Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Harde schijf vervangen toshiba satelite l350

Pagina: 1
Acties:

• daywalkerr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-07 19:28
Hallo
Ik wil in een laptop Toshiba satelite l350 de harde schijf vervangen maar als ik de nieuwe erin steek dat hoor ik steed piepen uit de bios zoals bij een defect gpu ofzo.Bij de half defecte harde schijf start die wel op en deze is een Toshiba 5400rpm 160 gig,de nieuwe die hij niet wel aanpakken is eenhgst sata 500gig 7200rpm.
Kan deze vista laptop niet overweg met deze nieuwe schijf ? :/Mijn laptop herkend die wel :/
groeten
kristoff

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wordt het ding gezien in de bios? Waar blijft hij hangen bij het opstarten?

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:04
Bios up to date?

• daywalkerr
TERW_DAN schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:05:
Wordt het ding gezien in de bios? Waar blijft hij hangen bij het opstarten?
Hoi,ja hij staat in de bios,en kan de bios niet updaten want ik kan niet in windows of gaat dat zonder windows ook ?
De laptop start op,ik krijg dan het Toshiba logo met eronder druk f2 enzo voor bios ,erna gaat de laptop verder en het beeld is zwart met een cursor dat pinkt en pieptonen .

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Biosupdate kun je meestal doen vanaf USBstick, daarvoor hoef je niet in Windows te komen.

Maar als hij wel post, kun je opstarten met een Windows DVDtje of USBstick en kijk of je daarmee kan booten en een OS kan installeren.

• extremezz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-02-2024
TERW_DAN schreef op zondag 07 december 2014 @ 15:25:
Biosupdate kun je meestal doen vanaf USBstick, daarvoor hoef je niet in Windows te komen.

Maar als hij wel post, kun je opstarten met een Windows DVDtje of USBstick en kijk of je daarmee kan booten en een OS kan installeren.
hoe bedoel je als hij wel post?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Komt je systeem door z'n post of niet? Als dat wel zo is dan moet je ergens van kunnen booten.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:19
De knipperende cursor betekent dat er geen OS gevonden wordt. Daarom kan de laptop niet opstarten.
Logisch, want je nieuwe HDD is leeg.

Je zal eerst via DVD of USB een OS moeten installeren. Tijdens de installatie van het OS krijg je de mogelijkheid je nieuwe HDD in te delen en opstartbaar te maken.

Zorg er voor dat je je Windows installatie-code achter de hand hebt.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Masimo schreef op zondag 07 december 2014 @ 16:58:
De knipperende cursor betekent dat er geen OS gevonden wordt. Daarom kan de laptop niet opstarten.
Vaak krijg je wel meer te zien, een melding als 'operating system not found'. Enkel een knipperende cursor kan ook betekenen dat hij ergens in de post blijft hangen.

• daywalkerr
TERW_DAN schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:20:
[...]

Vaak krijg je wel meer te zien, een melding als 'operating system not found'. Enkel een knipperende cursor kan ook betekenen dat hij ergens in de post blijft hangen.
Het is mij nog altijd niet gelukt,heb win7 vanaf dvd of usb proberen te installeren en paar schijven gebruikt maar altijd een pieptoon met die cursor :/
Pagina: 1