[Debian] MySQL remote connection langzaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-10 22:48
Hey,

Ik ben bezig met mijn VPS in te richten als development server. Het is de bedoeling dat er meerdere mensen gaan developen die allemaal tegelijk op dezelfde database kunnen werken. Op dit moment kan ik vanaf mijn localhost bij de database van de VPS, alleen is hij erg traag bij het ophalen van een webpagina.

Via phpmyadmin heb ik alle (%) verbindingen doorgelaten, hierdoor kon ik vanaf localhost bij de database. Wat ik op internet heb gevonden is het toevoegen van de volgende regels in my.cnf:
skip-name-resolve
skip-name-cache

Daarnaast heb ik gevonden dat ik de regel "bind-address" op het ip van mijn VPS moet zetten. Dit heb ik allemaal gedaan, maar mocht niet baten.

Heeft iemand enig idee waardoor dit zou kunnen komen en/of hoe ik dit kan fixen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Wat is traag?
MySQL optimaliseren is nogal een stevig onderwerp. Meestal is het probleem dat er teveel werk gedaan moet worden of dat er niet genoeg geheugen beschikbaar is. Bij een VPS bestaat ook nog de kans dat de host overbelast is. Kijk eens naar het geheugengebruik van je VPS en zet query logging aan.
Zijn queries die je met de hand uitvoert ook langzaam?

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Doe een strace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik zou de MySQL database lekker lokaal laten draaien en dan via VPN de database benaderen. Het is niets voor niets dat deze standaard op de localhost draait. Tenminste als ik zo jou verhaal begrijp.

Wat is verder de upload/download speed? Is het wel een database probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Het lijkt erop dat het probleem is opgelost. Vanmiddag heb ik weer geprobeerd de server te benaderen, en is mijn laadtijd gemiddeld een seconde. Kan dit wellicht een probleem met de DNS zijn geweest?

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
Ik loop weer tegen hetzelfde probleem aan. Laadtijden van minimaal 3 en maximaal 6 seconden.

Zijn er andere mogelijke oplossingen hiervoor en anders alternatieve om de databases gesynchroniseerd te houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:16

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Over MySQL-tuning zijn (letterlijk) boeken volgeschreven.
Wat beginpunten:
Is het verbinden met MySQL zelf langzaam of duren de queries lang?
Zijn alle queries langzaam of alleen sommigen?
Staat er iets in de logs? Zo nee, zet connection logging eens aan (niet vergeten om het na afloop weer uit te zetten).
Is je processor volledig belast tijdens het wachten of niet?
Heb je voldoende RAM?

Wat bedoel je precies met de database gesynchroniseerd houden? Dat is nieuw in dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 05-03-2014 21:15 ]

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXtreaL
CAPSLOCK2000 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 21:14:
Over MySQL-tuning zijn (letterlijk) boeken volgeschreven.
Wat beginpunten:
Is het verbinden met MySQL zelf langzaam of duren de queries lang?
Zijn alle queries langzaam of alleen sommigen?
Staat er iets in de logs? Zo nee, zet connection logging eens aan (niet vergeten om het na afloop weer uit te zetten).
Is je processor volledig belast tijdens het wachten of niet?
Heb je voldoende RAM?

Wat bedoel je precies met de database gesynchroniseerd houden? Dat is nieuw in dit topic.
Ik heb slow query logging aangezet op queries > 0.5s en daar komt niets in, het lijken dus geen langzame queries te zijn. Ook alle queries vanaf mijn localhost naar de VPS zijn dus langzaam. Het lijkt er echt op dat het ligt aan de verbinding tussen mij en de server.

Met database gesynchroniseerd houden bedoel ik mijn uiteindelijke doelstelling: ik wil met meerdere mensen op dezelfde database kunnen werken. Ik kan me voorstellen dat hier ook andere mogelijkheden voor zijn naast het werken op een remote database.
Pagina: 1