Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Maddog McHare
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10-09 22:05

Maddog McHare

It isn't a panel,its a crusher

Topicstarter
Hi Tweakers,

Graag zou ik jullie mening / advies willen inwinnen voor het volgende:

In 2007 heb ik een woning gekocht en gefinancierd met een hypotheekconstructie 60/40 spaar/aflossingvrij. De financiering op de woning is onlangs overgezet op mijn naam (scheiding) echter is de hypotheekconstructie komen te veranderen (door regelgeving januari 2013) in 50/50 annuitair/aflossingsvrij waarin aflossingsvrije deel hetzelfde is gebleven en is de totale hypotheeksom verlaagd met het vrijvallen van het spaardeel.

Waar ik nu mee geconfronteerd word is dat de bruto maandlast die, door de wijziging naar annuitair, omhoog is gegaan. Omdat in aanvang het annuitair termijnbedrag voornamelijk uit rentebetaling is opgebouwd en dit gedurende de looptijd afneemt, houdt dit direct verband met de hoogte van de maximale hypotheekrenteaftrek (HRA) die over de looptijd zal afnemen / komt te vervallen.

Mijn vraag is nu wat hierin het beste te doen.
1. De "extra" HRA (t.o.v. oude spaardeel) inzetten voor versnelde aflossing?
2. De "extra" HRA appart zetten tot de max van 21K (= drempel vermogensbelasting) en alles daarboven extra aflossen.
3. De "extra" HRA nu gebruiken, je leeft maar 1 keer en wat later komt zien we dan wel.
4. andere optie

Alle zienswijzen zijn welkom ! :)

M@Dd09 - Coolermaster 830 EVO - ASUS P6T Deluxe - Intel Core I7 920 @3,7GHz (mugen2revB) - EVGA 570 HD @stock - 12GB OCZ platinum 1600 3-channel @1800MHz - 2x Velociraptor 150GB RAID-0

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True