Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjorsvdl
  • Registratie: juni 2014
  • Laatst online: 23-11 14:45
Hallo allemaal,

Een paar jaar geleden heb ik via CPScomputers een game PC van ongeveer 1000 euro besteld. Ben er tot dusver erg tevreden mee, al lukt het niet meer goed op de nieuwere games om hoge(re) kwaliteit te spelen op 1080p. Tijd voor een upgrade dus.

Mijn huidige setup bestaat uit:
Videokaart: AMD Radeon 6850 1GB
Moederbord: Asus M5A78L-M
Processor: AMD Zambezi FX-4100
RAM: 4x 4GB kingston DDR3
Voeding: MS-Tech MS-N750-VAL
Windows 7 64 bit
1tb harde schijf
Dvd lezer/brander, geluidsboxen, muis, ect.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-4100 Black Edition€ 94,-€ 94,-
1Asus M5A78L-M/USB3€ 49,01€ 49,01
1Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE€ 0,-€ 0,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 75,75€ 75,75
1MS-Tech MS-N750-VAL€ 33,-€ 33,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 251,76

Nou vermoedt ik dat het vooral de videokaart is die ondertussen gedateerd is en dat die dus ook vervangen moet worden, maar ik vind het erg moeilijk om een vervanging te kiezen. Hoe kan ik het beste mijn computer weer klaarmaken voor de komenden jaren (zonder overclocken)? Mijn budget ligt rond de 400 euro, maar ik zou hier eventueel overheen kunnen gaan als het nodig blijkt.

Zelf kwam ik uit op

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4440 Boxed€ 154,50€ 154,50
1MSI GeForce GTX 760 Gaming ITX€ 229,-€ 229,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 383,50

Maar ik weet niet zeker of mijn processor wel of niet een upgrade nodig heeft.

Update:

Ik heb de pricewatch: MSI Radeon R9 280X GAMING 3GB en de pricewatch: Seasonic S12II-Bronze 520W besteld via Afuture. Ik ga ze instaleren en kijken hoe mijn huidige games draaien met mijn oude CPU. Indien de CPU inderdaad een bottleneck vormt (hoogstwaarschijnlijk) zal ik er een CPU gaan bij bestellen. Ik zit momenteel te denken aan de pricewatch: AMD FX-8320 Black Edition , maar feedback is altijd welkom.

@Rrob, Commondus en Nesty, bedankt voor de hulp!

PS: Ander kort vraagje: Tijdens het maken van de lijst las ik de extreem slechte reviews over mijn huidige voeding. Is het slim om deze te vervangen? (momenteel houdt hij het al 3 jaar vol)

Alvast bedankt voor het advies :)

[Voor 117% gewijzigd door Sjorsvdl op 15-06-2014 19:26]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee