Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hulp pinout HP/Compaq 615 moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers.

Ik heb hier een HP Compaq 615 moederbord (inc de laptop) die ik aan het verbouwen ben.
Volgens de AMD website kan het moederbord/chipset 12 usb porten aanspreken.
Er zitten 3 usb porten op, bluetooth, webcam, modem port.

Nu heb ik meer porten nodig (intern) om deze te kunnen splitsen.
Ik heb een perfect gestripte usb hub liggen zonder porten maar pinnetjes hier voor in de plaats.
vanaf mijn hub komen 5 kabels, vcc, d-, d+. gnd,(http://pinouts.ru/Slots/usb_pinout.shtml) die 5e staat nergens echt gedocumenteerd behalve dat het NRZI (Non Return to Zero Invert) is en dat deze aan de connector vast zit, maar deze connector heb ik uiteraard niet meer.

(Mijn ontdekking is dat windows het niet snapt als je de NRZI niet verbind, dus deze is sowieso nodig, maar hoe verbind ik deze zonder connector?)

Om een lang verhaal kort te maken, ik ben opzoek naar een service manual om uit te zoeken waar de eventueele "intap" usb porten zitten.

Ook heb ik een paar CN porten waarvan ik graag wil weten waar ze voor zijn, omdat ze nooit aangesloten waren.

Een andere vraag eventueel is, ik heb ook een expressslot/34, nu zijn hier usb kaarten voor te krijgen, kan ik eventueel daar de usb vanaf tappen en naar de hub verbinden?

Ook is mijn vraag of de modem port op dit moederbord usb of serieel is net als de bluetooth module eigenlijk.
De modem is een inplug port terwijl de bluetooth een kabeltje is met stekker
bluetooth zelf heeft 5 kleuren, komt dus overeen met mijn hub de plug zelf heeft er 8 waarvan er maar 5 aangesloten zijn (pinnetjes beschikbaar) en aan de kant van het moederbord zitten er ook 8.
Uitgaande dat usb 2x4 zijn en 1 extra shielded zou het betekenen dat dit 2 usb porten zijn waarvan maar 1 in gebruik?

CN2: Cpu fan
CN3 (2 pin): speaker
CN4: Webcam
CN5: aan/uit
CN6 (heelveelpin): Toetsenbord
CN7 (4 pin): Touchpad
CN8/9: Expressslot
CN10: Cardreader
CN11 (8 pin): Bluetooth

Ik moet/wil een paar extra usb apparaten in de laptop zelf bouwen

- gps (usb)
- biometrische reader (usb)
- smartcard reader/writer (usb)
- fm radio en/of dvb-t ontvanger (usb)
- 3g module + simkaart
- eventueel nog andere dingen

Mijn usb hub + externe stroom eventueel gaat mij 4 extra porten opleveren
De extra power voor mijn usb hubje is rond, waarschijnlijk 2/3 kabels.

Wat zou de beste oplossing zijn? intappen op bv de usb port (aan de achterkant van de port pinnetjes maken, 4 stuks + shield) of eerder een usb expresscard strippen en hier van de usb gebruiken.

Ik moet rekening houden met stroom die ik nodig heb voor de hub of hubs, of kan ik deze wel van de normale vaste porten halen?

mijjn usb hub chip: GL850 met 4 porten

Alvast bedankt voor het meedenken.