Toon posts:

Xubuntu partitie naar SSD

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Xubuntu draaien op een 30 GB partitie. Nu heb ik een SSD besteld van 120GB, en daarop wil ik mijn Xubuntu zetten. De HDD die er nu in zet hoef ik dan niet meer te gebruiken.

Wat is de gemakkelijkste manier om dit te doen? Op dit moment heb ik een dualboot met Win8, maar eigenlijk wil ik alleen de 30GB Xubuntu partitie meenemen. Is het een kwestie van partitie clonen en HDD eruit halen? Boot hij dan van de SSD?

Alvast dank. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het allermakkelijkste is een nieuwe installatie maken, je /home overnemen en de programma's installeren die je had. Via dpkg -l (dat is een kleine L, geen hoofdletter i) kan je een uitdraai maken van wat je geïnstalleerd hebt (--get-selections geeft een iets nettere lijst btw). Dat rijtje kan je dan aan apt voeren om te installeren en ben je weer waar je was.

Even de partitie klonen is niet handig omdat je met de UUID ervan zit en allerlei configuratiebestanden hebt waar het een en ander in staat met verwijzingen naar je schijf/partities (denk o.a. aan je swap).

Je zou ook apt-backup kunnen installeren (indien beschikbaar), waarmee je ook gemakkelijk je geïnstalleerde packages naar een nieuwe installatie kan brengen. Ook apt-clone is een optie.

Genoeg mogelijkheden, maar het komt eigenlijk op hetzelfde neer: doe een nieuwe installatie ivm configuratiebestanden voor je SSD.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor je snelle reactie. Als ik de SSD binnen heb, zal ik dit uitvoeren.