Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[PC] DayZ (Standalone)

Pagina: 1 2 3 4
Acties:

• Rienspy
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 28-01-2017

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • JoSchaap
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:39

JoSchaap

• chiIIed
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 10:20

chiIIed

• spartacusNLD
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 21-05 16:35

spartacusNLD

• FriezNL
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:48

FriezNL

Welcome to the world of DayZ, hit by a new and presently unknown infection which has wiped out most of the world's population. You are one of the few that have survived and now you must search this new wasteland in order to fight for your life against what is left of the indigenous population now infected with the disease. Go solo, team up with friends or take on the world, as you choose your path in this brutal and chilling landscape using whatever means you stumble upon to survive.

DayZ?

DayZ is een Zombie Survival game gebaseerd op de gelijknamige Arma II mod. Het speelt zich af in Chernarus+, een post-communistisch gebied die compleet verlaten is na de zombie-apocalyps op een handjevol survivors en hordes zombies na. Het doel van DayZ is overleven in dit apocalyptisch gebied. Naast zombies zijn er ook bandits die maar al te graag je kostbare loot overnemen door een kogel door je hoofd te jagen. Wanneer het je lukt om zowel de bandits als zombies te ontwijken moet je nog voedsel en water zien te vinden: ziektes, uitdroging, verhongering ... zijn nooit ver in DayZ. Het is survival of the fittest op z'n best!

Features

• Er zijn geen tutorials gegeven ingame, ervaring zal je dus via trial-and-error moeten opdoen.
  • Elke beslissing telt. Wanneer je doodgaat verlies je alles. Er zijn geen savegames. Je zult telkens opnieuw moeten beginnen vanaf nul.
  • Chernarus+ is 230 vierkante kilometer groot, je vind er bossen, dorpjes, steden, verlaten militaire basissen ...
  • Beheer je loot met een intuïtief inventory-systeem, craft je eigen post-apocalyptische werktuigen, personaliseer je wapens met de juiste attachements en kleed je hoe jij je wil!

Development

quote:
DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. "We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.”
De Dayz standalone is momenteel nog in een ALPHA. Dit wil zeggen dat er grote bugs in de game zitten, en dat database wipes (je character die wordt gewist en je weer opnieuw moet beginnen) regelmatig voorkomen. Koop de game dus enkel als je dit er voor over hebt. Het team achter DayZ rekent ongeveer een jaar om naar een beta te gaan. Er is dus nog een lange weg te gaan, er zullen dingen toegevoegd, weggenomen en aangepast worden.

Weapons

Melee
http://i.imgur.com/LYwC6R7.png?1

http://i.imgur.com/Shgswlt.png?1

http://i.imgur.com/oBw8msM.png?1
Alle wapens + ammo type

Handige linkjes

Reageren in dit topic, en elkaar ontmoeten

• Het plaatsen van belevingen en in-game ervaringen is een van de leukste dingen, zowel om zelf te schrijven, als om te lezen. Maar probeer het afspreken met elkaar zoveel mogelijk via DM of teamspeak te doen.
  • Tweakers vind je regelmatig op de D.g.B. server (filter in de in-game serverbrowser onder internet op 'Dutch' om de Dutch Gaming Bastards server te joinen) Deze server heeft ook een eigen public teamspeak server op: ts3.dutchdayzbastards.eu
  • Probeer de posts in deze thread ontopic te houden. Dus over het spel, en/of je in-game ervaringen en minder over het afspreken in-game.

spartacusNLD wijzigde deze reactie 06-04-2015 08:56 (42%)

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
De TS kan nog uitgebreid worden, als je wil meehelpen mag je me gerust contacteren!

The best method for accelerating a computer is the one that boosts it by 9.81 m/s²

• JoSchaap

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Topicstarter
Early Access pre-Alpha Disclaimer
Om gejammer over bugs e/d te voorkomen even de disclaimer die je geaccepteerd hebt toen je het spel kocht:
quote:
DayZ Early Access is your chance to experience DayZ as it evolves throughout its development process. Be aware that our Early Access offer is a representation of our core pillars, and the framework we have created around them. It is a work in progress and therefore contains a variety of bugs. "We strongly advise you not to buy and play the game at this stage unless you clearly understand what Early Access means and are interested in participating in the ongoing development cycle.”
DayZ standalone, usefull links

video about character movement and start loadout usage:
YouTube: DAYZ - Inventory and Movement

Chernarus+ map:
http://i.imgur.com/v684x4e.jpg

Basic information about the items and their usage + Tips/Tricks
http://www.reddit.com/r/d...s/1t23cw/dayz_tip_thread/

information and info video about the hunger and thirst system:
info: http://www.reddit.com/r/d...model_just_misunderstood/
video: YouTube: DayZ Standalone - Hunger & Thirst Mechanics!

Medical information and treatments of wounds/illness and other usefull stuff:
https://docs.google.com/d...vhSM67KKcK14OA/edit?pli=1

Information about the most recent character whipe and hacking issues:
http://forums.dayzgame.co...tch-2-and-character-wipe/

JoSchaap wijzigde deze reactie 19-12-2013 15:29 (24%)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
dudee schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:09:
Misschien in de TS een lijst met items en wat ze doen?
Dat gaat een erg lange lijst worden die constant moet worden geüpdatet ;)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ik denk dat daar wel een wiki voor komt bovendien staat in de linkjes die ik net post ook een berg met info, vooral het medical documentje is erg intressant :)

*edit* eerste hit op goegel:

http://dayz.gamepedia.com/DayZ_Standalone_Wiki

JoSchaap wijzigde deze reactie 19-12-2013 15:22 (20%)

|-FKA:5chaap2k -|- Specs: Inventaris -|- GameRoom -|- YouTube -|- Steam -|- Twitch-|

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
Zo, TS wat aangepast met JoSchaap's linkjes :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Loot spawnt alleen op server-restart en re-spawnt niet!

aangezien iedereen gewhiped is vanochtend/vannacht, zullen alle steden inmiddels wel leeg-geloot zijn inderdaad.

Ik vind dit wel een mooie toevoeging, je bent nu echt van stad naar stad aan het lopen op zoek naar een straat waar nog niet alle voordeuren van woningen openstaan.

en als je normaal loopt (niet sprinten dus) kun je nog best wat afstand afleggen voor je drinken nodig hebt :)

JoSchaap wijzigde deze reactie 19-12-2013 15:36 (45%)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Dennis585 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 15:45:
Wanneer gaat deze in de Beta komen?
Lees de verse TS eens ;)
quote:
Het team achter DayZ rekent ongeveer een jaar om naar een beta te gaan.
Natuurlijk is dit niet precies, dit is een schatting die hoogstwaarschijnlijk verkeerd is.

