Ik heb dus net de ASUS N56JN ( pricewatch: Asus N56JN-CN092H-BE ) gekocht en ben zeer tevreden van dit toestel. Echter heb ik één probleem waar ik maar geen oplossing voor kan vinden, namelijk de stand by tijd (sleep) is zeer kort. Als ik de laptop dichtklap of via de knop in slaapstand zet is hij na pakweg 12u alweer bijna leeg.
De laatste test van vannacht: om 24u was hij 97% opgeladen, op sleep gezet, vanochtend om 08u30 was er nog maar 40% batterij over.
Ik heb al een aantal keren proberen te googlen naar gelijkaardige problemen en oplossingen, maar ik denk dat mijn google kunsten mij in de steek laten want ik kom enkel uit op websites die advies geven over het verbeteren van de levensduur van de batterij. Ofwel worstelt niemand meer met korte standby tijden.
Overigens lees ik op de site van ASUS over deze laptop (http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N56JN/) ook dat dit niet correct kan zijn:
Heeft iemand tips of een mogelijke oplossing?
De laatste test van vannacht: om 24u was hij 97% opgeladen, op sleep gezet, vanochtend om 08u30 was er nog maar 40% batterij over.
Ik heb al een aantal keren proberen te googlen naar gelijkaardige problemen en oplossingen, maar ik denk dat mijn google kunsten mij in de steek laten want ik kom enkel uit op websites die advies geven over het verbeteren van de levensduur van de batterij. Ofwel worstelt niemand meer met korte standby tijden.
Overigens lees ik op de site van ASUS over deze laptop (http://www.asus.com/Notebooks_Ultrabooks/N56JN/) ook dat dit niet correct kan zijn:
Ik heb dus zelf al verschillende energieprofielen geprobeerd en met de detailsettings daarvan (bijvoorbeeld hybrid-sleep) te spelen, maar ik kom niet vooruit. Ook heb ik het BIOS al geupdate. De batterijduur tijdens normaal gebruik is wel in orde.Instant on with a fantastically long standby time
Power must be kept under control and at your command. We gave the N Series our renowned 2-second instant on resume thanks to exclusive Super Hybrid Engine II technology. Get back to everything where you left it from sleep mode in just two seconds, and enjoy up to 14-days of standby with auto data backup when the battery drops to 5% charge.
Heeft iemand tips of een mogelijke oplossing?