Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De CSL/OT-kroeg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:34

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

mux schreef op zondag 13 april 2014 @ 20:28:
[...]

Er is een soort magische aantrekkingskracht aan UPSen. Ik weet niet, moet er altijd meer hebben.
Heeft iemand wel eens geprobeerd om meerdere consumenten UPS-en achter elkaar te hangen? Ik vraag me altijd dat soort onzin af :+ . Iets wat je realistisch nooit zult zien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:40
http://www.ebay.com/itm/Q...655e29:g:L1oAAOSw44BYJgED

Ze zijn er ook wel iets goedkoper. Maar duurder zijn ze zeker.

EDIT: je kan ook nog even naar power saving kijken, in sommige gevallen is C1/C3 een extreme bottleneck qua performance. VMware heeft ooit eens in een whitepaper laten zien, dat als je Dell / HP servers op Max Performance zet (uitzetten van C-states / P-states etc) dat vMotions echt 20-50% sneller gingen in sommige gevallen.

Heeft te maken met de snelheid die het kost om uit een bepaalde C-/P-state te komen.

[Voor 50% gewijzigd door FireDrunk op 27-03-2017 16:09]

Even niets...

• Pantagruel
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-02 11:54

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Q schreef op zondag 26 maart 2017 @ 00:59:
Eindelijk InfiniBand aangesloten.

http://louwrentius.com/us...-to-point-networking.html

Performance is niet optimaal maar acceptabel. Ik ben blij met 750 MB/s over NFS.

:)
Hehe ;) maar mooi hoor
Q schreef op maandag 27 maart 2017 @ 09:00:
[...]

Gedaan, maar dat hielp niet helaas. Ik denk dat als ik naar Ubuntu of CentOS zou switchen dat de performance met hun drivers beter zou zijn, maar ik vind het best zo.
NFS over RDMA (ietwat oud Mellanox doc) kan nog wat extra oempf opleveren in vergelijking tot IPoIB. Ik heb destijds ondervonden dat IPoIB altijd vertraging met zich bracht in vergelijking tot protocollen die IB direct gebruiken (iSCSI/SRP destijds getest). Uiteindelijk gaf SRP destijds (5jr geleden alweer) de beste snelheid tussen de linux server en de windows machine. In de tussentijd zal er heus wel t nodige veranderd/verbeterd zijn.

[Voor 3% gewijzigd door Pantagruel op 29-03-2017 12:40. Reden: Mellanox doc NFSoRDMA]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
Sweet! Dat is wel nice zeg! Goed bezig!

Even niets...

• Q
  • Registratie: november 1999

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Voor wie het leuk vind en nog niet zo bekend is met Ceph:

Ik heb een introductie over Ceph geschreven op mijn blog.

http://louwrentius.com/un...rce-scalable-storage.html

Blog (solar powered) | 71TB NAS |

• Q
  • Registratie: november 1999

Q

Au Contraire, mon capitaine!

Voor wie het leuk vind:

Een artikeltje over mijn Ceph Storage cluster :)

https://louwrentius.com/m...-and-hp-microservers.html

Blog (solar powered) | 71TB NAS |

• World Citizen
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:23
World Citizen schreef op zondag 31 maart 2019 @ 09:56:
Voordat ik een hele zondag ga zoeken,

Heeft iemand wel eens een DELL backplane aan een andere PC gehangen?
Danwel via een SAS PCI kaartje, danwel via een Reverse breakout cable?

Als iemand een "ja dat zou kunnen werken" ervaring heeft is het voldoende. Dan ga ik zelf wel zoeken.
Als antwoord,

Ja dit gaat. De DELL H200 en H300 controllers kun je prima in andere systemen gebruiken. Je kunt dan kiezen om er een backpanel bij te nemen die je aansluit met een SAS naar SAS kabel (let op type aansluiting), of je kunt een breakout kabel kopen van SAS naar 4xSATA.

Kabel komt binnen 2 weken binnen dus dan kan ik het testen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-02 21:19
World Citizen schreef op zondag 5 mei 2019 @ 19:18:
Gezien dit voor mij erg goed nieuws is, en een enorme meevaller:

Als je een DELL H200 RAID controller hebt, dan staat er in de specs dat deze maar 4 schijven aan kan.

Ik had dus breakoutcables besteld van 1x SAS naar 2x SATA. Je hebt namelijk 2 SAS aansluiting op de kaart, en dan kun je dus 4 schijven aansluiten.

Maar omdat ik wist dat het officiële Breakoutboard van DELL meer schijven ondersteund icm de H200, had ik voor de grap ook kabels meebesteld die van 1x SAS naar 4x SATA gaan.

Uiteraard testen we dat en warempel, het werkt :D

Je steekt dus op beide poorten van de H200 een breakout naar 4x SATA en dan sluit je 8 schijven aan.

Als je op zoek bent naar goedkoop veel schijven aansluiten, dan is dit wel een idee. En gezien ik toch maar 1/2 schijven tegelijk benader... maakt het niet uit.

(Nu kan ik dus nog een RAID kaart extra bijsteken.)
Zou dit ook met een H220 werken?

Ik heb "via-via" daar eentje van gekocht

HP H220 6Gbps SAS PCI-E 3.0 HBA LSI 9207-8i P20 IT Mode for ZFS FreeNAS unRAID

Heb nu 2x2 (1xSAS naar 2x SATA, maar 1x SAS naar 4xSATA (en dat 2x) zou wel erg handig zijn...)

http://www.arp.com/medias/14254508.pdf
Capacity Fulfilling the need for high performance and capacity expansion, the HP H220 SAS HBA offers:
Eight 6 Gbps SAS physical links supporting up to 2 simultaneous x4 Wide SAS Ports
Capacity up to 42 TB of SAS or 42 TB SATA

[Voor 9% gewijzigd door Dutch2007 op 06-05-2019 10:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dutch2007
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 24-02 21:19
World Citizen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:30:
[...]

Goede vraag, en echt zekerheid durf ik je niet te geven, maar:

A: Je mag altijd komen testen, of opsturen dat ik het test. Doe ik graag voor je.
B: Een kabel op Ali is niet gek duur. Dus testen is te doen.

Als het niet werkt wil ik de kabels wel van je overnemen. (bestel ze dan wel van 1 meter)

Ik verwacht dat het wel werkt. Ik dacht zelf dat het officiele breakoutboard wellicht intiligentie had waardoor je meer schijven aan kan sluiten, maar achteraf gezien is dat dus niet. De H200 ondersteund het dus gewoon. "ik neem aan" dat het gewoon gaat werken.

EDIT @Dutch2007 Stuur eens een link van de DELL site. Ik kan de 220 nergens vinden en wil wel even zoeken voor je. Is het niet gewoon een H200?

Of maak een foto, of vertel me waar je 220 hebt zien staan... Dan kijk ik of ik dat bij mij ook terug kan vinden.
Het is eentje van HP

https://www.spareit.nl/servers/opties-server/hba/650933-b21

Deze is 't.

https://h20195.www2.hpe.com/v2/GetPDF.aspx/c04111455.pdf

Capacity Fulfilling the need for high performance and capacity expansion, the HPE H220 SAS HBA offers:
• Eight 6 Gbps SAS physical links supporting up to 2 simultaneous x4 Wide SAS Ports
• Capacity up to 42 TB of SAS or 42 TB SATA

Dus als die 8 links heeft, dan zou 't dus ook met SATA moeten werken..

Zo "duur" issue ook niet, 2e hands voor ~50 euro gekocht (via ebay),

https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m1438.l2649

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
Heb volgens mij nog wel een M1015 liggen als je nodig hebt.

Even niets...

• HyperBart
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:58

HyperBart

Huge Ego, Sorry

Poeh, lang geleden dat ik hier nog eens langs kwam.

Vandaag liep ik even langs mijn servers in de bureau (woon sinds bijna 3 jaar in een nieuwbouw woning) en het viel me op dat mijn UPS voor mijn NAS en server een knipperend doorkruist-batterij-icoontje aangaf.

In 2017 heb ik een nieuwe batterij (niet de APC-branded versie) voor dat ding besteld bij Megekko, deze batterij is na 2 jaar defect, de originele die in de UPS zat ging van 2011 tot 2017 mee. Toch een verschilletje :/ :? .

Indertijd gaven @mux en @FireDrunk (per telefoon) al eens aan dat die UPS van mij niet uitblinkt in efficiëntie. Wat staat vandaag dan aangeschreven als een goede en efficiënte UPS? Belasting is iets van om en bij de 150W maar dat gaat binnenkort naar beneden als ik mijn NAS opnieuw inricht met deze combinatie.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
2ProcessorsIntel Core i3-9100 Boxed€ 106,80€ 213,60
2MoederbordenFujitsu D3644-B€ 151,-€ 302,-
2Geheugen internKingston KSM26ED8/16ME€ 87,12€ 174,24
1Solid state drivesSamsung 970 Evo Plus 500GB€ 108,50€ 108,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 798,34

Een van die setjes is een vervanging voor mijn X9-SCA-F en Xeon E3 1230v1 die 60W slurpen in standby :/

[Voor 68% gewijzigd door HyperBart op 28-10-2019 22:15]

Vandaag even niets

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FireDrunk
Commodity hardware vs een merk als HP / Dell nemen is niet perse een voordeel. Vooral niet als je er zelf weinig verstand van hebt. Je bent namelijk zelf verantwoordelijk voor de 'integratie'. Je krijgt niet een off-the-shelf oplossing. Ik zou persoonlijk liever een lichte vendor lockin hebben, dan als bedrijf afhankelijk te zijn van kennis die je dus eigenlijk niet hebt.

Als de protocollen die je praat met je storage laag (rsync, NFS, iSCSI, SMB, whatever) open zijn, is een vendor lockin helemaal niet zo erg. Dat de caching laag van zo'n apparaat proprietary technologie is, boeit dan weinig.

Wil je ooit weg migreren, prima. Maak een backup, zet die via NFS op de andere doos, en ga verder waar je gebleven was. Tuurlijk moet je qua configuratie een aantal zaken weer opnieuw (laten) doen, maar dat is nog altijd beter dan een SDS systeem hebben wat je compleet opnieuw moet inrichten.

Even niets...

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True