Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

PC start niet door Help!

Pagina: 1
Acties:

• Slynexter
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 08-11 17:56
Beste allemaal,

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn pc niet meer wil opstarten/doorstarten.
Bij het opstarten gaan de lampjes op het moederbord gewoon branden, de ventilatoren beginnen te draaien maar daarna slaat hij af en begint weer opnieuw met opstarten.

Ik krijg ook geen beeld en kan dus ook niet in de bios komen.

Laatst startte hij wel een keer door nadat ik er een andere videokaart in had gestoken maar dit was helaas maar eenmalig. De keer daarop wilde hij weer niet opstarten.
Heb het ook al geprobeerd met alleen het geheugen, harde schijven en koeling aangesloten en verder niets maar ook dan wil hij niet opstarten.

Moet ik nu concluderen dat het moederbord of cpu kapot is?

PC spec:
I5 2500K
MSI p67-GD65
Asus GTX 460
Corsair vengence 8GB
Coolermaster silent pro 600watt

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.
Waarschijnlijk is er een onderdeel dat het probleem geeft. Als je een andere videokaart al hebt geprobeerd zou ik die voor nu even uitsluiten, maar dan blijf je nog zitten met moederbord, geheugen, PSU, of zelfs hardeschijven en dergelijke die roet in het eten kunnen gooien.

Dus pak de troubleshooter er eens bij en kijk of je met behulp daarvan eea kan uitsluiten.

• Slynexter
Ik heb mijn voeding ook al een keer gewisseld met een andere en had toen hetzelfde probleem.
Hardeschijven zijn het denk ik ook niet want het loskoppelen van alle sata kabels hielp ook niet.

Maar ik zal eens kijken of ik verder kom met de troubleshooter.

Bedankt alvast voor je reactie

• Slynexter
Deze mag gesloten worden.
Heb het probleem inmiddels gevonden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Misschien handig om ook even te vertellen waar het aan lag, dat is wel handig voor mensen die dit topic tegenkomen

Verwijderd

Slynexter schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:47:
Deze mag gesloten worden.
Heb het probleem inmiddels gevonden.
Wou je net gaan helpen :P Wat was het uit eindelijk?

Vermeld het even in het topic A.U.B als meer mensen een soort gelijk probleem ondervinden komen ze het misschien tegen.
Pagina: 1