Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Probleem laptop MSI M673

Pagina: 1
Acties:

• Diemux
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-01-2022
Ik heb een probleem met mijn laptop; deze geeft af en toe geen beeld. Monitor blijft helemaal zwart. De HDD led knippered echter wel en ik hoor de HDD ook ratelen. Om beeld te krijgen moet ik meerdere keren restarten en op de DEL toets blijven drukken. Op eens zie ik dan het bootscreen en wordt de BIOS getoond. Na het sluiten van de BIOS start de laptop door zonder verdere problemen.
Het probleem is niet constant, soms kan ik meerdere keren opstarten en werkt alles prima, het andere moment gebeurd het wel.

Wat mij verder opviel is dat als de laptop geen beeld geeft het MSI logo op de achterkant ook niet oplicht. Als de laptop wel start dan is het logo wel verlicht.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Dat lijkt op een probleem met de inverter.

Ik zou eerst een kijken of je wel beeld hebt met een externe monitor, ook kun je kijken of je wel beeld hebt op de laptop door er met een zaklamp op te schijnen (schuin schijnen, maar echt goed is het misschien niet te zien).
Als dat zo is dan is het in de meeste gevallen de inverter die kuren vertoond.

• Diemux
Is blijkbaar de videokaart, laptop geeft nu helemaal geen beeld meer... Ook niet op externe monitor. Met teamviewer alleen onduidelijke blokjes.

• Diemux
Ik tik nu vanaf de laptop :P. Laptop helemaal uit elkaar gehad en de graphic card chip verhit zodat deze opnieuw hecht aan het moederbord... Fixed! geen idee voor hoelang maar alle pasta's vervangen en de laptop blijft nu al aanzienlijk minder warm.