Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Krijg dvd-tray niet geopend, kom niet in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-11 09:59
Beste Tweakers,

Mijn situatie is als volgt; ìk heb hier een oude laptop met SSD erin, en een nieuwe laptop met HDD. Nu heb ik de SSD overgeplaatst naar de nieuwe laptop, maar zoals verwacht kan hij daar niet zomaar van opstarten. Ik wil Windows dus herinstalleren/repairen, maar ik loop tegen wat problemen aan.

1. Ik krijg de tray voor de dvd niet geopend. Hij heeft geen eject button, en ook nergens zo'n klein gat waar je een naald in kunt doen om hem handmatig te openen. Jullie enig idee hoe ik dit ding open krijg?
2. Volgens mij staat 'fast startup' (of iets in die trend) aangevinkt in het BIOS, want ik kom er niet in... Weten jullie hoe ik in het BIOS kan komen zonder de oude Win8 harddrive erin te doen?

Bij voorbaat dank,

Groetjes,
Koen

• teunw
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-03 09:04
Over welke oude en nieuwe laptop gaat het hier?
Over je DVD drive, deze moet waarschijnlijk software-matig geopened worden, dus toch Windows opstarten of in de BIOS.

• kmsch
Oude laptop is een Compaq, verder niet zo interessant. Nieuwe laptop is een Lenovo B50-30. Dus mijn enige mogelijkheid zou zijn om de oorspronkelijke Win8 harddisk er weer terug in te schroeven, daar fastboot uitzetten, en dan zo het bios inkomen?

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:50
Zit er wel echt een DVD/CD lade in? Bij instap laptop's zit er soms ook gewoon een zwart frontje op een leeg gat

• Speakerfreak95
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-11 13:12
Datdus wat nooberke schrijft, misschien zit er gewoon niets ;)

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-11 14:21

CyberCow

Volgas en anders remmen

nooberke schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 18:07:
Zit er wel echt een DVD/CD lade in? Bij instap laptop's zit er soms ook gewoon een zwart frontje op een leeg gat
Dan zou je binnen Windows ook geen DVD station moeten zien staan. Tenzij virtueel met bv Deamon tools.

• kmsch
Goed, er zit inderdaad geen DVD-drive in... Werkelijk nog nooit gezien dit :P Gewoon een plastic frontje ja.

Blijkbaar is het bij deze serie Lenovo's mogelijk om met fn+F2 bij het opstarten in het BIOS te komen, dus inmiddels is het gelukt. Bedankt voor de input maar weer :)
Pagina: 1