E-mails automatisch laten printen

Pagina: 1
Acties:

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-11 20:55

Pykow

Angelo OTR

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn zus is afgelopen week een eigen snackbar begonnen.
in deze tijd bestellen veel klanten hun bestelling via Internet, Thuisbezorgen of eventueel een rechtstreekse mail.
Natuurlijk kan het soms erg druk zijn in de zaak en heb je geen tijd om even je mails na te lezen en kan je zo bestellingen mislopen.
Ik vergelijk dit maar met de Fax van vroeger, maar nu wat moderner.

Nu ben ik eigenlijk opzoek naar een manier om binnenkomende E-mails gelijk te kunnen afdrukken.
Er zal dus een Windows laptopje aanwezig zijn met daarop de nieuwste Outlook.
Nu weet ik dat je in Outlook Regels kunt aanmaken, waarbij je kan aangeven dat elke binnenkomende bericht naar "Het afdrukken" gestuurd kan worden, maar ik kan daarna niet aangeven welke printer er gebruikt moet worden (kijkt Outlook dan naar de standaard e-mail adres ?)

Daarnaast zijn er blijkbaar ook printers die je gelijk aan kunt melden aan je E-mail server, maar ik weet niet of iemand daar ervaring mee heeft ?

Alvast bedankt.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Als je een printer in windows instelt als default, stuurt outlook hem dan niet daar naar toe met die regel?

Daarnaast kom ik best wat programma's tegen als ik even zoek naar oplossingen om direct vanuit outlook te forwarden naar een printer. Wat heb je zoal aan dat soort programma's gevonden?

Desktop | Server | Laptop

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is dat niet wat HP ePrint voor je doet? Alle emails die dan naar de printer worden gestuurd, worden dan automatisch uitgeprint.

[ Voor 53% gewijzigd door Trommelrem op 30-01-2015 20:43 ]

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Dit zou je het makkelijkstet via regels kunnen doen , maar dan moet je wel minstens een outlook 2010+ op je systeem hebben staan :

in dat geval ga je naar regels en maak je een nieuwe regel aan :

dan gewoon toepassen op alle inkomende mails (of bv alleen die vanuit thuisbezorgd komen) en dan bij actie waar de regel overheen gaat is de actie printen.)

thats it.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:59

EnnaN

Toys in the attic

Wat ik niet begrijp is hoe je wel tijd kan hebben om een printje te bekijken, maar niet om een digitale bestelling te zien? Hang ergens een tablet neer, laat dat ding duidleijk aangeven of er nieuwe bestellingen zijn, en klaar toch? Hoezo printen?

sig

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
EnnaN schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:19:
Wat ik niet begrijp is hoe je wel tijd kan hebben om een printje te bekijken, maar niet om een digitale bestelling te zien? Hang ergens een tablet neer, laat dat ding duidleijk aangeven of er nieuwe bestellingen zijn, en klaar toch? Hoezo printen?
Je onderschat hoeveel geluid er in een snackbar is van tijd tot tijd.

Tuurlijk kan je een mooi inkomend mail geluidje maken maar dan moet het zo overheersen dat klanten er ook last van hebben. Buiten de frituur staat er natuurlijk ook andere apparatuur aan wat geluid maakt.

Bij een printje komt het er fysiek uit dus dan zie je terwijl je aan het werken bent dat er iets binnenkomt. Niet heel efficient papier wise . maar wel begrijpelijk.

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-11 20:23

TommieW

Numa numa.

Aionicus schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:21:
[...]

Je onderschat hoeveel geluid er in een snackbar is van tijd tot tijd.

Tuurlijk kan je een mooi inkomend mail geluidje maken maar dan moet het zo overheersen dat klanten er ook last van hebben. Buiten de frituur staat er natuurlijk ook andere apparatuur aan wat geluid maakt.

Bij een printje komt het er fysiek uit dus dan zie je terwijl je aan het werken bent dat er iets binnenkomt. Niet heel efficient papier wise . maar wel begrijpelijk.
Zorg er dan voor dat er iets groot op de tablet gaat knipperen?

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:59

EnnaN

Toys in the attic

Wie had het over geluid?

Nogmaals, hang een tablet neer waarop je in 1 oogopslag kan zien of er nieuwe bestellingen zijn. Met een kleurtje. Of van mijn part een plaatje van een printer waar net lijkt alsof er papiertjes in zitten (ok, das niet handig)

Maar goed, als het scherm rood wordt met een cijfer er op, heb je een nieuwe bestelling, hoezo is dat moeilijker te zien?

Stelling: een (automatisch) uitgeprint papiertje is NIET makkelijker te zien dan een scherm (tablet, de pc zelf, etc) met een duidelijke melding.

sig

• J ten brink
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-11 12:35
Is het niet mogelijk om de laptop te koppelen aan de bestaande bonprinter? (neem aan dat die er is). Zo zie je gelijk of er meer bestellingen zijn binnen gekomen en heb je meteen de juiste volgorde van bestellen.

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:03
Ik begrijp het wel. Wanneer het druk is, wil je iets tastbaars wat je gemakkelijk er bij pakt, evt. afstreept en weggooit (prikker) als het klaar is.

If it does not kill u, it makes u stronger

Verwijderd

Koop een printer va HP met HP ePrint, je krijgt dan een speciaal email adres en alles wat daar op komt wordt volgens mij meteen geprint. Kan op A6 papier dus bon van 10x15 cm
Pagina: 1