Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
http://en.wikipedia.org/w...nd_Investment_Partnership

Wat denken we hiervan? Ik heb er in elk geval nog nooit van gehoord, en het lijkt belangrijk te zijn.

Wat meningen en info:
http://www.globalresearch...ecome-a-us-colony/5417382
http://ec.europa.eu/trade/policy/in-focus/ttip/
http://www.ustr.gov/ttip
http://www.independent.co...ld-scare-you-9779688.html

PS. Ik heb gezocht, maar kon nog geen vergelijkbaar topic vinden.

VPRO over TTIP:

[Voor 14% gewijzigd door 461943 op 22-03-2015 16:55]

( Werk liep uit.)

Het feit dat dit nogal een groot iets is, en dat het niet uitgebreid in het nieuws komt lijkt me vreemd. Ik heb de tijd niet gehad om me in te lezen, maar mijn vraag zou zijn hoe veel invloed de US hiermee krijgt, tot welke gegevens ze toegang krijgen, en welke nieuwe regels erbij komen of welke oude regels veranderd gaan worden. Wordt het ineens legaal om bijvoorbeeld voedsel in te voeren uit de US wat hier normaal gesproken niet verkocht zou mogen worden? Dat soort vragen, die lijken me de tijd van het discussiëren waard.
quote:
Malthus schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 20:50:
[...]

De tegenstanders van de ISDS-bepaling in TTIP zijn bang dat ISDS gebrukt zal worden door grote bedrijven om wetgeving in Europese landen te blokkeren op bijvoorbeeld de volgende onderwerpen:
  • verdere bescherming van privacy
  • verplichting van cloud data-opslag binnen Europa
  • verbod op schaliegaswinning
  • verbod op genetisch gemanipuleerde voedingsmiddelen
  • afbouw van kern-energie of fossiele brandstoffen
Het lijkt mij in ieder geval onwenselijk dat een buitenlandse investeerder die, behalve de investering van geld geen enkele binding heeft met Europa/Nederland, invloed heeft op de bovenstaande punten (ongeacht wat je zelf van deze punten vindt).
Kijk, en dat is dus wat ik bedoel. Mocht dat mogelijk worden worden wij een soort van kolonie/ melkkoe waar een aantal mensen heel veel aan gaan verdienen en waar wij de dupe van zijn. Lijkt mij, in ieder geval.
http://www.nu.nl/economie...andelingen-blokkeren.html
Ik ben benieuwd of dit hier nagevolgd wordt.
quote:
Jlvdp schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:28:
[...]

Waarschijnlijk niet Rutte wilt het juist versnellen http://nos.nl/artikel/640...et-handelsverdrag-vs.html

Die Duitse minister van Economische zaken heeft tenminste wel een rechte rug _/-\o_
Rutte wil het erdoor raggen voordat meer mensen het door krijgen. Triest weer :(
quote:
Jlvdp schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 17:49:
[...]

Maar hé Obama geeft zijn schoothondje Rutte dan wel weer wat complimentjes daarover :X

http://www.nu.nl/economie...d-vrijhandelsakkoord.html
Toch weer een verassing dat onze amerikaanse vrinden daar blij mee zijn }:O Zij gaan erop vooruit ja, wij niet.
quote:
Mr. Detonator schreef op zondag 22 maart 2015 @ 13:20:
http://www.nu.nl/economie...ingen-ttip-blokkeren.html

De Duitse minister van Economische Zaken Sigmar Gabriel wil koste wat het kost voorkomen dat het TTIP-vrijhandelsverdrag met de VS de sociale standaarden in gevaar brengen en zal desnoods de onderhandelingen blokkeren.
Dat zegt Gabriel zaterdag in de Süddeutsche Zeitung. De minister is tevens partijleider van de sociaaldemocratische partij SPD.

De Europese Unie onderhandelt momenteel met de Verenigde Staten (VS) over een omvangrijk vrijhandelsverdrag, het zogenoemde Transatlantic Trade and Investment Partnerschip, of TTIP.

Het is de bedoeling dat bestaande handelsbelemmeringen (gedeeltelijk) worden weggenomen en import- en exporttarieven worden verlaagd of verdwijnen.

"We zullen niet accepteren dat er verder wordt geliberaliseerd of geprivatiseerd", zegt Gabriel. Aan de sociale standaarden, milieuwetgeving en consumentenbeschermingsregels mag niet worden getornd, aldus de sociaaldemocraat.

Rechter
Gabriel spreekt zich met name fel uit tegen de investeringsclausule (Investor-State Dispute Settlement, of ISDS in jargon). Daardoor kunnen bedrijven buiten de nationale rechtbanken om een land voor de rechter slepen. De Duitser noemt dit de 'privatisering' van geschillenbeslechting, en zegt er zeker van te zijn dat dat voorstel er niet doorkomt.

