Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Is deze watermeter uitleesbaar?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica
Topicstarter
Binnenkort wordt hier een slimme meter geplaatst. Daarmee kan ik elektra en gas eenvoudig uitlezen. Maar dan zit ik nogsteeds met het waterverbruik. Ik zou dat ook graag uitlezen.

Maar kan dat uberhaupt met dit antieke ding? De gas en elektra meter zijn beiden uit 1987, dus dat zal deze ook wel zijn denk ik....

Heb al geprobeerd om m'n smartphone met een magnetisch-veld-detector-app erop te leggen als de wasmachine aanstond, en de meter dus draaide (zie ook wieltje op de foto), maar die gaf geen uitslag.

Merk is 'TSL meterfabriek Dordrecht' (tegenwoordig Schlumberger/Actaris als ik op Google zoek). Op de rand staat het nummer '3368168' ingeslagen.
http://tweakers.net/ext/f/0bIRlj5DX7hHoAFuPk2TyCvg/thumb.jpg
Klik voor groter

http://tweakers.net/ext/f/d5jWXabjX9rh7iYQHT0dzlzE/thumb.jpg
Klik voor groter

Vervangen zal wel een hoop geld kosten waarschijnlijk ;w

[Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2014 15:31]

Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen
Geen vragen via privébericht die ook via het forum kunnen a.u.b.

Acties:
  • +4Henk 'm!
  • Pinned

• BertusG
  • Registratie: november 2003
  • Niet online
Yes bedankt, dit voldoet inderdaad goed! Beetje moeten sleutelen aan de output van m'n ESPeasy, maar nu naar tevredenheid. Voor de betere HA integratie stap ik denk ik over naar ESPhome, maar voor nu werkt het.

Onderstaand overigens mijn (zelf ontworpen) oplossing voor het uitlezen van de watermeter. Leuk detail is dat bij elke pulse de blauwe LED van het wemos D1 bordje oplicht, wat een leuk effect geeft.

[Voor 3% gewijzigd door BertusG op 20-07-2020 22:22]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True