Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• chaosangel
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 04-09-2017

chaosangel

[One piece of information]

Topicstarter
Het verbaasde me dat een zoekopdracht op NEEO niets op leverde op tweakers.
Volgens mij is dit product de droom remote voor elke HTPC en of domotica tweaker.

https://www.kickstarter.c...inking-remote/description
http://www.neeo.com/

De NEEO is een afstandsbediening met een slimme hub. de hub bied naast infrarood ondersteuning voor Bluetooth 4.0, Bluetooth BLE (low energy), Wi-Fi, 6LowPAN, ZigBee, Thread en Z-Wave.

Per gebruiker kan de afstandsbediening worden geprogrammeerd.
En acties kunnen volgens if this than that principe worden gebouwd zodat alles naar wens is te maken.

De volgende stretch goals staan op het programma:
- REST API en Custom HTTP commands.
- IFTTT intergratie.

[ Dual P1 133 Proliant 1500; P3 666!!! :-); p4 2G ]

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
Jelv schreef op maandag 13 februari 2017 @ 07:14:
[...]

@chaosangel gaaf dat je de kans had er mee te spelen. Hoe vond je het werken? Is de software snel genoeg?
Ja ik heb er mee kunnen spelen :)

Ik heb hem namelijk tuis :*)

Ik ben een harmony ultimate gewend en het hebben van de NEEO is echt een verademing. Geen gekloot met gare Java desktop software of vreemde beperkingen. het voelt ook gewoon echt degelijk aan.

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
Ik gebruik hem nu nog naast mijn harmony zodat ik er lekker mee kan spelen en dingen kan testen, zonder dat de rest van het huis er hinder van ondervind. mijn vrouw pakt zelf de NEEO omdat ze die fijner vind als de harmony. terwijl nieuwe tech bij ons meestal een adoptie tijd heeft van minstens 2 maanden.

Realiteit is precies wat de beloftes zijn. met een paar mooie toevoegingen. helaas kan ik daar niets over zeggen dat mogen ze bij NEEO aankondigen. ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
brutgers schreef op donderdag 2 maart 2017 @ 10:17:
@chaosangel Heel stoer dat je hem al in huis hebt! Leuk gebaar van het NEEO team en gezien de vele video's e.d. ook erg informatief :) Ik zal zelf nog even geduld moeten hebben tot ze aan de backers gaan uitleveren. Wel heb ik hem op de ISE kunnen bewonderen en was zeker onder de indruk (helaas kon ik niet op donderdag). Ik vroeg me af of je de NEEO brain makkelijk als secondary controller in een bestaand z-wave netwerk kan opnemen? En zo ja, moet deze dan binnen het bereik van het bestaande z-wave netwerk vallen of kan je de brain als secondary z-wave controller ook over IP aan een domoticz controller koppelen?
Er is een optie om NEEO als secondary zwave controller in te zetten. Ik heb al koppelingen over IP lopen naar onder andere domoticz dus dat gaat zeker lukken (geen zwave over IP maar scripts).

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
Fietsbel schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 15:32:
@chaosangel Wellicht een gekke vraag, maar hoe voelt het rubber aan van de toetsen? en hoe is de "druk" ervaring? Zelf zou ik de NEEO ook graag willen en heb inmiddels al redelijk wat dingen in gedachten waarbij de NEEO een mooie uitkomst zou zijn.
Het voelt allemaal erg premium aan. de knoppen voelen niet gummy aan zoals bij sommige remotes maar juist heel stevig en direct. de coating maakt dat er een duidelijke grip te voelen is. wanneer de knoppen worden ingedrukt voel je duidelijk feedback (een click). Qua vergelijking zou ik zeggen dat het gevoel het meest lijkt op de knoppen van een iphone (power/volume) maar dan groter en met een grip laagje.

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
DRuw schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 18:26:
Tijd al geen updates... Zou april toch verstuurd worden volgens de laatste update....?
In april zal de productie gaan starten van duizende remotes. Ik heb geen inzicht in hoeveel er per dag van de band gaan rollen. maar verwacht dat dit niet direct op volle toeren is. De KS units worden verstuurd als alle KS units compleet zijn. Ik verwacht dus geen verzending in april. Ik denk dat eind Juni begin Juli pas word uitgeleverd en dat is denk ik zelfs iets te optimistisch. maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
Donderstraaltje schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:28:
Vimd het echt niet normaal zoals ze met ons backers omgaan, en nu weer 50 modellen eruit sturen om specifieke hardware te testen. Normaal gesproken doe je zoiets achter gesloten deuren met partijen die je op voorhand selecteert. Vreemd hoe mensen zich gek laten maken, voor iets waar vanaf het begin al enkele ernstige flaws in zitten en waarbij je op voorhand weet dat je zo goed als geen kans maakt om tester te worden. Heb ze zelfs aangeboden die eruit te halen maar ik kreeg geen invites voor de beurs en mijn mails werden ook genegeerd :P. Op het moment dat ze het product daadwerkelijk releasen doet het er niet meer zo toe want ze zijn links en rechts op bepaalde vlakken al ingehaald, en een does-it-all solution zijn ze al lang niet meer. Time hasn't been kind for them...
De 50 units zijn voor beta testers, iedere backer kon hier voor inschrijven. hoezo hoe ze met backers omgaan? Voor de beurs heeft niemand een invite gekregen, je kon je aanmelden om samen met ze een biertje te drinken. Het kaartje voor de beurs kon je via verschillende wegen gratis bemachtigen. Dit was voor veel backers wel duidelijk.

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
Ze lopen enorm uit met het op de markt krijgen van het product. Niet zo gek gezien de technische setbacks. maar hoewel de communicatie niet hun beste punt was (Is nu vele malen beter) is iedereen constant ingelicht over de status. Het product is niet gaandeweg het traject veranderd. Het idee, en hoe ze er mee om gaan is gelijk aan de originele Kickstarter advertentie, Het negatief opvatten dat een bedrijf niet zijn product verandert aan je wensen vind ik persoonlijk bijzonder. Als ze bij elk idee van elke backer er hier en daar knopjes en functies aan zouden hebben toegevoegd dan zou de remote nooit het daglicht zien.

Op software vlak zijn er overigens wel degelijk features geïmplementeerd welke door veel backers zijn verzocht. Tot deze functies officieel worden verkondigd kan ik helaas niets meer melden dan dit. beetje zuur ik weet het. maar ze zullen snel genoeg bekend worden gemaakt.

Als je de middelen had om naar de ISE te gaan kan je niet later afgeven op een ander dat je niet bent gegaan, is volledig je eigen verantwoordelijkheid geweest. Daarnaast is niet antwoorden op Email nooit netjes en kan gerust zeggen dat ik dit niet van ze gewend ben, helaas koop je daar niets voor natuurlijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
Donderstraaltje schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 16:49:
Tja wij blijven het oneens. Wij hebben een collega gestuurd maar het gesprek daar was ook niet verhelderend. Het antwoord was dat meer info voor devs later beschikbaar komt.

Over de knoppen... je kunt er op z'n minst toch over spreken dat het uiterlijk spartaans is en andere universele ab's 'iets' meer knoppen hebben? Ik vrees voor persoonlijk gebruik oprecht of het wel een handige remote is. Daarnaast zonder dollen heb ik uit een vorige baan relevante kennis over het ontwikkelen van ab's dus ik 'roep niet zomaar wat'.

Sommige dingen fix je niet ff met wat software.
De SDK word gepubliceerd na de lancering. Aangezien de SDK een NEEO brain nodig heeft, heeft het weinig nut de SDK eerder te publiceren.
Met behulp van de SDK heb ik een Homey app geschreven welke ik zal publiceren op het moment de NEEO officieel is gelanceerd, Ik kan dus bevestigen dat er een bestaat.

De knoppen zou ik me niet te druk om maken. doe maar eens een testje met je huidige afstandsbediening en kijk welke knoppen je normaal gebruikt en welke je zonder te kijken gebruikt. :)
Ik kan met recht zeggen dat ik nog geen knop heb gemist.

Ik ben het volledig met je eens dat je niet alles met software kan fixen. En ben daarom erg blij dat ze de tijd en moeite hebben genomen om te zorgen dat de hardware goed in orden is. Helaas heeft dit meer tijd gekost dan ze vooraf hadden gepland.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
Donderstraaltje schreef op woensdag 5 april 2017 @ 11:53:
[...]

Welke knoppen gebruik ik, en ook blind?

- up, down, left, right
- ok
- back
- home
- more
- EPG
- Recordings
- Play/Pause
- mute
- volume up/down
- page up/down (ook wel channel up/down)

De volgende niet blind vanwege de layout (te hoog)
Next/Back, Forward Rewind, Power
Ik gebruik de volgende knoppen in Kodi:

Mute: Mute.
Volume Up: Volume Up.
Volume Down: Volume Down.
Back: Back
Menu: Right mouse button. (geeft een keuze menu)
Chan Up: Chan Up
Chan Down: Chan Down
Up: Up, Skip forward
Down: Down, Skip backward
Left: Left, Reverse
Right: Right, Forward
OK: Ok, Play, Pause
Power: Power

Je zal voor EPG en Recordings inderdaad naar je neeo moeten kijken.

Ik kijk televisie niet via kodi maar gewoon direct op de TV, Menu is de EPG knop wanneer ik TV kijk.

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
In Kodi kan je knoppen toewijzen voor elke situatie waardoor je alsnog bijvoorbeeld de menu toets kan gebruiken voor EPG. op het moment je TV kijkt. WINDOW_FULLSCREEN_LIVETV http://kodi.wiki/view/keymap Wellicht dat dit je verder helpt. Ik denk persoonlijk dat het sneller is om gewoon de zender logo te kiezen op de NEEO remote waardoor je direct naar de juiste zender gaat.

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
Als je met wij ook mij bedoelt, ik heb een NEEO thuis. en gebruik hem met Kodi ;-)

• chaosangel

chaosangel

Topicstarter
quote:
Jelv schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 13:49:
@Donderstraaltje je bent wel echt verschrikkelijk negatief. Nou weten we het wel hoor.

@chaosangel ben je al bezig met een review voor Tweakers? Ben wel benieuwd naar een uitgebreide review :)
Ik denk niet dat ik daar heel goed in ben. maar is wel een heel goed Idee

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True