@Tsurany:
Je kunt ook sparen voor iets waarvan je nog niet weet wat het wordt en hoeveel het gaat kosten. Als je bijvoorbeeld een Ferrari oldtimer wilt kopen, moet je naar de veiling. Je weet aan het begin van het sparen nog niet welk type er over 10 jaar op de veiling staat en wat de prijs daarvan gaat worden.
Uiteindelijk zal het spaargeld gerust wel uitgegeven worden, en anders gaat een deel via de erfbelasting naar de Staat.
Dan zou je inderdaad goudstaven of diamanten moeten inkopen, die verliezen voor de langere duur hun waarde niet.
Kunst weet ik niet. Moet je dat ook aan de belastingdienst opgeven?
Edit:
En lekkage? Heb je wel eens van afgesloten plastic zakken gehoord?
Je moet er alleen een steen in mee verpakken omdat het anders kan wegdrijven.
Je kunt ook sparen voor iets waarvan je nog niet weet wat het wordt en hoeveel het gaat kosten. Als je bijvoorbeeld een Ferrari oldtimer wilt kopen, moet je naar de veiling. Je weet aan het begin van het sparen nog niet welk type er over 10 jaar op de veiling staat en wat de prijs daarvan gaat worden.
Uiteindelijk zal het spaargeld gerust wel uitgegeven worden, en anders gaat een deel via de erfbelasting naar de Staat.

Eens. Maar bij een bedrag van minder dan een ton kan dat gewoon op de bank(en) blijven staan. En bij grotere bedragen zou je toch richting investeringen moeten denken.finsdefis schreef op maandag 28 maart 2016 @ 00:34:
[...]
Thuis opslaan biedt best veel risico's. Ook al zijn ze klein, het zorgt er wel voor dat de risk/reward afweging imo erg negatief uitvalt. Voor degenen die vermogensbelasting moeten betalen lijkt het me al helemaal onverstandig, in één klap kan je vermogen weg zijn, hoe klein de kans ook is.
Het garantiestelsel is om consumenten het vertrouwen in het bankensysteem te handhaven. Een soort verzekering tegen het faillissement.Bovendien heb je altijd nog het depositogarantiestelsel als je bank omvalt; sowieso is het verstandig je spaargeld over meerdere banken te verdelen. En als meerdere banken omvallen of als het systeem zelf in elkaar stort heb je ook niets aan je geld wat thuis ligt. Mocht je dat willen ondervangen, dan kom je wat meer in het gebied van de 'preppers' denk ik
Dan zou je inderdaad goudstaven of diamanten moeten inkopen, die verliezen voor de langere duur hun waarde niet.
Kunst weet ik niet. Moet je dat ook aan de belastingdienst opgeven?

Edit:
Het woord brand staat er zeker wel in.Rockvee2 schreef op maandag 28 maart 2016 @ 10:48:
Je hebt het nog niet over brand of lekkage gehad. Dat kan ook nog gebeuren.
En lekkage? Heb je wel eens van afgesloten plastic zakken gehoord?

[Voor 10% gewijzigd door Onbekend op 28-03-2016 10:56]
Speel ook Airplane Manager en Repeat