Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• boe2
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
Mede-auteurs:
  • himlims_
  • Registratie: juni 2000
  • Niet online

himlims_

• Meelobee
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23-06 22:31

Meelobee

Introductie
Unreal Tournament is het nieuwste hoofdstuk in de UT arenashooter reeks van Epic games. Het draagt dezelfde naam als de originele game (ook gekend als UT99), maar het gaat hier om een volledig nieuwe titel, vanaf nul ontwikkeld in de Unreal 4 engine.
Development van de game begon in mei 2014. Het team maakte van in het begin duidelijk dat Unreal Tournament een open collaboratie zal zijn tussen Epic games, UE4 devs en de community: De broncode is openlijk beschikbaar en iedereen die wil kan bijdragen aan het spel (maps, models, textures, code). Dit komt samen met de belofte dat UT altijd gratis zal zijn. Om tegemoed te komen aan de modding community plant men ook een marketplace te implementeren waarop mensen maps/models/mods kunnen weggeven of verkopen. Een percentage van de opbrengst is dan voor Epic en het is hier dat Epic winst hoopt te maken.

Hoe beginnen?
Hoewel het spel momenteel nog in vroege alpha status verkeert is het al heel speelbaar. Het enige wat je moet doen om zelf te spelen is een account aanmaken en de launcher downloaden. Je kan beide doen via de volgende link:

Linux client en server voor alle platformen hier te krijgen.
De launcher zorgt ervoor dat je client steeds up-to-date is. Eens geinstalleerd zal de launcher je vragen om in te loggen, waarbij je je forumgegevens gebruikt. Vergeet niet om ingame eerst je playersettings aan te passen alvorens je aan de slag gaat. Je ingame naam is het belangrijkste, maar je kan ook je wapenprioriteit en spelerskin aanpassen.
De volgende links zijn ook zeer handig:

Nieuwe speler?
Als je nieuw bent in UT (of als het gewoon al erg lang geleden is) is het sterk aangeraden om eerst de tutorial te spelen: Hier leer je niet alleen hoe je moet rondbewegen en moet (wall)dodgen, maar je leert ook hoe ieder wapen en item in het spel werkt, met op het einde een botmatch, zodat je niet onvoorbereid in een online match hoeft te springen.

Momenteel zijn er 4 speltypes beschikbaar: Deathmatch, Team Deatmatch, Capture The Flag en Duel. Alsook zijn er een aantal mutators beschikbaar, waaronder instagib en low gravity. Via de server browser kan je op zoek gaan naar een server met een acceptabele latency en voldoende spelers: Er zijn meerdere Europese servers die iedere avond drukbezocht zijn, dus medespelers vinden is geen probleem. Hou er wel rekening mee dat de skillgap soms heel groot kan zijn aangezien er veel UT veteranen het spel mee testen. Wat de pijn kan verzachten is het bekijken van de tutorials die hierboven gelinked zijn en ook ingame te bekijken zijn.

Media

Afbeeldingen zijn klikbaar

http://zdmods.com/tweakers/ut/rocketwhore2.gifFragmeathttp://zdmods.com/tweakers/ut/rocketwhore.gif
In je eentje tegen bots spelen is natuurlijk niet zo leuk, daarom hier een overzicht van de Tweakers die ook spelen. In-game kan je in de 'Friends list' spelers toevoegen op basis van usernames.
Mocht je ook aan de lijst willen worden toegevoegd laat het dan even weten door een reactie in het topic te plaatsen, of door een DM bericht te sturen naar een van de topicstarters.
Forum naamUnreal naam
MeelobeeMeelobee
himlims_HollandHards
MantusPossessedPacman
boe2MacHaggis
jdh009jdh009
Slammed_a4Gunsmoke
-Mach!-Machoman
Trixh Trixh
SouLLeSSportalPr0faker
Fordox roflstronk
BenosaValdourian
eldeegeeeldeegee
e1ndbaase1ndbaas
spl3ndrBartholomeo
Arethusa Guru Meditations
wsLyColdZero
SomerenV SomerenV
danielreneflyingdutch -

Frag on!
https://forums.beyondunreal.com/styles/smilies/shockwhore.gif

himlims_ wijzigde deze reactie 09-10-2015 20:59 (31%)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• boe2
  • Niet online
Ik was al een tijd op zoek naar een degelijke arenashooter: Er zijn er momenteel meerdere in ontwikkeling (Toxikk, Reflex), maar de nieuwe UT is mijn huidige favoriet, ondanks zijn vroege alpha status. Het helpt ook dat er iedere avond volle servers te vinden zijn.

Ik denk niet dat iedere arenashooter liefhebber op de hoogte is van de huidige status van de nieuwe UT, vandaar dit topic :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

• Meelobee
Download gaat vanuit de launcher, na registratie/inloggen zou er een download knop moeten zijn.

Ergens jammer dat de movement uit 2k4 komt (walldodge) en niet de originele movement uit UT. De originele game heb ik echt m-m-m-monster veel gespeeld. Met m'n clan (ZdClan) tijden lang op 2 gestaan op de Clanbase Domination ladder in de Eurocup. Good old times met MNZ en de THK clan. Ben erg benieuwd of het dat niveau weer gaat halen qua gameplay. De pre-alpha speelt in ieder geval lekker weg :)

The Outsider

• boe2
  • Niet online
quote:
CptChaos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 14:44:
[...]
Vergeet ook Overwatch van Blizzard niet. Dat gaat ook wel een topper worden denk ik, net als deze game. Ik vind het ergens jammer dat deze game gratis wordt, maakt me toch wat huiverig voor de uiteindelijke content, dat dat misschien middels microtransactions unlocked kan worden of zo. En aan de andere kant, maakt het cheating ook wel érg makkelijk, kijk maar hoe dat nu vergaat in BF4.
Overwatch wordt helemaal geen arenashooter :?
quote:
Overigens is de UTLauncher wellicht een handige tool om snel een server te kunnen joinen. :)
Die is overbodig sinds ze 2 weken terug de ingame server browser geimplementeerd hebben :)

boe2 wijzigde deze reactie 25-02-2015 15:06 (15%)

• Meelobee
quote:
CptChaos schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 15:08:
[...]
Is maar net hoe je denkt over 'arenashooter'. Ik denk wel, dat Overwatch nog best het een en ander kan wegsnoepen aan publiek bij UT2015.
Nee, Overwatch is geen arena shooter. Een shooter waarin spelers classes kunnen kiezen die andere loadouts hebben is per definitie geen arena shooter. Overwatch is een Team based shooter en gaat meer richting Team Fortress. Unreal Tournament, Quake, Toxikk, dat zijn arena shooters.

The Outsider

• boe2
  • Niet online
Je kan hulp vragen op #unrealtournament op irc.globalgamers.net. Men is daar zeer behulpzaam :)

• Meelobee
Of anders hier: https://accounts.unrealtournament.com/login/index

Sign up, een account maken (die heb je sowieso nodig) Epic Launcher downloaden en in de launcher de pre-alpha downloaden.

Vraagje, hebben jullie ook zo weinig spelers? Ik zie wel mensen online, maar het zijn er vaak niet meer als een stuk of 20..

The Outsider

• Meelobee
Van het weekend een paar potjes online gespeeld met wat vrienden waarmee ik vroeger ook UT in clanverband speelde.. Even inkomen maar damn wat een fun is het weer. De chaos en hectiek is weer als vanouds, movement is door de slide move iets sneller en complexer maar dat past goed in de game.
Het is echt gaaf om elkaar op 5 vierkante meter te slim af proberen te zijn en het voelt weer erg fijn om iemand point blank met een flakcannon in 2en te scheuren :+
Scaling van de maps is wel wat raar, Deck voelt op een of andere manier te klein, ondanks dat de jumps wel kloppen qua afstand (Dodge vanaf minigun/shock naar de balk met shield werkt als vroeger)

En na het debacle met de hitreg in games als BF4 is het heerlijk om gewoon hitscan wapens te hebben die het goed doen. Geen gezeik met foute netcode, maar what you see is what you get! oh yeah, dit smaakt naar meer!

The Outsider

• boe2
  • Niet online
quote:
Op de kale maps zit ik tegen mijn 120 fps cap, op deze map zit ik gemiddeld rond de 80 fps, stevige performance hit dus, maar dat lijkt me niet meer dan logisch :p. Maar man, als dit een voorproefje is van wat we gaan krijgen: Laat maar komen!

Vooral het verschil in licht wanneer je van binnen naar buiten gaat of omgekeerd is heel mooi gedaan.

boe2 wijzigde deze reactie 04-03-2015 09:12 (4%)

• boe2
  • Niet online
quote:
Pedr0 schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:36:
Gisterenavond best lang gewacht want op dit moment kunnen er maar 16 games per HUB gestart worden op de European servers.
De eerste entry brengt je naar een klassieke server browser, zodat je zelf vrijuit in een bestaand spel kan springen :)

• Meelobee
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 22:10:
Ook even gespeeld, gaat best lekker. Enige wat ik jammer vind is dat het spelen met vrienden vrijwel onmogelijk is op dit moment. Heel erg buggy. Hopelijk fixen ze het snel.
Matchmaking werkt inderdaad nog niet helemaal lekker, handigste is om gewoon een server te joinen en de naam ff via skype/teamspeak doorgeven aan je vrienden :)

Die getextuurde map ziet er vet uit zeg!

Meelobee wijzigde deze reactie 05-03-2015 09:30 (4%)

The Outsider

• Meelobee
Gisteravond nog wat potjes gespeeld en wow het is nou al tof en met alles wat er nog aan komt wordt het alleen maar meer en beter! De snelheid hoeft wat mij betreft niet heel veel omhoog. (Zal er wel mee te maken hebben dat ik wat ouder aan het worden ben. :+ ) De gameplay op een 16 player server op een map als DM-Outpost is echt al lekker hectisch. En over DM-Outpost gesproken, die is echt compleet onherkenbaar vergeleken met de non-textured/meshed versie, wat een enorm verschil maakt dat :)

Meelobee wijzigde deze reactie 10-03-2015 21:05 (47%)

The Outsider

• Meelobee
Er zijn helaas nog niet veel benchmarks van lagere systemen, maar de engine schijnt goed te schalen. Ben benieuwd naar de resultaten :)

Het verschil tussen de kale versie van de maps en de uiteindelijke map met textures en meshes dat ik eerder aanhaalde is echt enorm. Hieronder 2 filmpjes van dezelfde map. Het eerste filmpje laat de kale map zien, en het tweede filmpje de complete map.

The Outsider

• boe2
  • Niet online
quote:
Jovas schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 17:19:
[...]
Precies, ook vind ik het weinig vernieuwend. Ik had graag wat nieuws origineels en verfrissends gezien. Blijft wel een cool spel, gewoon knallen zonder bullshit. Nieuwe map textures zien er ook vet uit, mijn GTX 670 ging op een 32p server aardig door de knieën op die witte map haha
Het is ook niet hun bedoeling om te vernieuwen, op de graphics na dan. Zoals je zelf al zegt: Het wordt "knallen zonder bullshit". Een grote effort om arenashooters terug mainstream te krijgen :)

• Meelobee
quote:
hmmmmmmmmmpffff schreef op zondag 08 maart 2015 @ 21:25:
[...]

Kan mij alleen niet voorstellen dat dat gaat gebeuren. De gamers van nu willen Battlefield met 1000 achievements+DLC en meer van dat soort spellen

Oldskool gamers die nostalgische gevoelens hebben (ik zelf ook), zullen dit eerder spelen. Maar wie weet zit ik er helemaal naast en wordt het echt een knaller.
Dat is een probleem dat veroorzaakt wordt door de casual spelers, die willen voor elke poep en scheet in een game beloond worden. De wat serieuzere spelers willen dit juist niet meer, als je kijkt naar de topics over bv Battlefield zie je toch wel dat mensen wel een beetje klaar zijn met al die unlocks, upgrades en gadgets.

In mijn ervaring zijn het nu vooral oud spelers van de origine Unreal Tournament en van de 2k4 versie die de Pre-Alpha spelen. Er zijn ook wel wat nieuwe spelers, maar die herken je duidelijk omdat die 9 van de 10 keer als slachtvoer dienen :D

Het is erg leuk om de ontwikkeling van het spel van zo dichtbij mee te krijgen, in de forums (https://forums.unrealtournament.com/) is veel te zien en te lezen over wat er door Epic zelf en door de community wordt gemaakt. Hieronder een aantal concept artworks van de characters die in de game moeten komen;

Nali concept (by ?)

Skaarj concept (by Bizarde)

Base concept voor Necris (by Epic)

En by far mijn favoriet: Concept voor Lauren (by Gooba)

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wordt me toch partijtje vd kaart geveegd / echtn iets in te brengen tegenwoordig :x zou leeftijd dan toch zoveel invloed hebben :F :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
RootGamer.com ☆ LINUX GAMES
🔧 Steam
RootGamer_com · Æ Origin HollandHards · Ʊplay HollandHards

• Meelobee
quote:
HammerNL schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:17:
Zijn objecten in de verte bij jullie ook blurry?
Geen last van volgens mij, heb je er een screenshot van?
quote:
himlims_ schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:44:
wordt me toch partijtje vd kaart geveegd / echtn iets in te brengen tegenwoordig :x zou leeftijd dan toch zoveel invloed hebben :F :+
Haha herkenbaar, ik kom opzich nog aardig mee, maar dan moet ik wel net ff in een goeie bui zijn. Elk potje winnen zit er niet in, maar top5 lukt nog wel :D
quote:
GurbY{nl} schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 07:38:
[...]

QFT!!!
2K4 Onslaught... man...
Ik zie eigenlijk liever dat ze focus houden op de core gameplay en gamemodes. De vehicle gametypes zijn grappig, maar nooit echt lekker uit de verf gekomen.

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
onslaught, concept was leuk, maar in praktijk bleek het voornamelijk rushen naar vliegtuigje(s)

doe maar gewoon (T)DM, CTF - al dan niet met instagib en me is happy

gisteravond 12x12 face zitten spelen instagib, freaking beta game nu al meer lol dan battlefield :X

maar fuckk, kom echt niet meer mee, middeveld met beetje geluk :(

himlims_ wijzigde deze reactie 10-03-2015 09:05 (11%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:05:
onslaught, concept was leuk, maar in praktijk bleek het voornamelijk rushen naar vliegtuigje(s)

doe maar gewoon (T)DM, CTF - al dan niet met instagib en me is happy
Inderdaad, rushen van voertuigen is waar het vooral om ging. Opzich niet erg om erbij te hebben, maar eerst de focus op de core gameplay, daarna extra gamemodes. :)
quote:
gisteravond 12x12 face zitten spelen instagib, freaking beta pre-alpha game nu al meer lol dan battlefield :X

maar fuckk, kom echt niet meer mee, middeveld met beetje geluk :(
Kan je nagaan hoeveel beter het nog gaat worden een goeie engine scheelt dag en nacht :D

Nog maar wat concept artwork dan. Ditmaal gemaakt door Axis_Zaibot;

Brock:

Malcolm:

Liandri Bots (Xan?!):

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
ik hou het voorlopig wel op de editor, is wel veel veranderd de afgelopen 15jr, maar core is aardig herkenbaar. Van het weekend maar eens mapje in elkaar klikken. MOD/TotalConvertion begint toch wel te kriebelen, zeker nu linux fatsoenlijk ondersteund wordt

misschien heb je UT:Strike-Force gespeeld?

himlims_ wijzigde deze reactie 10-03-2015 09:25 (8%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
quote:
Pedr0 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:58:
[...]

Dubbeljump is gewoon mogelijk hoor??!
nope.

• Meelobee
Zowel double jump als dodgejump (beide komen uit de 2k3/4 games) zijn eruit gehaald vanwege de scaling issue die ze gaven met indoor maps. Ook kwam er door deze moves te veel focus op de hitscan wapens waardoor deze overpowered leken. Het is dus een bewuste keuze (alhoewel nog wel open voor discussie) om ze eruit te laten.

UT Movement Mechanics Design

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Pedr0 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 13:58:
Dubbeljump is gewoon mogelijk hoor??!
jah en nee; dat is lvl/server afhankelijk. gisteravond op eoa server gespeeld; gewoon double jump, wall dodge etc :P (zal wel mutor zijn geweest)

Epic/Unreal - add voor fragmeat
• HollandHards
• himlims@gmail.com

himlims_ wijzigde deze reactie 10-03-2015 16:22 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
quote:
himlims_ schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:21:
[...]

jah en nee; dat is lvl/server afhankelijk. gisteravond op eoa server gespeeld; gewoon double jump, wall dodge etc :P (zal wel mutor zijn geweest)

Epic/Unreal - add voor fragmeat
• HollandHards
• himlims@gmail.com
Aha, dat was jij :D

Ik heb aan de TS een overzichtje toegevoegd met spelers. Mochten er meer mensen op de lijst willen laat het dan ff weten in het topic of stuur me een DM. :)

Meelobee wijzigde deze reactie 10-03-2015 19:48 (93%)

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
:?
quote:
tikkietrugjaap schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 21:10:
Damn zeg. Got my shit pushed back in. Wel heel gaaf om dit weer te spelen. Al lijkt het wel minder snel dan vroeger. Ik heb het idee dat Q3 een sneller tempo had.
Q3 is volgens mij altijd sneller geweest dan UT, maar huidige setup is voor mijn gevoel sneller. gister ook nog even goty gespeeld; daar win ik wel meer dan in UT'15 8)7 en voelt dan toch echt trager aan dan de nieuwe

hitbox registratie van UT'15 is nog best .... die zuigt gewoon :+

himlims_ wijzigde deze reactie 11-03-2015 09:23 (3%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Wist niet dat jij HollandHards bent, kwam je al een paar keer tegen online :)

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wordt echt vd kaart geveegd, volgens mij ben ik niet meer zo snel als 15jr geleden :+

ga wel met de editor frotten, face-2 rebuilden (huidige ut99 face import is slecht gedaan)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Als je in de tussentijd helemaal niets gespeeld hebt dan is het waarschijnlijk een stuk lastiger.
Ik heb zelf UT behoorlijk fanatiek gespeeld en ben daarna altijd blijven gamen, vooral shooters, maar niet meer in competities of ladders, gewoon casual met vrienden samen spelen.
Nou ben ik inmiddels 37 (maar ik voel me 20 :D) en ik had er een hard hoofd in of ik inderdaad nog wel mee kon komen online. Ik was daardoor ook wel een beetje nerveus toen ik het eerste potje online speelde, zweethandjes en klotsende oksels... Maar het viel gelukkig reuze mee, ik kom goed mee met de rest en kreeg het voor elkaar om de speler 'Flak' (ut developer) onder me te houden in de scores. Niets te klagen dus. :)

Feit is dat het een skill based game is, maar een stukje mapkennis en itemtiming zoals eerder aangegeven scheelt een hele hoop in het uiteindelijke resultaat.

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Predje schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:38:
De 30ers van nu zijn natuurlijk wel een unieke generatie he.
Wij hebben de eerste shooters kapotgespeeld.
In "onze" tijd hadden de 30ers van toen duidelijk een nadeel.
Wellicht hebben wij met onze jaren van ervaring nu juist weer een voordeel.
was/ben fanatie, UT99 DTF clanbase :P maar de jeugd van tegenwoordig :X is toch echt wel sneller dan ons }:O zojuist eerste top3 potje, er is nog hoop *O* its coming back :P

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Hann1BaL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:19:
Zeker eens proberen. Altijd groot fan geweest in van Instagib, zowel UT99 als Q3A. Het grote probleem is dat het weinig gespeeld wordt.
beide worden heden dag nog (relatief) veel gespeeld, altijd bevolkte servers beschikbaar

met UT15 instagib... nu nog even niet; hitbox registratie is verre van wat het moet zijn

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
quote:
himlims_ schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 18:26:
[...]

met UT15 instagib... nu nog even niet; hitbox registratie is verre van wat het moet zijn
Volgens je screenshot zat je wel op een US server, met de bijhorende 200ms latency :p

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
TooTall_NL schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:
Hmm geweldige herinneringen aan UT99.
Met name de enorme diversiteit Online op een gegeven moment. De maps met thema dat je een soort hamstergrootte bent vond ik geweldig!
MODs op fileplanet/unrealplanet,

weet nog dat we met zn alle hebben staan kijken naar download tellertje op fileplanet; welke uiteindelijk 1 miljoen(!!) downloads verwerkte op dag 1 van lancering Strike-Force *O*
mijn meest memorabel game moment is dat geweest. Wetende dat er 1 miljoen mensen jouw map/textures te zien kreeg _/-\o_ :)F diverse van ons team zijn daarna begonnen bij guirilla games, welke oa killzone heeft gemaakt. *zucht*

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Predje schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 10:32:
Ik moet ook nog even naar de grafische instellingen kijken.
Het ziet er nu nog niet echt goed uit, maar het draait dan weer wel super.
Dat zal wel gaan veranderen als ik de graphics hoger ga zetten (als dat al kan?).
textures/shadows/belichting etc. is nog allemaal .... in begin fase. er zijn paar maps die redelijk 'klaar' zijn, althans qua basis opmaak. Meeste zijn nog gewoon kaal, alleen BSP opmaak (dus nog geen meshes en tierelantijntjes die het mooier maken)
gisteravond begonnen aan face-3 :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Ik speel nu met alle settings op Epic, en een fov van 90 op een GTX970. Voor de meeste niet afgewekte maps onnodig, maar het draait super smooth dus waarom niet. DM-Outpost23 is echt een lust voor het oog en de framerate is prima. Enige nadeel is die blauwe goed in de pulse room en het licht effect dat je krijgt als je van buiten naar binnen gaat. (je ziet zegmaar even niets omdat je ogen moeten wennen)

The Outsider

• Meelobee
Ze hebben met DM-Outpost de lat redelijk hoog gelegd. Het is de bedoeling dat de officiële maps minstens net zo mooi of mooier worden. Wat er vanuit de community komt is afwachten, er zitten in ieder geval flink wat goeie mappers bij. Groot voordeel is dat je zelf bepaald wat je gaat spelen :)

The Outsider

• boe2
  • Niet online
quote:
Enige nadeel is die blauwe goed in de pulse room en het licht effect dat je krijgt als je van buiten naar binnen gaat. (je ziet zegmaar even niets omdat je ogen moeten wennen)
De manier waarop ze met licht werken vind ik fantastisch. Mijn zorg is of de tijdelijke dag/nachtblindheid wanneer je in een donkere/heldere ruimte komt op alle grafische settings aanwezig is. Zoniet, zal je op maps waar dit effect sterk aanwezig is gedwongen zijn om op lagere settings te spelen om niet benadeeld te zijn.

• Meelobee
Zolang het op alle settings hetzelfde effect heeft maakt het niet zoveel uit en is het gewoon een deel van de game waar je rekening mee moet houden. Als het enkel op high of epic werkt dan is het niet eerlijk inderdaad. Het lijkt me dat ze hier wel rekening mee houden.

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
je 'moet' (moet nix) maar je kunt die hubs beter niet hanteren. pak gewoon de server browser en join server. quick-join en die hubs werken nog niet optimaal.

omtrent graphics; boeiend - schroef toch alles terug naar lelijk/low-res = optimaal zicht op frag-meat :+

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
quote:
Trixh schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:25:
[...]

Quoted for truth :)

Als je tijd hebt om naar de graphics te kijken in dit spel dan doe je het niet goed. Action is zo fast paced... echt lekker gewoon. Op het moment dat je spawned moet je binnen 1 sec al klaar staan om je flickshot te kunnen maken aangezien je spawnprotection dan weg is en er altijd iemand in de buurt staat :).

144 hz is waar ik van geniet :9~ . Als iemand trouwens instagib wil spelen dan kan je me adden. Trixh is gewoon me naam op UT.
Helemaal mee eens dat graphics ondergeschikt zijn aan de gameplay, maar als beide gecombineerd kunnen worden is het helemaal mooi toch? Ik heb op Outpost23 nou niet het idee dat ik slechter speel omdat de map er mooier uitziet.

The Outsider

• Meelobee
http://www.zdmods.com/stuff/flak.mp4 :D

(Nee, das niet Malcolm de bot. )

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
wat is zo special hier?

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
quote:
Versteegrob schreef op maandag 16 maart 2015 @ 09:58:
[...]

Bedankt. Wel weer beetje de oude gameplay maar zag er nog wel erg basic uit.
Als je eyecandy wil moet je DM-Outpost23 eens proberen :)
Ook een mooie die je van de marketplace kan halen is DM-Lea. Alsook heb ik dit weekend CTF-Elemenal ontdekt, die assets gebruikt van een gelijknamige unreal engine 4 demo:

• Meelobee
quote:
Dat ik die flakshell blind raak schiet op een speler die ik net een miliseconde zag..

The Outsider

• Meelobee
Met een slope dodge in het linker gangetje springen (als je naar de medal kijkt) en dan jump + walldodge naar de gang aan de overkant en vanaf daar kan je naar de medal springen.

The Outsider

• Meelobee
quote:
Predje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:38:
[...]

Dat wil je toch ook?

Ik wil gewoon UT99 met next-gen graphics, 10 miljoen actieve spelers en een store met maps en items.

Heb het wel weer even gehad met al die games met class-imbalance.

Lekker oldskool skill-shooter.. vertrouwd.. ff snel paar potjes fraggen :P

Maar zijn de UT2015 weer helemaal vanaf de grond op aan het bouwen? Of is het gewoon UT99 import in UE4 en kost het maken van de mappen zoveel tijd?
Het is helemaal opnieuw opgebouwd, geen import van de oude UT.

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Predje schreef op donderdag 19 maart 2015 @ 11:38:
Maar zijn de UT2015 weer helemaal vanaf de grond op aan het bouwen? Of is het gewoon UT99 import in UE4 en kost het maken van de mappen zoveel tijd?
ut is 'gebouwd' dmv BSP's, die kun je importeren in UT15 - maar dat is niet echt optimaal; omdat systeem anders werkt dan voorheen. maar face2 / deck16 heb ik wel al langs zien komen, de 1:1 ut99 maps :+

hopelijk gaan ze die shockcombo nog nerfen - denk 4/10 deaths is daardoor

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Volgens mij is deck nieuw gemaakt, de afstanden (bv dodge vanaf minigun naar shield) zijn precies goed. Maar de movement is anders vergeleken met de oude UT, een simpele import kan het dus niet zijn, dan zouden de afstanden niet kloppen toch?

Shock mag inderdaad wat generfd worden, maar ook de Flak kan nog wel wat tweaking gebruiken. Ondanks de aanpassing van (eer-)gister is echt nog steeds een monster, ik schat dat ik met de alt-fire +- 80% van m'n kills maak.

The Outsider

• boe2
  • Niet online
quote:
ik schat dat ik met de alt-fire +- 80% van m'n kills maak.
Alsook naar schatting 80% van de kills die ik ontvang. Het hoort simpelweg niet dat een directe flak hit zowat dubbel zoveel schade doet als een directe rockethit, waarvoor meer skill vereist is.

Wat klassieke maps betreft: Ik wil dolgraag de remake van dm-hyperblast spelen waarvan filmpjes van een paar maand oud te vinden zijn maar er totaal niets meer over gehoord is sindsdien.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
hoewel ik gameplay prachtig en leuk vind, gooi ik bijltje er bij neer; is gewoon geen beginnen meer aan tegen huidige generatie fps gamers, die kids zijn duidelijk veel sneller. instagib is compleet kansloos hier :+ goed speel voor fun, en niet alleen om te winnen, maar 1001x achter elkaar neergeschoten worden is no fun :(

himlims_ wijzigde deze reactie 22-03-2015 12:41 (20%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
quote:
Spanky79 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 10:30:
[...]

Het was geen logische vergelijking ;)

Maargoed. Ik ben blij met UT15, het speelt als ut99, ik heb me nu al aardig vermaakt. Valt op dat het lekker snel speelt, alleen jammer dat de rocketlauncher maar 3 kan vasthouden
De rocketlauncher die nu gebruikt wordt is een placeholder, het weaponmodel komt volgens mij uit UT3. De uiteindelijke vorm en hoeveelheid rockets zijn ze nog niet over uit. Wat mij betreft wordt het weer de good old 8-ball :)

Meelobee wijzigde deze reactie 27-03-2015 14:35 (6%)

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Spanky79 schreef op zaterdag 28 maart 2015 @ 15:49:
Heb trouwens het idee dat er veel redelijk goede en ervaren spelers spelen... te zien aan de skills die tentoon worden gespreid. Of ik word gewoon oud en traag ;)
dat laatste lijkt wel doorslaggevend, informeer zo nu en dan naar leeftijd spelers - of dat waarheid is, is ook de vraag - maar feit is dat 30+ trager is dan 15-16jr

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
SouLLeSSportal schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 10:34:
Shockrifle is nog wel tricky waar te richten, de sniper is nog beetje bagger vind ik, waar die cirkel om het hoofd voor nodig is snap ik niet, leidt alleen maar af.
snipen doe je zonder te zoomen O-)

shockrife..., tricky? ding is vet imba, shock-combo is veeel te gemakkelijk; kan alt.fire doen, dodge/jumpen en dan alsnog de combo uitvoeren.... 8)7

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Brutal1ty schreef op donderdag 02 april 2015 @ 09:34:
Helaas trekt mijn i5 750, 4gb ram en hd5870 kaartje deze game totaal niet... En zo'n spel spelen met minder dan 60 fps, lees gerust inderdaad dan 30, is niet echt een optie wat mij betreft... :|
specs zijn hiet toch echt minder - maar draait gewoon constant met 60fps; misschien wat aan pracht en praal uitschakelen (is toch overbodige luxe en irritant bij snelle fps als dit)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Domination is beschikbaar als Mutator. De mutator plaatst op de bestaande maps 3 controlpoints op de weapon/item spawns die het verste uit elkaar liggen.

En de official sniper rifle is gekozen;

The Outsider

• Meelobee
Maak je geen zorgen, die komt er ook ongetwijfeld in. Misschien niet official, maar via de marketplace zeker weten :)

Concept art voor de Pulsegun:

Animated:

The Outsider

• Meelobee
quote:
Lynx schreef op maandag 20 april 2015 @ 10:57:
Hoe gaat het met nieuwe maps?
Maar 1 uitgewerkte map is een beetje karig?

Ik speel het zo nu en dan tussendoor maar heb nog nergens goede servers gevonden.
Met goed bedoel ik CTF-instagib (en low grav op CTF-face?).

Normale deathmatch is vaak 1 map en veel te veel man.
Er zijn nu 2 complete maps, DM-Outpost23 &DM-Lea. De overige maps komen wel, maar er zijn nog niet veel meshes beschikbaar. Daardoor komt er niet zoveel uit nu, tenzij mappers zelf meshes kunnen maken.

The Outsider

• Meelobee
Volgens mij is er geen vaste release date. When it's done! En je kan nu al kan spelen dus een vaste datum voegt ook niet echt veel toe lijkt me.

The Outsider

• Meelobee
Omdat de core gameplay niet veel anders zal zijn als dat ie nu al is.

The Outsider

• boe2
  • Niet online
Nog eens een poging gewaagd. Automatching werkt goed en is aan te raden, dan vermijd je de fulltime pro's die op hun eigen custom servers zitten. Doet veel voor mijn bloeddruk :p.

De nieuwe maps zijn ERG knap, vooral de CTF maps. De nieuwe Facing Worlds ook: Eerst teleurgesteld dat ik de Aarde niet meer zag, en dan keek ik naar beneden :D.
Enige waar ik minder enthousiast om ben zijn die pauzes voor en na de match waar je een overzicht van alle spelers ziet.

• Meelobee
Het spel is en blijft beschikbaar. Ook de uiteindelijke complete game zal helemaal gratis zijn.
Voor een lanparty is het zeker een aanrader!

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
bij/tegen matchoman gezeten; compleeeeet van de kaart geveegd, somehow stond team op een moment zelfs op -3 (TDM) ziekelijk traag ben ik geworden tozv ~15jr geleden. En dat na 50+uur inmiddels

user; hollandhards / himlims (apenstaartje) gmail (puntje) com

himlims_ wijzigde deze reactie 29-09-2015 08:51 (14%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Mantus schreef op woensdag 30 september 2015 @ 11:10:
Ik snap het niet, wat zien we precies hier?
als je dat niet ziet.... :F

eerste gisteren bij ctf instagib face tegen gekomen... jammer, mjah cheaten zal nooit op houden op de pc. was voor mij rede om naar de console over te stappen paar jaar geleden. maar vanwegen buitensporige kosten (aanschafprijs games) ben ik daar mee gestopt, en terug naar de PC. maar man o man, iedere game wordt weer verkracht door cheaters.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
wat ik niet snap; waarom kan dit? hoe moeilijk is het om een solide systeem te maken?

voor mij een rede waarom ik verrek sommige games te kopen; cheaters ... en men doet er niets tegen.

Meestal zitten er geen consequenties aan; account / IP / steam-user wordt niet geblokkeerd. En kan rustig door blijven gaan met verkachten van online game ervaring van andere.

En in dit geval gaat het ook niet werken; is F2P, men maakt nieuw accountje aan en gaat vrolijk verder

himlims_ wijzigde deze reactie 30-09-2015 11:52 (12%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Zou mij moeten kunnen vinden via:
  • himlims (apenklootje) gmail.com
  • HollandHards

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Transloc is juist een van de signature items van de ut serie, als je het gebruik daarvan goed onder de knie hebt ben je in ctf een stuk lastiger te verslaan. En daarnaast telefrags ftw!

Nav dat filmpje van die aimbot, zit er überhaupt al iets van cheat protectie in de huidige game? Dat lijkt mij nl iets om als laatste toe te voegen, om zo potentiële cheaters niet nu al een kijkje in de keuken te geven.

Meelobee wijzigde deze reactie 05-10-2015 14:24 (1%)
Reden: Typo

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
zet eens je bob's uit (weapon / view)
daarlangs zou ik post-processing en alle bloom/gloom uitzetten; garrandeerd dat je betere scores gaat behalen

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Mantus schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 01:35:
[...]

Thanks voor die note :o . Ik google maar
.
Ik was al bang dat ik uit zou komen op m'n cpu. Kan me niet echt voorstellen dat een spel als UT baat heeft bij 16gb ram ipv 8 dus ga ik toch een kijken op ik mn cpu wat kan clocken. Geen zin om ook op korte termijn m'n moederbord en cpu te vervangen..

[...]

Als je er een beetje bedreven in bent kan je met slides, wallslides en dodgen toch behoorlijk soepel en vlotjes je ding doen denk ik zo :P
gun;
- rocket jump
- hammer jump
- hammer op translocater

basis;
- double jump
- strafe jump
- single strafe
- wallgliding
- wallgliding + strafe jump
- slides
- crouch jump + slide + forward strafe jump
- etc. en combinaties daarvan

persoonlijk vind ik het too much, vond dat standaard strafe jumpen van UT voldoende

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• Meelobee
Double jump is alleen met de jumpboots. De slides mogen er wat mij betreft uit gehaald worden, die voegen niet echt veel toe. De rest is prima en geeft lekker snelle gameplay.

Het grootste nadeel aan de game is dat het zo onwijs intens is. Na 2 potjes spelen heb ik een hartslag van 180 en zweet ik me kapot. :+

The Outsider

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
dat had ik 'vruuger' met UT competeties op clanbase, 1x voor de europese CTF instagib cup gespeeld (we waren 3e geeindigd) maar zo intens en spannend was dat.

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
volgens mij heb ik nu iedereen zijn tweakers / epic profiel opgenomen in het topic

sta je er niet tussen? stuur me ff een dm

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
Nog niet. DX12 support zit nog niet in de unreal engine, enkel in experimentele builds.

boe2 wijzigde deze reactie 15-10-2015 11:28 (21%)

• Meelobee
quote:
Pin0 schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 08:52:
Iemand dit al op ubuntu geprobeerd?
En zit er een editor bij? Ik zou graag weer eens een mapje maken maar ben compleet over op Ubuntu.
Moet gewoon werken volgens mij

https://www.google.com/we...eal%20engine%204%20ubuntu

The Outsider

• boe2
  • Niet online
We weten helemaal nog niet waarin het spel moet uitkomen. Zoals het er nu uitziet is 2016 ook onwaarschijnlijk, voertuigen ontbreken nog compleet :p

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Cassius schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 16:37:
Het heeft zoveel potentie als eSport game - het is zo heerlijk snel en kan met de juiste balance aanpassingen lijden tot enorme close clutch situaties die letterlijk van scherm spatten :D .

Ik hoop dat we ooit weer zulke actieve ladders zien als in de CB hoogtijdagen:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
* himlims_ zucht (2x)

vroeger toen [..]

• onze reactietijd nog indrukwekkend was,
• communicatie via trillian en icq verliep,
• hartslag van 180+ tijden clanbase cups/matches,
• inbellen via dubbele ISDN *O* 48KB/s en 20-30ms ping IMBAAAA
• zwetende handjes en weinig muis grip,
• 1337 en n00b nog betekenis hadden,
• sponsoring en geld onbekend waren voor gamers,
• patches via ftp moest downloaden (met getright),
homo's in de kast zaten
• lan parties noodzakelijk voor data uitwisseling,
• jaloers was op vrienden met 16bit soundblaster,
• stijf van de DE (Douwe Egberts) ipv RedBull
• aimbots en cheats niet bestonden

//edit
oude clan DTF (Dutch Termination Force) bestond uit diverse teakers (weet niet of ut of tweaker-profiel eerder was) maar de Clanbase EU CTF Instagib UT99 is mijn meest toffe game beleving geweest. Tegenwoordig kom(en) ik(wij?) niet meer mee qua reactie tijd. Misschien op gebied van communicatie, teamplay en ervaring nog een bijdragen kunnen leveren, maar vrees er voor.

En de launch van onze MOD Strike-Force voor Unreal Tournament 99/GOTY op fileplanet brak records; 1 miljoen downloads op launchday - dat was ongekend.

himlims_ wijzigde deze reactie 18-12-2015 22:03 (17%)

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
Probleem is dat er momenteel nul marketing is voor UT4, dus het is grotendeels dezelfde kliek die speelt. Gelukkig is die kliek groot genoeg om iedere avond gemakkelijk een server te vinden om op te spelen, maar het heeft ook als gevolg dat het niveau heel hoog ligt, wat nieuwe spelers kan wegjagen.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
quote:
Mantus schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:46:
Ziet er leuk uit! Ik heb me eerlijk gezegd nooit echt gewaagd aan Assault in de nieuwe UT. Leuk om een keer te proberen.

Er is sinds de laatste build een nieuwe DM map gemaakt met volledige textures, blijkbaar zo bijzonder dat ze er een trailer van hebben gemaakt.

[video]
krijg wel zin om te (map)editen hierdoor :P iemand suggestie voor thema/setting??

ฅ ʕ•̫͡ᴥ•ʔ ฅ
🔧 Steam

• boe2
  • Niet online
Dit weekend nog eens een paar uurtjes gespeeld ook :)

Nu er een stuk meer map met textures zijn merk ik dat ik in de grote open maps er niet in slaag om 60 fps te handhaven, zelfs met kwaliteit op 'low'. Vervelend, want in gesloten maps (zoals Outpost-23) blijf ik zeer ruim boven de 60 fps met kwaliteit op 'epic' (AMD R9 280x).

Aangezien prutsen met de kwaliteitsinstellingen mijn fps amper beinvloedt vermoed ik dus dat mijn cpu de bottleneck is (is dan ook een 7 jaar oude AMD phenom II X4). Weinig aan te doen, maar met dips tot tegen de 30 fps gaat mijn schietvaardigheid enorm naar beneden. Ik hoop dat de toekomstige Vulcan/DX12 update dit probleem voor mij gaat oplossen, anders wordt het toch eens tijd voor een grondige PC upgrade :/

• boe2
  • Niet online
quote:
Jovas schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 21:10:
Wanneer spelen jullie dan? Heb het spel weer geïnstalleerd maar alle servers zijn leeg..
Het is me opgevallen dat mensen tegenwoordig minder op de losse servers spelen en meer op de Hubs. Daar checken dus ;)

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True