Toon posts:

Ervaringen met het verkopen van je woning

Pagina: 1 2 3 ... 26
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 09:14

loewie1984

music addict! pizza monster!!

^^ Balen man, daar blijf je dan een dag voor thuis. Maak je alles aan de kant, ik ken het gevoel. Zelf 3 jaar de flat te koop gestaan gehad. Maar de open huizen dag in April was toen gelukkig in het 3de jaar wel doorslaggevend (tezamen met een verlies van 45k).

discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16:06
stickyfish schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 19:29:
Ja, balen. Al hoewel ik ook niet echt op veel had gerekend. Inderdaad de hele vrijdag bezig geweest om de laatste klusjes te doen, tuin op orde, alles goed poetsen. En dan zit je daar de halve zaterdag te koekeloere totdat er hopelijk eindelijk iemand komt.

Gelukkig staat het huis nog niet zo lang te koop (3 maanden) maar we hebben helemaal nog geen een bezichtiging gehad. Terwijl iedereen zegt dat het zo'n leuk huis is. Toch wordt de brochure vaak aangevraagd, maar uiteindelijk blijft het daar bij. Vraag me af of mensen niet meer op tussenwoningen zitten te wachten of zo.
In deze markt in 3 maanden geen enkele bezichtiging gehad voor jouw huis? Dan moet er echt meer aan de hand zijn.... prijs, advertentie, foto's, staat huis.... of locatie natuurlijk, als deze heel erg bijzonder is.

In deze markt is 3 maanden zonder bezichtiging echt enorm lang.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
Onderstaande is bedoeld als opbouwende kritiek :).

Je zegt het zelf al eigenlijk: maar 1 foto op Funda. De allerbelangrijkste website die bestaat op gebied van huizen verkoop.

En niet eens makkelijk door te linken naar de juiste website. Het kost al teveel moeite om een huis te bekijken waar alleen een voorgevelfoto van op Funda staat.

En als je dan op de website van de makelaar komt..... tja. Een brochure downloaden om goed foto's te kunnen kijken is gewoon niet meer van deze tijd en het oogt allemaal erg amateurish.

En als je dan ook nog moet concurreren met het volgende huis:

http://www.funda.nl/koop/arcen/huis-49066828-laakweg-35/

Dan wordt het een erg moeilijk verhaal. Waarom deze makelaar? Internet is de allerbelangrijkste tool om een huis te verkopen anno 2017 en het lijkt erop dat deze makelaar daar niets om geeft....

[Voor 3% gewijzigd door Loondijke op 01-04-2017 21:04]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 15:50
Fiber schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 20:03:
Wellicht is de vraagprijs voor jouw tussenwoning gewoon te hoog...? Arcen is natuurlijk wel een krimpregio volgens mij, veel starters trekken daar weg. Je koopt daar een mooie hoek of tweekapper met garage voor ruim onder de twee ton.
Als de hoekwoning 25K! Goedkoper is ga je je tussenwoning Natuurlijk niet snel verkopen. En dan de woning met 1 foto op Funda. Wil je dan wel verkopen?

Pak je verlies en kies een nieuwe makelaar. Weet niet of je erg kan zakken maar geef je weinig kans met deze vraagprijs.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 29-11 19:32
7 foto's extern. Geen vermelding op Funda behalve wat de spider verzamelt.
Er zit pas echt informatie in de brochure. Als mensen zo ver komen dat ze daar op klikken.
In de brochure zit je van met foto's van formaat postzegel. Tekst in het rood en roze. En ik kom overal spelfouten tegen. Dat zou in groep 7 al worden afgekeurd.

Ik vind het niet heel vreemd dat niemand is komen kijken.
- Zorg dat het huis minstens fatsoenlijk op funda komt.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
stickyfish schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 21:14:
[...]

Kritiek kan ik wel tegen hoor :)
Ben blij dat jullie meedenken.

Toch denk ik dat de presentatie van funda niet het grootste probleem is. Afgelopen 3 maanden is er zeker 25x een brochure verstuurd. Dus mensen vinden het wel. Daarnaast is het huis veel gepromoot via FB en in het plaatselijke krantje. Verwacht toch dat eventuele kopers uit het dorp komen en die bereiken we echt wel.
25x brochure betekent dus eigenlijk: 25x je huis bekeken...... waarvan er nog een aantal afvallen doordat de makelaar, jij of goede bekenden even de brochure downloaden... in 90 dagen. Dat is echt heel erg weinig. Na de eerste week op Funda zit ik op +2000 x bekeken van mijn advertentie (dus echt erop geklikt). Na de eerste dag was die 1300. Dit zegt niks over wie erop klikt en is geen maatstaf, maar 25 in 3 maanden is erg weinig. En daar hielden wij maar 4 bezichtigingen aan over.
Niet makkelijk doorlinken ben ik het niet mee eens, als je het huis op Funda aanklikt hoef je maar op de link van de makelaar te klikken en dan ben je er.
Zie het inderdaad. Maar besef jezelf wel dat elke klik er 1 teveel is. En dan kom je vanaf een strakke website als Funda uit op een website die door iemand in de brugklas tijdens ICT in elkaar is gezet. (Met alle respect). Ook die brochure jongens..... kom op. Met 1 avondje prullen kan iedereen het hier 10x beter dan wat er op die website staat. De makelaar komt bij mij vooral erg lui over.
Klopt, de website van de makelaar is een drama. Maar zoals gezegd dat is binnenkort opgelost. Ik ben bezig met een nieuwe site. Tevens is de site ook een reden geweest om voor haar te kiezen. Heb een deal kunnen maken. Ik een makelaar zijn een nieuwe site. Dus geen kosten voor mij.
Het verkopen van jouw huis in ruil voor een nieuwe website bouwen? Is dat wel de juiste reden om een makelaar te kiezen?
Ik begrijp dat je dat huis aanhaalt als concurrentie. Maar dat huis is echt een drama. Daar moet vanbinnen echt alles aan gebeuren en is een stuk kleiner als ons huis. Bovendien geen garage. Staat ook niet voor niks al heel lang te koop (4 maanden bij deze makelaar en daarvoor al een hele lange tijd bij een andere makelaar).
Dat moet van alles aan gebeuren..... maar is een hoekhuis met ruimere tuin en €24.000 lagere vraagprijs. Voor dat geld kan je een hoop doen in huis :).

Mijn advies:
Zoek een andere NVM makelaar en zorg dat je op Funda een strakke advertentie krijgt. Laat ook de foto's door een fotograaf maken.

[Voor 10% gewijzigd door Loondijke op 02-04-2017 09:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
stickyfish schreef op zondag 2 april 2017 @ 09:44:
[...]

Spelfouten verbaast me eerlijk gezegd, dan moet ik mijn vrouw op haar vingers tikken, dat was haar afdeling namelijk :P

Tsja, dat roze, dat is nu eenmaal de huisstijl. Zal eens kijken of ik haar zover kan krijgen dat ik een nieuw ontwerp mag maken voor de brochures.

Dan ken je de makelaar duidelijk nog niet. Dat zit wel goed.

Nee, dit zijn echt brochures die naar geinteresseerde mensen zijn verstuurd door de makelaar. Dus geen gedownloade brochures van de site.
Ik vraag me hardop af of je de brochure wel hebt gelezen en bekeken? Kritisch dan he? Die vrouw verdient haar geld hiermee en behartigt jouw belangen, maar als ze met zo'n brochure op de proppen komt zou ik niet eens opstartkosten betalen. Ze heeft duidelijk ook zelfs foto's gemaakt. Veel te donker en totaal niet ruimtelijk.

Download de brochure eens opnieuw en wat is dan jouw eerste indruk?

Dat hij 25x is opgestuurd (dus die mensen hadden echt interesse) maar niemand heeft een bezichtiging ingepland.....dat zegt toch ook genoeg over de brochure dan?

We leven in 2017 en dan worden huizen niet meer verkocht met brochures maar via een superstrakke advertentie met adembenemende foto's welke ervoor zorgen dat mensen haast wel MOETEN komen kijken.

En als er nu een nieuwe website komt, dan is het te laat. De eerste week is het belangrijkste voor een huis. Mensen die het huis al hebben bekeken zijn afgehaakt. Dus je aast alleen op nieuwe mensen die in Arcen een huis zoeken. Tussen het overige aanbod wat er al op staat. Wordt een erg moelijk verhaal zo.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DeBolle
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 09:49

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Vriendelijke omgang met een bekende, aardige makelaar verkoopt niet. Het is een zakelijke transactie en moet ook op die manier worden benaderd, van beide zijden.

Stel je je eens voor dat je koper bent, hoe zou jij de makelaar vinden? En wat is dan de conclusie als verkoper?

In alle redelijkheid, laat niet zo over je heen lopen. Pak het nu serieus op en verdedig die makelaar niet steeds. JIJ wil verkopen. Met jouw momentele installing gaat dat niks worden en gooi je je geld weg.

Specs

Acties:
  • +3Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 11:44

St@m

@ Your Service

Is wel grappig, jij komt hier klagen dat je geen bezichtigingen krijgt. Iedereen geeft tips (Funda, normale brochure. Precies wat ik ook dacht), en jij zegt dat dat het niet is.

Serieus, die brochure.. rare zinnen, spelfouten, rood roze en groene letters, slechte foto's.. dit verkoopt toch niet. (En dat blijkt)

En dat hoekhuis inderdaad.. 25k goedkoper en op de foto's ziet het er netjes uit.

[Voor 11% gewijzigd door St@m op 02-04-2017 11:44]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

OK, ik geef het op, succes verder. Bij iedere opmerking van wie dan ook geef je er blijk van tevreden te zijn en niets te willen wijzigen. Je lijkt nog niet toe aan verkoop.

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Hoe verklaar je dan dat andere huizen van mijn makelaar wel bezichtigingen krijgen met dezelfde manier van presenteren?
Courante huizen zullen zelfs verkocht kunnen worden zonder funda-add, foto's en scherpe vraagprijs. Bij iets minder courante huizen zijn dit echter wel belangrijke dingen, en dan kan een goede makelaar (die dit alles wel netjes kan regelen) wel degelijk het verschil maken. Maar goed...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loondijke
stickyfish schreef op zondag 2 april 2017 @ 20:36:
[...]

Thx. Komt uiteindelijk goed. Ben het niet eens met je conclusie dat ik overal mee tevreden ben en dat ik niks wil wijzigen. Daar sta ik zeker voor open en ga ik ook met de makelaar bespreken. Ben het alleen niet met jullie eens dat het alleen daar aan ligt. Maar goed, daar zijn we het geloof ik niet over eens, en dat mag natuurlijk.
Ik begrijp het ook wel; jij bent emotioneel verbonden aan dit huis. Wij niet. Wij geven onze kritische en objectieve blik, maar jij hebt overal een gedachte bij. Maar juist daarom is het wel erg belangrijk om dit goed op je in te laten werken. Het zijn immers ONZE eerste indrukken... zo ook bij een potentiële koper.

Kijk eens objectief naar de foto's van jouw woning?

Nodigt jou dit nou echt uit om eens een kijkje te gaan nemen? Vergelijk dit eens met een foto als deze;

Een goede fotograaf maakt in deze tijd met internet en FUNDA een enorm verschil. Misschien wel HET verschil om te komen kijken of juist niet..... De teksten zijn dan nog eigenlijk van minder belang. Als je per se bij deze makelaar wilt blijven zou ik zeggen;

- Betere Funda advertentie
- Betere foto's
- Betere brochure
- Betere vindbaarheid
- Wat is haar Plan Van Aanpak om deze woning verkocht te krijgen?

Ik heb het gevoel dat de makelaar totaal niet het onderste uit de kan haalt. De foto's zijn juist het kijkje in huis om mensen te triggeren en naar jouw huis te trekken...... En dat gebeurt nu gewoon niet.

[Voor 5% gewijzigd door Loondijke op 03-04-2017 09:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Één vd redenen dat we ons huis nog niet te koop hebben staan is dat we te veel zooi hebben wat tot slechte foto's leidt en wat ook geen goede reclame is tijdens een bezichtiging. Ik heb liever een opgeruimd huis wat de eerste dag meteen representatief is dan nu al snel iets online gooien. De foto's hierboven lijken inderdaad een veel te gehaaste en niet doordachte aanpak.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RocketKoen
pirke schreef op maandag 3 april 2017 @ 09:13:
Één vd redenen dat we ons huis nog niet te koop hebben staan is dat we te veel zooi hebben wat tot slechte foto's leidt en wat ook geen goede reclame is tijdens een bezichtiging. Ik heb liever een opgeruimd huis wat de eerste dag meteen representatief is dan nu al snel iets online gooien. De foto's hierboven lijken inderdaad een veel te gehaaste en niet doordachte aanpak.
Het huis is netjes opgeruimd. Alleen de foto's zijn slecht.
- Slecht belicht. Een prof neemt een extra lamp mee. Jij zelf zou kunnen wachten tot er een keer mooi licht op een ruimte staat.
- Haaks op de ruimte indeling ipv iets van perspectief
- Onlogische beeldverhoudingen. Voor een smalle ruimte als een toilet of hal is een smalle foto logisch. Maar voor een badkamer toch niet.
Ik zie ook vaak het trucje om 2 smalle foto's naast elkaar te plakken.
- Lage resolutie. Ik zie pixels en dit is niet 2004. De grootste foto is 0,18MP

Daarnaast zijn er nog wat trucjes die ik makelaars zie gebruiken:
- Groothoeklens gebruiken. Dan lijkt de ruimte groter.
- Foto maken terwijl je de camera in een hoek van de kamer houdt, met de achterkant tegen de muur. Zo komt de hele ruimte op de foto en valt het stuk achter de fotograaf niet weg.

En wat ik tegenwoordig steeds meer zie zijn die 360 graden foto's.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• stickyfish
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 16:09

stickyfish

Don't fuck with Limbos

Vanmorgen net afspraak gemaakt met de fotograaf voor maandag, belt net de makelaar op, morgen bezichtiging :)

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke
En zo zie je maar; 1e indruk is het allerbelangrijkste.

Genoeg mensen die zeggen; Zet je huis op een iets hogere vraagprijs; er kan altijd nog wat vanaf! Dat zijn huizen die vaker maanden lang te koop staan. De scherpe vraagprijs zorgt voor veel volk en druk bij de kopers. Prima!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
Onze woning ook verkocht! De open-huizen dag heeft hier wel de doorslag in gegeven.
Onze woning heeft 5 weken op Funda gestaan. Vanavond gaan we het koopcontract tekenen.
Denk ook dat het te maken heeft wanneer je een huis plaatst. Als we ons huis 1 week voor de open-huizen dag te koop hadden gezet , dan waren we er binnen 1 week vanaf geweest.

In totaal 16 bezichtigingen gehad voor de openhuizendag
en 15 tijdens de opendag.

We wilden eerst niet mee doen met de openhuizendag, Maar het heeft uiteindelijk wel tot onze koper geleidt.

Mijn conversie lag ergens tussen de 12%. Maar als ik de facebook campagne aanslingerde , dan zat ie weer een paar dagen op 25 tot 35%.

[Voor 9% gewijzigd door degroot op 07-04-2017 11:16]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 13:48
Woning binnen twee dagen verkocht. Uiteindelijk voor 15k meer te koop gezet dan de makelaar aanraadde, en verkocht voor 11k meer dan de makelaar had ingeschat.

Blijkbaar klopt het toch wat ik al langer roep, dat mensen ouwe meuk waar nog veel aan moet gebeuren overvalueren en daarom niet verkocht krijgen, en dat een lekkere frisse woning veel interessanter is voor een hoop mensen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waar betaal je je adviseur dan wel voor?

Maar in principe wordt dit geregeld via de notaris en de bank. Notaris geeft het passeren door en de bank zal de financiele afhandeling regelen

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• stickyfish
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 29-11 16:09

stickyfish

Don't fuck with Limbos

stickyfish schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 10:16:
Vanmorgen net afspraak gemaakt met de fotograaf voor maandag, belt net de makelaar op, morgen bezichtiging :)
Tsja, zo snel kan het gaan. Maandag bod ontvangen en nieuwe afspraak gemaakt. Vandaag zijn ze voor de 2e keer komen kijken en hebben we meteen de deal rondgemaakt. Verkocht dus! Nu zelf wat zoeken.

"Computers aren’t the thing. They’re the thing that gets us to the thing" - Joe MacMillan

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loondijke
Yes! Gisteren een berichtje ontvangen dat de financiering van de kopers definitief rond is! Nu dus officieel verkocht.

Of kan er nog iets zijn waar het op stuk loopt?

• miles
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 29-11 14:42
Saffie_time schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:09:
[...]

Tja beter een keer vaker moeten verhuizen en ergens korter/tijdelijk moeten zitten dan met dubbele lasten zitten.
Deze opmerking snap ik niet en klopt volgens mij ook niet.
M'n huidige hypotheek ligt rond 800/900 euro waarvan een deel spaarhypotheek is. Het deel dat ik spaar komt vrij als m'n huis verkocht is. Zolang het niet verkocht is komt een deel van de door ons te betalen hypotheek dus in deze spaarpot.
Als ik ergens een huisje in een vakantiepark moet huren ben ik afhankelijk van het seizoen zeker 300 euro per week kwijt, plus kosten voor opslag van Mn inboedel, extra reiskosten naar het werk/school/clubjes en het ongemak.
Volgens mij kan ik beter enkele maanden dubbele lasten hebben dan nu snel te verkopen en dan ergens tijdelijk te gaan zitten voor heel veel geld.

Of je moet in een huis/regio zitten wat slecht verkoopbaar is/waar slecht verkocht wordt. Dan wordt het verhaal misschien weer anders.
Maar stellig beweren dat dubbele lasten vermeden moeten worden is kort door de bocht.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 15:06
Mijn (biased) mening:

Toilet beneden (laten) opknappen
Tuin voor (laten) leeg trekken, rijtje buxus, worteldoek en grind.
Her en der het bruin overschilderen met wit.

You Only Get Once Chance to Make a First Impression.

SE2200+14xSF170S

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik snap niet hoe makelaars zulk slecht werk kunnen leveren. Foto's zijn matig (slechte impressie hal, voortuin lijkt een wildernis) en de plattegrond is slecht en enkel als image ingevoegd.

Ik denk dat velen de volgende punten als "probleem" zien.
- Toilet beneden sterk verouderd
- Bakstenen muur beneden (niet meer van deze tijd)
- Keuken oogt verouderd
- Trap donker en vlekkerig
- Voortuin enorm vol
- Muren en tegels in tuin vol groene aanslag

Wat ik persoonlijk nog wel het meest kwalijke vind is het broddelwerk van de makelaar met betrekking tot de technische staat van de advertentie. Een plattegrond moet direct aanklikbaar zijn en duidelijk de staat van de badkamer weergeven. Dat kost enorm weinig tijd en levert zoveel meer op. De plattegrond in zijn huidige kleur past perfect bij het huis, veel bruin en beige. Daarnaast zou elke makelaar standaard 3D foto's op moeten leveren, ook dat is tegenwoordig echt geen luxe meer.

Ik zou sowieso de plattegronden updaten, de tegels en muren schoonspuiten, de trap schilderen en de hal beter op de foto zetten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Kornalt
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-04 12:43
ElMacaroni schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 22:52:
...
Tuin voor (laten) leeg trekken, rijtje buxus, worteldoek en grind.
...
Ook even mijn (biased) mening:

Grind zou voor mij dan weer een reden zijn om een huis niet te kopen. Grind is zwaar irritant om weg te halen. Je blijft de rest van de tijd dat je er woont grind tegen komen (tenzij je de boel betegeld).
Ik vind grind dan ook een erg lelijke manier om je tuin mee te vullen.

Ik zou het bij flink snoeien houden.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 28-11 18:41
de prijs is inderdaad voor een 2-onder-1-kapper niet slecht. De achtertuin is prima!
- bakstenen muur: gooi er 15-18€/m2 stucadoor tegenaan en laat die strak trekken, daarna lciht kleurtje erop
- Tegel de toilet opnieuw
- schilder beneden de plinten en kozijnen in een lichte kleur zodat al dat bruin weg is
- schilder de trap lichte kleur
- snoei de voortuin kort
- als je toch bezig bent met verf: schilder de studeerkamer en logeerkamer de wanden even wit, die zien er nu uit alsof beide de afgelopen 100 jaar een rookhol zijn geweest :)
Mensen zien nu niet de mogelijkheden maar zien de berg werk (en geld!) die ze er nog in moeten stoppen, dat is voor velen teveel werk en moeite.

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Een makelaar waar je achteraan moet bellen doet zijn werk niet goed. Zoek een andere makelaar.

Hopelijk is die dan ook eerlijk tegen je en zal hij zeggen dat je even wat knaken moet spenderen om je huis wat aantrekkelijker te maken; want nu is het nogal ouderwets en ongezellig (met alle respect hoor, maar zo denken kopers). Op zijn minst moet je:

- beneden die bakstenen muur strak trekken;
- een 'warmer' vloertje leggen i.p.v. die kille witte tegels; en
- de keuken en wc even een tijdreis laten maken van de jaren '70 naar 2017.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
Tsurany schreef op maandag 8 mei 2017 @ 13:01:
Dat is wel erg matig dan, dat lijken me juist belangrijke statistieken. Ook iets waar de makelaar wat mee kan door (anoniem) een uitnodiging tot bezichtiging te sturen bijvoorbeeld.
Dan is funda zo al zijn bezoekers kwijt.
Ik had bijvoorbeeld wel 60 huizen "bewaard". Uiteindelijk heb ik maar bij 6 een bezichtiging aangevraagd.
Maar ik zit er echt niet op te wachten om actief door makelaars benaderd te worden.

Daarnaast wil je niet constant bezichtigingen van mensen die niet eens genoeg interesse hadden om zelf op de "plan een bezichtiging" knop te klikken. Daar is de openhuizendag voor.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:55

Wuursj

want worst is al bezet

sbruynis schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 16:41:
[...]

Ik bied mijn woning aan :) (Haarlem)
Donderdag foto's maken. Hierna heeft de makelaar nog wat tijd nodig om leuke tekst op te maken etc.
M.a.w. volgende week op Funda.
Daarnaast vandaag de makelaar een bod laten doen op onze gewenste woning (Beverwijk). Dit gezien de prijs/kwaliteitverhouding nog betaalbaar is.
Dit is een "nieuwbouwwoning"uit 2001, t.o.v. onze jaren 30 bovenwoning met dakopbouw ;)
Ha dat gaat wel goed komen!
Zo veel collega's die aan het zoeken zijn... Als je je makelaar wilt omzeilen én snel van je woning af wilt, stuur maar even een PM ;)

Ik dank mijn intuïtie nog wekelijks op mijn blote knieen dat me de huidige heksenketel bespaard is gebleven. Paar jaar geleden gekocht en denk dat ik nu zo'n 70-80k aan waardevermeerdering zou kunnen cashen. Naast dat euro verhaal, konden we toen ook redelijk relaxt bezoekingen doen en onderhandelen. Als ik de verhalen hoor is dat nu toch meer achterin de rij aansluiten.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
sbruynis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 12:31:
@Wuursj
Heb helaas een overeenkomst getekend dat ik niet om de makelaar heenkom :)

Kleine update: woning vandaag gefotografeerd, volgende week in de verkoop.
Ons bod op de nieuwe woning is afgewezen, maar er is een tegenbod op tafel gelegd.
We zijn in ieder geval on speaking terms.
Dat is ook het doel van een eerste bod.
Als ze niet reageren was het te laag. Als ze je 1e bod accepteren dan was het te hoog :P

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
Galaxis schreef op donderdag 11 mei 2017 @ 14:53:
[...]

Onze regels van "slimmer kopen ' lijken niet eens op koopgarant helaas. Als er iemand is met veel verstand ervan kan ik wel wat gegevens toe sturen via PM. Onder andere de waarden en het contract met de regelingen en bepalingen.
Wat dan? Wat ik op "slimmerkopen.nl" zie komt redelijk overeen.
Alle usual suspects.
- Dat je 100% van het onderhoud moet betalen.
- Dat het percentage van de winst bij overwaarde dat de woningbouw krijgt, hoger is dan het percentage korting.
- Verkoopprijs = marktwaarde volgens een taxatie.

Wat ik nog aan nieuw verschil heb gezien is dat je moet loten. Bij koopgarant is het gewoon wie het eerste komt (en aan de voorwaarden voldoet).

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 14:57
misschien wel handig als je regeling deelt, aangezien deze compleet anders is dan de "standaard"regeling.
hoe wil je advies krijgen van mensen die de regeling niet kennen en deze ook niet wordt gedeeld...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
(Heel epistel geworden ondertussen, maar om aan te geven dat het het niet altijd zwart wit is dat je te veel vraag, want dat is nogal snel het antwoord als een huis lang te koop staat.)
En toch blijf ik van mening dat je teveel vraagt en zie ik geen enkele argumentatie waarom dat niet zo is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nare man
Rob-T6 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:40:
Van de 5, 1x overeenstemming gehad, maar deze koper kreeg geen financiering.
Zo'n traject is zenuwslopend en duurt gewoon lang. Hier ben je zomaar 6 maanden aan kwijt.
Geruststellingen en beloftes, uitstel vragen etc.
Tip: volgende keer niet instemmen met meer dan zes weken voorbehoud a priori en als de koper uitstel vraagt, hooguit éénmaal twee weken.

Iemand die je langer aan het lijntje houdt gaat die financiering gewoon niet krijgen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• harmen1987
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:21
Gman schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:08:
De tijd dat de makelaar er hard aan moet trekken en die 2~3~4k gerechtigd is, is denk ik toch wel voorbij.
Tenzij je dankzij de makelaar de woning 5k hoger in de markt had gezet en dat er ook voor gekregen had ;)
Blijft lastig te zeggen...

They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:57
harmen1987 schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:29:
[...]

Tenzij je dankzij de makelaar de woning 5k hoger in de markt had gezet en dat er ook voor gekregen had ;)
Blijft lastig te zeggen...
Of bijvoorbeeld met het plan komt een open huizendag te houden en zo ipv 12x een uur te bezichtigen eenmalig 2 uur. Uiteindelijk extra winst voor de makelaar maar het betekend ook maar 1x zorgen dat alles opgeruimd is, hond de deur uit, zelf de deur uit etc.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 15:57
Saffie_time schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 07:53:
Hmmm.
Zoals al aangegeven huis van vriendin al een hele tijd (maand of 5) in de verkoop gehad. Uit verkoop gehaald omdat er 0 bezichtigingen waren in die periode. In overleg met makelaar besloten dat we samen een tweede makelaar erbij zouden gaan betrekken.
Huis is maandag weer online gekomen (voor dezelfde vraagprijs met dezelfde foto's bij een andere makelaar) en aan bezichtigingen geen gebrek!

Gisteren 1ste bezichtiging gehad.

***members only***
Wellicht zijn ze zelf enorm handig en hebben ze genoeg financiele middelen om het eea op te pakken(bijv doordat ze veel kleiner gaan wonen oid). De reden dat ze het zo snel willen doen is om de kijkdag niet door te laten gaan omdat ze bang zijn dat er dan iemand anders mee aan de haal gaat. Kan een slim spel zijn..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bockelaar
Waarom twijfel? Weg ermee, je wil het toch verkopen? dit is toch een uitstekend startpunt? Snap die aarzeling niet, wat kan jou het schelen wat ze met die stapel stenen doen na de overdracht? Enige belangrijke punt is dat je het bedrag krijgt wat je ervoor wil hebben, en dat lijkt nu te gaan gebeuren, zonder voorbehoud. Ik zeg: doen :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nare man
Precies. Enige waar je nog extra op zou kunnen letten is de mogelijkheid van verhaal indien ze niet af kunnen nemen. Ze kopen zonder voorbehoud financiering, dus zitten er (na afloop van de drie-dagenperiode) zonder meer aan vast en zijn, als ze niet afnemen, de boete verschuldigd. Dus ze moeten wel snel die bankgarantie stellen c.q. waarborgsom storten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, zorg dat die garantie er is en dan zit je gebakken. Knalt de boel? Even 10% incasseren en door naar de volgende.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kalevandaal
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 25-11 20:28
Members only:

Staat er sinds vrijdag op.
Wordt een spannende tijd d:)b

Zeker gezien ons bod geaccepteerd is op onze gewenste woning.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:59
thejoker80 schreef op zondag 28 mei 2017 @ 07:00:
[...]

Wat voor huis verkoop je? (Linkje?) Nabij centrum den Haag verkoopt nogal goed momenteel namelijk :-)
Daar hopen we natuurlijk op.

http://www.funda.nl/koop/...-49264038-staringkade-32/

Feedback op advertentie is natuurlijk welkom!

[Voor 6% gewijzigd door Sethro op 28-05-2017 07:14]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:27
Hey,

Hier even onze ervaring over de afgelopen maanden met het verkopen via een internetmakelaar (makelaarsland).
Het leek mij wel leuk om dit eens op papier te zetten en ook voor onszelf even terug te kijken hoe dit is bevallen.

Wij hebben bewust gekozen om eerst ons huis te verkopen en dan pas te kopen.
In onze woonplaats is de markt ongezond snel op het moment. Huizen worden verkocht voordat ze op funda komen en makelaars spelen hierop in door facebook als followers first in te zetten.
Het was daarom ook wel wat risicovol om eerst te verkopen, maar dit woog voor ons niet op tegenover het risico van dubbele woonlasten aan de andere kant.

We hebben de markt de maanden voor de verkoop gevolgd en daarom besloten de verkoop via makelaarsland te doen. We vonden dit de gok waard. We hadden uit interesse al wat huizen bekeken en de lokale makelaars deden naar ons idee helemaal geen moeite meer om een huis te verkopen, vandaar deze keuze.
Met in ons achterhoofd waarom zouden we daar zoveel voor betalen...

Na vergelijken online mij Makelaarsland terecht gekomen. Wat de doorslag gaf was dat je hier toch een eigen makelaar toegewezen krijgt, dit voelde voor ons gewoon iets fijner en vanwege de ervaringen op internet en in onze omgeving.

Korte situatieschets:
Onze woning bertreft een maisonettewoning in de omgeving Rotterdam. Binnen onze gemeente zijn relatief weinig betaalbare huizen (minder dan 2ton) en appartementen dun gezaaid. De markt is volledig op hol geslagen, waardoor er vele geïnteresseerden zijn voor slecht een paar huizen.

De eerste dag funda leverde gelijk 4 bezichtigingen op. De eerste twee weken werden een gekkenhuis. Uiteindelijk hebben we 10 bezichtigingen gehad en enkele tweede bezichtigingen.

Binnen de eerste week lagen er drie concrete openingsbiedingen. Na het afronden van de eerste week.contact gehad met onze makelaar van makelaarsland.
We hebben uiteindelijk gekozen voor verkoop bij inschrijving. Iedereen kreeg nog een kans om finaal bod neer te leggen.

Uiteindelijk hebben we verkocht voor 5000 boven de vraagprijs op een vraagprijs net onder de 2 ton.
Iets dat wij niet verwacht hadden, maar wel de situatie in de huidige markt weergeeft.
Zoals ik al zei het is een.gekkenhuis in onze gemeente.

We hebben inmiddels na veel pro actief makelaars benaderen en direct op facebook reageren ook een ander huis gekocht.

Onze ervaring met verkopen via makelaarsland/internetmakelaar:

Positief:
-In een snelle markt lijkt dit goed te werken.
-goed zicht op interesse na bezichtigingen.
-zelf bezichtigingen doen is leuk en je steekt er wat van op voor wanneer je zelf gaat kijken.
-vanuit ML hadden wij een vaste makelaar als aanspreekpunt, dit werkte erg prettig.
-prijs tov traditionele makelaar.

Negatief:
-tijd tijd tijd, er gaat echt veel tijd in zitten. Documenten verzamelen, bezichtigingen plannen en begeleiden.
-contact met makelaar blijft wat afstandelijk, maar is ook wel logisch.
-sommige verhalen van kijkers waren behoorlijk triest (scheidingen en kinderen in het spel), merkte dat ik dat nog wel eens vervelend vond om mee te nemen.

Zouden wij dit weer doen:
Ja zeker!
Simpelweg omdat tegenwoordig alles uit eigen zak betaalt moet worden, lees niet meer meegenomen kan worden in de hypotheek, is het een fijne keuze.
Ja het vraagt meer tijd, maar is ook wel erg leuk om te doen. Het contact met de koper is hierdoor vanaf moment 1 al goed en verloopt lekker soepel. Waardoor ook de formaliteiten snel geregeld zijn.
Uiteindelijk hebben wij nu een paar bezichtigingen bij een traditionele makelaar gedaan en ons verbaasd hoe weinig die weten over huizen die ze verkopen in de huidige markt. Voor ons was initieel de prijs de eerste reden om naar een internetmakelaar te stappen, maar is het proces ons goed bevallen.

Mocht iemand vragen hebben hierover, van harte welkom. Vond het zinvol om onze ervaring eens neer te pennen iig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
Sethro schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:55:
[...]

Ik heb natuurlijk duurder teruggekocht dus betaal daar ook de hogere marktprijs. Heb wel de indruk dat er in dat segment minder gekte is.

Makelaar belde overigens net, hij heeft donderdagmiddag en dinsdagochtend gereserveerd voor bezichtigingen. Ging vrij hard dus hij heeft besloten donderdag met twee makelaars te komen zodat er twee bezichtigingen tegelijkertijd kunnen plaatsvinden. Anders ging het niet passen. Dinsdagochtend nu ook al bijna vol. Gaat lekker zo en met zoveel bezichtigingen zitten er vast kopers tussen.

Nog tips?
Met die drukte kun je er bijna een open huis van maken :P
Als er erg veel belangstelling is kun je overwegen om een datum te noemen waarop een bod binnen moet zijn. En dat je eventueel in onderhandeling gaat met het beste bod.

Een vriend had op zo'n huis geboden. Die kreeg toen op de deadline een telefoontje dat hij niet het hoogste bod had. Maar dat hij "nog een kans kreeg" om een eindbod te plaatsen. Hij bood meteen de vraagprijs. Maar de andere bieders hadden blijkbaar hetzelfde bericht gekregen en die deden een hoger bod.
De makelaar mocht niet zeggen hoe hoog. Maar hij liet wel vallen dat het "not even close" was.
xaviera schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:25:
Vrijdag mijn huis te koop gezet. Eerste dag 5000 kijkers op Funda. Dag 4 nog 350. Ben erg benieuwd wat dat nou gaat opleveren. Maar spannend is het wel in elk geval.

Gaat om dit huis: http://www.funda.nl/koop/...redikherenkerkhof-10-bis/

Feedback is welkom!!
Dure buurt :P
Ik neem aan dat je iedereen op de open dag laat komen ipv losse bezichtigingen. Voor jou gaat het verhaal hierboven ook wel op. Al loopt het in dit segment misschien minder hard.

Op de advertentie is iig niets aan te merken.

[Voor 19% gewijzigd door RocketKoen op 29-05-2017 21:31]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +2Henk 'm!

• AGee
  • Niet online

AGee

Tja, helaas... Die drie dagen bedenktijd zijn er (gelukkig) niet voor niets. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DeBolle

DeBolle

Members only:

Specs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 16:59
Link staat hierboven, ca 300k en goede reacties zo na het eerste weekend.

Aangekochte woning is factor 2-3 zo duur en gekocht binnen een week nadat deze op Funda stond.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RocketKoen
Members only:

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: maart 2013
  • Niet online
Vrijdag mijn huis te koop gezet. Eerste dag 5000 kijkers op Funda. Dag 4 nog 350. Ben erg benieuwd wat dat nou gaat opleveren. Maar spannend is het wel in elk geval.

Feedback is welkom!!

P.s: heb er zelf ook een site voor gemaakt. Hebben anderen daar ervaring mee? En ook daar is feedback zeer welkom :) http://depredik.nl
Mooi huis! Maareh.. had je de tv niet even kunnen afstoffen? Het geeft bij mij direct de indruk dat er óf niet goed schoongemaakt wordt (wat dus ook iets kan zeggen over algemene staat v/h onderhoud) óf dat het huis extreem stoffig is... :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loondijke

Feedback is welkom!!

P.s: heb er zelf ook een site voor gemaakt. Hebben anderen daar ervaring mee? En ook daar is feedback zeer welkom :) http://depredik.nl
Ziet er prima uit! Wel soms het gevoel dat sommige foto's dubbel zijn. Maar hee -> liever teveel foto's dan te weinig.

Wel zie je op heel veel foto's best wat kabels lopen of liggen. Deze had ik voor onze foto's allemaal losgekoppeld zodat ze op de foto niet zichtbaar waren. Kan wat rommelig overkomen vind ik.
Tehh schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 12:34:
[...]
Mooi huis! Maareh.. had je de tv niet even kunnen afstoffen? Het geeft bij mij direct de indruk dat er óf niet goed schoongemaakt wordt (wat dus ook iets kan zeggen over algemene staat v/h onderhoud) óf dat het huis extreem stoffig is... :P
Die is niet stoffig volgens mij, maar de weerspiegeling is goed te zien. Zeker met een curved tv ziet dat er raar uit :+ .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• nare man
Zo, na anderhalve week Funda en een ware hoos van bezichtigingen vorige week beginnen nu de biedingen binnen te druppelen; gisteren nog 20k onder de vraagprijs, nu al één 15k boven de vraagprijs en er staan nog 5 bezichtigingen alleen al voor deze week gepland :)

Rare markt zitten we in -- maar voor verkopers wel prima :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nare man
Rotterdam.

Het is inmiddels ook al verkocht, na twee weken en voor 20k boven de vraagprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Question Mark
  • Laatst online: 15:58

Question Mark

Moderator SWS/WOS

F7 - Nee - Ja

vanDaal schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:44:
[...]
Ja, belachelijk veel geld, maar in dit segment betaal je nou eenmaal meer voor alles, ook voor een makelaar.
Waarom? Je betaald een makelaar toch naar de inspanning die hij moet verrichten?

En als de bezichtingen kennelijk nu al binnenstromen lijkt het met die inspaningen wel mee te vallen....

Edit: persoonlijjk zou ik een vast bedrag met hem afspreken + een percentage wat afhankelijk is van het verkoopresultaat. Dat stimuleert een makelaar vaker net wat meer...

[Voor 17% gewijzigd door Question Mark op 26-06-2017 12:59]

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• RocketKoen
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 09:14:
Grappig hoe meningen uiteenlopen :) ik vond de rondleidingen tijdens de open huizen dagen van eigenaren zelf vele malen prettiger dan die van makelaars. Ben zelf nog geen goede tegen gekomen; te laat komen, nauwelijks iets over het huis weten en slechte/foute informatie geven lijken verplicht te zijn voor dit beroep.
Ligt inderdaad heel erg aan de makelaar.

Eigenlijk zou je bij het uitzoeken van een makelaar om je huis te verkopen, eerst eens een bezichtiging moeten doen bij een huis dat hij probeert te verkopen. Dan weet je meteen wat voor een ervaring jouw kijkers gaan hebben.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Vandaag zouden we eindelijk weer eens een bezichtiging hebben (na 2 maanden absolute stilte). Belt de persoon echter vanmorgen de makelaar dat hij het niet haalt ivm werk en dat hij volgende week nog terugbelt voor een nieuwe afspraak.

Maar de makelaar belde 10 minuten later dat er een nieuwe geïnteresseerde is. Dus volgende week alsnog een bezichtiging.

Nu maar fingers crossed dat dit meer oplevert (huis staat al 9 maanden te koop).

Na onze laatste post wel het één en ander aangepast:

- wc geschilderd (lichter)
- voortuin opgeknapt
- achtertuin opgeknapt
- prijs verlaagd

Nu maar gewoon fingers crossed..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• nextware
*O* *O* *O*
Gisteravond bezichtiging in onze woning gehad. De kijkers hebben op de oprit al een bod gedaan. Dit gisteravond besproken en gelijk bevestigd.

Makelaar belt nu net terug dat de kopers de koop hebben bevestigd. Nu het voorlopige koopcontract in orde gaan brengen. Zal vermoedelijk ergens volgende week gebeuren.

Huis staat nu 10 maanden in de verkoop is voor 19k onder de originele vraagprijs.

De kopers willen ook zsm passeren (ze huren nu een woning). Dus als het een beetje meezit, zijn we in september volledig van de woning af *O* *O*

Acties:
  • +1Henk 'm!

• depl0y
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 08:07
Hoppa, huis weg, de overdracht ging heel soepel. Eerst een inspectie, daana even tekenen bij de notaris.

Nu kan ik dit topic ook uit mijn bookmarks halen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:20
Vanaf volgende week gaat onze hut ook de verkoop in. Nieuwe woning al gekocht, dus hopelijk gaat hij relatief rap zodat we van ons overbrugginskrediet afkunnen. Er zijn net twee gelijkwaardige woningen in de wijk verkocht dus we hebben goede hoop.

Ik moet zeggen dat het wel even een wake-up call voor me was om de makelaar aan huis te hebben, veel verbeterpunten gekregen en 'tips' (lees: instructies) om het huis aantrekkelijker te maken. Vooral veel kleine klusjes (draadjes wegwerken, leuningen vastzetten, hier en daar een verfje) maar we hebben ook besloten om een groot deel van onze boedel alvast in opslag te doen. Met een kleine van 2 en eentje in de buik heb je een huis vol met spullen die niet in gebruik zijn maar ook niet wegkunnen, en aangezien het huis geen zolder of vliering heeft staat het er maar te staan. Dus gaan alle hobbyspullen en boekenkasten alvast weg. Ik moet zeggen dat het wel een hoop gaat uitmaken, het huis in in principe in prima staat en netjes onderhouden maar dan zie je het er ook aan af. De moeite dus wel waard.

Nu nog even met de makelaar overleggen over de vraagprijs - we hadden met hem afgesproken een stukje onder de vraagprijzen van de andere woningen die te koop stonden te gaan zitten, maar nu die zo snel gegaan zijn vraag ik me af of we ons dan niet tekort doen. Of maar gewoon zien en kijken hoe er geboden wordt? Zelfs in de omgeving Assen begint de verkoopprijs een heel eind richting de vraagprijs te klimmen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• PoweRoy
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 29-11 08:46

PoweRoy

funky!

Goverman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 17:07:
Misschien een ietwat domme vraag, maar...

Gisteren is ons huis overgedragen aan de nieuwe eigenaar. Wij waren daar niet bij, we hadden al een machtiging afgegeven. Ik heb de notaris daarna gebeld met de vraag of alles goed is verlopen en dat was het geval. Ook vroeg ik of ik nog een kopie van de akte zou krijgen. De notaris zei hierop dat dat niet gebruikelijk was. Het is voor het eerst dat ik een huis heb verkocht, dus vandaar de vraag: is dit inderdaad gebruikelijk?
Jup, ligt geheel aan notaris. Sommige geven wel afschrift en sommige niet. Je hebt er niks aan dus je mist het niet.

[This space is for rent]

• nextware
nextware schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 14:05:
*O* *O* *O*
Gisteravond bezichtiging in onze woning gehad. De kijkers hebben op de oprit al een bod gedaan. Dit gisteravond besproken en gelijk bevestigd.

Makelaar belt nu net terug dat de kopers de koop hebben bevestigd. Nu het voorlopige koopcontract in orde gaan brengen. Zal vermoedelijk ergens volgende week gebeuren.

Huis staat nu 10 maanden in de verkoop is voor 19k onder de originele vraagprijs.

De kopers willen ook zsm passeren (ze huren nu een woning). Dus als het een beetje meezit, zijn we in september volledig van de woning af *O* *O*
Kleine update: overdracht staat nu gepland op 18 september *O*
Bedenktijd in het voorlopig koopcontract is ook al verstreken.

De buurt waar we eerst woonden, wordt nu echt een Belgische enclave. Onze oude achterburen waren Belgen, verderop in de straat komen Belgen wonen, ons huis is gekocht door Belgen. En nu hoorde ik gisteren van onze oude buurman dat er achter hem ook weer Belgen komen wonen.

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-11 12:03
Amsterdam blijft me verbazen... Wat een geld voor een flatje aan de snelweg... :X

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• ATS
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 14-11 12:03
Zo is het niet bedoeld. Maar, het ís een flatje (2 kamers, geen aparte keuken of entree is een flatje, geen flat) aan de snelweg (dat is het uitzicht zoals te zien is op de foto's), toch? Ik begrijp niet dat iemand daar een kwart miljoen voor neer zou willen leggen. Dat heb ik betaald voor een ruime eengezinswoning met voor, achter en zijtuin in een rustige wijk op loopafstand van het groen. En dat is ook gewoon in de randstad. Dat is niet denigrerend naar de (huidige) eigenaar wat mij betreft; het etaleert vooral mijn stijgende verbazing over de huizenmarkt in Amsterdam.

[Voor 3% gewijzigd door ATS op 07-08-2017 16:01]

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• nare man
Als je een oude spaar- of bankspaarhypotheek wilt meenemen dan zul je moeten voldoen aan de voorwaarden voor fiscaal geruisloos overdragen. Via google is daarover genoeg te vinden.

Een van de belangrijke voorwaarden is dat het opgebouwde saldo op de (bank)spaarrekening niet mag worden uitbetaald aan de geldnemer. Het moet van de ene hypotheekverstrekker naar de andere worden overgedragen.

Als je dus je oude woning verkoopt en de hypotheek aflost vóórdat je een nieuwe hypotheek aangaat, moet de oude hypotheekverstrekker het opgebouwde saldo dus gewoon aanhouden en niet aan jou uitkeren. Op zich geen probleem, maar je moet het wel vooraf allemaal goed vast (laten) leggen.

Als je een goede hypotheekadviseur hebt, is dit proces geen probleem, maar als je het zelf zou doen is het een vrij complex proces dat erg nauw luistert.

Het duurt overigens ook vrji lang. In mijn geval incasseert de oude hypotheekverstrekker nog twee maanden de inleg omdat de nieuwe hypotheekverstrekker de fiscale overdracht nog niet heeft geaccordeerd. In die tussentijd heb je al geen hypotheek meer bij de oude bank, maar betaal je daaraan nog wel de premie, omdat het opgebouwde saldo daar nog wel geparkeerd staat.

[Voor 21% gewijzigd door nare man op 06-09-2017 15:11]

• kmf
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
thewizard2006 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 14:47:
[...]

In mijn geval dus DBV bedoel je (degene die de zak geld aan mij leent).
In jouw geval Reaal. DBV heeft zichzelf/z'n portefeuille jaren geleden verkocht aan reaal. https://www.reaal.nl/klan...erzicht-oude-verzekeraars

Misschien handig om in ieder geval eerst te vragen of ze wel willen oversluiten?
Je hoeft niet te wachten tot je daadwerkelijk een nieuw huis koopt voordat je een hypotheekadviseur in handen neemt.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• Woy
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Als het inderdaad gaat om je fiscale rechten voor een SEW/KEW mee te nemen zoals @nare man aangeeft is het inderdaad verstandig om nu al met een hypotheekadviseur te gaan praten ( Waarschijnlijk heb je destijds nog een product met provisie afgesloten, dus kan je gewoon naar gratis naar de adviseur die het destijds afgesloten heeft, want dan hoort het onderhoud en advies gewoon nog binnen die provisie ). Als het puur gaat om de voorwaarden van de geldverstrekker ( DBV in jouw geval ) gaat zou ik ze gewoon eens bellen wat daar de voorwaarden voor zijn.

[Voor 26% gewijzigd door Woy op 06-09-2017 15:13]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• nare man
Ja, dat had ik nog even moeten verduidelijken wellicht. Mijn post ziet op de fiscale overgangsrechten die je hebt als je vóór 1 januari 2013 een eigenwoningschuld had. Als je de oude hypotheek met behoud van HRA wilt meenemen naar een nieuwe woning dan moet je aan de voorwaarden van dat regime voldoen.

Is de fiscaliteit je onverschillig dan kun je het wellicht sneller met de hypotheekverstrekker zelf opnemen.

• Conono
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 31-08-2020
elhopo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:32:
[...]

In Harderwijk.

https://www.funda.nl/koop...49376230-piet-heinlaan-7/

Sinds 1 september 37.289 x gevonden en 3.973 keer bekeken. Aan die aantallen ligt het lijkt me niet. Ach, misschien maar gewoon geduld hebben, de makelaar kan natuurlijk niet mensen van straat trekken en naar binnen slepen.
Zo op het eerste gezicht zie ik geen enorme missers of afknappers. Gewoon geduld hebben, denk ik dan.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 16:46

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

[...]

In Harderwijk.

Sinds 1 september 37.289 x gevonden en 3.973 keer bekeken. Aan die aantallen ligt het lijkt me niet. Ach, misschien maar gewoon geduld hebben, de makelaar kan natuurlijk niet mensen van straat trekken en naar binnen slepen.
Tuin op NNW, geen doorgang naar achter, maar alleen via de garage en een serie huurwoningen erachter. Dat maakt mensen helaas toch wat huiverig denk ik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Sport_Life
  • Laatst online: 16:51

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

In Harderwijk.

Imo is die foto van de ingezoomde kranen van de badkamer een misser. Je ziet de kalk aan de kraan hangen :P. Tekst op Funda komt mij ook niet heel professioneel over. Mij als koper interesseert het me niets wat de huidige eigenaren ervan vinden. Komt eerder wanhopig over: een goed huis verkoopt zichzelf ;)

Overall gezien valt mij op dat keuken, sanitair en vloer redelijk eenvoudig is, als er verderop een woning staat die wat beter is uitgerust zou ik daar voor gaan. Dus dan zou je ca 20k lager moeten zitten als een huis dat van binnen wel alles netjes heeft.

[Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 21-09-2017 14:15]

• Kju
  • Laatst online: 16:18
elhopo schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:19:
[...]
@Kju:

Dit is inderdaad de prijs die de makelaar adviseerde. De buurt is een mix van oude en nieuwe huizen, en dit rijtje huizen is een beetje een geval apart. Voor de rest staan er veel oudere rijtjeshuizen in deze buurt, wat je verhaal van de prijs verklaart.
Dan hoop ik dat hij gelijk heeft want als ik op straatniveau keek waren de vraagprijzen lager, de koopsommen lager en zijn die tussen 2014 en eind 2016 niet gestegen...Maar goed, hij is degene met plaatselijke kennis :)
kmf schreef op donderdag 21 september 2017 @ 15:21:
[...]

Ik ben benieuwd. Na de open dag gaat mijn woning op de markt (ik heb geen zin in open huizen)
Zonde. Er worden veel deals op open huizendagen gesloten. Een stuk minder kopers op de markt tegen de tijd dat jij dan te koop gaat :+

PSN: Kjujay

• JaMaaT
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 24-11 08:50
Señor Sjon schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:48:
Ik heb meer naar de kadastertekening gekeken. De rijwoningen zullen wel voor een achterpad zorgen. Maar bij een 2/1 kap is een zijpad altijd wel wenselijk.
Bij deze woning icm onderhoudsvrije achtertuin zou ik liever een bredere berging willen dan een looppad. Verder zou je inderdaad de woning wat kunnen "moderniseren" qua kleurgebruik.

Wij hebben ook gekozen voor een brede schuur ipv een pad. Dat pad ga ik straks hooguit 1x per maand gebruiken voor een kliko.
Dan heb ik liever een grotere berging.

• Kju
Als zowel de makelaar als de taxateur vinden dat het 275-280k op moet brengen dan zou ik gewoon 299k vragen.

• Kju
Dat voorbeeld is inderdaad in Den Haag maar dan wel in een gewilde buurt. In de wijken waarin men over het algemeen een lager salaris heeft en er overwegend goedkopere appartementen van 100k tot 150k te koop staan lopen de woningen in die prijsklasse over het algemeen ook prima maar zal het moeilijker zijn om een woning boven de NHG grens te verkopen. Degenen die er wel willen wonen kunnen het niet betalen en degenen die wel de duurdere woningen kunnen betalen willen er niet wonen omdat ze voor dat geld ook in een aanmerkelijk betere buurt kunnen wonen..

• elhopo
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 14:35

elhopo

nemo sine cruce

miles schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 06:40:
Voor de verkopende deelnemers aan de open huizendag, hoe pakken jullie dat aan?
Hulptroepen om rondleidingen te geven of met een boekje aan de keukentafel en de geïnteresseerde loopt zelf maar rond?
Ik heb al dranghekken en verkeersregelaars georganiseerd...

Nee, maar even serieus, we zien wel hoe druk het wordt. Mijn vrouw doet open en zet de mensen in de woonkamer met evt een bakje koffie ofzo. Als het erg druk wordt dan leid ik de mensen wel in groepjes rond en beantwoord ik vragen maar het liefst wil ik zoveel mogelijk iedereen individueel aandacht geven, maar dat is natuurlijk totaal afhankelijk van hoe druk het gaat worden. In geen geval laat ik mensen zelf door het huis lopen.

Wellicht is het mega afgezaagd, maar zou een appeltaart bakken daadwerkelijk helpen?

Overigens komen er vandaag nog kijkers, dus wie weet is de open huizendag niet eens meer nodig.

Hundreds of years from now, it will not matter what my bank account was, the sort of house I lived in, or the kind of car I drove... But the world may be different because I did something so bafflingly crazy that my ruins become a tourist attraction.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

F1 kwalificatie opzetten en de vrouwen rondsturen? O-) Die maken toch vaak de koopbeslissing. :P

Goed, optant 1 (veel te laag bod) en optant 2 (verkeerde huis gekocht) zijn afgehaakt. Gisteravond zijn nr 3 en 4 geweest. Goed om de pr0n tuinverlichting te showen (Schiphol is er niks bij), maar ik snap niet zo goed waarom men in het donker wil rondkijken. :? Natuurlijk wil men geen vrij van werk nemen, etc.

• kmf
  • Niet online
Daarom doe ik niet mee met open huizen. Als ik zelf wil rondleiden, dan had ik wel 1000 euro bespaard en met makelaarsland oid in zee gegaan
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 09:13:maar ik snap niet zo goed waarom men in het donker wil rondkijken. :? Natuurlijk wil men geen vrij van werk nemen, etc.
Kijken of er 's avonds geparkeerd kan worden voor de deur. Of er geen geluidsoverlast is in de avond?
Kijk, overdag zal iedereen wel op school/aan het werk zijn. Pas 's avonds wordt er geleefd.
Dus al is de hele straat leeg en fluisterstil in huis, 's avonds kan het compleet anders zijn.

• Señor Sjon

Señor Sjon

Magnificent bastard

Goed, nummer 3 is het geworden. Deze week concept en begin volgende week uiterlijk krabbel. Het waren 11 fantastische dagen in dit topic. :P

• Freee!!
  • Laatst online: 07:39

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

kmf schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 16:36:
Zo. Net de fotoshoot gehad. Inclusief 360 foto's en filmpjes. Wat een gedoe was dat. Ik ben weken bezig geweest om alles leeg te maken. En nog steeds was het niet leeg genoeg. Kinderstoel en allerlei zaken werden in de wc gepropt tot de foto's zijn genomen...

Volgende week in de verkoop waarschijnlijk.
Succes ermee.

* Freee!! heeft het huis (onder voorbehoud) verkocht.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• Deacon
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 23-11 07:56

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Deacon schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 12:03:
Ons huis staat nu 2 dagen op Funda, is 1.195x bekeken en aankomende week is er al een inloop bezichtiging gepland. Ik heb het idee dat het binnen 2 weken wel verkocht is.
Update: 02/10 huis is verkocht onder voorbehoud.

Vrijdag 22/09 in de markt gezet, Donderdag 28/09 de inloopbezichting met 40+ potentiële kopers, vandaag maandag 2/10 biedingen gesloten, huis verkocht.

25% stijging in 7 jaar tijd.

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

• revolution-nl
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 11:15

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Sport_Life schreef op donderdag 21 september 2017 @ 14:10:
[...]

Imo is die foto van de ingezoomde kranen van de badkamer een misser. Je ziet de kalk aan de kraan hangen :P. Tekst op Funda komt mij ook niet heel professioneel over. Mij als koper interesseert het me niets wat de huidige eigenaren ervan vinden. Komt eerder wanhopig over: een goed huis verkoopt zichzelf ;)

Overall gezien valt mij op dat keuken, sanitair en vloer redelijk eenvoudig is, als er verderop een woning staat die wat beter is uitgerust zou ik daar voor gaan. Dus dan zou je ca 20k lager moeten zitten als een huis dat van binnen wel alles netjes heeft.
Ik zie inderdaad een huis met aardig wat werk, de keuken is sober ,de vloeren, de muren en de trap moeten aangepakt worden.

Met het sanitair zou ik dan wel weer prima kunnen werken.
De vraagprijs van 319.000 is volgens mij wel redelijk conform voor regio midden nederland

10.000WP | All-Electric | Vroemt met EV en verwarmt met lucht/lucht warmtepomp

• AGee
  • Niet online

AGee

kmf schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 17:30:
Den Haag. Gisteren online, nu 5 bezichtigingen gepland. Is dat veel, of valt dat mee?
Valt mee.

Veel.

Who cares? :P Je hebt je hut te verkopen, vertrouw gewoon op je makelaar in de eerste paar weken ;)

• Bakkenist
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 16:09
Is in een laboratorium onderzocht.

• kmf
  • Niet online
Ik zal wel heel moe zijn... want ik begrijp echt niet wat je wilt zeggen? :?
Jouw kopers moeten een bod doen zonder te weten wat jouw vraagprijs is of zo?

• Carnoustie
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 29-11 15:32
Members only:

[Voor 7% gewijzigd door Carnoustie op 16-10-2017 07:41]

• ALF99
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 25-07-2020
Bij het verkopen van mijn huis afgelopen jaar heb ik beide gedeeld op facebook.
Het is natuurlijk nooit met zekerheid te zeggen maar de Funda link word veel makkelijker gedeeld door de mensen, en ook het bekijken gaat via die link wat beter imo.
Dus wil je maar met 1 van de 2 werken lijkt mij de Funda link verreweg het beste.

• mannowlahn
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:23
Pinin schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:21:
Hoi ons huis staat nu te koop op Funda https://www.funda.nl/koop...is-49322389-blechtekum-4/
maar ook op kijkmijn huis https://www.helpmee.nl/vi...w-vennep/?promoter=225217

Mijn vraag is wat en of hoe zouden jullie dit delen, ik ga niet heel Faceboek volplempen met diverse linkjes die dan ook weer gedeeld worden. Dus we zaten zelf aan 1 link te denken, wat raden jullie aan?
Ik zou voor funda gaan. Voor mijn gevoel zitten er veel dubbele foto's in maar een klein verschil in perspectief. Ik moest wel een beetje lachen om die foto's met het ontbijt op het balkon. Ik snap dat die makelaars dat allemaal willen, want hip enzo, maar een grind dak is nou niet iets wat ik dan snel zou gebruiken ;)

• mannowlahn
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 16:23
voil schreef op zondag 5 november 2017 @ 13:15:
Wat vinden jullie van het volgende huis:
https://www.funda.nl/49391286

Kennissen van mij hebben dit 7/8 weken geleden in de verkoop gedaan.
De makelaar heeft eerst enkele weken geprobeerd het te verkopen buiten funda om omdat hij dacht dat er genoeg animo voor zou zijn, maar dit is dus niet gelukt.
Nu staat het 6 weken op funda en valt de interesse toch een beetje tegen, maar enkele bezichtigingen tot nu toe.

-Is 6 weken nog kort en is het gewoon geduldig zijn?
-Enkele foto's zijn niet helemaal top, bijvoorbeeld van dat washok met al die flessen. Maar dit lijkt mij ook weer niet zo'n groot punt dat je geen interesse in het huis zou hebben?
-Lijkt de vraagprijs ook in orde? Nu al zakken qua prijs is niet echt verstandig?

Alvast dank voor de input.
Als ik dit soort dingen zie denk ik alleen maar, laat de boel maar klappen. 4 ton voor een 1000 en 1 rijtjeshuis, met alle respect hoor. Maar dit gaat toch helemaal nergens meer over. In een plaatst die ik voor het eerst ook hoor. 4 fucking ton? Buitenkant ziet er naar mijn mening behoorlijk somber uit, beetje 70'er jaren uitstraling.

Maar goed, de markt is compleet verziekt, dus het zal wel verkopen

Even inhoudelijk, ruim de waskamer op voor de foto's sleur er van mij part alle meuk er uit, ik vind de foto erg rommelig overkomen. Gebruik even een hoge druk straal voor die oprit en zorg dat de buren er dan niet op staan.

• StecaGrid
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:12
Wat mij opvalt is dat de boeidelen geverfd moeten worden en dat de zijkant van de dakkapel ook al jaren geen doekje heeft gezien. Ik wordt niet enthousiast van de donkerbruine kozijnen aan de binnenkant en krijg geen heel duidelijk beeld van de verschillende kamers. De hoge vraagprijs in combinatie met zes slaapkamers op 144 M2 maakt 't ook niet beter. Op zich dus met een paar potjes verf en nieuwe foto's op te lossen

• Osxy
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 29-11 21:58

Osxy

Holy crap on a cracker

Sport_Life schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:37:
[...]

Het commentaar is geschreven aan de verkopers. Voor hen is de huidige woningmarkt positief. In 2011 had je dit huis aan de straatstenen niet kwijt gekund, dan kun je nog zover zakken met de prijs, men wil er gewoon niet wonen, omdat er genoeg alternatieve woningen te koop stonden.

[...]

Verbaasd me niet zoveel. Welke regio? ;) Ik ga volgend jaar verkopen dus houd alvast de buurt een beetje in de gaten :P. Afgelopen maand is een woning naast ons verkocht voor 75k boven de vraagprijs (getaxeerde waarde).
Keerpunt is dat ik zelf ook een (nieuwbouw)huis ga betrekken die ook de hoofdprijs heeft gekost, dus we schieten er met z'n allen weinig mee op. Ga er maar vanuit dat jouw nieuwbouwhuis ook 25% is gestegen in dezelfde periode, dus ik hoop voor je dat je goedkoper bent gaan wonen anders verlies je er op :P
Regio Alkmaar.

We hebben een duurder huis gekocht. Ben niet zo bang voor eventuele waardedaling van dit huis, zijn absoluut niet van plan dit huis snel te verlaten. Daarnaast stoppen we direct de overwaarde in de nieuwe woning waardoor een eventuele daling direct (deels?) word geannuleerd.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• nare man
Waarschijnlijk besparen kopers wel geld omdat ze de woning voor minder geld van een verkoper zonder makelaar kunnen kopen dan van één met ;)

• redrohX
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 15:30

redrohX

errr....

peterrrr schreef op donderdag 9 november 2017 @ 21:59:
Blijf hier toch wel zenuwachtig.

Onze aspirant kopers hebben tot 22 november (dan loopt voorbehoud financiering af) om eventueel van de koop af te zien i.v.m. financiering. Borgsom moet dan gestort worden voor 29 november (of bankgarantie).
Bouwkundige keuring is inmiddels 4 weken gedaan, en taxatie zou vrij snel door hun geregeld worden. Echter tot op heden nog steeds geen taxateur gezien. Ook de makelaar heeft er inmiddels 2 keer achteraan gebeld, en ze geven aan dat het binnenkort geregeld wordt. Reden om me zorgen te maken? Ben benieuwd naar jullie ervaringen...

Een vriend van me had onlangs dat 3 dagen voor de deadline van voorbehoud pas de taxatie geregeld was.
Hier zelfs geen taxatie en van een bouwkundige keuring zagen ze ook af. Ze rekten wel heel lang het moment van het officieel tekenen (lastig te bereiken volgens de makelaar etc) en een paar dagen voordat de deadline voor voorbehoud van financiering afliep wilden ze een weekje uitstel. Ik begon me steeds meer zorgen te maken en was al bang om weer van voor af aan moeten te beginnen en dat we binnenkort dubbele kosten zouden hebben. Dat weekje extra op aanraden van onze makelaar toch maar gegeven en een paar dagen later was het dan gelukkig wel rond. Ik kan niet wachten tot we bij de notaris zitten binnenkort! :)

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

bart.kraai schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:44:
Heeft er hier iemand ervaring met Funda & op welke pagina je woning wordt geplaatst. Ik heb mijn woning hierop laten plaatsen maar hij staat de eerste dag al halverwege (Pagina 6 vd 10 ). Dit werkt dus blijkbaar niet zoals Marktplaats waarbij het altijd oud naar nieuw is maar misschien op basis van wat je betaald? Of meer obv Facebook tijdlijn principe populaire woningen eerst?
Zie hier: https://help.funda.nl/hc/...g-op-basis-van-relevantie

De vraag is hoeverre dit relevant is voor de verkoop aangezien mensen vaak specifiek zoeken op kenmerken of al een zoekopdracht hebben en enkel naar de nieuwe huizen kijken.

• nare man
Ik heb dat ook vastgesteld. De ene nog duurder dan de andere. Uiteindelijk in zee gegaan met de makelaar die 0,8% ex rekende tot de geadviseerde vraagprijs en 10% ex over alles daarboven.

Een hele som duiten, zeker, maar hij heeft het huis binnen no-time verkocht en uiteindelijk heb ik zelfs na aftrek van zijn kosten meer dan een ton winst gemaakt.

Had ik dat zelf ook kunnen doen? Vast wel. Had ik dan ook zoveel winst gemaakt? Misschien. Had het mij dan veel tijd en stress gekost? Zeker. Heb ik er spijt van? Nee, geen moment. Gewoon lekker voor je laten doen en zodra je in je nieuwe huisje zit er niet meer aan denken .

• AGee
  • Niet online

AGee

bart.kraai schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 14:44:
Heeft er hier iemand ervaring met Funda & op welke pagina je woning wordt geplaatst. Ik heb mijn woning hierop laten plaatsen maar hij staat de eerste dag al halverwege (Pagina 6 vd 10 ). Dit werkt dus blijkbaar niet zoals Marktplaats waarbij het altijd oud naar nieuw is maar misschien op basis van wat je betaald? Of meer obv Facebook tijdlijn principe populaire woningen eerst?
Pagina 6 van 10 impliceert al bepaalde zoekcriteria. Ik denk dat er geen twee huizenzoekers te vinden zijn met dezelfde criteria. Bovendien zullen de écht serieuze zoekers gewoon een zoekopdracht ingesteld hebben staan waardoor ze een notificatie met jouw huis krijgen. De ranking zou me echt niet kunnen boeien als ik m'n huis op Funda zet :)

• peterrrr
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 29-11 10:37
Grandisimo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 19:38:
[...]

[...]

Dusssssss

Raar verhaal van die makelaar “in dit stadium”
Juist in dit stadium !
Ik zie dit dagelijks gebeuren en loopt in 99% van de gevallen altijd goed af.
Ik zou de leveringsdatum lekker laten staan want dat geeft weer extra rompslomp met zich mee.
Zojuist vernomen dat de financiering rond is bij onze kopers :-)

• Shinji
  • Registratie: februari 2002
  • Nu online
Eerste vier bezichtiging staan gepland, vandaag 1 en vrijdag 3 :)

• Bockelaar
of je checkt de beoogde makerlaar op manier van werken. Als je naar zijn website kijkt en advertenties op funda van hem nakijkt weet je toch welk niveau hij binnenhaalt? Gemiddelde mens doet tegenwoordig meer onderzoek naar de nieuwe TV dan naar een makelaar of huis lijkt het wel :)

Pagina: 1 2 3 ... 26

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee