Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vreemd netwerk probleem met nieuwe zelfbouw

Pagina: 1
Acties:

• JcK_85
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-09 14:18
Beste tweakers,

Onlangs heb ik voor kennissen een pc in elkaar gezet met o.a. een asrock FM2A88M-HD+ moederbord met een standaard realtek gigabit netwerk aansluiting onboard. Na een vlekkeloze installatie (windows 7 hp x64) en alle drivers blijf ik problemen houden met de internetverbinding. Het systeem was bekabeld aangesloten rechtstreeks op het standaard Ubee modem van ziggo (alles in 1 standaard). Nu krijg ik maar maximaal 10mbit aan down gerealiseerd en deze schommelt enorm, terwijl de upload stabiel 8 mbit is. Dit terwijl iedere willekeurige laptop aan dezelfde kabel wel 90mbit haalt.

Vervolgens hebben we allerlei dingen getest zonder enige verbetering:

- Router aangesloten (tp-link wr1043ndv2)
- firewall(s) uitgeschakeld
- microsoft security essentials verwijderd
- drivers opnieuw geinstalleerd
- netwerk adapter uitgeschakeld en een losse gigabit netwerk kaart ingebouwd
- powerline adapter gebruikt
- utp kabel vervangen door een shielded variant

Inmiddels ben ik wel door mijn ideeën heen 8)7 Heeft er iemand enig idee waar het probleem zou kunnen zitten?

Knutsel te graag aan computers voor mij eigen bestwil :-)

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Kijk eens wat een livecd doet.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-11 17:44
Even proberen met ubuntu of dergelijke? Lijkt een software probleem als andere apparaten wel de volle snelheid krijgen op die kabel.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-11 05:01
Wat voor beveiligingsprogramma's draaien op de computer? Kijk eens wat er gebeurt als je die uitschakelt en als dat niet helpt deinstalleert.

Als je deinstalleert draai dan clean up tool van deze programma's om er zeker van te zijn dat er geen driver of service is achtergebleven. Een lijst met tools kun je hier vinden: http://kb.eset.com/esetkb/index?page=content&id=SOLN146 .

• JcK_85
Live cd / USB met ubuntu is een goed idee. Zal het maandag proberen.

Microsoft security Essentials is het enige bevbeveiligsprogramma.

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Heb je de ASRock XFast LAN Utility geïnstalleerd? Misschien moet je daar eens naar kijken.

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Netwerk problemen
Typisch dit werd ook pas geplaatst. geen idee of de TS ook ASRock heeft, ik wel en heb zelfde issues. vanaf het begin. geen idee waardoor het komt.
overigens heb ik geen Realtek NIC maar een Atheros.

• JcK_85
Problem solved!

Het bleek AMD quickstream te zijn dat het probleem veroorzaakte. Gewoon gedeinstalleerd via het configuratiescherm, computer herstarten en tadaaa, 90 mbit :-)

Pagina: 1