Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] League of Legends - Deel 10 OverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 2 3 ... 10
Acties:
  • 106.065 views

• ItsNotRudy
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 11-02 16:37
Mede-auteur:
  • Damien
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 19-02 14:08

Damien

http://i.imgur.com/faaQPQt.png

Tournament 1: 1v1 Howling Abyss
Datum: 26 t/m 28 Juni
Stream: Ja
Casters: n.n.b.
Tijden: n.n.b.
Open voor: Iedereen

Tournament 2: 3v3 Twisted Treeline
Datum: 24 t/m 26 Juli
Open voor: Ieder team met minimaal 2 Tweakers leden met minimaal elk 150+ posts

Tournament 3: 5v5 Summoner's Rift
Datum: 28 t/m 30 Augustus
Open voor: Ieder team met minimaal 3 Tweakers leden met minimaal elk 150+ posts

Voor spelregels, prijzen, meer info, zie de volledige post van Damienx2:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/44347286

http://i.imgur.com/o7ti2at.png

Voor personen achter een firewall of andere restrictieve filters wordt er periodiek een PDF online gezet:

Patch 5.10 (PDF, 1.5MB)

http://i.imgur.com/TVwjJcp.png

League of Legends (LoL) is een gratis te spelen PC-game gebaseerd op DotA Allstars (een zeer bekende Warcraft 3 mod) en ontwikkeld door Riot Games. In het spel nemen twee teams met een gelijk aantal Champions het tegen elkaar op met als doel de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Je begint elk potje met je gekozen Champion op level 1 en zonder items. Gaandeweg level je je Champion tot 18 en breidt je hem uit met items die bij de situatie passen. Er zijn meer dan honderd verschillende Champions en items beschikbaar, waardoor vrijwel elk potje een unieke ervaring is.

Gratis? Ja! League of Legends is gratis om te spelen.

Wanneer je het spel begint heb je echter niet alle Champions tot je beschikking. Deze Champions kun je op twee manieren beschikbaar maken:
  • Door het spelen van het spel ontvang je Influence Points (IP) waarmee je, zonder hier dus voor te betalen, Champions kunt vrijkopen.
  • Diegenen die dit echter te lang vinden duren, kunnen er voor kiezen om met echt geld, Riot Points (RP) aan te schaffen waarmee je ook Champions kunt aankopen.
Ook is er wekelijks een select aantal Champions vrij beschikbaar die iedereen gratis kan spelen.

http://i.imgur.com/yJyqkWh.png

Om League of Legends te spelen heb je eerst een (gratis) account nodig die je krijgt als je registreert. Je kunt in het registratieformulier aangeven in welke region je wenst te spelen. Denk goed na over je keuze, want het kost geld om je account te verhuizen! Ter info: de meeste Tweakers spelen op de EUW region.

Klik hier om je te registreren

http://i.imgur.com/LqqNMYY.png

League of Legends is beschikbaar voor Windows en Mac OS X. Het spel schijnt slecht of soms niet te werken op Preview en Beta OS versies. Pas daar dus mee op.

Klik hier om League of Legends te downloaden

http://i.imgur.com/y3F0E7B.png

NEW!
Bard: The Wandering CaretakerKalista: The Spear of VengeanceAzir: the Emperor of the SandsGnar: the Missing LinkBraum: the Heart of the FreljordVel'Koz: the eye of the VoidYasuo: the UnforgivenJinx: the Loose CannonLucian: the PurifierAatrox: the Darkin BladeLissandra: the Ice WitchZac: the Secret WeaponQuinn and Valor: Demacia's WingsThresh: the Chain WardenVi: the Piltover EnforcerNami: the TidecallerZed: the Master of ShadowsElise: the Spider QueenKha'Zix: the VoidreaverSyndra: the Dark SovereignRengar: the PridestalkerDiana: Scorn of the MoonZyra: Rise of the ThornsJayce: the Defender of TomorrowDraven: the Glorious ExecutionerDarius: the Hand of NoxusVarus: the Arrow of RetributionHecarim: the Shadow of WarLulu: the Fae SorceressFiora: the Grand DuelistNautilus: the Titan of the DepthsZiggs: the Hexplosives ExpertSejuani: the Winter's WrathViktor: the Machine HeraldAhri: the Nine-Tailed FoxVolibear: the Thunder's RoarFizz: the Tidal TricksterShyvana: the Half-DragonGraves: the OutlawXerath: the Magus AscendantRiven: the ExileTalon: the Blade's ShadowSkarner: the Crystal VanguardWukong: the Monkey KingLeona: the Radiant DawnYorick: the GravediggerOrianna: the Lady of ClockworkVayne: the Night HunterRumble: the Mechanized MenaceBrand: the Burning VengeanceLee Sin: the Blind MonkNocturne: the Eternal NightmareJarvan IV: the Exemplar of DemaciaMaokai: the Twisted TreantKarma: the Enlightened OneRenekton: the Butcher of the SandsCaitlyn: the Sheriff of PiltoverCassiopeia: the Serpent's EmbraceTrundle: the Troll KingIrelia: the Will of the BladesLeBlanc: the DeceiverLux: the Lady of LuminositySwain: the Master TacticianSona: Maven of the StringsMiss Fortune: the Bounty HunterUrgot: the Headsman's PrideGalio: the Sentinel's SorrowVladimir: the Crimson ReaperXin Zhao: the Seneschal of DemaciaKog'Maw: the Mouth of the AbyssOlaf: the BerserkerMalzahar: the Prophet of the VoidAkali: the Fist of ShadowGaren: the Might of DemaciaKennen: the Heart of the TempestShen: Eye of TwilightEzreal: the Prodigal ExplorerMordekaiser: the Master of MetalPantheon: the Artisan of WarGragas: the Rabble RouserPoppy: the Iron AmbassadorNidalee: the Bestial HuntressUdyr: the Spirit WalkerShaco: the Demon JesterHeimerdinger: the Revered InventorNasus: the Curator of the SandsKatarina: the Sinister BladeCorki: the Daring BombardierMalphite: Shard of the MonolithJanna: the Storm's FuryDr. Mundo: the Madman of ZaunBlitzcrank: the Great Steam GolemTaric: the Gem KnightGangplank: the Saltwater ScourgeKassadin: the Void WalkerVeigar: the Tiny Master of EvilRammus: the ArmordilloAnivia: the CryophoenixCho'Gath: the Terror of the VoidAmumu: the Sad MummyKarthus: the DeathsingerTwitch: the Plague RatTryndamere: the Barbarian KingEvelynn: the WidowmakerZilean: the ChronokeeperSinged: the Mad ChemistWarwick: the Blood HunterTwisted Fate: the Card MasterTristana: the Megling GunnerTeemo: the Swift ScoutSoraka: the StarchildSivir: the Battle MistressSion: the Undead ChampionRyze: the Rogue MageNunu: the Yeti RiderMorgana: Fallen AngelMaster Yi: the Wuju BladesmanKayle: the JudicatorJax: Grandmaster at ArmsFiddlesticks: the Harbinger of DoomAshe: the Frost ArcherAnnie: the Dark ChildAlistar: the Minotaur

http://i.imgur.com/GdDnO9H.png

League of Legends kent verschillende maps, elk met een eigen variant op het spel of geheel andere game mode. Het doel blijft altijd om de Nexus van de tegenstander te vernietigen.

Summoner's Rift
De oudste en populairste map in League of Legends. Twee teams van 5 Champions nemen het tegen elkaar op met als doel elkaars Nexus te vernietigen. Deze map ondersteund Normal Blind Pick, Normal Draft Pick, Ranked Solo Draft Pick en Ranked Team (5v5)

Twisted Treeline
Een vergelijkbare map als Summoner's Rift, maar dan gericht op teams van 3 Champions. Deze map kan ook als Ranked Team (3v3) worden gespeeld.

Crystal Scar
Deze map bracht een geheel nieuwe game mode naar League of Legends, genaamd Dominion. Het is vergelijkbaar met de Onslaught modus van Unreal Tournament. In deze modus vechten twee teams om vaste locaties in de map te bezetten. Het team met de minst bezette locaties verliest een aantal punten per seconde. Het team dat als eerste op 0 punten staat, verliest.

De voornaamste focus van Riot bij het ontwikkelen van deze game mode lag op het zo kort mogelijk houden van de speeltijd.

Howling Abyss
Ook deze map bracht een nieuwe game modus, genaamd ARAM. Dit is een afkorting voor All Random All Mid en is ontstaan uit een door de community bedachte variatie op het originele spel. Vanwege de grote populariteit heeft Riot besloten hier speciaal een map voor uit te brengen. In ARAM nemen twee teams van 5 willekeurige Champions het tegen elkaar op.

http://i.imgur.com/OtcjPmU.png

In-game kun je met andere Tweakers spelen door het channel "GoT" te joinen vanuit je messenger.

Ook kan gebruik worden gemaakt van TeamSpeak3 om zo voice-communicatie te gebruiken. Tweaker ShadowBumble heeft een server opengesteld op het volgende adres:

spike.shadowbumble.nl
Tw34k3rs

http://i.imgur.com/hXB5O6n.png

CLG Scarra - Twitch
US Master, vooral mid lane

Nightblu3 - Twitch - YouTube
US Challenger, vooral jungle

SivHD - Twitch - YouTube
Nederlandse pro troll

LilyPichu - Twitch - YouTube
YouTube/Twitch Channel met random LoL music, Lore en grappige videos

Behkuh - Twitch
US Diamond Stream, vooral mid/top lane

http://i.imgur.com/SG6U7u1.png

Riot Match History
De meest uitgebreide en officiele Match History tool van Riot Games.

euw.op.gg
Match history en gedetailleerde statistieken van spelers.

LoLNexus
Statistieken van teammates en vijanden in actieve games bekijken.

LoLKing
Statistieken, guides, artikelen, match history en ban/winrates.

LoLBuilder
Statistieken en builds van alle Champions, gefilterd op Diamond en hoger. Ook kan er een client worden gedownload na het aanmaken van een account, waarmee deze builds naar je League of Legends client worden geexporteerd.

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 03-06-2015 09:47 (8%)

Nintendo FC: SW-5173-7741-8130 - Super Smash Bros. Ultimate

• ItsNotRudy
Ik denk dat de meerwaarde van Engels hier verloren gaat. We zijn volgens mij 99% NL hier. Engels-sprekende leden werven moet niet hoeven. Daarbij moet er wel erg goed en vlot Engels worden gesproken om het begrijpelijk te houden, wat veel Nederlanders niet kunnen zonder het invoegen van verkeerde woorden of 'euhh' tijdens stiltes.

Verder leuk tournament, van wat ik er van beleefd en gezien heb. Met wat aanpassingen zeker weer de moeite waard.

• Damien
Ik was eigenlijk niet meer van plan om hier te posten, maar dan toch bij deze. Ik heb in het verleden met redelijk succes een wekelijkse cup weten te hosten in CS (latenightcup), en ik zit er sterk aan te denken om dit nu ook maar eens te introduceren voor League of Legends. Er zitten hier voldoende users/lurkers op het forum om iedere vrijdag en/of zaterdag avond een cup te houden voor 8 teams.

Het idee is als volgt:
- 8 teams;
- 4 individuele admins (die vrij zijn om de games te streamen);
- Men start allemaal op hetzelfde tijdstip dus geen gedoe meer met wachten;
- De finale wordt sowieso gebroadcast;
- Prijzen aan het einde voor de winnaars;
- Alleen bracketfase oftewel kwartfinale, halve finale en finale;
- 5v5 summoner's rift;

Ik ga even kijken of ik dit kan fixen door middel van een eigen website, en anders kijken of er bij challonge genoeg opties zijn om het zo te maken naar mijn wensen. Ik zal tevens contact opnemen met Riot om te kijken of zij in de vorm zoals ik hem hier beschrijf willen sponsoren en anders ga ik even contact opnemen met oude sponsors van de CS versie.

Ik kan het dan desnoods zo maken dat er maandelijks een face-off is van alle winnaar van de afgelopen maand zodat we daar desnoods een Tweakers toernooi van maken (kwalificatie door middel van de wekelijkse cups) met uiteraard betere prijzen.

Anyway ik moet dit dus nog allemaal uitwerken maar ik denk opzich dat er wel iets leuks van te maken valt.

A wise man can learn more from his enemies than a fool from his friends.

• Damien
quote:
Vicarious schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 14:58:
Het zou voor mij persoonlijk een uitkomst zijn, want op vrijdagavond kan ik geregeld wel een avondje vrijmaken voor een dergelijk toernooitje. Een heel weekend reserveren met een kleine thuis en een vriendin die ook nog wel eens wat leuks wil gaan doen is voor mij niet echt een optie meer. Ik ben alleen benieuwd of het gaat lukken om elke week 8 teams bij elkaar te krijgen en hoe je dat met prijzen wilt gaan doen. Elke week prijzen uitdelen lijkt me aardig in de papieren te gaan lopen en zou mijns insziens ook niet nodig moeten zijn.

Een andere mogelijke opzet, afgekeken van een toernooiformat dat ik hier eerder heb gepost:
- 4 teams die elke week tegen elkaar strijden
- Maak 4 teamcaptains die elke week meedoen
- Elke week kunnen spelers zich inschrijven, deze komen allemaal in een grote pool terecht. Geef hierbij je voorkeurspositie aan
- De teamcaptains kiezen elke week uit deze pool hun team volgens een draft systeem
- De teamcaptain die aan het einde van de rit de meeste punten heeft wint en krijgt eventueel een prijs
- Individuele scores zoals k/d/a, CS, gold, Win% etc. kunnen voor spelers worden bijgehouden (adhv endgame screenshots) om de beste speler per rol te bepalen en eventueel ook een prijsje te geven.
Bij de CS cup hadden we na verloop van tijd genoeg sponsoren die een duit in het zakje deden (of hardware aanboden) dus misschien pakt dit gelukkig uit en gebeurt hetzelfde voor deze opzet.

Nogmaals ik het allemaal nog even keurig uitwerken en ik denk dat als het allemaal goed in elkaar steekt dan moet het wel mogelijk zijn om wat sponsoren binnen te slepen. Met name een eigen website zou al een uitkomst zijn.

Ik ga mijn best doen, heb er persoonlijk zelf ook wel zin in. Niet perse om mee te doen maar wel om het te aanschouwen. Het kan ook een goede leerschool zijn voor menig speler waardoor we het niveau ook wat omhoog krikken. Plus zal het naar verloop van tijd tactischer eraan toe gaan. Iets wat voor de kijker natuurlijk ook plezierig is.

• Damien
quote:
wambamNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 15:08:
[...]

Voor de website wil ik best wel verantwoordelijk zijn (ben er toch voor aan het studeren gedeeltelijk)
Zeg het maar als je dat aan mij wilt overlaten of dat je dat zelf zou willen doen.
Ben je in staat om een registratie-systeem en bracketsysteem te maken Wambam? In dat geval, dan graag zelfs. Ik ben zelf namelijk maar een amateur php-prutser. Dus als iemand anders dit kan, dan graag dan is het iig sneller op gezet.

• ItsNotRudy
Als dit op korte termijn moet kan ik eventueel inspringen, ben zeg maar wat verder gevorderd dan in-de-les PHP ;)

• Damien
Het hoeft overigens niet perse in php... ik noemde de enige variant op waar ik zelf nog iets van weet. Als men het in andere codeertalen kan vind ik het ook best. :) Zolang de gevraagde soorten maar geproduceerd kunnen worden.

• ItsNotRudy
quote:
wambamNL schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 17:03:
Ik wil het anders zo oplossen
Ik doe de HTML/CSS (dus de layout en makeup)
en jullie doen de code
Anders doen we dit effe in de DMs.

• Damien
Gisteren met Rudy enkele ranked matches afgewerkt. En het ging vrij goed tot het moment dat ik in mijn promo's kwam (Rudy's 2e promo match) blijkbaar vond het systeem dat de winstreak te lang had geduurd, en dus kregen we onze befaamde Gangplank top (die helemaal kapot werd gemaakt door de enemy Aatrox), op mid hadden we een Kayle die het wist te presteren om keihard te verliezen van de enemy Zed (ult werkte niet volgens onze Kayle, tja als je hem niet gebruikt zal hij inderdaad nooit werken, maar de delay was te lang :') aldus Kayle). En op bot dook onze Corki letterlijk OVERAL in :+. De mooiste insult kwam nog wel van onze Kayle die beweerde dat we allemaal Gold-boosted players waren en/of ons account van e-bay hadden geplukt.

En toch aan het einde van de game zat ik nog met een glimlach op mijn gezicht. Want gewoon de combinatie die matchmaking ons geleverd had, was priceless. En ja, het waren flamende kinderen, maar het had toch wel weer zijn charme.

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:55:
Gisteren met Rudy enkele ranked matches afgewerkt. En het ging vrij goed tot het moment dat ik in mijn promo's kwam (Rudy's 2e promo match) blijkbaar vond het systeem dat de winstreak te lang had geduurd, en dus kregen we onze befaamde Gangplank top (die helemaal kapot werd gemaakt door de enemy Aatrox), op mid hadden we een Kayle die het wist te presteren om keihard te verliezen van de enemy Zed (ult werkte niet volgens onze Kayle, tja als je hem niet gebruikt zal hij inderdaad nooit werken, maar de delay was te lang :') aldus Kayle). En op bot dook onze Corki letterlijk OVERAL in :+. De mooiste insult kwam nog wel van onze Kayle die beweerde dat we allemaal Gold-boosted players waren en/of ons account van e-bay hadden geplukt.

En toch aan het einde van de game zat ik nog met een glimlach op mijn gezicht. Want gewoon de combinatie die matchmaking ons geleverd had, was priceless. En ja, het waren flamende kinderen, maar het had toch wel weer zijn charme.
"my ult didn't come out"
"boosted kids"

_O-

• Damien
quote:
Ero-Sensei schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:55:
Dat wist hij niet. Moet je nagaan wat je aan gamekennis nodig hebt in deze game, hij heeft verdomme 76% winrate met Morgana, en kende niet eens haar skills :D.
Maar een 76% winrate betekent niet gelijk dat hij Morgana veel speelt natuurlijk ;). Gisteren was er bijvoorbeeld weer zo'n testje op Reddit om te kijken of je via de W spel van Champions kon achterhalen om welke Champion het ging. En daar ging ik toch even pijnlijk de mist in door bij Riven's W naam te denken dat het om Shen ging... -_- Ki Burst =/= Ki Strike :(

• ItsNotRudy
quote:
Ero-Sensei schreef op woensdag 03 december 2014 @ 11:06:
[...]

True that, even gekeken, 21 ranekd games met Morgana :X
Dat moet toch verdomme genoeg zijn om je skill te begrijpen... Cast die gast dan elke keer z'n ult zonder iemand succesvol te stunnen? Je cast je ult.. wat. 5-10x per game? x21 dus 105-210 ultimate casts. En geen enkele keer had meneer door dat het een stun was? Of nog erger, honderden keren ontsnapte iedereen uit range? Sorry... maar dan moet je misschien een ander spelletje gaan spelen :')

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 03-12-2014 11:28 (5%)

• Damien
quote:
Vicarious schreef op woensdag 03 december 2014 @ 12:44:
[...]

Tja dat valt voor mij meer onder trivia dan kennis. Ik weet als ik tegen Morgana speel wat ze kan en wat haar sterke en zwakke punten zijn in de betreffende lane, maar vraag me niet om haar spells te benoemen. Ik denk dat als ik het van alle champions moet noemen dat ik er misschien 10 goed zal hebben.
Ironisch genoeg waren de meeste die ik goed had van toplaners en/of junglers... de meeste mages wist ik simpelweg niet.

• Damien
quote:
Koekiemonsterr schreef op woensdag 03 december 2014 @ 13:56:
[...]

Kan ook andersom...

Net de befaamde GP top tegenover ons.

Kon helaas top niet picken om hem een kopje kleiner te maken. Nee onze Renek ging dat wel even doen. Door foutje van GP kreeg Renek op 1:15 al first blood op GP. Maar meneer eindigt 2/7 en GP snowballed volledig de pan uit. :?

Intussen was onze Diana ook uitstekend bezig tegen Viktor; mevrouw eindigt 1/10. Ja ze had wel 20 games met Diana gedaan en 15 gewonnen....Kortom, dat zou helemaal goed komen!

Was kennelijk nodig na een winstreak van maar liefst 2 games.
Onthou Koekie, het is niet altijd om belangrijk om te winnen. It's all about sending out a message. :+

Maar opzich ik moet zeggen dat er al een stuk minder frustraties aanwezig zijn dan voorheen. Ik heb gisteren alle games met Rudy genoten. Puur omdat je het lot toch niet veranderd. Dodgen kun je doen, maar de game erna kun je alsnog een stel mensen hebben waar je nog erger je twijfels bij hebt dan de voorgaande. Gewoon kijken naar de willekeurige acties van je medespelers. Gisteren bijvoorbeeld een Zed in het enemy team die ALLE skillshots mistte. Of mijn eigen Vi actie, tot 2x toe een Q missen en toch nog wegkomen omdat de enemy Jinx ook zo krom als een hoepel is. En Rudy is altijd verzekerd van sowieso 1 troll :+.

• ItsNotRudy
Die Zed :+ makkelijkste Akali lane ooit. En die Veigar net zo in onze Fizz/Trist game. Mensen die echt gewoon totaal niet kunnen richten 30+min achter elkaar.

• Damien
Gisteren wederom Gold III aangetikt. Maar ik merk nu dat ik amper nog LP krijg (17lp), ondanks dat het verschil ongeveer 15 wins in het voordeel is van de wins/losses. Dus ik ga ervanuit dat het systeem mijn Damien account nu ongeveer op de juiste positie vind zitten. Weet dus ook niet zeker of ik nog meer ranked ga spelen totdat het volgende seizoen begint. De games zijn over het algemeen ook van een vrij bedenkelijk niveau (ook van mijzelf overigens, gisteren ook een 12/11/7 Akali game gehad die echt nergens meer over ging). Tevens het gedreig dat men AFK gaat zodra men een keer dood gaat is ook behoorlijk gestegen de afgelopen tijd. Wel bijzonder opzich aangezien het AFK systeem nu stricter is, maar misschien dat het die mensen echt niet boeit. (Ze gaan overigens amper tot nooit AFK, het is meer gedreig maar goed).

Wat betreft de jungle ben ik nu wel redelijk gewend en die changes die ik op de PBE zie zullen hier weinig verandering in aanbrengen gok ik zo. Dus laat het nieuwe seizoen maar komen.

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op donderdag 04 december 2014 @ 08:07:
Tevens het gedreig dat men AFK gaat zodra men een keer dood gaat is ook behoorlijk gestegen de afgelopen tijd.
Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd op mensen die "AFK" gaan. Gisteren ging onze top nog even in de laatste 10min de huilbaby uithangen en "AFK" aka janken op het summoners platform hoe slecht en toxic ik en de support waren (best ironisch voor een 2/9 Cho die dat volledig aan zichzelf te danken en heeft en vervolgens AFK gaat op platform)

• Damien
quote:
ItsNotRudy schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:39:
[...]

Nu maar hopen dat het ook daadwerkelijk wordt doorgevoerd op mensen die "AFK" gaan. Gisteren ging onze top nog even in de laatste 10min de huilbaby uithangen en "AFK" aka janken op het summoners platform hoe slecht en toxic ik en de support waren (best ironisch voor een 2/9 Cho die dat volledig aan zichzelf te danken en heeft en vervolgens AFK gaat op platform)
Ja het was gisteren een enorm verschil met je ten opzichte van de dag ervoor. Van Gold IV promo's naar een lossspree. Nou ja gelukkig heb je die laatste game wel gewonnen. En je krijgt iig meer LP dan ik ;).

• Damien
quote:
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:14:
[...]

Mee eens, de jungle geeft nu echt te weinig XP om bij te blijven en een impact te hebben als je niet een hele snelle clear hebt. Early gaat het nog wel aardig, maar vanaf level 11-12 wordt het echt lastiger als je niet af en toe een solo lane splitpusht voor XP.
Hmm over het algemeen weinig last van. Ja rond 6 tot 8 zit er een klein dipje in dat ik achter loop ten opzichte van de lane, maar dat compenseer ik dan wel dmv Dragon/counterjungling. En af en toe een lane doorpushen terwijl de laner waarvoor ik gegankt heb backed.

Er wordt gewoon van je gevraagd actiever te zijn met het ganken en niet alleen maar te farmen. Dat is dan het gedeelte dat me wel aanstaat. Echter dat je in de early levels vaak daar niet de HP voor hebt zorgt ervoor dat het dipje erin komt dat je achter loopt.

• Damien
quote:
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:33:
[...]

Met een jungler als Warwick, Udyr of Xin Zhao lukt me dat prima, maar met een jungler als Rammus kan ik niet bijblijven. Juist niet als ik ga ganken, want dan mis je alleen maar meer jungle XP.
Dan krijg ik meestal nog lane-XP, plus met een succesvolle gank help ik mee de toren pushen. Dus nee ook met Rammus geen probleem.

Voorbeeld:
http://matchhistory.euw.l...407/24621972?tab=overview

Zoals je kunt zien loop ik gelijk met de rest van mijn team.

Damien wijzigde deze reactie 04-12-2014 10:40 (16%)

• Damien
quote:
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:45:
[...]

Ah bij jou in gold gaan ze niet als een gek back lopen pingen en met afk dreigen zodra je ook maar 1 auto-attack op een creep doet?
Deze game was de enige klacht dat ik teveel in de jungle aan het farmen was. Met name de Azir vond dat ik totaal niet nuttig was. Dat ik af en toe wat minions uit zijn lane pakte vond hij niet erg hij ging namelijk roamen vanaf level 3 (Rammus never ganks, so I can't lane).

Dus Rudy geholpen om te snowballen en botlane ondersteuning geboden met dragons en ganks.

Maar goed, ik ben ook geen goede jungler dus ik verwacht elke game meestal wel klachten ;). Het is puur een rol die ik vervul omdat niemand anders het wil doen.

• Damien
quote:
Rordarok schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:51:
Haha het was een grapje, only love <3. Geen topic report pls :D

Niels trouwens naar de huidige lineup van Fnatic. Sterke soloQ speler, ben benieuwd hoe hij gaat presteren. In Korea lijkt dat toch altijd vrij goed te werken (bv. nieuwe Samsung team) maar hier in het Westen zijn we daar toch altijd huiverig mee. Zou dat kunnen omdat competitive experience overvalued wordt in onze LCS of omdat ze in Korea denken dat mensen zich vrij snel kunnen aanpassen aan het competitive systeem?
Verschil zit hem met name in skillcap. Die ligt in Korea vele malen hoger (Aziatische spelers zijn over het algemeen gewoon beter in games, betere hand-oog coordinatie). In Europa is het over het algemeen een beter collectief, en NA heeft een beetje van beide (mede ook door de enorme dosis import-Aziaten). Dus ik kan me voorstellen dat ze juist om deze reden nogal huiverig zijn in Europa met het bij elkaar plukken van solo queue talenten voor een topteam. Het heeft in het verleden al vaak aangetoond dat dit niet altijd een succesformule is. NiP is een erg goed voorbeeld hiervan. Voor de Europese teams werkt over het algemeen de formule van 2 talenten met daaraan toegevoegd teamspelers om zo een succesvol team te worden.

• Damien
quote:
Vicarious schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:39:
Volgens mij zijn Flat HP quints op Rammus juist heel goed, met name doordat hij veel resistances krijgt van zijn W. Flat HP geeft dan heel veel effective hit points erbij. Voor de snelheid van de clear zal het niet helpen, maar ik betwijfel of 4,5% AS erbij nou zo'n wereld van verschil maakt. Movespeed heb ik vaak wel voldoende met die Q en een snelle mobi boots.
Laten we het dan eens bekijken via berekeningen EHP op level 1:

Je huidige setup
Setup 1:
3x HP Quints (78 HP)
9x Atk speed Marks (15% atk speed afgerond)
9x Armor Seals (+9 Armor)
5x Flat MR (+ 6,7 MR)
4x Scalling MR (0,6 MR) = Dus 7 MR op level 1

Andere opties
Setup 2 (aanbevolen setup volgens LoLking nummer 1 guide):
3x Armor Quints (12,8 Armor - hanteren dus 12 Armor)
9x Armor Seals (+9 Armor) = totaal 21 Armor
9x Scalling MR (1,4 MR - hanteren dus 1 MR)

Setup 3:
3x Movement Speed = (4.5% MS)
9x Armor Seals (+9 Armor)
9x Scalling MR (1,4 MR - hanteren dus 1 MR)

Uitgaande van dezelfde masteries voor alle 3 de rune-setups, komen de volgende stats er nog bij
+36 HP
+3% Max HP
+5 Armor
+5 MR
+4 Armor en +2 MR (per enemy champ, dus voor de jungle niet relevant)
Daarbij nemen we dan NIET de reduces mee die je nog krijgt uit je andere masteries (zijn eigenlijk nog wel relevant, maar ik wil de berekening nog enigszins berekenbaar houden :D)

Base-stats van Rammus op level 1:
564 HP
31 Armor
32 MR

Met masteries word dat dus:
618 HP
36 Armor
37 MR

Nu de berekening per setup.
Health * (100 + Armor or Magic Resistance)/100 = Effective health

Setup 1 = 698 * (100 + 45)/100 = 1012 Physical Effective Health en 698 * (100 +44)/100 = 1005 Magical Effective Health
Setup 2 = 618 * (100 + 56)/100 = 964 Physical Effective Health en 618 * (100 + 38)/100 = 852 Magical Effective Health
Setup 3 = 618 * (100 + 45)/100 = 896 Physical Effective Health en 618 * (100 + 38)/100 = 852 Magical Effective Health

Dus inderdaad voor je EHP is je huidige runesetup het beste, ondanks dat ik nog niet eens de skills heb meegenomen in de berekening. Misschien nog een idee om te kijken hoeveel verschil die extra armor maakt icm met zijn passive (voor zijn damage-output).

Also, as always correct me if I'm wrong. Of dat ik een fout heb gemaakt in de berekening.

• Damien
quote:
blamauci schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:25:
het verschil is maar enkele AD. het schaalt op een % van je Armor dus early game is het niet gek veel. Het word pas relevant als je level 5 W hebt en dikke armor boost krijgt. Dan kan het net dat verschil maken.

Imo zijn health quints ook zeker prima. en het is niet perse nodig om armor quints te gaan speccen het was merely a suggestion.
En ik geef ook alleen maar de berekening erachter ;) we willen hier toch meer onderbouwen tegenwoordig? Dan help ik daar graag aan mee ;).

• Damien
quote:
SplitSecond- schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:47:
Hoewel het wat laat is voor een toernooi gerelateerd bericht wil ik toch nog namens mij en mijn team o.a. Wambam bedanken! (Zit niet zo vaak op het forum) Jammer dat je het zo negatief hebt ervaren.. Wij hebben namelijk ontzettend genoten als deelnemers zijnde :D

Hoop niet dat ik de enige ben die graag nog een keer een tweakers toernooi ziet? :D
Je bent niet de enige. En er zijn ondertussen al voorbereidingen voor nieuwe edities. Op een meer actievere basis, dus niet meer 1x in de zoveel maand.

Overigens moet ik denk ik Jeffro ook maar eens aanspreken omtrent zijn website. Er staat me iets van bij dat je daar ook teams kon maken etc. Als we de layout daarvan updaten heb je opzich ook een prima hosting site voor een LoL-cup.

Damien wijzigde deze reactie 04-12-2014 13:56 (15%)

• ItsNotRudy
quote:
Koekiemonsterr schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:21:
[...]

Het zal niet wereldschokkend zijn, maar wellicht kun je je flat HP quints eens vervangen door nog meer attack speed. Of Movement speed of zelfs flat armor. Die flat HP quints lijken me niet de optimale keus.
Sowieso ben ik niet voor Aspeed op tank junglers zoals een Amumu of Rammus. Dan hebben we het over 0.06 attacks extra per seconde. Dus 1 extra auto-attack per 17 seconden. Gebundeld met het feit dat er geen relevante on-hit aan deze auto-attacks vastzit, zie ik het nut er niet van in wanneer we dit vergelijken met Noct/WW/Xin die er veel sustain uit gaan halen en deze stat ook daadwerkelijk gebruiken tijdens ganks.

Veel damage komt op tanks van persistent skills (Amumu W, Rammus W) en niet zozeer van rake klappen dmv auto-attacks. Dan zou ik op beide liever Armor op Marks pakken, en in het geval Amumu pak ik gewoon Mpen, wellicht helpt dit niet met clearen, maar wel met PvP.

• ItsNotRudy
quote:
blamauci schreef op donderdag 04 december 2014 @ 13:58:
[...]

Amumu passive geen relevantie on hit op auto attacks??? op deze verbaasd me... -15MR op jungle creeps is niet relevant?
Je leest niet goed. Ik leg je net uit dat dit slechts 1x per 17 seconden een extra auto oplevert. Ergo, bijna geen enkel voordeel tenzij je dus meer dan 15 seconden op iets loopt te bashen. Die MR reductie is binnen enkele seconden al op max. Dus ook daar weinig voordeel. Mijn argument voor Aspd is dat het enkel nuttig is bij sustain of wanneer er on-hit extra damage wordt gedaan. Komt nog eens bij dat tank base Aspd lager is i.t.t. bruisers.

Aspeed wordt als tank nuttiger wanneer je physical damage omhoog gaat (wat bij tanks enkel base damage/lvl betekent) en op het punt dat dit een relevant aantal wordt, clear je bij wijze van spreke elke jungle camp met een enkele skillrotatie.

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 04-12-2014 14:48 (29%)

• Damien
quote:
McGryphon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 14:23:
Thanks. Dat is inderdaad wel relevante onhit dan lijkt me, gezien de AoE magicdamage waarmee je cleart :)

Oh, en: Yay, nieuw topic *O*
Ik heb het laatste toernooi (weer) niet gevolgd, maar ik wil best een poging doen tot casten bij een volgend toernooi als dat nodig is. Aan de organisatie is de keuze of ze me genoeg vertrouwen op m'n gamekennis :P
Als 1 van de organisatoren, ben je wat mij betreft gewoon welkom. Niet alles draait om ingame kennis, als jij enthousiast je verhaal kunt brengen tijdens de games is het wat mij betreft ook prima ;). Joe Miller, had opzich ook maar beperkte lol kennis (voornamelijk CS caster), maar kon wel verdomd goed verslagleggen.

• ItsNotRudy
quote:
Fanatic_FS schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:29:
[...]

Maar meer attackspd zorgt weer voor meer E's, daarnaast heeft je W een cd van 16s.
Hydra vindt ik toch meer een ad caster item voor champs als riven, talon, pantheon, khazix, rengar.
Op Jax bouw je ook een botrk, dus waarom niet op olaf :)
Omdat Olaf minder heeft aan de Aspeed en vooral met een early Botrk er zwaar uitgeklapt gaat worden. Zoals Rorda al aangeeft, hij scaled met AD, niet zozeer met AS. Botrk geeft geen bakken AD voor de betaalde prijs, het geeft on-hit. Daarbij geeft Hydra regen en beschouw ik Olaf eerder als caster dan als volwaardig auto-attacker, omdat het meeste toch van Q en E afkomt.

Laat Jax nou net een poppetje zijn dat het van on-hit moet hebben. Jax heeft de on-hit elke 3 klappen en een auto-atk reset. Dus veel meer baat bij %HP damage on-hit.

• ItsNotRudy
quote:
McGryphon schreef op donderdag 04 december 2014 @ 16:38:
Eigenlijk ben ik ook wel een beetje aan het zoeken naar wat de meeste early kill pressure geeft, want als je een of twee vroege kills kan pakken loopt het al snel volledig uit de hand zoals ik Olaf bouw en speel. Niemand heeft zin om in zijn eentje de splitpushende Olaf te confronteren die een BT en Hydra in zijn inventory heeft zitten, en ghost en ult beschikbaar heeft :+
Early zou Botrk juist niet echt geweldig zijn, omdat je vaak niet de kans krijgt om een lange tijd te rechtermuizen. Vaak zijn top vs top fights met 1-2 skillrotaties en een Ignite al opgelost, eerder als de jungler meedoet. Vaak harrass je met Q/E, wacht tot 1/2e HP en dan ga je all-in. Vaak is dan een Q, E, Ignite en nog een klap na voldoende. Kan me niet herinneren dat ik vaak duels voerde waarbij ik ellenlang aan het melee-en was.

• Damien
Gisteren weinig LoL gespeeld op 1 normal na mijn duo-partner wilde Xerath eens proberen (1ste keer ooit) dus gingen we met z'n 2en bot. Ik op Lux, zij op Xerath. Nou het was mij het potje wel :+. Onze mid begon al vanaf de eerste seconde te bitchen dat de combo Xerath / Lux niet zou werken, no shit sherlock. Ze (mijn duo) begon al goed met haar ult ;), zegt ze "huh? Ik kan maar 2x mijn ult vuren", even later "Wtf mijn ult gaat niet eens af". Ondertussen begon ik als support Lux de 1 na de andere kill binnen te harken en onze mid(Katarina) werd volledig in elkaar gebeukt door de enemy Ezreal, dus de surrender votes begonnen al binnen te stromen. En toen kwam het! "Ohhhh now I know how the ult works, I need to stop moving and use R multiple times" :'). Helaas was de game toen al gespeeld maar ik heb genoten van de eerste tot de laatste minuut. En ja ik weet dat het niet de ideale setup was om op bot te spelen, maar het was een normal blind pick game voor de fun. Imo is dat laatste zeker gelukt :).

• Damien
quote:
joeymatla schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:20:
Semi-offtopic :

Iemand ervaring met LoL over 4G? Hoeveel data kost een match bijvoorbeeld ? en is het laggy ?
Als ik je naam zo lees, doet het me denken aan iemand met wie ik vroeger WoW heb gespeeld ;). Zal wel toeval zijn.

Anyway, het spelen schijnt wel goed te doen te zijn (vriend van me deed dat ook voor een langere periode toen hij in Zweden zat). Hoeveel data het per game kost dat durf ik echter niet te zeggen. Zal eens vragen of hij daar nog naar gekeken had.

• Damien
quote:
joeymatla schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:30:
[...]

Dat zou best kunnen, Heb dat zo'n 5 jaar actief gespeeld :).

Ik ga het vanmiddag denk ik gewoon is uitproberen, hopelijk is mijn data bundel daarna niet op :D
Hangt natuurlijk van je bundel af ;). Ik heb zelf 1 van 3gb, maar met het kijken naar streams is het zo weg gedurende een maand (met name tijdens worlds gedaan). Ik verwacht echter dat een LoL game aanzienlijk minder zal zijn, aangezien je de meeste data al geladen hebt op je Client. Het is iig niet laggy.

Offtopic:
Toevallig een resto-shaman? En je kent toevallig mensen als Petsoul? :)

• ItsNotRudy
quote:
joeymatla schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:20:
Semi-offtopic :

Iemand ervaring met LoL over 4G? Hoeveel data kost een match bijvoorbeeld ? en is het laggy ?
3/4G heeft sowieso een hoge latency, dus altijd hoge ping en onstabiel. Hoe meer mensen er tegelijk op dezelfde mast zitten, des te langzamer en onstabieler. Ik zou het niet fijn vinden als mijn teammates zouden queuen op zoiets onstabiels.

• Damien
quote:
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:06:
[...]

Waarom zou je op Renekton een Frozen Heart willen bouwen? Je gooit sowieso al e.e.a. aan stats weg voor de mana die je niet nodig hebt en er zijn prima andere opties beschikbaar die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.). Verder zie ik niet zo goed in waarom specifiek Renekton zo goed tegen Yi is. Er is niets in zijn skillset dat nou echt een "counter" voor Yi is. Ik denk dan eerder aan een champ als Rammus, die veel armor bouwt van nature en hem kan taunten en zichzelf kan laten damagen.

Hoe dan ook: hoe lager de MMR, hoe lastiger het wordt om met een fed Yi te dealen. Als de Yi een beetje op de achtergrond blijft totdat de fight goed en wel gestart is en de meeste CC weggegooid is kan hij vaak eenvoudig de clean-up crew spelen. Al je CC bewaren voor de Yi houdt weer in dat je de teamfight 4v5 misschien niet eens wint.
Ik zou dan idd voor een Rammus of Malphite gaan. Die bieden beide met hun kit een betere tegenstand tegen een Master Yi dan een Renekton. Ik denk zelfs dat Fiora en Irelia betere picks zijn dan Renekton.

• Damien
quote:
Slivv schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:33:
[...]

Als Renekton: Ga naast je carry staan, wacht tot Yi op jullie springt en doe Fury'd up W op hem. Stun duration is lang genoeg om hem instantly te killen.
Ondanks dat ik het helemaal met je uitleg eens ben. Is de kans dat jij in het midden van een teamfight een Fury'd W hebt niet altijd haalbaar. Tevens is de focus in soloqueue vaak vrij beperkt en hoe lager je komt des te slechter het wordt. Ik zou in dit geval meer aan de support vragen om exhaust op ALLEEN Yi te gebruiken en niet elke willekeurige voorbijganger die ze toevallig kan bereiken. (en hopen dat je support iets als een Leona, Taric, Braum, Thresh heeft gepakt of anders een Nami zodat als Yi dived de bubble op de ADC komt en vervolgens Yi vlot wordt afgemaakt).

• Damien
quote:
BruceAllMikety schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:02:
[...]

Mja, dat was inderdaad vaak het probleem. Net te laat met de CC. PLus het feit dat Furry up hebben in TF of Skirmish niet altijd haalbaar is.
Rammus top lijkt me echter geen viable pick... ? Als jungler ok, maar dat heb je niet altijd in de hand.
[...]

Vooral dat hopen op een goede support slaat de spijker op zijn kop. In beide games : Een Blitzcrank die Tanks grabbed (Alistar in je team trekken, ERRUG slim). Laatste game een fiddle support. In lane erg sterk welliswaar, daarbuiten : "Just another snack for the Wuju master" ..
Maargoed, andere blamen is makkelijker dan kijken hoe je zelf de game had kunnen turnen...

Misschien was een Malphite top i.c.m. Frozen hearth of een Jax top een betere optie. Renekton pakt Irelia hard (Lane dan ook easy gewonnen) maar misschien minder goed tegen Yi. Jax/Malphite kunnen dat beter denk ik.

Over het algemeent speel ik top. Zit altijd met de eeuwige strijd : TP of Ignite.
Hoewel ik Irelia wist te counteren met Renekton, toch safe gegaan voor TP. Met ignite had ik wat killetjes kunnen oppakken op Irelia, maar waren verschillende turrets eerder down gegaan, (TP om turret te saven, zonde eigenlijk :'( ) OOk voor Drake control/ Baron control kan TP game changing zijn. Maar wellicht is TP ook minder van belang in mijn Elo _/-\o_ ??

Wat pakken jullie eigenlijk in Yolo qeue ? TP of Ignite ?

PS: Thanks voor de tips trouwens, inhoudelijk discusieren kan wel dus :+
Voor mij is het afhankelijk waar ik tegenover sta en hoe mijn team in elkaar steekt (zwakkere teamfights -> TP voor het splitpushen).

Ignite:
- Kill potential in lane;
- Sustaining toplaner vs mij met weinig roaming potential (Dr. Mundo bijv);
- Solo-queue games (waarbij de kans dus klein is om goede communicatie met mijn team te hebben omtrent dragons);
- Optie om de game te snowballen (als ik bijv Riven, Jayce of Akali top speel);

Teleport:
- Duo-buddy = jungler;
- Duo-buddy = support;
- vs een roamende toplaner;
- vs een toplaner die bijna standaard met TP staat (denk aan een Nasus/Ryze);
- Wanneer er weinig kill potential in lane is en het puur een farmfest wordt;
- Wanneer ik in een matchup sta die ik hoogstwaarschijnlijk ga verliezen en hierdoor dus regelmatig kan TP'en om iig door te kunnen blijven farmen onder mijn toren;
- Een champion speel die snel towers kan ompushen (Nidalee bijv);

Denk dat dit wel mijn voornaamste redenen zijn voor de keuze tussen ignite/teleport. Dit kan natuurlijk bij iedereen verschillen.

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 10:06:
[...]

Waarom zou je op Renekton een Frozen Heart willen bouwen? Je gooit sowieso al e.e.a. aan stats weg voor de mana die je niet nodig hebt en er zijn prima andere opties beschikbaar die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.). Verder zie ik niet zo goed in waarom specifiek Renekton zo goed tegen Yi is. Er is niets in zijn skillset dat nou echt een "counter" voor Yi is. Ik denk dan eerder aan een champ als Rammus, die veel armor bouwt van nature en hem kan taunten en zichzelf kan laten damagen.
Sowieso praat je nu al over een andere role (top vs een jungler) waarbij de top laner veel makkelijker gold bij elkaar verzamelt dan een Rammus. Rammus heeft een slome clear en zal met een lage Gold gain en zal kunnen bijblijven puur omdat zijn skills achterlijk veel Ar/Mr geven. Die kan niet even casual een FH kopen, aangezien dat niet standaard buildpath is voor Rammus. Die moet op HP focussen om via zijn absurde (buffed) defenses zijn EHP omhoog te krijgen.

Daarbij is het mana-gedeelte een non-punt. Er zijn genoeg Sheen/Triforce/Lich Bane users die ook geen voordeel halen uit de 400g die voor mana wordt neergeteld. Dit geldt uberhaupt voor passives/actives. Zed bouwt ook standaard Botrk, terwijl een overdaad aan Aspd hem niet echt gaat helpen.Bij een AD-heavy team waarbij allied tankgehalte laag is, zie ik liever wel dat Renek de FH bouwt. Vooral in pre-nerf FF-tijd veel Frozen Hearts gezien op characters zoals Renekton.

• Damien
quote:
Mebus schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:17:
Gaat het hier niet meer om de aura van Frozen Heart die er voor zorgt dat de tegenpartij minder attack speed heeft dan om de extra armor? Een Randuin's Omen doet hetzelfde, maar dan zou Master Yi Renekton moeten focussen en dat zie ik Master Yi nou niet zo snel doen :)
En in het geval van het aura van Frozen Heart is het beter dat de support hierop inspeelt. Want ik ben het met Vicarious eens dat het op Renekton een loss van stats veroorzaakt en dat is met name voor een champion als Renekton die sowieso late game al afvalt geen optie. En anders dus een tanky jungler mocht het team die hebben.

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:05:
[...]

En het mana-gedeelte alleen is inderdaad een non-punt, maar niet als je daarbij optelt dat er in dat geval voor Renekton betere alternatieven zijn die armor geven (Randuins, Thornmail, Sunfire Cape bijv.) terwijl dat in het geval van BotRK en Lich Bane meestal niet het geval is.
Daar ben ik het op zich niet met je eens. Dan blijven er sowieso weinig tanks over die liever een paar 100 HP inruilen voor een paar 100 Mana. Je geeft aan, Randuins en Sunfire zijn beter, maar je moet FH niet zien als een vervanger van een tank item. Dit item geeft weliswaar Armor, maar daarbij veel utility stats, namelijk CDR, Mana en Aura debuff. Die +100 Armor is enkel nuttig wanneer je hier ook de HP pool voor hebt. Tot die tijd is het enkel utility en wat resistance tegen physical burst.

Op elke tank ga je de HP van Randuins/Sunfire OOK nodig hebben. Het is niet of FH of Sunfire, het is FH én Sunfire.
quote:
Damienx2 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:50:
[...]

En in het geval van het aura van Frozen Heart is het beter dat de support hierop inspeelt. Want ik ben het met Vicarious eens dat het op Renekton een loss van stats veroorzaakt en dat is met name voor een champion als Renekton die sowieso late game al afvalt geen optie. En anders dus een tanky jungler mocht het team die hebben.
Ik doelde er meer op als Renek de enige tank is. En genoeg potjes wil iedereen maar al te graag de assassin uithangen, vooral low Silver. Al vaak genoeg gezien dat de enige tank-achtige van beide teams op top stond.

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 05-12-2014 15:44 (24%)

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:53:
[...]

Naast Nasus zijn de beste kandidaten voor een Frozen Heart imo:
Warwick (ook Spirit Visage + FH combo)
Lijken me dan de twee laatste items op WW. Vaak komt menig WW niet verder dan Devourer+Botrk+Sunfire+Boots.

Verder heb je eigenlijk een lijst gemaakt van alle tanks in LoL, exclusief Renekton ;)

• Damien
quote:
Mebus schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 15:22:
[...]

Supports kunnen dit item ook alleen maar kopen als ze goed gaan in lane en tijdens teamfights.. En als ze verder al niet erg veel HP hebben hebben ze nou ook weer niet echt veel aan die armor. Het is geen item die ik zo snel mogelijk probeer te kopen als support en ook niet op alle supports.

Daarnaast maakt Renekton met zijn ult die loss van stats het wel weer waard, want dan heeft ie uiteindelijk ook nog wat aan de armor(100 tegenover 70 van Randuin's Omen). En laten we ook niet de 20% cooldown reduction vergeten die Renekton ook best goed kan gebruiken :) Iets wat Randuin's Omen weer niet heeft.
Renekton kan zijn CDR voldoende halen uit een Brutilizer/Spirit Visage, 2 items die qua stats hem niet verder onderuit schoffelen. Dus voor de CDR is het al overbodig, de 30 armor difference wordt op Randuins alweer goed gemaakt door een betere EHP, en dan hou je vervolgens de mana over een totaal nutteloze stat voor Renekton.

Waar tegenover staat voor de supports,
Armor, een aura, mana, CDR. 3 stats en een aura waar ongeacht welke support je ook speelt iets aan heeft. Van "Squishy" tot "Tanky" support. Tevens speelt een support in op de situatie die zich voordoet, is er teveel AP damage bouwt de support aura items om dit te reducen en in dit geval dus een fed Yi die afgestopt dient te worden.

Dat er squishy supports zijn die liever een deathcap bouwen betekent niet gelijk dat deze voor het team spelen ;).

In other news:

Goodbye xPeke en Cyanide. xPeke zien we op korte termijn denk ik wel terug, Cyanide heeft echter aangegeven voorlopig te stoppen. Van zijn facebook kon ik deze quote dan wel weer erg waarderen, zoals ik hem als speler ook altijd enorm kon waarderen.
quote:
I will still focus on improving but luckily soloQ is a totally different game in which I don't have to worry about my teammates as they are going to be stupid anyway.

Damien wijzigde deze reactie 05-12-2014 17:00 (12%)

• Damien
Wow, wat een performance van een recent gejoind EU LCS team. Ik ben verkocht, dit wordt mijn nieuwe team die ik kan waarderen naast Alliance in EU. De lef tijdens pick and ban en dan ook nog de prestatie erbij. Heerlijke overwinning.

• Damien
Dit was wel de laatste keer keer dat ik op een zondag ranked games ga spelen. Supports die een seeker's armguard belangerijker vinden dan een sightstone, jungle Yi die op iedereen wat aan te merken heeft maar zelf toch even dapper toren dived op level 2. Nee dank je, ik hoef niet meer zo nodig te ranken in het weekend. 3 losses op rij hebben mij doen genezen. Ook niet 1x mijn main role kunnen spelen dat maakte het helemaal geweldig.

Verder naar IEM gekeken, heerlijke matches gezien tussen C9 en Alliance. Ondanks dat de eerste game voornamelijk aftasten was, kwam er na 20 minuten eindelijk meer actie in. Wickd weer eens met erg merkwaardige builds, maar met name botlane was best aardig om te zien. Sneaky vs Rekkles zag er erg goed uit.

Helaas was de finale net wat te laat voor mij, dus zal ik de games later vandaag terugkijken (ondanks dat ik al weet wie er heeft gewonnen) Ik ben echter wel nieuwsgierig naar de Poppy game :D. Gezien de score ging hij namelijk wel lekker.

• Damien
quote:
Vicarious schreef op maandag 08 december 2014 @ 08:49:
[...]

:') was niet veel dit keer, maar ik heb er vertrouwen in dat het goedkomt gedurende het seizoen. Saint casting was wel erg goed trouwens inderdaad, droge humor ook. "I'm surprised he managed to recover from that devastating level 3 Warwick gank"
Ik denk echter niet dat ze C9 volgend seizoen voorbij streven. Toch mooi om te zien dat C9 zonder rosterchanges gewoon op een erg goed niveau blijft door spelen. Kunnen nog heel wat teams een voorbeeld aan nemen. Maar de EU LCS ziet er ook wel goed uit voor komend seizoen. UoL heeft laten zien voor een nieuwkomer dat ze het niveau wel aankunnen. Ik had er opzich weinig vertrouwen in voor het toernooi, maar het tegendeel is bewezen.

• ItsNotRudy
quote:
Ero-Sensei schreef op maandag 08 december 2014 @ 11:12:
Heerlijk LoL weekend (nouja vanaf donderdag) gehad: 13 ranked games - 13 losses. Het gevolg een demote van S5 naar Bronze 1. 13 games eerder zat ik nog in promo's naar S4.
Op zondag is het sowieso een cess pool. Beter geen ranked doen. En voor demote van 5->1 moet je wel heel erg je best doen...
quote:
Nou kan ik weer 20 games winnen en krijg je weer maar 10 LP per win :S.
Dan vind het systeem dat je MMR eigenlijk nog lager is dan je huidige niveau. Wanneer het systeem groeit verwacht/vereist krijg je sowieso boven de 15. Zelf zit ik in Gold 3 en wil het systeem me overduidelijk hoger hebben, want ik krijg nu 24 per win, zelfde voor Damien die ook in dit bracket zit op zijn main account.
quote:
Geen idee wat er aan de hand is. Elke jungle game die ik speel hetzelfde verhaal: 3 keihard losing lanes.
Daar heb je zelf natuurlijk ook een hand in. Gisteren ook nog even een dikke loss gespeeld waarbij enkel top redelijk speelde en toch nog drake gesolo'd, een aantal shutdowns kunnen maken en een teamfight kunnen omdraaien als jungler. Uiteindelijk raged de support er hard uit en alsnog een loss, maar als jungler mag je zelf ook wel verantwoordelijkheid dragen voor je lanes.

Misschien kun je je lolking posten o.i.d. na 25 zure games is er immers maar één constante variabele.
quote:
Wanneer ik mid speel en ga roamen zijn alle lanes gepushed.
Dan farm je door of kies je characters met dive potentieel. Op Akali, Katarina of Ahri durf ik prima de bot toren in te duiken om een squishy met 1/2e - 3/4e HP genadeloos af te slachten.
quote:
Wanneer ik support speel krijg ik een adc die wanneer hij 3-0 staat en ik dus 3 assists heb, ineens groot commentaar en gaat het kindeke mid trollen.
Praat niet terug en/of mute hem. Hij krijgt alleen maar voldoening als je meedoet.
quote:
Er zijn nog wel wat obstakels: als jungler gaan het tot lvl 10 meer dan prima, daarna ronduit kut.
Hoe bedoel je als jungler? Dat je zelf hard afvalt? Welke junglers speel je dan? Momenteel zijn er een aantal makkelijke junglers die flink viable zijn en midgame zeker relevant zijn. Amumu, Panth, Rammus, Warwick, Udyr, Lee om er maar een paar te noemen.

• Damien
quote:
Neaast schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:31:
Ik snap de mensen hier niet die zeuren over solo q, of over op ''zondag'' te spelen. Als je goed genoeg bent carry je wel en win je wel, zoniet hoor je gewoon thuis op dat elo. Ik zie hier veelte vaak dat mensen zich druk maken om bijvoorbeeld een jungler die een bepaalde item build gaat of een support die geen sightstone gaat. Maak je daar niet druk om en kijk naar je zelf, het heeft totaal geen zin om voor andere mensen hun builds te gaan bepalen of wat dan ook, daar bereik je niks mee en win je de game uit eindelijk ook niet mee.
Klopt, je hebt helemaal gelijk. Ik bedoel als mijn toplaner 10x achter elkaar doodgaat is dat natuurlijk mijn eigen schuld. Gaat mijn midlaner bitchen als een klein kind en vervolgens AFK, is dat ook uiteraard mijn eigen schuld.

Want de meeste 3vs5 of 4vs5 games hoor je over het algemeen te winnen. Mijn excuses, ik geef het eerlijk toe ik ben niet goed genoeg in het spelletje om 3vs7 of 4vs6 te winnen. Ik heb de hoop ook opgegeven dat ik ooit een 100% winrate zal halen.

En voordat iemand hier een report aan uitdeeld, dit is dus mijn oprechte mening!

Het kan je mening zijn maar waarom gelijk sarcasme gebruiken? zo ontstaan dus de discussies die in het velreden zo vaak uit de hand zijn gelopen. Hier verder niet op inhaken aub.

Chaoss wijzigde deze reactie 08-12-2014 15:34 (10%)

• Damien
quote:
Neaast schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:48:
[...]

Zo bedoel ik het helemaal niet, in S1/S2 dacht ik er precies zo over. De games waarin mensen AFK gaan oke, die vallen natuurlijk niet te winnen ( 9/10 niet dan ). Maar games waarin je toplaner feed of je mid feed, zijn gewoon te carryen. Je speelt namelijk tegen het zelfde niveau. Ik weet niet wat je role/elo is maar als je ziet dat je wel es je lane verliest ( en nee blame niet je support ) en/of outplayed word, dan hoor je gewoon op dat elo thuis...

Als ik nu terug in silver/gold ga spelen, zou ik elke botlane (ik main adc) makkelijk winnen en de meeste games uit eindelijk ook carryen. Er zullen altijd games tussen zitten waar ik verlies, maar vaak komt dat ook door men eigen mis plays etc.

Ik val je ook niet aan of zoiets, ik wil je alleen maar helpen. :p
Ik zie het ook niet als een aanval. Echter zitten er games bij dat het niet uitmaakt hoe lekker ik als toplaner speel (god wat mis ik de tijd dat ik nog regelmatig top speelde). Als je in die games een champ hebt die lategame toch begint af te vallen. Dan kan ik WILLEN carryen zo hard als ik wil, maar indien het team daar niet in mee wil gaan komt toch echt het Defeat schermpje naar boven.

Echter waarom ik zondag noemde, ik heb nog geen zondag gehad (en dat zijn er inmiddels al talrijke) waarbij ik geen games had zitten die echt aan alle kanten totale faal waren. En dan niet alleen bij mijn teammates maar ook bij mijzelf. En dan zegt men, laat je carryen nou dat gebeurt dan helaas ook niet meer. En wat betreft afgeven op je support, nee ik zal niet snel ingame op mijn support lopen zeuren. Maar er zitten er toch echt teveel in de game die denken dat ze altijd een underfed AP carry moeten spelen. Dat was er al in SIlver, dat was er al in Gold en in Plat kom ik ze ook nog regelmatig tegen.

Dus je hebt gelijk, merendeel van de game kun je zelf opvangen door beter te spelen, maar ook een groot gedeelte niet. Het blijft vooralsnog een teamgame, en zonder functionerend team wordt het nooit wat.

Voorbeeld van gisteren: We konden met gemak de eerste dragon oppakken. Maar omdat Rudy de verkeerde ping gebruikte (echt nogmaals, te stom voor woorden dat dit als excuus werd aangedragen) kwam onze botlane die hun eigen lane had uitgepushed NIET naar Dragon toe en verloren we alsnog Dragon omdat de enemy botlane WEL reageerde.

• ItsNotRudy
quote:
Neaast schreef op maandag 08 december 2014 @ 12:31:
Ik snap de mensen hier niet die zeuren over solo q, of over op ''zondag'' te spelen. Als je goed genoeg bent carry je wel en win je wel, zoniet hoor je gewoon thuis op dat elo. Ik zie hier veelte vaak dat mensen zich druk maken om bijvoorbeeld een jungler die een bepaalde item build gaat of een support die geen sightstone gaat. Maak je daar niet druk om en kijk naar je zelf, het heeft totaal geen zin om voor andere mensen hun builds te gaan bepalen of wat dan ook, daar bereik je niks mee en win je de game uit eindelijk ook niet mee.
Je kan een support zeker wel zeggen dat er een Sightstone moet komen. Immers heeft iedereen daar last van. Dat een Lee een Sunfire pakt ipv een Randuins is inderdaad triviaal, maar het ontbreken van dat soort items niet. Het is ronduit achterlijk, net als een jungler die drake gaat soloen en niet even een trinket bij mid en een pinkie dropt bij drake om te kijken of het daadwerkelijk veilig is. Sommige items zijn wel een must die een game kunnen slopen.

Zondag is overigens een dag waar ik liever niet op speel. Je merkt dat het niveau erg slecht is. Zo heb ik door een aantal maanden wisselvallige werk/schooltijden ook doordeweeks tussen 13:00-16:00 leukere games gehad en begon het daarna echt af te vallen. De aanwezigheid van jonge kinderen komt het spel niet ten goede. Om daar nou alles op af te schuiven: nee, maar het verziekt wel de sfeer, waardoor ik al sneller zoiets heb van "kutspel, bok maar op voor vandaag" ipv nog met goede moed door te gaan. Met een sample size van een paar 100 games kan ik rustig zeggen dat het niveau en sfeer doordeweeks in de middag een stuk hoger ligt.

Daarbij is het overigens een grind en reflecteert je Division/Tier niet je niveau. Ik wordt nu al regelmatig met en tegen Plats gezet, terwijl ik in Gold 3 zit. Dat je bij je promos komt en er misschien nog wel doorheen, betekent niet dat je MMR ook voldoende is. Er zitten zoveel mensen vanwege gunstige placements of een lucky promo in Gold 5 die er echt niets te zoeken hebben qua MMR. Rito heeft ervoor gezorgd dat er niet meer 0 LP wordt gegeven zoals in S3, dus iedereen kan promoten. het hele systeem is zo ook betekenisloos geworden. D/T geeft je ongeveer een inzicht in iemands spelniveau, maar ook heel oppervlakkig.

• Damien
Misschien moet ik hetzelfde maar doen, voor dat kleine beetje MMR hoef ik het niet te doen.

• ItsNotRudy
quote:
steel123 schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:55:
Waarom spelen jullie op die zondagen dan niet gewoon Normals? Is het niveau verschil zo groot vergeleken met Normal games? Vooral in mijn Normal 5x5 Draft zijn er echt zeer zelden afk'ers of echt ruk games. Er is natuurlijk een grotere spreiding van de Leagues van mensen. Zo speel ik tegen voornamelijk Platinums met een variatie van Gold/Diamond 5.

Zelf speel ik geen ranked vandaar dat ik het vraag. Misschien toch maar eens proberen. Ben eigenlijk pas van plan om het volgende seizoen wel meer ranked te spelen.
Het verschil is dat ranked je min of meer tegen en met mensen van jouw niveau plaatst. Het is niet altijd erg accuraat, maar vaker dan in normals. Ik heb veel wins over losses in normals, en als resultaat wordt ik soms met unranked en bronze spelers aka spelers die de basis nog niet eens doorhebben, tegen een vol team platinum en diamonds gezet. Dan kun je vanaf de eerste minuut toekijken hoe je hele team er bijna compleet uitgespeeld wordt en surrender@20.

Vandaar liever geen normals voor mij in ieder geval. Dat en met normals bereik je geen doel en geen rewards aan het einde van het seizoen.
quote:
Neaast schreef op maandag 08 december 2014 @ 13:35:
[...]

Natuurlijk, ik geef je hier ook geen ongelijk in. Alleen ben ik het er niet mee eens dat de games op zondag niet te carryen vallen.
Beweer ik ook niet, maar het gehalte huilkinders is een stuk hoger en daarmee de kans op AFK of ander geneuzel, wat het een stuk lastiger maakt. Het is een teamgame. Ik zeg ook niet dat ik in Diamond thuishoor, dus dat ik zo goed moet spelen dat ik iemand die misschien realistisch 100 MMR onder mij ligt freelo bezorg is onreeel.

Ik ben geen pro-speler en in een teamspelletje met lineaire progressie vind ik niet dat je moet verwachten dat ik als een Challenger speel en de afkende Thresh die de hele game al roept dat z'n adc "kk moet krijgen" een gratis win bezorg. Als iemand consistent daadwerkelijk zo goed is dat hij/zij dit kan, dan zou Riot deze speler ook een flinke boost richting een paar Tiers hoger moeten geven na de game.

• Damien
quote:
TheBrut3 schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:41:
Wel leuk, iedereen zeurt over Warwick (en ja, hij is super sterk) maar Nightblue3 zegt op zijn stream net de sterkste junglers: Lee, Xin en Fiddle top 3 met daar achter Pantheon, Nunu en Rengar.
Sinds wanneer is Nightblue3's mening een geschreven wet? In soloqueu is Warwick enorm sterk, in competitive echter niet omdat je betere communicatie hebt en betere tactieken om zulke dingen te counteren. Daarom is Master Yi in Bronze/Silver/Gold succesvol en verder zie je hem amper ergens.

• Damien
quote:
Douweegbertje schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:05:
[...]

Ja akkoord, maar dan geld dit precies voor vrijwel elke andere lane. Wat ik bedoel te zeggen is dat je als jungler net zo veel invloed kan uitoefenen als een mid. Zelfs top eigenlijk.. Dit gaat dan voornamelijk op in het begin uiteraard.

Overigens zo net weer een 4vs5 game gewonnen. Speelde wel kata waarbij ik normaliter wel een sterke tegenstander voor moet hebben om daarmee te verliezen :+ Vorige games daar al 34/5 en 27/4 mee gespeeld. 8)7 Snap eigenlijk niet waarom ze hem niet iets gaan nerven qua damage output. Vooral na lvl 11 / 16 wordt het eigenlijk al snel 'insane'. Ult van in totaal 2200+ damage vs 5 man is gewoon.. dot dot dot. Het zal vast moeilijker worden in de wat betere games richting gold/plat maar man man man :p
Excuses dat was de vorige patch al :<, nee geen nerfs meer inc.

Damien wijzigde deze reactie 08-12-2014 22:17 (6%)

• ItsNotRudy
quote:
Scallius schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:27:
Gister mijn ex-main (Season 3, start Season 4) gespeeld op mid : Nidalee.

Aangezien ze laatst nerfs had gekregen met betrekking tot haar top lane role, dacht ik dat mid waarschijnlijk werd aangemoedigd... My God I was so wrong.

Nidalee is echt zo ongelofelijk weak op het moment. Ik begreep dat ze momenteel rond een 43% winrate zit? Bizar hoe weinig damage je spears doen (met 300 ap) op een adc en ook haar Takedown heeft rake klappen gehad.

Voorlopig mag ze dus weer terug in de kast, want als je het mij vraagt heeft Nidalee 0,0 carry potential.
47%, dus zo ernstig is het nu ook weer niet.

• ItsNotRudy
quote:
Rordarok schreef op maandag 08 december 2014 @ 22:59:
Dat heeft volgens mij meer met de skillcap te maken dan dat de champion per se zwak is.
Dit dus. Dat spears geen 1k+ meer doen komt het spel alleen maar ten goede. Dat een zwaar spammable Q 75% HP van een ADC/Mage pakt lategame is natuurlijk fucked up. En ookal ben je niet goed in richten, je kreeg tientallen pogingen.

• Damien
Gisteren weer eens niet mijn favoriete lane mogen spelen in ranked, maar ik mag niet klagen over mijn vervanger uiteindelijk. Ik had voor de ranked game een normal gedaan met enkele tweakers waar ik ook weer eens de jungle in gestuurd werd en toen maar Kayle uitprobeerde. Na de game vroeg mijn duo of ik zin had in een ranked game en omdat ik wederom in de jungle moest (zo'n populaire rol tegenwoordig :+) koos ik nogmaals voor Kayle. Ditmaal wel met een aanpassing in de mastery, aangezien ik dat vergeten was in de game met de Tweakers mensen. De start ging niet super lekker maar dat kwam meer omdat onze support het nodig vond om voor mijn golems langs te dansen waardoor ik de aggro niet echt super kon managen en dus meer damage ving dan had gehoeven.

Geen probleem, dan maar door naar red, wat vervolgens wel goed ging. Uiteindelijk 2x de jungle kunnen clearen met behoorlijk wat HP over en ondertussen begon onze Xerath op mid al de Nidalee meerdere keren te killen. Top ging helaas dood vs Nasus omdat hij een aantal keren ging towerdiven en dan werd gewithered. Maar geen enkel gebitch in de hele game, oftewel gewoon een leuk team om mee te spelen. Mijn duo had ietswat last van lag maar uiteindelijk pakte ze toch 2 kills op met Jinx en vanuit daar begon het ook goed te lopen. Toen maar mijn aandacht gelegd op het behalen van dragons (mid helpen met warden) en voor de rest de focus op top leggen zodat Nasus niet een probleem zou worden.

Uiteindelijk de game gewonnen zonder dood te gaan. En opzich een leuke jungler er aan over gehouden. De start is wat moeizaam maar vanaf het punt dat je je devourer enchant hebt wordt het gewoon vrij vlot clearen. En richting late-game smelt je eigenlijk vrij vlot je tegenstanders.

• Damien
quote:
TheBrut3 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 08:45:
Ik denk dat zo'n TF jungle wel aantoont dat de OP'ness in 4.20 komt door de devourer enchantment en niet door alle champs die er goed gebruik van kunnen maken.
Zoals hier ook al door een aantal mensen werd aangegeven. Champs nerfen is geen oplossing, een betere versie van Feral Flare nerfen echter wel.
quote:
Hij had wat goede argumenten.
Die had Saintvicious ook. En beide hebben ook wel gelijk imo. Ik verwacht dat men in Diamond/Master/Challenger wel kan afrekenen met een Warwick en zeker in competitive ranked games moet het helemaal lukken dmv betere communicatie en beter in aanpassen.

Warwick, Xin Zhao, Master Yi, Udyr etc zijn eigenlijk met name in de regionen waar ik zelf zit een drama, omdat we slecht kunnen aanpassen. Zelfde voor een Nasus top, slechts zelden krijgt een Nasus top in Diamond/Master/Challenger tijd om te farmen om relevant te zijn, nou niet waar ik speel hoor. Dan wachten we rustig tot 40+ minuten zodat we weinig tot niets meer tegen een Nasus kunnen beginnen.

• ItsNotRudy
quote:
StefanFr12 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 11:17:
[...]

Probeer Sejuani is, die ganks zijn echt ook echt gruwelijk ! :o ook early level 3-6.

BTW Trynda is momenteel ook echt OP! gister 4 games mee gespeeld top 3/4 games won waarvan alle 4 de games top zwaar gedomineerd . 30% att speed runes en je Wint lane easy tegen meeste champs.
30%...? Beetje overkill lijkt me zo. Sowieso zou ik wat Crit Chance pakken of AD/LS quints.

• ItsNotRudy
[quote][b][message=43376285,noline]
quote:
Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:45:
[...]

Lol Fiora wordt door alle tanky champions gecountered zowiezo, Renekton, Shen, Dr. Mundo, Malphite Dat is altijd al zo geweest.

Maar ook een Riven,Jax en Irelia zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen.

De hoogste winrate in Season 4 heb ik ook met Fiora top trouwens (74% 33w 12l)
Fiora werkt goed tegen champs zoals Lee Sin, Xin Zhao, Yasuo, Gangplank

Maar ook een Riven en Irelia zou moeten winnen van Fiora door het goed te spelen.
Irelia heeft het nog best lastig, aangezien Fiora W je Q+Triforce sowieso blokkeren, waarna het een melee-gevecht wordt. Dat, en je kunt de W trigger grotendeels ontwijken door een goed getimede ult en haar R slopen met een Ignite.
quote:
Ik pak liever Att speed dan Crit change : De reden, met att speed bouw je crit change op, en je hit sneller waardoor je nogmaals meer change op normals/crits heb. ook krijg je met att speed meer fury door de snellere hits... oftewel veel meer voordeel uit att speed dan uit crit runes... Dit is hoe ik het zie in elk geval.

De rune page die ik gebruik is mijn 6e page voor als je benieuwd ben. verder ook armor naast de att speed.

Groetjess
Vooral early zie ik het voordeel van volledig Aspeed gaan niet echt. Marks en Glyphs- oke, dat levert 15-20% op, maar volledig lijkt me niet erg slim. Aspeed geeft je weinig voordeel in early trades en farmen. Je gaat immers niet als een gek lopen pushen en trades bestaan ook vaak niet uit veel auto-attacks. Vooral Tryn is erg gevoelig voor de creepwave die zich tegen hem keert i.t.t. tanky top laners die waarschijnlijk met DShield of Cloth5 gaan beginnen tegen je.

Greeetzzzz
quote:
Turismo schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:51:
Makkelijk zou ik niet zo snel zeggen, dat is alleen wanneer Jax/Riven early wil gaan traden wat ze zowiezo niet moeten doen.
Waarom zouden Jax en Riven early niet willen traden? Op lv3-4 hebben deze beide een vrij grote powerspike waar Fiora weinig aan kan doen vanwege de stuns. Ik stond gisteren als Fiora tegen Jax, die constant met E-Q-W-Auto trades deed en vervolgens weer de creepwave in holde terwijl ik stunned was. Om dat terug te pakken zou ik sowieso 3-4 auto-attacks moeten doen, waardoor creeps mij voor een paar 100 gaan raken. Daar doe je als melee early game vrij weinig tegen. Het enige wat mij de overwinning bracht op top was een gank nadat ik FB op divende Jax pakte, gekoppeld met het feit dat hij geen Ignite nam tegen mijn Lifesteal en zijn skillrotatie verspilde.
quote:
Uzuhl schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 12:55:
Pas ging ik 1vs1 met een maat, hij Braum ik Fiora. Fiora is nergens op dat moment, ik won de game met een k/d van 3/10. Enkel omdat zij harden towers pushed dan Braum. 1vs1 is ze shite :+
1v1 is ze shite? Lol? Klinkt alsof je hard outplayed ben door die maat van je. Braum slowed je en doet eventueel een ult, wat jij in enkele seconden terug lifestealed en hem genadeloos sloopt, mits je Hydra+LW al af hebt. Fiora is een briljant 1v1 champion.

• Damien
quote:
Lord-Ronddraai schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:12:
[...]

Ik speel best veel Warwick en Nasus op Diamond niveau en je krijgt ongeveer elke game de kans om te farmen. Sowieso was Warwick met de oude feral flare ook al best broken. Maar dan moest je er wel een minuut of 15-18 afk voor farmen en alleen ganken als je ult van cd is. Waarna soms de game wel eens gesnowballt is, maar dat gebeurt eigenlijk vaker op lagere elos omdat die sukkels niet snappen dat ze gewoon moeten farmen en safe spelen tot Warwick level 6. Dan gaan ze gewoon 10 keer hun lane pingen als je level 3 bent.
Communicatie is ook echt niet beter als je hoger komt alleen mechanics, voor sommige misschien ook game kennis maar de meeste echt helemaal niet.
Junglers mogen trouwens wel een buff krijgen als devourer generfed word, ze krijgen echt amper geld binnen met die dikke timers op camps en geen gp/10 meer.
Dan is mijn verwachting helaas onterecht geweest. Zou toch opzich wel wat betere teamplay verwachten met zoveel LCS spelers/Challenger circuit deelnemers om je heen.

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 13:34:
[...]

Dan is mijn verwachting helaas onterecht geweest. Zou toch opzich wel wat betere teamplay verwachten met zoveel LCS spelers/Challenger circuit deelnemers om je heen.
Noemde die gast (Cyanide?) niet al dat alles in solo queue gewoon fucked was?

• Damien
Doelde meer op het feit dat jullie pool aan spelers minder is dan de onze (alles vanaf gold en lager). De kans dat ik met dezelfde Gold speler ga spelen is behoorlijk klein, waar ik toch wederom verwacht dat jullie gemiddeld (indien jullie op dezelfde tijden queuen) vaak met dezelfde teams zitten. Na verloop van tijd ga je toch wel wat op elkaar ingespeeld raken lijkt mij?

Edit: Weet je wat ik betrek gewoon weer CS erbij. Ik zat vroeger vaak op dezelfde servers als een aantal andere spelers uit NL en hoe meer je met elkaar samenspeelde hoe meer je wist hoe hij/zij speelde. En daar kon je op inhaken.

Damien wijzigde deze reactie 09-12-2014 14:25 (23%)

• Damien
@Mvdbeld: van harte gefeliciteerd man :) nog vele jaren

@Warwick: Dit scheelt me alweer 1 ban in soloqueue, tot ziens <3

Gisteren 4 potjes gespeeld, met wisselende resultaten. Gelukkig stond ik voor het eerst in tijden weer top in het laatste potje die ik met Rudy speelde. Helaas pickte het enemy team Irelia, dus moest ik uitwijken naar een andere optie. Dus dan maar Jax, iets wat ik al in tijden niet gespeeld had en het ging heerlijk. Ondanks dat onze mid redelijk emo was nadat Akali zijn 3e kill had opgepakt en hij aangaf dat we de game al niet meer konden winnen, ging alles vrij simpel. Rudy securede als jungler netjes 3 dragons voor ons. Irelia was inmiddels ook vrij over de zeik, nadat ik namelijk 2-0 was gegaan in de lane (solo kills) kwamen mijn teammates ook nog even langs om haar nog eens te killen. Dus dat doet wel iets met iemands motivatie om nog te spelen.

Maar om dan toch nog even de voorgaande matches erbij te halen waar ik tweemaal niet echt lekker ging en tevens de rest van het team niet. Het valt me bij mijzelf de laatste tijd op dat ik ook weinig zin tegenwoordig nog heb om mijzelf te motiveren om een 1-10 (teamscore) te gaan proberen om te draaien. Dus met andere woorden extreem hard je best doen om er toch nog een win uit te slepen. Eerder kon ik mij er nog wel druk om maken, maar als ik tegenwoordig een top/mid en botlane zie die alle 3 keihard verliezen ben ik er eigenlijk wel weer klaar mee en ga ik liever naar de volgende game.

Overigens kijk ik nu regelmatig de stream van incarnati0n, maar het is ook wel vermakelijk om te zien hoe de nummer 1 in ranking ongeveer elke keer dat hij streamed in een enorme loss-spree terecht komt. Het voordeel hieruit is dat je toch ook eens een andere kant ziet van een "goede" speler en hoe hij ermee omgaat. (in zijn geval zet hij zijn stream gewoon uit :+)

Damien wijzigde deze reactie 10-12-2014 08:21 (11%)

• ItsNotRudy
Had ze maar geen watered-down/jungelende versie van Akali moeten kiezen op mid lol.

Verder snapte ik die Fiddle op enemy team ook niet. Geen enkele poging om Drake te soloen. Waarom pick je dan Fiddles. Als je wil lane kamperen, pak dan Xin, J4 of Lee.

• Damien
quote:
ItsNotRudy schreef op woensdag 10 december 2014 @ 08:34:
Had ze maar geen watered-down/jungelende versie van Akali moeten kiezen op mid lol.

Verder snapte ik die Fiddle op enemy team ook niet. Geen enkele poging om Drake te soloen. Waarom pick je dan Fiddles. Als je wil lane kamperen, pak dan Xin, J4 of Lee.
Hij vond het leuk om mij te bezoeken ipv dragon ;).

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:22:
Nou ik heb Shyvana geprobeerd en ben niet onder de indruk. De clear is wel ok, maar je hebt geen sustain dus moet alsnog redelijk vaak back en pots kopen. Daardoor level je niet (veel) sneller dan de andere jungler. Aangezien je ganks ook ruk zijn moet je het dan echt van je lategame scaling hebben (je scalet over het algemeen beter dan pantheon, lee sin etc.). Misschien deed ik het verkeerd, maar voorlopig pick ik shyvana niet voor de jungle.
En wat is daar anders aan dan vroeger? Toen ze overigens een god tier pick was in de jungle? Ze heeft nooit sustain gehad, maar snelle clear. Die clear is nu vrij meh, dus vandaar de buffs op W, zodat die clear weer in orde komt. Het hele punt van Shyvana is niet godlike ganks, maar de enorme presence in teamfights. Ze is in R-form super tanky en doet in verhouding tot andere bruisers immens veel burst en sustained damage.

Waarom mensen in godsnaam Trailblazer op haar pakken ontgaat me even. Dat is misschien wel de laatste die ik zou pakken. Skirmisher pak je natuurlijk of als het nodig is Stalker . Q past 2x on-hit toe en scaled 1:1 met AD, waardoor je, wanneer juist getimed, 3x auto-attacked binnen een seconde. Gekoppeld met Smite doet dit dus 3x de True Damage proc in een seconde.

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 10-12-2014 11:10 (11%)

• ItsNotRudy
quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:04:
[...]

Omdat Trailblazer een upgrade is en Devourer en Warrior enchantments? 8)7
Fixed. Haalde wat dingen door elkaar. Blijft nog dat Trailblazer een slechte upgrade is tegenover Skirmisher of misschien zelfs nog Stalker. Smite + triple hit doet vrij veel damage en anders de slow voor ganks.

• Damien
Shyvana was er ook meer om ervoor te zorgen dat de enemy jungler geen kans kreeg een impact op de game te hebben. Het ging niet om het ganken maar juist om het counterjunglen. Tja, als je ermee wilt ganken zijn er betere picks dan Shyvana.

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:19:
Shyvana was er ook meer om ervoor te zorgen dat de enemy jungler geen kans kreeg een impact op de game te hebben. Het ging niet om het ganken maar juist om het counterjunglen. Tja, als je ermee wilt ganken zijn er betere picks dan Shyvana.
quote:
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:36:
[...]

Niets anders dan vroeger, behalve dan dat vroeger de jungle makkelijker en sneller te clearen was en je niet zoveel damage van de monsters kreeg. Daardoor kon je zo snel je jungle leegtrekken dat je qua levels voorliep. En dat heb je juist nodig om die impact te maken in de teamfights. Anders ben je gewoon weer een standaard budget-tank, maar in dit geval dus zonder CC. Verder heb ik nu pas 1 normal game met haar gespeeld, dus heb nog niet heel uitgebreid bestudeerd welk jungle item het beste zou zijn. De meest veilige keuze is dan trailblazer, vandaar dat ik daarvoor ben gegaan.
Damien zegt het eigenlijk al. En een upgrade aan W zou haar counterjungle en clear weer aantrekkelijk moeten maken, waardoor ze weer gaat voorlopen. Zou in ieder geval weer leuk zijn, Boots starten en weer fijn op Master Yi's met half HP jagen :+

Shyvana rooft nu al een camp vrij snel leeg, dus dat wordt alleen maar erger. Overigens is ze niet een standaard "budget-tank" aangezien ze een ziekelijk uitgebreide statpool heeft/krijgt door ult en alles AoE +HP% damage pakt. Ze ruilt CC in voor erg tanky zijn met daarbij erg hoge mixed damage. Ik zie weinig andere tanks die dat hebben of uberhaupt de flexibiliteit hebben om te wisselen tussen magic/phys damage op Warwick na, die veel minder tanky is (helemaal als hij tijdelijk niet kan lifestealen). Het is enkel erg jammer dat je teamcomp moet inspelen op een tank zonder CC, wat in solo queue weinig kan.

• Damien
Opzich alleen maar beter dat de jungler meer gold krijgt in de jungle ipv laners. Als ze dat ook nog even zouden willen toepassen ten opzichte van XP dan zou het helemaal fijn zijn. Al denk ik dat ze dat niet snel zullen doen want dan worden alle counter-jungle champs (Nunu, Udyr, Shyvana etc) ineens immens populair en zie je vervolgens Amumu (om maar een voorbeeld te noemen) weer nergens. Maar ik geef toe, Riot zit het nu tenminste wel netjes te balanceren, er lijkt iig meer structuur in te komen.

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:36:
Opzich alleen maar beter dat de jungler meer gold krijgt in de jungle ipv laners. Als ze dat ook nog even zouden willen toepassen ten opzichte van XP dan zou het helemaal fijn zijn. Al denk ik dat ze dat niet snel zullen doen want dan worden alle counter-jungle champs (Nunu, Udyr, Shyvana etc) ineens immens populair en zie je vervolgens Amumu (om maar een voorbeeld te noemen) weer nergens. Maar ik geef toe, Riot zit het nu tenminste wel netjes te balanceren, er lijkt iig meer structuur in te komen.
Ik denk inderdaad dat het belangrijkste obstakel nu is overkomen, namelijk de moeilijkheidsgraad van de monsters. Is deze te makkelijk, dan kan enkele jandoedel met willekeurige items (hoi S2/3) er doorheen banjeren en even met vol HP de lane induiken. Op counterjungling en ganks na, was junglen een vrij simpele manier om Gold/EXP te vangen zonder al te veel druk van menselijke tegenstanders. Er waren ook bijna geen situaties waar ik zoiets had van "nog even camp pakken voor lv6 en back, of binnen een minuut ganken?" want dat kon namelijk gewoon vrijwel altijd allebei. Ik merk zelf dat ik die afweging nu wat vaker maak, net als dat laners een soortgelijke afweging maken tussen farmen/kills/items kopen.

Nu inderdaad alleen nog even zorgen dat de laners geen groot voordeel van neutrals krijgen. (RIP Rudy mid Ziggs)

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 10-12-2014 13:47 (4%)

• Damien
Oh en dan nog een complimentje richting Riot, de store is opzich redelijk snel. Ik had eind vorige week iets besteld en kreeg het gisteren (eigenlijk maandag al maar toen was er niemand om het in ontvangst te nemen) kwam het al binnen. Netjes verpakt en kwalitatief goed materiaal (mag natuurlijk ook wel voor de prijzen die ze hanteren). Toch netjes, aangezien ik mijn twijfels had bij de levertijden.

• ItsNotRudy
quote:
Recrush schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:07:

http://matchhistory.euw.l...94/200792910?tab=overview

Wel maar een normal overigens, maargoed dan wil je nog steeds winnen natuurlijk.
Vanwaar de Zephyr? Veel CC heeft enemy team niet en Thresh en Zac hebben CC dat door Tenacity niet gepakt wordt. Met iets als Hydra kun je lekker damage pakken door de active. Of gelijk een IE omdat je toch al crit hebt.

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 10-12-2014 14:26 (9%)

• Damien
quote:
Fanatic_FS schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:40:
[...]

20euro voor een hoed waar je nog niet dood mee gevonden wilt worden?
Ik zie het meer als een jachttrofee :*)

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:41:
[...]

Met een Machete en 2 pots moest ik al vrij snel back dus denk dat je met boots alleen 2 camps kan clearen. Tenzij ik iets hopeloos verkeerd doe lijkt het me sterk dat je dan sneller junglet dan Yi en ook nog tijd/health en combat stats van levelups hebt om hem in zijn eigen jungle te vinden en killen. Dat is dus wat ik bedoel: de clear valt ondanks de buff tegen en omdat je geen sustain hebt en de camps best zwaar zijn loop je niet voor zoals je in S2/S3 met Shyvana deed. Dat je slechte ganks hebt noemde ik er terloops bij omdat ze dat OOK al niet heeft maar wordt op een of andere manier geïnterpreteerd alsof ik beweer dat dat normaal wel een sterk punt van haar was.
In eerdere seizoenen was een aanvaardbare manier van levelen op Shyvana boots kopen, ward droppen bij enemy 2nd buff, lv2 worden op red met leash, asap met je boots/W/Ms Quints naar enemy jungle toelopen om daar de pannekoek in kwestie bij zijn red/blue te slopen. Die mogelijkheid is er nu best weer als clearspeed omhoog gaat.

ItsNotRudy wijzigde deze reactie 10-12-2014 14:49 (4%)

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:41:
[...]

Met een Machete en 2 pots moest ik al vrij snel back dus denk dat je met boots alleen 2 camps kan clearen. Tenzij ik iets hopeloos verkeerd doe
Om hier nog even op terug te komen:

Je doet iets hopeloos verkeerd.

Ik heb net samen met Damien een potje gespeeld en ben tot level 6 zonder back in de jungle gebleven, plus een gank op top. Voordat ik 6 werd stond ik op ongeveer 75% health, na frog en blue rond de 45-50% gevolgd door een back met veel items.

• ItsNotRudy
quote:
Mebus schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:11:
[...]

http://matchhistory.euw.l...6660363/255470?tab=builds

Met 3 hp potjes, 3% lifesteal/spellvamp en wat puntjes in defence zal je inderdaad wel verder komen ja..
Is dat een misdaad dan? Je doet net alsof er een soort geschreven regel is voor runes/masteries...

Als ik mijn masteries indeel en ik clear makkelijk, en een ander doet de standaard 21/9 en staat met 10HP na 2 camps, wie doet het dan fout? Last I checked zijn masteries vooral early game relevant, dus laat ik ze early game voor me werken.

• ItsNotRudy
Ik vind 21/ helemaal niet relevant op Shyvana. Je bent geen assassin of iemand die uiteindelijk met 400 AD rondbanjert, dus die paar % extra damage levert me uiteindelijk niet veel op. Shyvana heeft magic en physical spells die on-hit toepassen, dus vamp/lifesteal% is veel relevanter in de jungle.

• ItsNotRudy
quote:
Vicarious schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:41:
Ik gebruikte overigens 0/21/9 van een standaard tank jungle page die ik nog in mn masteries had staan. De masteries van Rudy zijn zo te zien efficienter.
Probleem is dat je met /21/9 geen sustain haalt uit Utility en tevens geen clearspeed hebt door het ontbreken van offense. Ik weet verder niet hoe je runes waren, maar je gaat flink Aspd nodig hebben om dan nog vlug je rondje te maken. Enkel de onderste laag van Defense is relevant. Die 4 punten in regen zijn verspilde moeite op Shyv.

• Damien
Opzich wel vreemd om 0/21/9 en MS quints op Shyvana te gaan runnen, aangezien ze toch haar eigen ingebouwde speed-up heeft om zo sowieso al snel genoeg te zijn in de jungle. Maar goed laten we die discussie niet nogmaals hebben, want ik denk dat ik het antwoord al weet waarom men ervoor kiest.

21/9/0 op Shyvana vind ik overigens een erg rare keuze want dat deed je zelfs in lane al amper tenzij je zeker wist dat je early game de trades makkelijk zou winnen. Over het algemeen is een Shyvana in lane niet veel meer dan een Gnar qua buildpath, dus 1 offensive item en vervolgens tanky aanvullen. Het gaat een beetje voorbij aan je algemene rol in teamfights.

Gisteren overigens zelf de fout gemaakt om bruiser Nidalee te spelen. Qua score leek het nog wel aardig, maar ik ga het nu toch maar als AP top proberen. Denk dat de damage-output dan ook iig vele malen beter zal zijn. Eerder op de avond nog Riven mid gespeeld met vanaf level 1 15% CDR, en dat bevalt me erg goed. Het begon wat stroef vs Orianna maar vanaf level 3 gingen de trades prima, ondanks dat ik dus geen MR had.

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:08:
Opzich wel vreemd om 0/21/9 en MS quints op Shyvana te gaan runnen, aangezien ze toch haar eigen ingebouwde speed-up heeft om zo sowieso al snel genoeg te zijn in de jungle. Maar goed laten we die discussie niet nogmaals hebben, want ik denk dat ik het antwoord al weet waarom men ervoor kiest.

21/9/0 op Shyvana vind ik overigens een erg rare keuze want dat deed je zelfs in lane al amper tenzij je zeker wist dat je early game de trades makkelijk zou winnen. Over het algemeen is een Shyvana in lane niet veel meer dan een Gnar qua buildpath, dus 1 offensive item en vervolgens tanky aanvullen. Het gaat een beetje voorbij aan je algemene rol in teamfights.

Gisteren overigens zelf de fout gemaakt om bruiser Nidalee te spelen. Qua score leek het nog wel aardig, maar ik ga het nu toch maar als AP top proberen. Denk dat de damage-output dan ook iig vele malen beter zal zijn. Eerder op de avond nog Riven mid gespeeld met vanaf level 1 15% CDR, en dat bevalt me erg goed. Het begon wat stroef vs Orianna maar vanaf level 3 gingen de trades prima, ondanks dat ik dus geen MR had.
Hoe kom je aan 15% lv1? Ik heb 7,50% uit Glyphs en 4% uit Masteries :c

• Damien
quote:
ItsNotRudy schreef op donderdag 11 december 2014 @ 09:56:
[...]

Hoe kom je aan 15% lv1? Ik heb 7,50% uit Glyphs en 4% uit Masteries :c
Ik run 1 CDR Quint dat icm 7,50% uit de glyphs en vanuit masteries 5% zit ik dan op 15%.

Dus ik start niet met 15AD maar met 13AD.

Damien wijzigde deze reactie 11-12-2014 10:01 (7%)

• Damien
Arghhh en gisteren maar weer eens ondervonden waarom ik echt 100% tanks in soloqueue spelen echt 10x ruk vind. Want je bent afhankelijk van je teammates om dan toch daadwerkelijk de damageoutput te leveren om het enemy team te killen. Nou dat gebeurde dus niet. Onze botlane kon geen potten breken, onze mid deed het wel goed maar vanuit de jungle (de beste jongen wilde zo graag Rengar spelen en vroeg dus om een tanky top) was het een drama. Ik merkte het al op bij het pakken van de dragons, elke smite was veelste vroeg en mijn vermoeden werd later dus ook bevestigd. We waren bezig met onze 2e baron (eerste werd met geluk door Twitch binnengehaald door een poison proc) en ja hoor daar kwam weer de smite (ook enorm knap, je hebt tegenwoordig de smite damage onderin staan en er staat met koeieletters op Baron hoeveel HP hij nog heeft en toch nog weten te falen) waarna Lux met een simpele E eventjes Baron wegkaapte. En daar begon de ellende.

Ik was als Maokai inmiddels flink tanky dus kon redelijk wat damage soaken en met Orianna hadden we een goede initiate. Het enige wat Twitch en Rengar nog hoefden te doen is de focus te leggen op de enemy Kog'maw. Maar nee hoor, Twitch verkoos de tanky Leona (die notabene ACHTER Kog'maw stond) als priority, Rengar komt er vervolgens ingeult en ja hoor hij jumpt boven op een minion. Nou die minion vertelde het idd niet meer na, Rengar ook niet want die werd daarna binnen enkele schoten neer geburst door Kog'maw. Waarna ik als 1 van de laatsten nog mijn dansje deed tussen het enemy team.

De enemy pushed hard door en krijgt beide Nexus turrets neer, maar we weten ze toch nog 1 maal te killen. Ik geef aan dat ze nu een alles of niets push moeten doen om te winnen. Inmiddels spawn ik weer en TP ik naar de enemy base om mijn team te helpen. Beide nexus turrets zijn doen en de nexus is op half HP. Maar toen gebeurde het... Twitch besluit vanuit het niets dat het beter is om NIET op de nexus te schieten maar om nog even achter de enemy aan te rennen voor die ene kill. Je weet wel die kill die je score er nog beter uit laat zien. Geen probleem, Kog'maw spawned, poept 1x op Twitch en hoi, game voorbij. Defeat.

Toen nog even gekeken naar de damage-output. Zoals verwacht sta ik lager dan de AD en AP carry (zoals het wat mij betreft ook hoort) maar wacht eens... Rengar heeft aanzienlijk minder damage geleverd dan ik. Waarom moest ik ook alweer tank spelen? Precies om mijn jungler tegemoet te komen zodat hij BIG DAMAGE kon doen. Nou bedankt knul, weer een loss well deserved.

• Damien
Blijf het jammer vinden dat ze nieuwe champs ook gelijk enablen voor ranked games. Niet omdat ik Rek'sai OP vind of iets dergelijks, maar meer om mensen van zichzelf te beschermen. We hebben niet voor niets gamemodes als Teambuilder en Normal games om champions te oefenen/testen. Nu ben je merendeel van de tijd alweer genoodzaakt om een ban te doen op elke nieuw uitgebrachte champ om je iig te behoeden dat iemand in je eigen team haar oppakt.

Oh well, ze ziet er wel grappig uit. Zal haar vandaag ook eens proberen. Misschien dat Rudy nog een leuke analyse heeft aangezien ik zie dat hij haar toch 3x heeft gespeeld.

• ItsNotRudy
quote:
Xanthian schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:53:
Ik zit toch te twijfelen met Rek'Sai qua build.

Op dit moment gebruik AD reds, Armor yellows, 5% cdr blues met een beetje MR. Samen met 21/9/0 masteries begin je met 10% cdr.
Neem aan dat dit dan een lane build is oid? 21/9 geeft je terribad jungle clear. 9/12/9 werkt een stuk beter.
quote:
Als je dan Warrior enchantment neemt met ghostblade i.p.v. Hydra heb je al 30% cdr, met SV of blue zit je op 40%. Je mist wat AD, maar met ghostblade heb je meer armor pen, een speedboost, ms en As.
Devourer is een betere Enchant. Met deze champ kun je je het eigenlijk niet veroorloven om te veel te gaan ganken. Ze heeft geen tank steroids of stats, maar je moet wel damage vangen. Ze heeft geen tank selfbuffs zoals Amumu, Malph, Sejuani maar wordt wel geacht dezelfde rol te vervullen. Je kunt je dus eigenlijk geen Gold-tekort veroorloven en het is dus uiteindelijk beter om een tunnel-netwerk op te bouwen en slechts ganks te plaatsen wanneer je meer dan 80% zeker bent een kill eruit te kunnen halen. Je hebt geen zieke Lee/J4/Xin base damage, dus een paar minuten lang een lane campen zit er niet echt in.

• Damien
quote:
McGryphon schreef op maandag 15 december 2014 @ 02:24:
spoiler:
Ik snap eigenlijk echt niet waarom Maknoon zo wordt opgehemeld door mensen in mijn omgeving. Ja, als ik alles van het afgelopen jaar terugkijk heeft ie wel wát leuke plays, maar eigenlijk elke andere toplaner die in dezelfde kanalen langskomt heeft die imo meer, met minder feeden tussendoor.

Wel blijf ik het leuk vinden om naar Jesiz' Ziggs te kijken, als Ziggs mid main leer ik daar toch elke keer weer van. Die champion ligt hem wel zó goed, ik vind het op zijn minst altijd leuk om naar te kijken :)

Oh, en Saint mag toch echt wel eens aan z'n smites gaan werken. Wederom duidelijk waarom SaintVicious en Failsmite gewoon uitwisselbaar zijn eigenlijk. Te vroeg of helemaal niet smiten, allebei niet heel handig.
Vrij simpel, Maknoon was tijden lang 1 van de betere toplaners in Korea. Echter door het vele trainen kwam ook hij in een dip terecht. Waarna hij een break nam en eigenlijk nooit weer echt terug is gekomen op zijn oude niveau. Ik zie hem nu ook meer als entertainer dan serieuze optie voor een toplane. Hij speelt nu voornamelijk zijn eigen solo-queue stijl wat je ook terugzag in de games van Fusion. De ene keer lukt het, de andere keer wordt hij hard afgestraft. Neemt niet weg dat hij nog steeds een geweldige speler is, maar hooguit voor een middenmoter in de NA of EU LCS.

• Damien
Gisteren voor de grap eens op mijn smurfje op EUNE gespeeld. Alleen had ik volgens mij de pech dat ik in een game kwam waarbij echt iedereen nieuw was in de game.

http://matchhistory.eune....95/204340807?tab=overview

Best apart, aangezien ik toch duidelijk had ingevuld ervaring te hebben met RTS games :/. Dan mag ik toch verwachten dat de matchmaking mij niet loslaat op volkomen nieuwe spelers...

• ItsNotRudy
quote:
garriej schreef op maandag 15 december 2014 @ 10:46:
en het feit dat het december is dragonwing corki gekocht; f
Chinese/Lunar New Year is in februari ;)

• Damien
quote:
Xzito schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 01:24:
Dat is echt de grootste onzin. 1-6 is ze zo dominant dat als je haar goed speelt je je lane 100% gewonnen hebt. Je moet alleen geen domme positie fouten maken omdat je dan gedwongen bent te flashen.
Met deze stelling is elke ADC goed. Want deze gaat ook op voor bijvoorbeeld een Varus. Denk dat je met name zo succesvol bent omdat men er simpelweg geen antwoord op heeft. Men heeft in tijden geen Ashe gezien, dus hoppa haal maar uit de kast en iedereen staat zich weer af te vragen hoe je er tegen moet spelen.

• ItsNotRudy
quote:
Ero-Sensei schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 09:13:
[...]

Deze is veel te makkelijk gesteld, Als je naar de winrate kijkt van de afgelopen 7 dagen (welke in lijn zijn van winrate afgelopen maand) dan zie je juist dat op Bronze haar winrate 48% is en elke tier die je verder kijkt, stijgt die winrate. Op Plat en diamond zelfs de hoogste winrate van alle champs: 56% en 59%.

Master ruim 65% en op Challanger is ze niet gepicked.
En hier maak je eigenlijk een rare conclusie. Je control group is te klein. Op de hoogste niveau's zijn er dagen waar ze compleet niet gespeeld wordt. Dan kunnen we dus makkelijk stellen dat er 1-2 spelers zijn die af en toe Ashe spelen. Als deze op een dag 2/3 games winnen, staat Ashe al op 66% win. Ik zie zelfs dagen met 100% winrate, en ik durf te wedden dat dat 1 speler is geweest die misschien 1-2 games heeft gewonnen die dag.

Op Platinum zie ik een soortgelijke trend. Een champ schommelt niet van 43% naar 55%+ van de ene dag naar de ander als de groep spelers daadwerkelijk groot zou zijn. We hebben het dus weer over een handjevol spelers (<300 durf ik rustig te wedden) die de statistieken hier vullen.

De dag dat ze het minst gepicked is, heeft ze ook de hoogste winrate. Dat is geen toeval. Op Platinum 101 picks/games en 61 games gewonnen. Dat betekent dat enkele games, gehele %en aftrekken en toevoegen aan deze stats.

Diezelfde logica passen we op Urgot toe, die laatst een 58% winrate had op Platinum, maar slechts 31 keer gespeeld werd. Dit betekent dat 1 win of loss deze stat met meer dan 3% laat droppen of stijgen.

• ItsNotRudy
quote:
Ero-Sensei schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:04:
[...]

Even rectificatie: Ik maak geen conclusie, ik gaf platte cijfers. Wat jij verteld klopt helemaal natuurlijk, er is een selecte groep spelers welke Ashe picken, en deze zijn dan waarschijnlijk aardig skilled met haar.
Kunnen wij uit de cijfers ook niet afleiden. Hoe je het ook stelt, bijna de helft van alle Ashe games zijn losses. In dit geval kun je kijken naar die 50-60%, maar zoals we duidelijk kunnen zien, zijn er ook dagen wanneer een paar enkele losses dat getal ineens naar de 40% toe schoppen.

tl:dr; De cijfers die jij gebruikt zijn totaal niet representatief en geven geen indicatie van hoe goed Ashe is.

• Damien
Reacties op offtopic reactie's zijn niet nodig

In other news, Legend of the Poro king is uit. Heb net een potje gedaan, je kunt iig niet zeuren over inbalanced teams, want je mag bannen en zelf je champ picken. Ik vond het iig wel grappig met name de mechanic met het poro-gooien. Het werkt als een Lee Sin Q met een langere range.

Gropah wijzigde deze reactie 16-12-2014 18:10 (53%)

• Damien
quote:
Vicarious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:22:
Reactie op een offtopic reactie

Anyway, Xzito, kan het niet gewoon een gevalletje zijn waarbij het voor jou prima werkt omdat de champion je erg goed ligt en er zelfverzekerd mee speelt? Voordat patch 4.20 er was, was Warwick ook een erg matige jungler maar ik had er meestal wel succes mee omdat de champion zelf me gewoon erg goed ligt en ik er veel games mee gespeeld heb. Objectief gezien was een jungler als Elise op een bepaald moment veel sterker, maar ik kan gewoon niet met die spinnenhoer overweg.

Ik denk dat dat in dit geval net zo geldt. Ashe heeft een aantal voordelen, waaronder:
- Goede ult met CC waardoor ganks eenvoudig op te zetten zijn en een low-health lane opponent vrijwel altijd gekilld kan worden
- Goede kite mogelijkheden met W en Q
- Extra vision met E is nooit verkeerd als je een bosje in wilt lopen om te warden of wilt checken of enemy jungler aanwezig is voordat je een all-in doet
- Met de crit passive soms verrassend veel damage

Maar ook een flink aantal nadelen:
- Slecht scalende skills waardoor ze lategame als AD Carry zo'n beetje het minste damage heeft
- Geen mobility waardoor ze in lane makkelijk gecampt kan worden en in teamfights door goede engages makkelijk gepakt kan worden.
- Geen heel grote attack range zoals bijv. Caitlyn of lategame Kog/Tristana om het gebrek aan mobility of scalende skills goed te maken

Voor de rol die ze moet vervullen (lategame carry) is Ashe mijns insziens zo'n beetje de minste keuze van alle AD carries. Ik speel haar nog regelmatig als ik per ongeluk AD carry moet, maar dat is dan meer omdat ik heel slecht ben in de rol en met haar tenminste nog een redelijk aantal games op mijn naam heb staan.
Opzich vind ik haar attack range nog niet zo slecht hoor. Voor de rest ben ik het wel met je statement eens.

Ik heb overigens zelf de plicht maar gedaan voor een topicreport. Want schijnbaar was eenmaal dit topic sluiten niet voldoende voor sommige...

Gropah wijzigde deze reactie 16-12-2014 18:11 (1%)

• Damien
quote:
Vicarious schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 14:43:
[...]

De range is ook niet slecht, maar ze heeft geen sterke skills lategame, net zoals bijv. Caitlyn. De Q van Cait is early game best goed, maar lategame heb je zelfs MINDER DPS met je Q dan dat je in die tijd gewoon auto-attackt. Nu maakt Cait dat goed doordat ze de langste base attack range heeft van de AD carries, maar Ashe heeft die range dus niet.
Dat verschil is 50. Echter zit er bij Cait meer achter dan alleen de range. Cait heeft een passive die WEL nuttig is voor late game. Cait heeft een magere escape maar het is iig een escape, wederom niet aanwezig bij Ashe.

Punt wat ik een beetje heb met deze hele statement die gedaan is dat Ashe OP is. Misschien ben je juist wel een hele goede ADC en had je dit ook met Varus, Quinn en Miss Fortune kunnen doen. Hetzelfde voor de jongen destijds die Rumble mid speelde. Ik twijfel niet aan jullie skill, ik twijfel wel aan jullie statements. Maar de toon waarop deze discussie langzamerhand doorgaat is gewoon niet meer gewenst in dit topic. Dus als we eens kunnen stoppen nu met het over en weer wijzen van non-relevante feiten, it'll all be cool.

• ItsNotRudy
quote:
Rordarok schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 18:44:
Is die nieuwe mode op ARAM? Meh, jammer. Ik ben nooit echt warm geworden voor die map.
Oh, you http://twitchemotes.com/favicon.png

• ItsNotRudy
quote:
TheBrut3 schreef op woensdag 17 december 2014 @ 11:49:
Hoezo gg matchmaking? Jij kijkt naar hun yoloQ/duoQ rank, dat heeft helemaal niets met een team te maken.
iirc heeft de solo rating van je gehele team invloed op het startpunt van je team ranked league.

• ItsNotRudy
quote:
Xanthian schreef op donderdag 18 december 2014 @ 08:31:
[...]

Volgens mij is Blue Build Ezreal weer in. Dat is volgens mij met Maramune, IBG, Last Whisper e.d.
Ik ben zelf geen ADC speler, laat staan dat ik echt veel weet van Ezreal, maar dit zie ik nu met enige regelmaat, en niet alleen in de pro scene.
Er zijn mensen die dit nooit losgelaten hebben. Je moet er wel het team voor hebben imo, anders werkt het niet geweldig, je bent namelijk geen volwaardige carry en verliest het gevecht tegen echte ADC builds.

• Damien
Tijd voor eens een andere post dan het geklaag omtrent solo-queue. Gisteren tweemaal achter elkaar gecarried door mijn team. Moet wel zeggen dan heb je toch ook best een kut-gevoel. Sta je dan met je 2/3/4 Tristana, terwijl de rest van je team wel lekker gaat. We verloren botlane opzich niet, maar we wonnen hem ook niet. Het ging gewoon gelijk op. Gelukkig ging toplane en onze jungler wel lekker waardoor we de win er uiteindelijk uit konden slepen.

Potje erna speelde ik Riven top vs Jax. Gaf vrij makkelijk de eerste kill weg aan Jax door een gank van de enemy Lee Sin en eenmaal terug in de lane kon ik toch Jax nog 1v1en en stond ik weer 1/1/0. Echter de gehele match niet het idee gehad dat ik ook daadwerkelijk mijn lane aan het winnen was. Meer weer een gelijkopgaande strijd. Geeindigd met 8/7/4 en gelukkig hadden we een AD Carry die uitzonderlijk goed speelde op Jinx.

Dus zo kan het ook. Zelf slecht spelen maar dan toch een team hebben die je op de schouders neemt richting de victory. <3

• ItsNotRudy
quote:
Damienx2 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 09:35:

Dus zo kan het ook. Zelf slecht spelen maar dan toch een team hebben die je op de schouders neemt richting de victory. <3
Can I have it?

Gister eindelijk de loss spree doorbroken :p collega gevonden die ook speelt, en dan vooral support en nog het allerbelangrijkste: weet ook daadwerkelijk hoe een support werkt, wat in 99% van de solo queue niet het geval is, dus heb ook gelijk een heerlijke Lucian game gespeeld, waar ik volgens mij nog steeds op 100% winrate mee zit. Het ging vrij gelijk op omdat Rengo en Syndra omstebeurten TF mid aan het rapen waren, die na 5 deaths nog steeds geen enkele ward had geplaatst of gekocht en bleef doorpushen. </3 voor verhoogde populariteit van champs door pro-tournaments.

• Damien
quote:
Vicarious schreef op donderdag 18 december 2014 @ 10:11:
[...]

Gebeurt vaak zat, maar die gevallen onthoud je niet. Met name de games waarin je zelf goed speelt en je teammates hard falen blijven knagen in je geheugen. Net als dat je baas niets zegt over de 300 dingen die je in een week goed doet, maar je wel aanspreekt op dat ene kleine dingetje wat je fout doet. Jammer soms dat het brein zo werkt.
Hoewel ik het grotendeels met je eens ben met name omtrent het laatste stukje, gebeurt het in League toch niet vaak. Iig niet in mijn games. Over het algemeen gebeurt het carryen zoals gisteren (en dan bedoel ik hard carryen, niet iemand die alleen zijn lane wint en vervolgens de game verliest) niet al te vaak. En 2 games achter elkaar is al helemaal een uitzondering. Want iedereen kan een lane stompen, als je er vervolgens dan niets mee doet of kunt doen dan geldt dat wat mij betreft niet als carryen.

Pagina: 1 2 3 ... 10

Dit topic is gesloten.

Let op:
-Geen persoonlijke aanvallen en/of trollen.
-Zie je een post die volgens jou niet door de beugel kan? ga dan NIET reageren maar maak een topic report! De moderators zijn niet 24/7 online maar we proberen altijd zo snel mogelijk de topic reports weg te werken.
- Hou het inhoudelijk en onderbouwend, oneliners ed. voegen niets toe.
- Je stream hoeft niet elke keer dat je streamed gepost te worden

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True