[Ziggo] Alternatief Modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEDIX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 27-06-2020
Ik begin een beetje moe te worden van Ziggo, ik ben nou meerdere ochtenden wakker geworden waar het Ubee modem van Ziggo al zijn instellingen (oa: port forwarding) kwijt is geraakt. De oorzaak hiervan wijt ik aan het feit dat Ziggo stiekem s'nachts updates aan het pushen is zonder dat ik hiervan op de hoogte word gebracht (WiFiSpots :r).

Ik heb tot nu toe kunnen leven met het feit dat Ziggo hun eigen firmware draait op het apparaat maar begin de laatste tijd toch wat voorzichtiger op het internet door te brengen. Google die me forceert mijn echte naam en andere gegevens op te geven, facebook met alle buttons over het net (cookie tracking), de NSA die schijnbaar mijn AES gecodeerde bestanden kan decrypten etc.

Nou is het totaal niet zo dat ik zwaar illegale dingen doe op het internet, ik begin me alleen steeds meer bewust te worden dat het internet niet de privacy bied die ik van haar verwacht en dat ik totaal niet weet wat er op dat verrotte modem plaatsvind.

Mijn vraag daarom is, weet iemand hoe dat Ziggo modem verbinding maakt, of ik die gegevens kan uitlezen en of ik eventueel de instellingen van de Ubee op mijn eigen modem (geen Ubee) kan toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:21
Lijkt mij dat Ziggo op hun servers meer dan genoeg mogelijkheden heeft om je privacy te schenden en je geschiedenis te loggen. *Daarvoor* hoeven ze je modem niet te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:16
Behalve dat het modem aangemeld moet zijn bij de cmts van Ziggo kan jij bereiken wat je wil door je modem in bridge te zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:21
Bridge mode zal wellicht betrouwbaarder zijn met een eigen router, maar het ging TS om privacy en zo - en dan maakt het volgens mij echt niets uit.