaft.
Deze werkt helemaal goed.
Iedereen bedankt voor de hulp.
Pagina: 1

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True