Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Nieuwe laptop heel snel warm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een maand geleden een Acer Aspire V5-573G gekocht voor mijn opleiding, maar ook gewoon om er op te gamen.

Specs:
i5 1.7GHz Turbo-Boost tot 2.7GHz
8GB RAM
GTX850M 4GB VRAM.

De laptop functioneert de laatste paar dagen steeds trager bij het opstarten en ook daarna. Ik heb Advanced Systemcare Pro elke keer laten runnen zodra mijn laptop wat trager werd maar dit programma vond niet veel fouten in mijn systeem.
Bij het opstarten heb ik alle onnodige dingen uitgezet en ik ben er mij van bewust dat ik mijn laptop niet op mijn schoot of op stof moet zetten. Toch word mijn laptop volgends Speccy en AIDA64 ongv 80 (edit) graden tijdens het spelen van een game. Dit lijkt me vrij normaal, maar toch is dit heel hinderlijk aangezien mijn prestaties in game wel achteruit gaan (Lag).

Mijn laptop is tijdens het gamen altijd aangesloten op stroom, staat altijd op mijn houten bureau zonder iets bijzonders eronder en tijdens het gamen heb ik altijd alle onnodige programma's uit staan.
Zelfs wanneer ik een aantal CD-Hoesjes onder mijn laptop zet voor extra koeling (de Ghetto-manier), wilt dit niet echt resultaat leveren.
Tijdens het Facebooken wil het wel eens voorkomen dat mijn laptop traag word, filmpjes niet laad etc. terwijl ik Google Chrome gebruik en wéér alle onnodige programma's heb afgesloten.

Dit vind ik zéér vervelend, aangezien deze laptop geen koopje was en ik heb nog maar een maandje heb. Is dit een softwarematig probleem of moet ik gaan kijken voor een Cooler-pad?
Mocht iemand enig suggestie hebben over wat ik het beste kan doen: Ik hoor het graag !!

Bedankt!
DestinyJK

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:07
Hmmm, traag kan er op duiden dat de processor teruggeklokt wordt omdat de CPU te warm wordt. Maar 60 graden is niet echt warm.

De laptop staat wel bekend als een heethoofd met gamen: productreview: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii review door HetGezegde.

Wat ik altijd doe is meteen na aanschaf alles eraf en een 'clean install' van Windows met de drivers, dan ben je meteen alle vervelende 'bloat ware' kwijt. Misschien dat er iets van deze software in de weg zit?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Intel Core i5-4210U, 8GB RAM, 5400rpm HDD en GTX850M is nou niet echt knal materiaal voor gamen.
Welk game(s)? Welke settings?
Watch Dogs zit je al maximaal op ~ 22 FPS met High settings.
Call of Duty: Advanced Warfare zit je al maximaal op ~ 20 FPS met High settings.

Traagheid komt door je 5400rpm HDD. Zet er een SSD in of probeer in ieder geval dat ding zo leeg mogelijk te houden.

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:45:
Hmmm, traag kan er op duiden dat de processor teruggeklokt wordt omdat de CPU te warm wordt. Maar 60 graden is niet echt warm.

De laptop staat wel bekend als een heethoofd met gamen: productreview: Acer Aspire V5-573G-54208G50aii review door HetGezegde.

Wat ik altijd doe is meteen na aanschaf alles eraf en een 'clean install' van Windows met de drivers, dan ben je meteen alle vervelende 'bloat ware' kwijt. Misschien dat er iets van deze software in de weg zit?
Bedankt! Zal dat binnekort wel eens proberen. Maar ik heb wel vernomen van BCC dat wanneer ik bijv. Windows 7 Gamers edition (Alle onnodige windows 7 services zijn er al uitgehaald etc.) installeer, dat mijn garantie dan verloopt. Klopt dit of is dit gewoon een verhaaltje om te zorgen dat ik lekker op Windows 8.1 blijf draaien?

En indd, bedankt voor het wijzen op m'n typfout, ik bedoelde 80 graden i.p.v. 60 :P
RemyWD schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:46:
Intel Core i5-4210U, 8GB RAM, 5400rpm HDD en GTX850M is nou niet echt knal materiaal voor gamen.
Call of Duty: Advanced Warfare zit je al maximaal op ~ 20 FPS met High settings.

Traagheid komt door je 5400rpm HDD. Zet er een SSD in of probeer in ieder geval dat ding zo leeg mogelijk te houden.
De spellen die ik speel, speel ik meestal op windowed mode en op een lage kwaliteit, in de hoop dat m'n laptop niet zo héél warm word. Ik speel regelmatig Thief, Battlefield 4 en Team Fortress 2. Bij Team Fortress 2 heb ik de laatste tijd echt het probleem dat wanneer mijn laptop te warm word, hij echt lag spikes krijgt. Dan ben ik aan het spelen en dan freezed hij 1-2 seconden en dan ineens ben ik ergens anders in het spel. Ik zit gewoon aangesloten aan een kabel dus zit niet te prutsen met Wi-Fi. In het begin kan dit spel zichzelf goed onderhouden maar echt na een minuutje of 10 dan is m'n laptop zo warm dat hij steeds blijft freezen. Dan moet ik hem ook echt helemaal uit zetten anders krijg ik de game niet eens afgesloten.

Bedankt voor de snelle reacties!

Verwijderd

Als ik dit zo lees valt me het volgende op;

- low voltage cpu; dit kan een bottleneck zijn voor sommige games
- gtx850m gpu, is niet bepaald de koelste gpu
- trage hdd, wordt ook warmer dan een ssd

Verder is het een multimedia laptop, verwacht dus niet te veel van (langdurige) gaming. Daar moet de behuizing/koeling echt geschikt voor zijn en heel veel laptops in dat segment zijn het gewoon net niet.
Ik heb al een tijd een Asus en gelukkig nooit problemen maar wel altijd een coolpad er onder. Hij hoeft niet eens aan te staan, maar zo pakt ie wel beter lucht van onderen en speelt comfortabeler.
Coolpad zou ik je dus aanraden, werkt dat niet verder kijken of terugbrengen..?

• CyberCow
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14-11 14:21

CyberCow

Volgas en anders remmen

Ik heb het ook meegemaakt met mijn laptop. Werd erg warm viel op gegeven moment uit en toch was deze nog niet zo oud. Heb de laptop open gemaakt en de processor voorzien van eigen (goede) koelpasta. Probleem verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 november 2014 @ 13:35:
Als ik dit zo lees valt me het volgende op;

- low voltage cpu; dit kan een bottleneck zijn voor sommige games
- gtx850m gpu, is niet bepaald de koelste gpu
- trage hdd, wordt ook warmer dan een ssd

Verder is het een multimedia laptop, verwacht dus niet te veel van (langdurige) gaming. Daar moet de behuizing/koeling echt geschikt voor zijn en heel veel laptops in dat segment zijn het gewoon net niet.
Ik heb al een tijd een Asus en gelukkig nooit problemen maar wel altijd een coolpad er onder. Hij hoeft niet eens aan te staan, maar zo pakt ie wel beter lucht van onderen en speelt comfortabeler.
Coolpad zou ik je dus aanraden, werkt dat niet verder kijken of terugbrengen..?
Ik ga binnekort een coolpad aanschaffen, enig idee welke het beste is? Bij BCC heeft de beste man mij verteld dat deze laptop wel games zou moeten kunnen runnen.
CyberCow schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:49:

Ik heb het ook meegemaakt met mijn laptop. Werd erg warm viel op gegeven moment uit en toch was deze nog niet zo oud. Heb de laptop open gemaakt en de processor voorzien van eigen (goede) koelpasta. Probleem verholpen.
Ik wil zelf eigenlijk niet te veel hardware-matig aanpassen aan deze laptop aangezien ik nog garantie heb, maar indd een goede tip!

Ik heb merk de laatste tijd ook steeds meer dat mijn laptop héél traag word als ik een YouTube video voor meer dan 5 minuten op groot scherm bekijk. Dan begint hij ook al met het blazen van de fans en word het gedeelte boven de F1-F12 toetsen al warm word. Het filmpje loopt vast en voila, ik moet mijn laptop opnieuw opstarten d.m.v. de aan- en uit-knop want anders kan ik er niks mee. En dat bij het bekijken van een filmpje?! Kan dit liggen aan een process in het taakbeheer?
Zodra ik mijn taakbeheer open zie ik ook dat "Servicehost: Lokaal Systeem (12)" redelijk wat geheugen inneemt. Chrome opent zich ook iets van 7x in het taakbeheer en dit wil ook wel zorgen voor een hoog oplopend percentage van mijn CPU en geheugen. Is hier iets aan te doen? Aangezien ik ergens had gelezen dat het kon liggen aan de software die geleverd werd bij mijn laptop, die dan ingesteld zou staan op zo min mogelijk energie verbruiken i.p.v. hoge prestaties.
Bij energiebeheer staat hij standaard ingesteld op Hoge Prestaties.

Bedankt allemaal voor de snelle reacties, ik hoop dat dit snel opgelost word want gamen is toch wel fijn in je vrije tijd! :P

Verwijderd

Coolpad moet je in ieder geval letten op het formaat dat er minimaal een 15,6'' op past. Verder kwestie van smaak denk ik. Kan eens kijken welk merk ik thuis heb..

Zijn al je drivers up to date? Want iets zorgt dat je laptop (onnodig) veel hitte produceert.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 10:15:
Coolpad moet je in ieder geval letten op het formaat dat er minimaal een 15,6'' op past. Verder kwestie van smaak denk ik. Kan eens kijken welk merk ik thuis heb..

Zijn al je drivers up to date? Want iets zorgt dat je laptop (onnodig) veel hitte produceert.
Tot zover ik weet zijn alle drivers up to date. Mijn videokaart word onderhouden door Nvidia Geforce Experience en de rest heb ik zo veel mogelijk handmatig proberen te updaten, maar dit word ook automatisch gedaan door het programmatje Driver Booster van IObit.

• Jumpman
Een nieuwe laptop moet gewoon goed zijn, dit is niet normaal. Ik zou zeker geen Coolpad aanschaffen voor een laptop, die hardware technisch niet 100% functioneert.

Verwijderd

Topicstarter
Jumpman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 19:41:
Een nieuwe laptop moet gewoon goed zijn, dit is niet normaal. Ik zou zeker geen Coolpad aanschaffen voor een laptop, die hardware technisch niet 100% functioneert.
Dat was mijn gedachte ook al, maar wat kan ik hier aan doen?

• Jumpman
Verwijderd schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:01:
[...]

Dat was mijn gedachte ook al, maar wat kan ik hier aan doen?
Terug gaan naar de verkoper en aangeven wat er aan de hand is. Screenshots meenemen, van de temperaturen, filmpje maken met je telefoon van het traag zijn van de laptop.

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb zelf een trust coolpad met een 170mm fan. Dit helpt echt niet drastisch hoor. Ik heb een laptop doe verschrikkelijk warm wordt (110 graden). Deze wordt nu gekoeld tot 90 graden

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-11 07:12
RemyWD schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 23:46:

i5-4210U en GTX850M, zou prima moeten zijn voor een dergelijke laptop.
Beiden relatief low power, en performance per watt ratio is super hoog.
De GTX850M is zeker geschikt voor gaming.
Hij is sneller dan mijn GTX765M en verbruikt minder.
Battlefield4 op ultra? uiteraard niet.
Maar 99% van de games zijn op de hoogste settings speelbaar.

Op notebookcheck komt de 850M ergens in de middenmoot van tier1 terecht.
Wat gewoon erg goed is voor een 40-45w kaart.
http://www.notebookcheck....ce-GTX-850M.107795.0.html

Ik denk dat of de koeling van de laptop belabberd is, of koelpasta beroerd is aangebracht.

[ Voor 13% gewijzigd door Sinned123 op 16-11-2014 11:23 ]

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

Jumpman schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:53:
[...]

Terug gaan naar de verkoper en aangeven wat er aan de hand is. Screenshots meenemen, van de temperaturen, filmpje maken met je telefoon van het traag zijn van de laptop.
Het is een laptop? Ergo, neem dat ding mee naar de winkel en laat het ze zien. 8)7

• RemyWD
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-11-2023
Sinned123 schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat of de koeling van de laptop belabberd is, of koelpasta beroerd is aangebracht.
Het is een Acer. Zal geen Alienware/MSI kwaliteit koeling zijn :P
Je kunt eventueel Battlefield op med-high spelen op 1366x768 en hopen op een 30-40 FPS.
Qua sloomheid, 100% blame op bottleneck CPU (U, ultra laag voltage), HDD en koeling.
Zelfde geldt voor de rest waarbij alles 'sloom' is.

Meneer van de BCC heeft een prima verkooppraatje gehouden en TS de laptop aangesmeerd.

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Indd, de laptop runt makkelijk 9 van de 10 games minimaal op high, zonder enige moeite, maar alsnog zit ik dan met het probleem dat hij heel warm word en dan gaat hij laggen.
RemyWD schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:54:
[...]

Je kunt eventueel Battlefield op med-high spelen op 1366x768 en hopen op een 30-40 FPS.
Qua sloomheid, 100% blame op bottleneck CPU (U, ultra laag voltage), HDD en koeling.

Meneer van de BCC heeft een prima verkooppraatje gehouden en TS de laptop aangesmeerd.
De games runt hij echt goed, het enige probleem is dat hij niet normaal warm word. Dan maar even terug gaan denk? |:(

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Indd, de laptop runt makkelijk 9 van de 10 games minimaal op high, zonder enige moeite, maar alsnog zit ik dan met het probleem dat hij heel warm word en dan gaat hij laggen.
RemyWD schreef op zondag 16 november 2014 @ 12:54:
[...]

De games runt hij echt goed, het enige probleem is dat hij niet normaal warm word. Dan maar even terug gaan denk? |:(

Verwijderd

Ik zou gewoon terug gaan. Heb je wel grote kans dat ze hem op gaan sturen en dan ben je hem zo een paar weken kwijt.

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 14:29
Toevallig vandaag hetzelfde, met dezelfde laptop! ;)
Vandaag een paar uur achter elkaar SimCity gespeeld op hoogste settings. Op den duur last van flinke lag en een warme laptop. Ik zie het niet als een probleem of defect.

Als je hem op wilt sturen regel het dan direct met Acer. Dit gaat vele malen sneller dan via de BCC.

• Jumpman
Verwijderd schreef op zondag 16 november 2014 @ 11:23:
[...]

Het is een laptop? Ergo, neem dat ding mee naar de winkel en laat het ze zien. 8)7
Mijn referentie was, dat het in een online winkel was gekocht. Zo gek is dat toch niet? Dit staat namelijk niet in de TS, later wordt BCC pas genoemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Jumpman op 17-11-2014 21:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Helaas zit ik met mijn opleiding, en zodra ik mijn laptop al een week kwijt ben kan dit al voor grote problemen zorgen. Ik zat zo eens te kijken en mijn vermoeden gaat uit dat een aantal processen in mijn taakbeheer zorgen voor een hoogoplopend percentage CPU. Onderandere "Servicehost: Lokaal Systeem", "Servicehost: Lokaal Systeem (Netwerkbeperkingen)" en "Servicehost: Netwerkservice". Er staan er sowieso nog een aantal tussen die regelmatig zorgen voor minimaal 80% verbruik van het geheugen, terwijl ik bijvoorbeeld gewoon dit bericht aan het typen ben zonder programma's open die voor enig probleem kunnen zorgen.

Zou iemand mij willen helpen met dit probleem?

Bedankt!
Pagina: 1