Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 2
Acties:

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 23-03 08:35
quote:
bartijn2 schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:04:
De hut staat online!
http://www.funda.nl/koop/...67-ijsselstraat-13/fotos/

Ben benieuwd wat het gaat worden.

Kan nu in ieder geval statistieken in de gaten gaan houden.

Wat vinden jullie van de presentatie en dergelijke?
Ik vind veel van de foto's donker ogen. Het begint al direct: waarom gebruik je foto's van de gevel waar de zon niet op staat? Komt die niet aan de voorkant? Nu staat de zon op de zijgevel, waardoor de voorkant extra donker lijkt. Op foto 4 staat er een plant in de weg. #5 (met dezelfde plant) oogt weer donker, wellicht door het half-dichte rolgordijn? #6 idem. Op #7 weer het gordijn dicht (en weer die plant in beeld...) En de foto van de douche ziet er wel wat ranzig uit met dat douchegordijn vol vlekken... #19 oogt wat raar. Wat laat je hier zien?

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS
Ik zou de voorkant van je huis zelf nog even proberen op de foto te krijgen op een moment dat er wel zon op staat. Vanavond of morgen heb je kans... Dan kan je vragen of je makelaar even de foto wil vervangen. Het ziet er gewoon wat frisser en minder somber uit.

Als je wel een plattegrond hebt maar de makelaar heeft die er niet direct ook opgezet, dan heeft je makelaar echt een kans verprutst voor je: je huis komt maar één keer voor het eerst op de site (en komt dan bij veel mensen ineens naar boven als nieuw.) Het gros van je hits zullen in de eerste dagen zijn. Die mensen komen veelal niet meer terug, ook niet als je foto's aangepast hebt of nu wel een plattegrond hebt. Dat kan dus een dure vergissing zijn...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS
quote:
Get!em schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 17:41:
[...]

Haha ja.

Ik zie commentaar vooral als punt voor verbetering van presentatie, dus kom maar op:

Eigen site: http://www.gruttoweide81.nl/
Leuke site wel, maar ik mist foto's van het appartement zelf. De fotoserie die ik tegenkom is van het uitzicht. Dat is leuk, maar niet primair wat je koopt. En die uni, is die nu op 5 (Inleiding) of 10 (verder naar onder) minuten?

Je gebruikt icoontjes op een paar plekken, alleen zijn die niet consistent en slaan ze nergens op. Een zonnetje voor je balkon snap ik, maar een vinkje en dan een bliksemschicht voor je keuken?
quote:
Een échte video en geen veredelde slideshow! _/-\o_ die zie je niet vaak...

Wel op de foto's wat veel frutsels. Je zet erg in op sfeer heb ik het idee: aandacht voor de omgeving, het uitzicht, maar iets minder voor het appartement zelf.

• ATS
quote:
rik11 schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:44:
[...]

Maar eerlijk gezegd is het idee van een video allang verpest door de luie makelaars. Je verwacht al lang geen filmpje meer dus wie neemt nog de moeite om die te bekijken
Helemaal waar. In 90+% van de gevallen voegt het niets toe, dus stop je met video's kijken kijken. Toch: een positieve uitzondering.
quote:
Pathogen schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 21:05:
[...]Laatste: dit is de eerste keer dat ik een ingerichte plattegrond aantref. Beperkt me enorm in mijn fantasie merk ik.
EDIT: hoe langer ik er naar kijk, hoe gekker ik die plattegrond vind. Het staat echt al vol!
Ik heb het wel eens vaker gezien. De ene vind het prettig om te laten zien dat je met een kleine ruimte nog best veel kan, de ander vind het juist dat het benadrukt hoe klein een ruimte eigenlijk is. Ik zit meer in die laatste categorie :*)

• ATS
quote:
Get!em schreef op maandag 07 september 2015 @ 09:34:
[...]
Ik vermoed dat je over het hoofdstukje "indeling" bent heen gesprongen op de website.
Ik had inderdaad gemist dat je je foto's van het appartement zelf verstopt had achter een plattegrond. Ik kan me zomaar voorstellen dat meer mensen dat niet zomaar gaat opvallen.

Maar verder vind ik het zeker een positieve presentatie. Daar zal het verder niet aan liggen denk ik. Heel veel succes met de verkoop!

• ATS
quote:
Greencap schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 10:46:
Wat iedereen altijd vergeet bij servicekosten is dat dit simpelweg een reservering is voor groot onderhoud. Elke huiseigenaar zou dit eigenlijk moeten doen. Met servicekosten van zeg 150 euro per jaar 'spaar' je dus voor 1800 euro per jaar voor groot onderhoud. Dit is helemaal niet gek hoor als je bedenkt dat je toch echt een keer je dak moet vervangen, moet schilderen, etc. Bij een appartement wordt dit vanuit de VVE betaald.
Was het maar waar. Een VVE heeft meestal een beheerder die de dagelijkse dingen voor hem regelt, vergaderingen leidt, incasso's regelt, etc. Die beheerder kost geld, en niet weinig ook. In mijn oude VVE ging daar ongeveer de helft van de inleg aan op. Ik heb het ook een tijd zelf gedaan, maar als buurman andere buren moeten dreigen met incasso's voor de VVE bijdrage is niet de manier om goede buren te blijven. Daar wil je graag een derde tussen hebben zitten. Als je appartement een lift heeft wordt het nog erger: dat is een duur item zowel qua onderhoud als qua energie.

Als je van die 1800 inleg per jaar 900 opgebouwd vermogen voor onderhoud overhoudt doe je het niet slecht denk ik.

• ATS
quote:
Newjersey schreef op woensdag 16 september 2015 @ 11:01:
We hebben na lang beraad een goede makelaar gevonden om ons appartement te verkopen. Bieden vanaf € 125.000. De foto's zullen volgende week dinsdag gemaakt worden en dan komt het huis op funda. Gaat spannend worden :)
Zorg dat je zelf eerst de mogelijkheid hebt om de advertentie, de foto's en de plattegrond te beoordelen voor hij live gaat op Funda! Niet "we zetten de plattegrond er later wel bij" maar in één keer goed. Je hebt maar één keer de kans voor een eerste indruk geldt niet alleen bij de meisjes... O+

• ATS
Wij hadden een erg kleine VVE, en een relatief lage bijdrage, dus wellicht daardoor relatief hoge administratieve lasten.

• ATS
quote:
Sebastiaan schreef op maandag 21 september 2015 @ 23:48:
Ook mist er wel een hoop info in de advertentie, zoals plattegronden, afmetingen kamers, berging op zolder is nergens te zien. Ook mist omschrijving over wat voor type vloer er ligt, is het laminaat, is het parket, of pvc?
Inderdaad. Sumiere informatie.
quote:
Ook vraag ik mij af wat er vernieuwd is aan het toilet, als ik het tegelwerk onder die WC zie is dat wel erg slecht afgewerkt, of erg vies. In ieder geval voor de foto is het niet bepaald top.
Het lijkt wel lekkage uit de pot wat kalkaanslag veroorzaakt...

• ATS
quote:
dutchphantom schreef op dinsdag 22 september 2015 @ 13:04:
hehe nee ATS dat was het niet, we hadden grondig schoongemaakt en er was schoonmaak middel blijven zitten. dit gaf wat witte aanslag:) ik zal ff een nieuwe foto maken en naar de makelaar sturen vanmiddag.
Ik zei dan ook: "Het lijkt wel..." :P

• ATS
Auw! Inderdaad. Nr 88 gaat vrijwel gegarandeerd eerder verkopen dan jij.

• ATS
quote:
Newjersey schreef op donderdag 24 september 2015 @ 07:56:
Zo, ons huis staat ook eindelijk op Funda.
http://funda.nl/49500788/

We hebben ook gelijk besloten om aan de Open Huizen Dag mee te doen. We hopen toch op wat bezoekers :)

Als je jullie nog tips of aanmerkingen hebben voor de verkoop dan hoor ik het graag :).

Alleen zit er nog 1 fout in de pagina op Funda: Ze hebben een filmpje gebruikt van een ander huis in plaats van ons huis. Heb dit inmiddels aangekaart bij de makelaar. Hopelijk zullen ze dat in de loop van de dag veranderen.
  • Foto 2: waarom is daarin wel aangegeven tot hoever het appartement loopt op de ene gevel, maar niet op de andere gevel?
  • Foto 3 & 4: één van de twee is wel genoeg.
  • Foto 6: die jas (en trainingsbroek o.i.d.?) aan de kapstok trekt wel veel aandacht in het beeld. Zou ik weghalen.
  • Foto 7: oogt nogal krap en vol. Haal in elk geval even de bureaustoel uit beeld.
  • Foto 9: Waarom die kast rechts in beeld? Dat stoort nogal.
  • Foto 10-12: Waarom eerst twee keer uitzicht, en dan weer terug naar de woonkamer?
  • Foto 14: Had die bak/doos op de grond links naast de bruine kast niet even uit beeld gekund?
  • Geen foto van je schuur?
Verder: ik vind het veel geld voor een klein 2-kamer appartement zonder aparte keuken of apart toilet.

En dat verkeerde filmpe 8)7 :X Ik zou die makelaar om een korting vragen. Je krijgt maar één kans voor een eerste indruk op Funda en die wordt zo wel een beetje verklooid.

Succes met de verkoop!

• ATS
quote:
silencedead schreef op vrijdag 09 oktober 2015 @ 10:08:
Afgelopen zaterdag een bezichtiging gehad van iemand die afgelopen maandag voor de 2e keer is komen kijken. Nu kreeg ik net een melding dat ze voor een 3e keer wil komen kijken met een aankoopmakelaar erbij.

Wat kan ik hier als verkoper van verwachten? Wat moet ik wel en wat niet zeggen?
(Ik verkoop via makelaarsland, dus doe zelf de bezichtigingen)
Mijn ervaring: laat je in geen geval in de val lokken om direct in onderhandeling te gaan. Bedank ze voor de intresse en verwijs ze vriendelijk maar beslist door naar je makelaar (Makelaarland dus.) Verder: niet te veel zorgen over maken, en niet vertellen wat niet gevraagd wordt.

• ATS
quote:
Sen schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:41:
[...]

Snap niet helemaal de opmerking maar helaas is het volgende hoofdstuk begonnen de borgsom is niet gestort,
Is dit verhaal goed gekomen of niet?
Ik heb hetzelfde meegemaakt twee jaar geleden. Was bijzonder stressvol...

• ATS
quote:
Sypheron schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:31:
Hier ook gedonder. Kopers bleken een codering te hebben bij BKR. Eerste afkeur was al binnen, zijn nu in een tweede procedure bezig bij een wat grotere bank. Week uitstel verleent om de boel rond proberen te krijgen. Mocht het ze nu niet lukken dan gaan we ontbinden en direct weer actief in de verkoop.
Jij kan helemaal niet ontbinden, dat kan alleen de koper doen. Pas als ze op de tekendatum niet bij de notaris verschijnen of daar de koop niet kunnen sluiten kan je de procedure beginnen. Neem in deze geen stappen zonder overleg met de notaris!
quote:
Sen schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 20:53:
[...]

Het is nog niet 100% goed gekomen maar wel bijna. Op 6 juni is de overdracht dus hopelijk gaat dan alles goed.
Wel je borgsom of garantstelling ontvangen (of eigenlijk: heeft de notaris deze ontvangen)? Duimen dat het goed gaat... Je kan mijn avonturen teruglezen eerder in dit topic mocht je interesse hebben. Uiteindelijk ook goed gekomen.

[Voor 25% gewijzigd door ATS op 25-05-2016 21:05]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ATS
quote:
icemotion schreef op maandag 04 juli 2016 @ 13:36:
Je kan ook altijd nog kijken naar een internetmakelaar waarbij de kosten een stuk lager zijn maar je ook een stuk meer zelf moet doen.
Ik vond dat op zichzelf nog wel meevallen. Het meeste wat je zelf moet doen moet je toch al zelf doen: zorgen dat je woning op orde is voor foto's en bezichtigingen. Dat is veel meer werk dan de bezichtiging zelf...

• ATS
quote:
Amsterdam blijft me verbazen... Wat een geld voor een flatje aan de snelweg... :X

• ATS
quote:
Zo is het niet bedoeld. Maar, het ís een flatje (2 kamers, geen aparte keuken of entree is een flatje, geen flat) aan de snelweg (dat is het uitzicht zoals te zien is op de foto's), toch? Ik begrijp niet dat iemand daar een kwart miljoen voor neer zou willen leggen. Dat heb ik betaald voor een ruime eengezinswoning met voor, achter en zijtuin in een rustige wijk op loopafstand van het groen. En dat is ook gewoon in de randstad. Dat is niet denigrerend naar de (huidige) eigenaar wat mij betreft; het etaleert vooral mijn stijgende verbazing over de huizenmarkt in Amsterdam.

[Voor 3% gewijzigd door ATS op 07-08-2017 16:01]

Pagina: 1 2

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True