Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Asrock Q1900-ITX Geen HDMI Output

Pagina: 1
Acties:

• tim86
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 10:10

tim86

Windows user detected

Topicstarter
Beste Tweakers,

Onlangs heb ik een Asrock Q1900-ITX gekocht, echter nu krijg ik na het installeren geen beeld via de hdmi port. Ik krijg wel gewoon keurig beeld via de DVI en VGA poorten.

Zowel de hdmi kabel als de schermen die ik heb gebruikt om te testen doen het wel gewoon in combinatie met andere hardware (asrock a330ion).

Hierop had ik besloten om het moederbord terug te sturen naar de winkel als DOA, echter ik krijg terug van de winkel dat ze hem hebben getest en dat zij wel beeld krijgen via hdmi.

Nu kan het natuurlijk altijd zijn dat ik iets fout doe, maar ik zie het dan volledig over het hoofd.

Ik gebruik het moederbord in combinatie met de volgende hardware:

Antec FP-150-8 150 watt psu
Antec ISK 310-150 behuizing
Crucial 4GB ddr3 1600 SODIMM 1,35V 204 PIN
OCZ Vertex 2 2,5 inch SSD
Dell SW2202 Display
Logitech k4003

Wat mij vooral opviel op het moment dat alles is aangesloten, en ik sluit als laatste de stroomkabel aan, dan verlies ik kort het beeld op mijn versterker/tv (waar het systeem niet op zit aangesloten).

Ik heb een vaag vermoeden dat de hdmi port op de een of andere manier sluiting maakt met de behuizing waardoor deze niet werkt, echter heb ik het moederbord ook getest buiten de behuizing en dan doet het probleem zich ook voor.

Ik heb ook al even rond gekeken op google of er meer mensen waren met hetzelfde probleem, maar hier geen antwoord op kunnen vinden.

Is er iemand die misschien een idee heeft wat hier mis gaat?

Alvast bedankt voor de hulp!

p.s. mocht dit niet het goede (sub)forum zijn of er meer informatie nodig zijn, laat het vooral even weten.

You can't trust freedom when it's not in your hands.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-11 12:42

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Heb je nou 1 of meerdere schermen aangesloten zitten?
Heb je al andere HDMI kabels getest?
Als je de HDMI kabel eerst in het systeem heb zitten en nergens anders op aangesloten hebt verlies je dan ook kort je versterk?(versterker = receiver?/tv?

Waar sluit je het systeem nu eigenlijk precies op aan? Scherm/Receiver/TV?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Bitpusher3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-03-2023
Misschien een dummy VGA kabel? Zie hier: http://tweakers.net/productreview/102083/asrock-q1900-itx.html

[ Voor 55% gewijzigd door Bitpusher3 op 26-11-2014 16:54 ]