Beste tweakers,
Onlangs heb ik voor kennissen een pc in elkaar gezet met o.a. een asrock FM2A88M-HD+ moederbord met een standaard realtek gigabit netwerk aansluiting onboard. Na een vlekkeloze installatie (windows 7 hp x64) en alle drivers blijf ik problemen houden met de internetverbinding. Het systeem was bekabeld aangesloten rechtstreeks op het standaard Ubee modem van ziggo (alles in 1 standaard). Nu krijg ik maar maximaal 10mbit aan down gerealiseerd en deze schommelt enorm, terwijl de upload stabiel 8 mbit is. Dit terwijl iedere willekeurige laptop aan dezelfde kabel wel 90mbit haalt.
Vervolgens hebben we allerlei dingen getest zonder enige verbetering:
- Router aangesloten (tp-link wr1043ndv2)
- firewall(s) uitgeschakeld
- microsoft security essentials verwijderd
- drivers opnieuw geinstalleerd
- netwerk adapter uitgeschakeld en een losse gigabit netwerk kaart ingebouwd
- powerline adapter gebruikt
- utp kabel vervangen door een shielded variant
Inmiddels ben ik wel door mijn ideeën heen
Heeft er iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Onlangs heb ik voor kennissen een pc in elkaar gezet met o.a. een asrock FM2A88M-HD+ moederbord met een standaard realtek gigabit netwerk aansluiting onboard. Na een vlekkeloze installatie (windows 7 hp x64) en alle drivers blijf ik problemen houden met de internetverbinding. Het systeem was bekabeld aangesloten rechtstreeks op het standaard Ubee modem van ziggo (alles in 1 standaard). Nu krijg ik maar maximaal 10mbit aan down gerealiseerd en deze schommelt enorm, terwijl de upload stabiel 8 mbit is. Dit terwijl iedere willekeurige laptop aan dezelfde kabel wel 90mbit haalt.
Vervolgens hebben we allerlei dingen getest zonder enige verbetering:
- Router aangesloten (tp-link wr1043ndv2)
- firewall(s) uitgeschakeld
- microsoft security essentials verwijderd
- drivers opnieuw geinstalleerd
- netwerk adapter uitgeschakeld en een losse gigabit netwerk kaart ingebouwd
- powerline adapter gebruikt
- utp kabel vervangen door een shielded variant
Inmiddels ben ik wel door mijn ideeën heen
Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)