Toon posts:

TV kijken met DVB-T

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Twieeker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-10-2022
Beste Tweakers,

Ik woon sinds kort op mijzelf, maar ik heb geen TV-abbonoment genomen omdat ik amper TV kijk.
Echter, besefte ik dat ik met enige regelmaat wel naar NPO1/2/3 keek en dat ik dat wel een beetje mis.

Ik weet dat deze zenders gratis in de lucht zijn te ontvangen met een DVB-T antenne.

Nu vraag ik mij af, waar kan ik zien of mijn TV zo'n ingang heeft (heb een flatscreen LCD Tv van een jaar of 5 oud) en wat voor antenne kan ik het beste kopen?

Bij voorbaat dank.

• Twieeker
Bedankt voor de reacties!

Ik moet inderdaad even opzoeken of er een DVB-T tuner aan boord is.

En koop inderdaad wel liever een fijne buiten-antenne, of eentje die goed binnen werkt.

• Twieeker
Zijn er nog antennes die men aanraad hier? Of specificaties van antennes?

• Twieeker
OgWok schreef op zondag 25 januari 2015 @ 14:57:
Mocht je geen ingebouwde DVB-T tuner in je TV hebben dan kan je een scart-DVB-T "stekker" aanschaffen.
Daar zit een DVB-T tuner in en is iets groter dan een scart stekker zelf. Antenne eraan; tv op juiste scart poort en kijken maar. Sommige van die "stekkers" hebben ook een USB aansluiting en dan kan je opnames plannen en opnemen op een USB-stick. Beeldkwaliteit is goed.
Heb er ooit één in de aanbieding in Lille gekocht en werkt prima voor € 17,--
Ah ik zie het al. Toffe dingen. Met een afstandsbediening ook vaak!

Bedankt.

• Twieeker
Update voor de geïnteresseerden: Ik heb zo'n Koning buitenantenne gehaald voor €25.

Werkt binnen al heel prima. Ook tijdens de zeer felle regenbuien van gisteren. Dus ik laat hem lekker binnen staan denk ik.

Tevens heb ik een Chromecast gekocht (€35) waarmee je ook superveel kan.

Al met al een betaalbare oplossing voor wie amper TV kijkt en zeker vrijwel nooit naar de commerciëlen. Dus ik adviseer deze oplossing ook!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee