• nicokrikken
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-03 12:15
Matched: Avanta
Afgelopen woensdag de V3 binnengekregen. Aanvoertemperatuur goed te regelen en de warmwatertemperatuur is te manipuleren via open/term.
Maar het valt me op dat de regeling als een aan/uit functie reageert. Moduleert nog niet goed, misschien na een leerperiode maar nu nog niet.
Misschien na een update of dat sommige ketels niet goed ondersteunt worden. Geef het een periode de kans.

Combinatie met Remeha Avanta 35C

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien inderdaad wel nuttig om de betreffende ketel te melden bij Modulatie-issues: hier ook een Remeha Avanta (28C)

• maxnl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17:20
Heb vandaag ook een 3e generatie Nest ontvangen, en herken de problemen.

- Met een Remeha Avanta CV ketel moduleert de Nest (vooralsnog) niet.

Tijdens de setup wordt je om de gewenste CV temperatuur gevraagd, waar ik 65 heb opgegeven.
Druk ik op de '+' toets op de ketel dan krijg ik als T1 waarde constant 65 te zien, en niet minder, ondanks dat de ruimte temperatuur maar een half graadje omhoog moet.
En schakelt meteen af zodra de ruimte temperatuur bereikt is.

Klinkt ook alsof een relais omschakelt in de heatlink als Nest de ketel inschakelt, ondanks dat Opentherm als communicatietechniek staat ingesteld.

- Temperatuur wordt op de Nest een graadje hoger weergegeven dan op andere devices.

Nest geeft aan dat hij de 22 bereikt heeft, maar Canary houd het op 20 a 21.

[Voor 6% gewijzigd door maxnl op 05-12-2015 21:26]

• Anoniem: 637061
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Zo thermostaat eergisteren ontvangen vandaag installeren, installatie lijkt simpel wisselstroom draden installeren t1,t2 op de draden naar de nest beneden ot1,ot2 op de 3 en 4 van de remeha avanta. Is er nog iets waar ik op moet letten?

[Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 637061 op 06-12-2015 15:13]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Anoniem: 637061 schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:12:
Zo thermostaat eergisteren ontvangen vandaag installeren, installatie lijkt simpel wisselstroom draden installeren t1,t2 op de draden naar de nest beneden ot1,ot2 op de 3 en 4 van de remeha avanta. Is er nog iets waar ik op moet letten?
1 & 2 van de remeha doorverbinden :) is al zo als het goed is)

• Osiris
  • Niet online
Beatman schreef op zondag 06 december 2015 @ 12:44:
Het lijkt er op alsof Nest de Opentherm ondersteuning hardwarematig wel heeft toegepast, maar softwarematig de mogelijkheden van Opentherm nog niet volledig heeft benut. In alles reageert de Nest nog op een aan/uit manier. Ook geeft Opentherm nog wat informatie terug: branderhoogte en of de ketel bezig is met verwarmen of warm water.

Er komen natuurlijk wat variabelen bij waar het Nest verwarmingsalgoritme rekening mee moet gaan houden als je de branderhoogte/aanvoertemperatuur ook kunt beïnvloeden. Ik hoop dat er snel updates komen.
Ze noemen zelf moduleren toch echt wel: https://nest.com/nl/suppo...ing-Thermostat-do-with-it
maxnl schreef op zondag 06 december 2015 @ 16:40:
Ook viel me op dat daar staat "Als je T1 en T2 gebruikt, moeten deze worden geaard"
Vroeg me af waarom alleen dan aarde nodig is?
Die vervolgens in geen enkel schema aangesloten wordt _O-
Jur schreef op zondag 06 december 2015 @ 15:19:
[...]

1 & 2 van de remeha doorverbinden :) is al zo als het goed is)
Ik weet niet welke Remeha jij bedoelt, maar bij een Remeha Avanta dient een modulerende thermostaat op 3 & 4 aangesloten te worden, dezelfde aansluitingen als een aan/uit-thermostaat. Bron: Avanta 24c - 28c - 35c Installatie- en servicehandleiding pagina 34 "Aansluiten modulerende regelaar": "Sluit de twee-aderige kabel aan op de klemmen 3-4 van de aansluitconnector" Weer eens veels te snel/weinig gelezen.. Ging niet om de thermostaat zelf, maar 't bruggetje |:(

[Voor 41% gewijzigd door Osiris op 06-12-2015 19:11]

• Osiris
  • Niet online
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:01:
Zou het mogelijk zijn om via de menu's in onze CV ketels uit te lezen of de huidige vraag 100% is of daadwerkelijk gemoduleerd?
Nou ja, op mijn ketel (Remeha Avanta) is 't vrij eenvoudig om de temperaturen uit te lezen als 'ie aan het branden is. Kwestie van, volgens mij, op 't plusje drukken en hij laat achtereenvolgens de aanvoertemperatuur en de retourtemperatuur zien (en daarna twee andere, mij nog onbekende waarden :+).

En als die 64 °C is, terwijl de ingestelde maximumtemperatuur note bene 60 °C is, dan kun je d'r uiteraard gif op innemen dat 'ie níet aan het moduleren is _O-
eXisTa schreef op woensdag 09 december 2015 @ 19:01:
Ik zou trouwens als Nest zijnde het moduleren ook echt zichtbaar maken in het scherm. Zeker als het een selling point is van de 3e generatie thermostaat.
Dat had ik ook al via Twitter gesuggereerd, waarna ze me doorverwezen naar het Product Suggestion-forum van ze.

Lijkt me wel interessant en makkelijk te implementeren.. Nu issie volledig oranje bij branden. Ik zou zeggen, doe de 'hoogte' van dat oranje relatief t.o.v. het gemoduleerde o.i.d. :)

[Voor 38% gewijzigd door Osiris op 09-12-2015 19:14]

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ik ben zelf nogal een nOOb op dit gebied (maar wel aan het inlezen), en ben toch maar even bij de ketel gaan zitten om te kijken wat deze nu doet wanneer ik van 19 graden naar 20 graden wil.

Remeha Avanta samen met de Nest V3 ingesteld op 75 graden aanvoer. Bij mij komt de T1 (=aanvoer) niet hoger dan zo'n 40 graden hij gaat dus zeker niet vol gas wat mij wel opvalt is dat de T2 op een gegeven moment wel erg dicht bij T1 komt daarna schakelt de ketel ook af.

In mijn geval gaat de ketel dus zeker niet volgas naar 75 graden stoken, maar doet de ketel dit nu zelf of doet de nest dat....

• Osiris
  • Niet online
Jur schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:58:
Ik ben zelf nogal een nOOb op dit gebied (maar wel aan het inlezen), en ben toch maar even bij de ketel gaan zitten om te kijken wat deze nu doet wanneer ik van 19 graden naar 20 graden wil.

Remeha Avanta samen met de Nest V3 ingesteld op 75 graden aanvoer. Bij mij komt de T1 (=aanvoer) niet hoger dan zo'n 40 graden hij gaat dus zeker niet vol gas wat mij wel opvalt is dat de T2 op een gegeven moment wel erg dicht bij T1 komt daarna schakelt de ketel ook af.

In mijn geval gaat de ketel dus zeker niet volgas naar 75 graden stoken, maar doet de ketel dit nu zelf of doet de nest dat....
Hmm, interessant.. Zelf aangelegd of laten aanleggen? Hier namelijk dezelfde combinatie.. Volgens Nest Twitter moet ik maar contact opnemen met m'n Nest Pro.. :') Ja zeg, ben niet van de liefdadigheid danwel werkverschaffing.. Zoiets zou toch gewoon moeten werken? :X

Morgen komt er toevallig iemand even langs voor een ketelcontrole (servicebeurt bij een servicecontract), wellicht heeft die d'r verstand van :P
Hulkr_ schreef op donderdag 10 december 2015 @ 00:02:
[...]

Ah ok. Gezien ik geen boiler heb kan ik dus net zo goed die preventie uitschakelen toch? Gezien een combiketel (want dat blijft het) dat automatisch schijnt te doen.
Legionella is bij een combiketel niet relevant idd want hij koelt óf wel weer af óf doet 't zelf automatisch als je 't op zo'n comfort-setting hebt staan.

[Voor 16% gewijzigd door Osiris op 10-12-2015 00:14]

• maxnl
Je krijgt wel een hogere water temperatuur als je de thermostaat meer dan een graadje verhoogt?

Ook met de knoppen van je radiatoren gespeelt?

Dat niet de ketel zijn warme water niet kwijt kan, omdat ze dicht staan.
Of dat een kleine radiator dichtbij de ketel juist zo ver open staat dat het hete water te snel weer terug bij de ketel is.

