• Too5
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 05-09 03:51
Matched: toetsenbord
Clipstra schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:22:
Beste allen,

Ik hoop dat ik een paar vragen mag stellen die misschien al voorbij zijn gekomen, maar om 35 pagina's te gaan uitpluizen kost nogal wat tijd :-)

Mijn eerste ervaringen zijn goed. Had/heb een S3 waar ik vooral op hoop is dat ie een stuk sneller is en vooral blijft! Maar dat lijkt me goed te zitten. De waterbestendigheid (net op Horizon GO onder de douche gebruikt en dat ging opzich prima, maar hij is uiteraard wel gevoelig voor de druppels, dus het duurde even voordat ik eindelijk kon kijken :-) . Daarnaast een betere camera, al weet ik nog steeds niet zo goed of ik voor de handmatige stand moet kiezen of automatisch. En als laatste een betere accuduur en volgens mij zit dat ook wel goed, vannacht slecht 2 a 3 % verloren, dat was met de S3 wel anders.

Dan mijn vragen:

1. Hoe maak ik een printscreen?

2.Kan ik mijn oude Whatapp gespreken kopiëren? Ik zie wel mapjes op de mijn S3 staan en ook op de Sony (en die is vrij leeg), dus zou ik deze gewoon erin kunnen zetten?

3.Ik moet zeggen dat de standaard agenda van de Samsung er fijn is/was (S planner) is er ook zoiets soortgelijks voor de Sony? En hoe kan ik mijn items "overzetten"? Ik heb wel een Google account en het vreemde is, dat zodra ik een agenda punt aanmaak in de Sony deze ook meteen in de Samsung te zien is, maar andersom dus niet :-(

4. En (hoe) kan ik mijn memo's berichten/bestanden overzetten?

5.Hoe kan ik het trillen tijdens het typen uitzetten? Kan het niet nergens vinden en vind ik behoorlijk irrirant

6.En bij de Samsung had ik een erg mooi/fijn geluidje voor mij Alarm kan ik dat ook overzetten?

Tot zover mijn vragen, alvast bedankt voor de reacties!
1. Houd de aan/uit knop en volumeknop-omlaag enige tijd samen ingedrukt. Je hoort je smartphone vervolgens een 'foto' geluid maken en een screenshot is gemaakt. Of hou de aan/uit knop lang ingedrukt en kies de optie print screen.
2. http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20902622
3. https://www.google.nl/web...aar%20nieuwe%20smartphone
4. Zie 3
5. Instellingen -> taal en invoer -> toetsenbord instellingen -> geluid en trillingen
6. Zie 3

YW

• Clipstra
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 10:09
Bedankt voor je reactie! Ik ga ermee aan de slag!

Ik heb nog een vraag, ik merk dat mijn Whatsappjes niet altijd op tijd binnen komen. Hebben jullie daar ook last van? De ene keer krijg ik ze wel gewoon realtime. De andere keer kan er zo een uur of meer tussen zitten. En dan maakt het naar mijn idee niet uit of Wifi gebruik of niet :-(

Daar had ik voorheen (met mijn S3) nooit last van, en kan soms best irritant zijn als iemand zelf even iets vraagt.
Too5 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 14:40:
[...]

1. Houd de aan/uit knop en volumeknop-omlaag enige tijd samen ingedrukt. Je hoort je smartphone vervolgens een 'foto' geluid maken en een screenshot is gemaakt. Of hou de aan/uit knop lang ingedrukt en kies de optie print screen.
2. http://www.whatsapp.com/faq/nl/android/20902622
3. https://www.google.nl/web...aar%20nieuwe%20smartphone
4. Zie 3
5. Instellingen -> taal en invoer -> toetsenbord instellingen -> geluid en trillingen
6. Zie 3

YW

• vaagisdenaam
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:27
4acesNL schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 14:21:
Oh, smart connect is er inderdaad ook nog. Helemaal vergeten. Ik heb Tasker gedownload, maar snap er nauwelijks wat van. Ik ga weer even in de telefoon snuffelen.
Mocht smart connect niet bevallen en Tasker te ingewikkeld zijn, probeer dan het gratis alternatief Lama eens. Deze gebruik ik al zeer lang naar volle tevredenheid, kan heel veel en is naar mijn mening vrij simpel.Zuipt geen batterij, en je kunt bijvoorbeeld instellen dat als je niet thuis of op je werk bent, dat hij dan WiFi uitzet. Ook stille tijden instellen is een eitje. Sterker nog, ik heb altijd schermrotatie aan of uit laten zetten als bepaalde apps zoals facebook of de gallerij op de voorgrond actief zijn.

Los daarvan, ik las dat je ook met je meldingen problemen hebt. Ikzelf heb nog geen z3 compact, maar volgens mij steekt android wat dit betreft anders in elkaar dan iOS. Vaak kun je in de menu's van de desbetreffende apps veel aanpassen, zoals dus meldingsgeluiden, sync. tijden, etc.. Wil je een andere SMS toon, ga dan naar het menu van je berichten app. Een ander email geluidje werkt hetzelfde, dus via de mail app. De telefoonsettings bij "geluid" bieden alleen mogelijkheid om een algemene voorkeur in te stellen. Dus: voor algemene geluiden, volumes en trillen, zie settings. Voor specifieke instellingen per app, zie de instellingen van de desbetreffende app.

Tot slot: bevalt de walkman app niet, neem dan gewoon een andere zoals winamp of google music. Alles aan android is aan te passen, dus ook de camera app, het toetsenbord of de muziekspeler. Probeer gewoon wat verschillende en laat sony je niet voorschrijven wat je moet gebruiken.

Nogmaals, ik heb nog geen z3 dus het kan iets variëren, maar dit is iig mijn ervaring met android door de jaren heen. Zelf vind ik het handiger, maar het zal zijn wat je gewend bent.

[Voor 7% gewijzigd door vaagisdenaam op 13-10-2014 16:20]

• 4acesNL
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 10:55
Goden, nu ik de zwarte zie wil ik die eigenlijk (heb dus de witte) :p

Ik heb alles nu een beetje goed ingesteld (Denk ik) en de batterij wil maar niet leeg geraken. Ik geloof dat mijn SMS-toon probleem ook is verholpen. Nu nog wennen aan het toetsenbord.

[Voor 57% gewijzigd door 4acesNL op 14-10-2014 15:32]

• honey
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 07:02
Ik type regelmatig in het Engels, maar op de phone is dat erg vervelend, omdat het Nederlandse suggesties geeft.

Is het mogelijk om een toetsenbord oid te kiezen afhankelijk in welke taal ik een bericht wil versturen?

Specs van pc

• Mantis
  • Registratie: maart 2003
  • Nu online
Het standaard Sony toetsenbord ondersteunt ook meerdere talen zonder wisselen hoor. Gewoon even in de opties Engels aanvinken.

• honey
Mantis schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:45:
Het standaard Sony toetsenbord ondersteunt ook meerdere talen zonder wisselen hoor. Gewoon even in de opties Engels aanvinken.
Ja, maar dan deselecteer je weer Nederlands. Een quick select zal er wel niet inzitten. Op zich goed te doen, een paar extra handelingen, maar zo werkt het wel. :)

Specs van pc

• O88088
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 15:13
honey schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:40:
[...]

Waar selecteer je dit dan? Ik kan het niet vinden onder instellingen. Ik kan de taal van de telefoon veranderen, maar dan deselecteer ik Nederlands. :?
Bij instellingen > taal en invoer > Xperia toetsenbord > schrijftalen.
ferryspaan schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 09:42:
[...]

Een vriend van mij is manager Reparatie service bij een grote elekroketen (laat de naam maar even in het midden, maar we kennen hem allemaal).

[...]

De nieuwe Z3 (compact) had hij nog niet terug gezien. Maar hij adviseerde mij om een Samsung te kopen als je een probleem vrij toestel wilt hebben (althans die zag hij nauwelijks als een RMA terugkomen).
Dat komt vast doordat Samsung meer commissie betaalt dan Sony 8)7

[Voor 44% gewijzigd door O88088 op 27-10-2014 10:08]

• honey
Ronald8 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:06:
[...]

Bij instellingen > taal en invoer > Xperia toetsenbord > schrijftalen.

[...]

Dat komt vast doordat Samsung meer commissie betaalt dan Sony 8)7
Bedankt!! :D

Specs van pc

• Whis!
  • Registratie: februari 2008
  • Niet online
Reckoner schreef op woensdag 26 november 2014 @ 16:41:
Misschien is het al eerder voorbij gekomen, maar ik kan tot nu toe nog steeds geen oplossing vinden. Ik zie in veel applicaties dat de standaard (emoji) smileys die bijna iedereen bijvoorbeeld in Facebook gebruikt worden vervangen door vage Android/Sony(?) smileys. Is er een manier om dit uit te schakelen zodat ik de emoji smileys zie?
Ben ik stiekem ook benieuwd naar! Moet je hier een heel nieuw toetsenbord voor installeren?

• Paledo
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 12-08 09:49
Misschien staat het al ergens in dit topic, maar het lukt mij niet het onderwerp te vinden.

Ik heb met de Z3 Compact een probleem met het toetsenbord. Geregeld heeft deze zijn eigen wil. De back-toets geeft willekeurige letters en ook de rest van het toetsenbord geeft de verkeerde letters. Na het kantelen van het toetsenbord of ander 'gefrutsel' doet het toetsenbord het weer even goed.

Hebben anderen dit probleem ook ervaren? Ik heb de Z3 Compact vanaf de eerste dag dat deze geleverd kon worden in NL.

• barchettanl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 03-08 16:16
Een kleine tip voor als je scherm gebarsten is: gebruik het meegeleverde USB-kabeltje of een ander OTG kabeltje om er een toetsenbord en/of muis op aan te sluiten. Dan kan je in elk geval nog je foto's etc. kopieren naar je sd-kaartje. (en evt. je apparaat wissen, voordat je 'm opstuurt).

Als je heel goed kijkt, zie je waar de barst begint. Is vrijwel niet te zien (daarom snapte ik niet waarom m'n Z1C het eerst niet meer deed) en ben benieuwd of ze durven te beweren dat dit valschade is!

[Voor 39% gewijzigd door barchettanl op 22-12-2014 10:29]

Zelfbouw mini-ITX | i7-3770T | SSD HD BR BT WiFi
Nexus 7 2013 | 6.0.1
Fossil Carlyle HR Gen.5 | Wear OS 2.9
Philips 55PUS6412 | 8.0.0
Sony Xperia 5 | 11.0

• Sadie
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 01:12
Paledo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:04:
Misschien staat het al ergens in dit topic, maar het lukt mij niet het onderwerp te vinden.

Ik heb met de Z3 Compact een probleem met het toetsenbord. Geregeld heeft deze zijn eigen wil. De back-toets geeft willekeurige letters en ook de rest van het toetsenbord geeft de verkeerde letters. Na het kantelen van het toetsenbord of ander 'gefrutsel' doet het toetsenbord het weer even goed.

Hebben anderen dit probleem ook ervaren? Ik heb de Z3 Compact vanaf de eerste dag dat deze geleverd kon worden in NL.
Ik heb dat ook gehad, onverklaarbare letters en swipe bewegingen en de back-toets die gewoon letters erbij spuugt. Nadat ik hem opnieuw heb opgestart doet het toetsenbord weer normaal.

• mercje
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 18:04
Paledo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 00:04:Ik heb met de Z3 Compact een probleem met het toetsenbord. Geregeld heeft deze zijn eigen wil. De back-toets geeft willekeurige letters en ook de rest van het toetsenbord geeft de verkeerde letters. Na het kantelen van het toetsenbord of ander 'gefrutsel' doet het toetsenbord het weer even goed.

Ik heb hetzelfde probleem (ook een Z3C van de eerste dag). Dat is de reden dat ik Swiftkey heb geïnstalleerd. Dat scheelt een boel.

• bertos
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-06-2017
Ik heb het forum even doorgenomen, maar ik zie niemand met het probleem wat ik sinds kort ervaar met deze verder geweldige telefoon: GPS werkt niet meer goed. Terwijl ik eerst meteen een fix had, zegt de ingebouwde Garmin Navigation app steeds 'Momenteel is geen GPS-signaal beschikbaar. De navigatie wordt automatisch gestart, zodra de GPS-ontvangst voldoende is.' Als ik dan ga rijden, krijg ik wel verbinding, maar regelmatig valt deze uit, wat zwaar irritant is. Terwijl het eerst vlekkeloos werkte. Googlemaps krijgt ook geen goede verbinding, alleen als ik wifi aanzet.

Het enige waar ik denk waar het mee te maken zal hebben is dat ik wat apps uit heb geschakeld, omdat ik het raar vind dat het ram geheugen vaak rond 1,2 gb vol zit, terwijl ik maar weinig apps en dergelijke heb. Maar ik zou niet kunnen bedenken hoe het kan, want ik heb alleen van die prul uitgezet zoals 'AR-effect', 'Google play games' en 'Japans xperia toetsenbord'..

https://drive.google.com/...ydVNxa28/view?usp=sharing

• Regeneration
  • Registratie: februari 2006
  • Niet online
Tukkerl schreef op woensdag 01 april 2015 @ 16:35:
Ik heb sinds een paar dagen met typen een vastlopertje, als ik om de backspace druk dan pakt hij van allerlei letters en tekens behalve de backspace. Na een tien seconden op de backspace te hebben gedrukt gaat het probleem weer voorbij maar kan binnen de kortste keren weer hetzelfde probleem voordoen.
Iemand tips of weet waar dit vandaan komt??
Heel vervelend, ik had iets vergelijkbaar bij mijn vorige toestel (HTC Desire X). Ik heb dat uiteindelijk niet kunnen verhelpen, maar wellicht een paar suggesties wat je kan proberen.
  • Heb je geprobeert het toestel opnieuw op te starten?
  • Heb je een andere toetsenbord in gebruik? Misschien even terug gaan naar de standard toetsenbord. Of als je juist de standard toetsenbord gebruikt een andere van de Play store downloaden (ik gebruik bijvoorbeeld de Google Keyboard).
  • Heb je een screenprotector? Zo ja, wellicht proberen of je zonder de screen protector het probleem verholpen is?
  • En anders een factory reset doen, alleen moet je dan wel even een backup maken van je data als je die wil behouden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 26-09 20:14
Probleem met het standaard toetsenbord /keyboard i.c.m. swype/veegbewegingen:
Het lijkt erop dat dit probleem is meegekomen samen met de OTA release van Android 5
Heel vaak als ik een bericht type met swype bewegingen en vervolgens wat letters wil aanpassen, dan druk ik daarvoor op de backspace knop. Op het moment dat ik deze knop kort gebruik of lang inhoud, dan gebeuren er vreemde dingen. De laatste letter wordt weggehaald, maar dan wordt het woord soms aangevuld met voorgaande woorden. Ik merk dit probleem vooral als ik een stuk tekst weghaal, je ziet dan de voorgaande woorden voorbij komen die je had getypt (maar die staan dan nog steeds in de tekst. Soms moet je tot 8 woorden verwijderen zodat het fenomeen weer is verdwenen en je de woorden kunt typen. Ik heb dit hier op Tweakers, maar ook op mijn Tinfoil for Facebook app.
Beetje lastige omschrijving van het probleem, maar het is ook vaag :)

Na de uitruil van Android 5 (vorige maand) heb ik een Factory restore/reset uitgevoerd en daarbij al mijn data gewist. Ik heb geen backup teruggezet. Ik heb gisteren de cache en gegevens van mijn Xperia keyboard verwijderd en een herstart van de telefoon uitgevoerd.

Herkend iemand dit soort problemen als swype ingesteld is?
Als je een filmpje nodig hebt, dan kan ik dat proberen te maken.

Oprichter van de grootste NL realme en Xiaomi Facebook groepen.
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 14:45

thijsco19

KTM 990 SMT

Kiswum schreef op zondag 17 mei 2015 @ 09:52:
Het lijkt erop dat dit probleem is meegekomen samen met de OTA release van Android 5
Heel vaak als ik een bericht type met swype bewegingen en vervolgens wat letters wil aanpassen, dan druk ik daarvoor op de backspace knop. Op het moment dat ik deze knop kort gebruik of lang inhoud, dan gebeuren er vreemde dingen. De laatste letter wordt weggehaald, maar dan wordt het woord soms aangevuld met voorgaande woorden. Ik merk dit probleem vooral als ik een stuk tekst weghaal, je ziet dan de voorgaande woorden voorbij komen die je had getypt (maar die staan dan nog steeds in de tekst. Soms moet je tot 8 woorden verwijderen zodat het fenomeen weer is verdwenen en je de woorden kunt typen. Ik heb dit hier op Tweakers, maar ook op mijn Tinfoil for Facebook app.

Na de uitruil van Android 5 (vorige maand) heb ik een Factory restore/reset uitgevoerd en daarbij al mijn data gewist. Ik heb geen backup teruggezet. Ik heb gisteren de cache en gegevens van mijn Xperia keyboard verwijderd en een herstart van de telefoon uitgevoerd.

Gek genoeg heb ik hetzelfde maar dan op de Sony Xperia SP, mits ik jouw verhaal goed begrijp. Standaard software en dergelijke en gebruik geen swype. Ik heb het idee dat het misschien aan het ram geheugen kan liggen. Het is in ieder geval wel vervelend...

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
thijsco19 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:43:
[...]

Gek genoeg heb ik hetzelfde maar dan op de Sony Xperia SP, mits ik jouw verhaal goed begrijp. Standaard software en dergelijke en gebruik geen swype. Ik heb het idee dat het misschien aan het ram geheugen kan liggen. Het is in ieder geval wel vervelend...
Bedankt voor je reactie, ik was altijd erg gecharmeerd over het toetsenbord van de Xperia serie. Sinds kort lijkt Google er met haar toetsenbord overheen te zijn gegaan en mede door dit probleem vind ik de AOSP keyboard van Google het beste toetsenbord die ik heb gebruikt.
Met 2GB werkgeheugen, kan ik me niet indenken dat dat het probleem is. Sterker nog, hij onthoudt juist teveel van hetgeen wat ik daarvoor had getypt.
Ik denk dat ik binnenkort het AOSP toetsenbord er weer op zal gaan zetten door deze bug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Naast het wissen van de toetsenbord instellingen, heb ik gisteren ook de cache en data van Chrome gewist. Helaas bleef het probleem bestaan. Op mijn Xiaomi telefoons (waaronder de Mi2), heb ik er nooit last van gehad, maar dat komt wellicht doordat ik daar de standaard browser van gebruik. Hetzelfde geldt ook voor de Samsung S6 Edge, hierop heb ik ook alleen de standaard browser gebruikt.

Ik ga nu weer verder met testen, maar dan met het Android toetsenbord. Wellicht kan ik dan bevestigen of ontkennen dat het aan het toetsenbord ligt.

@Dxue, om hetzelfde telefoonformaat te behouden is er geen betere keuze dan de Z3c.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 23-09 15:52

Dxue

PSN:EvilDrunk

@kiswum, enige manier waarop ik weet dat het overgaat is om het opnieuw te flashen. ik gebruik nog steeds dezelfde apps ongeacht de os die ik draai, dus het is een bug die ergens in de software zit van het os die niet meer weg te krijgen is als die eenmaal opduikt bij het gebruikte toetsenbord. als het goed is, is het probleem weg als je een ander toetsenbord gebruikt bedenk ik me net

edit: ohja, bedankt voor de info. ik zat al sinds de launch ervan erover na te denken om over te stappen, maar mijn xiaomi werkte nog te goed om over te stappen. nu voor 100 euro is die sony een koopje en ik ga besparen op mijn abbonnement ook nog (vodafone F&F RED)

[Voor 25% gewijzigd door Dxue op 19-05-2015 12:12]

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• touchee85
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 07-08-2018
jarnoh15 schreef op zondag 17 mei 2015 @ 16:14:
Bedankt! Heb ervaring al met LP op een andere telefoon, en had daar enorm last van 'lag' en problemen met het geheugen. Daarom ontstond het idee om bij KitKat te blijven ;) Heb het downloaden uitgezet, maar het kwaad was toen al geschied. De vraag is dus of ik het gedownloade bestand kan verwijderen zonder het te installeren.
Wat zijn jullie overall ervaringen met LP?
Op zich gewoon tevreden met de update. Merk weinig verschil. Batterij leek wat sneller leeg te gaan. Maar valt eigenlijk wel mee. Gaat gewoon 1,5 dag mee. Kwestie van niet te snel opladen. Ik doe dit pas als ie onder de 20 of zelfs 15 % zit.
En 1 of 2 keer per week het toestel opnieuw opstarten wil ook weleens werken.

Het enige waar ik mee zit is het toetsenbord. Ik swype wel. Maar zodra het toetsenbord in beeld komt, verschijnt er rechts onderin een klein toetsenbordje (waar je je soort toetsenbord kan kiezen). En tijdens het swypen raak ik best vaak dat knopje. Niet handig. Vooral omdat ik met rechts swype. En soms als die "popup" weg is, vergrendeld de telefoon, waardoor ik m weer moet ontgrendelen.

Oh ja. Nog 1 ding wat ik jammer vind na de update. Normaal ging mijn scherm pas in slaapstand na 30 minuten. Met whatsapp heb ik de instelling "popup wanneer venster uit staat" aanstaan. Met deze instelling verdween de popup gewoon na 30 sec oid. Maar met de nieuwe update blijft deze gewoon aanstaan tot de 30 minuten verstreken zijn. Niet erg fijn als het ding op tafel ligt en ik niet in de buurt ben. Dan kan iedereen mn whatsapp bericht lezen.
Ik heb het scherm nu maar op 1 minuut of 30 sec staan. |

Voor de rest blijft het een fijne telefoon. Die batterij is echt super.
Ik was op een festival en op de helft van het feest had ik nog steeds tussen de 70-80% terwijl mijn maatje (met een s4 mini) slechts 17% had. En dat terwijl ik voor het feest google maps aan had staan om er naar toe te gaan. De batterij was ook pas halverwege de dag erna bijna leeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spawnagain
  • Laatst online: 26-08 00:02

Dit probleem heb ik ook. En had ik ook met 4.4. Enorm vervelend. Je kunt op backspace blijven drukken en de woorden blijven terugkomen. Argh!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 13:56

Ik heb dit soms ook, maar ik gebruik geen swype. Het lijkt bij mij minder erg dan bij jou.

Ik heb het idee dat als ik een woord verwijder, dat door autocorrect het halve woord (want je hebt de helft verwijderd) weer aangevuld wordt. Het ziet er echt heel raar uit.

Ik weet niet zo goed wat ik er aan moet doen, ik weet ook niet of het nu super vervelend is of wel oke. Ik heb er last van, maar is het nu zo heel erg? Misschien als het de komende maanden zo doorgaat ga ik het wel super irritant vinden maar nu gaat het nog wel.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kiswum
Bedankt allemaal voor jullie feedback!
Het wissen van de data/cache bij Xperia keyboard en van Google Chrome maakte geen verschil.
Ik heb sinds enkele dagen het Google toetsenbord geïnstalleerd en het probleem is daarmee in ieder geval niet meer teruggekomen.
Ik zal dit dan ook aan iedereen aanbevelen die dichtbij het originele Sony toetsenbord willen blijven.
Hij is hier te downloaden.
Google Play: Google-toetsenbord

• WhiteHwk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 14:40
Asgaro schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 13:10:
Vandaag de Xperia Keyboard update binnengekregen waardoor een permanente numeric row mogelijk is. *O*

[afbeelding]
Gaaf toetsenbord typt dat wel fijn met die nummers daarboven? :P Kan je het beste fabrieksinstellingen doen na de update als je 50 % accu hebt of maakt dat niet uit? mis de geschatte oplaad tijd wel. Hebben jullie ook dat hij snel warm word ?

[Voor 4% gewijzigd door WhiteHwk op 04-08-2015 14:20]

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:12
Ik draai de preview sinds gisteren. Werkt op zich allemaal prima, op een paar kleine dingetjes na. Zo is de standaard videospeler niet geinstalleerd, kan het Xperia-toetsenbord niet updaten en heb ik nog steeds het 'roaming'-icoontje in m'n statusbalk (Telfort).

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 14:36

Arfman

Drome!

Videospeler -> MX Player
Toetsenbord -> Swiftkey
Roaming -> Telfort issue

Klaar :Y)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel |

• RuddyMysterious
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 14:37

RuddyMysterious

a smorgasbord of waywardness

Swype bedoel je zeker! >:)

MX player is inderdaad wel zowat de beste die er bestaat.

• WhiteHwk
Mischien nieuwe versie van het toetsenbord? En hoe is de accu duur eigenlijk? En die nieuwe interface bevalt die goed?

• BlackLabel01
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:12
WhiteHwk schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 11:53:
Mischien nieuwe versie van het toetsenbord? En hoe is de accu duur eigenlijk? En die nieuwe interface bevalt die goed?
Het grappige is dat er een update van het Xperia-toetsenbord klaarstaat in de Playstore, deze wil echter niet installeren (bekend probleem met deze rom). De accuduur is naar mijn gevoel iets minder dan in 5.1, maar het is slechts een preview, dus ik ga ervan uit dat er nog zaken geoptimaliseerd zullen worden. Qua interface zijn er naar mijn idee niet echt spannende dingen veranderd. Het ergert me wel dat je weer op enter moet drukken na het invullen van een pincode om de telefoon te unlocken. In Lollipop hoef je alleen maar de code in te vullen en unlockt hij automatisch.

• royalt123
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:01
Er is nieuwe update uit van marshmallow concept en keyboard (update) probleem is opgelost en tap to wake is geïntegreerd :) nu is het perfect rom :)
BlackLabel01 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Het grappige is dat er een update van het Xperia-toetsenbord klaarstaat in de Playstore, deze wil echter niet installeren (bekend probleem met deze rom). De accuduur is naar mijn gevoel iets minder dan in 5.1, maar het is slechts een preview, dus ik ga ervan uit dat er nog zaken geoptimaliseerd zullen worden. Qua interface zijn er naar mijn idee niet echt spannende dingen veranderd. Het ergert me wel dat je weer op enter moet drukken na het invullen van een pincode om de telefoon te unlocken. In Lollipop hoef je alleen maar de code in te vullen en unlockt hij automatisch.

• WhiteHwk
BlackLabel01 schreef op woensdag 28 oktober 2015 @ 21:55:
[...]

Hm denk dat die spannende dingen enzo dan nog wel komt in de officiele update

• Batsgeit
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
tijs67 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 20:48:
[...]
Grappig dat jij nu voor een Samsung S7 Edge gekozen hebt. Ik zit daar namelijk ook aan te denken.
Kun jij aangeven of het menu erg wennen is tov de Sony? Of is de Samsung juist gebruiksvriendelijker wat jou betreft?
Ik vind zelf de menu's van Sony iets duidelijker en overzichtelijker. Ook vind ik het handig dat je gelijk apps kan zoeken als je vanuit het homescreen naar beneden veegt, kan bij Samsung niet. Tevens vind ik de standaard launcher en toetsenbord van de S7 ronduit matig, maar dat is makkelijk te vervangen door de Google Now launcher en het Google toetsenbord.

Verder bevalt hij uitstekend, het scherm en de camera zijn veel beter dan bij de Z3c, en zelfs de accuduur is beter. De grootte is in het begin wel even wennen, maar na een paar dagen weet je niet beter. Het enige grote nadeel voor mij is dat er geen fatsoenlijke screen protector op kan. Door de buigingen van het scherm blijft niets plakken, waardoor ik genoodzaakt ben om een flipcase te gebruiken. Vrij matig, op de rechte Sony schermen kon ik altijd af met een screen protector voor & achter :+

Heb overigens voor de Edge gekozen omdat de accuduur daarvan een stuk beter is dan de gewone S7, vind hem nou niet echt mooier. Gelukkig zie je daar niks van als ie in z'n flipcase zit :)

• Arie-
  • Registratie: december 2008
  • Niet online
tl;dr; Zojuist bij poging twee mijn scherm succesvol vervangen, conclusie: laat het door een bedrijf doen, kost wat, heb je ook wat. Een goedkoop scherm heeft lelijke kleuren en ik heb nu vocht voor de lens van de camera zitten een beschadigde lens :(.
Tip: vergeet niet de plakrand voor de voorkant te plaatsen voor het plaatsen van je nieuwe scherm. Erg onhandig vasthouden na aanbrenging, maar de plakrand op een later tijdstip aanbrengen is nog onhandiger.

M'n scherm was één/twee maanden terug gesneuveld, het scherm functioneerde nog, maar reageerde niet op aanrakingen. Bij twee verschillende leveranciers een scherm besteld voor ongeveer €35 per stuk. Het scherm wat ik 't eerst had ontvangen, daar zat een stekkertje niet vastgeplakt. Dit stekkertje raakte los bij het inschuiven van het scherm. Het scherm functioneerde verder wel, maar ik kon m'n telefoon niet dichtmaken. Na veel pogingen uiteindelijk scherm 1 kapot gekregen. Tijdelijk m'n originele display weer aangesloten, en mijn telefoon maar met een toetsenbord bestuurd. Scherm 2 een paar weken later ontvangen, het aansluiten ging van een leien dak, ik had immers al geoefend. Deze had gelukkig een plakkertje over het vervelende stekkertje, ook hier geen problemen mee.

• Borromini
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dxue schreef op zondag 15 april 2018 @ 21:09:
[...]

Aangezien je toch al eeb factory reset hebt gedaan, misschien een 2e keer proberen en eventueel een custom rom? Mijne werkt nog steeds goed qua scherm. Batterij gaat amper omlaag als je hem uit heb staan.
Draai zelf ook custom ROM hier... Voor zover ik begrepen heb zijn die dode knoppen een hardwareprobleem (digitiser) en geen softwareprobleem.

Vreemd genoeg werkt het toetsenbord in landschapsmodus nog weer wel, voor de toetsen die daar staan... Go figure :(

Got Leenucks? | Debian Buster x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee