Toon posts:

welke Linuz versie

Pagina: 1
Acties:
  • 779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heey,

ik wil weten welke Linux versie nou het beste is voor mij. Om eventueel ook games te spelen via Facebook.

het moet op onderstaand systeem kunnen draaien:

Asrock z77 extreme4
i7 2600
MSI HD7850

op internet kom ik er niet echt wijs uit, hopelijk kunnen jullie mij wel helpen.

bij voorbaat dank

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Games via Facebook gaan in de browser dus dat maakt niet zoveel uit. Uit je vraagstelling leid ik af dat je relatief onervaren bent en dan ben je met een laagdrempelige distro het beste af. Ubuntu ligt voor de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 07:44

Zalmanman

So long,

Als je weinig bekend bent met Linux zou ik met Mint beginnen. Het heeft de stabiliteit van Ubuntu, maar is voor beginners net iets makkelijker op te pakken, zo heb ik het gevoel. Je zou prima Mint met Cinnamon kunnen gebruiken.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zalmanman schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 20:48:
Als je weinig bekend bent met Linux zou ik met Mint beginnen. Het heeft de stabiliteit van Ubuntu, maar is voor beginners net iets makkelijker op te pakken, zo heb ik het gevoel. Je zou prima Mint met Cinnamon kunnen gebruiken.
Bedank voor jullie reacties Mint is bijna toch hetzelfde als windows, en ik kan er ook avast op installeren?

Dan zou mint 16 de juiste keuze zijn voor mij.

ik heb in het verleden al eens Linux gehad YLMF OS 3.0 en dat was perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Elementary OS is ook laag drempelig. Voor linux is Avast ook beschikbaar. Houd er rekening mee dat je geen windows executables (.exe extensie) kan installeren op linux.

http://elementaryos.org

Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

silverball

De wagen voor moderne mensen

Verwijderd schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 21:09:
[...]

Bedank voor jullie reacties Mint is bijna toch hetzelfde als windows, en ik kan er ook avast op installeren?

Dan zou mint 16 de juiste keuze zijn voor mij.

ik heb in het verleden al eens Linux gehad YLMF OS 3.0 en dat was perfect
Nee, alleen de interface lijkt op Windows.
Edit: probeer het eens in: het grote welk OS topic.
En je avast gaat hem niet worden, en is niet nodig. De linux kernel is niet compatibele met Windows. Welke distributie je ook neemt.

[ Voor 18% gewijzigd door silverball op 01-03-2014 22:37 ]

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt-Crash
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:38
Misschien kan je eens kijken naar Zorin OS. Zorin probeert in ieder geval het Windows gevoel te behouden en standaard zit Wine in de distro ingebakken, dus je zou eventueel windows programma's kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

silverball schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 22:34:
[...]
En je avast gaat hem niet worden, en is niet nodig.
Avast is ook voor Linux beschikbaar. Of Avast (of andere av) nodig is, is aan TS, maar dat is een andere discussie.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-10 15:01
Een virusscanner onder linux is (nog)niet nodig.
In je linux versie zit een virusscanner(op de linux server).
Je kunt nog met de bootable cd van kaspersky scannen, van de cd booten(is ook linux), dan updaten van virus definitie, dan alle hd's scannen.
Verder niks buiten de linux server installeren, dat kan onveilig zijn.
Alle software van de linux server is getest, dus werkt goed samen, dus probeer niks van andere website's te installeren, mag natuurlijk wel, maar beter is dit niet te doen.
Firewall, hier heb ik alle inkomende verbindingen geblokkeert, de uitgaande staan open.(gufw, hier kun je dit grafisch mee instellen).

Ubuntu met unity is goed.
Xubuntu als je oude grafische opbouw leuk vind, en alles zeer snel reageert omdat dit zeer licht grafisch is.
Kubuntuis een beetje win achtig.
Bovenstaande zijn onderliggend tav software hetzelfde.
http://sites.google.com/site/computertip/ hier staan veel tips in, bijv multimedia goed aan het lopen krijgen.
Mint heeft ook diverse verschillende grafische schermen.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 02-03-2014 02:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiAnVaSa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:16
Mij mening is probeer verschillende distro's en kijk waar jij u goed bij voeld, de ene gaat opteren voor Ubuntu de andere gaat opteren voor Fedora. Je kan de live cd's uitproberen. Veel succes en je gaat voortaan meer plezier beleven aan je pc tegen over windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je vraag had veel beter gekund in Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7, waar het voor bedoelt is. Laten we dan ook daar verder gaan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.