Acties:
  • +1Henk 'm!

• Heatonme
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Heatonme

Nick not weather related

Ja hoor, zorg dat het frame goed schoonmaakt voordat je het nieuwe achterkantje met nieuwe tape monteert ;)

Cyanide & Happiness - Facebook & Privacy - Wear Sunscreen!

• LoeWn
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 15:16
de X Compact is inderdaad de 'opvolger' van de Z5C. Nou zet ik nadrukkelijk opvolger tussen haakjes omdat het qua specs niet beter is. De X Compact heeft een midrange SoC ipv een highrange. ( hier de verschillen)

Overigens zou ik het persoonlijk een moeilijke keuze vinden; de Z5C vs de X Compact. Maar ik zou dan toch voor de nieuwere gaan denk ik. Ik werk nu op een SD430, en dat heeft ook al best wat power. Een SD650 is niet verkeerd.. maar wel net geen SD810.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
mercje schreef op zondag 12 februari 2017 @ 13:46:
[...]

Heb je hier ooit wat op gevonden? Ik heb nu precies hetzelfde. Ik vraag me af of het een kwestie van schoonmaken is of dat er een defect is.
Is gewoon een productiefout. Zoals ook in dit topic te lezen hebben veel mensen hier last van. Die van mij ook en heb hem daarom ook opgestuurd voor garantie. Ben alleen ontzettend gen**id door dat reparatiebedrijf van Sony, omdat er ook een barstje in de glazen achterkant zat en daarom dus helemaal niks onder garantie gerepareerd zou worden.
(slim van Sony, maak een telefoon met een enorm kwetsbare glazen behuizing waar snel scheurtjes in komen, vervolgens kun je alle garantiegevallen negeren omdat de behuizing beschadigd is en dus zijn alle mankementen door jezelf veroorzaakt :')).

• Goofman
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 18:58
WhiteHwk schreef op zaterdag 25 februari 2017 @ 12:07:
Hebben jullie ervaringen met de concept software van sony? Is het makkelijk te instaleren als dat mijn problemen hersteld?
Mijn telefoon doet heel erg langzaam met multitasken etc . Zelfs met zware apps eraf merk ik enige langzaamheid . Met voorgaande android versies had ik dat niet echt
Die Concept software werkt erg goed. Ook is deze erg makkelijk te installeren met Concept installer tooltje van Sony zelf. Voorheen kon je met dat tooltje ook heel makkelijk de originele software terugzetten, maar toen ik laatst de originele software ermee terug wilde zetten (ivm verkoop toestel) kreeg ik telkens een foutmelding. Ik denk dat de support inmiddels stopgezet is.

• Die Bruine
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 11:55
Kijk eens of jullie noise reduction/cancellation aan hebben staan. Dat is meestal de reden dat anderen aangeven jou slechter te verstaan. Ik weet zo uit mijn hoofd niet meer waar dat stond.
Als dat aan staat dan ben je zachter, maar wel degelijk beter, te horen/verstaan. Nadat ik mijn gesprekspartners dat had uitgelegd heb ik er geen klachten meer over gehad.
"Ik hoor je zacht" .... Maar je hoort verstaat mij toch goed !? "Ja" , zeur dan niet :+

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AttiX
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:11
Palomar schreef op maandag 27 maart 2017 @ 15:25:
[...]

Die gebruik ik ook, maar in de praktijk laad je je telefoon niet altijd op hetzelfde punt op en ga je toch regelmatig via de micro usb opladen.
En die magneetlader vind ik sowieso niet ideaal. In de auto heb ik ook zo'n kabeltje, maar het is gewoon niet te doen om die tijdens het rijden te bevestigen (telefoon in houder). Je hoeft de telefoon maar iets te bewegen en hij valt weer los. Ook gewoon op je bureau ben je soms 5 keer aan het proberen voordat ie vast zit. Volgens mij gebruiken ze die magneetlader ook al niet meer bij nieuwe telefoons en dat is maar goed ook.
Op aanraden van iemand uit dit topic heb ik een tijd geleden Wsken oplaadkabels gekocht via AliExpress. Deze magneten zijn veel sterker. Je kunt met deze kabels de telefoon optillen. Gebruik ze in de auto in combinatie met een universele houder en dan trilt de kabel nooit los. Daarnaast heb ik er 1 op het werk en 1 als oplader. Ik vind het een uitkomst. Helemaal omdat het USB klepje niet toegankelijk is in combinatie met de cover die ik gebruik: http://www.cruzerlite.com...or-sony-xperia-z3-compact

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Borromini schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 21:38:
Weet er iemand waar die afdekkapjes voor oa het microSD-slot etc. te krijgen zijn? Op Amazon vind ik er voor een zwarte Z3 Compact maar ik heb 'n oranje model en daar vind ik helemaal niks voor...

eBay doe ik liever niet :(
Ik had laatst hier besteld: https://www.mytrendyphone...+JACK&ZOEK.x=24&ZOEK.y=19

Misschien niet het goedkoopst, maar iig wel snel in huis itt ali express e.d.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• lukadad
  • Registratie: november 2010
  • Nu online
http://playfuldroid.com/s...d-specifications-surface/

De XZ1 compact wordt de opvolger van menig Z3c ...waarschijnlijk ook de mijne

Missed out on Lego? Visit Yprabrick : https://store.bricklink.com/lukadad

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M!chiel
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 18:39
mrxtreem schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:30:
Hoi ik had even een vraag, mijn Z3 compact heeft sinds kort dat ik het drop down notification bar niet meer kan "openen" wanneer ik op mijn home screen ben. Maar als ik op mijn lock screen ben doet hij het nog gewoon |:( . Zijn er mensen die dit ook hebben???
Op dit forum en op op xda in de Q en A section zijn er nog veel meer beschrijvingen van dit probleem. Het is een veelvoorkomend hardwareprobleem bij de Z3C. Het komt waarschijnlijk door vocht en wordt langzaam maar zeker erger. Je kunt het checken bij de touchscreen-test ('draai' *#*#7378423#*#* in de dialer). De oplossing is om een nieuwe digitizer te (laten) plaatsen; een work-around is om een app te installeren waarmee je de notificatiebalk kunt openen met een swipe of double tap (bv. Nova Prime). Ik had 'geluk': mijn digitizer is onder garantie gerepareerd.
P.S. op je lockscreen zijn de touch areas groter, dus daar werkt het nog wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
@Wux, probeer eens de sony movie creator app uit te schakelen en opnieuw op te starten.

• jandeman63
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 30-11 05:49
Altijd superzuinig geweest op mijn Z3C. Vanaf dag 1 in case en screen protector en geladen met een magnetische lader om het klepje te ontzien. Toestel is nooit nat geweest of gevallen en is nooit gerepareerd en ziet er optisch uit als nieuw. Nu na 2 1/2 jaar gebruik is het touchscreen bovenaan ongevoelig en trek je de status-bar niet meer naar beneden. Trouwens opgelost met de app dropdownstatusbar dus ik kan weer door. Ik ben het wel eens met veel gebruikers hier wat bouwkwaliteit betreft. Het is achteraf toch fragiel met de klepjes en de vele klachten na een tijdje gebruiken. Ook software wise irritant nu met b.v. what`s new. Toch is het ook veel liefde voor mijn Z3C want zoals deze soort is er wat android betreft geen keus als opvolger, vooral qua grootte zeker. Zoek nu een paar maanden voor wat anders maar wil je een zuinig toestel wat niet te groot is met een goede camera dan ben je snel klaar, Het wordt dus een............roept U maar.

• MerijnB
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 19:25
jandeman63 schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 18:15:
Altijd superzuinig geweest op mijn Z3C. Vanaf dag 1 in case en screen protector en geladen met een magnetische lader om het klepje te ontzien. Toestel is nooit nat geweest of gevallen en is nooit gerepareerd en ziet er optisch uit als nieuw. Nu na 2 1/2 jaar gebruik is het touchscreen bovenaan ongevoelig en trek je de status-bar niet meer naar beneden. Trouwens opgelost met de app dropdownstatusbar dus ik kan weer door. Ik ben het wel eens met veel gebruikers hier wat bouwkwaliteit betreft. Het is achteraf toch fragiel met de klepjes en de vele klachten na een tijdje gebruiken. Ook software wise irritant nu met b.v. what`s new. Toch is het ook veel liefde voor mijn Z3C want zoals deze soort is er wat android betreft geen keus als opvolger, vooral qua grootte zeker. Zoek nu een paar maanden voor wat anders maar wil je een zuinig toestel wat niet te groot is met een goede camera dan ben je snel klaar, Het wordt dus een............roept U maar.
Xperia XZ1 compact?

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

• Tacoos
  • Registratie: januari 2001
  • Nu online

Tacoos

i am i

Ook mijn Z3C begon te verslijten, waaronder dode GPS en slechte speaker werking (na een schermreparatie was het geluid in eerste instantie onhoorbaar, wel gereclameerd en gerepareerd, maar nooit meer helemaal de oude geworden)

Tot nog toe was ik super tevreden over de Z3c (op dat irritante klepje voor laden na), dus iets vergelijkbaars met modernere specs en features leek me wel wat; Dus een snelle soc, goed scherm maar geen tablet formaat, beetje high end specs in een kleiner toestel...
Helaas lijken op dit moment toestellen op dit moment non-existent?

Het is of een lel van een toestel of duidelijk mid range tot low end specs?

Voorlopig kan ik weer vooruit met een 2dehandse Z3C die op bovengenoemde punten weer prima presteert, maar ik merk dat die z'n sd kaart er wel erg makkelijk uit gooit, dus ook die houdt t vast geen jaar meer uit (of ik niet met die Z3C...)

Ik hoop dus idd dat die xz1 compact snel komt zoals hier wordt gespeculeerd en een beetje gunstig geprijsd blijkt O+

Trek Rumblefish Elite, Vitus Substance V2, Master Touch GBS

Dan heb je sowies niet de adviesprijs betaald bij de Z3C, die je nu wel noemt voor de XZ1 Compact ;)
Even wachten dus ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• jochemdepochem
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 30-11 07:48
Borromini schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:31:
De sticker die de LCD vasthoudt op het frame heeft hier wat losgelaten
Niet het scherm maar de glazen backplate heb ik een week geleden terug gemonteerd. Dit heb ik gedaan omdat ik de accu heb willen vervangen, dat was uiteindelijk niet succesvol maar dat is een ander verhaal.

Ik had ook stickers gekocht om daarmee de glasplaat vast te maken, alleen bleef het niet zitten en liet het half los. Toen ontdenkte ik B7000 lijm. De combinatie van de sticker en deze lijm werkt zo goed dat het toestel zelfs waterdicht is volgens de interne pressure sensor.

Zowel stickers als de lijm heb ik gekocht op aliexpress.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
HTCHolland schreef op woensdag 4 april 2018 @ 17:52:
[...]
Ik ben wel benieuwd welke minpunten de XZ2C heeft voor jou. Hij is wel weer iets groter (en een stukje dikker) geworden en de camera zal niet top zijn. Maar echte minpunten zitten er voor mij niet aan.
Hij is dan nog wel pre-order, maar de KPN-winkel hier in Groningen had hem al wel in de winkel liggen. Dus heb er al even mee gespeeld. Een vriend van me heeft de XZ1C, dus ook die heb ik al in handen gehad.

Ik heb hier een vergelijking gemaakt tussen de Z3C, XZ1C en XZ2C: https://tweakers.net/pric...re/412545;968843;1156153/
Als ik die naast elkaar zet is de XZ1C naar mijn idee echt een opvolger van de Z3C, terwijl de XZ2C een ander toestel is.

Kijkend naar de verschillen tussen de XZ1C en de XZ2C kom ik tot dit lijstje plus- en minpunten.
+ 64 GB i.p.v 32 GB
+ Dualsim. Of ik het in de praktijk gebruik weet ik niet aangezien het gedeeld is met de SD-kaart.
- Groter scherm met hogere resolutie. Ik wil liever kleiner dan groter.
- Waarschijnlijk een slechtere accuduur door dat grotere scherm en hogere resolutie
- Toestel is 6 mm langer
- Toestel is ook fors zwaarder. 40 gram zwaarder dan de Z3C zelfs.
- Vingerafdruksensor op de achterkant i.p.v aan de zijkant.
- Geen 3,5 mm plug meer, maar een verloopstukje. Mijn vriendin met iPhone 7 is haar verloopstukje constant kwijt.
- Het scherm was eigenlijk alleen lekker af te lezen met de helderheid op bijna maximaal en dat was dan ook meteen weer behoorlijk fel. Maar dat kan wellicht aan de verlichting in de winkel gelegen hebben.
- Puur persoonlijk, maar ik ben wel fan van de vormgeving van de Z3C en XZ1C. Dat bolle van de XZ2C is minder mijn ding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Die Bruine
Rond de 30,- voor een imitatie schermpje met digitzer en twee nieuwe kleefranden. Youtube instructies genoeg. Ongeveer 20 minuten werk een eerste keer denk ik.

• Die Bruine
Dit kun je echt wel zelf vervangen hoor. Het is echt zo simpel als föhnen, platen lostrekken, schroeven loshalen, nieuw scherm plaatsen en klaar :+ .
Of het de kosten waard is kan ik niet voor je bepalen. Vorig jaar heb ik een nieuwe originele accu in een Z1c geplaatst. In januari zo ongeveer is er een barst in gekomen. Begin deze maand heb ik toch maar een nieuw scherm besteld. Kan mooi in de auto als GPS / audio etcetera. Afgelopen maand ook een accu van een Z1 vervangen.

My point, als je dan toch bezig bent, vervang dan ook de accu. Na drie jaar zou ik die wel vervangen als hij toch open moet. Ik spreek uit ervaring wanneer ik zeg dat ze na 3 jaar intensief gebruik de geest willen geven.

Inmiddels heb ik ook een achterkant in de bestelling staan omdat GPS niet goed meer functioneert in een Z3c. Voor die € 5,- ga ik wel een poging wagen dat te "verhelpen". Lukt dat niet, pech. Lukt het wel, kan deze Z3c er ook nog weer een paar jaar tegen aan.

• Die Bruine
LCD Ebay.
Accu's alle drie in NL. Ik meen gsmpunt.nl en gsmbatterij.nl.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ch14346
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:58

ch14346

To change or not to change...

Sport_Life schreef op zondag 15 april 2018 @ 22:50:
Iemand ervaring met vervangen usbklepje?
Je kan de huidige usb klep uit de socket trekken (zie hier) en het vervangen met je nieuwe klepje (die je online kunt halen).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-11 15:08

Dxue

PSN:EvilDrunk

HTCHolland schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:53:
[...]

Heb ik geprobeerd inderdaad, geen resultaat helaas. Zal toch wel iets hardwarematigs zijn.
Ik heb overigens geen idee wat custom roms etc. zijn haha. Moet er maar eens op gaan googlen.
oh custom roms is niks anders dan het aangepaste besturingssysteem voor je telefoon. er zijn vele versies van aangepaste sony rom tot aosp (dat zijn de kale originele android besturingssysteem waar verder niks bij zit behalve de meest noodzakelijke om een smartphone te gebruiken (uit mijn hoofd zijn dat iig phone, contacts, messaging en browser. er is geen app store aanwezig). er zijn vele artikelen op xda te vinden over wat je moet doen om dit te bewerkstelligen, maar om je een idee te geven, volgens mij hebben ze het voor elkaar om een samsung s2 android 7.0 te laten draaien.

voor de z3c zijn ze bezig om de nieuwere versies te laten draaien en ik weet nog niet hoe stabiel ze nu draaien, wegens het missen van de benodigde drivers. Maar er zijn hier vast wel wat mensen die daar veel meer weet van hebben en/of kunnen ze me verbeteren waar nodig, ik flash al sinds htc desire hd roms, maar om nou te zeggen dat ik er verstand van heb is een zware overdrijving.

Moch je geinteresseerd zijn omdat je z3c toch niet meer 100% werkt, check dan ook vooral xposed module, daarmee kan je nog heel veel extra functies aan je telefoon toevoegen. bijvoorbeeld dat je telefoon niet kantelt als je hem in een dock zet. of dat je kan zien hoe snel je data verbinding is op dat moment, extra knoppen toevoegen op je navigatiebalk etc etc.

voor de meesten is ook interessant omdat je een vrij schone sony rom erop kunt zetten zonder alle 3rd party apps, waardoor je meer ruimte overhoudt voor andere dingen.

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Pagina: 1 2

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee