Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

vreemd opstart probleem laptop

Pagina: 1
Acties:

• cryctocara
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-05 15:14
hoi

ik heb een beetje een vreemd probleem met mijn laptop

als ik hem aan wil doen start hij meestal niet op en gaat wel een lampje branden dat ie aan is maar krijg geen beeld zelfs geen bios scherm.

Als ik maar lang genoeg aan en uit blijf doen start ie uiteindelijk weer een keer op .
zelfde probleem treed op in slaap stand ook dan loopt ie gelijk vast zodra ik de klep open .

het betreft een packerd bell easynote lj 65

4 gig ram
intel core duo t 9600
amd 4570m gfx

heb al een verse windows er op gezet maar dit werkte niet
ook de temps zijn ruim in orde
en hd tune geeft aan dat de schijf in orde is
wel heb ik het idee dat het probleem is begonnen naar een update van win 8.1
maar naar de nieuwe instal nog geen verbetering

wie kan mij verder helpen
gr remon

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
Piept het systeem tijdens het niet opstarten ?

Het grote adblocking topic

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Het probleem ken ik hiervan heb ik wel eens vaker gehoord.. Haal de accu er eens uit en de stroomadapter ook van de laptop. Houd dan de startknop van de laptop een halve min ingedrukt. als je dit hebt gedaan start dan de laptop alleen via de lader. dus de accu laat je eruit als dat werkt kan je de accu er weer in proberen te doen.

• cryctocara
oke dat met de accu ga ik is proberen
er zit trouwens geen speaker op mijn laptop dus piepjes heb ik zowiezo niet

mvg

edit met de accu eruit en dan power knop enz heeft niet geholpen

probleem is er nog steeds als ik hem aan wil zetten moet ik minstens 10 keer opnieuw doen voordat
ik ook maar een bios scherm zie

mvg

[ Voor 46% gewijzigd door cryctocara op 13-12-2014 14:09 ]

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Aangezien het lampje wel brand als je het opstart en de rest pas doet na een paar keer zou er een defect in het moederbord kunnen zitten. Bij mij werkte de halve minuut truc wel.
dit is trouwens de truc op youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=Lqg5wQpkK14

Als je laptop eenmaal is opgestart kan je dan naar apparaatbeheer gaan en eens kijken of alles goed zit daar. configuratie scherm->hardware en geluiden->apparaatbeheer

• cryctocara
hoi
ik heb in apparaatbeheer alles naar gekeken en geen fout meldingen .
het aparte is als de laptop eenmaal is opgestart en een tijdje draait kan ik ook gewoon rebooten .
maar als ie een tijdje uit is geweest of een langere tijd in slaap modus treed dit probleem op .
ook was ik nog vergeten te melden dat de hdd wel gaat draaien en fan draait ook .
prime kan ie ook gewoon 8 uur draaien zonder problemen ,

• Galinsky
  • Niet online

Galinsky

--------->

Tja het enige dat ik zelf dan kan bedenken is dat het startknopje defect is rare is dan wel dat de defect dan pas optreed als hij lang op slaapstand heeft gestaan. Zou eventueel met spanning te maken kunnen hebben..?
Voor rebooten blijft de spanning er namelijk in en hoef je het knopje niet te gebruiken.

Er hoeft natuurlijk geen defect te zijn er zijn met pc's en laptops soms rare uitkomsten en oplossingen! :)
Zo nu kan ik niks anders erop bedenken

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Het lijkt alsof je een temperatuur probleem hebt. Een koude laptop doet het niet goed, een warme wel. Experimenteer daar eens mee. Zet hem uit en zoek een verwarming die hem wel op temperatuur houdt, maar toch niet te heet is. Als hij dan na een lange uittijd wél gewoon opstart, weet je dat je een temperatuur probleem hebt en kun je gaan zoeken waar dat zit.
Omgekeerd, laat hem aan staan en zet hem buiten zodat hij flink afkoelt. (Je hebt de temperatuur "mee" op dit moment :-) ) Als hij dan wél uitvalt heb je het temperatuur probleem bevestigd.

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?

• cryctocara
vandaag maar is geprobeerd of het temperatuur verschil uit maakt en dit maakte geen verschil
heb ook het moeder bord helemaal naar gekeken en geen zichtbare schade aan getroffen

ik vrees toch dat het moeder bord wel ergens de problemen geeft
Pagina: 1