Systeem freeze tijdens update HP Pavilion

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597258

Topicstarter
Beste Tweakers......

Enige dagen geleden heb ik een HP Pavilion x360 a232nd gekocht.
Fijne laptop/tablet, maar tijdens het updaten van software en bios via een HP programma is hij helaas vast gelopen.

De laptop reageert niet op de aan/uit knop, ook niet op de knoppen van het touchpad, maar de cursor is wel te bewegen met het touchpad. De ventilator staat hevig te blazen.......maar verder gebeurt er niets. Als ik de laptop sluit gebeurt er ook weinig, het scherm blijft aan staan.

Op de website van HP heb ik gezocht naar de mogelijkheid van een harde reset, maar helaas is er weinig informatie beschikbaar. Is er hier misschien iemand die een idee heeft wat ik nog zou kunnen proberen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik weet niet of het hier mee te maken kan hebben:http://tweakers.net/nieuws/101316/patch-voor-visual-studio-2010-zorgt-voor-pc-crashes.html

In elk geval kun je hem uitkrijgen door de adapter los te maken en de accu even te verwijderen.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 597258

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Laptop heeft echter geen verwijderbare accu.
Het probleem heeft zich uiteindelijk vanzelf opgelost nadat de accu leeg was.
Na kort opladen en opnieuw opstarten werkte alles weer goed en heb ik daarna geen problemen meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Het zouden nog steeds de updates geweest kunnen zijn.
Immers wordt er gezegd: "Gebruikers die getroffen zijn door de mislukte installatie van de patch zijn genoodzaakt hun systeem via een koude reboot opnieuw op te starten."
En dat is precies wat je gedaan hebt.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 24-06 01:08
Apart dat die machine zich zo gedraagt, maar mooi dat het probleem zichzelf heeft opgelost.