In januari uitten ruim 150.000 burgers en organisaties al hun onvrede over die clausule. De tegenstanders zijn bang dat door de investeringsverdragen een claimcultuur kan ontstaan en dat zo politieke besluiten die op democratische wijze zijn genomen onder druk komen te staan.
Paar reacties boven je is dit al genoemd ;)
http://www.nu.nl/politiek...advies-effecten-ttip.html

In elk geval een enigszins kritische blik.
http://www.nu.nl/buitenla...ers-protesteren-ttip.html

De Duitsers en Belgen zijn het er in ieder geval niet mee eens.
quote:
Ace Lightning schreef op zaterdag 18 april 2015 @ 19:20:
[...]

Tja en hier maken ons druk over bad brood en bed... zucht.
Dat hele bad, bed en brood vind ik een non-issue, maar dat is een hele andere discussie. Maar goed, het is al heel lang een trucje van de politiek om je aandacht af te leiden met minder belangrijke dingen zodat zij belangrijke dingen erdoor kunnen duwen.

Kijk bijvoorbeeld naar de DRC die op het moment "zware " luchtbuksen onderzoekt. Men probeert luchtbuksen te criminaliseren ( waar er overigens in meer dan tien jaar nog geen handvol incidenten mee geweest zijn) zodat we niet door krijgen dat justitie de controle over illegale AK-47's compleet kwijt is in ons land. Oude truc, werkt nog steeds }:O
Lol, over honderd jaar lezen onze kleinkinderen in de geschiedenisboeken: "En nadat er massaal geprotesteerd werd tegen TTIP werd het er alsnog doorheen gejaagd onder een andere naam. Vervolgens viel de samenleving terug naar de middeleeuwen." :+ Of, dit: " Nadat TTIP democratisch gekozen getekend werd, werd de wereld stukken beter en leefde iedereen nog lang en gelukkig. " Even afhankelijk van hoe dit afloopt dus.

Maar even serieus, dit gaat toch tegen elk fatsoen, alle common sense en alle logica in? I'm confused }:|
quote:
Roamor schreef op zaterdag 23 mei 2015 @ 16:32:
[...]

Ook "wij" niet:
http://www.nu.nl/binnenla...jhandelsakkoord-ttip.html

Echt ziekmakend hoe overheden dit toe lijken te staan, ipv zich hard te maken voor de veiligheid en gezondheid van de eigen burgers. Geen enkele instantie zou boven de wet mogen staan.

En natuurlijk voor degene die het nog niet gedaan had: https://stop-ttip.org/
Mwah, het zal allemaal wel afgewimpeld worden. Reken maar dat dit er in deze of andere vorm gewoon door komt. We hebben vaak genoeg gezien dat als de overheid iets écht wil dat het gewoon gebeurt, onafhankelijk van wat wij denken.
Ik snap er geen hol van. Wie stemt er met zijn volle verstand voor dat ISDS? Hoe gestoord moet je daarvoor zijn? En waarom lees ik hier niet méér over in het nieuws?

[Voor 19% gewijzigd door 461943 op 08-07-2015 22:53]

quote:
mad_max234 schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 11:24:
[...]

Grote bedrijven zitten hier allang en concurreren we allang mee, ook die vanuit Azië, en word met het jaar meer dat we overspoeld gaan worden met goedkope spullen uit Azië, dat hou je niet tegen. Die hebben thuis al grote afzetmarkt en lagere kosten, onze EU markt is dus zwakker, als we samengaan met de VS dan zijn we weer opgewassen tegen dat geweld.
We gaan niet "samen" met de VS. Met dit verdrag worden wij in feite een kolonie die lekker makkelijk uit te buiten valt. Overigens, dat "overspoeld worden" met goedkope spullen uit Azië is onzin. Het enige wat er wel gebeurt is dat we dingen daar laten produceren omdat dat goedkoper is, maar dan houden dus de bedrijven ( die in Europa gevestigd zijn) de touwtjes in handen. Azië is geen bedreiging, het zit vol met mogelijkheden. Zie ook de angst die bestond dat Japan alles en iedereen hier over zou nemen; dat is ook niet gebeurd.
[aluhoedje on]

Zou Mad Max voor de VS werken om TTIP hier te promoten? :D

[/aluhoedje off]

In elk geval, ik snap nog steeds niet hoe iemand met ook maar enig gezond verstand hiervoor kan zijn. Een geheim, ondoorzichtig verdrag waar niemand je wat over kan of mag vertellen en waar we niet voor of tegen kunnen stemmen? Nee, dat komt er bij mij niet in, en al helemaal niet als de VS erbij betrokken zijn.
quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:34:
@Virtuozzo
En lees mijn posten terug, geef heel duidelijk voorbeelden en zelfs een praktijk voorbeelden erbij! Ik ga niet steeds in herhaling vallen, en dan word ik niet lezen verweten! En was voorbeeld wat betrekking heeft op mijn, lees het eens voordat je onzin gaat roepen over van horen van broers of nicht of wat dan ook!

@dbhuis
Of hebben jullie dubbele motivatie nu het gaat om verdrag met de VS, over de andere verdragen hoor ik jullie niet, toen hebben jullie geen topic geopend! Is oud trucje om ander dingen te proberen te verwijten die je zelf aan doen bent! :D

Ik ben tenminste niet bang voor verandering, bang voor verdrag die opzegbaar is! TTIP zal ons hoop banen opleveren, zal ons goedkopere producten opleveren door schaalvergroting, beter concurrentiepositie tegen de opkomende economieën, etc.
Ik was uiteraard niet serieus... maar misschien begrijp je dat niet. Sowieso val je nogal in herhaling; je roept dat het alles beter zal maken, geeft een generiek voorbeeld en wat cijfers ( cijfers die je precies kan laten zien wat jij wilt dat ze laten zien) en zegt "Zie je wel!" Dat is niet hoe dit werkt.
quote:
mad_max234 schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 17:45:
Dat begrijp dat heel goed, maar begrijp jij de :D smiley's niet? :

Ja ik val steeds in herhaling als ij steeds fouten blijft verkondigingen als dat het geheimverdrag is en dergelijke! EN lees mijn eerste paar posten even door, daar staat heel duidelijk een simpel voorbeeld in waar ik persoonlijk voordeel kan hebben bij TTIP als eenmansbedrijfje waar elke euro er eentje is.

Bijvoorbeeld in je een na laatste post je weer probeert wijs te maken dat het om geheimverdrag gaat en dat het anders gaat dan normaal!

[...]

Dan moet ik weer herhalen dat het niet waar is. ;)
"Voor de zoveelste keer TTIP is geen geheimverdrag, er is geen geheimhouding, besprekingen gaan zoals ze altijd gaan bij elk verdrag, en geschillen worden in de nieuwe voorstellen door publieke rechters behandeld, allemaal openbaar dus!"

En heb het idee dat je dat nog wel even blijft verspreiden, maar bewijs met het tegendeel!
Ah, dus dat is de reden dat ik braaf op de hoogte gehouden wordt van alles wat er besproken wordt en wat er in staat. Dat is dus de reden dat we er voor of tegen kunnen stemmen. Dat is dus de reden dat er werd gezegd dat er in Nederland 70% van de burgers voor was terwijl vrijwel niemand weet dat het bestaat. Dat is de reden dat we hier vrijwel niets over lezen in de mainstream media. Dat is de reden: dat het zo'n fijn, veilig, open verdrag is wat ons extra vrijheid op gaat leveren, en wat echt helemaal totaal niet ons door de strot gedouwd wordt en echt niet half opgesteld is door lobbyisten. :Y

De hamvraag: wat klopt er hierboven niet? ;)

PS. Je kent die uitspraak wel: "If it looks like shit, smells like shit and even tastes like shit, we might need to consider the possibility that we are, in fact, dealing with a pile of shit."

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
mad_max234 schreef op zondag 12 juli 2015 @ 10:30:
Het is maar een van de vele voordelen, hele lijst met onnodige regels worden weggenomen zodta er meer innovatie en groei kan plaatsvinden, wees niet zo bang voor vooruitgang! Maar dit heeft geen zin als jullie overal iets achter gaan zoeken en niet het totaal plaatje kunnen zien!
Volgens mij ben jij degene die het totaalplaatje niet kan zien...
quote:
Ook jij zal er direct of indirect hoop voordeel van hebben, ik kan jou in dienst nemen voor dat geld wat ik bespaar, kan dus zijn dat TTIP het verschil gaat maken of jij goede baan hebt of in de bijstand komt te zitten.
:') Volgens mij wordt ik niet heel erg gelukkig van een goede baan als ik ondertussen door alles en iedereen bespioneerd wordt, als mijn eten half giftig is en als alles wat ik verdien op gaat aan belastingen die gebruikt worden om de kosten van rechtszaken tegen de overheid te betalen, en als mijn zorgkosten de pan uit rijzen.
quote:
Als we TTIP goed invoeren zal dat bijna alleen maar voordelen opleveren, en dat er nu nog hier en daar nog nadeeltje aanzit die er nog uitgewerkt moet worden tijdens onderhandelingen dat kan best, daarvoor is het ook nog geen verdrag maar zitten we al jaren in de onderhandelingsfase.
Je bent net een politicus: "Gewoon doen! Kijk niet naar de nadelen, kijk naar de voordelen! Denk vooral niet na, denk aan geld!"
quote:
Gezondheid staat niet op het spel, dat is weer een spookverhaal, categorie chloorkip onzin!
En vrijheid verliezen is nog grotere onzin, we krijgen juist meer vrijheid en we worden minder belemmerd door regels die onnodige zijn en innovatie remt!
Een gebrek aan regels kan ook leiden tot een gebrek aan vrijheid, als je grote partijen zoals multinationals hun gang laat gaan.
quote:
En jou brood komt op de plank door die bedrijfjes, of werken jullie niet? Als je werkt heb je belang erbij dat onze bedrijven hier blijven en kunnen groeien zodat we in de toekomst ook nog meetellen!
Je ziet spoken. Vanuit waar worden onze bedrijven bedreigd dan? En snap je niet dat alleen maar snel doorgroeien vaak meer slachtoffers maakt van winnaars?
Wel, Trump is tot president verkozen. Aangezien hij gezegd heeft tegen TTIP te zijn ben ik benieuwd hoe men nu verder wil gaan.
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True