---
Je kan zeggen wat je wil, maar Nest heeft zich mooi ingedekt door te stellen dat installatie door een pro moet gebeuren.
Ja, commercieel wel slim.
Klanten die afhankelijk van een monteur zijn zullen hem ook waarschijnlijk minder makkelijk van de muur trekken en terug sturen... :/

• Osiris
  • Niet online
Jur schreef op woensdag 09 december 2015 @ 23:58:

N.a.v. je post heb ik alles hier ook maar eens op 75 °C ingesteld, beginnende bij de Nest.. Avanta bleef maar 60 °C aangeven als t1.. Dus ik denken, hmm, raar, misschien kan de Nest dan de CV-ketel niet overriden ofzo? Dus ook de Avanta's "P1" op `75` gezet.. Blijft 'ie alsnog op 60 °C branden 8)7

Nu kan dat natuurlijk alsnog de Nest zijn die bijdehand is en "modulerend" bezig is, maar in dit geval stookt 'ie alsnog "snikheet" (vooruit, niet de max) toen m'n huisgenote de thermostaat een hele graad hoger heeft gezet.. Van lauwwarm "onderhoudswarmte" is geen sprake -O-

• Osiris
  • Niet online
Hm, goeie theorie.. :D Zo eens kijken zodra de servicemonteur klaar is.. Nu toch alweer een uurtje bezig :X

Ja inderdaad, dan stookt 'ie wel doodleuk verder dan 60 °C. Hij sloeg alleen af voordat 'ie bij de 75 was.. Wel suf, want ik dacht dat OpenTherm de settings van je CV-ketel zouden moeten kunnen "overrulen". Maar blijkbaar is dat bij de Avanta niet 't geval, althans, niet de max?

En gaat ook wel weer prima terug naar 60 °C als je dat instelt op de Nest..

[Voor 65% gewijzigd door Osiris op 10-12-2015 13:04]

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-06 09:57
Erg vreemd allemaal, die modulerende problemen die mensen melden.
Ik heb de V3 nu ongeveer een week hangen, en werkt naar mijn gevoel perfect.
In de ochtend start de netst eerder met verwarmen dan de opgegeven tijd.
Gaande weg in de dag worden de radiatoren nooit extreem heet (tenzij ik de temperatuur heel hoog instel)
Einde dag gaat de Nest netjes eerder stoppen dan het schema omdat het altijd nog wel even warm blijft thuis.

Alleen de auto-away heb ik uitgezet.
Als ik in de ochtend na mijn werk ga, schakelt het systeem uit na een uurtje. En dat vindt mijn vrouw en dochter weer niet leuk als zij drie minuten later uit bed komen :)

Nest V3
Remeha Avanta CW4 (zeven jaar oud)

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:52

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Fanman schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:36:
Gaande weg in de dag worden de radiatoren nooit extreem heet (tenzij ik de temperatuur heel hoog instel)
Einde dag gaat de Nest netjes eerder stoppen dan het schema omdat het altijd nog wel even warm blijft thuis.

Als ik in de ochtend na mijn werk ga, schakelt het systeem uit na een uurtje. En dat vindt mijn vrouw en dochter weer niet leuk als zij drie minuten later uit bed komen :)

Nest V3
Vreemd. Ingestelde temperaturen hanteert hij wel, echter is de radiator of erg warm of uit. Iets wat ik met mijn oude Bosch thermostaat niet had, die ging netjes moduleren op de OT bus.

-= Very annoying forum person =-

• Osiris
  • Niet online
Fanman schreef op vrijdag 11 december 2015 @ 11:36:

Nest V3
Zou je eens precies kunnen vertellen wat al je instellingen zijn in de Nest?

En kun je bevestigen dat (d.m.v. op de "+"-toets op je Avanta te drukken) de "t1"-temperatuur op bijvoorbeeld 40 graden blijft steken, terwijl de "nF" terugloopt van zijn initiele waarde (standaard 35) én je voorlooptemperatuur in de Nest hoger dan dat staat? Dan is hij namelijk écht aan 't moduleren :)

• iBrigitte
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 06-12-2022
Na een jaar tevreden gebruik heb ik vrijdag Nest V2 vervangen door de V3 (Ketel Remeha Avanta CW3)

Opentherm en modulatie was wat ik miste bij de V2 dus toen de V3 uitkwam onmiddellijk besteld.

Observaties tot nu toe?

1.Het display warmt zichzelf op als het aan gaat wanneer je er vaak langs loopt, Nest denkt dan dat het 0,5 tot 1 graad warmer is....Gevolg is undershoot van de temp. Noodgedwongen de functie dan maar op "drukken" ingesteld.
(de V2 had hier geen last van, werd niet "zelf" warmer)

2. Na 3 dagen is de Nest nog steeds niet lekker ingeregeld, het is te warm of te koud, hopelijk wordt dat beter..

3. .Modulatie? Ik merk (nog?) geen verschil, de verwarming is heet of koud, nooit continu warm wat met mijn chronotherm IV 2 jaar geleden wel gebeurde bij constante temperatuurvraag.

Conclusie? Het is een AAN/UIT thermostaat die aan-uit schakelt via het opentherm protocol zonder modulatie

(En dat deed V2 zelfs nog beter...misschien was die beter ingeregeld, dus ik geef het nog een week)

Ik hoop dat er softwarematige een oplossing voor komt!

Nu heb ik voor €250 een verbetering gekocht die geen verbetering blijkt te zijn...
En mijn oude V2 reeds op marktplaats verkocht voor €125......

Nest, ik ben nog niet blij :(

• goodLUCk1951
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-05 22:32
Bij mijn Remeha Avanta 28c CW4 ook geen modulerende werking. Heb zojujst Nest support dit via mail gemeld.

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 23:23
dfr schreef op woensdag 13 januari 2016 @ 12:57:

Het lijkt me sterk dat er in sommige gevallen wel wordt gemoduleerd
Ik heb die van mij nu twee weken hangen, en lijkt wel degelijk te moduleren. Als ik paar dagen ben weg geweest en de temperatuur van 9 naar 19 wil krijgen stookt hij de boel flink op; grote witte wolken uit mijn CV buiten. Als ik van 17,5 naar 19 wil ergens in de loop van de dag dan is het een heel flauw wolkje uit de CV (en hoor je hem ook daadwerkelijk minder hard branden).

CV is een Remeha Avanta uit 2008

Wat ik me kan voorstellen is dat de Nest via OpenTherm aan/uit aangeeft plús de temperatuur die het moet worden. Daarmee weet de CV dan dat hij flink zijn best moet doen, of maar een beetje. Ok; de Nest moduleert dan inderdaad niet direct (zoals ze zelf ook zeggen); maar de CV wel... _/-\o_

[Voor 18% gewijzigd door willemvleeuwen op 14-01-2016 20:35]

• goodLUCk1951
willemvleeuwen schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 20:34:
[...]

Ik heb die van mij nu twee weken hangen, en lijkt wel degelijk te moduleren. Als ik paar dagen ben weg geweest en de temperatuur van 9 naar 19 wil krijgen stookt hij de boel flink op; grote witte wolken uit mijn CV buiten. Als ik van 17,5 naar 19 wil ergens in de loop van de dag dan is het een heel flauw wolkje uit de CV (en hoor je hem ook daadwerkelijk minder hard branden).

CV is een Remeha Avanta uit 2008

Wat ik me kan voorstellen is dat de Nest via OpenTherm aan/uit aangeeft plús de temperatuur die het moet worden. Daarmee weet de CV dan dat hij flink zijn best moet doen, of maar een beetje. Ok; de Nest moduleert dan inderdaad niet direct (zoals ze zelf ook zeggen); maar de CV wel... _/-\o_
Je verhaal klopt niet. Ik heb ook genoemd type ketel.
De ketel blijft, ongeacht temperatuursverschil, vollast branden. Hij gaat alleen minder hard branden nadat hij de ingestelde voorlooptemperatuur CV water bereikt heeft !!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️5 💻14" M1

Op welke setting hebben jullie de avanta ketel staan (P4)? hierin is ook nog verschil hoe de ketel reageert op de thermostaat.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• goodLUCk1951
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:48:
Op welke setting hebben jullie de avanta ketel staan (P4)? hierin is ook nog verschil hoe de ketel reageert op de thermostaat.
Ik heb de P4 op "regelaar-afhankelijk" (fabrieksinstelling) staan. Communiceert een andere stand beter met Nest ?

• goodLUCk1951
[RNMC] Viper schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 08:58:
Ik heb (nog) geen nest, maar weet wel dat deze stand het gedrag beinvloed, wellicht heeft willem het anders staan.

Wellicht een goede actie om alles uit te sluiten vermelden wat de settings zijn van de CV, dus P1-6.
Mijn instellingen op de Remeha Avanta zijn:
P1: 75 gr. ( op Nest staat op advies van Nest-team deze (voorloop)temp. op 65 gr. Ingesteld)
P2:: 60 gr.
P3: CV aan en WW aan
P4: regelaar afhankelijk
P5: geen anticipatiestroom bij aan/uit thermostaat.

