Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Boot issues Dell Inspiron One

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mede tweakers

mijn schoonmoeder heeft boot issues met haar all in one Dell Inspiron One 2205
Ik heb aardig wat tijd gestopt in de analyse, maar probleem is niet te reproduceren.
systeem start soms helemaal door naar OS, maar regelmatig ook niet. Tijdens booten komt het systeem regelmatig met

'select proper boot device'.

vreemd genoeg zit de optie om HDD te booten er meestal niet tussen, waardoor enige optie is om systeem opnieuw in te schakelen, net zo lang tot HDD wel goed opgepakt (dus dat win7 geboot wordt) of in het bootscherm het bootdevice hdd wel getoond wordt.

Settings bios zijn op orde. Bios is op één na meest recente versie. Changelog meest recente bios versie laat geen noemenswaardige zaken zien die het probleem zouden kunnen verhelpen.

boot volgorde is op orde, hdd staat op 1.
Drivers vanuit dell lijken allemaal up to date
HD is volledig gescand, gedefragmenteerd, etc.
overbodige software heb ik verwijderd
virus scan is up to date en uitgevoerd.

waarom het systeem elke keer anders lijkt op te starten begrijp ik niet.
Ik overweeg te adviseren een SSD te plaatsen en dan te gaan werken met een schone installatie vanaf SSD. Echter als het probleem in de chipset of elders zit is dat wel zonde van de aanschaf en had je achteraf wellicht beter helemaal een nieuwe computer kunnen kopen.

Iemand nog tips die ik nog kan uitproberen?

Verwijderd

Kan je eenvoudig bij de harddisk komen? Het lijkt wel of de HD soms niet gedetecteerd wordt. Dit zou wijzen op een probleem met een kabel of een connector.
Zit er nog garantie op de pc? Dan lekker door Dell laten oplossen...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2014 21:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee helaas buiten garantie. HD lijkt idd regelmatig niet te worden gedetecteerd. Omdat het een all in one is kun je niet heel makkelijk bij de HD.

Open maken ga ik niet aan beginnen want als ik hem sloop wordt ik persoonlijk eindverantwoordelijk voor het probleem :)

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
De hdd vervangen is niet zo moeilijk: https://www.youtube.com/watch?v=ieIeH0ZpItQ

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30

rdejongjr

Gnome

Voordat je gaat schroeven kun je nog testen met oa
HD tune
en/of seatools (in het filmpje was het een samsung schijf)

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
dank dat ga ik idd proberen
Pagina: 1