Rienspy wijzigde deze reactie 19-12-2013 15:46 (14%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
een leuk fotoverhaal gemaakt met de standalone vind je hier:

http://imgur.com/a/iwSsY

• chiIIed
quote:
Mr.Jingles schreef op donderdag 19 december 2013 @ 16:12:
Ik heb helaas nog geen ervaring met de standalone, maar hoe vinden jullie de gameplay tegenover de Mod? Heeft de standalone potentie om net zo groot te worden als de mod?
Qua BASE game is het precies het zelfde maar dan uitgebreider. Wat de mod zo uniek maakt is dat er weer mods op komen.

Maar zodra hier mods voor uitkomen lijkt me dat het net zo groot wordt.

De klok van de servers is gesynced met de huidige tijd. Dus als het hier avond/donker is, is het op de servers ook avond/donker. Laat het nou net zijn dat de meeste mensen overdag werken..

chiIIed wijzigde deze reactie 19-12-2013 16:18 (15%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Modding zal ook zeker bij de SA een groot punt worden.
Dit is vanaf dag 1 al beaamt toen ontwikkelling aan de SA begon :)

Maar ik verwacht dit niet voor de game in 'BETA' of 'RC' staat is :)
Voorlopig in elk geval nog niet :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Ik heb de DgB Gameserver en teamspeak info aan de TS toegevoegd :)

Zo kunnen we het hier een beetje overzichtelijk houden

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
zsiebe schreef op donderdag 19 december 2013 @ 18:42:
Ben ik de enige die enigszins teleurgesteld is over de vooruitgang die er in deze game geboekt is? De standalone zou al maanden geleden uitkomen. Nu is er eindelijk een alpha versie uit, waarvan geschat wordt dat de beta nog een jaar duurt. Komt deze game uberhaupt ooit af? Ook vind ik het raar dat er bugs in de game zaten die ook al in de beginstadia in de mod aanwezig waren. Sinds de nieuwe patch ervaar ik ook gamecrashes met character wipes. Ik begrijp dat deze game nog volop in ontwikkeling is, maar het tempo ligt wel extreem laag.
Aan DayZ werkt er geen supergroot team zoals andere grote games (zoals BF4, CoD, ...). Dat is ook de reden waarom het tempo zo laag lijkt. Maar voor zo'n klein team hebben die mensen toch echt wel al veel vooruitgang geboekt met DayZ. Het voordeel is nu wel dat de basis er is (het inventory-systeem, de MMO-architectuur, ...) en nu kunnen er allerlei features worden toegevoegd.

Tuurlijk kampt de ALPHA nog altijd met bugs, dat die er in de mod ook waren wil niets zeggen. Maar de hoeveelheid bugs valt echt nog wel mee hoor zeker voor een alpha. Ik heb persoonlijk nog geen enkele gamecrash gehad in de 21 uur dat ik al gespeeld heb. In BF4 mag ik al blij zijn als ik een uur heb kunnen spelen zonder crash (met BF4 was de alpha trouwens véél bugier dan DayZ).

Er werd vanaf het begin af aan ook vermeld dat DayZ een traject ging volgen zoals Minecraft, daar duurde het ook een tijd voordat de game uit de alpha uit beta was. Dat het in een alpha of beta is wil niet zeggen dat je geen plezier kunt maken, kijk naar Kerbal Space Program (ook nog altijd in beta). Sowieso hebben ze ook gezegd dat gamecrashes, grote bugs en character wipes VAAK zullen tegenkomen. Eigenlijk moet je nu betalen om bij het Q&A-team te horen :+ (maar je kiest er tenslotte zelf voor).

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Alles wordt op de hive opgeslagen. Elke server is dus gelijk. Allicht heb je op een privatehive server gespeeld?

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
JoSchaap schreef op donderdag 19 december 2013 @ 20:15:
Alles wordt op de hive opgeslagen. Elke server is dus gelijk. Allicht heb je op een privatehive server gespeeld?
Private hives zijn momenteel onmogelijk. Je kunt wel een servertje opstarten (in de client zitten er ook enkele serverfiles) maar het is onmogelijk om daarop te spelen.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Thelaughingman heeft al een full blown private met starting gear rien :)

Alleen zijn ze uit de serverlijst gehaald inmiddels

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Ik speel met 2x amd kaarten. Werkt prima

• chiIIed
quote:
Skybullet schreef op donderdag 19 december 2013 @ 22:57:

reactie:

" should have killed me then bro " :X :( :( :( :(
Groot gelijk.

Mensen die denken dat iedereen nu super loveydovey is 8)7
De mentaliteit is echt niet anders hoor dan in de arma2 mod. Alleen omdat je nu niet zo snel een gun hebt doen de mensen beetje friendly. Zodra je het noorden intrekt kan je verwachten dat de meeste een gun hebben en dan is het gewoon KOS. Teamen doe je maar met mensen die je viavia kent en anders moet je hier maar aan wennen :>
quote:
Zo wat een ramp :9 . Had zelf een 30 dagen oud manneke in de arma2 mod. Ging dood omdat ik over een steen liep |:( .

chiIIed wijzigde deze reactie 20-12-2013 02:39 (61%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
de DayZ reddit is nu wel weer leuk om te volgen met dit soort verhaaltjes:
http://www.reddit.com/r/d..._whomever_stole_my_pants/

:D

PSA m.b.t. handcuffs en disconnecten:
https://twitter.com/rocket2guns/status/413706210567680000

JoSchaap wijzigde deze reactie 20-12-2013 09:50 (23%)

• FriezNL
Eergisteren was ik wat teleurgesteld, ik had meer verwacht van het spel. Teveel bugs, dezelfde problemen als met de mods en genoeg reden om een heel relaas te schrijven over alle fouten en problemen in het spel. Maar het is Alpha en twee patches verder gisteren maar een tweede kans gegeven.

Spawnen in Cherno leek een slecht idee aangezien elke deur wel open stond en geen zombie meer in de verste verte te bekennen was. Het was overduidelijk dat velen mij al voor gegaan waren...
Het idee achter "hongerig en dorstig" spawnen kan ik ineens enorm waarderen, je begint wanhopig te zoeken naar eten en drinken, zelfs met een rotte kiwi ben je al blij.

En ondanks het feit dat het leek dat Cherno al compleet leeg geroofd was, als je echt goed zoekt vindt je nog genoeg. Dat maakt het spelletje ineens een stuk leuker, het gevoel van scavenging en echt proberen te overleven heb ik in ieder geval al veel meer dan in de mod.

Vervolgens naar het Noorden getrokken, achter de horde andere spelers aan welke hetzelfde idee hadden als mij. Elk dorpje welke ik tegen kwam was al leeg getrokken en ontdaan van zombies. Je flesje drinken vullen bij een pomp, spaarzaam met je sardientjes om gaan, ik kan het wel waarderen. Het moet allemaal nog uitgebalanceerd worden en er zijn nog genoeg punten waar ik mijn vraagtekens bij zet. Maar de manier waarop ze proberen het "overlevingsgevoel" neer te zetten kan ik waarderen.

Ik heb mijn character in ieder geval zo goed mogelijk proberen te verzorgen, maar toch ben je ziek geworden. Een nieuwe uitdaging is er voor vanavond: medicijnen vinden rondom Vybor :) of misschien wachten tot zaterdag, dan kan ik eindelijk het spel eens met daglicht spelen :9

• FriezNL
quote:
Basxt schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 10:15:
Ik heb wat problemen met mijn muis movement.

Links en rechts beweging is gewoon fine, maar naar boven en beneden is heel apart. beweeg ik langzaam van boven naar beneden en wederzijds dan is er geen probleem, maar als ik héél snel of zelfs met snelle snelheid met mijn muis beweeg dan slaat hij een stuk over lijkt wel en is direct naar boven gewezen.

Hoe fix it dit?

verder merk ik een verschil qua draai snelheid wanneer ik loop, stil sta, of ren.
Er is al veel ophef geweest over de zogenoemde Mouse-lag. We speelden gisteren eerst de DayZ Epoch mod en vervolgens de standalone... :F ik hoop dat ze het snel oplossen, hier kun je zelf weinig aan doen. Maar het is Alpha, er zullen nog veel dingen voorbij komen welke niet goed werken, en ook veel zal gefixed worden (laten we er gewoon vanuit gaan)

Gisteren een aantal regenbuien onderweg meegemaakt, het zag er super uit alleen je kon precies zien wanneer er een bui aan kwam: het beeld bevroor compleet voor 1 á 2 seconden.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Updatetopic van rocket met wat vragen en antwoorden:
http://forums.dayzgame.co...coming-features-for-dayz/
quote: Rocket2Guns
More Zombies
Target delivery: Ongoing

We absolutely plan to have more zombies. To cope with the current total dynamic entity count of over 10000 we have had to make a great deal of optimizations. If loot is completely removed, we can easily run 4000 zombies in our debug builds. In the new year we will be optimizing the way we handle dynamic objects (such as loot) a great deal more which should give us significant savings - but the change was considered too risky to be done prior to alpha launch. If we had problems, we would have delayed the project further by months.

Multithreaded Server
Target delivery: Early 2014 & Ongoing

To assist with increasing player and zombie numbers, we will be parallelizing the server architecture. Currently RV does offload some extra threads off to other cores, but this is for rendering and file handling - neither of which are issues for the dedicated server which uses no rendering and has a greatly reduced file footprint. This should provide some very, very dramatic improvement in performance where additional cores are available. Note, however, that this will increase the complexity of hosting DayZ - it may mean that we see a greater dispersion in the capacities of DayZ servers.

Respawning Zombies & Loot
Target Delivery: Early 2014

Currently to have the server check if something needs respawning can cause an issue with performance. We did not want to go with a "scripted" solution for respawning, and it is expensive on server performance. Player spawning on the coast is conducted by the engine, and we are going to employ a similar process for managing zombie and loot spawn (possibly parallelized). This is a high priority task and zombie respawn at least is very close to being implemented.

Server Management Options
Target Delivery: Ongoing

Additional options for those hosting servers will be rolled out as soon as we can. We want to encourage a "hardcore" mode that will operate on a separate database, featuring things like first person only, no hide body, etc... In addition, we also want to provide passworded servers that will operate on their own shard of the database. This shard could be grouped, so that a group of passworded servers could operate on their own database. Eventually, we would like to see these different communities on their own db running their own variations of DayZ to meet specific communities needs.

Animals & Hunting

The AI for animals is based on the new AI for zombies (some will notice the old local ambient animals making zombie noises and acting aggressively!). We have a cutdown version of this we will be using for hosting animals, including those from ArmA2 as well as new animals such as a deer. We already have the meat models made, and we have the basics of cooking. So this functionality is quite close. It does have an impact on the server, and at the moment we could only run about 300 animals per server without seriously impacting performance (until we have started additional server optimization).

Additional Anti-hack and Security
Target Delivery: Late 2013

We are working on additional anti-hack to supplement the implementation of VAC. We have been working closely with Valve for VAC as well as our other anti-hack partner. Details of this will be released shortly. The most important thing to remember is that anti-hack is really the secondary defense - the primary defense should be good architecture. We have already identified (and fixed) several key vulnerabilities in the three days since launch. There are more we know about and I am sure more we don't. The purpose of this early phase of alpha is to identify and fix those. As our architecture now relies on the server controlling and adjudicating everything, we can close off locally controlled functions and back doors - which is what we have been doing.

Cooking & Gathering Resources

This is a system that was not completed prior to the alpha launch so is half-done. Additional work will be done and pushed when we can. This will include gas cookers (already ingame) and the creation of fireplaces. We will be allowing players to gather resources from the world, such as firewood, stones, etc... This will then be utilized by the existing crafting system.
wanneer ik dit soort plaatjes zie wil ik ook overdags kunnen spelen :P

JoSchaap wijzigde deze reactie 20-12-2013 11:56 (114%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Servers met daglicht als ik speel zijn AUS servers. prima daglicht. wel een ping van 450 ipv 9 :)

changelog van de patch van vandaag:
quote: Rocket2Guns
Status:

Pushed to experimental branch

New:

Config: added anim hooks for zombie feeding(should allow for zombie to deal damage to unconscious players)
Config: greeting with 2 handed weapon now possible without disarming
UI: Inspect option in the inventory screen (shows item in 3D, draft system only)
Engine: Servers with incompatible version marked in the server browser
Engine: The „Player uses modified data“ message is removed from CHAT
Design: you can craft splint and fix broken limbs with it
Design: players who disconnect when unconscious will die
Design: players who disconnect when restrained will die
New weapon: Magnum .357 Revolver + ammo

Fixed:

Config: removed a small delay before the animation for un-shouldering a weapon starts playing when changing weapons (kneel and prone)
Config: fix a minor issue with one handed items not being correctly placed in right hand for a surrender transition
Config: m4 bolt and magazine animation improved
Config: adjusted collision shape for armed player(should fix occasional issues going up stairs)
Config: fixed an issue where unshouldering/shouldering weapon while moving forward caused the player to stop
Animations: Sprint updated (Unarmed) - Unarmed sprint faster now
Animations: Mosin Nagant Reload - Hand doesn't clip into scope when opening and closing bolt after each shot, weapon more stable now
UI: Early Access warning dialogue
Engine: Fix of players being able to talk globally when dead through Direct Chat
Design: damage is transferred from closed can to open one
Design: licking a battery now displays the battery's state properly
Design: wooden sticks model fits inventory slots better now
Crash: Occurs when pushing details twice on MP server browser
Engine: Updated rain texture with refraction
Design: Player blood and health not regenerating naturally

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ivkit erop dan kun je m in je hand houden en toedienen.
Zoals dat ook in de first post/topicstart gelinkte medical guide is te lezen ;)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
bijna goed ;)

onder het tabje 'BETA's' kun je kiezen om mee te doen aan de 'Experimental Branch' daar worden de updates altijd het eerst op uitgerold om te testen. enige nadeel is wel dat er vaak maar weinig servers in experimental beschikbaar zijn.
quote:
Roshnak schreef op vrijdag 20 december 2013 @ 14:14:
Hoelang duurt dat bewusteloos zijn eigenlijk? Ik heb nu best dikke gear en wil deze niet verliezen :(
dat hangt af van de reden en hoe erg het is. kan tussen de 5 min tot een half uur duren.
en vanaf de volgende versie (nu op experimental) ga je ook dood als je het spel verlaat terwijl je unconcious of gehandboeid bent

JoSchaap wijzigde deze reactie 20-12-2013 14:33 (46%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
*kanweg

JoSchaap wijzigde deze reactie 20-12-2013 14:33 (97%)
Reden: dubbel

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
persoonlijk respawn ik meestal gewoon als ik unc ga (ben erg ongeduldig), met wat geluk kan ik dan teruglopen naar mn lijk. met wat pech begint het avontuur weer opnieuw :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
dan zou ik het idd ff uitzitten en hopen dat niemand je ziet staan/liggen ;)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ws een restart, mocht je nu alsnog dood zijn dan heb je in elk geval wel verse loot overal liggen

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
dan is de update die ik net noemde (changelog hierboven) nu ook uitgerold naar stable :)
nu dus niet meer disconnecten als je unc bent ;)

JoSchaap wijzigde deze reactie 20-12-2013 15:00 (36%)

• chiIIed
Wat achter me ligt.

Wat voor me ligt.

Ben ook ziek. Maar wat die melding my wounds look cleaner betekent..

Heb zojuist op dat airfield ook mijn eerste mag gevonden voor het pistooltje. Kan ik eindelijk die 240 kogels afschieten die in zon ammobox zitten :P

Edit: Heb nu 2 waterbottles en 1 canteen daarnaast nog een hele backpack vol met eten/drinken etc. Denk dat ik maar is het noorden ga verkennen.

chiIIed wijzigde deze reactie 20-12-2013 18:37 (16%)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
dudee schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 10:58:
Net paar servers zitten hoppen, nu pistol met zo'n 50 ammo en 1 mag.
Foei!

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Hacks zijn nu gemakkelijker op te sporen en blokkeren in de nieuwe architectuur. dus er zal ws snel een fix+whipe plaatsvinden als je dit heb doorgegeven op de fbt :)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Haas_nl schreef op zondag 22 december 2013 @ 12:49:
Even wat vraagjes:
1. Het cheaten wat dayz mod helemaal verpest had, hoe is dat in de stand alone?
2. Het gebruiken van online real-time maps waardoor ook gecheat kon worden, kan dat nog steeds?
1. Ik heb nog geen cheaters tegengekomen, maar cheaten zal altijd (in elke game) mogelijk blijven.
2.Nope :)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Skybullet schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:15:
Nieuwe start gemaakt alleen krijg het niet voor elkaar om een pistool te gebruiken, Heb een pistool gevonden kan hem alleen niet equippen. Heb mijn mosin en fire axe op de grond gelegd, nog geen succes. Enige wat ik kan doen is hem oppakken en dan komt ie in mijn rugzak.

Of heb je een holster nodig ?
Je pistool vanuit je backpack naar je hotbar slepen (waar je wapens normaal in terecht komen) en dan op de overeenkomstige toets ( 1 tot 0 op je tb) drukken? Kun je trouwens met al je items doen (eten, drinken, kompas, ...)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Skybullet schreef op zondag 22 december 2013 @ 15:41:
[...]

Ah dat werkte ! dacht dat die in weapon slot moest net als mijn rifle. Kan alleen niet schieten of laden.
ik heb een FNX45 en 39 stuks van .45 ACP kogels. Maar denk dat het probleem is dat ik geen magazijn heb :+
Ik heb ook 48 kogels maar geen magazijn voor m'n pistol :) Wel jammer dat je niet 1 kogel kunt chamberen...

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
dudee schreef op zondag 22 december 2013 @ 16:09:
Riens dat kan je wel voor de m4 he.
Ja dat weet ik, maar niet voor het pistool :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
wolf mask geloof ik :) zat er vorige week iig ook al in

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
vlak na de restart even zon ATC gebouw looten :) herkenbaar aan camo-paint

daar vind je vaak goede backpacks en boven vaak m4's en goede gear :)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
Iemand die in het noorden zit en eten tekort heeft?

• chiIIed
Je kan elektro al onveilig maken met een baseball bat. Daar heb je echt geen guns voor nodig hoor :')

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
ik heb met Rienspy en wat anderen de nieuwe toevoegingen in het noorden verkend en het is veelbelovend wat daar allemaal nog in aanbouw lijkt te zijn. :)

Zoals een stad zonder gebouwen maar wel al complete wegenstructuur en een voetbalveld :)

Een mooie nieuwe spoorlijn met een viaduct

wolken zijn overigens erg mooi gedaan :)

KoS of maak je her iets romantischer?

Dit gestrande schip is overigens een aanrader, erg uitgebreid van binnen :)

even rusten met uitzicht:

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
conwa schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 13:52:
Rienspy zit hier dus ook! Als je hem tegenkomt heb je een dilemma...
Hij zegt namelijk friendly te zijn en schiet je vervolgens neer.
Low life, maar ook een manier om het spel door te komen natuurlijk ;)
Haha sorry, was inderdaad een redelijk laffe daad, mijn excuses ;)
Ik weet niet wat me bezielde, ik had een heel eind in het noorden getrokken en had gewoon zin om iemand dood te schieten. Maar direct nadat ik je doodschoot had ik al spijt :-(
Wanneer ik je nog es tegenkom krijg je m'n beans ;)

Ben ondertussen al doodgegaan door m'n belgeninternet, ik heb een time-out van 15 seconden wanneer ik op het dak van een schooltje sta, wanneer ik trug online kom -> You are dead.
Vrienden op teamspeak vroegen zich al af waarom ik doodleuk van het dak sprong. Tjah, karma I guess...

Die negatieve karma blijft ook wel duren:

• spartacusNLD
ga ook maar is DayZ proberen :) vooral na de video's van frankie on pc :D

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
Voor de mensen die niet weten wat ze met hun boeken meoten doen:
In inventory plaatsen, naar hotbar slepen, overeenkomstige toets indrukken.
Je kunt boeken effectief lezen ;)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Nix_R schreef op donderdag 26 december 2013 @ 14:54:
Hoe zit het met de bloedtransfusie?
Je hebt toch tegenwoordig verschillende type bloedsoorten?
Mijn scherm is bijna zwart wit gekleurd zoveel bloed ben ik verloren!
Saline bags kun je aan iedere bloedsoort toedienen en zorgen er voor dat je onmiddelijk al je bloed terug hebt (je kunt er ook mensen die unconscious zijn mee wakker maken :p)

Rienspy wijzigde deze reactie 26-12-2013 15:07 (15%)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
DivineNL schreef op donderdag 26 december 2013 @ 18:11:
Kun je water flessen vullen? Lukt me nooit...
Bij waterpompen gaan staan en de fles in je hand houden. Daarna scrolmenu -> Fill bottle

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
NoFearz schreef op donderdag 26 december 2013 @ 20:35:
Is er ook verschil in hoe de staat van een item in? Pristine vs Badly damaged.
Hangt er van af over welk item het gaat, scopes zitten soms vol met bartjes wanneer ze Badly damaged zijn, maar eten blijft eten voedzaam (zelfs al is het ruined). Sommige items zijn dan weer onbruikbaar wanneer ze ruined zijn (bvb zaklampen). En een helm die badly damaged is beschermd ook minder dan een pristine helm.
quote:
Cagalli schreef op donderdag 26 december 2013 @ 22:00:
Redelijk goede uitrusting, rol ik onder een schutting door met mijn flashlight. Pang! :) You are dead.
Flashlight = bullet magnet ;)

Probeer 's nachts je gamma en brightness omhoog te schroeven, en je HDR zo hoog mogelijk, dan zie je toch wat beter in het donker.

• chiIIed
quote:
drumstickNL schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 01:44:
[...]

10/10 would KoS

Kidding, bevalt die scope nog een beetje?
Kiss on Sight?

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
genoeg drinken, rusten en vitamines eten :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
in de topicstart staat een hoop informatie (zie ook de handige links)
quote:
RvV schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 14:03:
Kun je eigenlijk een private server maken als je de SA versie koopt?
het kon heel even (-server als opdrachtregel) maar dit is weer weggepatched.
er komt inderdaad een privatehive functie maar niet op zeer korte termijn! :)

JoSchaap wijzigde deze reactie 28-12-2013 14:35 (71%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
atc gebouwtjes hebben ook clips :)

• spartacusNLD
paar dagen nu met dayz aan het klooien.. tot nu toe bevalt het echt goed. alleen die zombie's zijn maar zwak. niet veel players tegen gekomen tot nu toe.. t is net of iedereen niet kan praten ofzo ze rennen allemaal snel weg of schieten op je haha.

maar wat ik echt niet kan vinden is een hunting knife.. zit low on blood dus kan er wel een gebruiken :) of iemand wil mij helpen met een blood bag?

PC: Fractal Design Define S | Asus Z170 PRO GAMING | i7 7700K | H115i Pro | GTX 1080ti | Corsair LPX DDR4 16GB | Samsung SM961 M.2 256GB | EVGA SuperNOVA 750 G2 |

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
NoFearz schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:18:
Ik at net iets wat veel leek op Charcoal tablets, maar dat was het niet. Ik werd er wel ziek door. Weet iemand wat dat was?
Ik denk wel dat je ziek kunt worden van Charcoal tablets hoor. Maar anders zou je misschien water purification tablets kunnen genomen hebben? Of een overdosis painkillers? :+
quote:
Rin schreef op zondag 29 december 2013 @ 11:45:
Als je beeld wazig is enzo. Ga dan eventjes naar het grafische optie menu en dan weer terug. Heb je weer normaal beeld......

Verder heb ik nu gigantisch veel ammo. maar geen magazines :D Dat stuff nog niet spawned is wel vervelend.
Ik had op 'n bepaald moment 260 kogels voor de M4, mét magazijnen, terwijl ik zelf een mosin had. Ik heb dan die kogels kunnen ruilen tegen wat kogels voor de mosin, en ik loop nu rond met een 8x scope en een bipod erop.
OMNOMNOM :D

• spartacusNLD
als er nog iemand naar mensen zoekt om DayZ mee te doen:
http://www.bug-community.com/teamspeak/

vanavond met een man of 6 dacht ik van krasnostav richting nw airfield :)

mijn steam naam: SpartaNLD

spartacusNLD wijzigde deze reactie 29-12-2013 14:05 (8%)

• spartacusNLD
quote:
pa4jv schreef op zondag 29 december 2013 @ 22:53:
[...]

Heb ik ook gehad vanmiddag, alpha he.
jep had ik ook.. heel klote :(
maar gelukkig net samen met 2 andere naar airfstrip geweest en veel gear kunnen looten :)
daarna helemaal weer naar electro gelopen en gewoon niemand tegen komen.. beetje jammer

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 12:56:
Zijn er ook servers waar dag en nacht afwisselt? Tot nu toe alleen maar op servers geweest waar het licht bleef of donker bleef.
Dan moet je es na 19u spelen, meeste servers zijn dan pikdonker :p

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Preau schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:09:
[...]

Nou dat was misschien de eerste paar dagen zo maar nu vind ik alleen nog maar servers met daytime 's-avonds.
Ja, je kunt de servers aanpassen zodat ze bijvoorbeeld UTC+12 zijn. Dutch Gaming Basterds was zo'n server dacht ik.
quote:
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:03:
[...]

Ohh dus het werkt via real life tijden... Had liever afwisselingen gezien om de 2/3 uur maar goed :p
Je bent niet de enige ;)

De devs zullen in de toekomst wel een oplossing vinden voor dit "probleem".

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
DivineNL schreef op maandag 30 december 2013 @ 13:45:
Zijn er trouwens meer mensen die last hebben met respawnen? Ik moet een server opnieuw joinen voordat ik echt respawn, heb een keer 5 minuten gewacht nadat ik op respawn had gedrukt maar het beeld bleef zwart.
Is een gekende bug, dat is ook de reden waarom lijken van dode survivors metteen verdwijnen: ze disconnecten uit noodzaak op opnieuw te kunnen spelen.

• spartacusNLD
wait for it :o :+ :D _/-\o_

spartacusNLD wijzigde deze reactie 30-12-2013 15:58 (26%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
de slogan van de DayZ Standalone is 'This is your story'

DayZ is (zoals de openingspost al schrijft) een sandbox game.
De context is overleven. Hoe, waar en met welke achtergrond en/of doelen bepaal jij zelf :)

Zo kiezen veel het bandit pad.
Maar zijn er ook mensen die een hulpgevende rol vertolken of er een compleet verdraaid verhaal van (proberen) te maken.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
filter op 'dutch' en de ping wat hoger zetten, verder default

• chiIIed
quote:
Brother Lorien schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 14:47:
[...]

Eerst iets recht zetten: Bambi's is volgens mij een term afkomstig van WarZ, deze term gaan we niet meer gebruiken :) , nieuwe speler , noob of zelfs n00b is daar veel beter voor geschikt.
:F

Vind atm de game leuker als je met bambi's kan praten/samen spelen. Gewoon een beetje aanklooien met een axe. Ben atm full gear maar dan zijn mensen of bang voor je of ze hakken/schieten/slaan je gelijk neer omdat ze je gear willen. Begrijpelijk :p maar niet echt leuk.

• chiIIed
Tab is voor voice coms
/ is voor typen

Direct communication is echt voor mensen in een straal van ~20meter van je.

Dus kan wel kloppen dat je geen reactie kreeg :P

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
*dubbel magweg*

JoSchaap wijzigde deze reactie 04-01-2014 02:42 (91%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
*proest*

http://www.twitch.tv/lirik/c/3481126

Hicks_206 original starter de overstap naar taviana met dayz (dayztaviana.com) totdat vilayer met dayzland in zee ging is inmiddels lid van het Development team van de standalone en had laatst een erg toffe manier om een eind te maken aan twee redelijke populaire streamers die een locked server misbruikten om te looten :)

http://www.reddit.com/r/d...have_everyone_kicked_off/

07:17:45 - joinen ze een server die alle andere spelers kicked
08:12:45 - komt meneer erachter dat hicks ook een twitch account heeft, en ook zat te kijken... :D
...en begint de echte fun

prima opgelost zo, en veel leuker als gewoon direct een VAC ban uitdelen :D

JoSchaap wijzigde deze reactie 04-01-2014 02:42 (10%)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
JoSchaap schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 02:39:
*proest*

http://www.twitch.tv/lirik/c/3481126

Hicks_206 original starter de overstap naar taviana met dayz (dayztaviana.com) totdat vilayer met dayzland in zee ging is inmiddels lid van het Development team van de standalone en had laatst een erg toffe manier om een eind te maken aan twee redelijke populaire streamers die een locked server misbruikten om te looten :)

http://www.reddit.com/r/d...have_everyone_kicked_off/

07:17:45 - joinen ze een server die alle andere spelers kicked
08:12:45 - komt meneer erachter dat hicks ook een twitch account heeft, en ook zat te kijken... :D
...en begint de echte fun

prima opgelost zo, en veel leuker als gewoon direct een VAC ban uitdelen :D
Je bedoelt deze video? http://www.twitch.tv/fathersongaming/b/492187544

En ik zat op 'n character wipe van iedereen op de server te hopen :')

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
quote:
Phyt_ schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 10:40:
ik zie niks joschaap? zou je de goede link kunnen geven?
reddit threads hebben altijd als bovenste regel de link de content of het verhaaltje ;)

zie ook rienspy's reply (wel even scrollen naar de genoemde tijden anders zit je uren te kijken)
@Rien,ik vind dit een leukere oplossing. een wipe is ook zo kortaf :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
quote:
Basxt schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 18:55:
[...]

Ik las dat er een afwijking naar links is met die scope.
klopt, en als ze het goed doen moet die afwijking weg zijn als je de bajonet eropzet :)

meer info hier:

http://imgur.com/a/1gGXC

lees vooral even het verhaaltje onder de bajonet :)

zelf een kopen?

99$ @ http://www.classicfirearms.com/originalmolotm9130wbayob

• chiIIed
Me wants :9~

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
het is wat offtopic hier maar idd het mag niet. of je moet m als antiek/onklaar kopen. maar zelfs dan is het nog erg lastig

http://www.infopolitie.nl...ask=view&id=604&Itemid=26

;)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
battleye is dan ook al jaren ervaren met arma en dayz ;)

de combinatie BE+VAC is ideaal. zeker omdat VAC niet aan livebanning doet maar in batches per week/maand bans uitdeeld. Battleye ziet direct en dealt ermee :)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
quote:
Marsjee schreef op zondag 05 januari 2014 @ 14:16:
[...]

Hahaha. BE is echt waardeloos als anti-cheat :9 in dayz mod tijd nog nooit zoveel hackers gezien in een spel hoor ;) Zeker op me eigen server toen-der-tijd. Je kon via cheat-engine gewoon je gang gaan zonder dat battleye er wat aan deed. Het enige waar battleye naar keek was of er processen draaien met namen van bekende hacks.. Nou wat een top anti-cheat :X 8)7 ( Dit is inmiddels wel beter, maar het zuigt nog steeds )
Ik denk inderdaad dat jij een vrij verouderd beeld van BE hebt ;) inmiddels werken BiS en de $able (ontwikkellaar BE) een stuk beter samen en zelfs VAC zal hier ws wel op inhaken als de game live gaat :)

in de oude 'arma' tijd voor dayz was het niet nodig om je druk te maken om scripters. het was immers een open engine.
Dat een of andere hobyist daar nu ineens een populaire mod voor maakt dat het echt in een spel veranderd was inderdaad even flink aanpoten :)

ik ben overigens totaal niet gelieerd aan BE, sterker nog. ik had liever gezien dat BiS voor evenbalance/pb had gekozen. Maar dat is gewoon omdat ik een paar jaar PBBans admin ben geweest en gewoon weet dat de heren daar goed bezig zijn :) Maar toch moet ik zeggen dat ze met de combi VAC/BE goed bezig zijn.

kijk bijv in arma3. daar zijn hacks echt alleen nog maar bij hoge uitzondering aanwezig sinds BE geimplementeerd is :)

de ingame/misison antihack gebruik ik in wasteland nog steeds maar dan wel een door onszelf herschreven variant die de files vanaf een remote locatie laad zodat hackers niet kunnen achterhalen hoe we ze detecten. echter, is deze in de afgelopen weken nog maar nouwelijks getriggerd :)

JoSchaap wijzigde deze reactie 05-01-2014 16:14 (14%)

• chiIIed
quote:
DDG80 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 09:59:
Hier zie nog een hele hoop dayz fanatics :)

Wat ik me afvroeg , kennen jullie toevallig een belgische , nederlandse streamer van dayz
Ik speel momenteel met 2 andere mensen af en toe met een team van 5 spelers , en wij streamen op regelmatige basis , mits het werk dit toelaat .
Maar zijn al een tijdje bezig en er lijkt weinig intresse te zijn in nederlandse , vlaamse streamers .
Dus dacht bij mezelf ik ga eens rondhoren op bepaalde forums kijken hoe de vlaams , nederlandse dayzers er over denken .

http://www.twitch.tv/ddg80

http://www.twitch.tv/raiden_v3

Moest er intresse zijn :)

Greetings
Er zijn veel Engelse streams die nauwelijks bekeken worden laat staan een Nederlandse :p

Daarnaast is Dayz nou niet echt bepaald een geschikte game om te streamen omdat er gewoon veel te weinig gebeurt. Ik bekijk dan liever de highlights van iemand's stream op youtube of een leuk ge-edit stukje zoals frankieonpcin9999p dat doet.

Oh en NL youtubekanalen/streams associeer ik altijd met een doelgroep van basisschool leerlingen. Die spelen liever cod dan dayz :p

• chiIIed
quote:
Basxt schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Lol?
Zoek Lirik maar eens op.. Die streamed elke dag 4 uur lang met 12000 bekijkers.
Hij staat bijna elke dag op de frontpage van Twitch.

En dayz niet geschikt om te streamen? Juist wel. Bij saaie momenten kun je makkelijke communiceren met je kijkers..

http://www.twitch.tv/lirik
Omdat 1 streamer goed bekeken wordt betekent gelijk dat DayZ geschikt voor streamen is? Daarnaast wat ik nu zie van lirik komt dat totaal niet overheen met hoe de overige 99% dayz spelen, maar dat is een andere discussie :p

Je kan ook communiceren met je kijkers terwijl er wel 'actie' is.

Oh en voor die ene dayz stream op de frontpage zie ik 4x LoL. :Y

• chiIIed
Waarom kijk iedereen dan maar naar 1 streamer die bij de kust blijft hangen en met bambi's 'leuke' dingen doet. Dan kijk je meer voor de fun/rondklooien imo. En dat kan prima in elke andere game. Stel dat Lirik een andere game streamt denk ik dat hij nog steeds superveel views heeft.

Er is een reden dat er meer dayz compilaties zijn dan streams. Kijk maar naar Datmusicguy/jackfrags/frankie etc etc en daaarnaast alle andere willekeurige vids die er op youtube te vinden zijn.

Maargoed we gaan redelijk offtopic :P

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Sinds wanneer is hij nederlands dan? Of had je daar even overheen gelezen? (:

Nederlandse streams zijn vaak alsnel saai inderdaad (:
quote:
Basxt schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:18:
[...]

Lol?
Zoek Lirik maar eens op.. Die streamed elke dag 4 uur lang met 12000 bekijkers.
Hij staat bijna elke dag op de frontpage van Twitch.

En dayz niet geschikt om te streamen? Juist wel. Bij saaie momenten kun je makkelijke communiceren met je kijkers..

http://www.twitch.tv/lirik

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
je kunt de map ook als startpagina instellen in steam. als je dan in de overlay (SHIFT+TAB) de webbrowser open gooit laad daar de map.

eenmaal open kun je steeds met SHIFT+TAB op de map kijken.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
een beetje offtopic maar toch leuk om te delen. een twittergesprek tussen Rocket en de ontwikkellaar van Rust :)

JoSchaap wijzigde deze reactie 11-01-2014 02:39 (3%)

• chiIIed

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
quote:
gogocrazyark schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 08:11:
Beetje of topic maar bij www.humblebundle.com zitten ARMA II en ARMA in de weekly sale.
Voor 6 dollar, beide in het packet.

Ik ga ze i.e.g. aanschaffen, ben namelijk ook wel benieuwd naar de mod
je had idd een topic lager aan kunnen klikken ;)

[PC] Day-Z (Arma II Mod)

• chiIIed
Gister ook maar eens even gespeeld. Spawnde in kamyshovo, ren richting elektro. Eenmaal daar aangekomen gelijk even brandweerkazerne looten. Begint een of andere mafkees, met aim om over te janken, op mij te schieten met zijn mosin. Alles mis. Naja kazerne uitgeloot op weg naar de andere brandweer kazerne. Alles onder vuur. Ondertussen even de bar/supermarkt geloot. Brandweerkazerne 2 geloot. Dan even rennen naar de kerk en als laatste nog even de school meegenomen. Dood.

Klimde het trapje op van de school om op het dak te kijken. Onze scherpschutter had er toch wel een dikke 20minuten en god weet ik niet hoeveel kogels voor nodig om 1 bambi te killen. Hulde *O*

Dit alles op de DGB server.

• spartacusNLD
quote:
6pack15 schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 12:03:
The upcoming update. (voor de 24ste van Januari)

Fixed:
Number of backpacks spawning lowered
Number of .357 Pythons spawning lowered.
Number of M4A1s spawning lowered

New:
Added hacksaw into the loot spawns
Added shotgun into loot spawns
Berry picking
Added Hacksaw into loot spawns
Saw-off shotgun recipe
Opening cans with saw
Painting Mosin now supported w/ spraypaint
Added spraypaint can into loot spawns
Coastal harbor town of Svetloyarsk (and surrounding areas)
>:) eindelijk shotguns :D en mooi dat guns dadelijk minder spawnen
en een nieuwe stad? zat die er in de mod ook al in? is het iets?

en perry picking.. zal je zeker uit moeten kijken dat je geen giftige eet :P

spartacusNLD wijzigde deze reactie 19-01-2014 20:12 (4%)

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
er is een appart topic voor de dayz mod ;)

[PC] Day-Z (Arma II Mod)

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Hapkoek schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:54:
[...]

Moet je nog wel de standalone kopen toch?
Even om het duidelijk te maken:
Je hebt de Dayz Mod e, de DayZ Standalone:
  • De mod is gratis, MAAR het is een mod voor Arma. Je moet dus dus Arma II en Arma II Operation Arrowhead kopen om de mod te spelen (deze zijn momenteel dus in de humble bundle opgenomen, de DayZ-versie die in die humble bundle zit is de mod).
  • De standalone is de nieuwe versie van DayZ, de naam standalone wijst op het feit dat je geen Arma meer nodig hebt om DayZ te spelen. De standalone staat ook los van de mod. Deze game is NIET opgenomen in de Humble Bundle.
Persoonlijk vind ik de Humble bundle redelijk misleidend omdat er bij staat dat je DayZ erbij krijgt (ik dacht ook eerst dat het de standalone was).

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
Ircghost schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 19:05:
Maar krijgen die dezelfde updates? Nee toch?

En je deelt ook niet dezelfde servers toch?
Nope, de standalone en de mod staan los van elkaar. Zelfs de originele developers van de mod (die nu bezig zijn met de standlone) hebben weinig tot niets meer te maken met de development van de mod.
quote:
Ja datwel, maar omdat de mod gratis is had ik niet verwacht dat die daar in ging staan.

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
beve schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:06:
Even noob vraag hier, ik heb de Mod redelijk wat gespeeld en nu de standalone gekocht.

Hoe komt het dat ik op elke server bijna nergens zombies noch loot zie?

Het is net of enkel maar spelers tegenkom?
Ik loop nu al 1.5 uur een rugzak te zoeken en verga van de honger...
Dat komt omdat servers nu enkel loot en zombies spawnen bij een restart, en daarna niet meer. Wat als nadeel heeft dat op servers die al meer dan 10uur draaien nergens meer loot of zombies te vinden zijn.

Als je in de server browser filtert op lege servers heb je veel kans dat die pas gerestart zijn, maar ja dan heb je geen PvP natuurlijk (en is er ook niet veel aan).

• Rienspy

Rienspy

Sanity is for the weak.

Topicstarter
quote:
beve schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 20:24:
[...]

Spijtig!! Dan wacht ik nog even met spelen tot dit gefixed is :)
Dat is het juist, het was de bedoeling dat dit zo ging zijn.
Maar ze zijn aan het overwegen dit aan te passen dacht ik.

• JoSchaap

JoSchaap

Topicstarter
Dat verhaal schijf je zelf, DayZ is namelijk jouw verhaal. ;)

• spartacusNLD
quote:
FraxleNL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:13:
[...]

Vanavond om 8 uur gaan we met een groep tweakers weer spelen. Voeg mij toe op steam, dan geef ik je meteen de ts gegevens.

Steamnaam; jorzorxx
you got mail ;)

dan nog iets.. wat moet je doen als je vast zit op het ''you are dead'' scherm en je niet kan respawnen? :|

• spartacusNLD
quote:
Rooted schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 10:00:
Hoe is de gameplay nu? Had hem een tijdje geleden gekocht maar het was gewoon niet te spelen met al die bugs.
kijk maar: http://nl.twitch.tv/5hizzle
als het goed is loopt de stream nu!

• spartacusNLD
quote:
Mauz1978 schreef op zondag 23 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Ik zie wel waar op de map jullie zitten,maar niet opwelke server, of zie ik iets over het hoofd? En ik dacht dat tweakers een eigen server had (ook TS), maar was dat alleen met de mod?
ts kan ook hier: http://www.bug-community.com/teamspeak/
veel tweakers op die ts altijd :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 23-02-2014 16:28 (4%)

• spartacusNLD
als er mensen in de buurt zijn van NW airfield:
mijn steam naam: SpartaNLD

vanavond rond 9 uur willen we met een paar tweakers gaan verzamelen :9
wie wil joinen voet me toe op steam ;)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 24-02-2014 13:11 (43%)

• spartacusNLD
quote:
millman schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 18:55:
[...]

Uhhh, reddit rescue force? Had ik dat eerder geweten.. Moet nog een hoop leren, maar gisteren mijn eerste echte battle gehad.. Drie tegen 5, maar we hebben aardig kunnen rossen rond airport. Wel een ziek spannende bedoeling hoor.. Als je niet weet waar snipervuur vandaan komt, rennen als gekken, zoekend naar een veilige plek om te verbinden en eten.. Jammer dat ik een lijkje stond te looten midden op de weg... *POF* Klaar.. adreneline.. ziek hoor..
http://www.reddit.com/r/RedditRescueForce

uitleg: http://www.reddit.com/r/RedditRescueForce/wiki/index

spartacusNLD wijzigde deze reactie 28-02-2014 19:34 (4%)

• spartacusNLD
quote:
Durango schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 22:37:
Is er hier een GoT clan actief? Murky123 (post van hier boven) en ik spelen het bijna elke avond online met voip (skype) en de DayzDB map erbij (klopt inderdaad niet veel van) en lijkt ons leuk om met meer man te gamen.
uitnodiging verzonden op steam ;)
mijn naam: SpartaNLD

• spartacusNLD
nou me headset is weer gefixt :P
als mensen vanavond rond half 9 willen joinen ergens laat maar weten via steam:
SpartaNLD

hebben meer mensen trouwens meer last van desync en connection lost errors? heb dit sinds een week echt heel veel :( gisteren met een andere tweaker in een hooischuur op de 2e verdieping aan het wachten op 4 andere tweakers.. opeens spontaan dood :( blijkbaar door een desync

spartacusNLD wijzigde deze reactie 04-03-2014 18:54 (56%)

• spartacusNLD
quote:
protheus schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 22:29:
[...]

dus en dan klaag je over voor niks afgemaakt te worden?
wat ik ook dacht :P

episch gevecht gehad vanavond in elektro te veel om op te noemen maar t was vet (niet goed voor mijn hart dat weet ik wel)

toen gevecht een beetje over was schoot ik op een freshy met een fire axe (ik zag dat als een bedreiging).. wel mooi dat ik daar dan wel meteen hard op aangesproken wordt dat we dat eigenlijk niet doen zoiets als tweakers :P volgende keer maar wat minder trigger happy zijn dan ;)

als morgen avond (weer) mensen willen joinen:
mijn steamnaam :
SpartaNLD

de ts die wij gebruiken:
ts.bug-community.com

:)

• spartacusNLD
quote:
TacticalRooster schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 00:03:
Nadat mijn vorige characters allemaal op brute wijzen het leven hebben gelaten heb ik er nu eentje die fully geared is, ik heb echt alles wat ik nodig zou hebben... Behalve een geweer.
naar de airfields gaan dan :) probeer N-E die is meestal niet zo druk

• spartacusNLD
quote:
Rottje26 schreef op woensdag 05 maart 2014 @ 14:50:
o en zoek je echt wapens en alles, ik vind alles in cherno en kleine vliegveld, cherno vergeten veel mensen merk ik, maar daar ligt erg veel voor de mensen die bijna nooit wapen kunnen vinden :D
dat is juist een van de gevaarlijkste plekken vind ik..
warzone belota zeg maar :P de laatste keer dat ik daar kwam lag het
helmaal vol met lijken.. iemand zat daar in de muur te glitchen dus ik blijf daar mooi weg. als ik alleen ben ga ik naar N-E airfield via berezino
als ik met een groep ben ga ik naar N-W airfield via die militaire basis :)

spartacusNLD wijzigde deze reactie 05-03-2014 15:07 (0%)
Reden: typo

• spartacusNLD
quote:
murky123 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 23:32:
[afbeelding]

de deur bewaken.

zojuist met 5 man een standoff gehad tegen 3 andere fully geared dudes.

we won yes yes,

SpartaNLD stormde naar binnen en offerde zich op. de laatste enemy logde uit van angst.
was idd wel beetje jammer voor mij :P
toch nog helemaal terug kunnen rennen en al me gear was nog prestine :+
mooie groep hebben we zo nu in een paar dagen al wat mooie actie gezien >:)

http://www.izurvive.com/chernarusplussatmap.html

ik heb er ff het een en ander aan benamingen aan de map toegevoegd

de tweakers groep kan je joinen door het volgende te doen:
-druk op groups
-druk op create/join groups

invullen:
group name: tweakers.net
wachtwoord: gathering

en klaar! :)

kan je zien waar alle tweakers zitten op de map :) en kan je ook alle benamingen zien die ik heb toegevoegd. handig als je in een groep zit en je moet duidelijk maken waar bijv een vijand zit

spartacusNLD wijzigde deze reactie 07-03-2014 00:13 (29%)

Pagina: 1 2 3 4

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Google

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True