Verzoek aan Willemvleeuwen om zijn instellingen op te geven !

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-05 23:23
U vraagt, wij draaien;

Remeha Avanta (2008):
P1: 60, dit is grappig; want in mijn Nest heb ik deze op 75 staan... Deze 60 is dan dus door de CV monteur hier gedaan gok ik...
P2: 60
P3: 1 = CV aan / WW aan
P4: 2 = Regelaar afhankelijk
P5: 0 = Geen anticipatieweerstand bij aan/uit
(P6: 1 = Display gaat uit na 3 minuten)

Verder zelfde als goodLUCk1951 (/fabriek) dus... Daarom ook nog maar even mijn instellingen van de Nest;

Aanloop: 75
WW: 60
Software: 5.1.6rc4

[Voor 18% gewijzigd door willemvleeuwen op 15-01-2016 12:34]

• goodLUCk1951
willemvleeuwen schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 11:48:
U vraagt, wij draaien;

Remeha Avanta (2008):
P1: 60, dit is grappig; want in mijn Nest heb ik deze op 75 staan... Deze 60 is dan dus door de CV monteur hier gedaan gok ik...
P2: 60
P3: 1 = CV aan / WW aan
P4: 2 = Regelaar afhankelijk
P5: 0 = Geen anticipatieweerstand bij aan/uit
(P6: 1 = Display gaat uit na 3 minuten)

Verder zelfde als goodLUCk1951 (/fabriek) dus... Daarom ook nog maar even mijn instellingen van de Nest;

Aanloop: 75
WW: 60
Software: 5.1.6rc4
Verwacht niet dat het positief bijdraagt, maar heb de P1 ook eens teruggezet naar 60 gr. en staat dan nu ook lager dan betreffende instelling op de Nest !
Onder het motto "niet geschoten is altijd mis !"

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:57
Weer nieuwe problemen hier. De thermostaat geeft ineens aan: Er is een draadloze verbinding maar OpenTherm werd niet gedetecteerd. Ketel slaat om de paar minuten aan en direct weer uit. Nest V3, Remeha Avanta en uiteraard OpenTherm-aansluiting. Kabels gecontroleerd, alles is correct aangesloten. Ketel en thermostaat gereset, maakt geen verschil. Warm water is goed, maar op keteltemperatuur ipv de op de Nest ingestelde temperatuur.

Er is dus iets met OpenTherm. De Remeha Avanta heeft 1 setje klemmen voor zowel aan/uit als OpenTherm. Als ik die klemmen met elkaar verbind (zoals een aan/uit thermostaat zou doen) dan slaat de ketel gewoon aan en gaat alles goed. Er zijn dus twee mogelijkheden: of de ketel is verrot en verstuurt geen OpenTherm signaal meer, OF de Nest/Heatlink is verrot en ontvangt het OpenTherm signaal niet. Ik heb geen andere OpenTherm thermostaat in huis om even mee te testen.

Weet iemand misschien een handige methode om te checken of er inderdaad een OpenTherm signaal op de lijn staat? Ik heb de spanning al gemeten. Die is 24V los, en daalt naar 17,4V als de Heatlink is aangesloten. Dat is op zich gek, maar geeft geen uitsluitsel of het aan de ketel of de Heatlink ligt. Ik heb nl op andere fora wat opmerkingen gevonden dat de spanning voor de communicatie te laag kan zijn bij oudere ketels in verband met versleten condensatoren.

Misschien wil een Tweaker met een voltmeter en een correct op OpenTherm werkende Nest V3 even de spanning meten op de klemmen waar de ketel op de Heatlink is aangesloten? Dan ben ik alweer iets verder...

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-06 19:52

HeroS

SmartHome Nerd

Gisteren ook mijn Nest v2 vervangen door een v3. Had hem al een tijd liggen maar was er nog niet aan toegekomen.

Aansluiten was niet ingewikkeld. Had de kap al van de CV (Rehema Avanta r35c) afgehaald maar dit was helemaal niet nodig omdat de draden op de zelfde plek moesten blijven. De stappen worden zeer goed uitgelegd, dus kan niet mis gaan.

Eerste indruk..
- Scherm gaat een stuk sneller aan dan de v2
- Het grotere scherm voegt voor mij weinig toe
- Hij lijkt wat geleidelijker op te warmen. Me radiatoren worden niet meer gloeiend heet.

Binnenkort een review van de v3.

Blog over domotica: http://www.hellosmarthome.nl

• Tijntjuh.eu
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-03 08:12
Misschien een hele stomme vraag, maar heb hier echt geen ervaring mee;
Heb de Nest V3 aangesloten op een Remeha Avanta CV-ketel met standaard waarden (75 gr / 60 gr water) en op OpenTherm gezet. Maar hoe kan ik nou controleren of hij dit werkelijk doet? En als hij dit niet doet, hoe kan ik dat dan zien?

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:16
Tijntjuh.eu schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 10:06:
Misschien een hele stomme vraag, maar heb hier echt geen ervaring mee;
Heb de Nest V3 aangesloten op een Remeha Avanta CV-ketel met standaard waarden (75 gr / 60 gr water) en op OpenTherm gezet. Maar hoe kan ik nou controleren of hij dit werkelijk doet? En als hij dit niet doet, hoe kan ik dat dan zien?
Toen ik hem verkeerd aangesloten had deed de CV het niet ;)

• darkmdmn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:07
EddoH schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:20:
[...]

Als je thermostaat(Heat Link) OpenTherm tegen een aan/uit contact praat gebeurd er niets.
Als je thermostaat(Heat Link) aan/uit tegen een OpenTherm contact 'praat' gebeurd er ook niets.

Als je dus de HeatLink aan een OpenTherm aansluiting hebt gehangen en de ketel werkt dan kun je ervan uitgaan dat er OpenTherm gecommuniceerd wordt.
Niet elke ketel heeft aparte aansluitingen. Een Remeha Avanta heeft bijvoorbeeld dezelfde aansluitingen voor OpenTherm als voor aan/uit. Dan wordt het al wat lastiger om dit te controleren...

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

darkmdmn schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
[...]

Niet elke ketel heeft aparte aansluitingen. Een Remeha Avanta heeft bijvoorbeeld dezelfde aansluitingen voor OpenTherm als voor aan/uit. Dan wordt het al wat lastiger om dit te controleren...
Ah je hebt gelijk, die was ik nog niet tegengekomen.
In ieder geval verwacht ik dat de Nest wel een foutmelding zal geven indien je de warmwater temperatuur wijzigt en dit niet doorgevoerd kan worden (en er dus geen OpenTherm gebruikt wordt).

• maxnl
darkmdmn schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:28:
En in principe zou je ook bij elke andere ketel de Opentherm aansluiting voor aan/uit thermostaten moeten kunnen gebruiken.
Key OpenTherm Characteristics

• Installer friendly feature for boiler testing. Shorting the wires at the boiler provides a simulated maximum heat demand (similar to current on/off systems).
===
Osiris schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 11:05:
M'n OpenTherm Gateway afsolderen en ertussen hangen? :)
Heb er inmiddels ook eentje gesoldeerd, maar om de een of andere reden vind mijn oude iSense thermostaat hem niet lief.
De gateway kan wel zien wat de thermostaat stuurt, maar kennenlijk niet andersom, want iSense geeft een communicatiefout aan.

Tot zover mijn soldeerkunsten. :'(
Denk dat ik maar weer op zoek ga naar iets kant-en-klaars, maar nog steeds geen thermostaat gezien die aan al mijn eisen voldoet.

[Voor 30% gewijzigd door maxnl op 17-03-2016 12:42]

• appeltjemac
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 11:09
Hi peeps,

Volg al een tijdje dit forum omdat ik bijna een Nest V3 had gekocht voor mijn nieuwe CV ketel (Avanta). Gelukkig op tijd dit forum gezien en toch besloten om even te wachten met de aankoop. Heb op marktplaats een 2e hands Honeywell Round Modulation Connected aangeschaft for the time being.

Vind de Nest toch een van de mooiste thermostaten die er op de markt is. Denken jullie dat Nest (in de toekomst) met zone regeling zal komen? Oftewel, alle kamers in je huis apart kunnen verwarmen door middel van draadloze thermostaatkranen (net zoals de Honeywell Evohome)?

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met de nieuwe update :-) !!!

Appeltjes voor de dorst

Anoniem: 431716

goedemorgen

ik volg dit forum al een tijdje. Ik heb de nest V3 vanaf dag 1 met een remeha avanta en ik moet zeggen dat het comfort een stuk minder was dan met mijn icy slimme thermostaat. Vannacht is bij mij ook 5.2.6 geïnstalleerd en de heatlink heeft ook een update gehad. Kon wel merken dat de radiatoren niet meer loeiheet zijn als er verwarmd wordt. Het is tot nu toe nog maar een paar uurtjes maar hoop dat het nu de goeie kant op gaat.

