Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

computer loopt vast (2011) zonder melding!? wie heeft eentip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

ik heb mijn pc sinds 15 januari 2011, nooit geen problemen mee gehad.
Nu ongeveer 10 dagen loopt hij gewoon vast.
Reageert niet maar de muis gaat wel.. Ik krijg ook geen foutmeldingen te zien.. En start normaal op.

Niet helemaal ik kan wel:
Als ik hem een half uur aan laat doet hij het wel beter..
Taken manager gebruiken
Chrome gebruiken > als ik op een nieuwe tap druk sluit hij wel dus werkt niet 100%
Mapjes openen maar niet de prullenbak :S

Heel raar..

Ik heb dit met windows 8, windows 8.1 en windows 7 ik heb het ook meerdere malen opnieuw geformatteerd.
Ik heb niks raars of anders met me computer gedaan..
Geen andere cooler geïnstalleerd of andere component een upgrade gegeven.

Dit is mijn pc:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1Gigabyte GA-Z68X-UD3R-B3€ 0,-€ 0,-
1XFX AMD Radeon HD 6950€ 0,-€ 0,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0€ 0,-€ 0,-
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 0,-€ 0,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 74,31€ 74,31
1Cooler Master GX 650W€ 0,-€ 0,-
1Samsung 830 series 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,81

Als jullie tips hebben hoor ik het graag..

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Met zo min mogelijk hardware starten(dus gpu eruit, 1 reepje ram erin etc.). Met andere hdd testen en met andere voeding.

Als je elke mogelijke combinatie die je je kan bedenken heb geprobeerd dan heb je vast ergens een fout gevonden.

Je kunt ook nog naar je SMART(van je hdd) kijken, memtest doen of je cpu goed belasten en kijken wanneer het precies fout gaat en waardoor.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Garriej,

enorm bedankt voor je reactie! ik ben echt ten einde raad..

andere hdd ga ik doen .. en 1 ram bankje gaat ie wel iets beter maar later komt het weer..
SMART ga ik me is over in verdiepen die kende ik nog niet..
memtest gedaan en niks geks..
cpu ook flink belast.. ook niets..

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Ooit toen ik nog studeerde gaf een docent de opmerking dat wanneer een accu niet volledig werkt de hardware kan uitvallen.

Enfin ik weet niet of dit echt waar is, maar misschien de moeite waard om te checken. Gewoon accu eruit halen en alleen op netspanning houden. Kijken of hij dan ook uitvalt.

De gedachte hierachter is dat wanneer je accu niet voldoende power kan geven sommige hardware te weinig stroom ontvangen en daardoor wat minder goed werken.

Enfin, ik weet niet of dit waar is. Misschien kan een andere tweaker dat bevestigen. Maar dit was wel het eerste waar ik aan dacht ... :-]

succes!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:42

br00ky

Moderator Harde Waren
len.asdf schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:30:
Ooit toen ik nog studeerde gaf een docent de opmerking dat wanneer een accu niet volledig werkt de hardware kan uitvallen.
Accu? In een desktop?

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

len.asdf schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:30:

Enfin ik weet niet of dit echt waar is, maar misschien de moeite waard om te checken. Gewoon accu eruit halen en alleen op netspanning houden. Kijken of hij dan ook uitvalt.

De gedachte hierachter is dat wanneer je accu niet voldoende power kan geven sommige hardware te weinig stroom ontvangen en daardoor wat minder goed werken.

Enfin, ik weet niet of dit waar is. Misschien kan een andere tweaker dat bevestigen. Maar dit was wel het eerste waar ik aan dacht ... :-]

succes!
Ja en mijn docent vertelde dat een accu niet alleen maar een accu was.

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11 23:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
garriej schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:36:
[...]

Ja en mijn docent vertelde dat een accu niet alleen maar een accu was.
En mijn docent vertelde dat hij biologie maar saai vond en daarom maar ICT docent was geworden.... :X

[ontopic]
In de taskmanager kijken hoeveel % hij verbruikt (cpu, ram) verder misschien even de smart van de HDD bekijken daarnaast zou ik ook even de temperaturen monitoren als je bezig bent. Het kan namelijk allemaal verschillende hardware wezen wat dit veroorzaakt. Ik sluit ook niet uit dat het software (driver) is. Succes

[ Voor 35% gewijzigd door xleeuwx op 12-11-2014 15:43 ]

• SpaTieBaLk
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
En mijn docent vertelde niks want hij was nooit aanwezig, we moesten het zelf maar uitzoeken.

Maar even serieus, software is het dus waarschijnlijk niet. Ik zou inderdaad de hardeschijf en ssd eens nakijken.

[ Voor 40% gewijzigd door SpaTieBaLk op 12-11-2014 15:53 ]

• len.asdf
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-12-2021
Dus.... Het was een pc! Haha helemaal overheen gekeken... Meer slaap en minder koffie misschien?

Enfin, sorry voor de reply dan :-]

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

len.asdf schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:49:
Dus.... Het was een pc! Haha helemaal overheen gekeken... Meer slaap en minder koffie misschien?

Enfin, sorry voor de reply dan :-]
meer koffie, is denk de beste optie, maar goed.

Testen, testen, testen is het beste dat je kunt doen in deze situatie.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-11 22:34
ben benieuwd wat een andere voeding doet. Want als alle testen voltooid worden met een goed resultaat zou ik het daar wel in verwachten...

...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties :D ik ga er snel mee aan de slag .. even wat nieuwe dingen bestellen..

Verwijderd

Topicstarter
wat me computer nu doet is steeds:
is na windows normaal opstarten :
rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
(de letter r ingedrukt) zonder dat er een toetsenbord in zit :P

Verwijderd

Na je OP dacht ik gelijk aan de SSD/HDD door de problemen die je noemde.(Heb je ondertussen al naar de SMART waarden gekeken?)
Maar na je laatste bericht denk ik aan de Windows versie. Een toetsaanslag zonder toetsenbord?
Hoe ben je aan de Windows ISO's gekomen? Torrents? Ik zou eens een officiële proberen.
Pagina: 1