Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

GTX 970 in een Shuttle Barebone no Boot

Pagina: 1
Acties:

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:26
Vandaag was mijn shuttle per post aangekomen. Enthousiast heb ik alle spullen uit mijn oude systeem in de barebones gestopt en de barenbone iets gemodificeerd zodat mijn nieuwe GTX 970 er in past. Stekker erin en gestart, maar ik kom niet voorbij de bios. Als ik heel snel op F2 druk komt er nog net te staan entering bios..... en vervolgens niets meer :'( . Na 5 min verschijnt er een blinkende cursor. Om het probleem te vinden heb ik het volgende gedaan:

Andere voeding ernaast --> Zelfde probleem
Nogmaals de processor gecheckt
Ram bankje in alle slotjes gedaan zonder success
Mijn oude videokaart erin GTX 560Ti --> Nu boot het systeem wel!

In iedergaval lijkt er niets stuk, behalve een kleine kans dat mijn GTX 970 defect is geraakt in het proces.

Kan het zijn dat mijn videokaart niet compatible is met het mobo? Het betreft deze barebone:

Suttle SZ77R5

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
HEY_DUDE schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:15:
Kan het zijn dat mijn videokaart niet compatible is met het mobo? Het betreft deze barebone:

Suttle SZ77R5
Dat is het probleem niet. Kan je de kaart in een andere pc proberen? En welke "modificaties" heb je gedaan?

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:30

rdejongjr

Gnome

Check je bios versie eens.

http://global.shuttle.com...tsDownload?productId=1581

Nieuwste bios zet de powersave functie van de peg slot uit, kan zijn dat de 970 hierop blijft hangen.
Succes

• HEY_DUDE
Thnx, ik heb de bios ge-update en vervolgens alles opnieuw aangesloten. Nu werkt alles naar behoren.

• duk3n
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 11:40
Ziet er erg leuk uit zo'n Shuttle met een GTX970.
Mag ik vragen wat je in totaal voor zo'n systeem hebt betaald ?

• HEY_DUDE
Ik had nog een core i5 2500k en 8GB geheugen. De shuttle kostte 140 Euro, was een aanbieding bij ibood. Het plaatsen van de 970 kost wel wat moeite. Een metalen uitsteeksel aan de achterkant moet worden (losgewrikt) en ik moest de palletjes van de geheugenbankjes verwijderen aan 1 kant. Hij draait prima nu, de cpu fan is wel wat lawaaiig onder stress.

edit: De metalen houder met CD-ROM drive en 3,5 inch mounts past niet meer. De heat pipe van de GTX 770 steekt uit aan de bovenkant. Ik heb los mijn SSD in het systeem gehangen. Een CD-Drive lijkt erg lastig te worden. Een 3,5 inch hdd zou wel passen alleen niet in de originele mounts.

[ Voor 29% gewijzigd door HEY_DUDE op 21-11-2014 18:09 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat is het probleem eigenlijk altijd met moderne videokaarten (als de videokaart niet stuk is dan), meestal (en nu ook) is het op te lossen door een bios update.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1