• PhilipsFan
Over dat continu draaien van de ketel op een laag vermogen: Toen ik nog een Honeywell Chronotherm Modulation gebruikte was dat inderdaad het geval. De ketel draaide bijna continu, alleen het vermogen werd bijgeregeld. Daardoor was het huis nagenoeg op een constante temperatuur.

De Nest V3 doet het nu wel beter dan eerst, hij moduleert echt de keteltemperatuur. Na een paar dagen lijkt ook het comfort in huis iets beter, ik heb minder vaak het gevoel dat het 'koud' is in de kamer. Maar inderdaad nog wel overshoots tot een halve graad boven de ingestelde temperatuur en dan de ketel weer een tijdje uit. Dat moet nog verbeterd worden.

En er zit een hele vervelende bug in de aansturing van het heet water. Ik heb dit op de ketel ingesteld op 65 graden en op de Nest op 60, maar hij verwarmt het water tot 70 graden! Dat is doodzonde van de energie, want douchen doe je meestal met ongeveer 40 graden, dus als je ketel te heet loopt en je er vervolgens weer koud water bijmengt heb je een veel lager rendement als dat je ketel op 60 of 50 graden zou lopen. Wellicht is het een exemplarische bug bij deze specifieke ketel (Remeha Avanta), maar ik heb al behoorlijk met de instellingen geknoeid en het lijkt er niet op dat ie zich er iets van aantrekt. Misschien in het weekend de Nest resetten en kijken of het dan beter is.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:26

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️5 💻14" M1

Ik had gister enkel een dipje van 0,1 graad, rest van de tijd constant (Avanta), zal vandaag eens kijken wat hij doet.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• goodLUCk1951
Ook ik heb gisteren de langverwachte update's voor de Nest V3 en Heatlink ontvangen. Ketel draait nu niet meer alleen op volle toeren vlgs het open-dicht principe, maar ik loop wel tegen een nieuw fenomeen aan. Doordat mijn ketel, een Remahe Avanta 28c, nu veel langer met een lager vermogen stookt heb ik al diverse keren code 8 op mijn keteldisplay gehad.
Code 8 betekent een regelstop en verschijnt als de gemeten aanvoertemperatuur hoger is dan de ingestelde aanvoertemperatuur. De ketel komt na enige tijd weer in bedrijf als de aanvoertemperatuur weer onder de ingestelde aanvoertemperatuur komt.

In mijn situatie doet hij dit bij lagere temperaturen dan de max. ingestelde ketelwater aanvoertemperatuur (60 gr. C.). Betekent dat de Nest thermostaat/heatlink (ook) stuurt via het zelf variabel aanpassen van de maximaal toelaatbare ketelwater aanvoertemperatuur. Dit is een groot verschil t.o.v. mijn oude Honeywell Chronotherm Modulation waarbij dit niet speelde !

Zijn er reeds meerderen met deze ervaring ?? Verder vraag ik hierbij aan @Nest Support of dit aldaar bekend is en of dit van tijdelijke aard is of dit al of niet wordt opgelost met evt een software-update ?

• PhilipsFan
goodLUCk1951 schreef op zaterdag 09 april 2016 @ 13:03:
Ook ik heb gisteren de langverwachte update's voor de Nest V3 en Heatlink ontvangen. Ketel draait nu niet meer alleen op volle toeren vlgs het open-dicht principe, maar ik loop wel tegen een nieuw fenomeen aan. Doordat mijn ketel, een Remahe Avanta 28c, nu veel langer met een lager vermogen stookt heb ik al diverse keren code 8 op mijn keteldisplay gehad.
Code 8 betekent een regelstop en verschijnt als de gemeten aanvoertemperatuur hoger is dan de ingestelde aanvoertemperatuur. De ketel komt na enige tijd weer in bedrijf als de aanvoertemperatuur weer onder de ingestelde aanvoertemperatuur komt.

In mijn situatie doet hij dit bij lagere temperaturen dan de max. ingestelde ketelwater aanvoertemperatuur (60 gr. C.). Betekent dat de Nest thermostaat/heatlink (ook) stuurt via het zelf variabel aanpassen van de maximaal toelaatbare ketelwater aanvoertemperatuur. Dit is een groot verschil t.o.v. mijn oude Honeywell Chronotherm Modulation waarbij dit niet speelde !

Zijn er reeds meerderen met deze ervaring ?? Verder vraag ik hierbij aan @Nest Support of dit aldaar bekend is en of dit van tijdelijke aard is of dit al of niet wordt opgelost met evt een software-update ?
Het hele idee van moduleren is dat je ketel met een hoger rendement stookt als hij water met een lagere temperatuur aflevert. Dus ja, je Nest vertelt de ketel nu hoe heet hij het aanvoerwater moet stoken. Je kunt ook wel op de ketel zelf een lage temperatuur instellen, maar dat heeft als nadeel dat als het dan een keer echt koud is, het uren duurt voordat het huis warm is. Nu is de aanvoertemperatuur afhankelijk van het verschil tussen de werkelijke en de gewenste temperatuur.(Dit is ook het geval bij de Chronotherm Modulation, de reden dat je dat misschien niet is opgevallen is, dat de Chronotherm bij het starten van de ketel heel even om water van maximale temperatuur vraagt. De reden daarvan is weer dat sommige ketels OpenTherm niet goed interpreteren en niet aanslaan als de gevraagde temperatuur te laag is.)

Een logisch gevolg hiervan is, dat het temperatuurverschil tussen aanvoer en retour kleiner wordt. Je radiatoren worden minder heet en leveren dus minder warmte af. Bij mij zit de aanvoer rond de 42 graden en de retour na een tijdje stoken rond de 37. Als deze te dicht bij elkaar komen, dan gaat de ketel in een regelstop. Het heeft immers geen zin om door te blijven stoken als de retourtemperatuur (bijna) gelijk is aan de gevraagde temperatuur. Dit is geen foutconditie en hoeft dus ook niet worden opgelost. De enige manier om het weg te krijgen is meer radiatoren ophangen zodat ook bij lagere temperatuur de radiatoren voldoende warmte kwijt kunnen om het temperatuurverschil in stand te houden, maar dat lijkt me het paard achter de wagen spannen als het systeem het huis nu ook netjes op temperatuur houdt.

• goodLUCk1951
Ik heb ook het hier door diverse leden gesignaleerde overshoot doorstoken probleem van 1 gr. C. Mijn ketel is een Remeha Avanta.

[Voor 14% gewijzigd door goodLUCk1951 op 14-04-2016 10:43]

Anoniem: 196142

Ik heb hetzelfde probleem met de enorme overshoot van c.a. 1,5-2 graden. Ik draai in combinatie met een Remeha Avanta 28C CW4. Bij mij is de voorloop niet veranderd. Ik heb nu het auto learning deel uitgezet en bedien hem met de hand of met de app. Kijken of hij dan nog zo uitschiet.

Nu een melding met storing geen opentherm gedetecteerd :(. Met als gevolg doorstoken tot de voorloop temperatuur en wederom een overshoot. Daarna een geel symbooltje met een vlammetje erin. Vermoedelijk omdat hij na het resetten van de ketel (omdat je geen commando's meer kan geven vanwege de opentherm melding) de ketel de voorloop temperatuur overschrijdt. Toch opentherm nog niet onder controle..?? Denk dat ik eerst weer mijn Isense terughang totdat alles opgelost is en stabiel is.

Zijn er trouwens meer mensen met een Remeha Avanta met dit probleem??

[Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 196142 op 22-04-2016 08:12]

Volgens mij zijn er meer in dit topic die met een Avanta draaien.. Ben benieuwd of ze ook dit probleem hebben... En anders idd de eTwist van Remeha of een andere ketel :P

• goodLUCk1951
Anoniem: 196142 schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:10:
Volgens mij zijn er meer in dit topic die met een Avanta draaien.. Ben benieuwd of ze ook dit probleem hebben... En anders idd de eTwist van Remeha of een andere ketel :P
Ik gebruik ook de Nest V3 op een Remeha Avanta 28C CW4. Ik herken me niet in jouw geschetste problematiek. Modulerende werking gaat m.i. goed, behoudens graden-overshoot en regelstop (code 8 op de Remeha) die zich af en toe voordoen.

• Jur
  • Niet online

Jur

Dus....

Ook bij mij nog overshoots van soms enkele graden :( , zelfs erger dan voor de update van 7-4-2016

Waarbij blauw de temperatuur is en rood de gewenste temperatuur (oranje is de buiten temperatuur)

Maar een volledige reset gegeven om te kijken of dit beter gaat, ik ben ook wel benieuwd naar mijn gas rekening aan het einde van het jaar. Ook ik heb de remeha avanta en had een isense....

• goodLUCk1951
Hierbij vraag ik of er andere forumleden zijn met onderstaande ervaring, en mogelijk opgelost.
Mijn ketel Remeha Avanta 28c CW4 komt dagelijks in een regelstopsituatie ( hierbij bereikt de cv retourtemp. het niveau van de door Nest op dat moment variabel gewenste voorlooptemp.)

goodLUCk1951 schreef op maandag 25 april 2016 @ 12:38:
Hierbij vraag ik of er andere forumleden zijn met onderstaande ervaring, en mogelijk opgelost.
Mijn ketel Remeha Avanta 28c CW4 komt dagelijks in een regelstopsituatie ( hierbij bereikt de cv retourtemp. het niveau van de door Nest op dat moment variabel gewenste voorlooptemp.)
Deze storing/melding ken ik niet. Draai met dezelfde combinatie. Ik heb het probleem welke ik in een aantal posts hierboven heb geschreven. Het lijkt erop dat de samenwerking met de Remeha Avanta nog niet helemaal stabiel is..

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:53
Even een update van mijn kant, eveneens een Remeha Avanta 28C CW4, foutmeldingen op mijn ketel heb ik nog niet waargenomen maar de eerlijkheid gebied dat ik daar ook maar heel zelen op kijk.
Moduleren gaat goed, met uitzondering van de bekende overshoots.

Wat ik me wel afvraag, omdat de Nest v3 niet moduleerde, heb ik mijn ketel op 60graden gezet, moet ik die eigenlijk weer hoger zetten omdat de thermostaat dan meer ruimte krijgt in het bepalen van de temperatuur?

Ook valt me op dat de laatste dagen in de app op mijn telefoon, te zien is dat de ketel wel tot 12 uur per dag aan het stoken is? Is dat niet erg veel of verkijk ik me daarop?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Siewert308SW
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04:49
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 11:49:
Even een update van mijn kant, eveneens een Remeha Avanta 28C CW4, foutmeldingen op mijn ketel heb ik nog niet waargenomen maar de eerlijkheid gebied dat ik daar ook maar heel zelen op kijk.
Moduleren gaat goed, met uitzondering van de bekende overshoots.

Wat ik me wel afvraag, omdat de Nest v3 niet moduleerde, heb ik mijn ketel op 60graden gezet, moet ik die eigenlijk weer hoger zetten omdat de thermostaat dan meer ruimte krijgt in het bepalen van de temperatuur?

Ook valt me op dat de laatste dagen in de app op mijn telefoon, te zien is dat de ketel wel tot 12 uur per dag aan het stoken is? Is dat niet erg veel of verkijk ik me daarop?
Das wel veel...
Hier met een Intergas 28 HRE had ik de ketel op 65 graden zoals Nest aangaf gezet.
Stook uren per dag tussen de 6 en 8.
En duurde het langer voordat het huis warm was.
Wat ik gedaan heb zijn drie dingen die hier enorm geholpen hebben.
Voorloop temp op 70graden gezet, en minimale temp aanvraag waarop de ketel nog reageert stond op 45 en heb deze op 40 gezet.
En het minimale CV-toerental verlaagd van 40 naar 35, maar das afhankelijk van welk vermogen je huis nodig heeft.
Nu heeft de ketel een groter modulatie bereik en vermogen genoeg om binnen 1,5uur van 16 graden naar 20 graden te stoken.
Heb wel de Nest compleet gereset want die was ff de weg kwijt na mijn doorgevoerde instellingen.
Met andere woorden, de ketel in stiller, stook zuiniger, en heeft een groter modulatie bereik.
Wat ik vooral merk aan de temp van de radiatoren.
Gemiddelde stook uren per dag (bij +10 graden) 2,5 tot 3,5 uren.
En bij temperaturen zoals vandaag zo rond de 3 graden 4 tot 5 uren.

De eerste stook periode (Van een koud naar warm huis) worden de radiatoren redelijk heet, wel dat ik ze kan vastpakken.
Rest van de avond als de ketel stookt voelen ze lauw/warm aan en lekker comfortabel in huis.
Moet nog maar blijken aankomende winter of het echter haalbaar is om het op temp te houden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PhilipsFan
Anoniem: 196142 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 21:12:
Nu een melding met storing geen opentherm gedetecteerd :(. Met als gevolg doorstoken tot de voorloop temperatuur en wederom een overshoot. Daarna een geel symbooltje met een vlammetje erin. Vermoedelijk omdat hij na het resetten van de ketel (omdat je geen commando's meer kan geven vanwege de opentherm melding) de ketel de voorloop temperatuur overschrijdt. Toch opentherm nog niet onder controle..?? Denk dat ik eerst weer mijn Isense terughang totdat alles opgelost is en stabiel is.

Zijn er trouwens meer mensen met een Remeha Avanta met dit probleem??
Ik heb exact dit probleem gehad (sorry, had je bericht nog niet eerder gezien), af en toe de melding 'Opentherm werd niet gedetecteerd' en onvoorspelbaar stookgedrag bij mijn Remeha Avanta. Ik had echter al het vermoeden dat de printplaat van de ketel kapot was, dus die heb ik vervangen (2e hands exemplaar via Marktplaats) en dit heeft mijn problemen opgelost. De Avanta werkt nu probleemloos samen met de Nest V3 en sinds de update van eind maart werkt het moduleren ook goed. Heb alleen af en toe nog een overshoot...

Misschien moet ik idd die main pcb maar eens gaan vervangen.
PhilipsFan schreef op zondag 22 mei 2016 @ 16:59:
[...]

Ik heb exact dit probleem gehad (sorry, had je bericht nog niet eerder gezien), af en toe de melding 'Opentherm werd niet gedetecteerd' en onvoorspelbaar stookgedrag bij mijn Remeha Avanta. Ik had echter al het vermoeden dat de printplaat van de ketel kapot was, dus die heb ik vervangen (2e hands exemplaar via Marktplaats) en dit heeft mijn problemen opgelost. De Avanta werkt nu probleemloos samen met de Nest V3 en sinds de update van eind maart werkt het moduleren ook goed. Heb alleen af en toe nog een overshoot...

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:10
spone schreef op woensdag 21 december 2016 @ 21:32:
Mijn voorzichtige ervaring na ongeveer een maand gebruik van de V3 i.c.m. een Remeha Calenta 40c is positief. Zelf aangesloten. Draden die door de muur lopen moeten de heat link in, en de heat link vervolgens aan de OpenTherm aansluitingen van de ketel in. Wel een beetje suf dat de heat link zowel een bedrade als draadloze verbinding nodig heeft.

De aansturing gaat prima i.c.m. OpenTherm, de Nest werkt soepel en doordacht, de auto-afwezig functionaliteit werkt ondertussen ook betrouwbaar. Dit was in het begin wat vreemd (om een of andere reden besloot ie midden op de dag te gaan stoken terwijl niemand thuis was), maar heeft zichzelf rechtgezet. Nu ga ik 's morgens weg en de thermostaat staat niet heel veel later vanzelf op afwezig/eco stand, tot er 's avonds weer iemand thuis komt.

Enige puntje wat ik ongeveer een week terug had was dat de thermostaat de connectie met de Heat Link compleet kwijt was, en ook niet meer terug wou krijgen. Meldingen op scherm met een steeksleutel etc. Na het herstarten van de thermostaat, het powercyclen van de heat link en het factory resetten van laatstgenoemde kon ik de koppeling weer opnieuw instellen. Iets wat ik toch lichtelijk irritant vind, dus laten we hopen dat dit een one-off was.

@ hierboven: volgens mij is het de bedoeling dat je aangeeft in het schema hoe warm je het hoe laat wil hebben, waarna de Nest zelf berekent hoe lang hij ervoor nodig heeft om daar te komen, afhankelijk van verschillende factoren. Je moet niet voor de Nest gaan denken, dat doet ie zelf wel.
Ik ben zelf ook geïnteresseerd in een V3, en heb ook een Remeha ketel, een Avanta 28c dan. Vroeg mij af hoe uitdagend het aansluiten is. Lijkt erop dat je twee kabels (OT) naar de Heat link moet doen en de Nest met de bestaande thermostaat draden moet aansluiten. Klopt dat?

[Voor 0% gewijzigd door Meauses op 22-12-2016 14:18. Reden: goede cv ketel type genoemd]

Solaredge SE8K - 8410Wp - 14 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430Wp

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:55

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Hoe bevalt de nest ondertussen met de Remeha ketels (Avanta)? Ik las in oudere delen van het topic nogal wat klachten maar is hij ondertussen al goed bruikbaar? Mijn iSense doet het nu prima, alleen mis ik integratie opties en het gadget gehalte. :P

Hoe gaat de nest om met dingen die je overruled hebt via de app of API?
Stel dat je Away aan hebt gezet, gaat dat dan vanzelf weer uit of wacht hij tot je dat zelf overgaan maakt?
En het setpoint? Blijft dat dan of verandert dat er bij het volgende setpoint in je schema?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jan Dee
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-06 12:10
Wij gebruiken een Nest V2 met een Avanta in ons zomerhuis. Uiteraard hebben we niet de Opentherm mogelijkheden met deze thermostaat. In zo'n relatief klein huis heeft dat ook niet veel effect. Hij doet verder precies wat we willen. Tevoren de verwarming aandoen als we er naar toe gaan en controleren of huurders de thermostaat wel weer omlaag hebben gedraaid :-)

Anoniem: 926515

@ Regato76, Ik heb een Nefit trendline in combinatie met de Nest en de EMS converter. De problemen die je beschrijft heb ik exact hetzelfde. De nest heeft op de oude ketel Remeha avanta prima gedraaid. Na installatie van de nieuwe Nefit.geeft Nest code H73. en de ketel gaat direct de CV opstoken tot maximaal. Nu alles aangesloten op aan/uit maar ik wil toch opentherm gebruiken. Met Nest aan de telefoon ook niet tot een oplossing gekomen. Heb je inmiddels al een oplossing ? Mijn idee was ook dat de converter om te ruilen maar dat heeft bij jou ook geen effect gehad.

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:07

Remi

Moo!

Ik heb recent de Nest V3 geïnstalleerd en heb wat problemen met de instellingen van de pro configuratie.

Het is niet de eerste Nest die ik heb aangesloten maar wel de eerste met OpenTherm ondersteuning dus als eerste zal ik even vermelden hoe het e.e.a. zit aangesloten. Overigens is mijn ketel van het merk Remeha Avanta 35c uit 2009.

Stroom > blauw en bruin zitten aangesloten op Heat Link N en L.
Ketel > Blokje X6 poort 3 en 4 zitten aangesloten op Heat Link OT 2 en 1 (dus kruislings).
Nest Thermostaat T1 en T2 zitten aangesloten op Heat Link T1 en T2

Ik verwacht dat dit correct is aangesloten. Mede doordat de ketel gewoon reageert op aanvraag bij verwarming.

Wat nieuw (en onduidelijk) is voor mij is de pro configuratie van de Nest Thermostaat. Uit de handleiding of informatie op internet is mij niet duidelijk of ik moet kiezen voor een combiketel, ketel of andere ketel.
In de handleiding van de ketel staat wel dat deze input accepteert van de thermostaat voor de temperatuur van het tapwater. Als ik mij niet vergis kan dit ook worden ingesteld in dit menu.
Ik heb al wel gemerkt dat het langer duurde voordat ik warm water kreeg van de ketel sinds ik de Nest heb aangesloten.

Heeft iemand tips of ervaringen hoe ik de Nest zo optimaal mogelijk kan configureren voor mijn ketel?

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:49
Ik heb vorige week een nest v3 aangesloten op een Remaha Avanta, via Opentherm, hiervoor heb ik het
aangesloten zoals jij dit ook heb gedaan. binnen de configuratie heb ik gekozen voor Combiketel -> opentherm en dan gas -> radiator. ik merk dat hij stiller is tijdens het branden dan met de vorige Honeywel aan/uit thermostaat.

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
Ik heb de nest 3e gen. welke onze ketel een avanta aanstuurt voor onze vloerverwarming aanstuurt.
Dit werkt naar redelijk trevredenheid, we wonen hier pas een maar weken en de nest kan het nu redelijk goed regelen. Echter mag ik de warm water regeling niet sturen van de nest.

Weet iemand of dit normaal is voor de Nest icm een avanta ketel?
Ik heb parameter 3 op 1 staan (cv aan / sww aan) dit zou volgens mij voldoende moeten zijn.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 13:28
Goedemorgen Tweakers, wellicht dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb sinds gisteren een Nest thermostaat 3rd geneneration geïnstalleerd op een Remeha Avanta 35C. Daarnaast is het wellicht nog een belangrijk gegeven, dat wij gebruik maken van convector radiatoren in onze woning.

Netjes de beschrijving gevolgd, dus: Heatlink op netstroom aangesloten, kabel van blokje X6 (3 en 4) van ketel naar de Heatlink op OT1 en OT2. Daarnaast de bestaande thermostaatkabel aangesloten op de T1 en T2 van de Heatlink.

Tijdens het instellen van de Nest Thermostaat heb ik gekozen voor combiketel > Opentherm (ipv aan/uit) > radiatoren > Voorloop 75c (default setting). Als watertemperatuur heb ik 60c aangegeven. Verder heb ik in eerste instantie True Radiant aangezet.

Met het verhogen van de temperatuur hoor ik de CV-ketel aanspringen en worden de radiators (zoals het hoort) warmer. Echter, wordt er nooit de juiste temperatuur bereikt! Als ik de thermostaat op bijvoorbeeld 20c zet, krijg ik te zien dat het ongeveer 10 minuten duurt voordat deze temperatuur bereikt is. Vervolgens zie ik de tijd weer oplopen en merk ik dat de temperatuur weer iets gezakt is. Het lijkt er dus op dat mijn thermostaat/cv-ketel de temperatuur niet kan bereiken.

Ik heb al geprobeerd om True Radiant uit te zetten omdat wij gebruik maken van convector radiatoren. Deze gloeien niet na en werken (naar mijn mening) dus ook niet goed met deze functie. Ook dit heeft geen positief effect... Als ik gewoon gebruik maak van de aan/uit poorten en instellingen, dan verwarmt het huis wel fatsoenlijk.

In welke richting moet ik het zoeken? Moet ik de warmwatertoevoer verhogen van 75c naar bijvoorbeeld 80c? Of heeft iemand anders een idee wat voor dit probleem zorgt?

• Osiris
  • Niet online
Dan heb je geluk denk ik.

Als ik mijn Nest (3e generatie met Remeha Avanta in oud gaar huis) een hele graad onder de huidige temperatuur draai, vind 'ie 't alsnog nodig om door te blijven stoken :')

• Michiel193
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 22:16
Osiris schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:31:
Dan heb je geluk denk ik.

Als ik mijn Nest (3e generatie met Remeha Avanta in oud gaar huis) een hele graad onder de huidige temperatuur draai, vind 'ie 't alsnog nodig om door te blijven stoken :')
Waar concludeer je uit dat hij door blijft stoken? Is dat uit de oranje kleur thermostaat/CV ketel of gasverbruik?

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier ook eigenlijk geen problemen. Maar ik gebruik dan ook het auto away niet.
Met draad verbonden met een remeha avanta op de open therm aansluiting.

Vind wel soms onlogisch dat hij nog vol gas lijkt te verwarmen terwijl de gewenste temp al bereikt is of een halve graad eroverheen. Dan zet ik m handmatig even een halve graad lager.

Ook het instellen van een minimum temperatuur op wat betreftt modulerend stoken zou ik wel fijn vinden ivm convectie verwarming.

[Voor 3% gewijzigd door DopdeDouwer op 22-11-2017 13:11]

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-06 20:22
Hier ook een Avanta, geen auto-away en geen problemen. Al maanden niet (heb hem sinds maart dit jaar).

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:15
DopdeDouwer schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:10:

Vind wel soms onlogisch dat hij nog vol gas lijkt te verwarmen terwijl de gewenste temp al bereikt is of een halve graad eroverheen. Dan zet ik m handmatig even een halve graad lager.

Ook het instellen van een minimum temperatuur op de opentherm zou ik wel fijn vinden ivm convectie verwarming.
Hier ook een Avanta. Werkt nu na 2 weken redelijk goed icm vloerverwarming.
Wel vind ik het vaag dat ik de warm water niet kan regelen, deze lijkt nu continue aan te staan.

Op de oude ketel (een bosch) kon ik deze wel op een schema zetten.

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-05 13:28
DopdeDouwer schreef op maandag 20 november 2017 @ 23:10:

Ook het instellen van een minimum temperatuur op de opentherm zou ik wel fijn vinden ivm convectie verwarming.
Weet je wel zeker dat ie vol gas geeft?

Ik heb namelijk dezelfde combinatie: Nest Thermostaat 3rd, Remeha Avanta 35C en LowH2O convectoren. Ik stel mijn thermostaat in op bijvoorbeeld 20c, Opentherm houdt vervolgens de temperatuur op 20c door te variëren in brandvermogen (als ik het goed begrijp) in plaats van de temperatuur te laten zakken naar 19.5c om vervolgens weer aan te moeten springen om op 20c te komen.

Doordat ie continu moduleert geeft brandt de Nest oranje en geeft ie verwarmen aan. Echter is dit dus op een lager vermogen. Daarom zie je 'm dus ook niet zwart kleuren i.p.v. oranje.

Heeft je energieleverancier geen app waardoor je verbruik kan vergelijken?

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Rck010 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:38:
[...]

Weet je wel zeker dat ie vol gas geeft?

Ik heb namelijk dezelfde combinatie: Nest Thermostaat 3rd, Remeha Avanta 35C en LowH2O convectoren. Ik stel mijn thermostaat in op bijvoorbeeld 20c, Opentherm houdt vervolgens de temperatuur op 20c door te variëren in brandvermogen (als ik het goed begrijp) in plaats van de temperatuur te laten zakken naar 19.5c om vervolgens weer aan te moeten springen om op 20c te komen.

Doordat ie continu moduleert geeft brandt de Nest oranje en geeft ie verwarmen aan. Echter is dit dus op een lager vermogen. Daarom zie je 'm dus ook niet zwart kleuren i.p.v. oranje.

Heeft je energieleverancier geen app waardoor je verbruik kan vergelijken?
Ja die app is er sinds kort ja.
Maar de aanvoerleiding voelde op die momenten erg heet aan. Heb niet de moeite genomen om op zolder te kijken of de ketel brandde.

• sander817
  • Laatst online: 04-06 09:02

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Dus ik moet 2 draden van de remeha avanta hebben, voor de opentherm communictaie naar die Heatlink?
En 5 volt naar de Nest toe?
Ik heb nog 4 loze draden over van de isense naar de ketel toe. Daar zou ik dan 5 volt op kunnen zetten voor de nest.

De nest stuurt de avanta neem ik aan modulerend aan?

• quintox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-05 17:47
sander817 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:10:
Dus ik moet 2 draden van de remeha avanta hebben, voor de opentherm communictaie naar die Heatlink?
En 5 volt naar de Nest toe?
Ik heb nog 4 loze draden over van de isense naar de ketel toe. Daar zou ik dan 5 volt op kunnen zetten voor de nest.

De nest stuurt de avanta neem ik aan modulerend aan?
Neen, OpenTherm werkt alleen draadloos, als je hem met draad aansluit dan is dit puur voor de voeding en aan/uit aansluiting. De Nest en Heatlink maken verbinding met elkaar via het Nest Weave protocol ( wat dus los staat van je wifi ).

Steam profiel

• sander817

sander817

Dus de opentherm aansluiting zit tussen heatlink en avanta? En tussen heatlink en nest is draadloos?

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:50
sander817 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 12:39:
Dus de opentherm aansluiting zit tussen heatlink en avanta? En tussen heatlink en nest is draadloos?
Tussen de Heatlink en de Nest kun je ook 2 draden voor de spanning hebben. De communicatie gaat idd draadloos.

• sander817

sander817

ok, ik kan dus de bestaande draden die nu op de isense zitten, gebruiken voor de 12v voeding van de nest, via de heatlink, T1 en T2. En 2 nieuwe draden voor de opentherm communicatie tussen ketel en heatlink op OT1 en OT2

En ik lees over modulatie problemen bij een remeha avanta, is dat inmiddels wel opgelost?

• i-dj
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:07
Help, ik heb overal gezocht maar kom er niet uit.

Ik heb een remeha avanta cw28 van 2008. Ik heb deze vandaag gekoppeld aan een Nest Heatlink en thermostaat v3

De Remeha ondersteunt Open Therm en ik heb de bedrading 3 en 4 dan ook aangesloten op de Heatlink ot 1 en ot 2. De Nest via t1/t2 gekoppeld en opgehangen op de plek van de oude thermostaat (remeha celcia20).

De Thermostaat ingeregeld op open therm combi ketel.

De ketel lijkt niet te reageren op de opdrachten van de Nest. Hij slaat aan en blijft continu branden. De temperatuur die 20 graden zou moeten zijn loopt alleen maar op. Het is nu 22.5 graden.

Moet de Nest leren de omgeving in te stellen of klopt er iets niet. Ik kan hier niets over terug vinden. Ook als de temperatuur op 16 graden wordt gezet blijft het onaangenaam warm en blijft de ketel doorstoken.

Wat kan er mis zijn?

NVM ... reset van de NEST thermostaat deed wonderen.
Wat ik nu nog niet terug kan vinden is of mijn watertoevoer ook via OT werkt of alleen via Aan/Uit. Maw moet ik de ketel als Combiketel instellen of als Andere Ketel en dan het water ook via OT?

[Voor 12% gewijzigd door i-dj op 21-03-2018 22:15]

PSN: IS_DJ

• Chris89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:00
Vandaag mijn NEST geïnstalleerd op mijn nieuwe ketel: Remeha Avanta 35c cw5
Nu vraag ik mij af zijn er bepaalde instellingen waar je even naar kijken moet of hebben jullie tips voor de beste instellingen?

Tevens vroeg ik mij af wat de laatste firmware was voor de heatlink en de thermostaat is.
Ik heb https://nest.com/nl/suppo...t-software-update-history gevonden maar ik draai de volgende versies:
NEST: 5.6.5-4 en de Heatlink: 2.1.2-1

Deze versies wijken af van het overzicht...

[Voor 5% gewijzigd door Chris89 op 04-04-2018 13:22]

• sander817

sander817

Iemand een idee?
Mijn avanta warmt om de eoa reden elke 50 min iets op. CV staat uit, en alleen warm water wordt gebruikt
Plaatje uit domoticz, met name tussen 22:00 en 6:00. Avanta 35c, zonder boiler

• -DUS-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-06 16:29
Ik heb de Nest v3 gisteren ook binnen gehad, dus gelijk aangesloten op mijn Remeha Avanta 28C. Voor installatie was het 21.5 graden in huis, Na installatie en een uur spelen gaf de nest 25 graden aan, en de kamer begon kouder te worden.. Dus daar al gelijk de verwachte temperatuurverschil waar veel mensen last van hebben. Echter, daarna met rust gelaten, en gaf hij na stabilisatie netjes 21.5 aan, en de kamer voelde hetzelfde als voor installatie, dus dat geeft hoop..

Het lijkt er wel op dat ik een mechanisch defect heb, de metalen draai ring loopt bij elke hele ronde aan, daar moet ik 'm echt doorheen duwen.. dus ik denk dat ik zoiezo een omruil ga proberen te regelen, mits hij me niet bevalt, dan stuur ik 'm gewoon terug en haal ik een Tado..

Ik hoop in ieder geval dat ik 'm zover krijg dat ie aanschiet voor we wakker worden, en dat ie aanschiet voor we terug komen van ons werk. Maar het is me, zeker gezien de laatste berichten dat sommige functies bij en een wel werkt en bij de ander niet, niet helemaal duidelijk hoe ik dat nu precies moet bewerkstelligen..? Leert ie dat nu wel zelf? of moet ik dan toch echt een vast schema instellen..?

Kwa uiterlijk is het in ieder geval wel een mooi apparaat, en met mijn Google home mini werkt ie ook goed.

• LCP
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03 20:52

LCP

Biertje?

Afgelopen weekend een Nest Learning Thermostat V3 geïnstalleerd op onze Remeha Avanta. Installatie ging perfect. Ingesteld op OpenTherm en warm water verwarmen tot 50 graden. Maar elke keer als ik in de app kijk, zie ik het rode scherm bij warm water verwarmen. Ik hoop niet dat de CV continue warm water loopt te stoken. Kan iemand hier iets over zeggen?

Ik gebruik overigens de Windows app op mijn Desktop en Lumia 950XL, die goed werkt en weinig verschilt van de "Originele" Nest app: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab

Xiaomi Pocophone F1 | Microsoft Surface Book 2 | Asus P9X79, 12GB Corsair RAM, Intel Core i7 3820, Windows 10 Pro x64

• Balskyy
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 01-06 20:33
LCP schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:39:
Afgelopen weekend een Nest Learning Thermostat V3 geïnstalleerd op onze Remeha Avanta. Installatie ging perfect. Ingesteld op OpenTherm en warm water verwarmen tot 50 graden. Maar elke keer als ik in de app kijk, zie ik het rode scherm bij warm water verwarmen. Ik hoop niet dat de CV continue warm water loopt te stoken. Kan iemand hier iets over zeggen?

Ik gebruik overigens de Windows app op mijn Desktop en Lumia 950XL, die goed werkt en weinig verschilt van de "Originele" Nest app: https://www.microsoft.com...tivetab=pivot:overviewtab
Dat heb ik met mijn Remeha ook.
Volgens mij is dat omdat je een een combi-kethel heb en deze verwarmd naar de aanvraag van warm water, dat die daarom op aan blijft ik kan dit namelijk niet uitzetten via de app.

Dit had ik gelezen op het grote boze internet :)

als ik het fout heb hoor ik het graag ook!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:54

OmeJoyo

This is me

LCP schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:39:

De nest kan niet bij elke opentherm ketel zien of het warm-water in gebruik is. Bij de ketels waar die die niet kan zien (de meeste volgens mij) zal die de gehele tijd deze aangeven als zijnde "aan".

Heb je de aanloop of het tapwater op 50 staan? Bij tapwater, de besparing is klein, het risico aanzienlijk. voor je CV uiteraard prima.

Wikipedia: Legionella pneumophila

https://www.rijksoverheid...e-vragen/11br2010g024.pdf

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Spiceysonos
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-01-2019
Hi!

Ik heb sinds een paar dagen een tweedehands US nest (zonder Heatlink) aangesloten op een Remeha avanta 28c.

Alles werkt opzich, tot dat je de verwarming lager wilt zetten. Hij blijft namelijk door verwarmen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er zat voor ik de nest aansloot een opentherm thermostaat aan, wellicht heeft dat er wat nee te maken?

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Spiceysonos schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 22:59:
Hi!

Ik heb sinds een paar dagen een tweedehands US nest (zonder Heatlink) aangesloten op een Remeha avanta 28c.

Alles werkt opzich, tot dat je de verwarming lager wilt zetten. Hij blijft namelijk door verwarmen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Er zat voor ik de nest aansloot een opentherm thermostaat aan, wellicht heeft dat er wat nee te maken?
De US Nest kent geen OpenTherm volgens mij. Dus die kun je dan niet op dezelfde manier aansluiten als je vorige thermostaat. Heb je dat wel gedaan? Dan ligt daar idd je probleem.
Je moet hem dan aansluiten als aan/uit.

Waarom überhaupt een US Nest gekocht?

• Spiceysonos
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 19-01-2019
Niet bewust, verkoper had het er niet bij verteld.

Ik geloof dat ik opentherm heb uitgezet op mijn Remeha Avanta (maar ik weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan)

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Spiceysonos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:

Ik geloof dat ik opentherm heb uitgezet op mijn Remeha Avanta (maar ik weet niet zeker of ik dat goed heb gedaan)
Kans is aanwezig dat je de thermostaat dan ook moet aansluiten op andere aansluitingen van de ketel. Maar als je er zonder handleidingen (van de Nest en de ketel) er niet uitkomt, zou ik het een professional laten regelen.

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-01 00:39
Spiceysonos schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 22:48:

Hoe heb je dit gedaan? ik wil juist controleren of opentherm bij mij wel aan staat.
ik heb zelf de installatie niet gedaan en heb nu mijn twijfels.

aan de bekabeling kan ik het niet zien aangezien deze voor aan/uit het zelfde is als opentherm op de Remeha c35

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• victoryo
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 09:53
Goedemiddag,

Sinds een week heb ik een nieuwe CV ketel (Remeha Avanta 28C CW4) en nu heb ik zojuist een nieuwe Nest V3 aangesloten d.m.v. openthem.

Dit is allemaal vlekkeloos en goed gegaan (ik had voorheen een V1, dus wist al hoe ik het e.e.a. moest aansluiten).

Nu heb ik wat vraagjes over het instellen van de Nest op deze ketel:

Als ketel type heb ik 'anders' gekozen zodat de CV werkt met opentherm en warmwater met aan/uit, is dit correct? In eerste instantie had ik combiketel gekozen en warmwater op 60 graden gezet, echter lijkt het dan in de app of het warmwater de hele tijd aan het verwarmen is, terwijl dit alleen nodig is op aanvraag?

De aanlooptemperatuur heb ik op 60 graden gezet, ik had het vermoeden dat dit de aanvoertemperatuur is die je ook in de ketel kan instellen? Deze heb ik namelijk ook op 60 graden staan.

Bedankt! :D

[Voor 13% gewijzigd door victoryo op 18-09-2020 14:29]

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 03-06 15:05
victoryo schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 14:02:
Goedemiddag,

Sinds een week heb ik een nieuwe CV ketel (Remeha Avanta 28C CW4) en nu heb ik zojuist een nieuwe Nest V3 aangesloten d.m.v. openthem.

Dit is allemaal vlekkeloos en goed gegaan (ik had voorheen een V1, dus wist al hoe ik het e.e.a. moest aansluiten).

Nu heb ik wat vraagjes over het instellen van de Nest op deze ketel:

Als ketel type heb ik 'anders' gekozen zodat de CV werkt met opentherm en warmwater met aan/uit, is dit correct? In eerste instantie had ik combiketel gekozen en warmwater op 60 graden gezet, echter lijkt het dan in de app of het warmwater de hele tijd aan het verwarmen is, terwijl dit alleen nodig is op aanvraag?

De aanlooptemperatuur heb ik op 60 graden gezet, ik had het vermoeden dat dit de aanvoertemperatuur is die je ook in de ketel kan instellen? Deze heb ik namelijk ook op 60 graden staan.

Bedankt! :D
Dat is hier hetzelfde ingesteld bij onze ketel (Vaillant-hrSolide 24-28 C), warm water vraag is alleen als de kraan open staat, maar er mag altijd warm water gevraagd worden, en dus altijd aan.

Hier hadden we wel last van flinke temperatuur verschillen bij warm houden van de kamer. De nest regelt pas bij plus en min een graad. We hebben de laagste stook temperatuur opgezocht en ingesteld op de nest, dat is tussen de 45 en 50 graden in een A woning. Verwarming loopt nu wel lekker, en ook wat zuiniger lijkt het. We hebben hem nu bijna een jaar.

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Misschien een beetje domme vraag maar krijg het niet gevonden in dit forum. Sinds vandaag heb ik een Nest thermostaat V3 hangen met opentherm regeling richting mijn cv (Remeha Avanta).

Als ik vanavond ga slapen, draai ik dan de temperatuur op de nest omlaag of zet ik de eco-stand aan of maakt dat beide niet uit?

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:49

dbzfan

Nee.

ruudbosch83 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:
Misschien een beetje domme vraag maar krijg het niet gevonden in dit forum. Sinds vandaag heb ik een Nest thermostaat V3 hangen met opentherm regeling richting mijn cv (Remeha Avanta).

Als ik vanavond ga slapen, draai ik dan de temperatuur op de nest omlaag of zet ik de eco-stand aan of maakt dat beide niet uit?
Ik zet verwarmen altijd op uit.. maar je kan ook de temperatuur volgens mij gewoon omlaag draaien.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

Reptile209

- gers -

ruudbosch83 schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 12:07:

Je kan hem beter naar de nachttemperatuur draaien als je gaat slapen. Na een paar dagen maakt de nest dan een weekprogramma voor je voor het aan en uitschakelen van de CV. Als je hem omlaag zet of op eco, dan pikt het programma het volgende schakelmoment mee. Als je hem uit zet, dan blijft hij uit tot je hem zelf weer aan zet (handig voor vakantie, zomer, enz).

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik heb een vreemd probleem met mijn Nest V3

Ik ben net verhuist en ben van een remeha avanta 28c naar een intergas hre 28/24 ketel gegaan.
Voorheen had ik altijd het idee dat de huidige temperatuur in beeld stond en als ik er aan draaide dat je dan het standaard temp regel scherm kreeg.

Nu staat hij standaard op het temperatuur regel scherm met een groen blaadje en ik kan dit met geen mogelijkheid wijzigen. Je kan de settings wat je wil zien in de opties van de nest zelf aanpassen maar er wijzigt niks.

De Nest geeft wel aan verbinding met de bridge (naam even kwijt) te hebben. De radiatoren worden ook gewoon warm als ik hem op een hogere temperatuur draai. Dus dat lijkt allemaal te werken.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:26
kaasaanfiets schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:10:

Ik ben net verhuist en ben van een remeha avanta 28c naar een intergas hre 28/24 ketel gegaan.
Voorheen had ik altijd het idee dat de huidige temperatuur in beeld stond en als ik er aan draaide dat je dan het standaard temp regel scherm kreeg.

Nu staat hij standaard op het temperatuur regel scherm met een groen blaadje en ik kan dit met geen mogelijkheid wijzigen. Je kan de settings wat je wil zien in de opties van de nest zelf aanpassen maar er wijzigt niks.

De Nest geeft wel aan verbinding met de bridge (naam even kwijt) te hebben. De radiatoren worden ook gewoon warm als ik hem op een hogere temperatuur draai. Dus dat lijkt allemaal te werken.
Staat ie mss op eco stand?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37

Reptile209

- gers -

kaasaanfiets schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:10:

Nest geeft inderdaad (voor zover ik zelf heb kunnen vinden) alleen de ingestelde temperatuur weer, niet de huidige. Bijzondere keuze, ook dat je het niet kan aanpassen, maar zo zijn er wel meer dingen die ik niet handig uitgewerkt vind voor zo'n duur apparaat.

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. - Voltaire

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee